TAUTINIŲ MAŽUMŲ IR IŠEIVIJOS DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS GENERALINIO DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL KOORDINACINĖS TARYBOS PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. sausio 30 d. Nr. V-17

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų atrankos konkursų nuostatais, patvirtintais 2008 m. lapkričio 4 d. generalinio direktoriaus įsakymu Nr. V-144 (Žin., 2008, Nr. 129-4959),

1. Tvirtinu Koordinacinės tarybos projektams analizuoti ir įvertinti nuostatus (pridedama).

2. Pavedu paskelbti šį įsakymą „Valstybės žiniose“.

 

 

GENERALINIO DIREKTORIUS PAVADUOTOJAS                  STANISLAV VIDTMAN

 

_________________


PATVIRTINTA

Tautinių mažumų ir išeivijos

departamento prie Lietuvos Respublikos

Vyriausybės generalinio direktoriaus

2009 m. sausio 30 d. įsakymu Nr. V-17

 

KOORDINACINĖS TARYBOS PROJEKTAMS ANALIZUOTI IR ĮVERTINTI NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Koordinacinės tarybos projektams analizuoti ir įvertinti nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Tautinių mažumų ir išeivijos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Departamentas) Tautinių mažumų skyriaus Koordinacinės tarybos projektams analizuoti ir įvertinti (toliau – Taryba) sudėties formavimo, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus.

2. Koordinacinės tarybos svarstomi projektai finansuojami iš Tautinių mažumų politikos plėtros iki 2015 metų strategijos ir Romų integracijos į Lietuvos visuomenę programos.

3. Kiekvienais metais generalinio direktoriaus įsakymu tvirtinamos šios koordinacinių tarybų sudėtys:

3.1. Tautinių mažumų ir kitų asociacijų, viešųjų įstaigų, savivaldybės institucijų ir jų įsteigtų įstaigų kultūros ir švietimo projektų atrankos koordinacinė taryba;

3.2. Tautinių mažumų sekmadieninių (šeštadieninių) mokyklų projektų atrankos koordinacinė taryba;

3.3. Romų nevyriausybinių organizacijų ir kitų asociacijų kultūros ir švietimo projektų atrankos koordinacinė taryba;

3.4. Rytų Lietuvos rajonų bendruomenių kultūros ir švietimo projektų atrankos koordinacinė taryba.

4. Taryba – tai kvalifikuotų specialistų grupė, kurios funkcija – analizuoti, svarstyti ir įvertinti projektus bei teikti pasiūlymus dėl jų finansavimo.

5. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais.

6. Tarybos veikla grindžiama objektyvumo, nepriklausomumo, kolegialumo ir nešališkumo principais. Tarybos nariai vadovaujasi pagarbos žmogui ir valstybei, teisingumo, nesavanaudiškumo, padorumo, nešališkumo, atsakomybės ir viešumo principais.

7. Šiuose nuostatuose neaptartus klausimus sprendžia Tarybos pirmininkas.

 

II. TARYBOS SUDARYMAS IR STRUKTŪRA, TARYBOS UŽDAVINYS IR FUNKCIJOS

 

8. Taryba sudaroma iš 5–15 narių, deleguojamų Lietuvos Respublikos valdymo institucijų, Lietuvos mokslo ir studijų institucijų ir kitų institucijų bei asociacijų. Tarybos nariais skiriami asmenys, savo žiniomis ir patirtimi galintys įvertinti projektus. Tarybą sudaro pirmininkas, sekretorius ir nariai.

9. Tarybos sudėtį kiekvienais metais įsakymu tvirtina Departamento generalinis direktorius.

10. Apie Tarybos sudėties pasikeitimus kiti Tarybos nariai informuojami artimiausiame Tarybos posėdyje.

11. Tarybos uždavinys yra nagrinėti ir vertinti konkursui pateiktus projektus bei teikti pasiūlymus Departamento vadovybei dėl jų finansavimo.

12. Vykdydama jai pavestą uždavinį, Taryba atlieka šias funkcijas:

12.1. dalyvauja diskusijose svarstomais klausimais, žodžiu arba raštu teikia pastabas ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo;

12.2. balsuoja dėl Taryboje svarstomų klausimų, pareiškia nuomonę;

12.3. teikia pasiūlymus Tarybos pirmininkui dėl Tarybos posėdžio tvarkos, svarstytinų klausimų ir į posėdį kviečiamų asmenų;

12.4. vykdo kitas funkcijas, susijusius su Tarybos darbu.

 

III. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Pagrindinė Tarybos darbo forma yra posėdžiai, kuriuos kviečia Tarybos pirmininkas arba jo įgaliotas asmuo. Posėdžiai organizuojami Departamente Tarybos pirmininko paskirtu laiku. Prireikus gali būti surengtas išvažiuojamasis posėdis. Tarybos veikla gali būti organizuojama ir gaunant Tarybos narių nuomonę raštu ir/ar elektroniniu paštu.

14. Tarybos pirmininkas:

14.1. vadovauja Tarybos darbui ir atsako už jai pavestų funkcijų vykdymą, Tarybos darbo organizavimą bei darbo kokybės ir veiksmingumo laidavimą;

14.2. kviečia Tarybos posėdžius, nustato posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;

14.3. pasirašo Tarybos posėdžių protokolus, kitus dokumentus, susijusius su Tarybos veikla;

14.4. prireikus duoda raštiškus pavedimus kitiems Tarybos nariams dėl nagrinėjamų klausimų;

14.5. atstovauja Tarybai kitose institucijose arba įgalioja tai daryti kitus Tarybos narius.

15. Tarybos sekretoriaus pareigas atlieka Departamento generalinio direktoriaus paskirtas darbuotojas. Tarybos sekretorius yra Tarybos narys.

16. Tarybos sekretorius:

16.1. organizuoja posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą;

16.2. rūpinasi posėdžiams reikalingos medžiagos parengimu;

16.3. protokoluoja Tarybos posėdžius, tvarko kitus su Tarybos veikla susijusius dokumentus;

16.4. vykdo kitus pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.

17. Tarybos nariai, negalintys dalyvauti posėdyje, iki Tarybos posėdžio pradžios informuoja Tarybos pirmininką tiesiogiai ar per Tarybos sekretorių, nurodydami nedalyvavimo priežastį. Jie gali savo nuomonę svarstomais klausimais pateikti raštu ar elektroniniu paštu. Tarybos pirmininkas nedalyvaujančio Tarybos nario nuomonę, pasiūlymus ir/ar pastabas paskelbia posėdžio metu.

18. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių. Priešingu atveju Tarybos posėdis rengiamas pakartotinai, informuojant apie tai posėdyje nedalyvavusių Tarybos narių institucijas.

19. Taryba renkasi ne rečiau kaip kartą per metus. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas Tarybos pirmininko iniciatyva.

20. Dalyvauti Tarybos posėdžiuose Tarybos pirmininko sprendimu papildomai gali būti kviečiami konsultantai, ekspertai, Projektų teikėjai.

21. Posėdžio medžiaga Tarybos nariams pateikiama ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios. Tarybos nariai gali pateikti raštiškas pastabas bei pasiūlymus dėl posėdžio protokole išdėstytos medžiagos Tarybos sekretoriui prieš Tarybos posėdį.

22. Tarybos posėdžiai protokoluojami.

23. Papildomi klausimai Tarybos posėdžiui gali būti pateikti tik Tarybos pirmininkui sutikus. Jie teikiami ta pačia tvarka, kaip ir svarstomų klausimų plane numatyti klausimai.

24. Tarybos darbotvarkės klausimai svarstomi eilės tvarka, jei posėdžio pirmininko ar Tarybos nario siūlymu nenusprendžiama kitaip.

 

IV. TARYBOS NUTARIMŲ IR SPRENDIMŲ PRIĖMIMO BEI ĮFORMINIMO TVARKA

 

25. Taryba savo kompetencijai priskirtus klausimus svarsto ir sprendimus priima balsuojant dalyvaujančiųjų narių paprasta balsų dauguma. Kiekvienas Tarybos narys turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ ir „prieš“. Tarybos nariai turi lygias sprendžiamojo balso teises. Balsams pasiskirsčius po lygiai lemia pirmininko balsas. Balso teisė negali būti perduota kitam asmeniui.

26. Tarybos narys negali balsuoti svarstomu klausimu, jeigu jis yra organizacijos ar projekto vadovas, arba kitaip asmeniškai suinteresuotas Tarybos nutarimo rezultatais.

27. Jei nepavyksta priimti sprendimo bendru sutarimu, Tarybos pirmininkas informuoja, jog bus balsuojama dėl sprendimo priėmimo. Tarybos nariai balsuoja rankos pakėlimu, Tarybos pirmininkas balsuoja paskutinis.

28. Balsus skaičiuoja ir balsavimo rezultatus skelbia Tarybos pirmininkas. Jei sprendimas priimtas bendru sutarimu, protokole nurodoma, jog sprendimas priimtas vienbalsiai.

29. Tarybos posėdžiuose priimti sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kurį pasirašo Tarybos pirmininkas ir sekretorius. Tarybos narių teikiami pasiūlymai dėl projektų finansavimo yra rekomendacinio pobūdžio.

30. Protokole nurodomi šie duomenys: Tarybos posėdžio data, laikas ir vieta; posėdžio eilės numeris; posėdžio pirmininkas, sekretorius, dalyviai, kviestieji asmenys; posėdžio darbotvarkė. Protokole taip pat nurodomi balsavimo rezultatai, pažymima, kiek narių balsavo už, prieš ar susilaikė.

31. Posėdžio protokolai yra numeruojami ir registruojami didėjimo tvarka iki einamųjų metų pabaigos.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Tarybos darbo techniniu ir organizaciniu aptarnavimu rūpinasi Departamentas.

33. Tarybos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai ir kiti dokumentai) saugomi Departamente Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982) nustatyta tvarka.

 

_________________