LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

 

Į S A K Y M A S

DĖL PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠUMAS IR VERTINIMAS (ESF)“ APSKRIČIŲ TERITORIJŲ BENDRIESIEMS (GENERALINIAMS) PLANAMS RENGTI TEIKIMO, VERTINIMO IR SUTARTIES PASIRAŠYMO INSTRUKCIJOS PATVIRTINIMO

 

2005 m. liepos 8 d. Nr. 1K-212

Vilnius

 

Vadovaudamasis Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrajam programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, 51-1700), 5.17 punktu,

Tvirtinu pridedamus:

1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukciją.

2. Paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą specialiosios (B) dalies formą.

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                           ZIGMANTAS BALČYTIS

______________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2005 m. liepos 8 d.

įsakymu Nr. 1K-212

 

PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „Techninė parama“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠUMAS IR VERTINIMAS (ESF)“ APSKRIČIŲ TERITORIJŲ bendriesiems (GENERALINIAMS) PLANAMS RENGTI teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo INSTRUKCIJA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcija (toliau vadinama – instrukcija) nustato gaires pareiškėjams, siekiantiems gauti paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486) (toliau vadinama – BPD), 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ (toliau vadinama – BPD 5.2 priemonė) apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti.

2. Ši instrukcija parengta vadovaujantis Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamentu Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiančiu Reglamentą Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinančiu reglamentą Nr. 1145/2003 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisyklės 3 dalimi), Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas, Tarybos 1999 m. liepos 12 d. reglamentu (EB) Nr. 1784/1999 dėl Europos socialinio fondo nuostatų, BPD ir BPD priedu, kurį 2004 m. vasario 5 d. patvirtino Laikinasis priežiūros komitetas Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau vadinama – BPD priedas), Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrajam programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2005, 51-1700), Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599; 2005, Nr. 21-667), bei Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-321 (Žin., 2004, Nr. 148-5368; 2005, Nr. 49-1633).

3. Instrukcijoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2391; 2004, Nr. 21-617), Institucijų, atsakingų už Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų, skirtų Lietuvos 2004–2006 m. bendrajam programavimo dokumentui įgyvendinti, administravimą, atsakomybės ir funkcijų paskirstymo taisyklių, Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių sąvokas.

4. BPD 5.2 priemonę planuoja ir administruoja Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau vadinama – Finansų ministerija); įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau vadinama – CPVA).

 

II. TECHNINĖS PARAMOS SKYRIMO PAGAL BPD 5.2 PRIEMONĘ REIKALAVIMAI

 

I. Bpd 5.2 PriemonėS tikslas, uždaviniai ir finansavimo šaltiniai

 

5. Bendras BPD 5.2 priemonės tikslas – gerinti visuomenės informuotumą apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą, įtraukti kuo daugiau partnerių į Europos Sąjungos paramos planavimo ir priežiūros procesus bei užtikrinti veiksmingą būsimų investicijų planavimą.

6. Pagrindiniai BPD 5.2 priemonės uždaviniai:

6.1. geriau informuoti visuomenę apie BPD rezultatus visoje šalyje;

6.2. teikti informaciją apie programą ir užtikrinti, kad struktūriniais fondais galėtų pasinaudoti kuo didesnis kuo įvairesnių partnerių skaičius;

6.3. vertinti paramos programą, rengti studijas, organizuoti seminarus, įskaitant seminarus, kurių tikslas – visais lygiais pagerinti administracinius gebėjimus;

6.4. teikti paramą tyrimams ir studijoms (įskaitant teritorijų planavimo dokumentų rengimą), kurie pagerins ir sutelks dėmesį į dabartines ir būsimas struktūrinių fondų paramos sritis, taip pat parengti dokumentaciją, kuri būtų darnios plėtros pagrindas;

6.5. teikti aiškias konsultacijas bei informaciją apie programos administravimą ir strategiškai pagrįstą, kompetentingą lėšų valdymą;

6.6. gauti paramą ir įdiegti kompiuterizuotas valdymo, priežiūros ir vertinimo sistemas;

6.7. skatinti vertinimo gebėjimų plėtrą.

7. BPD 5.2 priemonė finansuojama pagal Lietuvos Respublikos parengtą ir Europos Komisijos patvirtintą BPD, kuriame pateikiamas Lietuvos nacionalinis strateginis socialinės ir ekonominės plėtros 2004–2006 m. planas. Šiam strateginiam plėtros planui įgyvendinti skirti 5 prioritetai: socialinės ir ekonominės infrastruktūros plėtros, žmogiškųjų išteklių plėtros, gamybos sektoriaus plėtros, kaimo plėtros, žuvininkystės bei techninės paramos, kurių siekiama įgyvendinant atitinkamas kiekvienam prioritetui priskirtas BPD priemones. Iš viso pagal BPD šiems prioritetams įgyvendinti skiriamas valstybės finansavimas sudaro 1 204 637 524 eurus (4 159 372 442 litus), iš jų – 895 172 684 eurai (3 090 852 243 litai) Bendrijos paramos ir 309 464 840 eurų (1 068 520 199 litai) bendrojo finansavimo lėšų.

8. BPD 5.2 priemonė finansuojama iš lėšų, numatytų valstybės biudžete kaip asignavimai Finansų ministerijai specialiajai Europos socialinio fondo programai (BPD įgyvendinti) (programos kodas 60.3):

8.1. Europos socialinio fondo (toliau vadinama – ESF) lėšų, kurių suma 2004–2008 m. sudaro 12 403 453 eurus (42 826 643 litus). ESF – finansinė Europos Sąjungos struktūrinės politikos įgyvendinimo priemonė, kurios pagrindiniai uždaviniai ir taikymo sritys apibrėžti Tarybos 1999 m. liepos 12 d. reglamente (EB) Nr. 1784/1999;

8.2. bendrojo finansavimo lėšų, kurių suma 2004–2008 m. sudaro 4 134 484 eurus (14 275 546 litus).

9. Apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams, bendriesiems savivaldybių teritorijų planams ir pasienio teritorijų plėtros planavimo projektams rengti preliminariai numatyta iš viso skirti 20 procentų visų 8 punkte nurodytų BPD 5.2 priemonei įgyvendinti skirtų lėšų.

 

II. REMtini PROJEKTAI

 

10. Parama teikiama projektams, kurie atitinka šiuos reikalavimus:

10.1. prisideda prie BPD 5.2 priemonės tikslo ir BPD 5.2 priemonės uždavinių įgyvendinimo;

10.2. atitinka instrukcijos 11 punkte nurodytą remiamą veiklos sritį;

10.3. neprieštarauja BPD nurodytai horizontalaus lygio Europos Sąjungos strategijai arba prioritetams;

10.4. atitinka Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. spalio 29 d. nutarimu Nr. IX-1154 (Žin., 2002, Nr. 110-4852), prioritetus ir sprendinius bei Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano įgyvendinimo priemonių planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 9 d. nutarimu Nr. 1568 (Žin., 2003, Nr. 116-5282), ir užtikrina pagrindinių Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinių realizavimą;

10.5. yra skirti rengti bendriesiems (generaliniams) planams tų apskričių, kurios neturi savo teritorijos bendrųjų (generalinių) planų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme ir Apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-263 (Žin., 2004, Nr. 83-3029), nurodyta tvarka.

11. Šioje instrukcijoje nustatyta tvarka pagal BPD 5.2 priemonę parama gali būti teikiama 14 punkte nurodytiems pareiškėjams apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti. Kitų bendrųjų, specialiųjų, detaliųjų planų rengimas pagal šią instrukciją neremiamas.

12. Paramos objektas yra apskrities teritorijos bendrasis (generalinis) planas, parengtas pagal reikalavimus, nustatytus Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme ir Apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-263 (Žin., 2004, Nr. 83-3029) iki parengto bendrojo plano patikrinimo valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą atliekančioje institucijoje stadijos, kuri baigiasi teritorijų planavimo priežiūrą atliekančios institucijos teigiama išvada dėl bendrojo (generalinio) plano sprendinių tvirtinimo tikslingumo.

13. Pagal šią instrukciją parama kitoms BPD 5.2 priemonės remiamoms veiklos sritims, nei nurodyta šios instrukcijos 11 punkte, neteikiama.

 

III. PAREIŠKĖJAI

 

14. Paraiškas šioje instrukcijoje nustatyta tvarka gali teikti tik Utenos, Tauragės ir Telšių apskričių viršininkai. Didžiausia galima techninė parama šioms apskritims yra:

14.1. Utenos apskričiai – 620 000 Lt;

14.2. Tauragės apskričiai – 570 000 Lt;

14.3. Telšių apskričiai – 550 000 Lt.

 

IV. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

15. Pagal BPD 5.2 priemonę gali būti finansuojamos tik tos išlaidos, kurios atitinka Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamente Nr. 448/2004 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisyklės 3 dalyje) apibrėžtas išlaidų kategorijas, BPD ir BPD priedo bei Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklių nuostatas.

16. Visos išlaidos turi būti aiškiai identifikuojamos, jas turi būti įmanoma pagrįsti ir įrodyti atitinkamais dokumentais Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėse nurodyta tvarka, jos turi būti tiesiogiai susijusios su 11 punkte nurodyta remiama veiklos sritimi ir būti skirtos 12 punkte nurodytam paramos objektui sukurti.

17. Tinkamomis gali būti pripažįstamos ir remiamos išlaidos, patirtos nuo paramos sutarties pagal šią instrukciją pasirašymo dienos.

18. Vadovaujantis instrukcijoje nustatyta tvarka, paskirstoma dalis BPD 5.2 priemonės biudžeto lėšų, skirtų bendriesiems teritorijų planams rengti – iš viso 1 740 000 Lt. Finansų ministerija pasilieka teisę šią sumą tikslinti.

19. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos finansuojamos iki 100 proc.

20. Gali būti finansuojamos tik būtinos projektui įgyvendinti ir realiai apskaičiuotos (atitinkančios rinkos kainas) išlaidos:

20.1. skirtos apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo paslaugoms pirkti;

20.2. skirtos projekto audito paslaugoms pirkti.

21. Nefinansuojamos išlaidos:

21.1. kitos nei 20 punkte nurodytos išlaidos ir išlaidos, kurioms nepateikti jas pateisinantys ir įrodantys dokumentai;

21.2. išlaidos ilgalaikiam materialiam turtui įsigyti;

21.3. darbo užmokestis ir kiti su darbo santykiais susiję mokėjimai pareiškėjo darbuotojams.

 

V. PARAIŠKŲ PILDYMAS IR PATEIKIMAS

 

22. Kiekvienas pareiškėjas gali pateikti ne daugiau nei po vieną paraišką.

23. Projekto pradžios data negali būti ankstesnė kaip paraiškos pateikimo data. Projekto pabaigos data negali būti vėlesnė kaip 2008 m. balandžio 1 d.

24. Paraiškose visos sumos turi būti nurodytos litais. Prašoma paramos suma apvalinama iki litų.

25. Pareiškėjas privalo užpildyti ir cpva pateikti paraišką: bendrąją (A) dalį, kurios forma pateikta Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede ir specialiąją (B) dalį, kurios forma patvirtinta šiuo įsakymu. Kartu su paraiška pareiškėjas privalo pateikti pareiškėjo sprendimo dėl apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo kopiją.

26. Pareiškėjas privalo pateikti vieną paraiškos originalą, ant kurio turi būti nurodyta „ORIGINALAS“, ir tris paraiškų kopijas, ant kurių turi būti nurodyta „KOPIJA“. Kiekvienas paraiškos originalo lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo įgalioto atstovo parašu. Pareiškėjas taip pat turi pateikti elektroninę paraiškos kopiją, įrašytą į kompiuterinę laikmeną. Visi vienos paraiškos lapai turi būti susegti ir sunumeruoti iš eilės.

27. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Visos paraiškos turi būti išspausdintos. Ranka rašytos paraiškos nebus vertinamos.

28. Klausimai dėl paraiškų pildymo gali būti siunčiami elektroniniu paštu, adresu sf@cpva. lt, faksu (8~5) 251 44 01 arba pateikiami telefonu (8~5) 267 97 50. Kiekviename elektroniniu paštu arba faksu siunčiamame paklausime turi būti pateikiama nuoroda į kvietimą teikti paraiškas, nurodytas klausiančiojo vardas, pavardė, pareigos, institucijos pavadinimas ir telefono numeris. Klausimai ir atsakymai, kurie gali būti aktualūs visiems pareiškėjams, skelbiami internete adresu www. cpva. lt. Papildoma informacija apie BPD skelbiama Finansų ministerijos interneto svetainėje adresu: www. finmin. lt. Būtina informacija ir konsultacijos gali būti teikiamos teminiuose seminaruose.

29. Visos paraiškos turi būti pateiktos CPVA (S. Konarskio g. 13, LT-03109, Lietuva) užklijuotame ir antspauduotame voke vienu iš trijų nurodytų būdų:

29.1. atsiųstos registruotu laišku;

29.2. pristatytos per pašto kurjerį;

29.3. pristatytos asmeniškai į CPVA ir įteiktos sekretorei.

30. Ant voko turi būti užrašytas kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris, pareiškėjo pavadinimas ir adresas.

31. Kitais nei 29 punkte nurodytais būdais (faksu arba elektroniniu paštu) išsiųstos arba kitais adresais įteiktos paraiškos nebus nagrinėjamos ir vertinamos.

32. Visos paraiškos gali būti teikiamos CPVA nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos iki 2005 m. rugsėjo 30 d. 16 val. Jeigu paraiška siunčiama paštu arba paraišką pristato pašto kurjeris, išsiuntimo vietos pašto antspaudo data turi būti ne vėlesnė kaip 2005 m. rugsėjo 30 d.

33. Paraiškos, gautos po šios instrukcijos 32 punkte nurodyto termino, nebus nagrinėjamos ir vertinamos.

34. Visas pateiktas paraiškas registruoja CPVA. Kiekvienai paraiškai suteikiamas atskiras registracijos numeris. Įteikusiam ar atsiuntusiam paraišką pareiškėjui išsiunčiamas paraiškos registravimo patvirtinimo lapas. Jei pareiškėjas įteikė paraišką asmeniškai, paraiškos registravimo lapas gali būti išduodamas iškart.

 

VI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

35. Gautas paraiškas CPVA vertina trimis etapais: atlieka paraiškų administracinės atitikties, tinkamumo skirti paramą ir projektų naudos ir kokybės vertinimą.

36. Paraiškos administracinės atitikties vertinimo metu:

36.1. tikrinama, ar pareiškėjas tinkamai ir laiku pateikė paraiškos dokumentus pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelėje (1 priedas) nurodytus kriterijus;

36.2. pildoma kiekvienos paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė;

36.3. CPVA turi teisę prašyti pareiškėjų pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus. Terminas, per kurį trūkstama informacija arba dokumentai turi būti pristatyti CPVA, nurodomas CPVA rašte pareiškėjui. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, CPVA paraišką gali atmesti.

37. Paraiška toliau vertinama tik tokiu atveju, jeigu pagal visus taikomus administracinės atitikties vertinimo punktus yra įvertinama teigiamai.

38. Priėmusi sprendimą atmesti paraišką dėl administracinės atitikties reikalavimų neatitikimo, CPVA per 5 darbo dienas parengia ir išsiunčia pareiškėjui raštą, kuriame pareiškėjas informuojamas apie paraiškos atmetimą ir nurodomos paraiškos atmetimo priežastys.

39. Projekto tinkamumo skirti paramą vertinimo metu:

39.1. CPVA vertina, ar projektas yra tinkamas finansuoti pagal BPD 5.2 priemonę pagal projekto tinkamumo skirti paramą lentelėje (2 priedas) nurodytus kriterijus;

39.2. pildoma kiekvieno projekto tinkamumo skirti paramą vertinimo lentelė;

39.3. nustatomas maksimalus paramos projektui dydis. Jeigu dalis projekto išlaidų yra nepagrįsta, šios išlaidos nėra būtinos projekto veiklos sritims įgyvendinti, CPVA raštu prašo pareiškėjo pagrįsti tokias išlaidas ir/arba pasiūlo sumažinti dalį projekto išlaidų. Jeigu per CPVA rašte nurodytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomos informacijos arba jo pateikta informacija nepagrindžia išlaidų būtinumo projektui įgyvendinti, nepagrįstos išlaidos gali būti nepripažintos tinkamomis finansuoti. Jeigu projekto išlaidos yra apskaičiuotos nesiremiant rinkos įkainiais, CPVA turi teisę perskaičiuoti projekto biudžetą pagal vidutinius rinkos įkainius ir atitinkamai patikslinti projekto tinkamas finansuoti išlaidas bei apie tai turi informuoti pareiškėją;

39.4. jeigu CPVA nustatytas projekto tinkamų finansuoti išlaidų dydis ir galimas maksimalus paramos dydis skiriasi nuo paraiškoje pateiktų projekto tinkamų finansuoti išlaidų ir prašomos paramos dydžio, CPVA apie tai informuoja pareiškėją raštu. Pareiškėjui sutikus projektą įgyvendinti, laikantis CPVA įvertinto maksimalaus paramos dydžio, paraiška vertinama kitame, naudos ir kokybės vertinimo, etape, nesutikus – paraiška atmetama.

39.5. CPVA gali prašyti pareiškėjų pateikti papildomos informacijos arba paraišką patikslinti, jeigu to reikia sprendimui dėl projekto tinkamumo skirti paramą priimti. Terminas, per kurį trūkstama informacija arba dokumentai turi būti pristatyti CPVA, nurodomas CPVA rašte pareiškėjui. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia, paraiška atmetama.

40. Projekto naudos ir kokybės vertinimo metu:

40.1. vertinama pateiktų projektų kokybė pagal projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelėje (3 priedas) nurodytus kriterijus;

40.2. pildoma kiekvieno projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelė, kurioje kiekvienas projektas vertinamas balais. Aukščiausias galimas įvertinimas yra 100 balų;

40.3. CPVA gali prašyti pareiškėjų pateikti papildomos informacijos arba paraišką patikslinti, jeigu to reikia sprendimui dėl projekto naudos ir kokybės priimti. Terminas, per kurį trūkstama informacija arba dokumentai turi būti pristatyti CPVA, nurodomas CPVA rašte pareiškėjui. Jeigu pareiškėjas per nustatytą laiką prašomos informacijos nepateikia arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, vertinimo metu mažinamas balų skaičius, skiriamas pagal atitinkamą kriterijų.

41. Informacija apie kiekvienos paraiškos vertinimo 35–40 punktuose aptartuose vertinimo etapuose rezultatus skelbiama CPVA interneto svetainėje www. cpva. lt.

42. Atlikusi vertinimą, CPVA parengia ir Finansų ministerijai pateikia paraiškų vertinimo ataskaitą. Vertinimo ataskaitoje pateikiamos išvados dėl paramos skyrimo projektui.

 

VII. SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR PARAMOS SUTARTIES SUDARYMAS

 

43. Sprendimą dėl remtinų projektų ir paramos sumos priima Finansų ministerija, kuriai yra priskirta administruoti techninės paramos priemonių įgyvendinimą. Finansų ministerijos sprendimas įforminamas Finansų ministro įsakymu. Finansų ministerija gali prašyti CPVA pateikti papildomos informacijos, kurios reikia sprendimui dėl pateiktos paraiškos priimti. Apie priimtą sprendimą Finansų ministerija per 5 darbo dienas informuoja CPVA.

44. CPVA, gavusi ir užregistravusi 43 punkte nurodytą Finansų ministerijos sprendimą, per 10 darbo dienų nuo 43 punkte nurodyto sprendimo gavimo ir užregistravimo dienos raštu informuoja pareiškėją apie priimtą sprendimą dėl paramos skyrimo. Pagal pavyzdinės Techninės paramos skyrimo apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ sutarties formą (4 priedas) (toliau vadinama – paramos sutartis) CPVA parengia ir suderina su pareiškėju ir Finansų ministerija ir išsiunčia pareiškėjui suderintą paramos sutarties projektą bei nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį terminą. Pasiūlymo pasirašyti paramos sutartį galiojimo terminas negali būti ilgesnis nei 10 darbo dienų, jei pasirašančios šalys nenurodo svarbių priežasčių pratęsti šį terminą.

45. Jeigu priimamas sprendimas neskirti paramos, CPVA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 43 punkte nurodyto Finansų ministerijos sprendimo gavimo ir užregistravimo dienos raštu informuoja pareiškėją, kad buvo priimtas sprendimas jam neskirti paramos, ir nurodo priežastis, dėl kurių paraiška buvo atmesta arba priimtas sprendimas neskirti paramos.

46. Paramos sutartis sudaroma tarp Finansų ministerijos, CPVA ir pareiškėjo.

47. Paramos sutartyje nustatomos paramos skyrimo ir naudojimo sąlygos: paramos suma, paramos suteikimo sąlygos, paramos išmokėjimo tvarka, šalių teisės ir pareigos, atsiskaitymo už gautą paramą tvarka: ataskaitų rengimas ir teikimas, taikytinos pirkimų procedūros, patikrų vietoje atlikimo tvarka, reikalavimai projekto auditui, kitos paramos sutarties vykdymo ir paramos naudojimo sąlygos.

48. Pareiškėjui per nustatytą terminą paramos sutarties nepasirašius arba nepateikus prašymo pratęsti paramos sutarties pasirašymo terminą, pasiūlymas pasirašyti paramos sutartį netenka galios ir parama projektui nesuteikiama.

 

iII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja užtikrinti pareiškėjo pateiktos informacijos ir duomenų konfidencialumą ir juos naudoti tik paraiškai įvertinti ir sprendimui dėl paramos skyrimo priimti. Tokie duomenys negali būti atskleisti jokiems tretiesiems asmenims be pareiškėjo sutikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

______________


Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.

bendrojo programavimo dokumento 5

prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę

„Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“

apskričių teritorijų bendriesiems

(generaliniams) planams rengti teikimo,

vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcijos

1 priedas

 

(Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelės formos pavyzdys)

 

__________________________________________________________________

(Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas)

 

PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ

 

Paraiškos gavimo data:

Paraiškos Nr.:

Pareiškėjo pavadinimas:

Paraiškos administracinės atitikties vertinimo kriterijai

Taip

Ne

1.

Paraiška yra nustatytos formos, tinkamai užpildyta ir atitinka jai nustatytus reikalavimus ir yra pasirašyta pareiškėjo įgalioto atstovo

¨

¨

2.

Pateiktas vienas paraiškos originalas ir trys kopijos

¨

¨

3.

Pateikta paraiška elektroninėje laikmenoje

¨

¨

4.

Paraiška užpildyta lietuvių kalba ir yra išspausdinta

¨

¨

5.

Pateikta pareiškėjo deklaracija

¨

¨

6.

Paraiškoje pateiktas pareiškėjo patvirtinimas, kad pareiškėjas neturi apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatyme nurodyta tvarka.

¨

¨

7.

Pateikta pareiškėjo sprendimo dėl apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano rengimo kopija

¨

¨

8.

Pasirinkta bent viena paramos viešumo ir informavimo priemonė

¨

¨

VERTINTOJO IŠVADA DĖL PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES

 

 

Užpildė:     _____________________________________                             _____                             

                                       (Data)                                    (Pareigos)                               (Parašas)                          (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino:    __________________                              ____                              ____                             

                                     (Data)                                    (Pareigos)                                 (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

______________


Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.

bendrojo programavimo dokumento 5

prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę

„Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“

apskričių teritorijų bendriesiems

(generaliniams) planams rengti teikimo,

vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcijos

2 priedas

 

(Projekto tinkamumo skirti paramą vertinimo lentelės formos pavyzdys)

 

_____________________________________________________________

Projekto tinkamumo skirti paramą atliekančios institucijos pavadinimas)

 

PROJEKTO TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ vertinimo lentelė

 

Paraiškos gavimo data:

Paraiškos Nr.:

Pareiškėjo pavadinimas:

Projekto tinkamumo skirti paramą vertinimo

kriterijai

Taip

Ne

1.

Pareiškėjo vertinimas

 

 

1.1

Pareiškėjas atitinka instrukcijoje nustatytus reikalavimus

¨

¨

2.

Projekto veiklos tinkamumas finansuoti

 

 

 

 

2.1.

Projekto veikla atitinka instrukcijoje nurodytą remiamą veiklą  

¨

¨

2.2.

Projekto veikla atitinka instrukcijoje nurodytą paramos objektą  

¨

¨

2.3.

Projektas parengtas, atsižvelgiant į darnaus vystymosi, lygių galimybių ir informacinės visuomenės principus (jo poveikius šių principų požiūriu yra neutralus arba teigiamas)

¨

¨

3.

Projekto išlaidų tinkamumas

 

 

 

3.1.

Projekto išlaidos yra finansuotinos pagal BPD 5.2 priemonę

 

¨

¨

3.2

Tinkamos finansuoti projekto išlaidos atitinka instrukcijoje nurodytą remiamą veiklos sritį

¨

¨

3.3.

Projekto išlaidos yra pagrįstos, realios ir būtinos projektui įgyvendinti

¨

¨

4.

Projekto įgyvendinimo laikotarpio tinkamumas

 

 

4.1.

Projektas įgyvendinamas tinkamu finansuoti laikotarpiu

¨

¨

VERTINTOJO IŠVADA DĖL TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ IR MAKSIMALAUS PARAMOS PROJEKTUI DYDŽIO

 

 

Užpildė:     __________________                              ___________________                                     

                                       (Data)                                   (Pareigos)                                   (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino:                                         _____                                       _____                                       _____                                      

                                     (Data)                                   (Pareigos)                                 (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

______________


Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.

bendrojo programavimo dokumento 5

prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę

„Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“

apskričių teritorijų bendriesiems

(generaliniams) planams rengti teikimo,

vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcijos

3 priedas

 

(Projekto naudos ir kokybės vertinimo lentelės formos pavyzdys)

 

_____________________________________________________________

(Projekto naudos ir kokybės vertinimą atliekančios institucijos pavadinimas)

 

PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS vertinimo lentelė

 

Pareiškėjo Nr.:

Pareiškėjo pavadinimas:

Prašoma paramos suma:

Projekto pavadinimas:

Projekto įgyvendinimo vieta:

Projekto trukmė:

Projekto naudos ir kokybės vertinimo kriterijai

Aukščiausias galimas balas

Įvertinimo balas

Nuoroda į paraiškos formą

1. Projekto svarbos ir poreikio pagrindimas 

Vertinamas:

-     pagrindimas, kad projektas atitinka Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano prioritetus ir sprendinius bei Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano įgyvendinimo priemonių planą ir užtikrina pagrindinių Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano urbanistinių sprendinių realizavimą;

-     pagrindimas, kad projektas prisideda prie BPD tikslų ir uždavinių, visų pirma BPD 5.2 priemonės tikslų ir uždavinių, įgyvendinimo;

-     projekto rezultatų socialinio-ekonominio poveikio pagrindimas;

-     projekto rezultatų būtinumas;

-     projekto rezultatų poveikis regionų išsivystymo skirtumų mažinimui;

-     projekto nauda, lyginant su planuojamo projekto išlaidomis.

75

 

Bendrosios (A) dalies 6, 10, 13 punktai; Specialiosios (B) dalies 1 punktas

2. Projekto metodika

Vertinamas:

-     suplanuotos projekto veiklos būtinumas projekto tikslams pasiekti;

-     projekto rezultatų aiškumas, realistiškumas;

-     projekto įgyvendinimo plano aiškumas, nuoseklumas ir realistiškumas;

-     atsakomybės už projekto įgyvendinimą pasiskirstymo aiškumas;

-     projekto įgyvendinimo prielaidų ir rizikos valdymo priemonės.

15

 

Bendrosios (A) dalies 6, 7, 11, 12 punktai, Specialiosios (B) dalies 2 punktas

3. Projekto tęstinumas (išliekamoji vertė)

 

Vertinamas:

-     pareiškėjo įsipareigojimas dėl bendrojo (generalinio) plano darbų tęstinumo.

10

 

Specialiosios (B) dalies 3 punktas

Iš viso:

100

 

 

VERTINTOJO IŠVADA DĖL PROJEKTO NAUDOS IR KOKYBĖS

 

 

Užpildė:     __________________                              ____                              ____                             

                                       (Data)                                   (Pareigos)                                 (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

 

Patikrino:                               ____                              ____                              ____                             

                                     (Data)                                    (Pareigos)                                 (Parašas)                         (Vardas ir pavardė)

______________


Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m.

bendrojo programavimo dokumento 5

prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę

„Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“

apskričių teritorijų bendriesiems

(generaliniams) planams rengti teikimo,

vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcijos

4 priedas

 

(Techninės paramos skyrimo apskričių teritorijų bendriesiems (generaliniams) planams rengti pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė parama“ 5.2 priemonę „Programos viešumas ir vertinimas (ESF)“ pavyzdinės sutarties forma)

 

TECHNINĖS PARAMOS SKYRIMO APSKRIČIŲ TERITORIJŲ BENDRIESIEMS (GENERALINIAMS) PLANAMS RENGTI PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PARAMA“ 5.2 PRIEMONĘ „PROGRAMOS VIEŠUMAS IR VERTINIMAS (ESF)“ PAVYZDINĖ SUTARTIS

 

                                       Nr.__________

                                                                                    (data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

Lietuvos Respublikos finansų ministerija, atstovaujama _________________________________ ,

(toliau vadinama – Finansų ministerija), Viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra, atstovaujama   , (toliau vadinama – CPVA),

ir __________________________________________________________________ , atstovaujamas

________________________________________________________ , (toliau vadinama – Projekto

vykdytojas), toliau bendrai vadinami Šalimis, sudarė šią paramos teikimo  projektui _____________

____________________________________ , registracijos Nr. BPD____________________ (toliau

vadinama – Projektas) vykdyti sutartį (toliau vadinama — sutartis):

 

1. SUTARTIES DALYKAS

 

1.1. Pagal šią Sutartį:

1.1.1. Finansų ministerija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos finansų ministro 2005 m. ________________ d. įsakymu Nr. ________ „Dėl …“, įsipareigoja Projekto vykdytojui šioje Paramos sutartyje nustatyta tvarka ir sąlygomis finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų tinkamas finansuoti išlaidas, patirtas įgyvendinant Projektą;

1.1.2. CPVA įsipareigoja pagal savo kompetenciją atlikti Projekto administravimą ir įgyvendinimo priežiūrą;

1.1.3. Projekto vykdytojas įsipareigoja naudoti paramos lėšas taip, kaip nurodyta šioje Paramos sutartyje.

1.2. Projekto vykdytojui  suteikiama iki_________________ Lt parama tinkamoms Projekto išlaidoms finansuoti, iš jų ____Lt (____proc.) iš ES struktūrinių fondų, _____Lt (____proc.) – iš valstybės biudžeto lėšų (toliau vadinama – Parama).

 

2. PARAMOS SUTEIKIMO SĄLYGOS

 

2.1.               

Išmokant Sutarties 1.2 punkte nurodytas paramos lėšas Projekto vykdytojui, finansuojamos tik tos Projekto išlaidos, kurios yra:

2.1.1. tiesiogiai susijusios su Projekto, kuriam teikiama parama, įgyvendinimu;

2.1.2. laikomos tinkamomis finansuoti, vadovaujantis gairių pareiškėjams pagal kvietimą teikti paraiškas Nr. _______ nuostatomis;

2.1.3. Projekto vykdytojo padarytos nuo ___________ (data) iki ________ (data);

2.1.4. pagrįstos atitinkamais dokumentais Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d. įsakymu Nr. 1K-321 (Žin., 2004, Nr. 148-5368), nustatyta tvarka;

2.1.5. Projekto vykdytojo padarytos nepažeidžiant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų.

2.2.               

Kitos paramos suteikimo sąlygos:

2.2.1. Projekto vykdytojas, negalėdamas pats vykdyti veiklos dėl svarbių priežasčių, įsipareigoja užtikrinti, kad veikla būtų vykdoma, ir yra atsakingas už tokios veiklos tęstinumą. Apie svarbias priežastis, kliudančias vykdyti veiklą, Projekto vykdytojas įsipareigoja pranešti CPVA nedelsdamas po jų atsiradimo;

2.2.2. visos sutartys (įskaitant sudarytas iki šios Paramos sutarties įsigaliojimo) su trečiaisiais asmenimis dėl paslaugų teikimo, kurių išlaidas prašoma finansuoti, turi būti sudaromos (sudarytos) vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis.

 

3. PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

3.1. Projekto išlaidos apmokamos, taikant sąskaitų apmokėjimo būdą.

3.2. Projekto vykdytojas turi patikrinti kiekvieną paslaugų teikėjo pateiktą sąskaitą, jos atitiktį paslaugų teikimo sutarties sąlygoms, priimti suteiktas paslaugas ir, pasirašęs sąskaitą, kaip tinkamą apmokėti, pateikti ją CPVA kartu su mokėjimo prašymu ne rečiau kaip kas
3 mėnesius, bet likus ne mažiau kaip 45 dienoms iki sąskaitoje nurodyto apmokėjimo termino.

3.3. Paslaugų teikėjo pateikta sąskaita dėl išankstinio apmokėjimo gali būti laikoma tinkamomis kompensuoti išlaidomis, jei kartu yra pateikta banko garantija dėl išrašytos sąskaitos sumos ir CPVA yra įsitikinusi, kad:

3.3.1. paslaugų teikimo sutartys bus sudaromos ar yra sudarytos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo nuostatomis ir apie vykdomus pirkimus informuota Viešųjų pirkimų tarnyba prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

3.3.2. paslaugų teikėjo pateikta sąskaita atitinka paslaugų teikimo sutarties sąlygas.

3.4. CPVA per 30 kalendorinių dienų patikrina pateiktos sąskaitos atitiktį šios Paramos sutarties sąlygoms, viešųjų pirkimų sutarties sąlygoms bei projekto finansavimo planui ir rengia bei teikia mokėjimo paraišką Finansų ministerijai.

3.5. Finansų ministerija, mokėjimo paraišką patikrinusi ir patvirtinusi, mokėjimo paraiškoje nurodytą tinkamų finansuoti išlaidų sumą sumoka projekto vykdytojui iš Finansų ministerijos atitinkamų metų biudžeto asignavimų.

3.6. Parama išmokama pervedant pinigus į Projekto vykdytojo Paramos lėšoms atidarytą banko sąskaitą, kurios rekvizitai yra tokie: ____________________________________.

3.7. Projekto vykdytojas privalo nedelsdamas pranešti CPVA apie savo sąskaitos banke duomenų pasikeitimą.

3.8. Jei Projekto vykdytojas tinkamai neįvykdo Paramos sutarties 3.7 punkte nurodytos pareigos ir paramos lėšos yra pervedamos į jo ankstesnę banko sąskaitą, toks Paramos lėšų pervedimas yra laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio Paramos lėšų pervedimo tenka Projekto vykdytojui.

3.9. Projekto vykdytojas, gavęs lėšas, privalo per 5 darbo dienas išmokėti gautas lėšas paslaugų teikėjui ir išsiųsti CPVA pranešimą apie apmokėjimą, pridėdamas lėšų išmokėjimą įrodančius dokumentus.

3.10. CPVA gautus išmokėjimą įrodančius dokumentus patikrina ne vėliau kaip per _____ kalendorinių dienų nuo jų gavimo dienos.

3.11. Jeigu Projekto vykdytojas galutinei projekto išlaidų sumai apmokėti neturi nuosavų lėšų, galutiniame mokėjimo prašyme jis turi pateikti išlaidas pateisinančius dokumentus, o gavęs galutinę išmoką, per 5 darbo dienas informuoti CPVA apie atliktus mokėjimus ir pateikti išlaidas įrodančius dokumentus kartu su galutine projekto įgyvendinimo ataskaita ir auditoriaus išvada. Galutinį mokėjimo prašymą apmokėti sąskaitas bet kuriuo atveju projekto vykdytojas turi pateikti CPVA ne vėliau kaip prieš du mėnesius iki projekto išlaidų tinkamumo finansuoti termino (         )

pabaigos.

3.12. Jei mokėjimo prašyme nurodytos išlaidos negali būti finansuojamos dėl tam tikrų priežasčių (nepakanka išlaidų tinkamumą pagrindžiančių dokumentų, praleisti terminai ir pan.), atitinkama išlaidų dalis nefinansuojama ir apie tai CPVA informuoja Projekto vykdytoją. Tokios išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti finansuojamos Projekto vykdytojui pateikus kitus mokėjimo prašymus.

3.13. Visais atvejais mokėjimo prašymus Projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo _______ (data) iki ________ (data).

 

4. PROJEKTO VYKDYTOJO TEISĖS IR PAREIGOS

 

4.1. Projekto vykdytojas įsipareigoja naudoti Paramos lėšas tik Projektui įgyvendinti.

4.2. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti Paramos bei inicijuoti Sutarties pakeitimą, laikydamasis Sutarties 10.1 punkte nustatytos tvarkos.

4.3. Projekto vykdytojas privalo:

4.3.1. laikydamasis Projekto tikslų ir uždavinių, įgyvendinti Projektą taip, kaip aprašyta Sutarties
1 priede;

4.3.2. pranešti CPVA apie visus galimus nukrypimus nuo Projekto. Jokie su CPVA raštu nesuderinti nukrypimai nuo Projekto, sumažinantys Projekto apimtį, sumažinantys Projekto išlaidas, pratęsiantys Projekto įgyvendinimo laiką ar kitaip keičiantys Projektą, nėra leidžiami, išskyrus nukrypimus nuo Projekto biudžeto, nekeičiančius ar sumažinančius Projekto tinkamas finansuoti išlaidas iki 10 proc. pagal atskiras Projekto biudžeto išlaidų kategorijas (išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimą, atsiradusį vykdant viešuosius pirkimus) ar pratęsiančius Projekto įgyvendinimo laiką daugiau kaip _______ mėn.;

4.3.3. laikytis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatų;

4.3.4. vykdyti privalomus visuomenės informavimo veiksmus, vadovaujantis Informavimo apie Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. 1K-233 (Žin., 2004, Nr. 98-3650);

4.3.5.ne vėliau kaip per 5 darbo dienas grąžinti Finansų ministerijai dėl klaidos gautą didesnę Paramos sumą, nei numatyta šioje Paramos sutartyje;

4.3.6. gavęs sprendimą dėl Paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti Paramos lėšas, per sprendime nustatytą terminą įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus;

4.3.7. atidaryti atskirą sąskaitą Paramos lėšoms pervesti ir apskaityti bei tinkamai tvarkyti atskirą Projekto išlaidų buhalterinę apskaitą taip, kad apskaitos informacija būtų tinkama, objektyvi, pateikiama laiku, išsami ir naudinga vidaus ir išorės vartotojams, bei laikydamasis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų norminių teisės aktų;

4.3.8. fiksuoti visas ūkines ir kitas operacijas, susijusias su Projekto vykdymu, ir saugoti su šiomis operacijomis susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos;

4.3.9. laiku ir tinkamai pateikti CPVA visas reikiamas ataskaitas: reguliarias veiklos ataskaitas – kas ______ mėnesių ne vėliau kaip per 15 dienų po atsiskaitomo periodo paskutinės kalendorinės dienos, metines ataskaitas – ne vėliau kaip per 30 dienų pasibaigus kalendoriniams metams ir baigiamąją Projekto ataskaitą – ne vėliau kaip per 30 dienų baigus įgyvendinti Projektą, kartu pateikiant Projekto audito išvadą bei audito ataskaitą;

4.3.10. bendradarbiauti su Projektą kontroliuojančiais asmenimis, laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, sudaryti sąlygas jiems apžiūrėti Projekto vykdymo vietą ir savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto ir Sutarties vykdymu;

4.3.11. kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 14 dienų, pranešti CPVA apie bet kurių duomenų, pateiktų šioje Sutartyje ir jos prieduose, pasikeitimus;

4.3.12. CPVA nustatytais terminais teikti jai papildomą informaciją, pagrindžiančius dokumentus, šalinti mokėjimo prašymų trūkumus;

4.3.13. Finansų ministerijai priėmus sprendimą sustabdyti paramos išmokėjimą, per Finansų ministerijos nustatytą laiką ištaisyti padarytus pažeidimus, o priėmus sprendimą nutraukti Paramos mokėjimą ir grąžinti jau sumokėtas lėšas, per Finansų ministerijos nustatytą laiką grąžinti reikalaujamą paramos dalį ar visą gautą paramos sumą ir sumokėti sprendime grąžinti paramą nustatytas palūkanas, kurios nustatomos pagal kiekvienais kalendoriniais metais buvusią vidutinę palūkanų normą Lietuvoje;

4.3.14. laiku negrąžinus 4.3.15 punkte nurodytos sumos per Finansų ministerijos sprendime grąžinti paramą nurodytą terminą, mokėti 0,2 procento dydžio delspinigius nuo grąžintinos paramos sumos už kiekvieną pavėluotą grąžinti paramą dieną;

4.3.15. saugoti visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos, nurodytos Sutarties 1 priede, ir šiuos dokumentus pateikti 7punkte nurodytoms institucijoms.

 

5. CPVA TEISĖS IR PAREIGOS

 

5.1. CPVA privalo:

5.1.1. ne vėliau kaip per ______________ dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo įvertinti Projekto vykdytojo pateiktą mokėjimo prašymą ir, jei šis prašymas gali būti patenkintas, pateikti Finansų ministerijai atitinkamą mokėjimo paraišką. Jei mokėjimo prašymui įvertinti reikia papildomos informacijos, dokumentų arba patikrų vietoje, mokėjimo prašymo vertinimo terminas gali būti pratęsiamas tiek, kiek būtina visai reikiamai informacijai surinkti;

5.1.2. teikti Projekto vykdytojui informaciją, susijusią su vykdomo Projekto apskaita ir dokumentavimu;

5.1.3. vykdyti Projekto administravimą bei Paramos panaudojimo finansinę kontrolę;

5.1.4. stebėti Projekto vykdymo eigą ir planuotų uždavinių įgyvendinimą, tikrinti ir analizuoti Projekto vykdytojo teikiamas ataskaitas, reikalauti papildomos informacijos, jei ataskaitos nėra patvirtinamos;

5.1.5. tikrinti kartu su mokėjimo prašymais teikiamus finansinius dokumentus;

5.1.6. reikalauti iš Projekto vykdytojo papildomos informacijos arba dokumentų, jeigu, CPVA nuomone, pateiktos informacijos nepakanka tam, kad mokėjimo prašymas būtų patenkintas;

5.1.7. organizuoti patikras Projekto vykdymo vietoje (mažiausiai vieną kartą per Projekto įgyvendinimo laikotarpį), registruoti šias patikras, imtis būtinų veiksmų aptiktiems pažeidimams pašalinti ir informuoti Finansų ministeriją apie patikrų rezultatus;

5.1.8. saugoti visus su Projekto įgyvendinimu susijusius dokumentus, ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus šiuos dokumentus pateikti Sutarties
7.1 punkte nurodytoms institucijoms.

5.2. Nustačiusi, kad esama Paramos lėšų panaudojimo pažeidimų, arba gavusi pagrįstą informaciją apie tokius pažeidimus, CPVA privalo apie tai pranešti Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai prie Vidaus reikalų ministerijos, imtis būtinų priemonių netinkamai panaudotoms Paramos lėšoms susigrąžinti ir informuoti apie tai Finansų ministeriją.

 

6. FINANSŲ MINISTERIJOS TEISĖS IR PAREIGOS

 

6.1. Finansų ministerija:

6.1.1.  patikrinusi ir patvirtinusi CPVA mokėjimo paraišką, ją  apmoka iš atitinkamų metų Finansų ministerijos biudžeto asignavimų ne vėliau kaip per _________ dienų nuo mokėjimo paraiškos pateikimo dienos.

6.1.2. turi teisę inicijuoti Paramos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir reikalauti grąžinti jau išmokėtą paramos dalį Sutarties 8 dalyje nustatyta tvarka.

6.1.3. turi teisę papildomai tikrinti mokėjimo paraiškoje pateiktą informaciją ir prašyti CPVA bei Projekto vykdytoją pateikti papildomos informacijos arba dokumentus.

6.1.4. privalo saugoti visus su Projektu susijusius dokumentus ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po Projekto įgyvendinimo pabaigos ir prireikus šiuos dokumentus pateikti Sutarties 7.1 punkte nurodytoms institucijoms.

 

7. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ

 

7.1. Europos audito rūmų bei Europos Komisijos įgalioti asmenys, Finansų ministerija, Valstybės kontrolė, CPVA turi teisę audituoti ir kontroliuoti, kaip yra vykdomas Projektas, taip pat turi teisę audituoti ir kontroliuoti Projekto vykdytojo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su Projektu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir šia Sutartimi, ________ metų po Paramos suteikimo.

7.2. Projekto vykdytojas privalo bendradarbiauti su institucijomis bei asmenimis, nurodytais Sutarties 7.1 punkte, laiku teikti jiems visą pageidaujamą informaciją, leisti ir sudaryti sąlygas jiems tikrinti Projekto vykdymą ir veiklą vietoje, įeiti į visas gamybines, pagalbines ir kitas patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir apskaita.

 

8. PARAMOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS, PARAMOS GRĄŽINIMAS

 

8.1. CPVA turi teisę inicijuoti paramos teikimo sustabdymą arba nutraukimą ir/arba reikalauti grąžinti visą suteiktą paramos sumą, kai Projekto vykdytojas:

8.1.1. nepateikia paramos naudojimo ataskaitų  šioje Sutartyje nustatyta tvarka;

8.1.2. prašydamas išmokėti Paramos lėšas arba vykdydamas šią Sutartį, pateikė neteisingą informaciją arba nuslėpė informaciją, kuri turėjo reikšmės sprendimo dėl Paramos suteikimo priėmimui arba tinkamai Sutarties vykdymo kontrolei;

8.1.3. nepradeda vykdyti Projekto per 6 mėnesius nuo Sutarties pasirašymo dienos;

8.1.4. vykdydamas Projektą, pažeidė Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatas;

8.1.5. nukrypo nuo Projekto uždavinių, tikslų arba Sutarties patvirtintų Projekto išlaidų, nustojo vykdyti Projektą arba negali įgyvendinti Projekto pagal visą Sutartyje numatytą jo apimtį;

8.1.6. per penkerių metų laikotarpį nuo Projekto įgyvendinimo pabaigos pakeičia pagal šią Sutartį remiamos veiklos ar nuosavybės pobūdį arba be suderinimo su CPVA pasikeičia Projekto vykdytojas;

8.1.7. pažeidžia kitas šios Sutarties sąlygas.

8.2. CPVA turi nedelsdama informuoti Projekto vykdytoją ir Finansų ministeriją apie aplinkybių, nurodytų Sutarties 8.1 punkte, atsiradimą ir siūlo Finansų ministerijai sustabdyti arba nutraukti paramos teikimą.

8.3. Finansų ministerija per ____________ dienų nuo CPVA pasiūlymo, nurodyto Sutarties 8.2 punkte, gavimo išnagrinėja šį pasiūlymą ir priima sprendimą:

8.3.1. sustabdyti paramos teikimą, nustatydama pažeidimų ištaisymo terminą;

8.3.2. nutraukti paramos teikimą ir pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas arba jų dalį ir nutraukti Sutartį;

8.3.3. CPVA siūlymą atmesti kaip nepagrįstą.

8.4. Finansų ministerija apie priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja CPVA ir Projekto vykdytoją.

8.5. Projekto vykdytojas, gavęs sprendimą dėl Paramos teikimo sustabdymo, nutraukimo ir/arba reikalavimo grąžinti paramos lėšas, privalo per sprendime nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 10 darbo dienų, įvykdyti sprendime išvardytus reikalavimus.

8.6. Per 5 darbo dienas po Sutarties 8.3.1–8.3.3 punktuose nurodytų Finansų ministerijos sprendimų gavimo dienos Projekto vykdytojas gali pateikti Finansų ministerijai motyvuotus paaiškinimus, papildomą informaciją ir dokumentus. Informacija, pagrindžianti paaiškinimus dėl priimto sprendimo, Finansų ministerijoje išnagrinėjama ne vėliau kaip per _______dienų nuo jos gavimo dienos. Apie nagrinėjimo rezultatus ir Finansų ministerijos sprendimą informuojamas Projekto vykdytojas ir CPVA.

8.7. Sutartis laikoma nutraukta po to, kai Finansų ministerija priima atitinkamą sprendimą atmesti Projekto vykdytojo paaiškinimus kaip nepagrįstus arba jei tokie paaiškinimai negauti per nustatytą terminą nuo sprendimo pateikimo Projekto vykdytojui dienos.

8.8. Apie Sutarties nutraukimą Finansų ministerija informuoja Projekto vykdytoją ir CPVA.

 

9. KONFIDENCIALUMAS

 

9.1. Projekto vykdytojas sutinka, kad informacija apie jį ir jo veiklą, būtina sprendimui dėl paramos suteikimo priimti, bus tikrinama Projekto paraiškos vertinimo metu ir tvarkoma Struktūrinių fondų valdymo ir priežiūros informacinėje sistemoje.

9.2. CPVA ir Finansų ministerija įsipareigoja saugoti ir neviešinti su Sutarties sudarymu ir vykdymu gautos informacijos, susijusios su Projekto vykdytojo veikla, išskyrus informaciją, numatytą Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamente (EB) Nr. 1159/2000 „Dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos“.

9.3. Šios Sutarties sąlygos viešai neskelbiamos be šalių sutikimo, išskyrus Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus atvejus.

 

10. SUTARTIES PAKEITIMAS, ATSISAKYMAS NUO SUTARTIES

 

10.1. Sutartis keičiama, jeigu Projekto vykdytojas dėl objektyvių aplinkybių turi pakeisti dalį Projekto uždavinių ar Projekto išlaidų, Projekto tvarkaraštį arba kitaip pakeisti Projektą ir šis pakeitimas sudaro daugiau kaip 10 procentų Sutarties 1 priede išvardytų Projekto uždavinių arba išlaidų. Sutartis keičiama Projekto vykdytojui pateikus motyvuotą prašymą (siūlymą) ir nurodžius faktus pagrindžiančias aplinkybes kitoms šios Sutarties šalims. Apie sutikimą (atsisakymą) keisti sutartį Projekto vykdytojas informuojamas per 30 kalendorinių dienų nuo pasiūlymo gavimo dienos, jei su juo buvo pateikti visi įrodymai, pagrindžiantys prašymą.

10.2. Sutartis gali būti pakeista ir/ar papildyta šalių rašytiniu susitarimu.

10.3. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti nuo Sutarties ir paramos, jeigu jis dar negavo paramos ar jos dalies.

 

11. TAIKYTINA TEISĖ IR GINČŲ SPRENDIMAS

 

11.1. Ši Sutartis vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos bei Europos Sąjungos teisės aktais.

11.2. Šalių ginčai, kilę dėl jos vykdymo, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktais.

 

12. PRANEŠIMAI

 

12.1. Pranešimai Šalims turi būti siunčiami šiais adresais:

Finansų ministerijai

J. Tumo-Vaižganto 8a/2

LT-01512 Vilnius

 

CPVA ______________________

 

Paramos gavėjui________________________________

 

12.2. Pranešimas laikomas įteiktu praėjus dviem darbo dienoms po jo išsiuntimo registruotu paštu.

 

12.3. Pranešimas gali būti išsiųstas telefakso aparatu šiais numeriais:

Finansų ministerijai (370~5) 279 14 81

CPVA ______________________

 

Paramos gavėjui________________________________

 

12.4. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu tą pačią dieną, jeigu jis išsiųstas iki 12 valandos. Faksimilinis pranešimas laikomas įteiktu kitą dieną, jeigu jis išsiųstas po 12 valandos. Pranešimo išsiuntimą patvirtina siuntėjo telefakso spausdinama ataskaita. Negavęs pranešimo asmuo privalo įrodyti, kad jo telefakso aparatas nepriėmė pranešimo.

12.5. Šalys privalo viena kitą informuoti apie savo adreso ar telefakso aparato numerio pasikeitimą. Šalis, neįvykdžiusi šio reikalavimo, negali pareikšti pretenzijų ar atsikirtimų, kad kitos šalies veiksmai, atlikti pagal paskutinius jai žinomus duomenis, neatitinka Sutarties sąlygų arba ji negavo pranešimų, siųstų pagal šiuos duomenis.

12.6. Sutartyje numatytos ataskaitos turi būti siunčiamos tik registruotu paštu.

12.7. Jei Sutartyje nenurodyta kitaip, visi pranešimai turi būti išsiųsti Projekto vykdytojui per _____ dienų nuo aplinkybių, apie kurias turi būti pranešta, atsiradimo dienos.

 

13. KITOS SĄLYGOS

 

13.1. Šalys yra atleidžiamos nuo atsakomybės už Sutarties nevykdymą pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 15 d. nutarimą Nr. 840 „Dėl atleidimo nuo atsakomybės esant nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės taisyklių patvirtinimo“.

13.2. Sutartis įsigalioja nuo jos Šalių pasirašymo momento ir galioja iki visiško Šalių įsipareigojimų įvykdymo.

13.3. Sutarties priedai laikomi neatskiriama Sutarties dalimi.

13.4. Sutartis sudaryta trimis egzemplioriais, po vieną kiekvienai Šaliai.

 

14. Sutarties priedai

 

1.       _____________________;

2.       _____________________;

3.       _____________________ .

 

15. ŠALIŲ PARAŠAI

 

(Finansų ministerijai atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                                      (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

 

(CPVA atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                                      (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

 

(Projekto vykdytojui atstovaujančio

asmens pareigų pavadinimas)                                      (Parašas)                        (Vardas ir pavardė)

 

 

PASTABA. Sutartis gali būti pildoma ir tikslinama pagal priemonės specifiką, gali būti koreguojami mokėjimo terminai, ataskaitų teikimo terminai, įrašomi reikalavimai Projekto audito atlikimui, papildoma arba išbraukiama informacija apie viešuosius pirkimus-pardavimus, įrašomos tinkamos ir netinkamos finansuoti išlaidos. Negali būti keičiamos tik pagrindinės šalių pareigos ir teisės.

______________


Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos

finansų ministro 2005 m. liepos 8 d.

įsakymu Nr. 1K-212

 

(Paraiškos skirti finansinę paramą pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrąjį programavimo dokumentą specialiosios (B) dalies forma)

 

____________________________

(Pareiškėjo pavadinimas)

 

PARAIŠKOS SKIRTI FINANSINĘ PARAMĄ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDRĄJĮ PROGRAMAVIMO DOKUMENTĄ SPECIALIOJI (B) DALIS

____________________________

(Sudarymo vieta ir data)

 

1. Projekto svarbos ir poreikio pagrindimas

 

1.1. Prašomos paramos objektas

 

 

 

 

1.2. Pagrindimas, kad projektas atitinka Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano prioritetus ir sprendinius bei Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano įgyvendinimo priemonių planą ir užtikrina pagrindinių Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano urbanistinių sprendinių realizavimą

 

 

 

1.3. Projektų rezultatų socialinio-ekonominio poveikio pagrindimas

 

 

 

 

1.4. Projekto rezultatų poveikis regionų išsivystymo skirtumų mažinimui

 

 

 

 

1.5. Kita informacija, pagrindžianti projekto svarbą (patvirtinimas, kad pareiškėjas neturi apskrities teritorijos bendrojo (generalinio) plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos teritorijų įstatyme nurodyta tvarka)

 

 

 

1.6. Projekto išlaidų būtinumo projektui įgyvendinti ir dydžio pagrindimas

 

Projekto išlaidos

Pagrindimas

1.6.1. Projekto išlaidų sąrašas

 

 

(detalizuoti)

 

 

 

II. Projekto įgyvendinimo metodika

 

2.1. Projekto veiklos sričių (numatomų pirkti paslaugų) būtinumo projekto tikslams pasiekti pagrindimas

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Detalus projekto prielaidų ir galimos rizikos bei numatomų rizikos valdymo priemonių aprašymas

 

 

 

 

 

III. Projekto naudos tęstinumas

 

3.1. Projekto naudos tęstinumas

 

 

 

 

 

 

 

3.2. Atsakomybė už projekto tęstinumą, pasibaigus projektui/paramai

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________                              _________                                                

            (Pareiškėjo įgalioto asmens                                     (Parašas)                                                  (Vardas ir pavardė)

                 pareigų pavadinimas)

(A.V.)

______________