LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VAIKŲ IR JAUNIMO UŽIMTUMO PROGRAMŲ VERTINIMO KRITERIJŲ APRAŠO TVIRTINIMO
2005 m. gruodžio 14 d. Nr. ISAK-2567
Vilnius
Įgyvendindamas Vaikų ir jaunimo socializacijos programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 209 (Žin., 2004, Nr. 30-995), įgyvendinimo priemonių 2.1.1.1 punktą,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo
ministro 2005 m. gruodžio 14 d. įsakymu
Nr. ISAK-2567
VAIKŲ IR JAUNIMO UŽIMTUMO PROGRAMŲ VERTINIMO KRITERIJŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vaikų ir jaunimo užimtumo programų vertinimo kriterijų aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybinių, savivaldybių mokyklų, kitų švietimo teikėjų vykdomų vaikų ir jaunimo užimtumo programų vertinimo kriterijus.
2. Aprašas taikomas visiems švietimo teikėjams, vykdantiems vaikų ir jaunimo iki 18 metų imtinai užimtumo programas.
3. Aprašo paskirtis:
4. Apraše vartojamos sąvokos:
Vaikų ir jaunimo užimtumo programa – iš anksto apibrėžta trumpalaikė (trumpesnė nei 1 metų trukmės) neformaliojo vaikų ir jaunimo švietimo veikla, kuria siekiama ugdyti būtinas kompetencijas, padėsiančias diegti gyvenimo įgūdžius, brandžias vertybines nuostatas bei užkirsti kelią socialinės rizikos veiksniams.
Vaikų ir jaunimo užimtumo programos dalyviai -vaikai, jaunimas ir suaugusieji, tiesiogiai dalyvaujantys užimtumo programoje.
Vaikų ir jaunimo užimtumo programos vykdytojai – švietimo teikėjo paskirti asmenys, vykdantys užimtumo programas.
Vaikų ir jaunimo užimtumo programos vertinimas – informacijos apie programos vykdymą kaupimas, interpretavimas ir apibendrinimas.
5. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (Žin., 1991, Nr. 23-593; 2003, Nr. 63-2853) vartojamas sąvokas.
6. Ilgesnės negu 1 metų trukmės neformaliojo vaikų švietimo programos rengiamos vadovaujantis Bendrųjų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 (Žin., 2004, Nr. 98-3663), ir Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627 (Žin., 2005, Nr. 52-1752).
II. VAIKŲ IR JAUNIMO UŽIMTUMO PROGRAMOS PASKIRTIS IR STRUKTŪRA
8. Užimtumo programa siekiama:
8.2. suteikti galimybę po pamokų, nedarbo ir atostogų dienomis pasirinkti užsiėmimus pagal savo pomėgius, naudotis mokyklų salėmis, kabinetais;
8.3. panaudoti švietimo teikėjų patirtį dirbant su ugdymosi motyvaciją turinčiais mokiniais ir įtraukti į veiklą neigiamą socialinę patirtį turinčius vaikus bei užkirsti kelią perimti netinkamas socialines normas;
8.4. puoselėti sveikatingumą ir sveiką gyvenseną, vykdyti žalingų įpročių, narkomanijos, AIDS prevenciją;
8.5. skatinti švietimo teikėjų ir kitų institucijų bendradarbiavimą sprendžiant vaikų socializacijos problemas bei organizuojant prasmingą laisvalaikį;
8.6. skatinti vaikų ir jaunimo iniciatyvumą, darbo veiklą, spręsti jaunimo integravimosi į darbo rinką problemas;
9. Rekomenduojama tokia vaikų ir jaunimo užimtumo programos struktūra: bendrosios nuostatos; paskirtis; veikla; ištekliai; laukiami rezultatai.
10. Dalyje „Bendrosios nuostatos“ nurodomas švietimo teikėjas, vaikų ir jaunimo užimtumo programos pavadinimas, vykdytojai, dalyviai (nurodoma amžius, skaičius).
11. Dalyje „Paskirtis“ aprašomos problemos, kurias sieks spręsti vaikų ir jaunimo užimtumo programa, nurodomi užimtumo programos tikslai, uždaviniai ir laukiami rezultatai.
12. Dalyje „Veikla“ aprašoma dalyvių informavimo apie programą būdai, programos eiga (priemonės, renginiai ir pan.), metodika. Numatytos vaikų ir jaunimo užimtumo programos priemonės ir renginiai turi būti susiję tarpusavyje.
III. VAIKŲ IR JAUNIMO UŽIMTUMO PROGRAMOS VERTINIMO KRITERIJAI IR RODIKLIAI
14. Nustatomi šie užimtumo programos vertinimo kriterijai:
15. Vaikų ir jaunimo užimtumo programos aktualumo bendruomenei vertinimo rodikliai:
15.1. vaikų ir jaunimo užimtumo programos paskirtis ir atitiktis vietos (mokyklos, gyvenvietės, savivaldybės) poreikiams ir lūkesčiams;
15.2. problemų, kurias sieks spręsti užimtumo programa, konkretumas ir įgyvendinimo priemonių realumas;
15.3. vaikų ir jaunimo užimtumo programos pobūdis:
15.3.2. mokinių laisvalaikio organizavimo nedarbo, valstybinių švenčių, rudens, žiemos ir pavasario atostogų dienomis;
16. Vaikų ir jaunimo užimtumo programos dalyvių aktyvumo vertinimo rodikliai:
16.2. yra atskleidžiami arba panaudojami vaikų ir jaunimo užimtumo programos dalyvių praktiniai gebėjimai;
16.3. yra skatinama vaikų ir jaunimo užimtumo programos dalyvių iniciatyva, kūrybiškumas, formuojamos vertybinės nuostatos;
17. Vaikų ir jaunimo užimtumo programos išteklių panaudojimo tikslingumo rodikliai:
17.2. vaikų ir jaunimo užimtumo programos vykdytojų patirties ir išteklių atitiktis pasirinktai užimtumo programos krypčiai;