LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2007 M. GRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. ISAK-2333 „DĖL PRAKTINIO PROFESINIO MOKYMO IŠTEKLIŲ PLĖTROS PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. kovo 17 d. Nr. V-440
Vilnius
Pakeičiu Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. ISAK-2333 „Dėl Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programos patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-259, Nr. 147-5919) (toliau – Programa):
1. Išdėstau Programos 1 punktą taip:
„1. Praktinio profesinio mokymo išteklių plėtros programa (toliau – Programa) parengta siekiant įgyvendinti Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijoje, 2007–2013 m. Žmogiškųjų išteklių plėtros veiksmų programoje, patvirtintoje Europos Komisijos 2007 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. K(2007)4475 ir iš dalies pakeistoje Europos Komisijos 2010 m. gegužės 26 d. sprendimu Nr. K(2010)3471, ir 2007–2013 m. Sanglaudos skatinimo veiksmų programoje, patvirtintoje Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738 ir iš dalies pakeistoje Europos Komisijos 2010 m. kovo 2 d. sprendimu Nr. K(2010)1048, nustatytus prioritetus, tikslus ir uždavinius.“
4. Išdėstau Programos 9 punktą taip:
„9. Nors PHARE profesinio mokymo reformos programa orientavosi į profesinio mokymo programas, grįstas kompetencijomis, ir mokymosi priemonių rengimą, efektyvių mechanizmų, kaip mokymo procesą aprūpinti mokymosi priemonėmis, nebuvo suformuota. PHARE profesinio mokymo programos bandymas šią problemą išspręsti mokyklų jėgomis nedavė lauktų rezultatų. Rengdamos programas ir mokymo(si) priemones mokyklos pradėjo per daug orientuotis į savo turimus žmogiškuosius ir materialiuosius išteklius, per mažai dėmesio skirdamos profesinio rengimo standarto reikalavimams ir rinkos poreikiams. Toks programų ir mokymo(si) priemonių rengimo decentralizavimas apsunkino galimybes mokymo(si) proceso metu tinkamai panaudoti informacinių-komunikacinių technologijų pasiekimus ir operatyviai atsiliepti į ūkyje vykstančius pokyčius. Be to, profesinio mokymo programų vykdymui dar trūksta šiuolaikinių mokymo(si) priemonių, ypač skirtų praktiniam profesiniam mokymui. Tad siekiant profesinio mokymo sistemos plėtros būtina tobulinti mokymo programas ir priemones.“
5. Įrašau Programos 15 punkte vietoj žodžių ir skaičių „yra patvirtinti 37 standartai ir parengti 44 standartų projektai“ žodžius ir skaičius „yra patvirtinti 77 standartai“.
7. Išdėstau Programos 22 punktą taip:
„22. Projektų finansavimo ir administravimo sutarčių (toliau – Sutartis) pasirašymo grafikas ir Programos įgyvendinimo laikotarpiu planuojamos Sutarčių lėšų sumos:
Nr. |
Programos veiklų grupės |
Bendra suma (mln. litų) |
Metai |
|||||
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
|||
Sutarties(-čių) vertė (mln. litų) |
||||||||
1. |
Kvalifikacijų formavimas, modulinio profesinio mokymo sistemos kūrimas |
9,97 |
|
|
9,97 |
|
|
|
2. |
Profesijos mokytojų ir dėstytojų technologinių kompetencijų tobulinimo sistemos sukūrimas ir įdiegimas |
20,00 |
|
|
20,00 |
|
|
|
3. |
Sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
400,32 |
|
107,03 |
|
293,29 |
|
|
4. |
Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo infrastruktūros plėtra |
10,86 |
|
10,86 |
|
|
|
|
5. |
Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra |
25,00 |
|
|
6,29 |
|
18,71 |
|
6. |
Bendrųjų kompetencijų besimokantiems asmenims suteikimas |
15,00 |
|
|
6,75 |
|
8,25 |
|
7. |
Profesiniam ir technologiniam mokymui skirtos infrastruktūros sukūrimas – reikiami statybos, rekonstravimo ir remonto darbai, įrangos, prekių ir paslaugų pirkimas |
9,18 |
|
|
|
9,18 |
|
|
8. |
Modulinėms mokymo programoms skirtų mokymo priemonių rengimas, modulinių mokymo programų diegimas (mokymo vykdymas) profesinio mokymo įstaigose |
79,57 |
|
|
|
|
79,57 |
|
9. |
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas profesinio mokymo įstaigose |
6,00 |
|
|
|
6,00 |
|
|
10. |
Profesinio mokymo kokybės išorinio vertinimo vykdymas |
4,00 |
|
|
|
4,00 |
|
|
“.
9. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 3.3 punktą taip:
„
3.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
8 sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
2009 m. IV ketv.–2013 m. IV ketv. |
107,03 |
|
25 sektorinių praktinio mokymo centrų infrastruktūros sukūrimas |
2011 m. II ketv.–2013 m. IV ketv. |
293,29 |
10. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 4.3 punktą taip:
„
11. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 7.3 punktą taip:
„
7.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
1. Statybos darbai pagal realų poreikį (iš jų: statyba, rekonstrukcija, kapitalinis remontas ir paprastasis remontas). 2. Įrangos pirkimas (iš jų: įrangos transportavimas iki diegimo vietos, diegimas ir mokymas ja dirbti). 3. Prekių pirkimas. 4. Paslaugų pirkimas (iš jų: auditas ir draudimas). 5. Projekto administravimas (iš jų: mokesčiai už komunalinius patarnavimus). |
2011 m. II ketv.–2013 m. II ketv. |
9,18 |
12. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 9.3, 9.4 ir 9.5 punktus taip:
„
9.3. |
Remiamų veiklų detalizavimas ir jų įgyvendinimo etapai |
Laikotarpis (ketvirčiais) |
Finansavimo suma, mln. Lt |
|
Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas: 1. Personalo mokymai. 2. Vidinių profesinio mokymo kokybės užtikrinimo mechanizmų diegimas. 3. Informavimas profesinio mokymo įstaigų, socialinių partnerių, dirbančių specialistų ir visuomenės apie projekto eigą, gautų rezultatų pristatymai. |
2011 m. II ketv.–2013 m. IV ketv. |
6,0 |
||
9.4. |
Pareiškėjas |
VšĮ Vilniaus statybininkų rengimo centras; Kauno maisto pramonės mokykla; Alytaus profesinio rengimo centras; Marijampolės profesinio rengimo centras; Tauragės profesinio rengimo centras; Šiaulių profesinio rengimo centras; VšĮ Panevėžio profesinio rengimo centras; Utenos regioninis profesinio mokymo centras; Šilutės turizmo ir paslaugų verslo mokykla; Plungės technologijų ir verslo mokykla. |
||
9.5. |
Partneris |
Valstybinės ir nevalstybinės profesinio mokymo įstaigos, turinčios licenciją vykdyti pirminį arba tęstinį profesinį mokymą ir jį vykdančios, bei kurių pagrindinė veiklos sritis yra profesinis mokymas. |
||
13. Išdėstau Programos priedo „Veiklų grupių aprašymas“ lentelės 10.10 punktą taip:
„