Audito ir APSKAITOS tarnybos direktoriaus

 

ĮSAKYMAS

DĖL Atlikto audito kokybės peržiūros metodikos tvirtinimo

 

2009 m. liepos 3 d. Nr. VAA-17

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos audito įstatymo (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233) 34 straipsnio 6 dalies 2 punktu, atsižvelgdamas į Lietuvos auditorių rūmų 2009 m. birželio 15 d. raštą Nr. 1.9-S0373 „Dėl Atlikto audito kokybės peržiūros metodikos“ ir Audito priežiūros komiteto 2009 m. liepos 2 d. nutarimą Nr. 25-17-1.1,

tvirtinu Atlikto audito kokybės peržiūros metodiką (pridedama).

 

 

 

Direktorius                                                                                    Audrius Linartas


 

PATVIRTINTA

VšĮ Audito ir apskaitos tarnybos

direktoriaus 2009 m. liepos 3 d.

įsakymu Nr. VAA-17

 

ATLIKTO AUDITO KOKYBĖS PERŽIŪROS METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Atlikto audito kokybės peržiūros metodika (toliau – metodika) nustato auditorių ir audito įmonių atlikto finansinių ataskaitų rinkinio ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio (jeigu nenurodyta kitaip, toliau – finansinės ataskaitos) audito kokybės peržiūros atlikimą pagal Audito ir apskaitos tarnybos patvirtintus metinius auditorių ir audito įmonių atlikto audito kokybės peržiūrų (toliau – peržiūra) planus ir peržiūros ataskaitos reikalavimus.

2. Ši metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos audito įstatymu (Žin., 1999, Nr. 59-1916; 2008, Nr. 82-3233), Audito kokybės užtikrinimo organizavimo tvarkos aprašu ir Atlikto audito kokybės užtikrinimo įgyvendinimo Lietuvos auditorių rūmuose (toliau – LAR) tvarkos aprašu.

3. Šioje metodikoje vartojamos sąvokos:

3.1. Užduotis – auditoriaus kontrolieriaus peržiūrai pasirinktas konkretus atliktas finansinių ataskaitų auditas.

3.2. Atsakingas auditorius – auditą atlikęs ir auditoriaus išvadą pasirašęs auditorius.

3.3. Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos vartojamos Audito įstatyme ir apibrėžiamos Atlikto audito kokybės užtikrinimo įgyvendinimo Lietuvos auditorių rūmuose tvarkos apraše ir Audito kokybės užtikrinimo organizavimo tvarkos apraše.

 

II. PASIRUOŠIMAS PERŽIŪRAI

 

4. Jei audito įmonė yra įtraukta į metinį auditorių ir audito įmonių peržiūrų planą, tai ji per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie tai gavimo dienos privalo Audito kokybės kontrolės komitetui (toliau – Komitetas) pateikti užpildytas A ir B1 anketas (3 ir 4 priedai). Gautas anketas Komitetas perduoda peržiūrą atlikti paskirtam auditoriui kontrolieriui.

5. Jei yra vykdoma konkrečios užduoties peržiūra, tai A ir B1 anketų pildyti nereikia, tačiau audito įmonė per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie jos įtraukimą į metinį auditorių ir audito įmonių peržiūrų planą gavimo dienos privalo pateikti paaiškinimą dėl gautos informacijos apie galimai netinkamai atliktą auditą.

6. Auditorius kontrolierius, paskirtas atlikti peržiūrą, suderina su audito įmonės vadovu ar jo įgaliotu asmeniu (toliau – vadovas) konkrečią peržiūros atlikimo datą.

7. Peržiūros atlikime taip pat turi teisę dalyvauti Komiteto ir (arba) Audito ir apskaitos tarnybos deleguotas asmuo. Apie tokį delegavimą audito įmonė ir auditorius kontrolierius informuojami ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki peržiūros pradžios. Audito įmonė, nesutinkanti su deleguoto asmens kandidatūra, apie tai privalo informuoti delegavusią instituciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo minėtos informacijos gavimo ir nurodyti nesutikimo priežastis. Komitetas ir (arba) Audito ir apskaitos tarnyba turi teisę deleguoti kitą asmenį arba neatsižvelgti į audito įmonės nuomonę ir apie tai ją informuoti.

 

III. PERŽIŪROS ATLIKIMAS

 

8. Peržiūra pradedama auditoriaus kontrolieriaus pokalbiu su audito įmonės vadovu, kurio metu auditorius kontrolierius susipažįsta su audito įmone ir informuoja audito įmonės vadovą apie numatomą peržiūros eigą.

9. Auditorius kontrolierius turi įsitikinti, ar audito įmonės kokybės kontrolės sistema atitinka Tarptautinio kokybės kontrolės standarto reikalavimus, ir užpildyti B2 anketą (5 priedas).

10. Auditorius kontrolierius atsirenka atliktų auditų, kurių peržiūrą atliks, kiekį tokiu būdu:

10.1. audito įmonėje, kurioje auditoriaus kontrolieriaus vertinimu nustatoma, kad audito įmonės kokybės kontrolės sistema neatitinka Tarptautinio kokybės kontrolės standarto reikalavimų, iš einamųjų kalendorinių metų parenkama kiekvieno į peržiūrų planą įtraukto atsakingo auditoriaus po 3 užduotis;

10.2. jei auditoriaus kontrolieriaus vertinimu nustatoma, kad audito įmonės kokybės kontrolės sistema atitinka Tarptautinio kokybės kontrolės standarto reikalavimus, peržiūra atliekama parenkant iš einamųjų kalendorinių metų dviejų į peržiūrų planą įtrauktų auditorių po 2 užduotis (kai audito įmonėje vienas auditorius, tai parenkamos 2 jo atliktos užduotys) ir pildomos C ir D1 anketos (6 ir 7 priedai), o kitų auditorių – po 1 užduotį ir pildomos C ir D2 anketos (6 ir 8 priedai). Auditorius kontrolierius auditorių, kurių darbą reikia tikrinti nuodugniau, nustato iš to, ar dažnai jis yra tikrinamas pagal audito įmonės kokybės kontrolės sistemą, t. y. kada buvo atliktas jo atliktų užduočių vidinis patikrinimas, taip pat iš kitų, auditoriaus kontrolieriaus manymu, svarbių priežasčių;

10.3. jei auditorius per einamuosius kalendorinius metus atliko mažiau auditų nei auditoriui kontrolieriui pagal šios metodikos 10.1 ir 10.2 punktus reikia patikrinti užduočių, tai auditorius kontrolierius apsiriboja auditoriaus per einamuosius kalendorinius metus atliktų auditų skaičiumi;

10.4. nepaisant šios metodikos 10.1–10.3 punktų reikalavimų, jeigu auditoriui kontrolieriui pagrįstai parengti peržiūros ataskaitą atrinktų užduočių nepakanka, tikrinamų užduočių skaičius padidinamas (šiuo atveju tikrinamos užduotys gali būti ir iš ankstesnių kalendorinių metų, jeigu einamaisiais kalendoriniais metais tikrinamų užduočių nepakanka);

10.5. jeigu atlikus ribotos apimties užduoties peržiūrą pagal D2 anketą nustatoma trūkumų, tada atliekamas pilnas užduoties patikrinimas pagal D1 anketą;

10.6. jeigu kuriame nors audito atlikimo etape (kaip pavyzdžiui, planavimo, dokumentavimo, rezultatų apibendrinimo ir pan.) nustatoma trūkumų, gali būti patikrinami dar dviejų užduočių tie patys audito etapai, t. y. pildoma C anketa ir tam tikros D1 anketos dalys (šiuo atveju tikrinamos užduotys gali būti ir iš ankstesniųjų kalendorinių metų, jeigu einamaisiais kalendoriniais metais tikrinamų užduočių nepakanka), kad būtų galima nustatyti, ar tame audito etape nesikartoja tie patys trūkumai.

11. Auditorius kontrolierius peržiūrai užduotis atsirenka pagal audito įmonės jam pateiktą į peržiūrų planą įtraukto atsakingo auditoriaus atliktų auditų sąrašą (14 priedas). Atliktų auditų sąrašas naudojamas tik užduotims atrinkti. Auditorius kontrolierius turi siekti, kad peržiūrai parenkamos užduotys atspindėtų visas auditoriaus audituotas veiklos sritis ir kad peržiūra atskleistų galimus atlikto audito kokybės trūkumus.

12. Auditorius kontrolierius į tikrinamas užduotis privalo įtraukti konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditą ir viešojo intereso įmonės auditą, jeigu auditorius tokias įmones auditavo.

13. Prieš galutinį audito užduoties parinkimą auditorius kontrolierius turi būti peržiūrėjęs LAR pateiktą informaciją:

13.1. kokios per paskutinius 3 metus auditoriui pareikštos pretenzijos, skundai ar kitokios pastabos dėl atlikto audito kokybės ir kokių priemonių auditorius ėmėsi, kad ištaisytų nurodytus trūkumus;

13.2. ankstesnių laikotarpių atliktų peržiūrų rezultatus;

13.3. LAR gautas auditoriaus ir audito įmonės metines ataskaitas.

14. Jei yra vykdoma konkrečios užduoties peržiūra, tai tikrinama užduotis turi būti minėtas atliktas auditas ir šios metodikos 10–11 punktai netaikomi, tačiau, jei auditorius kontrolierius nustato kuriame nors audito etape trūkumų, tikrinami dar dviejų užduočių tie patys audito etapai, t. y. užpildoma C anketa ir tam tikros D1 anketos dalys (tikrinamos užduotys gali būti ir iš ankstesniųjų kalendorinių metų, jeigu einamaisiais kalendoriniais metais tikrinamų užduočių nepakanka), kad būtų galima nustatyti, ar tame audito etape kartojasi tie patys trūkumai.

15. Atlikdamas peržiūrą, auditorius kontrolierius vadovaujasi šios metodikos priede pateiktomis anketomis (klausimynais). Atsižvelgdamas į tikrinamos užduoties pobūdį (atliktas finansų įstaigų, draudimo įmonių ar kitų specifinių įmonių auditas) ar situaciją (įskaitant šios metodikos 10.6 ir 14 punktuose numatytus atvejus) auditorius kontrolierius savo nuožiūra gali keisti ir papildyti anketų klausimus. Jei pasirinkta tikrinama užduotis – viešojo intereso įmonės arba konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditas, auditorius kontrolierius visada užpildo pilnos užduoties D1 anketą, ir jei pasirinkta tikrinama užduotis:

15.1. kredito įstaigos auditas, auditorius kontrolierius papildomai užpildo D3 anketą (9 priedas);

15.2. bendrovės, kurios vertybiniai popieriai įtraukti į prekybą reguliuojamoje rinkoje, auditas, auditorius kontrolierius papildomai užpildo D4 anketą (10 priedas);

15.3. finansų įmonės (finansų maklerio įmonė, valdymo įmonė, investicinė bendrovė) auditas, auditorius kontrolierius papildomai užpildo D5 anketą (11 priedas);

15.4. draudimo ar perdraudimo įmonės auditas, auditorius kontrolierius papildomai užpildo D6 anketą (12 priedas).

16. Atliekant peržiūrą svarbu, kad dalyvautų asmenys (auditoriai, auditoriaus padėjėjai ir kt.), galintys pateikti papildomos informacijos apie tikrinamą užduotį.

17. Atlikęs peržiūrą, auditorius kontrolierius rengia pokalbį, kuriame dalyvauja audito įmonės vadovas, auditoriai ir kiti audito įmonės darbuotojai, dalyvavę atliekant auditus. Pokalbio metu auditorius kontrolierius aptaria nustatytus trūkumus, pateikia siūlymus ir rekomendacijas.

18. Atlikęs peržiūrą ir surengęs šios metodikos 17 punkte nurodytą pokalbį, auditorius kontrolierius per 5 darbo dienas parengia ir audito įmonei, ir auditoriui pateikia peržiūros ataskaitų projektus.

19. Audito įmonė ir joje dirbantys auditoriai, gavę peržiūros ataskaitos projektą, turi teisę per 5 darbo dienas pateikti auditoriui kontrolieriui savo atsiliepimą ir LAR prezidiumo nustatyta tvarka privalo pateikti LAR nuomonę apie auditoriaus kontrolieriaus atliktą darbą. Gavęs atsiliepimą arba pasibaigus nustatytam atsiliepimo pareiškimo terminui, auditorius kontrolierius parengia peržiūros ataskaitą ir per 15 darbo dienų Komitetui ją pateikia kartu su auditoriaus kontrolieriaus užpildytais klausimynais (5–13 priedai), iš audito įmonės ir joje dirbančių auditorių gautais atsiliepimais dėl peržiūros ataskaitos ir kita peržiūros metu surinkta medžiaga. Jei peržiūros ataskaitoje, lyginant su peržiūros ataskaitos projektu, daromi pakeitimai, tai auditorius kontrolierius su pakeitimais supažindina tikrintą audito įmonę ir (arba) auditorių.

20. Peržiūros ataskaita rengiama pagal šios metodikos 1 ir 2 prieduose pateiktas formas. Peržiūros metu auditorius kontrolierius tikrinamiems asmenims dėl atlikto audito kokybės teikia rekomendacijas. Jei peržiūros metu nustatyta atlikto audito kokybės trūkumų, auditorius kontrolierius peržiūros ataskaitoje privalo teikti rekomendacijas dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

IV. NURODYMAI AUDITORIAMS KONTROLIERIAMS

 

21. Auditorius kontrolierius atlikdamas peržiūrą tikrina, ar pateiktose A ir B1 anketose duomenys yra teisingi, užpildo šios metodikos prieduose pateiktas anketas: B2 (tikrinama audito įmonės kokybės kontrolės sistema), C ir D1 (tikrinama viso atlikto audito darbo kokybė ir audito darbo dokumentuose pateiktų įrodymų kokybė) arba C ir D2 (ribota apimtimi tikrinama atlikto audito darbo kokybė ir audito darbo dokumentuose pateiktų įrodymų kokybė, t. y. auditoriaus išvados formos ir pobūdžio tinkamumas, audito planavimo ir išvadų pateikimo tinkamumas, numatytų audito įmonės kokybės kontrolės veiksmų įvykdymas), E (pateikiama peržiūros rezultatų santrauka).

22. Atlikdamas peržiūrą, auditorius kontrolierius tikrina su užduotimis susijusius dokumentus, kad:

22.1. nustatytų, kaip laikomasi Tarptautinio kokybės kontrolės standarto nuostatų;

22.2. nustatytų, kaip laikomasi tarptautinių audito standartų nuostatų;

22.3. nustatytų, kaip laikomasi nacionalinių audito standartų nuostatų;

22.4. nustatytų, kaip laikomasi nepriklausomumo ir kitų profesinės etikos principų;

22.5. LAR prezidiumo nustatyta tvarka įvertintų auditui panaudotų išteklių kokybę ir kiekybę, gautą atlyginimą už auditą;

22.6. nustatytų, kaip laikomasi su audito atlikimu susijusių teisės aktų nuostatų.

23. Auditorius kontrolierius turi išsiaiškinti, ar auditorius tinkamai atliko auditą ir surinko tinkamus ir pakankamus įrodymus, kuriais remdamasis pareiškė savo nuomonę apie finansines ataskaitas. Auditorius kontrolierius turi įvertinti, ar pakankama yra viso atlikto audito kokybė:

23.1. efektyvus audito rizikos nustatymas planuojant ir atliekant auditą;

23.2. surinkti pakankami ir tinkami audito įrodymai;

23.3. tvarkingi ir susisteminti atlikto audito darbo dokumentai;

23.4. tinkamai parengta auditoriaus išvada ir, jei pagal teisės aktus turi būti rengiama, audito ataskaita.

24. Auditorius kontrolierius turi surinkti pakankamus ir tinkamus įrodymus (užpildyti ir pasirašyti klausimynai – šios metodikos prieduose pateiktos anketos, gauti raštiški atsakingų asmenų patvirtinimai ar paaiškinimai, audito darbo dokumentų kopijos ir pan.) peržiūros ataskaitos teiginiams pagrįsti. Auditorius kontrolierius tais atvejais, kai klausimynuose pažymi „NE“ ar pildant D2 anketą, turi pateikti komentarą, o kitais atvejais – gali pateikti komentarą.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Pagal šios metodikos 10 ir 14 punktus peržiūroms atrenkami auditai, kurių auditoriaus išvados buvo pasirašytos 2008 m. rugsėjo 1 d. ar vėliau.

26. Šio aprašo 22.3 punktas taikomas iki 2009 m. sausio 1 d. prasidedančių ataskaitinių laikotarpių finansinių ataskaitų auditui, kuris atliktas pagal nacionalinius audito standartus.

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

1 priedas

 

(Audito įmonės peržiūros ataskaitos forma)

 

AUDITO ĮMONĖS PERŽIŪROS ATASKAITA

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Audito įmonei suteiktas kodas: _______

 

A. Bendroji dalis.

Šioje dalyje turi būti nurodoma:

• Audito įmonės veiklos aprašymas, pateikiant einamųjų finansinių metų informaciją apie:

o audito įmonėje dirbančių darbuotojų skaičių, išskiriant auditorių, auditorių padėjėjų ir kitų darbuotojų skaičių;

o veiklos pajamas, išskiriant pajamas iš finansinių ataskaitų audito viešojo intereso įmonėse, pajamas iš finansinių ataskaitų audito ne viešojo intereso įmonėse, pajamas iš užtikrinimo ir kitų susijusių paslaugų, taip pat nurodant informaciją apie minėtų pajamų pasiskirstymą procentais;

o atliktų auditų skaičių, išskiriant auditus, atliktus viešojo intereso įmonėse, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditus ir kitų įmonių, įstaigų, organizacijų, auditus, kuriose pagal teisės aktų reikalavimus auditas yra privalomas.

• Peržiūros apimtis, nurodant, ar peržiūra atlikta visa apimtimi ar pagal skundą. Jei peržiūra yra atlikta pagal skundą, nurodomi skunde pateikti faktai.

• Peržiūros eigos aprašymas, apibūdinant atliktą peržiūrai pasirinktų užduočių atrinkimą, nurodant peržiūrai atrinktų auditų skaičių.

• Jei atliekant peržiūrą buvo pasitelktas ekspertas, jo vardas, pavardė, atstovaujama institucija, sritis, dėl kurios buvo klausta eksperto nuomonės.

 

B. Pastabos dėl Audito įstatymo ir kitų teisės aktų laikymosi.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Kokie atliekant audito įmonės peržiūrą nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Audito įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatų nebuvo laikomasi. Jei buvo audituojamos viešojo intereso įmonės, nurodyti, ar buvo laikomasi viešojo intereso įmonių veiklą ir jų auditą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, kokių priemonių audito įmonė ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

C. Pastabos dėl audito kokybės kontrolės sistemos audito įmonėje.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Audito įmonės kokybės kontrolės sistemos trumpas apibūdinimas (procedūros, kuriomis užtikrinama kokybės kontrolė, ir jų reglamentavimas).

• Kokie atliekant audito įmonės peržiūrą nustatyti audito kokybės kontrolės sistemos trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Tarptautinio kokybės kontrolės standarto, tarptautinių audito standartų ar kitų teisės aktų nuostatų nebuvo laikomasi.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, kokių priemonių audito įmonė ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

D. Pastabos dėl profesinės etikos principų laikymosi.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Kokie atliekant audito įmonės peržiūrą nustatyti profesinės etikos principų laikymosi trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Audito įstatymo ar Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatų nebuvo laikomasi.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti profesinės etikos principų laikymosi trūkumai, kokių priemonių audito įmonė ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

E. Auditui panaudotų išteklių kokybės ir kiekybės, už auditą gauto atlyginimo įvertinimas.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Ar atlyginimas už audito atlikimą ir audito atlikimui panaudoti ištekliai yra pakankami tam, kad auditas būtų atliekamas vadovaujantis profesinės etikos principų ir tarptautinių audito standartų reikalavimais.

• Ar atlyginimas už auditą yra nustatytas audito sutartyje.

• Ar audito sutartyje nėra nustatyta jokių neapibrėžtų sąlygų, galinčių turėti įtakos atlyginimo už audito atlikimą dydžiui.

• Ar atlyginimui už audito atlikimą neturi įtakos užmokestis už tos pačios audito įmonės suteiktas paslaugas verčiantis kita veikla.

• Kokie atliekant audito įmonės peržiūrą nustatyti išteklių panaudojimo ir atlyginimo už auditą trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Audito įstatymo, Tarptautinio kokybės kontrolės standarto, tarptautinių audito standartų ar kitų teisės aktų nuostatų nebuvo laikomasi.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, kokių priemonių audito įmonė ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

F. Kiti trūkumai ir rekomendacijos dėl jų šalinimo.

 

G. Peržiūros laiko sąnaudos (jeigu yra reikšmingai viršytas planuotas laikas, pateikiamas paaiškinimas).

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

2 priedas

 

(Auditoriaus atlikto audito peržiūros ataskaitos forma)

 

AUDITORIAUS ATLIKTO AUDITO PERŽIŪROS ATASKAITA

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas: _______

 

A. Bendroji dalis.

Šioje dalyje nurodoma:

• Auditoriaus darbo laikotarpis audito įmonėje, einamaisiais finansiniais metais auditoriaus atliktų auditų skaičius, išskiriant auditus, atliktus viešojo intereso įmonėse, konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditus ir kitų įmonių, įstaigų, organizacijų, auditus, kuriose pagal teisės aktų reikalavimus auditas yra privalomas. Nurodoma, ar auditorius yra audito įmonės dalyvis, partneris.

• Ar peržiūra atlikta visa apimtimi ar pagal skundą. Jei peržiūra yra atliekama pagal skundą, nurodomi skunde pateikti faktai.

• Auditų, kurių peržiūra atlikta, atrinkimo procedūros, peržiūrai atrinktų auditų skaičius.

• Kada paskutinį kartą buvo atlikta auditoriaus atlikto audito peržiūra.

• Jei atliekant peržiūrą buvo pasitelktas ekspertas, jo vardas, pavardė, atstovaujama institucija, sritis, dėl kurios buvo klausta eksperto nuomonės.

 

B. Pastabos dėl Audito įstatymo ir kitų teisės aktų laikymosi.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Kokie atliekant auditoriaus darbo peržiūrą nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Audito įstatymo ar kitų teisės aktų nuostatų nebuvo laikomasi. Jei buvo audituojamos viešojo intereso įmonės, nurodyti, ar buvo laikomasi viešojo intereso įmonių veiklą ir jų auditą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, kokių priemonių auditorius ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

C. Pastabos dėl audito standartų laikymosi.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Kokie atliekant auditoriaus darbo peržiūrą nustatyti konkretaus audito standarto laikymosi trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių audito standartų nuostatų nebuvo laikomasi.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti teisės aktų laikymosi trūkumai, kokių priemonių auditorius ėmėsi nustatytiems trūkumams pašalinti.

• Rekomendacijos dėl nustatytų trūkumų šalinimo.

 

D. Pastabos dėl profesinės etikos principų laikymosi.

Šioje dalyje turi būti nurodyta:

• Kokie atliekant auditoriaus darbo peržiūrą nustatyti profesinės etikos principų laikymosi trūkumai, jų atsiradimo aplinkybės, kokių konkrečių Audito įstatymo ar Buhalterių profesionalų etikos kodekso nuostatų nebuvo laikomasi.

• Kurie iš išvardytų trūkumų laikytini reikšmingais.

• Kurie iš išvardytų trūkumų nustatyti pirmą kartą, o kurie – pakartotinai.

• Ankstesnių atlikto audito kokybės peržiūrų metu nustatyti profesinės etikos principų laikymosi trūkumai, kokių priemonių auditorius ėmėsi nustatytiems trūkumams šalinti.

 

E. Kiti trūkumai ir rekomendacijos dėl jų šalinimo.

 

F. Peržiūros laiko sąnaudos (jeigu yra reikšmingai viršytas planuotas laikas, pateikiamas paaiškinimas).

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

3 priedas

 

ANKETA A

 

AUDITO ĮMONĖS DUOMENYS (užpildo audito įmonė)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Audito įmonei suteiktas kodas _______

 

 

Einamieji finansiniai metai*

Praėję finansiniai metai

1. Įmonės teisinė forma:

 

 

Individuali

 

 

TŪB arba KŪB

 

 

UAB

 

 

2. Akcininkų sudėtis (%):

 

 

Auditoriai

 

 

Audito įmonės

 

 

Valstybių narių auditoriai ar audito įmonės

 

 

Valstybių ne narių auditoriai ar audito įmonės

 

 

Kiti juridiniai ir fiziniai asmenys

 

 

3. Įmonės vadovas:

 

 

Auditorius

 

 

Asmuo, turintis kitų valstybių narių kompetentingų institucijų suteiktą auditoriaus vardą

 

 

4. Valdybos sudėtis (jeigu yra) (%):

 

 

Auditoriai

 

 

Kiti

 

 

5. Įmonės veikla:

 

 

Bendras audito įmonės biurų skaičius (įskaitant pagrindinį biurą)

 

 

Dirbančių auditorių skaičius

 

 

Atsakingų auditorių skaičius

 

 

Iš viso darbuotojų, kurie dalyvauja atliekant auditą (įskaitant atsakingus auditorius)

 

 

6. Atlikti auditai:

 

 

Pateiktos auditoriaus išvados dėl metinių finansinių ataskaitų (pateikiama informacija, koks auditorius ir kiek atliko auditų):

– viešojo intereso įmonėse

– įmonėse, įstaigose ir organizacijose, kurioms auditas privalomas

– įmonėse, įstaigose ir organizacijose, kurioms auditas neprivalomas

 

 

Pateiktos auditoriaus išvados dėl metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų (pateikiama informacija, koks auditorius ir kiek atliko auditų):

– viešojo intereso įmonėse

– įmonėse, įstaigose ir organizacijose, kurioms auditas privalomas

– įmonėse, įstaigose ir organizacijose, kurioms auditas neprivalomas

 

 

Laiko sąnaudos:

– iš viso valandų šiems auditams atlikti

– iš jų atsakingo auditoriaus

 

 

7. Draudimas:

 

 

Draudimo sutarties numeris

 

 

Draudimo rūšis

 

 

Draudimo terminas

 

 

Draudimo suma

 

 

8. Veiklos pajamos (tūkst. Lt):

 

 

Finansinių ataskaitų auditas viešojo intereso įmonėse

 

 

Finansinių ataskaitų auditas ne viešojo intereso įmonėse

 

 

Užtikrinimo ir kitos susijusios paslaugos

 

 

Kiti patikrinimai

 

 

Buhalterinės apskaitos paslaugos

 

 

Konsultavimo paslaugos

 

 

Turto ir verslo vertinimo paslaugos

 

 

Įmonės buhalterinės apskaitos ir finansinių ataskaitų ekspertizė pagal teismo pavedimą, juridinių asmenų dalyvių užsakymą

 

 

Bankroto administravimo procedūros

 

 

Reorganizavimo sąlygų vertinimas

 

 

Kitos veiklos pajamos

 

 

Iš viso:

 

 

9. Įmonė ir audito kokybės kontrolės užtikrinimas (vidaus kontrolė):

 

 

Ar audito kokybės kontrolė yra nustatytos kokybės kontrolės sistemos grandis? (pvz., jei dirba vienas auditorius, bet jis priklauso grupei, kuri įgyvendina kokybės kontrolės sistemą, tai jis yra kontroliuojamas pagal grupės kokybės kontrolės sistemą)

 

 

Ar audito įmonę su kitomis audito įmonėmis sieja ta pati kokybės kontrolės sistema?

 

 

Ar audito kokybės kontrolė vykdoma pagal nustatytą programą?

 

 

Kiek atsakingų auditorių, dirbančių audito įmonėje, laikosi nustatytos kokybės kontrolės sistemos?

 

 

Kada paskutinį kartą atlikta audito kokybės kontrolė?

 

 

Kokiu periodiškumu vykdoma audito kokybės kontrolė?

 

 

* Pateikiama informacija iki paskutinės praėjusio mėnesio dienos.

 

Audito įmonės vadovas

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

4 priedas

 

ANKETA B1

 

AUDITO ĮMONĖS KOKYBĖS KONTROLĖS KLAUSIMYNAS (užpildo audito įmonė)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Audito įmonei suteiktas kodas _______

 

1.

NEPRIKLAUSOMUMAS

(Audito įstatymo 5 str., 51 str. 53 str., 220 TSA, 7 NAS; 1TKKS)

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.1.

Ar audito įmonės procedūros užtikrina auditoriaus ir kitų darbuotojų nepriklausomumą?

 

 

1.2.

Ar audituojama įmonė nėra audito įmonės dalyvė?

 

 

1.3.

Ar audito įmonė, audito įmonės dalyviai, jos vadovas, valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariai nėra audituojamos įmonės dalyviai?

 

 

1.4.

Ar audito įmonės dalyviai, jos vadovas, valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariai nėra susiję šeimos, artimosios giminystės arba svainystės ryšiais su audituojamos įmonės dalyviais?

 

 

1.5.

Ar audito įmonė neteikia audituojamai įmonei turto ir verslo vertinimo, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinių ataskaitų sudarymo, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių reorganizavimo sąlygų vertinimo paslaugų, neatlieka vidaus audito arba tokias paslaugas teikė ir nuo jų teikimo ar vidaus audito atlikimo praėjo ne mažiau kaip vieni metai?

 

 

1.6.

Ar užtikrinamas nepriklausomumas, jei audito įmonė turi finansinių interesų ir verslo ryšių su audito klientais ar su jais susijusiomis įmonėmis?

 

 

1.7.

Ar kitų su audito įmone susijusių įmonių teikiamos paslaugos negali daryti įtakos auditoriaus nepriklausomumui?

 

 

1.8.

Ar audito įmonės gaunamos pajamos už audito paslaugas neturi įtakos jos nepriklausomumui?

 

 

1.9.

Ar keliamas auditoriaus nepriklausomumo klausimas priimant naujus darbuotojus ir kitais atvejais?

 

 

1.10.

Ar atliekantys auditą auditoriai nėra susiję šeimos, artimosios giminystės arba svainystės ryšiais su audituojamos įmonės dalyviais, vadovu, vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) arba kitu audituojamos įmonės darbuotoju, galinčiu daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui, šios įmonės valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariais?

 

 

1.11.

Ar užtikrinamas nepriklausomumas, jei atliekant auditą dalyvaujantys audito įmonės darbuotojai yra susiję šeimos, artimosios giminystės arba svainystės ryšiais su audituojamos įmonės dalyviais, vadovu, vyriausiuoju buhalteriu (buhalteriu) arba kitu audituojamos įmonės darbuotoju, galinčiu daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui, šios įmonės valdybos ir (arba) stebėtojų tarybos, jei jos sudaromos, nariais?

 

 

1.12.

Ar atliekantys auditą auditoriai nebuvo audituojamos įmonės darbuotojai, galintys daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui arba jais buvo ir nuo darbo santykių pasibaigimo dienos yra praėję ne mažiau kaip 3 metai?

 

 

1.13.

Ar užtikrinamas nepriklausomumas, jei atliekant auditą dalyvaujantys audito įmonės darbuotojai yra audituojamos įmonės darbuotojai, galintys daryti tiesioginę ir reikšmingą įtaką finansinių ataskaitų rengimui arba jais buvo ir nuo darbo santykių pasibaigimo dienos yra praėję mažiau kaip 3 metai?

 

 

1.14.

Ar atliekantys auditą auditoriai nėra audituojamos įmonės dalyviai arba buvo audituojamos įmonės dalyviai ir nuo akcijų arba akcijų dalių perleidimo praėjo ne mažiau kaip 3 metai?

 

 

1.15.

Ar užtikrinamas nepriklausomumas, jei atliekant auditą dalyvaujantys audito įmonės darbuotojai yra audituojamos įmonės dalyviai arba buvo audituojamos įmonės dalyviai ir nuo akcijų arba akcijų dalių perleidimo praėjo mažiau kaip 3 metai?

 

 

1.16.

Ar atliekantys auditą auditoriai neteikia audituojamai įmonei turto ir verslo vertinimo, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinių ataskaitų sudarymo, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių reorganizavimo sąlygų vertinimo paslaugų, neatlieka vidaus audito arba tokias paslaugas teikė ir nuo jų teikimo ar vidaus audito atlikimo praėjo ne mažiau kaip vieni metai?

 

 

1.17.

Ar užtikrinamas nepriklausomumas, jei atliekant auditą dalyvaujantys audito įmonės darbuotojai teikia audituojamai įmonei turto ir verslo vertinimo, buhalterinės apskaitos tvarkymo ir finansinių ataskaitų sudarymo, akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių reorganizavimo sąlygų vertinimo paslaugas, atlieka vidaus auditą arba tokias paslaugas teikė ir nuo jų teikimo ar vidaus audito atlikimo praėjo mažiau kaip vieni metai?

 

 

1.18.

Ar auditorių gaunamos pajamos už audito paslaugas neturi įtakos jų nepriklausomumui?

 

 

1.19.

Ar nėra kitų reikšmingų sąlygų, galinčių turėti įtakos audito įmonės, auditoriaus ar atliekant auditą dalyvaujančių darbuotojų nepriklausomumui?

 

 

1.20.

Jei audito įmonės nepriklausomumo nuo audituojamų įmonių principo laikymuisi iškilo grėsmių, ar auditorius ir (arba) audito įmonė darbo dokumentuose nurodė reikšmingas grėsmes auditoriaus ir (arba) audito įmonės nepriklausomumui ir priemones, kurių auditorius ir (arba) audito įmonė turi imtis, siekdami išvengti tų grėsmių?

 

 

1.21.

Ar auditorius neatliko tų pačių įmonių audito ilgiau kaip 7 finansinius metus iš eilės (jeigu audituojama viešojo intereso įmonė – ilgiau kaip 5 finansinius metus iš eilės)?

 

 

1.22.

Ar audito įmonė ir auditoriai laikėsi nepriklausomumo reikalavimų nuo ketinamų audituoti viešojo intereso įmonių iki audito sutarties sudarymo?

 

 

1.23.

Ar audito įmonė nustatytu laiku pateikė Audito ir apskaitos tarnybai ir audituojamų viešojo intereso įmonių Audito komitetams, kai jie sudaromi, raštus, patvirtinančius, kad ji yra nepriklausoma nuo audituojamų viešojo intereso įmonių?

 

 

1.24.

Ar audito įmonė informavo audituojamų viešojo intereso įmonių Audito komitetus, kai jie sudaromi, apie toms įmonėms suteiktas ne audito paslaugas?

 

 

1.25.

Ar audito įmonė, atlikusi viešojo intereso įmonių auditą, paskelbė metinį pranešimą apie savo veiklos skaidrumą, kaip numatyta Audito įstatyme?

 

 

1.26.

Jei audito įmonės nepriklausomumo nuo audituojamų viešojo intereso įmonių principo laikymuisi iškilo grėsmių, ar audito įmonė aptarė su audituojamų viešojo intereso įmonių Audito komitetais, kai jie sudaromi, tas grėsmes ir priemones, kurių buvo imtasi, siekiant jas sumažinti?

 

 

2.

ĮGŪDŽIAI IR KOMPETENCIJA

(Audito įstatymo 51 str., 220 TSA, 7 NAS; 1 TKKS)

 

 

2.1.

Ar audito įmonėje yra vertinama, kaip personalas atitinka teisės aktuose nustatytus specialiuosius reikalavimus, turi reikiamos profesinės kompetencijos, leidžiančios tinkamai atlikti pareigas?

 

 

2.2.

Ar audito įmonė turi pakankamai darbuotojų ir ar jie yra pakankamai kompetentingi atlikti pareigas?

 

 

2.3.

Ar auditoriai, atliekantys viešojo intereso įmonių auditą, turi ne mažesnę kaip 3 metų auditoriaus darbo patirtį ir neturi galiojančių drausminių nuobaudų?

 

 

3.

MOKYMAS IR KVALIFIKACIJOS KĖLIMAS

(220 TSA, 7 NAS; 1 TKKS)

 

 

3.1.

Ar yra raštu nustatytos profesinio kvalifikacijos kėlimo kryptys?

 

 

3.2.

Ar profesinis kvalifikacijos kėlimas patvirtintas dokumentais?

 

 

3.3.

Ar audito įmonė užtikrina, kad personalas vykdytų privalomo kvalifikacijos kėlimo reikalavimus?

 

 

4.

PLANAVIMAS

(300 TSA, 4 NAS)

 

 

4.1.

Ar parengtas audito planas atitinka audito standarte išvardytas sąlygas?

 

 

4.2.

Ar yra planuojamas auditas nuo jo pradžios iki galo, ar nurodoma audito apimtis?

 

 

4.3.

Ar yra sudaroma laiko sąmata atskiroms audito užduotims?

 

 

5.

DARBO DOKUMENTAI

(230 TSA, 9 NAS, 1TKKS)

 

 

5.1.

Ar yra priimti darbo dokumentų rengimo (pildymo) nuostatai, ar jie pakankamai išsamūs, kad susidarytų visas atlikto audito vaizdas?

 

 

5.2.

Ar iš darbo dokumentų galima spręsti, kas atliko auditą, kada šis darbas buvo baigtas, kas ir kada peržiūrėjo atliktą auditą ar jo dalį?

 

 

6.

DARBO DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS

(Audito įstatymo 30 str., 230 TSA, 9 NAS, 1TKKS)

 

 

6.1.

Ar audito įmonė turi darbo dokumentų archyvą, kuris užtikrina:

– tinkamą ir konfidencialų darbo dokumentų saugojimą,

– galimybę pakartotinei audito kokybės kontrolei?

 

 

7.

KITOS SĄLYGOS

 

 

7.1.

Ar įmonė turi dokumentus, įrodančius, kad priimdama naują užduotį įvertina, ar turės pakankamai išteklių, laiko ir patirties tai užduočiai atlikti?

 

 

7.2.

Ar naujos ir esamos užduotys įvertinamos atsižvelgiant į auditoriui kylančią riziką? (pvz., jeigu klientas pakeičia buhalterį, kuris galbūt yra mažiau patyręs, tai padidina atliekamo audito riziką, t. y. ar tokia rizika yra auditoriaus įvertinama?)

 

 

8.

AUDITO ĮMONĖS KOKYBĖS KONTROLĖ

(220 TSA, 7 NAS; 1 TKKS)

 

 

8.1.

Ar yra nustatytos audito įmonės kokybės kontrolės kryptys ir taisyklės?

 

 

8.3.

Ar audito įmonės kokybės kontrolė apima:

– audito įmonę ir

– atskiras audito užduotis?

 

 

8.4.

Ar audito įmonėje vykdoma kokybės kontrolės politika ir procedūros?

 

 

8.5.

Ar asmenys, atsakingi už kokybės kontrolę, yra susipažinę su audito įmonės kokybės kontrolės politika ir procedūromis?

 

 

8.6.

Ar audito įmonės personalas yra susipažinęs su audito įmonės kokybės kontrolės politika ir procedūromis?

 

 

8.7.

Ar audito įmonė turi paskutiniųjų audito įmonės kokybės kontrolės rezultatų santrauką, kurioje nurodyta, kad kokybės kontrolė yra tinkama arba ją reikia gerinti?

 

 

8.8.

Ar audito įmonėje yra informacija, kurioje nurodyta, kada kiekvienas įmonės auditorius buvo tikrintas?

 

 

 

Audito įmonės vadovas

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

5 priedas

 

ANKETA B2

 

AUDITO ĮMONĖS KOKYBĖS KONTROLĖS KLAUSIMYNAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Audito įmonei suteiktas kodas _______

 

Auditorius kontrolierius, remdamasis nustatyta audito įmonės kokybės kontrolės sistema, įvertina:

– audito įmonės kokybės kontrolės politiką ir procedūras,

– audito įmonės paskutinės kokybės kontrolės rezultatų santrauką, kurioje nurodyta, kad kokybės kontrolė yra tinkama arba ją reikia gerinti,

– ataskaitą, kurioje nurodyta, kada buvo tikrintas kiekvienas įmonės auditorius.

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.

Ar audito įmonės kokybės kontrolė atitinka visas svarbiausias nuostatas, kurias numato profesiniai standartai:

– vadovų atsakomybės už kokybę įmonėje,

– etikos reikalavimų,

– santykių su klientu prisiėmimo, tęstinumo ir specialių užduočių,

– žmogiškųjų išteklių,

– užduoties atlikimo,

– stebėsenos?

 

 

2.

Ar yra patvirtinančių dokumentų, kad audito įmonės kokybės kontrolė yra atliekama pagal planą?

 

 

3.

Ar yra patvirtinančių dokumentų, kad buvo imtasi būtinų priemonių tais atvejais, kai vykdant audito įmonės kokybės kontrolę buvo nustatyta atlikto audito trūkumų?

 

 

4.

Ar audito įmonės kokybės kontrolė vykdoma periodiškai?

 

 

5.

Ar audito įmonės kokybės kontrolės sistema yra tinkama?

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

6 priedas

 

ANKETA C

 

UŽDUOTIES DUOMENYS (užpildo auditorius kontrolierius)

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (auditoriaus kontrolieriaus užduočiai suteiktas eilės numeris, susidedantis iš dviejų skaitmenų, kuris įrašomas D1 arba D2 anketoje) __

Ūkio šaka ________________

Įmonės teisinė forma _________________

Darbuotojų skaičius ____

Ar įmonė yra viešojo intereso? ____

Ar atliktas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditas? ____

Metinių (konsoliduotųjų) finansinių ataskaitų data ______________

Auditoriaus išvados pasirašymo data ______________

 

Grynosios pardavimo pajamos (tūkst. Lt)

 

Grynasis pelnas (nuostoliai) (tūkst. Lt)

 

Ilgalaikis nematerialusis turtas (tūkst. Lt)

 

Ilgalaikis materialusis turtas (tūkst. Lt)

 

Ilgalaikis finansinis turtas (tūkst. Lt)

 

Kitas ilgalaikis turtas (tūkst. Lt)

 

Atsargos (tūkst. Lt)

 

Per vienerius metus gautinos sumos (tūkst. Lt)

 

Kitas trumpalaikis turtas (tūkst. Lt)

 

Pinigai ir pinigų ekvivalentai (tūkst. Lt)

 

Turto iš viso (tūkst. Lt):

 

Nuosavas kapitalas (tūkst. Lt)

 

Dotacijos, subsidijos (tūkst. Lt)

 

Ilgalaikiai įsipareigojimai (tūkst. Lt)

 

Trumpalaikiai įsipareigojimai (tūkst. Lt)

 

Nuosavo kapitalo ir įsipareigojimų iš viso (tūkst. Lt):

 

Garantiniai įsipareigojimai, įkeitimai (tūkst. Lt)

 

Auditoriaus nuomonė apie finansines ataskaitas (besąlyginė; besąlyginė su dalyko pabrėžimo pastraipa; sąlyginė; atsisakymas pareikšti nuomonę; neigiama)

 

Ar yra auditoriaus nuomonė dėl metinio pranešimo duomenų atitikimo finansinių ataskaitų duomenims (jei jis privalomas pagal teisės aktus)?

 

Audito atlikimo laiko sąnaudos

Bendras valandų skaičius

 

Atsakingo auditoriaus valandų skaičius

 

Audito kaina

 

Audito įmonės pajamos, gautos už šiai įmonei suteiktas kitas paslaugas

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

7 priedas

 

ANKETA D1

 

 

PILNOS APIMTIES UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS (užpildo auditorius kontrolierius)

 

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

 

1.

ĮMONĖS IR JOS APLINKOS SUPRATIMAS BEI REIKŠMINGO IŠKRAIPYMO RIZIKOS VERTINIMAS (240 TSA, 315 TSA, 11 NAS, 34 NAS)

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.1.

Ar auditorius įgijo pakankamą supratimą apie įmonę ir jos aplinką, įmonės vidaus kontrolę, t. y.:

– ūkio šaką, reglamentavimo ir kitus išorinius veiksnius, finansinių ataskaitų sudarymo tvarką,

– įmonės pobūdį, pasirinktą apskaitos politiką ir jos taikymą,

– tikslus, strategiją ir susijusią verslo riziką,

– įmonės finansinių rezultatų vertinimą ir peržiūrą,

– vidaus kontrolę?

Ar tai pagrindžia auditoriaus surinkti įrodymai? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.2.

Ar auditorius, kad susidarytų supratimą apie įmonę, jos aplinką ir įmonės vidaus kontrolę, atliko rizikos vertinimo procedūras:

– įmonės vadovų ir kitų darbuotojų apklausą,

– analitines procedūras,

– stebėjimą ir tikrinimą?

(315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.3.

Jei auditorius panaudojo ankstesniais ataskaitiniais laikotarpiais apie įmonę ir jos aplinką surinktą informaciją, ar buvo atliktos procedūros šios informacijos tinkamumui patikrinti? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.4.

Ar auditorius įvertino teisinę aplinką ir specifinių įstatymų bei galiojančių poįstatyminių aktų įtaką įmonei? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.5.

Ar yra dokumentų, įrodančių pakankamas auditoriaus žinias apie įmonės vidaus kontrolės sistemą, vadovybės sąžiningumą ir kompetenciją, buhalterinę apskaitą tvarkančių asmenų išsilavinimą ir įgūdžius? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.6.

Jei audituojamoje įmonėje informacinių technologijų sistemai teikiama svarbi reikšmė, ar auditorius pakankamai gerai išmano informacines technologijas, nes tai svarbu vertinant reikšmingo iškraipymo riziką? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.7.

Ar auditorius įvertino, kaip įmonės apskaita atitinka įstatymus ir apskaitą reglamentuojančius aktus? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.8.

Ar auditorius nustatė ir įvertino reikšmingo iškraipymo riziką finansinėse ataskaitose, ūkinių operacijų grupių, sąskaitų likučių ir atskleidimo tvirtinimuose ir ar tai parodyta darbo dokumentuose? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

1.9.

Ar auditorius nustatęs ir įvertinęs reikšmingo iškraipymo dėl apgaulės riziką finansinėse ataskaitose, ūkinių operacijų grupių, sąskaitų likučių ir atskleidimo tvirtinimuose ėmėsi atitinkamų veiksmų? (240 TSA, 11 NAS)

 

 

2.

PLANAVIMAS

(300 TSA, 320 TSA, 330 TSA, 4 NAS, 25 NAS, 35 NAS)

 

 

2.1.

Ar auditorius parengė bendrąją audito strategiją, kurioje aptariama audito apimtis, laikas ir kryptis? (300 TSA, 4 NAS)

 

 

2.2.

Ar auditoriaus parengtas audito planas apima audito procedūrų (rizikos vertinimo procedūrų, tolesnių audito procedūrų, taikomų tvirtinimuose kiekvienai reikšmingai ūkinių operacijų grupei, sąskaitų likučiui ir atskleidimui, ir kitų audito procedūrų) pobūdžio, laiko ir apimties aprašymą? (300 TSA, 4 NAS)

 

 

2.3.

Ar planuojant auditą nustatytas priimtinas reikšmingumo lygis? (320 TSA, 25 NAS)

 

 

2.4.

Ar auditorius, vadovaudamasis audito planu, parengė audito programas, kuriose nurodė audito įrodymų rinkimo procedūrų rūšį (dokumentų tikrinimas, patvirtinimas, perskaičiavimas ir pan.), atlikimo laiką ir apimtį?

 

 

2.5.

Jei atliekant auditą buvo neplanuotų įvykių, pasikeitė aplinkybės, ar buvo pakeista bendroji audito strategija ir audito planas? (300 TSA, 4 NAS)

 

 

2.6.

Ar auditorius ėmėsi veiksmų (profesinio skepticizmo, labiau patyrusių komandos narių įtraukimo, didesnės priežiūros, ekspertų pagalbos) atsižvelgdamas į finansinių ataskaitų reikšmingo iškraipymo riziką? (330 TSA, 35 NAS)

 

 

2.7.

Ar numatydamas tolimesnių audito procedūrų pobūdį, laiką ir apimtį, auditorius atsižvelgė į reikšmingo iškraipymo tvirtinimuose riziką? (330 TSA, 35 NAS)

 

 

3.

AUDITO ĮRODYMAI

(330 TSA, 500 TSA, 501 TSA, 505 TSA, 620 TSA, 8 NAS, 18 NAS, 20 NAS, 35 NAS)

 

 

3.1.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus, kad galėtų padaryti pagrįstas išvadas, kuriomis grindžia savo nuomonę? (500 TSA, 8 NAS)

 

 

3.2.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus, kad reikšmingo finansinių ataskaitų iškraipymo rizika būtų sumažinta iki priimtino lygio? (330 TSA, 35 NAS)

 

 

3.3.

Jei auditorius atlikdamas audito procedūras naudojo įmonės parengtą informaciją, ar jis surinko audito įrodymus apie šios informacijos tikslumą ir išsamumą? (500 TSA, 8 NAS)

 

 

3.4.

Ar auditorius rėmėsi pakankamai išsamiais ūkinių operacijų grupių, sąskaitų likučių, pateikimo ir atskleidimo tvirtinimais, kad galėtų pagrįsti reikšmingo iškraipymo rizikos vertinimą ir numatyti tolimesnes audito procedūras? (500 TSA, 8 NAS)

 

 

3.5.

Ar auditorius atliko pakankamai audito procedūrų tų sričių, kurių reikšmingo iškraipymo rizika, jo manymu, nebuvo didelė? (330 TSA)

 

 

3.6.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie ilgalaikio turto įvertinimą ir jo pateikimą finansinėse ataskaitose?

 

 

3.7.

Ar auditorius surinko pakankamus audito įrodymus apie ilgalaikio turto buvimą, teises į jį?

 

 

3.8.

Jei pateiktos atsargos finansinėse ataskaitose yra reikšmingos, ar auditorius dalyvavo atliekant inventorizaciją ir surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie turimų atsargų buvimą ir būklę? Jei ne, ar reikalingi audito įrodymai buvo surinkti alternatyviomis audito procedūromis? (501 TSA, 20 NAS)

 

 

3.9.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus, rodančius teisingą atsargų apskaitą, t. y. jų įregistravimą atitinkamą ataskaitinį laikotarpį?

 

 

3.10.

Ar auditorius atsargų įvertinimui surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus?

 

 

3.11.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie gautinų sumų buvimą, jų atgautinumą ir įvertinimą?

 

 

3.12.

Ar auditorius parengė išorinio patvirtinimo prašymus apie reikšmingas gautinas sumas?

 

 

3.13.

Jei auditorius negavo išorinio patvirtinimo apie gautinas sumas, ar auditorius atliko alternatyvias audito procedūras? (505 TSA, 20 NAS)

 

 

3.14.

Ar auditorius nustatė abejotinas gautinas sumas?

 

 

3.15.

Ar auditorius ilgalaikių investicijų įvertinimui ir atskleidimui surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus? (501 TSA, 20 NAS)

 

 

3.16.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie pajamas ir jų priskyrimą laikotarpiui, t. y. ar visos pajamos parodytos finansinėse ataskaitose ir ar visos pajamos parodytos atitinkamą ataskaitinį laikotarpį?

 

 

3.17.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie sąnaudas ir jų priskyrimą laikotarpiui, t. y. ar visos sąnaudos parodytos finansinėse ataskaitose ir ar visos sąnaudos parodytos atitinkamą ataskaitinį laikotarpį?

 

 

3.18.

Ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie įsipareigojimus, t. y. ar visi įsipareigojimai yra parodyti finansinėse ataskaitose?

 

 

3.19.

Ar auditorius ištyrė įmonės suteiktus užstatus, garantijas, laidavimus ir kitus galimus įsipareigojimus ir jų atskleidimą finansinėse ataskaitose?

 

 

3.20.

Ar auditorius atliko audito procedūras, kad nustatytų bet kokių su įmone susijusių teisminių ginčų ar pretenzijų, kurie gali lemti reikšmingus finansinių ataskaitų iškraipymus? (501 TSA, 20 NAS)

 

 

3.21.

Jei finansinėse ataskaitose informacija apie segmentus yra reikšminga, ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie jos pateikimą ir atskleidimą pagal nustatytą finansinių ataskaitų sudarymo tvarką? (501 TSA, 20 NAS)

 

 

3.22.

Jei atliekant auditą buvo remiamasi vidaus auditoriaus darbu, ar auditorius vidaus auditui įvertinti atliko audito procedūras? (610 TSA, 10 NAS)

 

 

3.23.

Jei atliekant auditą dalyvavo ekspertas, ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus, kad eksperto atliktas darbas yra tinkamas pasiekti audito tikslams? (620 TSA, 18 NAS)

 

 

4.

AUDITORIAUS DARBO DOKUMENTAI

(230 TSA, 9 NAS)

 

 

4.1.

Ar darbo dokumentuose pateikti visi auditoriaus nuomonei svarbūs audito įrodymai ir patvirtinantys įrodymai, kad auditas buvo atliktas pagal atitinkamus audito standartus? (230 TSA, 9 NAS)

 

 

4.2.

Ar atlikto audito apimtis darbo dokumentuose pateikta išsamiai? (230 TSA, 9 NAS)

 

 

4.3

Ar darbo dokumentuose pateikta informacija apie (230 TSA, 9 NAS):

– audito planavimą,

– atliktų audito procedūrų pobūdį, laiką ir apimtį,

– iš audito procedūrų gautus rezultatus,

– audito įrodymais pagrįstas išvadas?

 

 

5.

FINANSINĖS ATASKAITOS

(510 TSA, 520 TSA, 530 TSA, 550 TSA, 560 TSA, 570 TSA, 600 TSA, 5 NAS, 12 NAS, 17 NAS, 19 NAS, 21 NAS, 23 NAS, 28 NAS)

 

 

5.1.

Ar atlikdamas bendrą apžvalgą, atliekamą audito pabaigoje, auditorius atliko analitines procedūras siekdamas įsitikinti, kad finansinės ataskaitos atitinka jo supratimą apie įmonę? (520 TSA, 12 NAS)

 

 

5.2.

Jei taikoma atranka, ar auditorius (530 TSA, 19 NAS):

– apsvarstė atrankos rezultatus, nustatytų klaidų pobūdį ir priežastis ir jų galimą poveikį atskiriems audito tikslams ir kitiems audito etapams,

– analizavo aptiktų klaidų poveikį visumai?

 

 

5.3.

Ar auditorius iki auditoriaus išvados datos atliko audito procedūras, skirtas surinkti pakankamus ir tinkamus audito įrodymus visiems įvykiams, dėl kurių reikėtų koreguoti finansines ataskaitas, ar juos atskleisti? (560 TSA, 21 NAS)

 

 

5.4.

Ar auditorius įvertino vadovybės padarytą prielaidą dėl veiklos tęstinumo? (570 TSA, 23 NAS)

 

 

5.5.

Jei auditorius nustatė įvykius ir sąlygas, galinčius kelti didelių abejonių dėl įmonės sugebėjimo tęsti veiklą, ar jis atliko būtinas audito procedūras? (570 TSA, 23 NAS)

 

 

5.6.

Ar auditoriaus darbo dokumentuose užfiksuotas didžiosios knygos (bandomojo balanso) likučių perkėlimas į finansines ataskaitas?

 

 

5.7.

Jei įmonės auditą auditorius atlieka pirmą kartą, ar yra surinkta pakankamų ir tinkamų audito įrodymų, kad:

– pradiniai likučiai nėra reikšmingai klaidingi, kas paveiktų ataskaitinio laikotarpio finansinių ataskaitų duomenis,

– ankstesnio laikotarpio galutiniai likučiai buvo teisingai perkelti į ataskaitinio laikotarpio finansines ataskaitas,

– buvo nuosekliai taikoma tinkama apskaitos politika, jos pakeitimai buvo tiksliai įvertinti ir tinkamai atskleisti? (510 TSA, 28 NAS)

 

 

5.8.

Ar auditorius atliko audito procedūras, skirtas surinkti pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie vadovybės nurodytus ir atskleistus susijusius asmenis ir apie reikšmingų sandorių su susijusiais asmenimis poveikį? (550 TSA, 17 NAS)

 

 

5.9.

Ar auditorius gavo raštišką vadovybės pareiškimą, patvirtinantį, kad (550 TSA, 17 NAS):

– pateikta visa informacija susijusiems asmenims nustatyti,

– finansinėse ataskaitose susiję asmenys atskleisti tinkamai?

 

 

5.10.

Jei atsakingam auditoriui, atliekant konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditą, dukterinės įmonės finansinių ataskaitų auditą atliko kitas auditorius, ar atsakingas auditorius atliko procedūras, skirtas surinkti pakankamus ir tinkamus audito įrodymus, kad kito auditoriaus darbas atitinka atsakingo auditoriaus tikslus? (600 TSA, 5 NAS)

 

 

5.11.

Ar atskirų finansinių ataskaitų straipsnių patikrinimas rodo, kad pagrindiniai finansinių ataskaitų straipsniai yra sudaryti pagal teisės aktus, reglamentuojančius finansinių ataskaitų sudarymą?

 

 

5.12.

Ar finansinėse ataskaitose pateikta visa informacija, kuri turėtų būti atskleista pagal teisės aktus, reglamentuojančius finansinių ataskaitų sudarymą?

 

 

5.13.

Jei atliktas konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditas, ar auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus apie konsoliduotųjų finansinių ataskaitų duomenis?

 

 

6.

AUDITORIAUS IŠVADA

(Audito įstatymas, 700 TSA, 701 TSA, 800 TSA, 13 NAS, 33 NAS)

 

 

6.1.

Ar auditoriaus išvadoje aiškiai išdėstyta auditoriaus nuomonė apie finansines ataskaitas? (700 TSA, 13 NAS)

 

 

6.2.

Ar auditoriaus išvadoje tinkamai pateikti visi pagrindiniai elementai? (Audito įstatymas, 700 TSA, 13 NAS)

 

 

6.3.

Ar tinkama auditoriaus išvados data? (700 TSA, 13 NAS)

 

 

6.4.

Ar apie finansines ataskaitas auditorius pareiškė pagrįstą nuomonę? (700 TSA, 13 NAS)

 

 

6.5.

Jei pateikta modifikuota auditoriaus išvada, ar auditorius aiškiai joje išdėstė ir aprašė visas pagrindines tokios auditoriaus išvados pateikimo priežastis ir ar išsamiai aprašė galimą jų poveikį finansinių ataskaitų duomenims? (701 TSA, 13 NAS)

 

 

6.6.

Jei dėl auditoriaus darbo apimties apribojimų yra pareikšta sąlyginė nuomonė ar atsisakyta ją pareikšti, ar šie apribojimai aprašyti auditoriaus išvadoje, ar nurodyti galimi finansinių ataskaitų pataisymai, kuriuos galbūt būtų tekę atlikti, jei tokių apribojimų nebūtų buvę? (701 TSA, 13 NAS)

 

 

6.7.

Jei auditorius pareiškė nuomonę apie finansinių ataskaitų santrauką, ar auditoriaus išvada pateikta tinkamai? (800 TSA, 33 NAS)

 

 

6.8.

Jei privaloma pateikti, ar auditorius savo išvadoje pateikė pagrįstą nuomonę apie įmonės metinį pranešimą arba veiklos ataskaitą? (Audito įstatymas)

 

 

6.9.

Jei privaloma pateikti, ar auditorius pateikė tinkamą ir pagrįstą audito ataskaitą? (Audito įstatymas)

 

 

7.

RYŠIO SU VADOVYBE PALAIKYMAS

(210 TSA, 260 TSA, 580 TSA; 2 NAS ir 22 NAS)

 

 

7.1.

Ar auditorius ir klientas susitarė dėl audito paslaugų teikimo sąlygų? Sąlygos aptartos (210 TSA, 2 NAS):

– sutartyje,

– kitur.

 

 

7.2.

Jei auditorius pastebėjo reikšmingų vidaus kontrolės sistemos ar jos taikymo trūkumų, ar informavo apie tai vadovybę? (315 TSA, 34 NAS)

 

 

7.3.

Jei atliekant auditą auditoriui iškilo pastebėjimų dėl valdymo, ar apie tai auditorius laiku pranešė vadovybei? (260 TSA)

 

 

7.4.

Ar auditorius gavo patvirtinimą, kad vadovybė prisiima atsakomybę už teisingą (pagal nustatytą sudarymo tvarką) finansinių ataskaitų parengimą ir kad ji patvirtino šias finansines ataskaitas? (580 TSA, 22 NAS)

 

 

7.5.

Jei nebuvo galima surinkti kitų pakankamų ir tinkamų audito įrodymų, ar auditorius gavo rašytinius vadovybės pareiškimus apie reikšmingus finansinių ataskaitų dalykus? (580 TSA, 22 NAS)

 

 

7.6.

Jei vadovybės pareiškimai prieštaravo kitiems audito įrodymams, ar auditorius ištyrė visas aplinkybes ir, jei buvo būtina, ar iš naujo patikrino vadovybės pareiškimų patikimumą? (580 TSA, 22 NAS)

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

8 priedas

 

ANKETA D2

 

RIBOTOS APIMTIES UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

Metinių (konsoliduotųjų) finansinių ataskaitų data ______________

Auditoriaus išvados data ______________

 

 

 

KOMENTARAS

1.

Ar nustatyta trūkumų įvertinus finansinių ataskaitų ir auditoriaus išvados turinį, pateikimą?

 

2.

Jei auditoriaus išvadoje pateikta nuomonė yra besąlyginė, ar aptikta aplinkybių, dėl kurių auditoriaus išvadoje turėtų būti pateikta kitokia nuomonė?

 

3.

Jei pateikta modifikuota auditoriaus išvada, ar aplinkybės, dėl kurių yra pateikta tokia auditoriaus išvada, yra aptartos darbo dokumentuose?

 

4.

Ar darbo dokumentuose yra žyma, kad auditoriaus darbo kokybės kontrolė atlikta pagal audito įmonės kokybės kontrolės politiką ir procedūras?

 

5.

Ar nustatyta trūkumų ar nukrypimų nuo:

– apskaitai keliamų reikalavimų,

– auditui keliamų reikalavimų?

 

6.

Ar atlikus ribotos apimties užduoties patikrinimą nustatyta trūkumų, dėl kurių reikėtų atlikti pilnos apimties užduoties patikrinimą?

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

9 priedas

 

ANKETA D3

 

UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS – KREDITO ĮSTAIGOS AUDITAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

 

Ar atlikdamas auditą auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus:

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.

Ar tiksliai ir kvalifikuotai kredito įstaiga sugrupavo turtą į prekybos ir bankinę knygas?

 

 

2.

Ar vertindama turtą kredito įstaiga taikė tinkamus vertinimo metodus ir ar jais remiantis teisingai buvo nustatyta turto vertė, ar atlikti privalomi turto vertės patikslinimai ir nurašymai?

 

 

3.

Ar tiksliai kredito įstaiga įvertino veiklos riziką ir ar sudarė privalomus (pakankamus) kapitalus, rezervus ir atidėjinius tas rizikas sumažinti?

 

 

4.

Ar kredito įstaiga laikosi teisės aktuose nustatytų kapitalo reikalavimų?

 

 

5.

Ar kredito įstaigos vidaus kontrolė ir informacinės sistemos yra tinkamos?

 

 

6.

Ar kredito įstaiga savo veikloje laikosi veiklos tęstinumo principo, ar veiksmingai ir patikimai valdo nuosavybę, užtikrina saugią ir patikimą veiklą ir ar apie tai atskleidžia pakankamai informacijos?

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

10 priedas

 

ANKETA D4

 

UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS – BENDROVĖS, KURIOS VERTYBINIAI POPIERIAI ĮTRAUKTI Į PREKYBĄ REGULIUOJAMOJE RINKOJE, AUDITAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

 

Ar atlikdamas auditą auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus:

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.

Ar bendrovės metinis pranešimas atitinka teisės aktų reikalavimus, t. y. ar visos bendrovės metinio pranešimo dalys yra pateiktos ir ar kiekvienoje metinio pranešimo dalyje yra atskleista visa reikalinga informacija?

 

 

2.

Ar bendrovė finansinėse ataskaitose atskleidė teisingą informaciją susijusią su veiklos tęstinumo įvertinimu, likvidumo rizika ir prestižo nuvertėjimu?

 

 

3.

Ar finansinės priemonės, kuriomis prekiaujama nelikvidžiose rinkose, įvertintos ir atskleistos teisingai?

 

 

4.

Ar bendrovėje yra sudarytas audito komitetas?

 

 

5.

Ar auditorius bendravo su Audito komitetu?

 

 

6.

Ar bendrovės vidaus kontrolė ir informacinės sistemos yra tinkamos?

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

11 priedas

 

ANKETA D5

 

UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS – FINANSŲ ĮMONĖS (FINANSŲ MAKLERIO ĮMONĖ, VALDYMO ĮMONĖ, INVESTICINĖ BENDROVĖ) AUDITAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

 

1.

Ar atlikdamas auditą auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus:

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.1.

Ar finansų įmonės metinis pranešimas atitinka teisės aktų reikalavimus, t. y. ar visos finansų įmonės metinio pranešimo dalys yra pateiktos ir ar kiekvienoje metinio pranešimo dalyje yra atskleista visa reikalinga informacija?

 

 

1.2.

Ar finansų įmonės vidaus kontrolė ir informacinės sistemos yra tinkamos?

 

 

1.3.

Ar finansų įmonė tiksliai ir kvalifikuotai įvertino turtą pagal finansinių ataskaitų sudarymą reglamentuojančius teisės aktus?

 

 

1.4.

Ar finansų įmonė atliko privalomus turto vertės patikslinimus bei nurašymus pagal finansinių ataskaitų sudarymą reglamentuojančius teisės aktus?

 

 

1.5.

Ar finansų įmonė sudarė privalomus ir būtinus kapitalus, rezervus ir atidėjinius veiklos rizikai sumažinti pagal finansinių ataskaitų sudarymą reglamentuojančius teisės aktus?

 

 

1.6.

Ar finansų įmonė laikosi teisės aktų nustatytų kapitalo reikalavimų, ar teisingi finansinių ataskaitų duomenys panaudoti apskaičiuojant kapitalo pakankamumo rodiklį, pradinio ir įstatinio kapitalo dydžius bei sudėtį?

 

 

1.7.

Ar finansų įmonė vykdo jos finansinei veiklai nustatytus riziką ribojančius normatyvus, nustatytus reikalavimus dėl investicijų portfelio diversifikavimo, likvidumo ir mokumo rodiklius, ar teisingai šie rodikliai apskaičiuoti bei ar finansų įmonė turi rašytines likvidumo ir mokumo užtikrinimo vidaus taisykles?

 

 

1.8.

Ar finansų įmonė, saugodama klientų teises į jiems priklausančias finansines priemones ir pinigines lėšas, laikosi teisės aktuose įtvirtintų reikalavimų, susijusių su klientų finansinių priemonių bei piniginių lėšų saugumu, saugojimu ir naudojimu?

 

 

1.9.

Kaip skaičiuojama finansų įmonės valdomo atitinkamo kolektyvinio investavimo subjekto ar pensijų fondo grynųjų aktyvų vertė, ar turtas investuojamas pagal sudarymo dokumentus?

 

 

2.

Ar atlikdamas finansų įmonės auditą auditorius informavo Lietuvos Respublikos vertybinių popierių komisiją, kai tai buvo būtina atlikti pagal teisės aktų reikalavimus?

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

12 priedas

 

ANKETA D6

 

UŽDUOTIES KLAUSIMYNAS – DRAUDIMO AR PERDRAUDIMO ĮMONĖS AUDITAS

(užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Užduoties kodas (toks pat kaip C anketoje) __

 

1.

Ar atlikdamas auditą auditorius surinko pakankamus ir tinkamus audito įrodymus:

TAIP, NE, NETAIKOMA

KOMENTARAS

1.1.

Ar tenkinami teisės aktais nustatyti mokumo reikalavimai?

 

 

1.2.

Ar teisingai apskaičiuota turima mokumo atsarga?

 

 

1.3.

Ar teisingai apskaičiuota būtinoji mokumo atsarga?

 

 

1.4.

Ar techniniai atidėjiniai yra pakankami?

 

 

1.5.

Ar techniniai atidėjiniai yra suformuoti vadovaujantis teisės aktų reikalavimais?

 

 

1.6.

Ar tenkinami teisės aktais nustatyti techninių atidėjinių padengimo turtu reikalavimai?

 

 

1.7.

Ar draudimo ar perdraudimo įmonės vidaus kontrolė ir informacinės sistemos yra tinkamos?

 

 

2.

Ar atlikdamas draudimo ar perdraudimo įmonės auditą auditorius informavo Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisiją, kai tai buvo būtina atlikti pagal teisės aktų reikalavimus?

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

13 priedas

 

ANKETA E

 

SANTRAUKA (užpildo auditorius kontrolierius)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Auditoriui suteiktas kodas __________

Tikrinamų užduočių skaičius ___

 

1. Anketa B1:

Be pastabų

Trūkumai

Reikšmingi trūkumai

Rekomendacijos

1.1. Nepriklausomumas

 

 

 

 

1.1.1. Nepriklausomumo užtikrinimo procedūros

 

 

 

 

1.1.2. Finansiniai interesai

 

 

 

 

1.1.3. Susiję asmenys

 

 

 

 

1.1.4. Auditas ir kitos paslaugos

 

 

 

 

1.2. Įgūdžiai ir kompetencija

 

 

 

 

1.3. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

 

 

 

 

1.4. Planavimas

 

 

 

 

1.5. Darbo dokumentai

 

 

 

 

1.6. Darbo dokumentų saugojimas

 

 

 

 

1.7. Kitos sąlygos

 

 

 

 

1.8. Audito įmonės kokybės kontrolė

 

 

 

 

2. Anketa D1:

Be pastabų

Trūkumai

Reikšmingi trūkumai

Rekomendacijos

2.1. Įmonės, jos aplinkos supratimas ir reikšmingo iškraipymo rizikos vertinimas

 

 

 

 

2.2. Planavimas

 

 

 

 

2.3. Audito įrodymai

 

 

 

 

2.4. Auditoriaus darbo dokumentai

 

 

 

 

2.5. Finansinės ataskaitos

 

 

 

 

2.6. Auditoriaus išvada

 

 

 

 

2.7. Ryšio su vadovybe palaikymas

 

 

 

 

3. Anketa D2:

Be pastabų

Trūkumai

Reikšmingi trūkumai

Rekomendacijos

3.1. Ribotos apimties peržiūra

 

 

 

 

Ankstesnės peržiūros metu nustatyti trūkumai:

1. Anketa B1:

Trūkumai ir reikšmingi trūkumai

Nurodymai

Ištaisyti trūkumai

1.1. Nepriklausomumas

 

 

 

1.1.1. Nepriklausomumo užtikrinimo procedūros

 

 

 

1.1.2. Finansiniai interesai

 

 

 

1.1.3. Susiję asmenys

 

 

 

1.1.4. Auditas ir kitos paslaugos

 

 

 

1.2. Įgūdžiai ir kompetencija

 

 

 

1.3. Mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

 

 

 

1.4. Planavimas

 

 

 

1.5. Darbo dokumentai

 

 

 

1.6. Darbo dokumentų saugojimas

 

 

 

1.7. Kitos sąlygos

 

 

 

1.8. Audito įmonės kokybės kontrolė

 

 

 

2. Anketa D1:

Trūkumai ir reikšmingi trūkumai

Nurodymai

Ištaisyti trūkumai

2.1. Įmonės, jos aplinkos supratimas ir reikšmingo iškraipymo rizikos vertinimas

 

 

 

2.2. Planavimas

 

 

 

2.3. Audito įrodymai

 

 

 

2.4. Auditoriaus darbo dokumentai

 

 

 

2.5. Finansinės ataskaitos

 

 

 

2.6. Auditoriaus išvada

 

 

 

2.7. Ryšio su vadovybe palaikymas

 

 

 

3. Anketa D2:

Trūkumai ir reikšmingi trūkumai

Nurodymai

Ištaisyti trūkumai

3.1. Ribotos apimties peržiūra

 

 

 

 

Auditorius kontrolierius

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________


 

Atlikto audito kokybės peržiūros

metodikos

14 priedas

 

ATLIKTŲ AUDITŲ SĄRAŠAS (užpildo audito įmonė)

 

______________

(sudarymo data)

____________

(sudarymo vieta)

 

Eil. Nr.

Audituotos įmonės, įstaigos ir organizacijos pavadinimas, teisinė forma

Viešojo intereso įmonė (taip/ne)

Konsoliduotųjų finansinių ataskaitų auditas (taip/ne)

Atsakingas auditorius

Audito atlikimo laiko sąnaudos (val.), audito kaina

Auditoriaus pareikšta nuomonė

Kita svarbi informacija

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Audito įmonės vadovas

____________

(parašas)

______________

(vardas ir pavardė)

 

_________________