LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymo Nr. 1v-1104 „DĖL TELEFONO RYŠIO NUMERIŲ skyrimo ir naudojimo TAISYKLIŲ IR NACIONALINIO TELEFONO RYŠIO NUMERACIJOS PLANO PATVIRTINIMO“ pakeitimo

 

2011 m. rugsėjo 21 d. Nr. 1V-891

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 8 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 48 straipsnio 3 dalimi ir 50 straipsnio 1 dalimi bei įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/20/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų leidimo (Leidimų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 337) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11):

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymą Nr. 1V-1104 „Dėl Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklių ir Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 147-5386; 2008, Nr. 13-464; 2010, Nr. 35-1697):

1.1. Išdėstau preambulę taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 8 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 48 straipsnio 3 dalimi ir 50 straipsnio 1 dalimi bei įgyvendindamas 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/20/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų leidimo (Leidimų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 337) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), 2007 m. vasario 15 d. Europos Komisijos sprendimą 2007/116/EB dėl nacionalinio skaitmenimis „116“ prasidedančio numerių intervalo rezervavimo suderintų socialinių paslaugų suderintiems numeriams (OL 2007 L 49, p. 30), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Komisijos sprendimu 2009/884/EB (OL 2009 L 317, p. 46):“.

1.2. Išdėstau nurodytuoju įsakymu patvirtintas Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisykles nauja redakcija (pridedama).

1.3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintame Nacionaliniame telefono ryšio numeracijos plane:

1.3.1. išdėstau 1 punktą taip:

1. Nacionalinis telefono ryšio numeracijos planas reglamentuoja viešuosiuose ryšių tinkluose naudojamų telefono ryšio numerių paskirtį ir struktūrą.“;

1.3.2. išdėstau 2.5 punktą taip:

2.5.

3XXXXXXX

viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai

geografinis

“;

1.3.3. išdėstau 2.6 punktą taip:

2.6.

4XXXXXXX

viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai

geografinis

“;

1.3.4. išdėstau 2.7 punktą taip:

2.7.

5XXXXXXX

viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai

geografinis

“;

1.3.5. išdėstau 3 punkto lentelės antraštę taip:

 

Numeriai

Numerių paskirtis

“;

1.3.6. išdėstau 3.2.7.1 punktą taip:

3.2.7.1.

116000

karštoji linija pranešimams apie dingusius vaikus

“;

1.3.7. išdėstau 3.2.7.3 punktą taip:

3.2.7.3.

116006

pagalbos nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims linija

“;

1.3.8. išdėstau 3.2.7.4 punktą taip:

3.2.7.4.

116007–116110

rezervuota

“;

1.3.9. išdėstau 3.2.7.5 punktą taip:

3.2.7.5.

116111

vaikų pagalbos linija

“;

1.3.10. išdėstau 3.2.7.7 punktą taip:

3.2.7.7.

116117

budinti sveikatos priežiūros pagalbos ligoniams, kurių sveikatos būklė nėra sunki, tarnyba

“;

1.3.11. išdėstau 3.2.7.9 punktą taip:

3.2.7.9.

116123

psichologinės pagalbos linija

“;

1.3.12. išdėstau 3.2.8 punktą taip:

3.2.8.

117

numeris viešojo ryšių tinklo ir (arba) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnybos veiklai 

“;

1.3.13. išdėstau 3.2.9 punktą taip:

3.2.9.

118

numeris viešojo ryšių tinklo ir (arba) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų informacijai, įskaitant informacijai apie visus viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus, įrašytus į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, teikti

“;

1.3.14. išdėstau 3.2.10 punktą taip:

3.2.10.

119

numeris viešojo ryšių tinklo ir (arba) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų viešojo ryšių tinklo gedimams registruoti

“;

1.3.15. išdėstau 4 punktą taip:

4. Viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai (30000000–59999999):“;

1.3.16. išdėstau 6.7 punktą taip:

6.7.

706

numeris valstybės ir jos institucijų nekomercinėms funkcijoms 

“.

2. Nustatau, kad telefono ryšio numerių skyrimo procedūros, pradėtos pagal šio įsakymo 1.2 punkte nurodytas taisykles, baigiamos pagal teisės normas, galiojusias iki šio įsakymo priėmimo. Procedūros pabaiga laikomas jos rezultatus įtvirtinančio Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos sprendimo priėmimas, o jei pabaigus procedūrą išduodamas leidimas, – atitinkamo leidimo išdavimas.

3. Nurodau paskelbti šį įsakymą oficialiame leidinyje „Valstybės žinios“.

 

 

 

Direktorius                                                                        Feliksas Dobrovolskis


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104

(Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos direktoriaus

2011 m. rugsėjo 21 d. įsakymo

Nr. 1V-891 redakcija)

 

TELEFONO RYŠIO NUMERiŲ skyrimo ir naudojimo TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOs

 

1. Telefono ryšio numerių skyrimo ir naudojimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja viešuosiuose ryšių tinkluose naudojamų telefono ryšio numerių (toliau – numeriai) valdymo, numerių skyrimo, paraiškų numerių skyrimui bei perleidimui pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, numerių naudojimo sąlygas, numerių naudojimo sąlygų keitimo ir leidimo panaikinimo bei numerių rinkimo tvarką.

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 69-2382; 2011, Nr. 91-4327) 8 straipsnio 2 dalies 4 punktu, 48 straipsnio 3 dalimi ir 50 straipsnio 1 dalimi bei įgyvendinant 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/20/EB dėl elektroninių ryšių tinklų ir paslaugų leidimo (Leidimų direktyva) (OL 2004 specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 337) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/140/EB (OL 2009 L 337, p. 37), 2002 m. kovo 7 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/22/EB dėl universaliųjų paslaugų ir paslaugų gavėjų teisių, susijusių su elektroninių ryšių tinklais ir paslaugomis (Universaliųjų paslaugų direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 13 skyrius, 29 tomas, p. 367) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 25 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/136/EB (OL 2009 L 337, p. 11), 2007 m. vasario 15 d. Europos Komisijos sprendimą 2007/116/EB dėl nacionalinio skaitmenimis „116“ prasidedančio numerių intervalo rezervavimo suderintų socialinių paslaugų suderintiems numeriams (OL 2007 L 49, p. 30), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Komisijos sprendimu 2009/884/EB (OL 2009 L 317, p. 46).

3. Numerių paskirtis ir struktūra yra nurodyta Nacionaliniame telefono ryšio numeracijos plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 1V-1104 (Žin., 2005, Nr. 147-5386).

4. Numeriai gali būti naudojami tik Taisyklėse nustatytomis sąlygomis.

5. Numerių naudojimo priežiūrą pagal savo kompetenciją atlieka Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (toliau – Tarnyba).

6. Visi Taisyklių nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai turi atitikti Dokumentų teikimo Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 1V-292 (Žin., 2004, Nr. 141-5171; 2005, Nr. 73-2675), nustatytus reikalavimus.

7. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Asmeninis numeris – negeografinis paslaugų numeris, kurį asmuo gali išlaikyti visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje.

Geografinis numeris – numeris, kurio paskirties kodas nurodo geografinę vietovę.

Leidimas – įrašas Tarnybos administruojamoje ir viešai skelbiamoje elektroninėje duomenų bazėje, suteikiantis įraše nurodytam asmeniui teisę naudoti jame nurodytus numerius Taisyklėse nustatytomis sąlygomis.

Leidimo išdavimas – įrašo, suteikiančio įraše nurodytam asmeniui teisę naudoti jame nurodytus numerius, padarymas duomenų bazėje.

Nacionalinis numeris – numeris, kurį sudaro vieno, dviejų ar trijų skaitmenų paskirties kodas ir atitinkamai septynių, šešių ar penkių skaitmenų tinklo galinio taško numeris.

Nacionalinis prefiksas – prefiksas, naudojamas skambinant į tos pačios šalies operatoriaus viešąjį ryšių tinklą ir (arba) į kitą numeracijos zoną.

Negeografinis numeris numeris, kuris nėra geografinis numeris (trumpasis numeris, viešojo judriojo telefono ryšio numeris arba paslaugų numeris).

Numeracijos zona – numerių, turinčių tą patį paskirties kodą, visuma.

Numeris – skaitmenų nuo 0 iki 9 kombinacija, identifikuojanti tinklo galinį tašką ir apimanti pakankamai informacijos skambučiui į šį tinklo galinį tašką nukreipti.

Numerio įdiegimas – techninių ir organizacinių priemonių, kurių privalo imtis viešųjų ryšių tinklų teikėjas, visuma, kurių tikslas yra užtikrinti, kad galutiniai paslaugų gavėjai galėtų naudotis telefono ryšio numeriais.

Numerių serija – nuosekliai išdėstytų numerių visuma, kuriai nurodyti naudojamas apibendrintas simbolis X, reiškiantis bet kurį skaitmenį nuo 0 iki 9.

Numerių skyrimas – teisės naudoti numerius suteikimas išduodant leidimą.

Padalinto mokėjimo paslauga paslauga, kai dalį skambučio kainos sumoka skambutį gaunantis galutinis paslaugų gavėjas, o likusią dalį apmoka skambinantysis.

Padidinto tarifo paslauga – paslauga, išskyrus trumpuoju numeriu 118 teikiamas informacijos paslaugas, kurios tarifas nėra tiksliai nurodytas abonento pasirinktame mokėjimo plane ir yra didesnis už nacionalinių skambučių ir trumpųjų žinučių (SMS) bei vaizdo žinučių (MMS) paslaugų teikimo tarifus.

Padidinto tarifo paslauga suaugusiems – paslauga, kurią teikiant suteikiama informacija daro neigiamą poveikį nepilnamečių fiziniam, protiniam ar doroviniam vystymuisi.

Paskirties kodas – vieno, dviejų ar trijų skaitmenų nuo 0 iki 9 kombinacija, naudojama skambučiui nukreipti į kitą tinklą ar numeracijos zoną, kartu su tinklo galinio taško numeriu sudaranti nacionalinį numerį ir naudojama kaip tinklo, paslaugų arba numeracijos zonos pasirinkimo kodas.

Paslaugų numeriai – negeografiniai aštuonių skaitmenų numeriai iš serijų 7XXXXXXX, 8XXXXXXX ir 9XXXXXXX, skirti paslaugoms teikti viešaisiais fiksuotojo ir judriojo ryšio tinklais.

Prefiksas – skaitmuo arba skaitmenų nuo 0 iki 9 kombinacija, leidžianti pasirinkti viešąjį ryšių tinklą ir (arba) viešąsias telefono ryšio paslaugas.

Rezervuotas numeris – Nacionaliniame telefono ryšio numeracijos plane nurodytas numeris, kuris negali būti skiriamas.

Suderinta socialinė paslauga – paslauga, tenkinanti konkretų socialinį poreikį bei padedanti užtikrinti asmenų arba jų grupių gerovę ar saugumą, padedanti asmenims įveikti sunkumus ir kuri gali būti naudinga asmenims, atvykusiems iš kitų šalių, bei kuria asmenys gali pasinaudoti skambindami nemokamo pokalbio trumpuoju numeriu.

Suderintų socialinių paslaugų numeriai – nemokamo pokalbio trumpieji numeriai, skirti suderintoms socialinėms paslaugoms teikti.

Tarptautinis numeris Lietuvos Respublikai skirtas tarptautinis šalies kodas ir aštuonių skaitmenų nacionalinis numeris.

Tarptautinis prefiksas prefiksas, naudojamas skambinant į kitos šalies operatoriaus viešąjį ryšių tinklą.

Tinklo galinio taško numeris – nacionalinis numeris be paskirties kodo.

Trumpasis numeris – trijų, keturių, penkių ar šešių skaitmenų numeris.

Viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai – numeriai, skirti viešosioms fiksuotojo telefono ryšio paslaugoms teikti.

Viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeriai – numeriai, skirti viešosioms judriojo telefono ryšio paslaugoms teikti.

Viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pasirinkimo kodas – trumpasis numeris, sudarantis galimybę viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo abonentams pasinaudoti kitu viešosios telefono ryšio paslaugos teikimo būdu arba kitų viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų teikiamomis viešosiomis telefono ryšio paslaugomis.

Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatyme, Abonento teisės išlaikyti abonentinį numerį, keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, paslaugų teikimo vietą arba būdą, užtikrinimo sąlygų ir tvarkos apraše, patvirtintame Tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 1V- 460 (Žin., 2011, Nr. 56-2693).

 

II. numerių VALDYMAS IR SKYRIMAS

 

8. Numerius skiria Tarnyba, vadovaudamasi Taisyklėmis bei Nacionaliniu telefono ryšio numeracijos planu.

9. Numeriai, išskyrus Nacionaliniame telefono ryšio numeracijos plane nurodytus paslaugų numerius ir numerius, skiriamus netelekomunikacijų paslaugų teikėjams bei netelekomunikacijų paslaugų teikimui, skiriami tik asmenims, turintiems teisę teikti viešąjį fiksuotojo ryšio tinklą ir (arba) viešąsias fiksuotojo telefono ryšio paslaugas bei viešąjį judriojo ryšio tinklą ir (arba) viešąsias judriojo telefono ryšio paslaugas.

10. Tarnyba skiria numerius Bendrajam pagalbos centrui bei pagalbos tarnybų, institucijų, aptarnaujančių pagalbos skambučius, bei kitų pagalbos institucijų veiklai ir kitoms valstybės ir jos institucijų nekomercinėms funkcijoms atlikti, didelių nelaimių padariniams sureguliuoti ir pagalbos operacijoms pagal tarptautinius susitarimus vykdyti netaikydama Taisyklių 32 punkto nuostatų pagal atitinkamų valstybės institucijų paraiškas.

11. Tarnyba, netaikydama Taisyklių 32 punkto nuostatų, asmenims gali laikinai, ne ilgesniam kaip 3 mėnesių terminui, skirti numerius nekomercinėms funkcijoms atlikti.

12. Numeriai gali būti skiriami vienu iš šių būdų:

12.1. tiesiogiai jų prašančiam asmeniui;

12.2. aukciono būdu;

12.3. viešojo konkurso tvarka (tik suderintų socialinių paslaugų numeriai).

13. Tarptautiniai ir tarpmiestiniai prefiksai atskirai neskiriami.

14. Asmuo turi teisę naudoti numerius tik Tarnybai išdavus leidimą, išskyrus Taisyklių 21 punkte nurodytus numerius.

15. Asmeniui Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje nenurodžius konkrečių pageidaujamų numerių, viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai, viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeriai ir paslaugų numeriai yra skiriami eilės tvarka tiesiogiai prašančiam asmeniui, atsižvelgiant į paraiškų registracijos Tarnyboje eilės tvarką. Kai asmuo Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje pageidauja konkrečių numerių, tokie viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų, viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų ir paslaugų numeriai laikomi turinčiais išskirtinę ekonominę vertę ir skiriami vadovaujantis Taisyklių 32 punkto nuostatomis.

16. Jeigu viešojo fiskuotojo ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjui, kuris pateikė paraišką dėl viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerių skyrimo, jau yra skirti numeriai, kurie sudaro dalį 100 numerių bloko, jam pirmiausia skiriami laisvi numeriai iš atitinkamo 100 numerių bloko. Kitiems viešojo fiskuotojo ryšio tinklo ir (ar) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų teikėjams tokie numeriai gali būti skiriami tik tuo atveju, jei nėra laisvų 100 numerių blokų.

17. Tarnyba, skirdama numerius, atsižvelgia į prašomų skirti numerių blokų dydį ir numerių nuoseklumo poreikį.

18. Trumpieji numeriai yra išskirtinės ekonominės vertės ir skiriami po vieną, kiekvienam pageidaujamam numeriui gauti pateikiant atskirą paraišką, išskyrus Taisyklų 21 punkte nurodytus numerius. Kai asmuo Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje nepageidauja konkretaus trumpojo numerio, Tarnyba, vadovaudamasi Taisyklių 32 punktu, paskelbia apie paraišką skirti trumpąjį numerį, kurį parenka atsižvelgdama į eilės tvarką pageidaujamoje trumpųjų numerių serijoje.

19. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjui gali būti paskirtas daugiau nei vienas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pasirinkimo kodas iš numerių serijos 10XX. Kitas viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pasirinkimo kodas gali būti skirtas tik naujų paslaugų teikimui ar naujam jau teikiamų paslaugų teikimo būdui.

20. Trumpieji numeriai iš serijos 18XX skiriami tik netelekomunikacijų paslaugų teikėjams.

21. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai turi teisę be atskiro Tarnybos išduoto leidimo naudoti trumpuosius numerius 117, 118, 119, 13XX, 14XX, 15XX, 16XX.

22. Geografiniai numeriai skiriami vadovaujantis geografiniu principu.

23. Pasikeitus asmens, kuriam Tarnyba yra skyrusi numerius, duomenims, įskaitant paraiškoje pateiktam pašto, elektroninio pašto adresui, telefono, fakso numeriams, jis privalo per 5 dienas apie tai pranešti Tarnybai Taisyklių 6 punkte nustatyta tvarka.

 

III. Paraiškų numerių skyrimui BEI PERLEIDIMUI pateikimas IR NAGRINĖJIMAS

 

24. Asmuo, pageidaujantis įgyti teisę naudoti numerius, pateikia Tarnybai Taisyklių 1 priede nustatytos formos paraišką, kurioje turi būti nurodyta:

24.1. tik vienos numerių paskirties pageidaujami numeriai arba pageidaujamos numerių serijos pageidaujamas numerių skaičius:

24.1.1. trumpieji numeriai;

24.1.2. viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numeriai;

24.1.3. viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeriai;

24.1.4. paslaugų numeriai;

24.2. veiklos sritis, kurioje bus naudojami numeriai.

25. Kartu su paraiška turi būti pateiktos teisėtą įsisteigimą patvirtinančių dokumentų kopijos, išskyrus ūkio subjektus, įregistruotus Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre. Tuo atveju, jei ūkio subjektas yra asmenų, susijusių kontrolės ar priklausomybės santykiais, grupė, teisėtą įsisteigimą patvirtinančių dokumentų kopijas privalo pateikti kiekvienas asmuo, esantis asmenų grupėje. Fiziniai asmenys privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

26. Tarnyba tvarko asmens duomenis paraiškos nagrinėjimo ir skirtų numerių naudojimo priežiūros tikslais.

27. Tarnyba turi teisę atsisakyti skirti numerius, jeigu:

27.1. nėra laisvų numerių;

27.2. asmens veikla neatitinka Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nuostatų, aukciono ar viešojo konkurso reikalavimų ar numerių paskirties arba asmuo jau paskirtus numerius naudoja pažeisdamas Taisyklėse nustatytas numerių naudojimo sąlygas;

27.3. asmuo nepateikia Taisyklių 24 ir 25 punktuose nurodytų dokumentų ar informacijos;

27.4. asmens pateikta informacija ar dokumentai neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų, yra neteisingi ar netikslūs;

27.5. asmuo nelaimėjo aukciono ar viešojo konkurso, kuris buvo organizuotas dėl teisės naudoti atitinkamus numerius suteikimo;

27.6. asmuo per nustatytą terminą nesumokėjo aukciono metu pasiūlytos kainos už numerius į valstybės biudžetą.

28. Asmuo, norėdamas perleisti teisę naudoti jam skirtą numerį kitam asmeniui, turi pateikti Tarnybai Taisyklių 2 priede nustatytos formos paraišką. Kartu su paraiška turi būti pateiktas asmens, kuriam prašoma perleisti teisę naudoti numerius, Taisyklių 3 priede nustatytos formos sutikimas. Tarnyba sprendimą leisti perleisti teisę naudoti numerius kitam asmeniui priima netaikydama Taisyklių 32 punkto nuostatų.

29. Tarnyba turi teisę atsisakyti leisti perleisti teisę naudoti numerius, jeigu:

29.1. asmens, kuriam prašoma perleisti teisę naudoti numerius, veikla neatitinka Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo nuostatų, aukciono ar viešojo konkurso reikalavimų ar numerių paskirties arba asmuo jau paskirtus numerius naudoja pažeisdamas Taisyklėse nustatytas numerių naudojimo sąlygas;

29.2. asmuo nepateikia Taisyklių 28 punkte nurodytų dokumentų ar informacijos;

29.3. asmens, kuriam prašoma perleisti teisę naudoti numerius ir (arba) kuris prašo leisti perleisti teisę naudoti numerius, pateikta informacija ar dokumentai neatitinka teisės aktų nustatytų reikalavimų, yra neteisingi ar netikslūs.

30. Prieš atsisakydama asmeniui skirti numerius pagal Taisyklių 27.3, 27.4 ir 27.6 punktus arba leisti perleisti teisę naudoti numerius kitam asmeniui pagal Taisyklių 29.2 ir 29.3 punktus, Tarnyba turi teisę nustatyti iki 10 dienų terminą, per kurį asmuo turi pašalinti aplinkybes, trukdančias Tarnybai priimti sprendimą skirti numerius arba leisti perleisti teisę naudoti numerius.

31. Sprendimas skirti arba motyvuotas atsisakymas skirti numerius tiesiogiai prašančiam asmeniui, sprendimas leisti perleisti arba motyvuotas atsisakymas leisti perleisti teisę naudoti numerius kitam asmeniui turi būti priimtas, išsiųstas ir paskelbtas Tarnybos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 21 dieną nuo visų reikiamų Taisyklių 24 ir 28 punktuose nurodytų dokumentų pateikimo dienos, išskyrus atvejus, kai numeriai skiriami aukciono būdu ar viešojo konkurso tvarka.

32. Tarnyba, gavusi Taisyklių 24 punkte nurodytą paraišką skirti numerius, kurie yra išskirtinės ekonominės vertės, paskelbia apie tai savo interneto svetainėje, kviesdama kitus asmenis, pageidaujančius įgyti teisę naudoti tokius numerius, per 7 dienas pateikti paraiškas skirti numerius. Pateikiamos paraiškos turi atitikti Taisyklių 24 punkte nustatytus reikalavimus.

33. Jeigu Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje asmuo prašė skirti konkrečius numerius ir neatsirado daugiau norinčių juos gauti, Tarnyba praneša asmeniui apie sprendimą skirti numerius.

34. Jeigu yra gaunamos kelių asmenų paraiškos skirti vienodus numerius, numeriai skiriami aukciono būdu.

35. Aukcionai organizuojami Aukciono suteikti teisę naudoti elektroninių ryšių išteklius taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. rugsėjo 28 d. įsakymu Nr. 1V-824 (Žin., 2005, Nr. 118-4300) nustatyta tvarka. Viešieji konkursai organizuojami Viešojo konkurso suteikti teisę naudoti elektroninių ryšių išteklius bendrųjų sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2005 m. rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. 1V-777 (Žin., 2005, Nr. 112-4115) nustatyta tvarka. Neįvykus aukcionui arba viešajam konkursui, Tarnyba Taisyklių nustatyta tvarka sprendžia dėl numerių skyrimo pirmajam pareiškėjui, išskyrus atvejus, kai aukcionas arba viešasis konkursas neįvyko dėl priežasčių, dėl kurių numerių skirti negalima.

36. Numeriai skiriami neterminuotam laikui, išskyrus atvejus, kai asmuo Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje nurodo numerio naudojimo terminą. Tokiu atveju numeris skiriamas Taisyklių 24 punkte nurodytoje paraiškoje nurodytam terminui.

37. Asmuo turi teisę kitam asmeniui perleisti teisę naudoti jam skirtą numerį, nekeisdamas Taisyklėse nustatytų numerio naudojimo sąlygų ne anksčiau kaip praėjus 1 metams po atitinkamų numerių skyrimo. Taisyklių 38 bei 48 punktuose numatytais atvejais perleidžiant teisę naudoti numerį nėra taikoma šiame punkte nurodyta sąlyga.

38. Perkeliant numerį ir keičiant viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją, teisė naudoti šį numerį ir su tuo susiję įsipareigojimai pereina gavėjui. Šiuo atveju netaikomi Taisyklių 24 ir 28 punktų reikalavimai. Perleidėjui leidimas panaikinamas nuo numerių perkėlimo dienos.

39. Įrašų pakeitimai dėl Taisyklių 38 punkte nurodytų atvejų Tarnybos administruojamoje ir viešai skelbiamoje elektroninėje duomenų bazėje, nurodant asmenį, turintį teisę naudoti juose nurodytus numerius, atliekami ne vėliau kaip iki kitos darbo dienos pabaigos nuo informacijos apie perkeltus numerius gavimo.

 

IV. Numerių naudojimo sąlygos

 

40. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai trumpuosius numerius iš serijų 13XX, 14XX, 15XX, 16XX gali naudoti savo nuožiūra tik šių teikėjų viešosioms telefono ryšio paslaugoms teikti naudojamuose viešuosiuose ryšių tinkluose.

41. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai pagalbos paslaugų galutiniams paslaugų gavėjams tarnybos veiklai turi įdiegti ir naudoti trumpąjį numerį 117.

42. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai informacijai, įskaitant informacijai apie visus viešųjų telefono ryšio paslaugų abonentus, įrašytus į viešuosius spausdintus ir (ar) elektroninius abonentų sąrašus, teikti turi įdiegti ir naudoti trumpąjį numerį 118.

43. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai viešojo ryšių tinklo gedimams registruoti turi įdiegti ir naudoti trumpąjį numerį 119.

44. Netelekomunikacijų paslaugų teikėjo prašymu viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo įdiegti netelekomunikacijų paslaugos teikėjui Tarnybos skirtus numerius. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjų netelekomunikacijų paslaugų teikėjams skirtų numerių įdiegimo ir eksploatacijos užmokesčiai turi būti pagrįsti įdiegimo ir eksploatacijos sąnaudomis, atsižvelgiant į protingą investicijos grąžą.

45. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, esant techninėms galimybėms, privalo užtikrinti savo viešuosiuose ryšių tinkluose įdiegtų, Tarnybos skirtų netelekomunikacijų paslaugų teikėjams numerių pasiekiamumą iš kitų viešųjų telefono ryšio tinklų, jei netelekomunikacijų paslaugos teikėjai to pageidauja. Trumpųjų numerių iš serijos 19XXX pasiekiamumas viešuosiuose ryšių tinkluose yra užtikrinamas Taisyklių 52 punkte nustatyta tvarka.

46. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas jam skirtą viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pasirinkimo kodą turi naudoti tik kaip kodą, užtikrinantį abonentams galimybę pasirinkti viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėją ar viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų teikimo būdą.

47. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai jiems skirtus paslaugų numerius, viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerius arba viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerius gali naudoti savo viešojo ryšių tinklo veiklai užtikrinti arba suteikti savo abonentams.

48. Kai asmuo atsisako viešųjų telefono ryšio paslaugų, bet nori išlaikyti naudotą paslaugų numerį, viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerį arba viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerį, viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas privalo perleisti teisę naudoti šį numerį Taisyklių 28 punkte nustatyta tvarka.

49. Viešųjų fiksuotojo telefono ryšio ir (arba) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeriais draudžiama teikti padidinto tarifo paslaugas. Paslaugas suaugusiems galima teikti tik Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plane numatytais padidinto tarifo paslaugų suaugusiems numeriais.

50. Suderintų socialinių paslaugų numeriai gali būti naudojami tik paslaugoms, susijusioms su informacijos ir (arba) pagalbos teikimu ir (arba) asmenų pranešimų priėmimu, bei negali būti naudojami reklamai, pramogoms, rinkodarai bei pardavimams, būsimam komercinių paslaugų pardavimui. Teikiant paslaugas Taisyklių 50.1, 50.2, 50.3, 50.4 ir 50.5 punktuose nurodytais suderintų socialinių paslaugų numeriais, turi būti užtikrinta, jog šiomis paslaugomis galėtų naudotis ir neįgalieji galutiniai paslaugų gavėjai, taip pat kad asmenys būtų informuojami apie Taisyklių 50.1, 50.2, 50.3, 50.4 ir 50.5 punktuose nurodytais suderintų socialinių paslaugų numeriais teikiamas suderintas socialines paslaugas ir naudojimąsi jomis, įskaitant apie priemones, skirtas asmenims, keliaujantiems iš vienos Europos Sąjungos valstybės narės į kitą. Suderintos socialinės paslaugos teikimo laikas suderintos socialinės paslaugos teikimo numeriu negali būti ribojamas. Tarnyba pranešimus apie galimybę pateikti paraiškas skirti suderintų socialinių paslaugų numerius skelbia pagal Informacijos, susijusios su Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo ir Lietuvos Respublikos pašto įstatymo įgyvendinimu, skelbimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2004 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. 1V-593 (Žin., 2004, Nr. 180-6692), 5.4.2 punktą. Informaciją apie paskirtus suderintų socialinių paslaugų numerius ir jais teikiamas suderintas socialines paslaugas Tarnyba skelbia savo interneto svetainėje www.rrt.lt.

50.1. Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116000 teikiama karštosios linijos pranešimams apie dingusius vaikus paslauga. Teikiant šią paslaugą turi būti priimami ir policijai nukreipiami skambučiai, kuriais pranešama apie dingusius vaikus, už dingusį vaiką atsakingiems asmenims teikiamos konsultacijos ir parama bei teikiama pagalba, atliekant tyrimą. Karštosios linijos pranešimams apie dingusius vaikus paslauga turi būti teikiama nuolat (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir visoje šalyje.

50.2. Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116006 teikiama pagalbos nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims linijos paslauga. Šios paslaugos paskirtis – nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims teikti psichologinę pagalbą, informuoti juos apie jų teises ir būdus, kaip tomis teisėmis pasinaudoti, taip pat nuo nusikalstamų veikų nukentėjusius asmenis nukreipti į kompetentingas institucijas ar atitinkamas organizacijas. Teikiant šią paslaugą visų pirma teikiama informacija apie vietos policiją ir baudžiamojo persekiojimo tvarką, nusikalstama veika padarytos žalos kompensavimo galimybes ir draudimo išmokas. Be to, nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims padedama rasti kitus susijusios pagalbos šaltinius. Jei pagalbos nuo nusikalstamų veikų nukentėjusiems asmenims linijos paslauga nėra teikiama nuolat (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir visoje šalyje, paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai, lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima naudotis vėl.

50.3. Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116111 teikiama vaikų pagalbos linijos paslauga. Šios paslaugos paskirtis – padėti vaikams, kuriems trūksta priežiūros ir saugumo. Teikiant šią paslaugą vaikai turi būti nukreipiami į atitinkamas tarnybas ir jiems turi būti teikiama kita būtina informacija. Ši paslauga suteikia vaikams galimybę išsakyti savo problemas, pasikalbėti jiems rūpimais klausimais ir kreiptis pagalbos neatidėliotinu atveju. Jeigu vaikų pagalbos linijos paslauga nėra teikiama nuolat (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir visoje šalyje, paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai, lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima naudotis vėl.

50.4. Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116117 teikiama budinčios sveikatos priežiūros pagalbos ligoniams, kurių sveikatos būklė nėra sunki, tarnybos paslauga. Teikiant šią paslaugą skambinantieji, kuriems reikia skubios sveikatos priežiūros pagalbos, tačiau kurių gyvybei pavojus negresia, turi būti informuojami, į ką kreiptis sveikatos priežiūros pagalbos, ypač (tačiau neišimtinai) po darbo valandų, savaitgaliais ir švenčių dienomis. Skambinantysis turi būti sujungiamas su kvalifikuotu ir tinkamai informuotu skambučių operatoriumi arba skambinantysis sujungiamas tiesiai su kvalifikuotu praktikuojančiu gydytoju. Jeigu budinčios sveikatos priežiūros pagalbos ligoniams, kurių sveikatos būklė nėra sunki, tarnybos paslauga nėra teikiama nuolat (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir visoje šalyje, paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai, lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima naudotis vėl.

50.5. Suderintų socialinių paslaugų numeriu 116123 teikiama psichologinės pagalbos linijos paslauga. Šios paslaugos paskirtis – teikti psichologinę pagalbą skambinantiems, kurie jaučiasi vieniši, yra ištikti psichologinės krizės arba svarsto apie savižudybę. Teikiant šią paslaugą turi būti užtikrinta, kad skambinantieji galėtų atvirai pabendrauti, jų būtų išklausoma nepateikiant jokių vertinimų. Jeigu psichologinės pagalbos linijos paslauga nėra teikiama nuolat (24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę) ir visoje šalyje, paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad informacija apie paslaugos teikimą būtų skelbiama viešai, lengvai prieinama forma ir kad tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami, kada paslauga bus galima naudotis vėl.

51. Trumpieji numeriai iš serijos 18XX gali būti naudojami tik pristatymo, transporto ir (arba) informacinių paslaugų teikimui.

52. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai kiekvieną skirtą trumpąjį numerį iš serijos 19XXX privalo įdiegti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo teisės naudoti trumpąjį numerį įgijimo dienos arba nuo netelekomunikacijų paslaugų teikėjo prašymo įdiegti trumpąjį numerį gavimo dienos. Įdiegti trumpieji numeriai iš serijos 19XXX turi būti pasiekiami iš visų viešųjų ryšių tinklų, su kurių teikėjais įdiegęs trumpąjį numerį iš serijos 19XXX viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas yra sudaręs tinklų sujungimo sutartis. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, gavę prašymą įdiegti savo tinkle viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjui Tarnybos skirtą trumpąjį numerį iš serijos 19XXX, privalo laikytis Taisyklių 44 punkte nustatytų reikalavimų. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai gali nenaudoti kiekvieno įdiegto trumpojo numerio iš serijos 19XXX ne ilgiau kaip 1 mėnesį bei privalo informuoti Tarnybą apie kiekvieną nenaudojamą numerį ne vėliau kaip per 10 dienų nuo atitinkamo numerio nenaudojimo pradžios.

53. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai jiems skirtus viešųjų fiksuotojo telefono ryšio ir (arba) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerius gali suteikti viešųjų fiksuotojo ir (ar) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjams, kad šie galėtų teikti viešąsias fiksuotojo ir (ar) viešąsias judriojo telefono ryšio paslaugas savo viešuoju ryšių tinklu.

54. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai jiems skirtus paslaugų numerius gali suteikti asmenims, kuriems šie numeriai yra reikalingi savo veiklai vykdyti.

55. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai, suteikę numerius kitiems viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjams ar netelekomunikacijų paslaugų teikėjams, kaip tai numatyta Taisyklių 47, 53 ir 54 punktuose, atsako už suteiktų numerių naudojimą.

56. Netelekomunikacijų paslaugų teikėjai kiekvieną Tarnybos skirtą numerį privalo įdiegti ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo teisės naudoti atitinkamą numerį įgijimo dienos. Netelekomunikacijų paslaugų teikėjai gali nenaudoti kiekvieno įdiegto numerio ne ilgiau kaip 1 mėnesį, o kiekvieno trumpojo numerio iš serijos 18XX – ne ilgiau kaip 4 mėnesius iš eilės, bei privalo informuoti Tarnybą apie kiekvieną nenaudojamą numerį ne vėliau kaip per 10 dienų nuo atitinkamo numerio nenaudojimo pradžios.

 

V. Numerių naudojimo sąlygų keitimas ir LEIDIMO panaikinimas

 

57. Su numerių naudojimu susijusios teisės, sąlygos ir procedūros keičiamos objektyviai pagrįstais atvejais ir proporcingu būdu, nurodant motyvus. Apie numatomą pakeitimą Tarnyba praneša suinteresuotoms šalims, įskaitant paslaugų gavėjus ir vartotojus, suteikdama galimybę per pakankamą terminą, kuris, išskyrus išimtines aplinkybes, turi būti ne trumpesnis kaip 28 dienos, pateikti savo pastabas dėl siūlomų pakeitimų, išskyrus atvejus, kai numatomi pakeitimai yra nežymūs ir nekeičiantys nustatyto teisinio reguliavimo esmės ir dėl jų buvo susitarta su numerių naudotojais.

58. Siekiant užtikrinti veiksmingą ir efektyvų numerių naudojimą, leidimas panaikinamas:

58.1. netekus teisės teikti viešojo fiksuotojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų arba netekus teisės teikti viešojo judriojo ryšio tinklo ir (arba) viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų;

58.2. atsisakius teisės naudoti numerius. Asmuo turi teisę atsisakyti teisės naudoti viešųjų fiksuotojo telefono ryšio paslaugų numerius, viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numerius ar paslaugų numerius praėjus ne mažiau kaip 1 metams po atitinkamų numerių skyrimo, išskyrus Taisyklių 38 bei 48 punktuose numatytus atvejus;

58.3. nemokant telefono ryšio numerių naudojimo priežiūros užmokesčio, jei susidaro 3 mėnesių užmokesčių dydžio skola;

58.4. pažeidus Taisyklėse nustatytas numerių naudojimo sąlygas;

58.5. Taisyklių 38 punkte nustatytu atveju.

59. Apie panaikintą leidimą Tarnyba skelbia savo interneto svetainėje.

60. Viešojo ryšių tinklo ir (arba) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai privalo, Tarnybai pranešus apie netelekomunikacijų paslaugų teikėjams panaikintą leidimą, nutraukti paslaugų teikimą šiais numeriais netelekomunikacijų paslaugų teikėjams.

 

VI. NUMERIŲ RINKIMO TVARKA

 

61. Skambinant geografiniais numeriais, turinčiais vienodą paskirties kodą, renkamas tik tinklo galinio taško numeris. Skambinant į kitą numeracijos zoną, turi būti renkamas nacionalinis prefiksas, paskirties kodas ir tinklo galinio taško numeris.

62. Skambinant į ne Lietuvos Respublikos teritorijoje esančius viešuosius fiksuotojo ir judriojo ryšio tinklus, turi būti renkamas tarptautinis prefiksas, valstybės kodas ir nacionalinis numeris.

63. Skambinant viešųjų judriojo telefono ryšio paslaugų numeriais, turi būti renkamas nacionalinis prefiksas, paskirties kodas ir tinklo galinio taško numeris.

64. Skambinant paslaugų numeriais, turi būti renkamas nacionalinis prefiksas, paskirties kodas ir tinklo galinio taško numeris.

65. Numeriai po viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjo pasirinkimo kodo turi būti renkami Taisyklių 61, 62, 63 ir 64 punktuose nustatyta tvarka.

66. Trumpieji numeriai turi būti renkami be prefiksų.

67. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai abonentams, naudojantiems abonentines linijas, prijungtas prie analoginių telefono stočių, gali taikyti kitokią nei Taisyklių 61, 62, 63 ir 64 punktuose nurodytą numerių rinkimo tvarką, kiek tai susiję su nacionalinio ir tarptautinio prefiksų rinkimu. Viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjai informaciją apie kitokią numerių rinkimo tvarką privalo skelbti savo interneto svetainėje, jei tokią turi. Jei tokios interneto svetainės viešųjų ryšių tinklų ir (ar) viešųjų telefono ryšio paslaugų teikėjas neturi, jis privalo užtikrinti, kad ši informacija būtų viešai ir nemokamai prieinama bet kuriam asmeniui.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Asmenys už Taisyklių pažeidimą atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

69. Tarnybos veiksmai ir neveikimas, susiję su Taisyklių taikymu ir įgyvendinimu, skundžiami teisės aktų nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

_________________

 


Telefono ryšio numerių

skyrimo ir naudojimo taisyklių

1 priedas

 

_________________________________________________________________________

(asmens pavadinimas arba vardas, pavardė)

_________________________________________________________________________

(asmens kodas, asmens buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, tel., faks., el. p., interneto svetainės adresas)

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Algirdo g. 27A, LT-03219 Vilnius

tel. (8 5) 210 5623, faks. (8 5) 216 1564, el. paštas rrt@rrt.lt

 

PARAIŠKA
SKIRTI NUMERIUS

 

______________ Nr. __________

(data)

 

1. Pageidaujami numeriai arba pageidaujamos numerių paskirties serijos pageidaujamas numerių skaičius:

___________________________________________________________________________

 

2. Veiklos sritis, kuriai bus naudojami numeriai______________________________________

___________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentas, patvirtinantis įgaliojimus pasirašyti paraišką, _____ l.

2. Teisėtą įsisteigimą patvirtinančių dokumentų arba fizinio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, ____ l.

 

______________                                         ___________________________________

(parašas)*                                                                   (vardas ir pavardė)

 

* kai paraiška pateikiama raštu popierine forma.

 

_________________


Telefono ryšio numerių

skyrimo ir naudojimo taisyklių

2 priedas

 

_________________________________________________________________________

(asmens pavadinimas arba vardas, pavardė)

_________________________________________________________________________

(asmens kodas, asmens buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, tel., faks., el. p., interneto svetainės adresas)

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Algirdo g. 27A, LT-03219 Vilnius

tel. (8 5) 210 5623, faks. (8 5) 216 1564, el. paštas rrt@rrt.lt

 

PARAIŠKA
DĖL TEISĖS NAUDOTI NUMERIUS PERLEIDIMO

 

______________ Nr. __________

(data)

 

1. Numeris(-iai), kurio(-ių) naudojimo teisę prašoma perleisti:

___________________________________________________________________________

 

2. Asmuo, kuriam prašoma perleisti teisę naudoti numerį(-ius):

___________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentas, patvirtinantis įgaliojimus pasirašyti paraišką, _____ l.

2. Paraiška dėl sutikimo perimti teisę naudoti telefono ryšio numerius, _____ l.

 

______________                                         ___________________________________

(parašas)*                                                                   (vardas ir pavardė)

 

* kai paraiška pateikiama raštu popierine forma.

 

_________________


Telefono ryšio numerių

skyrimo ir naudojimo taisyklių

3 priedas

 

_________________________________________________________________________

(asmens pavadinimas arba vardas, pavardė)

_________________________________________________________________________

(asmens kodas, asmens buveinės arba nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, tel., faks., el. p., interneto svetainės adresas)

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

Algirdo g. 27A, LT-03219 Vilnius

tel. (8 5) 210 5623, faks. (8 5) 216 1564, el. paštas rrt@rrt.lt

 

PARAIŠKA

DĖL SUTIKIMO PERIMTI TEISĘ NAUDOTI NUMERIUS

 

______________ Nr. __________

(data)

 

1. Numeris(-iai), kurio(-ių) naudojimo teisę sutinkama perimti:

___________________________________________________________________________

 

2. Asmuo, kuris perleidžia teisę naudoti numerį(-ius):

___________________________________________________________________________

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentas, patvirtinantis įgaliojimus pasirašyti paraišką, _____ l.

2. Užsienio valstybės juridinių asmenų registravimo įstaigos išduoto ūkio subjekto įregistravimo pažymėjimo arba fizinio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija, ____ l.

 

______________                                         ___________________________________

(parašas)*                                                                   (vardas ir pavardė)

 

* kai paraiška pateikiama raštu popierine forma.

 

_________________