PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL PAVOJINGO OBJEKTO, KURIAME PAVOJINGŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI PRILYGSTA NUSTATYTŲJŲ KVALIFIKACINIŲ KIEKIŲ II LYGIUI AR JĮ VIRŠIJA, TIKRINIMO REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. gruodžio 24 d. Nr. 1-404

Vilnius

 

Vadovaudamasis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159), 51–55 punktais ir Lietuvos Respublikos pavojingų objektų tikrinimo programos, patvirtintos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1-528 (Žin., 2007, Nr. 3-143), reikalavimais:

1. Tvirtinu Pavojingo objekto, kuriame pavojingų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, tikrinimo rekomendacijas (pridedama).

2. Pripažįstu netekusiomis galios Pavojingo objekto tikrinimo pagal Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų VIII sk. 43–47 p. ir Tarybos direktyvos 96/82/EB (SEVESO II) 18 straipsnio reikalavimus rekomendacijas, patvirtintas Civilinės saugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2004 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-131 „Dėl Konvencijos dėl tarpvalstybinio pramoninių avarijų poveikio ir Europos Sąjungos direktyvos dėl didelių su pavojingomis medžiagomis susijusių avarijų kontrolės reikalavimus atitinkančių dokumentų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 183-6778).

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                             Remigijus Baniulis


 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2009 m. gruodžio 24 d.

įsakymu Nr. 1-404

 

PAVOJINGO OBJEKTO, KURIAME PAVOJINGŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI PRILYGSTA NUSTATYTŲJŲ KVALIFIKACINIŲ KIEKIŲ II LYGIUI AR JĮ VIRŠIJA, TIKRINIMO REKOMENDACIJOS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pavojingo objekto, kuriame pavojingų medžiagų kiekiai prilygsta nustatytųjų kvalifikacinių kiekių II lygiui ar jį viršija, tikrinimo rekomendacijos (toliau – rekomendacijos), kurių II dalyje pateiktas II lygio pavojingo objekto tikrinimo klausimynas (toliau – klausimynas), kuris skirtas padėti valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų atstovams (toliau – tikrintojai) visapusiškai išanalizuoti pavojingame objekte vykdomą didelio masto avarijų prevencijos politiką, pavojingo objekto saugos valdymo sistemą ir nustatyti, ar veiklos vykdytojas užtikrino tinkamą žmonių ir aplinkos apsaugos lygį ir ėmėsi visų priemonių didelėms avarijoms išvengti ir jų padariniams sumažinti.

Siekiant šių tikslų, reikia nuosekliai ištirti pavojingo objekto saugos valdymo sistemą, kurios pagrindas yra šie elementai: organizacinė struktūra ir personalas (atsakomybė, kvalifikacija, mokymas), galimų avarijų pavojaus identifikavimas, rizikos nustatymas ir įvertinimas, veiklos procesų (įrenginių) kontrolė, pakeitimų, modifikavimų valdymas, pasirengimas reaguoti įvykus didelėms pramoninėms avarijoms, stebėsenos (monitoringo) vykdymas, tikrinimai ir peržiūros (vidinis ir išorinis auditas), ir įvertinti šių elementų efektyvumą.

Kad pavojingo objekto saugos valdymo sistemos patikrinimas būtų nuoseklus ir efektyvus, svarbu, kad tikrintojai išnagrinėtų klausimyne suformuluotus klausimus.

2. Rekomendacijos parengtos vadovaujantis Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159) (toliau – nuostatai), 51–55 punktais ir Lietuvos Respublikos pavojingų objektų tikrinimo programos, patvirtintos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2006 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1-528 (Žin., 2007, Nr. 3-143) (toliau – Pavojingų objektų tikrinimo programa), reikalavimais.

3. Rekomendacijose vartojamos sąvokos atitinka nuostatuose, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatyme (Žin., 1998, Nr. 115-3230; 2004, Nr. 163-5941), Lietuvos Respublikos potencialiai pavojingų įrenginių priežiūros įstatyme (Žin., 1996, Nr. 46-1116; 2000, Nr. 89-2742), Pavojingų objektų tikrinimo programoje ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2002 m. gegužės 15 d. įsakyme „Dėl slėptuvių ir kitų kolektyvinės apsaugos statinių poreikių ir jų nustatymo“ (Žin., 2002, Nr. 51-1965) vartojamas sąvokas.

4. Tikrintojai pavojingą objektą tikrina pagal atstovaujamos institucijos sritis. Tikrinimo metu tikrintojai nagrinėja tuos klausimyno I dalies „Bendrieji klausimai“ (toliau – 1 dalis) klausimus, kurie priskirti jų kompetencijai, o klausimyno II dalies „Detalieji klausimai (didelių avarijų prevencijos politika ir saugos valdymo sistemos) (toliau – 2 dalis) tik tuos klausimus, kurie susiję su tikrintojų kontrolės sritimis. Pagal nagrinėtus klausimus parengiama pavojingo objekto tikrinimo ataskaita ir pateikiama kompetentingai institucijai.

Kompetentinga institucija tikrina pavojingą objektą pagal klausimyno 1 dalyje jai priskirtus klausimus ir pagal klausimyno 2 dalies klausimus. Kompetentinga institucija pasilieka teisę tikrinti pavojingą objektą pagal bet kurį klausimyne nurodytą klausimą.

Kompetentinga institucija, tikrinimo metu surinkusi informaciją ir gavusi ataskaitas iš tikrintojų, parengia bendrą pavojingo objekto tikrinimo ataskaitą.

Išsiskyrus tikrintojų nuomonėms, tikrinant pagal klausimyną, sprendimą priima kompetentinga institucija. Ginčai dėl prieštaravimų pagrįstumo sprendžiami administracinėje teisenoje nustatyta tvarka.

5. Veiklos vykdytojo atsakymus tikrintojas pažymi klausimyno 3 grafoje „Patikrinimo rezultatai“. Patikrinimo rezultatai žymimi: A – atlikta, N – neatlikta, V– netaikoma, 0 – netikrinta.

6. Rekomendacijose vartojamos santrumpos:

AAA – Aplinkos apsaugos agentūra;

APGV – apskrities priešgaisrinė gelbėjimo valdyba;

AVA – apskrities viršininko administracija;

ESSC – Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras;

PAGD – Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos;

RAAD – regionų aplinkos apsaugos departamentai;

SA – savivaldybės administracija;

VDI – Valstybinė darbo inspekcija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;

VEI – Valstybinė energetikos inspekcija prie Energetikos ministerijos;

VGI – Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos.

 

II. II LYGIO PAVOJINGO OBJEKTO TIKRINIMO KLAUSIMYNAS

 

Duomenys apie pavojingą objektą

 

Pavojingo objekto pavadinimas, adresas

 

Pavojingo objekto vadovas (vardas, pavardė)

 

Bendras darbuotojų skaičius

 

Pamainų skaičius

 

Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje

 

Patikrinimo metu dirbantys rangovai (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius)

 

Pavojingo objekto modernizavimo darbai, atlikti tarp patikrinimų (datos, vieta)

 

Nustatyti galimų didelių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai

 

Eil. Nr.

Klausimai

Patikrinimo rezultatai

1

2

3

I.

Bendrieji klausimai

1.

Pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo nuostatų reikalavimų įgyvendinimas (tikrina PAGD)

1.1.

Ar pateiktas pranešimas apie pavojingą objektą:

 

1.1.1.

kompetentingai institucijai

 

1.1.2.

apskrities viršininkui

 

1.1.3.

savivaldybei

 

1.2.

Ar pranešime apie pavojingą objektą pateikti duomenys yra teisingi?

 

1.3.

Ar parengta pavojingo objekto saugos ataskaita ir (ar):

 

1.3.1.

dėl parengtos pavojingo objekto saugos ataskaitos yra pateikta išvada teisės aktų nustatyta tvarka

 

1.3.2.

suformuota didelio masto avarijų prevencijos politika, ir ar aprašyta saugos valdymo sistema

 

1.3.3.

parengta pavojaus identifikavimo ir rizikos analizė

 

1.3.4.

išanalizuoti pavojingiausi galimų avarijų scenarijai ir galimi padariniai

 

1.3.5.

išnagrinėtas galimas grandininės reakcijos efektas

 

1.3.6.

saugos ataskaitoje pateikta informacija atitinka realią padėtį pavojingame objekte

 

1.3.7.

saugos ataskaita buvo atnaujinta

 

1.4.

Ar veiklos vykdytojas užtikrina, kad visuomenė gali susipažinti su saugos ataskaita ir pavojingų medžiagų sąrašu?

 

1.5.

Ar veiklos vykdytojas pateikė gyventojams ir įstaigoms, patenkantiems į galimo pavojaus zoną, informaciją apie pavojingo objekto veiklą, galimas avarijas, taikytinas apsaugos priemones ir (ar):

 

1.5.1.

informacija yra prieinama visuomenei

 

1.5.2.

informacija atitinka nuostatų 4 priedo reikalavimus

 

1.5.3.

informacija atnaujinama teisės aktų nustatyta tvarka

 

1.6.

Ar nustačius grandininės reakcijos tikimybę veiklos vykdytojas keičiasi informacija su kitais veiklos vykdytojais?

 

1.7.

Ar įvykdytos tikrintojų ankstesnių pavojingo objekto tikrinimų metu nurodytos priemonės?

 

1.8.

Ar pateikta informacija pavojingo objekto išoriniam avariniam planui parengti?

 

2.

Priešgaisrinė sauga (tikrina APGV)

2.1.

Ar pavojingas objektas atitinka priešgaisrinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus:

 

2.1.1.

teritorijai

 

2.1.2.

statiniams ir patalpoms

 

2.1.3.

elektros, vėdinimo ir šildymo įrenginiams

 

2.1.4.

technologiniams procesams ir įrenginiams

 

2.1.5.

pavojingų medžiagų transportavimo ir pavojingų medžiagų saugojimo tvarkai

 

2.1.6.

gaisro gesinimo įrenginiams ir priemonėms

 

2.1.7.

dujų ūkiui

 

2.2.

Ar vykdomi pavojingo objekto darbuotojų instruktavimai, mokymai ir atestavimai teisės aktų nustatyta tvarka?

 

3.

Darbuotojų sauga ir sveikatos priežiūra (tikrina VDI ir pagal kompetenciją ESSC))

3.1.

Ar pavojingas objektas atitinka darbuotojų saugą ir sveikatą reglamentuojančiuose teisės aktuose nurodytus reikalavimus dėl:

 

3.1.1.

darbo vietų įrengimo:

 

3.1.1.1.

darbo vietos gamybinėse (darbo) patalpose

 

3.1.1.2.

darbo vietos įmonės teritorijoje (lauke)

 

3.1.1.3.

pavojingos zonos gamybinėse (darbo) patalpose

 

3.1.1.4.

pavojingos zonos įmonės teritorijoje (lauke)

 

3.1.1.5.

vietos, kuriose nustatyta sprogimo rizika

 

3.1.2.

naudojamų darbo priemonių:

 

3.1.2.1.

potencialiai pavojingi įrenginiai

 

3.1.2.2.

kitos darbo priemonės

 

3.1.3.

pirmosios pagalbos rinkinių

 

3.1.4.

kolektyvinių apsaugos priemonių:

 

3.1.4.1.

vėdinimo sistemos

 

3.1.4.2.

apsaugos nuo sprogimo priemonės

 

3.1.4.3.

kitos kolektyvinės apsaugos priemonės

 

3.1.5.

asmeninių apsaugos priemonių

 

3.1.6.

saugos ir sveikatos apsaugos ženklų

 

3.1.7.

statinių techninės priežiūros

 

3.2.

Ar asmeninės apsaugos priemonės išduodamos ir naudojamos nustatyta tvarka?

 

3.3.

Ar veiklos vykdytojas atliko darbo vietų profesinės rizikos vertinimą?

 

3.4.

Ar visi darbuotojai dirba priimtinos rizikos sąlygomis? (jeigu ne visi, nurodyti darbuotojų, dirbančių nepriimtinos rizikos sąlygomis, skaičių)

 

3.5.

Ar darbuotojams, dirbantiems galimos profesinės rizikos sąlygomis, organizuojami profilaktiniai ir periodiniai sveikatos tikrinimai?

 

3.6.

Ar yra nustatyta informacijos apie atliktus pavojingų įrenginių pakeitimus, modifikavimus perdavimo tvarka potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registrui (Valstybinei darbo inspekcijai)?

 

3.7.

Ar buvo atliekami įrenginių modifikavimai tarp patikrinimų, ar informacija perduota potencialiai pavojingų įrenginių valstybės registrui?

 

3.8.

Ar pavojingame objekte yra pirmosios pagalbos rinkiniai, ar jų kiekis ir sukomplektavimas atitinka reikalavimus?

 

3.9.

Ar vietos, kuriose yra pirmosios pagalbos rinkiniai, pažymėtos krypties rodyklėmis ir pirmosios pagalbos sutartiniais ženklais?

 

3.10.

Ar pasirengta teikti pirmąją medicinos pagalbą?

 

4.

Aplinkosauga (tikrina AAA arba RAAD)

4.1.

Ar veiklos vykdytojas turi taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (TIPK) leidimą ir vykdo jame nustatytus reikalavimus?

 

4.2.

Ar veiklos vykdytojas turi atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planą ir vykdo jame nustatytas sąlygas?

 

4.3.

Ar pavojingas objektas turi banko garantiją arba draudimo liudijimą (polisą) atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo planuose numatytoms priemonėms įgyvendinti?

 

5.

Energetiniai įrenginiai (tikrina VEI)

5.1.

Ar pavojingame objekte užtikrintas energetinių įrenginių saugumas ir patikimumas:

 

5.1.1.

elektros

 

5.1.2.

šilumos

 

5.1.3.

dujų

 

5.1.4.

naftos ir jos produktų

 

5.2.

Ar pavojingo objekto veikla, jei ji yra licencijuojama, atitinka licencijuojamos veiklos sąlygas?

 

6.

Statinių priežiūra (tikrina AVA arba SA)

6.1.

Ar pavojingo objekto statiniai pripažinti tinkamais naudoti, ar jie naudojami pagal paskirtį?

 

6.2.

Ar statinių techninė priežiūra ir sezoninės apžiūros vykdomos teisės aktų nustatyta tvarka?

 

7.

Geležinkelių transportas (tikrina VGI)

 

 

Ar geležinkelių privažiuojamojo kelio valdytojas (naudotojas) laikosi teisės aktų, reglamentuojančių transporto eismo saugą, reikalavimų?

 

II.

Detalieji klausimai (didelių avarijų prevencijos politika ir saugos valdymo sistema)

8.

Organizacinė struktūra, atsakomybė, mokymai ir kvalifikacija

8.1.

Ar pavojingas objektas turi patvirtintą valdymo struktūros schemą?

 

8.2.

Ar tiksliai nubrėžtos atsakomybės ribos tarp pavojingo objekto padalinių?

 

8.3.

Ar yra paskirtas už saugos valdymo sistemų įgyvendinimą ir jos tobulinimą atsakingas asmuo?

 

8.4.

Ar numatytos funkcijos, įgaliojimai ir atsiskaitomybė tų darbuotojų, kurie atsakingi už:

 

8.4.1.

darbuotojų saugą ir sveikatą

 

8.4.2.

priešgaisrinę saugą

 

8.4.3.

civilinę saugą

 

8.4.4.

energetinius įrenginius

 

8.4.5.

aplinkos apsaugą

 

8.5.

Ar gali veiklos vykdytojas įrodyti, kad darbuotojai, kurie atsakingi už pavojingo objekto saugos organizavimą, turi pareigoms atlikti reikalingų gebėjimų, įgūdžių ir yra išklausę kursus teisės aktų nustatyta tvarka?

 

8.6.

Ar su sauga susijusi veikla nurodyta metiniuose saugos darbuotojų darbo vertinimuose?

 

8.7.

Ar su sauga susijusi veikla pateikta metinėse veiklos ataskaitose?

 

8.8.

Ar užduotims pagal sritis (saugos klausimais) įgyvendinti turima atitinkamų išteklių (finansinių, materialinių, žmogiškųjų)?

 

8.9.

Ar esama prireikus aiškaus konsultacijų saugos klausimais šaltinio (specialūs konsultantai, saugos skyrius ir kt.)?

 

8.10.

Ar egzistuoja „iš viršaus į apačią“ ir „iš apačios į viršų“ procedūros, leidžiančios darbuotojams nustatyti saugos problemas, ar jos efektyvios?

 

8.11.

Ar yra nustatyta darbuotojų instruktavimų ir mokymų organizavimo, vykdymo ir atestavimo tvarka (programos) šiais klausimais:

 

8.11.1.

darbuotojų saugos ir sveikatos

 

8.11.2.

priešgaisrinės saugos

 

8.11.3.

darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingomis cheminėmis medžiagomis

 

8.11.4.

darbuotojų, kurių veikla susijusi su pavojingų darbų atlikimu

 

8.11.5.

darbuotojų, kurių veikla susijusi su energetinių įrenginių aptarnavimu

 

8.11.6.

civilinės saugos

 

8.11.7.

privalomojo higienos ir privalomojo pirmosios medicinos pagalbos teikimo mokymo darbuotojams, dirbantiems galimos profesinės rizikos sąlygomis

 

8.12.

Ar yra nustatomi mokymo poreikiai, ar numatyti mokymai įvyko (pateikti darbuotojų, kurie buvo mokomi, sąrašus, protokolus, atestavimo pažymėjimus)?

 

8.13.

Ar mokymų poreikiai nustatomi sistemingai?

 

8.14.

Ar veiklos vykdytojas pateikia informaciją kitų įmonių darbuotojams (rangovams), dirbantiems pavojingo objekto teritorijoje, apie galimus pavojus pavojingame objekte?

 

8.15.

Ar yra nustatytos kvalifikacijos kėlimo procedūros?

 

8.16.

Ar veiklos vykdytojas veda pavojingame objekte įvykusių avarijų ir įvykių apskaitą?

 

8.17.

Ar veiklos vykdytojas renka naujausią techninę informaciją apie saugą, ją analizuoja, vertina?

 

9.

Galimų avarijų pavojaus identifikavimas, rizikos nustatymas ir įvertinimas

9.1.

Ar yra nustatytos procedūros, kaip identifikuoti ir vertinti avarijų pavojus bendrais pavojų identifikavimo metodais, jeigu procedūros yra, ar:

 

9.1.1.

procedūrose nurodyti už pavojų nustatymą ir rizikos vertinimą atsakingi asmenys

 

9.1.2.

identifikuotos saugos požiūriu svarbios įrenginių dalys ar veiklos operacijos sritys

 

9.1.3.

nurodyta, kada turi būti nustatomi pavojai ir vertinamos rizikos (planuojant naujus įrenginius, modernizuojant, keičiant, paleidžiant ar sustabdant juos ir t. t.)

 

9.1.4.

nurodyti naudojami metodai, būdai pavojams nustatyti (identifikuoti) ir vertinti

 

9.1.5.

nurodyti už prevencinių priemonių įgyvendinimą atsakingi asmenys

 

9.2.

Ar yra nustatyta avarijų rizika (įvykio tikimybė ir padariniai)?

 

9.3.

Ar gali veiklos vykdytojas parodyti sisteminių rizikos vertinimų dokumentus?

 

9.4.

Ar gali veiklos vykdytojas tikrintojo pasirinktame įrenginyje nurodyti, kokios nustatytos įrenginio saugaus eksploatavimo ribos?

 

9.5.

Ar gali veiklos vykdytojas tikrintojo pasirinktame įrenginyje nurodyti priežastis, dėl kurių gali kilti avarija?

 

9.6.

Ar gali veiklos vykdytojas tikrintojo pasirinktame įrenginyje nurodyti saugos priemones, kurių buvo imtasi?

 

10.

Veiklos procesų kontrolė (įrenginių)

10.1.

Ar yra nustatytos ir dokumentuotos darbuotojų saugos ir sveikatos procedūros (taisyklės, instrukcijos ir kt.) ir (ar):

 

10.1.1.

šiose procedūrose yra numatyta įrenginių eksploatavimo esant normaliai veiklai, įrenginių stabdymo gedimo metu ir kt. tvarka

 

10.1.2.

šiose procedūrose yra nustatyta, kas atsakingas už jų įgyvendinimą

 

10.1.3.

yra užtikrinama, kad asmenys, atsakingi už procedūrų įgyvendinimą, būtų laiku informuoti apie pakeistas procedūras (parengus naujas, atlikus pakeitimus)

 

10.1.4.

yra kontroliuojama, kaip šių procedūrų laikomasi

 

10.1.5.

yra vertinama šių procedūrų efektyvumas

 

10.2.

Ar turi veiklos vykdytojas parengęs įrenginių ir įrangos (toliau – įrenginiai) techninės būklės tikrinimų procedūras?

 

10.2.1.

ar yra paskirti asmenys, kurie kontroliuoja, kad techninė būklė būtų tikrinama laiku?

 

10.2.2.

ar parengta darbuotojų, vykdančių įrenginių techninės būklės patikrinimo paruošimo darbus, saugos ir sveikatos instrukcija?

 

10.3.

Ar įrenginių techninė būklė tikrinama teisės aktuose nustatytais terminais?

 

10.4.

Ar turi veiklos vykdytojas parengęs įrenginių nuolatinės priežiūros procedūras ir ar yra:

 

10.4.1.

parengtas nuolatinės priežiūros (būklės tikrinimo, apžiūros) įrenginių sąrašas

 

10.4.2.

nurodyta, kas atsakingas už įrenginių nuolatinę priežiūrą

 

10.4.3.

nurodyta tikrinimų, apžiūrų būdai ir apimtis

 

10.4.4.

numatyta atliktų tikrinimų, apžiūrų įforminimo tvarka

 

10.4.5.

įrenginių nuolatinė priežiūra atliekama pagal nustatytą procedūrą

 

10.4.6.

nurodyti už neatitikimų pašalinimą atsakingi asmenys

 

10.4.7.

parengta darbuotojų, vykdančių įrenginių nuolatinę priežiūrą, saugos ir sveikatos instrukcija

 

10.4.8.

nuolatinę priežiūrą vykdantys juridiniai, fiziniai asmenys yra atestuoti nustatyta tvarka

 

10.5.

Ar numatyta, kaip atliekami išskirtiniai įrenginių techninės būklės tikrinimai (pvz., prijungus naują įrenginį ar po remonto)?

 

10.6.

Ar gali veiklos vykdytojas įrodyti, kad nustatytos įrenginių saugaus darbo (eksploatavimo) ribos?

 

10.7.

Ar nustatyta tvarka, kaip bus atliekami darbai, kuriems atlikti reikalingas leidimas (pvz., darbai su greitai užsidegančiomis medžiagomis), jeigu taip, ar:

 

10.7.1.

nurodyta, kas išduoda leidimus ir kas juos pasirašo

 

10.7.2.

leidimuose nustatyti saugos veiksmai ir priemonės (pvz., apsivilkti apsauginius drabužius)

 

10.7.3.

nurodyta, kaip atliekama leidimuose nustatytų veiksmų kontrolė

 

10.8.

Ar nustatyta tvarka, kaip apsaugoti gamybines operacijas nuo pašalinių asmenų poveikio, jeigu taip, ar:

 

10.8.1.

paskirti už tokios saugos užtikrinimą atsakingi asmenys

 

10.8.2.

numatytas kontrolės mechanizmas, kad tos saugos priemonės veikia

 

10.9.

Ar yra nustatyta įrenginių remonto tvarka ir (ar):

 

10.9.1.

nustatytas remonto veiksmų eiliškumas

 

10.9.2.

nustatyta pranešimo apie gedimą tvarka

 

10.9.3.

nurodyti asmenys, atsakingi už leidimo atlikti remonto darbus išdavimą

 

10.10.

Ar yra nustatyta tvarka, kaip suremontuotas ir paruoštas veiklai įrenginys perduodamas jį prižiūrinčiam personalui ir (ar):

 

10.10.1.

nustatyta, kas įrenginį paleidžia ir priima

 

10.10.2.

numatytas įrenginio tikrinimas jį perduodant ir ar numatyta, kas jį atliks

 

10.10.3.

numatyta sąlyga, kad darbuotojai, atliekantys įrenginio tikrinimus, turėtų specialų pasirengimą

 

10.10.4.

atliekamas perduodamo įrenginio veiksmų dokumentavimas

 

10.11.

Ar buvo perduota įrenginių po remonto, tarp pavojingo objekto tikrinimų, ar buvo laikytasi suremontuotų įrenginių perdavimo nustatytos tvarkos?

 

11.

Pakeitimų, modifikavimų valdymas

11.1.

Ar veiklos vykdytojas yra apibrėžęs, kas yra pakeitimai, modifikavimai?

 

11.2.

Ar yra nustatyta tvarka / procedūros, kaip vykdomi įrenginių pakeitimai, modifikavimai ir (ar):

 

11.2.1.

apibrėžta, kas gali inicijuoti, planuoti ir įdiegti pakeitimus, modifikavimus

 

11.2.2.

numatyta, kas atsakingas, kad modifikuojamas įrenginys atitiktų techninius reikalavimus

 

11.3.

Ar pakeitus, modifikavus įrenginius yra paskirti atsakingi darbuotojai už jų paleidimą?

 

11.4.

Ar dokumentai perduodami veiklos vykdytojui pakeitus, modifikavus įrenginius?

 

11.5.

Ar pakeitus, modifikavus įrenginius yra instruktuoti įrenginį prižiūrintys darbuotojai?

 

11.6.

Ar visi su modifikavimu susiję pakeitimai įrašyti į pavojingo objekto dokumentaciją?

 

12.

Pasirengimas reaguoti didelių pramoninių avarijų atvejais

12.1.

Ar veiklos vykdytojas turi parengęs vidaus avarinį planą?

 

12.2.

Ar vidaus avarinis planas buvo parengtas tariantis su dirbančiu personalu, įskaitant ilgalaikius rangovus?

 

12.3.

Ar vidaus avarinis planas pasirašytas pavojingo objekto ekstremalių situacijų valdymo centro vadovo ir patvirtintas veiklos vykdytojo?

 

12.4.

Ar vidaus avarinis planas suderintas su numatomomis pasitelkti specialiosiomis tarnybomis ir valstybės priežiūros ir kontrolės institucijomis?

 

12.5.

Ar vidaus avarinis planas buvo atnaujintas teisės aktų nustatyta tvarka?

 

12.6.

Ar vidaus avariniame plane aprašyti galimų didžiausių avarijų scenarijai?

 

12.7.

Ar yra numatyta pavojingo objekto darbuotojų, aplinkinių gyventojų perspėjimo ir informavimo apie pavojų ir pranešimo pasitelkti numatomas specialiąsias tarnybas, valstybės priežiūros ir kontrolės institucijas ir savivaldybę tvarka ir (ar):

 

12.7.1.

parengta pranešimų, perspėjimų schema ir joje nurodyti telefonai

 

12.7.2.

yra pavojingame objekte perspėjimo sistemos ir ar jos veikia

 

12.7.3.

yra paskirti darbuotojai, kurie turi teisę įjungti perspėjimo sistemas ir (ar):

 

12.7.3.1.

aiškiai įvardyta, kieno sprendimu įjungiamos perspėjimo sistemos

 

12.7.3.2.

numatyti darbuotojai, dubliuojantys jų funkcijas

 

12.7.4.

darbuotojai, privalantys įjungti perspėjimo sistemas ir paskelbti žodinį pranešimą, susipažinę su šia funkcija, ir ar gali parodyti tai praktiškai

 

12.7.5.

darbuotojams, privalantiems informuoti apie avariją, ši funkcija yra įrašyta į pareiginius nuostatus

 

12.7.6.

pavojingo objekto darbuotojai pažįsta civilinės saugos signalus

 

12.7.7.

lankytojai, rangovai yra informuoti apie perspėjimo signalus

 

12.8.

Ar visi asmenys, dalyvausiantys didelių avarijų padarinių tvarkymo darbuose yra įvardyti, ar nurodyta jų funkcijos ir atsakomybė?

 

12.9.

Ar yra numatyta reagavimo tvarka išgirdus perspėjimo signalą ir jeigu taip, ar:

 

12.9.1.

aprašytos reagavimo grupių /grandžių funkcijos įvykus didelei pramoninei avarijai

 

12.9.2.

aprašyta žmonių evakavimo tvarka ir (ar):

 

12.9.2.1.

numatytos darbuotojų susirinkimo vietos

 

12.9.2.2.

nustatyta darbuotojų registravimo tvarka

 

12.9.3.

aprašyta atskirų įrenginių (pagal scenarijus) avarinio stabdymo tvarka, nurodyti atsakingi asmenys

 

12.9.4.

numatytas veiksmų su atvykusiomis specialiosiomis tarnybomis koordinavimas

 

12.10.

Ar su visais darbuotojais, kuriems numatytos tam tikros funkcijos avarijos metu, visada galima operatyviai susisiekti?

 

12.11.

Ar numatytas reagavimo grupių /grandžių narių funkcijų dubliavimas?

 

12.12.

Ar yra numatytos vidaus avarinio plano sudarymo procedūros, jeigu taip, ar jose numatyta:

 

12.12.1.

atsižvelgti į pavojingame objekte ar pavojingo objekto avarinėse tarnybose įvykusius pokyčius, naujas technines žinias ir naują informaciją, kaip reaguoti į dideles avarijas

 

12.12.2.

supažindinti darbuotojus su vidaus avariniu planu arba jo atnaujinimu

 

12.13.

Ar su vidaus avariniu planu gali susipažinti pavojingo objekto darbuotojai jiems priimtinu laiku, ar planas prieinamas visiems darbuotojams?

 

12.14.

Ar gali veiklos vykdytojas įrodyti, kad vidaus avarinis planas yra išbandomas ir įvertinamas?

 

12.15.

Ar yra parengti pratybų planai ir (ar):

 

12.15.1.

pratybos rengiamos atsižvelgiant į vidaus avariniame plane aprašytas galimas dideles avarijas

 

12.15.2.

pratybų dažnis atitinka teisės aktų reikalavimus

 

12.16.

Ar pratybų metu darbuotojai yra mokomi pagal jiems priskirtas funkcijas avarijų metu?

 

12.17.

Ar pratybose dalyvauja ilgalaikių rangovų darbuotojai?

 

12.18.

Ar pratybose dalyvaujantys darbuotojai yra registruojami?

 

12.19.

Ar pratybos analizuojamos, apibendrinamos, įvertinamos?

 

12.20.

Ar pratybų rengimo ir vykdymo dokumentai rengiami teisės aktų nustatyta tvarka?

 

12.21.

Ar pratybų vadovo ataskaitos teikiamos aukštesniojo lygio civilinės saugos valdymo institucijos vadovui?

 

12.22.

Ar po pratybų tikslinamos prevencinės priemonės ir vidaus avarinis planas?

 

12.23.

Ar turimas avarijoms likviduoti skirtų priemonių kiekis atitinka nurodytąjį vidaus avariniame plane?

 

12.24.

Ar gali veiklos vykdytojas užtikrinti, kad priemonės avarijoms likviduoti (individualiosios apsaugos priemonės, technika, įranga, neutralizuojančios medžiagos ir t. t.), nurodytos vidaus avariniame plane, yra tinkamos ir (ar):

 

12.24.1.

nustatyta avarijoms likviduoti skirtų priemonių tinkamumo nustatymo tvarka ir ar paskirti už jų tinkamumo nustatymą atsakingi darbuotojai

 

12.24.2.

fiksuojami avarijoms likviduoti priemonių tinkamumo nustatymo rezultatai (vedami žurnalai, surašomi aktai)

 

12.25.

Ar reagavimo grupių dalyviai (formuočių) ir darbuotojai (didžiausias skaičius pamainoje) aprūpinti individualiosiomis kvėpavimo apsaugos priemonėmis?

 

12.26.

Ar numatyta ekstremalių situacijų operacijų centro narių susirinkimo vieta, ar ji aprūpinta būtinomis darbui techninėmis priemonėmis, ar jos nariai realiai žino susirinkimo vietą?

 

12.27.

Ar pavojingame objekte yra slėptuvė ar kiti kolektyvinės apsaugos statiniai ir (ar):

 

12.27.1.

didelių avarijų metu numatyta pasinaudoti slėptuve ar kitais kolektyvinės apsaugos statiniais

 

12.27.2.

slėptuvė tinkama darbuotojams apsaugoti

 

12.27.3.

kiti kolektyvinės apsaugos statiniai (jeigu tokie numatyti) yra pritaikyti darbuotojams apsaugoti

 

12.28.

Ar gaisro atžvilgiu pavojingų objektų, kurių savininkui (valdytojui) atsiranda pareiga steigti priešgaisrinius gelbėjimo padalinius (žinybines priešgaisrines pajėgas), pagal nustatytus kriterijus juos įsteigė ir (ar):

 

12.28.1.

pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas yra suderintas su departamentu

 

12.28.2.

patikrinimo metu pajėgų sudėtis ir jų techninis aprūpinimas atitinka numatytąjį susitarime

 

12.28.3.

patikrinimo metu žinybinės priešgaisrinės pajėgos buvo pasirengusios gesinti gaisrus ir vykdyti gelbėjimo darbus

 

13.

Stebėsenos (monitoringo) vykdymas

13.1.

Ar yra nustatytos procedūros / taisyklės, kaip pats veiklos vykdytojas stebi, kaip jo nustatytos tvarkos (procedūros) realiai veikia, ir ar yra paskirti už jų įgyvendinimą atsakingi asmenys?

 

13.2.

Ar veiklos vykdytojas dokumentuoja stebėsenos rezultatus?

 

13.3.

Ar stebėsenos (monitoringo) nustatytos procedūros / tvarkos yra tobulinamos?

 

13.4.

Ar veiklos vykdytojas yra numatęs incidentų, avarijų registravimo, pranešimo apie juos ir jų priežasčių tyrimo tvarką, jeigu taip, ar:

 

13.4.1.

sudarytas informuojamų asmenų sąrašas

 

13.4.2.

numatytas perduodamos informacijos turinys

 

13.4.3.

paskirti atsakingi asmenys

 

13.4.4.

su ištirtomis įvykių priežastimis yra supažindinamas įrenginius aptarnaujantis personalas

 

13.4.5.

tokie įvykiai yra aptariami ir ar planuojamos prevencinės priemonės, susijusios su tokiais įvykiais

 

13.5.

Ar stebėsenos (monitoringo) atlikimo rezultatai yra indėlis atliekant tikrinimus ir peržiūras?

 

14.

Tikrinimai ir peržiūros (vidiniai ir išoriniai auditavimai)

14.1.

Ar yra nustatyta visos saugos valdymo sistemos periodinių tikrinimų (vidiniai ir išorės auditavimai) tvarka, jeigu taip, ar joje numatyta:

 

14.1.1.

atsakomybė už tikrinimų organizavimą ir atlikimą

 

14.1.2.

tikrinimų dažnis

 

14.1.3.

tikrinimų sritys

 

14.1.4.

tikrinimų būdai / metodai

 

14.1.5.

rezultatų, išvadų, neatitikčių dokumentavimas

 

14.1.6.

rezultatų, išvadų paskelbimas nustatytam asmenų ratui

 

14.1.7.

tolesni veiksmai remiantis tikrinimo rezultatais, išvadomis

 

14.2.

Jeigu buvo rastos neatitiktys, ar yra sudaromas priemonių planas joms pašalinti, jeigu taip, ar:

 

14.2.1.

numatytos prioritetinės priemonės

 

14.2.2.

numatyta atlikimo data ir paskirtas už kiekvieną priemonę atsakingas asmuo

 

14.2.3.

dokumentuotas kiekvienos priemonės atlikimas

 

14.3.

Ar tikrinimų rezultatai yra aptarti vadovybės, jeigu taip, ar veiklos vykdytojas gali tai parodyti?

 

_________________