LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2004 m. sausio 27 d. Nr. A1-21
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 2-25; 2003, Nr. 32-1313) 202 straipsniu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001–2004 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 529 (Žin., 2001, Nr. 40-1404) 2.1.2 skyriaus „Vietinių užimtumo iniciatyvų skatinimas“ priemones, kurių finansavimui naudojamos valstybės biudžeto ir Užimtumo fondo lėšos, bei siekdama didinti šių lėšų naudojimo efektyvumą:
2. Pavedu Lietuvos darbo biržai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos:
2.1. įgyvendinti, vadovaujantis 1 punkte nurodyta tvarka, vietinių užimtumo iniciatyvų projektus, juos finansuojant iš Nedarbo mažinimo programos lėšų pagal sudarytą sutartį su Socialinės apsaugos ir darbo ministerija ir iš Užimtumo fondo lėšų;
2.2. panaudoti iki 2004 m. gruodžio 24 d. valstybės biudžeto lėšas, skirtas Nedarbo mažinimo programai įgyvendinti ir lėšas vietinių užimtumo iniciatyvų projektams iš Užimtumo fondo finansuoti;
2.3. grąžinti iki 2005 m. sausio 10 d. neįsisavintas Nedarbo mažinimo programos lėšas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
2.4. pateikti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ataskaitas:
2.4.1. finansinės atskaitomybės apie Nedarbo mažinimo programos lėšų panaudojimą vietiniams užimtumo projektams finansuoti pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nustatytos formas: ketvirtines – ketvirčiui pasibaigus – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 12 d., metines – iki 2005 m. sausio 12 d.;
2.4.2. iki 2005 m. vasario 1 d. – apie vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimą 2004 metais ir jau įgyvendintų per pastaruosius trejus metus efektyvumą;
2.4.3. iki 2005 m. kovo 1 d. – metinę apie kalendoriniais metais teiktą valstybės paramą vietinių užimtumo iniciatyvų projektams pagal pranešimo bei metinių ataskaitų apie valstybės pagalbą formas, patvirtintas Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2000 m. rugsėjo 4 d. nutarimu Nr. 95 (Žin., 2000, Nr. 76-2328);
3. Laikau netekusiais galios:
3.1. socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 24 d. įsakymą Nr. 59 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 45-1735);
3.2. socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. gruodžio 2 d. įsakymą Nr. 157 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 24 d. įsakymo Nr. 59 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 117-5277);
3.3. socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. balandžio 18 d. įsakymą Nr. A1-63 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2002 m. balandžio 24 d. įsakymo Nr. 59 „Dėl Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2003, Nr. 40-1865).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2004 m. sausio 27 d.
įsakymu Nr. A1-21
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinių užimtumo iniciatyvų (toliau – VUI) projektų įgyvendinimo tvarka (toliau – Tvarka) nustato reikalavimus projektų rengėjams, paraiškų pateikimui bei jų atrankai, projektus administruojančioms institucijoms, finansuojamų projektų sąrašui sudaryti, finansinei paramai teikti, atsiskaitymui už gautas lėšas ir ginčams nagrinėti vadovaujantis Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymo (Žin., 1991, Nr. 2-25; 2003, Nr. 32-1313) 202 straipsnio „Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimas“ nuostatomis ir įgyvendinant Lietuvos Respublikos užimtumo didinimo 2001–2004 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 529 (Žin., 2001, Nr. 40-1404), 2.1.2 skyriaus „Vietinių užimtumo iniciatyvų skatinimas“ priemones.
2. VUI projektų tikslas yra suaktyvinti vietos bendruomenės pastangas darbo vietoms kurti, siekiant kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines problemas.
3. Tvarkoje vartojamos sąvokos:
VUI projektai – naujų darbo vietų kūrimo projektai, padedantys sutelkti vietos bendruomenės socialinių ekonominių partnerių pastangas didinti atskirų savivaldybių gyventojų grupių užimtumą bei vystyti vietos socialinę ekonominę infrastruktūrą.
Tikslinės teritorijos – Trišalės komisijos prie Lietuvos darbo biržos nustatytos savivaldybių (seniūnijų) teritorijos, kur nedarbo lygis daugiau negu 1,5 karto viršija vidutinį šalies nedarbo lygį ir kuriose įgyvendinami VUI projektai.
Valstybės parama – pagal šią Tvarką teikiama valstybės pagalba, kurios sąlygos nustatytos Europos Komisijos 2001 m. sausio 12 d. reglamentu Nr. 69/2001 „Dėl Europos Bendrijų sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis paramai“. Negrąžintina valstybės finansinė parama (subsidija) skiriama iš Valstybės biudžeto arba Užimtumo fondo lėšų paramos gavėjams.
Paraiška valstybės paramai gauti (toliau – paraiška) – nustatytos formos dokumentas (1 priedas), kuriame projekto rengėjas išdėsto projekto pasiūlymą.
Projekto rengėjas – ūkio subjektas (įmonė ar viešoji įstaiga), pateikęs paraišką valstybės paramai gauti.
Paramos gavėjas – ūkio subjektas, kuriam atrankos būdu teikiama valstybės parama VUI projektams įgyvendinti.
Projekto lėšos – valstybės paramos ir paramos gavėjo lėšos VUI projektui vykdyti.
Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir darbuotojo priėmimas į sukurtą darbo vietą.
VUI projektų administravimas – VUI projektų atrankos organizavimas, VUI projektų įgyvendinimo sutarčių (toliau – sutartis, 2 priedas) sudarymas, projektų finansavimas, jų įgyvendinimo priežiūra ir rezultatų vertinimas.
4. Valstybės parama vienai darbo vietai steigti negali būti didesnė kaip 40 Vyriausybės nustatytų minimalių mėnesinių atlyginimų, galiojančių atrankos metu.
5. Maksimali prašoma valstybės paramos suma negali viršyti 345 000 Lt. Paramos gavėjas privalo savo lėšomis padengti ne mažiau kaip 35 procentus visų projekto išlaidų.
6. Paramos gavėjas privalo įsteigti naujas darbo vietas tikslinėse teritorijose ir jas išsaugoti mažiausiai trejus metus nuo darbo vietų įsteigimo. Naujai įsteigtose darbo vietose paramos gavėjas privalo įdarbinti teritorinėje darbo biržoje registruotus bedarbius, atitinkančius iš anksto nustatytus darbui reikalavimus, pasirašydamas su jais neterminuotas darbo sutartis. Valstybės teikiama parama naujoms darbo vietoms sukurti negali būti pagrindu esamoms darbo vietoms mažinti.
7. Paraiškas gali teikti:
8. Valstybės parama neteikiama veiklai, nurodytai valstybės neremtinos veiklos rūšių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 4 (Žin., 2003, Nr. 4-118):
8.1. medžioklės, gaudymo spąstais ir medžioklės patirties skleidimo ir susijusių paslaugų veikla (01.50*);
8.4. variklinių transporto priemonių ir motociklų pardavimas; automobilių degalų mažmeninė prekyba (50.10, nuo 50.30 iki 50.50);
8.5. didmeninė ir komisinė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą (nuo 51.11 iki 51.70);
8.6. mažmeninė prekyba, išskyrus variklinių transporto priemonių ir motociklų prekybą (nuo 52.11 iki 52.63);
8.8. draudimo ir pensijų lėšų, išskyrus privalomąjį socialinį draudimą, kaupimas (nuo 66.01 iki 66.03);
10. Valstybės parama teikiama finansuoti šias darbo vietos steigimo išlaidas:
10.1. įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimą, montavimą;
10.2. mokymo, kai teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali jų padengti iš Užimtumo fondo;
II. REIKALAVIMAI PROJEKTŲ RENGĖJAMS
11. Projekto rengėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
11.2. jam neturi būti pradėta bankroto ar likvidavimo procedūra, jis turi turėti teisiškai įregistruotą ir neužstatytą nekilnojamąjį turtą (pastatus) ir įmonės veikla pagal pateikiamus finansinės atskaitomybės duomenis už atsiskaitomą laikotarpį turi būti pelninga;
11.3. negali turėti neatidėtų įsiskolinimų valstybės biudžetui ir Valstybiniam socialinio draudimo fondui;
III. Reikalavimai paraiškoms
13. Projekto rengėjas pateikia užpildytą nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir šiuos jos priedus:
13.3. įmonės ar viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais;
13.4. pažymą iš Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);
13.5. paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopiją;
13.6. pažymas iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus ir apie tai, kad įmonė registruota PVM mokėtoja (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos);
13.7. jeigu įmonėje ar viešojoje įstaigoje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijas;
15. Pateikiami dokumentai turi būti sunumeruoti, susiūti ir kiekvienas lapas pasirašytas projekto rengėjo vadovo arba įgalioto asmens ir pažymėti įmonės ar viešosios įstaigos antspaudu.
18. Projekto sąmatoje nurodomos išlaidos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje kaip PVM mokėtojai.
IV. Paraiškų pateikimas
20. Paraiškos valstybės paramai gauti pateikiamos tikslinės teritorijos teritorinei darbo biržai per vieną mėnesį nuo VUI projektų atrankos paskelbimo dienos „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“.
21. Paraiška ir jos priedai turi būti gauti ir įregistruoti teritorinėje darbo biržoje iki oficialiai paskelbtos galutinės paraiškų priėmimo datos ir valandos.
22. Teritorinė darbo birža privalo kiekvienai gautai paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti tikslią gavimo datą ir paštu išsiųsti arba įteikti projekto rengėjui patvirtinimą apie gautą paraišką, nurodydama paraiškos gavimo datą, laiką.
23. Vokas turi būti adresuotas konkrečiai teritorinei darbo biržai, VUI projektų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“.
24. Paraiška ir jos priedai pateikiami dviem egzemplioriais, nurodant „Originalas“ ir „Kopija“, taip pat pateikiama paraiškos elektroninė laikmena.
25. Projekto rengėjas turi teisę pakeisti savo paraišką. Toks pakeitimas galioja, jeigu konkreti teritorinė darbo birža jį gauna raštu su antrašte „Paraiškos pakeitimas“ ir užregistruoja iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Pakeitimas turi būti pasirašytas projekto rengėjo vadovo arba įgalioto asmens.
26. Projekto rengėjas turi teisę atšaukti pateiktą paraišką. Toks atšaukimas bus priimtas, jeigu teritorinė darbo birža jį gaus raštu su užrašu „Paraiškos atšaukimas“ ir užregistruos iki galutinio paraiškų priėmimo termino. Gavusi atšaukimą, teritorinė darbo birža grąžina neatplėštą paraiškos voką projekto rengėjui.
V. VUI PROJEKTUS ADMINISTRUOJANČIOS INSTITUCIJOS
27. VUI projektus administruoja:
27.2. Lietuvos darbo birža prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau –Lietuvos darbo birža);
28. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra VUI projektams įgyvendinti skirtų asignavimų valdytoja, vykdo bendrą projektų įgyvendinimo priežiūrą, rengia VUI projektų įgyvendinimą reglamentuojančių teisės aktų projektus.
29. Trišalė komisija prie Lietuvos darbo biržos svarsto VUI projektų įgyvendinimo klausimus bei teikia pasiūlymus šiai veiklai tobulinti.
30. Lietuvos darbo birža, administruodama VUI projektus:
30.4. teritorinės darbo biržos siūlymu nagrinėja ir priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;
30.5. rengia metines VUI projektų vykdymo ir jau įgyvendintų projektų per pastaruosius trejus metus efektyvumo ataskaitas ir teikia jas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;
30.8. gali pratęsti galutinį paraiškų priėmimo terminą ir apie tai skelbia „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“;
31. Trišalė komisija prie Lietuvos darbo biržos nustato tikslines teritorijas, kuriose įgyvendinami VUI projektai.
32. Lietuvos darbo biržos direktorius sudaro komitetą iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei valstybės institucijų atstovų.
34. Komitetas, administruodamas VUI projektus:
35. Teritorinės darbo biržos, administruodamos VUI projektus:
35.2. teikia projektų rengėjams ir paramos gavėjams išsamią informaciją apie VUI projektų įgyvendinimą, juos konsultuoja projektų rengimo ir vykdymo klausimais;
35.3. priima ir registruoja projektų rengėjų paraiškas, išsiunčia arba įteikia projektų rengėjams patvirtinimus apie gautas paraiškas;
35.7. parenka paramos gavėjams teritorinėje darbo biržoje įsiregistravusius bedarbius, atitinkančius kuriamų darbo vietų reikalavimus, ir nukreipia juos įdarbinti į šias darbo vietas;
35.8. tvirtina paramos gavėjų tarpines ir galutines ataskaitas ir prašymus lėšoms bei pagal šiuos prašymus perveda lėšas paramos gavėjams;
35.9. tvirtina (Lietuvos darbo biržai pritarus) paramos gavėjų prašymus perskirstyti sutartyje nustatytas išlaidas tarp skirtingų sąmatos eilučių;
35.14. saugo visus su VUI projektų įgyvendinimu susijusius dokumentus, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka;
35.16. trejus metus po darbo vietų įsteigimo stebi, ar nenaikinamos įsteigtos darbo vietos, ir teikia Lietuvos darbo biržai kas ketvirtį informaciją apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose (8 priedas);
36. Teritorinių darbo biržų direktoriai sudaro komisijas prie teritorinių darbo biržų tikslinėse teritorijose iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų (profesinių sąjungų, susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų), darbdavių (susivienijimų, asociacijų ir kitų organizacijų) bei savivaldybių ir teritorinių darbo biržų atstovų.
38. Komisijos, administruodamos VUI projektus:
38.1. nustato ekonominės veiklos sritis, kurioms teikiamas prioritetas skiriant valstybės paramą, atsižvelgdamos į savivaldybių verslo vystymo programas;
38.5. sudaro ir teikia teritorinės darbo biržos direktoriui tvirtinti atrankos protokolą ir atrinktų paraiškų sąrašą;
VI. PARAIŠKŲ ATRANKA
40. Paraiškų atrankos procedūra susideda iš:
40.2. projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimo formaliems Tvarkos reikalavimams (3 priedas) patikrinimo;
41. Komisija gali atlikti atrankos procedūrą, jeigu jos posėdyje dalyvauja pirmininkas, sekretorius ir ne mažiau kaip pusė balsavimo teisę turinčių narių.
42. Vokų atplėšimo metu:
42.1. komisija suskaičiuoja gautas paraiškas, įsitikina, ar joms suteikti registracijos numeriai, gavimo datos ir ar vokai neatplėšti;
42.2. vokai, kurie nebuvo užregistruoti iki paraiškų priėmimo galutinės datos ir valandos, taip pat atplėštuose vokuose esančios paraiškos toliau nesvarstomos;
42.3. atplėšiami vokai su paraiškomis, patikrinama, ar visi paraiškos lapai yra sunumeruoti ir pasirašyti projekto rengėjo atsakingojo asmens;
42.4. kai paraiškos lapai nepasirašyti arba pasirašyti ne visi lapai ir nepažymėti įmonės ar viešosios įstaigos antspaudu, tokia paraiška atmetama, toliau nesvarstoma ir grąžinama projekto rengėjui;
42.5. komisijos nariai, susipažinę su projektų rengėjų sąrašu, turi nusišalinti nuo paraiškų atrankos, jeigu iškyla interesų konfliktas (kai komisijos narys ir projekto rengėjas yra siejamas artimų giminystės ryšių arba komisijos narys turi turtinių interesų projekto rengėjo versle);
43. Projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikimą Tvarkos reikalavimus patikrinimo metu:
43.1. komisijos nariai peržiūri visas priimtas paraiškas ir kiekvienai jų užpildo lentelę (3priedas), atsakydami į joje nurodytus klausimus;
43.2. komisija gali raštu paprašyti projekto rengėjo per nustatytą terminą pateikti papildomus dokumentus, kurie reikalingi nustatyti, ar paraiška ir jos priedai atitinka originalus;
44. Paraiškų vertinimo balais (4 priedas) metu:
44.1. kiekvienas balsavimo teisę turintis komisijos narys įvertina balais ankstesnių procedūrų metu neatmestas paraiškas ir užpildo lentelę (4 priedas);
44.3. galutinis kiekvienos paraiškos įvertinimas balais nustatomas išvedant komisijos narių suteiktų įvertinimų balais aritmetinį vidurkį;
44.4. paraiškos, nesurinkusios 50 balų, yra atmetamos ir toliau nesvarstomos, o tų paraiškų rengėjai per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos apie tai informuojami raštu;
45. Atrankos metu rašomas protokolas, kuriame fiksuojami visi atrankos procedūros veiksmai ir rezultatai. Atrankos protokolą pasirašo visi posėdyje dalyvavę komisijos nariai.
VII. FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMAS
47. Teritorinės darbo biržos teikia patvirtintus atrankos protokolus ir atrinktų paraiškų įvertinimo balais sąrašą Lietuvos darbo biržai, kuri atlieka galutinį paraiškų vertinimą (5 priedas).
48. Siūlomų finansuoti projektų sąrašą sudaro komitetas, vadovaudamasis šiomis nuostatomis:
48.2. prioritetas teikiant valstybės paramą skiriamas tiems projektų rengėjams, kurie dar negavo paramos iš kitų Lietuvos ar Europos Sąjungos (PHARE ar SAPARD programos) verslo paramos programų;
49. Komitetas teikia galutinį finansuojamų projektų sąrašą tvirtinti Lietuvos darbo biržos direktoriui.
50. Lietuvos darbo biržos direktoriui patvirtinus galutinį finansuojamų projektų sąrašą, teritorinės darbo biržos raštu apie tai per 3 darbo dienas informuoja į šį sąrašą patekusius ir nepatekusius projektų rengėjus. Su atranką laimėjusiais ūkio subjektais teritorinės darbo biržos per penkias darbo dienas pasirašo Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartis (2 priedas) dėl valstybės paramos projektams įgyvendinti teikimo.
VIII. VALSTYBĖS PAramos PROJEKTAMS FINANSUOTI teikimas
51. Teikiamos valstybės paramos lėšos darbo vietoms steigti privalo būti:
52. Paramos gavėjo lėšos, įtrauktos į paraiškos sąmatą ir skirtos projektui įgyvendinti, gali būti skiriamos tik Tvarkos 10 punkte nurodytoms išlaidoms finansuoti. Šios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
53. Kai valstybės paramos dydis vienam paramos gavėjui viršija 100 tūkst. Lt, paramos gavėjas, prieš pasirašydamas sutartį, pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją – visoms pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos lėšoms.
54. Pasirašius sutartį, paramos gavėjas raštu pateikia prašymą teritorinei darbo biržai pervesti jam 30 procentų dydžio avansą nuo visos pagal sutartį projektui skiriamos valstybės paramos sumos.
55. Teritorinė darbo birža perveda paramos gavėjui avansą per dvidešimt darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
56. Paramos gavėjai valstybės paramos lėšas įsisavina vadovaudamiesi Tvarkos 1 priedo 5.1 dalyje pateiktu įgyvendinimo planu – lentele „Projekto veiklos etapai“.
57. Projekto veiklos etapai gali būti tikslinami:
58. Per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo patikslinti projekto veiklos etapus gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą (komisijai pritarus), priima sprendimą dėl paramos gavėjo prašymo.
59. Paramos gavėjas, panaudojęs ne mažiau kaip 50 procentų valstybės paramos lėšų, gali pateikti teritorinei darbo biržai prašymą pervesti jam 50 procentų dydžio tarpinį mokėjimą nuo visos pagal sutartį jo projektui skiriamos valstybės paramos sumos. Su prašymu jis pateikia nustatytos formos tarpines veiklos ir finansines ataskaitas (6 ir 7 priedai) ir mokėjimus pagrindžiančių dokumentų (sąskaitų-faktūrų, pavedimų, banko išrašų) kopijas. Iš jų gali būti ir prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopija, patvirtinta paramos gavėjo antspaudu ir parašu. Sutarties kopiją galima pateikti kartu su prekės ar paslaugos sąskaita iš anksto apmokėti.
60. Teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi paramos gavėjo prašymą, priima sprendimą dėl ataskaitos tvirtinimo per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
61. Teritorinė darbo birža, patvirtinusi pateiktą tarpinę ataskaitą, paramos gavėjui perveda tarpinį mokėjimą per 20 darbo dienų nuo ataskaitos patvirtinimo dienos.
62. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktos tarpinės ataskaitos, jeigu ataskaitoje pateikti duomenys netikslūs, informacija nepakankama dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai.
63. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus tarpinės ataskaitos, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitos trūkumus ir pateikti ją kartu su nauju prašymu pervesti tarpinį mokėjimą.
64. Paramos gavėjas, atlikęs visus sutartyje numatytus darbus ir įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as), pateikia teritorinei darbo biržai nustatytos formos galutines veiklos ir finansines ataskaitas (6 ir 7 priedai), mokėjimus pagrindžiančių dokumentų kopijas ir prašymą pervesti 20 procentų dydžio (arba 70 procentų, jeigu tarpinis mokėjimas nebuvo pervestas) galutinį mokėjimą nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos valstybės paramos sumos. Kartu su ataskaita paramos gavėjas pateikia mokėjimus pagrindžiančių dokumentų (sąskaitų-faktūrų, pavedimų, banko išrašų kopijas), iš jų gali būti ir prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopija, patvirtinta paramos gavėjo antspaudu ir parašu. Sutarties kopiją galima pateikti kartu su prekės ar paslaugos sąskaita iš anksto apmokėti.
65. Teritorinė darbo birža:
65.1. išnagrinėjusi paramos gavėjo galutinę ataskaitą, priima sprendimą dėl ataskaitos tvirtinimo per 10 dienų nuo prašymo gavimo dienos;
66. Teritorinė darbo birža gali atmesti paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinti pateiktos galutinės ataskaitos dėl 62 punkte išdėstytų priežasčių.
67. Teritorinei darbo biržai atmetus paramos gavėjo prašymą ir nepatvirtinus galutinės ataskaitos, paramos gavėjas gali ištaisyti nurodytus ataskaitos trūkumus ir pateikti ją kartu su nauju prašymu pervesti galutinį mokėjimą.
68. Paramos gavėjas yra atsakingas už visų prašymų skirti lėšų ir ataskaitų už atliktus darbus pateikimą laiku.
69. Paramos gavėjas visus prekių ar paslaugų pirkimus projekto vykdytojo ir valstybės paramos lėšoms turi atlikti, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2002, Nr. 118-5296).
70. Paramos gavėjas, esant būtinumui, gali skirti projektui įgyvendinti daugiau nuosavų lėšų, nei numatyta projekto sąmatoje. Apie nuosavų lėšų padidinimą projektui įgyvendinti projekto vykdytojas informuoja raštu teritorinę darbo biržą, pateikdamas jai projekto finansines ataskaitas.
71. Paramos gavėjas gali savo nuožiūra koreguoti projekto sąmatą, jeigu:
72. Norėdamas pakeisti projekto sąmatoje numatytas išlaidas (atvejais, nenumatytais 70 ir 71 punktuose), paramos gavėjas turi pateikti teritorinei darbo biržai motyvuotą prašymą pakeisti projekto sąmatą.
73. Per 10 darbo dienų nuo paramos gavėjo prašymo pakeisti projekto sąmatą gavimo dienos teritorinė darbo birža, įvertinusi jo pagrįstumą (Lietuvos darbo biržai pritarus), tenkina paramos gavėjo prašymą ir pakeičia projekto sąmatą.
75. Paramos gavėjas privalo grąžinti teritorinei darbo biržai iki einamųjų finansinių metų gruodžio 10 d. visas projekto metu nepanaudotas lėšas.
76. Įsteigęs sutartyje numatytą (-as) darbo vietą (-as) ir įdarbinęs teritorinės darbo biržos pasiūlytą (-us) asmenį (-is), paramos gavėjas informuoja apie tai teritorinę darbo biržą. Patikrinęs darbo vietos (-ų) įsteigimo faktą, teritorinės darbo biržos atstovas su paramos gavėju pasirašo darbo vietos (-ų) įsteigimo aktą.
77. Paramos gavėjas, atleidęs iš įsteigtos darbo vietos darbuotoją, per 3 darbo dienas nuo atleidimo dienos privalo informuoti teritorinę darbo biržą. Tokiu atveju teritorinė darbo birža siūlo paramos gavėjui įdarbinti kitą atitinkamos kvalifikacijos asmenį.
Vietoj į įsteigtas darbo vietas įdarbintų asmenų, išėjusių vaiko priežiūros atostogų ar vykdyti karinę prievolę, dėl ligos ir dėl kitų objektyvių priežasčių, laikinai negalinčių vykdyti pareigų, paramos gavėjas privalo laikinai įdarbinti kitus teritorinėje darbo biržoje registruotus atitinkamos kvalifikacijos bedarbius.
78. Paramos gavėjas, neįsteigęs visų sutartyje numatytų įsteigti darbo vietų, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės paramos lėšas, kurios buvo numatytos šioms darbo vietoms įsteigti. Ši grąžintina valstybės paramos dalis, skirta vienai darbo vietai įsteigti, apskaičiuojama remiantis 81 punktu.
79. Paramos gavėjas, panaikinęs įsteigtą darbo vietą, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai valstybės suteiktą paramą tai darbo vietai įsteigti:
80. Paramos gavėjas, atsisakantis per 30 darbo dienų laikotarpį įdarbinti teritorinės darbo biržos siunčiamus bedarbius, kurie atitinka darbams atlikti keliamus reikalavimus, į įsteigtas ar atsilaisvinusias darbo vietas, privalo grąžinti teritorinei darbo biržai panaudotas valstybės paramos lėšas darbo vietoms įsteigti:
IX. ATSISKAITYMAS UŽ PROJEKTui VYKDYti SUTEIKTAS LĖŠAS
82. Paramos gavėjas privalo:
82.1. visiškai atsiskaityti su teritorine darbo birža už suteiktą valstybės paramą iki einamųjų finansinių metų gruodžio 10 d.;
82.2. teikti ataskaitas teritorinei darbo biržai:
82.2.1. kas mėnesį iki kiekvieno mėnesio 3 dienos apie projekto įgyvendinimo eigą ir lėšų panaudojimą, kol bus įsteigtos projekte numatytos darbo vietos;
83. Paramos gavėjas finansinėje apskaitoje subsidiją registruoja Dotacijų ir subsidijų finansinės apskaitos tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų 1999 m. kovo 16 d. ministro įsakymu Nr. 65 (Žin., 1999, Nr. 27-777), nustatyta tvarka.
84. Teritorinė darbo birža pripažįsta tik tas valstybės paramos gavėjo išlaidas, kurios patvirtinamos mokėjimo dokumentų kopijomis.
85. Teritorinės darbo biržos turi teisę tikrinti, ar VUI projektui skirta valstybės parama naudojama remiantis šios Tvarkos reikalavimais.
X. GINČŲ DĖL VALSTYBĖS PARAMOS TEIKIMO NAGRINĖJIMAS
87. Ginčus dėl paraiškų atrankos ir projektų finansavimo (paraiška nesvarstyta, nesurinko 50 balų ar projektui nesuteikta valstybės parama) pagal projekto rengėjo ar paramos gavėjo pareiškimus nagrinėja Lietuvos darbo birža.
88. Projektų rengėjo ar paramos gavėjo pareiškimai dėl ginčų pateikiami Lietuvos darbo biržai per 10 kalendorinių dienų nuo finansuojamų projektų sąrašo patvirtinimo datos.
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
1 priedas
Vietinių užimtumo iniciatyvų PROJEKTO PARAIŠKA valstybės paramai gauti
Projekto rengėjas |
Įmonės/viešosios įstaigos kodas
|
Įmonės/viešosios įstaigos įregistravimo data |
||||
Projekto rengėjo adresas
|
Telefono Nr. |
Fakso Nr. |
El. pašto adresas |
|||
Projekto vadovas (vardas, pavardė) |
Telefono Nr. |
Fakso Nr. |
El. pašto adresas |
|||
Projekto rengėjo atsiskaitomoji sąskaita (sąskaitos Nr., banko pavadinimas, banko kodas, banko adresas) |
||||||
Asmuo ryšiams (vardas, pavardė, pareigos) |
Telefono Nr. |
Fakso Nr. |
El. pašto adresas |
|||
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
200 m. d.
2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKAS
Nurodykite Jūsų projekto įgyvendinimo terminus. Atkreipkite dėmesį, kad projektui skirtos lėšos turi būti įsisavintos iki kalendorinių metų gruodžio 10 d.
NUMATOMA PABAIGA________________________________
(data)
3. Projekto SANTRAUKA
3.1. suminė projekto vertė (Lt):_________________________________________________ ;
valstybės parama_______________________________________________________ ;
paramos gavėjo nuosavos lėšos____________________________________________ ;
4. Projekto aktualumas, tikslai ir uždaviniai
4.1. Problemos pagrindimas
Aprašykite problemas ir priežastis, dėl kurių svarbu įgyvendinti pateikiamą projektą Jūsų teritorijoje.
5. PROJEKTO veiklos IR VADYBOS aprašymas
5.1. Aprašykite, kokios veiklos bus vykdomos įgyvendinant projekte numatytus tikslus ir uždavinius. Būkite kiek galima tikslesni, pagrįskite kiekvieną veiklos etapą, nes šiuo pagrindimu remiantis Jūsų veikla bus kontroliuojama. Apibūdinkite projekto veiklos etapus pagal žemiau pateiktą lentelę:
5.2. nurodykite, kokioms tikslinėms grupėms priklausantys asmenys bus įdarbinami, reikalavimus jų darbui ir profesinei kvalifikacijai. Kiekvieno naujai įdarbinamo darbuotojo kvalifikacijai keliamus reikalavimus apibūdinkite pagal šią formą:
Profesija |
|
Kvalifikacija (kategorija) |
|
Darbinė patirtis (stažas) |
|
Išsilavinimas |
|
Kiti reikalavimai |
|
5.3. aprašykite, ar naujai įdarbintiems darbuotojams bus suteikta galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendresnių darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinių, projektų vadybos pagrindų ir kt.);
5.4. nurodykite, kokios lėšos Jums reikalingos projektui įgyvendinti. Atsižvelgdami į šios paraiškos 10 punktą, pateikite trumpą projekto sąmatos kiekvienos eilutės išskaidytą pagrindimą, nurodydami ryšį tarp numatomos veiklos ir reikalingų lėšų;
5.5. apibūdinkite, kokie Jūsų įmonės ar viešosios įstaigos dabartiniai darbuotojai dalyvaus projekte ir už ką jie bus atsakingi, kaip bus organizuojama vidinė projekto įgyvendinimo kontrolė ir koordinavimas;
6. LAUKIAMI PROJEKTO REZULTATAI IR PASEKMĖS:
6.1. apibūdinkite, kokius rezultatus tikitės gauti įgyvendinę projektą. Būkite kiek galima tikslesni, kur įmanoma, nurodykite laukiamų rezultatų skaitinę išraišką;
6.2. pagrįskite, kaip laukiami rezultatai atitinka VUI projektų tikslą (Tvarkos 2 punktas), kokią socialinę naudą projekto įgyvendinimas duos teritorijai (socialinės paramos gavėjų sumažėjimą, naujos ekonominės veiklos ar socialinių paslaugų plėtrą, naujas užimtumo galimybes, darbo rinkos lankstumo padidinimą ir kt.);
6.3. pažymėkite, kaip Jūsų projektas padėtų mažinti tikslinių bedarbių grupių problemas ir vystyti skatintiną ūkinę veiklą;
6.4. apibūdinkite projekto multiplikatoriaus efektą, tai yra ar Jūsų naujai sukurtosios darbo vietos suteiktų papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteiktų galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo.[1]
7. Projekto tęstinumas
Pagrįskite projekto tęstinumą pasibaigus jo finansavimui (nurodykite, kaip bus užtikrintas sukurtų darbo vietų ilgalaikiškumas ir iš kokių šaltinių bus gaunamos apyvartinės lėšos darbo vietoms išlaikyti).
8. PROJEKTO Partneriai
8.1 Projektą įgyvendinanti įmonė
Jūsų įmonės ar įstaigos pavadinimas______________________________________________
Statusas (pvz., AB, UAB, viešoji įstaiga)_________________________________________
Veiklos sritis________________________________________________________________
Įsipareigojimai vykdant projektą________________________________________________
Įmonės registracijos data______________________________________________________
Darbuotojų skaičius, dirbančių pagal neterminuotas sutartis___________________________
Trumpai pagrįskite Jūsų įmonės ar viešosios įstaigos gebėjimus vykdyti projektą:
- sukaupta patirtis įgyvendinant projektus;
- organizaciniai gebėjimai, patirtis versle.
8.2 Kiti partneriai (jeigu jie yra)
Partnerio įmonės ar įstaigos pavadinimas__________________________________________
Statusas (pvz., AB, UAB, viešoji įstaiga)_________________________________________
Veiklos sritis________________________________________________________________
Įsipareigojimai vykdant projektą________________________________________________
Gebėjimai, naudingi projektui įgyvendinti (sukaupta patirtis įgyvendinant projektus, organizaciniai gebėjimai, patirtis versle)_____________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
9. Savivaldybės parama
Nurodykite savivaldybės paramos formas projektui remti (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas ir kt.)
10. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SĄMATA
Užpildykite projekto įgyvendinimo sąmatą pagal žemiau pateiktą lentelę. Kiekvieną eilutę išskaidykite, nurodydami konkretų išlaidų elementą (pavyzdžiui, jeigu jūsų projektui įgyvendinti reikalingas tam tikras įrengimas, jį nurodykite). Visos išlaidos turi būti nurodytos su mokesčiais, išskyrus PVM, kai paramos gavėjai, kaip PVM mokėtojai yra registruoti Valstybinėje mokesčių inspekcijoje.
Projekto sąmata, Lt
Eil. Nr. |
Projekto įgyvendinimo lėšų paskirstymas |
Iš viso išlaidų, Lt |
Iš jų: |
|||||
Valstybės paramos lėšos |
Projekto vykdytojo lėšos |
Kitų rėmėjų lėšos |
||||||
|
Suma, Lt |
Struktūra (proc.) |
Suma, Lt |
Struktūra (proc.) |
Suma, Lt |
Struktūra (proc.) |
||
1. |
Įrengimų, įrangos ir kitų darbo priemonių, reikalingų veiklai ar gamybai užtikrinti, pirkimas, montavimas ar nuoma |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Darbo vietai ir darbuotojui reikalingų licencijų ir leidimų įsigijimas |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Mokymo išlaidos, jeigu teritorinė darbo birža neorganizuoja tokių mokymų ir negali išlaidų padengti iš Užimtumo fondo |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Patalpų remonto darbo vietoms įrengti (ne daugiau kaip 50 proc. teikiamos valstybės paramos dydžio) |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Draudimo išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Reklamos išlaidos |
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
|
|
|
|
|
12. INFORMACIJA APIE PER PASTARUOSIUS TREJUS METUS GAUTĄ VALSTYBĖS PARAMĄ
13. PRIEDŲ SĄRAŠAS
13.3. Įmonės ar viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais.
13.4. Pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos).
13.5. Paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija.
13.6. Pažymos iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus ir apie tai, kad įmonė registruota PVM mokėtoja (pažymos turi būti išduotos ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos).
13.7. Jeigu įmonėje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijos.
14. Paraiškos rengėjo PASIŽADĖJIMAS
Aš,_______________________________________________________________________ ,
(paraiškos rengėjo vadovo vardas, pavardė)
patvirtinu, kad paraiškoje ir kituose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
Patvirtinu, kad mano atstovaujama įmonė (viešoji įstaiga) nėra likviduojama ir jai nėra pradėta bankroto procedūra.
______________________ ___________________________________________________
(Pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
(Data)
A. V.
15. PAPILDOMA INFORMACIJA
Pateikite kitą papildomą informaciją, kuri padėtų komisijai geriau suprasti projektą, įvertinti projekto vykdytojų įdirbį ar kvalifikaciją. Pavyzdžiui, galite pridėti komercinius pasiūlymus įrangai ar darbo priemonėms įsigyti ir kt.
__________________________________
1 Pateikiama, jei įmonės ar viešosios įstaigos veikla ilgesnė nei 12 mėnesių.
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
2 priedas
VIETINIŲ UŽIMTUMO INICIATYVŲ PROJEKTO ĮGYVENDINIMO SUTARTIS
200 ___________Nr._____
________________________
(vietovė)
_____________________________________________________ darbo birža (toliau – Darbo birža),
(teritorinės darbo biržos pavadinimas)
atstovaujama___________________________________________________________________ , ir
(pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
__________________________________________________________ , (toliau – paramos gavėjas),
(įmonės, viešosios įstaigos pavadinimas)
atstovaujama ____________________________________________________________________ ,
(pareigos, vardas, pavardė, atstovavimo pagrindas)
vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 200 m.___________ ___ d. įsakymu Nr._____ patvirtinta Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų įgyvendinimo tvarka, sudarome šią sutartį:
I. SUTARTIES OBJEKTAS
________________________________________________________________________________
(projekto pavadinimas)
II. ĮSIPAREIGOJIMAI
1. Paramos gavėjo:
1.1 Įsteigti Darbo biržoje įsiregistravusiais asmenims____________________________ darbo
(vietas)
vietas iki 200_ m. _________ __ d.;
1.2. su įdarbintais į šias darbo vietas asmenimis sudaryti neterminuotas darbo sutartis visam darbo laikui;
1.3. įsteigtų darbo vietų nepanaikinti trejus metus nuo darbo vietos (-ų) įsteigimo dienos ir teikti kiekvienam metų ketvirčiui pasibaigus – iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d. teritorinei darbo biržai ketvirtinę ataskaitą apie dirbančius asmenis įsteigtose darbo vietose;
1.5. grąžinti visą nepanaudotą valstybės paramą į Darbo biržos atsiskaitomąją sąskaitą iki 200....... gruodžio 10 d.;
1.7. projektui vykdyti valstybės ir projekto vykdytojo lėšoms atidaryti specialiąją sąskaitą banke, iš kurios atsiskaitymai vykdomi atliekant bankinius pavedimus, ir vesti atskirą tam skirtų lėšų panaudojimo finansinę apskaitą;
1.8. teikti raštu kas mėnesį Darbo biržai visą jos prašomą informaciją, ataskaitas ir dokumentus (arba jų kopijas), susijusius su projekto įgyvendinimu ir su valstybės teikiama parama darbo vietoms steigti;
1.10. nedelsiant informuoti Darbo biržą ir kitus projekto dalyvius apie įvykius, kurie gali pakenkti vykdyti projektą;
1.11. padengti Darbo biržai ir tretiesiems asmenims padarytą žalą, kuri atsirastų dėl sutarties netinkamo vykdymo ar nutraukimo prieš terminą;
1.12. projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus iki metų finansinės atskaitomybės patvirtinimo apskaityti ir saugoti atskirai nuo įmonės veiklos dokumentų, užtikrinant jų išsaugojimą;
1.13. patvirtinus metų finansinę atskaitomybę, projekto įgyvendinimo apskaitos dokumentus ir apskaitos registrus saugoti laikantis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytos tvarkos;
2. Darbo biržos:
2.1. pervesti paramos gavėjui ________________________________________________ Lt;
(žodžiais)
projektui vykdyti į jo specialiąją sąskaitą, nurodytame Lietuvoje Respublikoje veikiančiame banke;
2.2. operatyviai nagrinėti raštu pateiktus paramos gavėjo prašymus ir užklausimus, teikti metodinę pagalbą ir informaciją, reikalingą projektui įgyvendinti;
2.3. siūlyti paramos gavėjui įdarbinti Darbo biržoje įregistruotus bedarbius, atitinkančius projekte pateiktus kvalifikacinius reikalavimus;
2.4. organizuoti (pagal Darbo biržos įgyvendinamas mokymo programas) paramos gavėjo prašymu asmenų, numatomų įdarbinti į įsteigtas darbo vietas, profesinį mokymą iš Užimtumo fondo lėšų;
III. PROJEKTO FINANSAVIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ PERVESTAS LĖŠAS
IV. ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ
4. Sutarties šalys už sutartyje nurodytų įsipareigojimų nevykdymą atsako įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Darbo biržai nustačius, kad lėšos, skirtos projektui vykdyti, naudojamos ne pagal paskirtį ir dėl to Darbo biržai padaryta žala, paramos gavėjas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka privalo šią žalą atlyginti.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
7. Visus juridinius veiksmus, susijusius su sutarties vykdymu ir projekto įgyvendinimu, atlieka sutarties šalys.
10. Sutartį nutraukus vienos iš šalių iniciatyva, paramos gavėjas per 1 mėnesį privalo grąžinti Darbo biržai visas jam pervestas lėšas.
11. Ginčai dėl sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – įstatymų numatyta tvarka.
12. Projekto paraiška kartu su jos priedais yra neatskiriama sutarties dalis (pridedama).
PRIDEDAMA._______________________________________ paraiška ir jos priedai, _____ lapų.
(projekto pavadinimas)
Šalių adresai ir kiti rekvizitai
Darbo birža: _____________________________________ (adresas, kodas, telefonas) _____________________________________ (banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris) _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ (pareigų pavadinimas)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
A. V. |
Paramos gavėjas: _____________________________________ (adresas, kodas, telefonas) _____________________________________ (banko pavadinimas ir kodas, sąskaitos numeris) _____________________________________ _____________________________________ _____________________________________ (pareigų pavadinimas)
(Parašas) (Vardas, pavardė)
A. V. |
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
3 priedas
Projekto rengėjo, paraiškos ir jos priedų atitikties formaliems Tvarkos reikalavimams įvertinimas
Teritorinio/administracinio vieneto pavadinimas |
|||
Projekto ir projekto rengėjo pavadinimai, įmonės kodas ir adresas |
|||
Eil. Nr. |
Dokumento pavadinimas |
Pateikta (Taip) |
Nepateikta (Ne) |
1. |
Projekto rengėjo registravimo pažymėjimo kopija, kad įmonė ar viešoji įstaiga įregistruota Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka |
|
|
2. |
Projekto rengėjo įstatų kopija (patvirtinti, kad įmonės savininkai ar dalininkai atitinka Tvarkos keliamus reikalavimus) |
|
|
3. |
Įmonės ar viešosios įstaigos metinės finansinės atskaitomybės ankstesnių metų dokumentų (balansas, pelno (nuostolio) ataskaita, pajamų deklaracija) su Valstybinės mokesčių inspekcijos spaudu bei vadovo ir vyr. finansininko parašais kopijos, o praėjusių metų dokumentų kopijos – su vadovo ir vyr. finansininko parašais |
|
|
4. |
Pažyma iš Valstybinio socialinio draudimo fondo apie įsiskolinimą (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos) |
|
|
5. |
Paskutinio ketvirčio Valstybinio socialinio draudimo ir sveikatos draudimo fondo lėšų finansinės ataskaitos (Forma Nr. 4) kopija |
|
|
6. |
Pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie atsiskaitymus (pažyma turi būti išduota ne anksčiau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki paraiškos pateikimo dienos) |
|
|
7. |
Pažyma iš Valstybinės mokesčių inspekcijos apie tai, kad įmonė registruota PVM mokėtoja |
|
|
8. |
Jeigu įmonėje už paskutinius finansinius metus buvo atliktas auditas, jo ataskaitų ir išvadų apie įmonės veiklos tęstinumą kopijos |
|
|
9. |
Turto (pastato, žemės ir kt.) nuosavybę patvirtinantys dokumentai, susiję su projekto įgyvendinimu |
|
|
200.... m._________________ d.
Komisija:
Pirmininkas_______________________________
(Vardas, pavardė) (Parašas)
Nariai: ___________________________________ ______
______
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
4 priedas
Paraiškos turinio ir formos vertinimas
Teritorinio/administracinio vieneto pavadinimas |
Projekto ir projekto rengėjo pavadinimai, įmonės kodas ir adresas |
Vertinimo rodiklio pavadinimas
|
Maksimalus balų skaičius |
Vertintojo duotas balų skaičius |
1. Projekto atitikimas VUI programos ir socialinės ekonominės teritorijos plėtros tikslams |
60 |
|
1.1. Paraiška atitinka VUI programos tikslą (telkia vietos bendruomenės pastangas didinti užimtumą ir kartu spręsti su dideliu nedarbu susijusias socialines bei tikslinių bedarbių grupių problemas), padeda gerinti socialinę ekonominę padėtį |
20 |
|
1.2. Projekto multiplikatoriaus efektas (sukurtos darbo vietos suteikta papildomų galimybių darbo vietoms atsirasti kitose ūkio šakose arba suteikia galimybę dirbti asmenims, kurie iki tol tokios galimybės neturėjo, 1priedo 6.4 punktas) |
10 |
|
1.3. Naujai įdarbintiems darbuotojams suteikiama galimybė tobulinti kvalifikaciją ir/ar įgyti bendrųjų darbo rinkoje vertinamų įgūdžių (darbo kompiuteriu žinios, verslo vystymo pagrindai, projektų vadybos pagrindai ir kt.) |
10 |
|
1.4. Projektą remia savivaldybė (skiria lėšas, patalpas ar įrengimus, nustato mokesčių lengvatas) |
10 |
|
1.5. Pagrįstas tęstinumas pasibaigus jo finansavimui |
10 |
|
2. Projekto paraiškos aiškumas ir nuoseklumas |
20 |
|
2.1. Projekto paraiškos užpildymo aiškumas, detalumas, logiškumas |
10 |
|
2.2. Lėšų sąmatos aiškumas, detalumas ir pagrįstumas |
10 |
|
3. Projekto rengėjo (ir projekto partnerių, jeigu tokie yra) pasirengimas tinkamai ir efektyviai įgyvendinti projektą |
20 |
|
3.1. Patirtis įgyvendinant projektus |
10 |
|
3.2. Organizaciniai gebėjimai ir patirtis versle |
10 |
|
Galutinė balų suma už paraiškos turinį ir formą |
100 |
|
200.... m._________________ d.
Komisija:
Pirmininkas_______________________________
(Vardas, pavardė) (Parašas)
Nariai: ___________________________________
______
______
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
5 priedas
Galutinis paraiškų įvertinimas
1. Privačios dalies bendrame finansavime vertinimas
Privačios dalies (projekto vykdytojo ir kitų rėmėjų lėšos) bendrame finansavime įvertinimas sudaro 10 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su didžiausia privačia dalimi bendrame finansavime. Vertinamai paraiškai už privačią dalį bendrame finansavime balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sp = paraiška A/paraiška DD * 100, kur:
– Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį;
– paraiška A – vertinamos paraiškos privati procentinė dalis bendrame finansavime, procentais nuo visos projekto vertės;
– paraiška DD – paraiškos su didžiausia privataus finansavimo dalimi privati procentinė dalis bendrame finansavime, procentais nuo visos projekto vertės.
2. Santykinės vienos darbo vietos kainos vertinimas
Santykinės vienos darbo vietos kainos įvertinimas sudaro 30 proc. galutinio įvertinimo. Šimtas balų skiriama paraiškai su mažiausia vienos darbo vietos kaina. Vertinamai paraiškai už santykinę vienos darbo vietos kainą balai apskaičiuojami pagal šią formulę:
Sk = paraiška MK/paraiška A * 100, kur:
– Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą;
– paraiška MK – vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, nurodytos paraiškoje, kurioje jos yra mažiausios, litais;
– paraiška A – vertinamos paraiškos vidutinės išlaidos vienai darbo vietai įsteigti, litais.
III. Galutinis paraiškos įvertinimas balais
Galutinis paraiškos įvertinimas balais apskaičiuojamas pagal šią formulę:
S = Sb* 0,6 + Sp*0,1 + Sk *0,3, kur: – S – galutinis paraiškos įvertinimas balais; – Sb – komisijos skirti balai vertinamai paraiškai; – Sp – balai, skiriami už privačią bendro finansavimo dalį; – Sk – balai, skiriami už santykinę vienos darbo vietos kainą.
|
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
6 priedas
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto Veiklos ataskaita
Projekto pavadinimas, sutarties Nr.____________________________________________________
Projektą įgyvendinanti įmonė ar viešoji įstaiga___________________________________________
Projekto koordinatorius_____________________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma ______________________________________________________
Veiklos ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos (1 priedas) 5 punktą (Projekto veiklos ir vadybos aprašymas). Nurodykite, kokia veikla įgyvendinta, kokie darbai ir pirkimai atlikti ir kaip tai atitinka sąmatos eilutes.
_______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
7 priedas
Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto Finansinė ataskaita
Projekto pavadinimas, sutarties Nr.____________________________________________________
Projektą įgyvendinanti įmonė ar viešoji įstaiga___________________________________________
Projekto koordinatorius_____________________________________________________________
Laikotarpis, už kurį atsiskaitoma ______________________________________________________
Finansinė ataskaita pateikiama pagal projekto paraiškos (1 priedas) 10 punktą (Projekto įgyvendinimo sąmata). Nurodykite planuotas išlaidas, faktines išlaidas ir gautą paramą; būtini priedai: mokėjimo dokumentų kopijos (iš jų – prekių ar paslaugų perdavimo-priėmimo aktų kopijos, sąskaitų-faktūrų kopijos, prekių arba paslaugų pirkimo sutarties kopijos, patvirtintos paramos gavėjo antspaudu ir parašu.
______________
Vietinių užimtumo iniciatyvų projektų
įgyvendinimo tvarkos
8 priedas
______________________________________ ataskaita apie įsteigtas darbo vietas 200..... metais
(teritorinės darbo biržos pavadinimas)
Eil. Nr. |
Projekto pavadinimas |
Dirbančiųjų skaičius įmonėje teikiant paraišką (pagal neterminuotas sutartis)/dirbančių skaičius ataskaitiniu laikotarpiu |
Įsteigta naujų darbo vietų įgyvendinant projektą |
Dirbančiųjų skaičius 200_m. __ketv. pab. |
Atleista asmenų per 200_m. __ ketv. iš įsteigtų pagal VUI projektus darbo vietų |
Per 200_m. __ ketv. priimti nauji, registruoti darbo biržoje asmenys į pagal VUI projektus įsteigtas vietas |
Sukurta per 200_m. __ketv. papildomų darbo vietų |
||||||
Iš viso |
Iš jų pagal VUI projektą įsteigtose darbo vietose |
Data |
Skaičius |
Atleidimo priežastys (Darbo kodekso straipsnio Nr.) |
Data |
Skaičius |
Profesija |
Nurodyti, kokiai darbo rinkoje papildomai remiamų bedarbių grupei priklauso |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
______________
[1] Pavyzdžiui, paramos gavėjui pradėjus teikti socialines paslaugas vaikams ar globos reikalaujantiems asmenims, juos prižiūrėjusiems šeimų nariams sudaroma galimybė dirbti