Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ TYRIMŲ TARNYBOS STATUTO 30 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-612
2013 m. rugpjūčio 28 d. Nr. 786
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2013 m. birželio 12 d. sprendimo Nr. SV-S-271 4 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Pritarti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 30 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIIP-612 (toliau – Įstatymo projektas) tikslui ir siūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti teisinio reguliavimo priemones, atsižvelgiant į toliau išdėstytas pastabas ir pasiūlymus:
1. Atsižvelgiant į tai, kad Įstatymo projektu siekiama patobulinti Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos statuto (Žin., 2003, Nr. 38-1656) nuostatas, reglamentuojančias Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnams mokamo priedo už tarnybinį rangą dydį, abejotina, ar Įstatymo projekte siūlomas teisinis reguliavimas neprieštarauja teisinio nuoseklumo, logiškumo, proporcingumo ir tikrumo principams. Pažymėtina, kad Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnų pareiginės algos, priedo už tarnybos stažą ir priemokų dydžiai bei mokėjimo pagrindai nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) VI skyriuje. Vadovaujantis šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, šis skyrius be išlygų taikomas ir statutiniams valstybės tarnautojams. Atkreiptinas dėmesys, kad, remiantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 25 straipsnio 7 dalimi, priedų už kvalifikacinę kategoriją ir tarnybinį rangą suma negali viršyti 55 procentų pareiginės algos. Todėl, nustačius Įstatymo projekte siūlomo teisinio reguliavimo įsigaliojimą nuo 2014 m. sausio 1 d., t. y. tuo pačiu metu, kai įsigalios ir Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 30 straipsnio 4 dalies redakcija, gali susidaryti tokia situacija, kai Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnai, turintys 2-ąją ar 1-ąją kvalifikacinę kategoriją, už kurias būtų skiriami atitinkamai 30 ir 45 procentų pareiginės algos dydžio priedai, negalės gauti pareiginės algos su visais priedais, kadangi nustatyta priedų už tarnybinį rangą ir kvalifikacinę kategoriją suma viršytų minėtą maksimalią nustatytą 55 procentų pareiginės algos dydžio priedų ribą. Aukštesnė kvalifikacinė kategorija pareigūnams paprastai suteikiama už gerus veiklos rezultatus ir aukštą kvalifikaciją, todėl nemanytina, kad Įstatymo projekte numatytas teisinis reguliavimas labiau motyvuos tarnauti Specialiųjų tyrimų tarnyboje ir skatins pareigūnus siekti aukštesnės kvalifikacinės kategorijos, kaip teigiama Įstatymo projekto aiškinamajame rašte.
2. Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad, pakeitus Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos statuto 30 straipsnį ir padidinus Specialiųjų tyrimų tarnybos pareigūnams priedą už tarnybinį rangą nuo 10 iki 30 procentų pareiginės algos, 2014 metais prireiks apie 1,7 mln. litų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų. Iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų mokamiems atlyginimams, valstybinėms pensijoms, slaugos ir priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinėms kompensacijoms atkurti 2014 metais reikės daugiau kaip 350 mln. litų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų. Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo (Žin., 2007, Nr. 120-4881) nuostatomis, kad vidutiniu laikotarpiu turi būti siekiama perteklinio ar artimo subalansuotam valdžios sektoriaus, ribojamas valstybės išlaidų didinimas, todėl manytina, kad pirmiausia turi būti vykdomi prisiimti įsipareigojimai.
3. Siūlytina atsižvelgti į Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2013 m. gegužės 29 d. išvados Nr. XIIP-612 2 ir 3 punktuose nurodytas pastabas.