VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO
Į S A K Y M A S
DĖL VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE GAUNAMŲ PRAŠYMŲ, PASIŪLYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO BEI ATSAKYMŲ IR INFORMACIJOS INTERESANTAMS TEIKIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2000 m. birželio 30 d. Nr. 138
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 61-1525), finansų ministro 1997 07 29 įsakymu Nr. 110 patvirtintais Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos – centrinio mokesčio administratoriaus nuostatais (Žin., 1997, Nr. 87-2212) ir siekdamas užtikrinti tinkamą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945) bei Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236) taikymą:
1. Tvirtinu pridedamą Valstybinėje mokesčių inspekcijoje gaunamų prašymų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo bei atsakymų ir informacijos interesantams teikimo tvarką (toliau – Tvarka) ir jos priedus.
2. Įpareigoju Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos (toliau – Inspekcija) skyrių vadovus ir apskričių valstybinių mokesčių inspekcijų viršininkus užtikrinti, kad nagrinėjant interesantų prašymus, pasiūlymus ir skundus bei teikiant jiems informaciją būtų laikomasi šios Tvarkos reikalavimų.
4. Pripažįstu netekusiais galios Inspekcijos viršininko 1997 04 18 įsakymą Nr. 35 „Dėl gyventojų pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo“ ir 1999 02 24 įsakymą Nr. 39 „Dėl su mokesčiais susijusių paklausimų, paaiškinimų bei informacijos teikimo tvarkos“.
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos viršininko
2000 06 30 įsakymu Nr. 138
VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE GAUNAMŲ PRAŠYMŲ, PASIŪLYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO BEI ATSAKYMŲ IR INFORMACIJOS INTERESANTAMS TEIKIMO TVARKA
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinėje mokesčių inspekcijoje gaunamų prašymų, pasiūlymų ir skundų nagrinėjimo bei atsakymų ir informacijos interesantams teikimo tvarka (toliau – Tvarka) reglamentuoja fizinių bei juridinių asmenų bei įmonių, neturinčių juridinio asmens teisių (toliau – interesantai), prašymų, pasiūlymų ir skundų (toliau – prašymai) nagrinėjimo bei interesantų aptarnavimo telefonu ar betarpiškai jiems apsilankius Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Finansų ministerijos (toliau – Inspekcija) arba apskričių valstybinėse mokesčių inspekcijose (toliau – apskrities VMI) taisykles.
Su mokesčiais susijusių prašymų nagrinėjimo ir atsakymų interesantams teikimo tvarkos ypatumai išdėstyti šios Tvarkos V skirsnyje.
Ši Tvarka nereglamentuoja interesantų prašymų, susijusių su mokesčių administratoriaus ar jo pareigūnų sprendimais, kurie tiriami Mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 1995, Nr. 61-1525) X skyriuje nustatyta tvarka, nagrinėjimo. Tvarka taip pat nereguliuoja klausimų, susijusių su oficialios informacijos žiniasklaidos atstovams ir visuomenei teikimo apie mokesčių administravimo sistemą, kuri teikiama remiantis 1999 11 24 Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos viršininko įsakymu Nr. 241 patvirtinta „Oficialios informacijos apie mokesčių administravimo sistemą teikimo žiniasklaidos atstovams ir visuomenei tvarka“ (Žin., 1999, Nr. 103-2973).
2. Informacija apie interesantų ir jų prašymų priėmimo vietą bei laiką skelbiama Valstybinėje mokesčių inspekcijoje matomoje vietoje.
Interesantus ir jų prašymus priima Valstybinės mokesčių inspekcijos vadovų paskirti darbuotojai (toliau – Aptarnaujantis darbuotojas).
3. Priimant ir nagrinėjant prašymą, interesantui neteikiama informacija apie trečiuosius asmenis – jų asmenines savybes, tikėjimą, rasę, partiškumą, teistumą, sveikatą, socialines ir šeimos aplinkybes, išskyrus Mokesčių administravimo įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje numatytas išimtis ir atvejus, kai šie asmenys neprieštarauja, kad tokia informacija būtų teikiama.
4. Valstybinė mokesčių inspekcija gali teikti informaciją apie savo funkcijas, struktūrą ir sprendžiamus klausimus, jeigu tokia informacija nėra valstybės, tarnybos ar profesinė paslaptis.
5. Valstybinėje mokesčių inspekcijoje apsilankiusiems interesantams sudaromos sąlygos raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę ir išdėstyti savo pageidavimus bei pasiūlymus, kaip gerinti esamą aptarnavimo būklę. Tam Valstybinėje mokesčių inspekcijoje turi būti speciali Piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų, pastabų bei skundų knyga.
Valstybinė mokesčių inspekcija gali reguliariai atlikti interesantų nuomonės anketinį tyrimą. Vienas iš apklausos būdų – Aptarnaujančių darbuotojų (aptarnavimo skyrių) darbo vertinimo anketa (toliau – Anketa, 1 priedas). Tokiu atveju Anketos turi būti laikomos Aptarnaujančio darbuotojo darbo arba kitoje, interesantams prieinamoje vietoje. Vieną kartą per mėnesį Anketas surenka ir analizuoja švietimo ir konsultavimo skyriaus atsakingas darbuotojas.
6. Ataskaita (2 priedas) apie apskrities VMI per mėnesį gautus nusiskundimus, pasiūlymus ir Anketų duomenis iki kito mėnesio 15 dienos pateikiami Inspekcijos Aptarnavimo ir komunikavimo skyriui.
7. Esant dideliam interesantų srautui, jų priėmimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje klausimas turi būti derinamas iš anksto paskelbtu telefonu, taip pat turi būti įvestos interesantų srauto apskaitos ir reguliavimo kortelės, o atsiradus nenumatytų aplinkybių Aptarnaujantis darbuotojas privalo iš anksto įspėti asmenį apie priėmimo sąlygų pasikeitimą.
8. Valstybinė mokesčių inspekcija interesantams turi padėti įgyvendinti jų teises pagal Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą (Žin., 2000, Nr. 10-236), Viešojo administravimo įstatymą (Žin., 1999, Nr. 60-1945) ir Mokesčių administravimo įstatymą (Žin., 1995, Nr. 61-1525).
9. Pagrindinės šioje Tvarkoje vartojamos sąvokos:
9.1. prašymas – žodinis ar rašytinis (taip pat gautas elektroniniu paštu) interesanto kreipimasis, Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktas pagal šios Tvarkos nuostatas;
9.2. interesantas – juridinis asmuo, asmuo, neturintis juridinio asmens teisių, fizinis asmuo (individas) ar fizinių asmenų grupė;
9.3. informacija – vieša ir privati informacija, kuria disponuoja inspekcija ir kurią Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo nustatyta tvarka asmuo turi teisę gauti;
9.4. privati informacija – informacija apie asmenį ir jo šeimos gyvenimą, asmens sveikatą, su asmens garbe ir orumu susijusi informacija;
9.5. viešoji informacija – visa informacija, išskyrus privačią informaciją ir valstybės, tarnybos, profesinę paslaptį sudarančią informaciją;
9.6. oficialus dokumentas – rašytinis, grafinis, regimasis, kompiuterinės informacijos ar kitoks dokumentas, kuris yra susijęs su Valstybinės mokesčių inspekcijos veikla, įtrauktas į jos apskaitą ir yra arba Valstybinės mokesčių inspekcijos sukurtas, arba jos gautas;
9.7. atsakymas – Valstybinės mokesčių inspekcijos teikiamas konkretaus klausimo, susijusio su Valstybinės mokesčių inspekcijos administruojamus mokesčius reglamentuojančių norminių aktų taikymu, išaiškinimas žodžiu, raštu ar elektroniniu paštu;
9.8. aptarnaujantis darbuotojas – Valstybinės mokesčių inspekcijos švietimo ir konsultavimo skyrius, konsultavimo poskyris, įmonių aptarnavimo poskyris, gyventojų aptarnavimo poskyris (mokesčių mokėtojų aptarnavimo poskyris) ir kiti padaliniai, aptarnaujantys mokesčių mokėtojus, šių padalinių tarnautojai.
II. INTERESANTŲ APTARNAVIMAS TELEFONU
10. Aptarnavimas telefonu – tai interesantų išklausymas, prašymo esmės išsiaiškinimas, informacijos apie klausimų sprendimo procedūrą suteikimas, nagrinėti ir spręsti rūpimus klausimus kompetentingų Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojų pavardžių, telefonų, darbo (priėmimo) laiko nurodymas bei kitokios pageidaujamos viešai skelbtinos informacijos suteikimas interesantams.
11. Aptarnaujantis darbuotojas, atsakingas už interesantų aptarnavimą telefonu, turi laikytis tokių taisyklių:
11.5. atsakyti iš karto į paklausimą, jeigu reikia laiko išsamiam atsakymui parengti, – pateikti tikslią informaciją apie kitą kontaktą telefonu (ar kitą komunikavimo priemonę);
12. Aptarnavimo telefonu atvejai registruojami Aptarnavimo telefonu knygoje, kurios duomenys naudojami tiriant interesantų aptarnavimo srautus, nustatant paklausimų pobūdį, analizuojant aptarnavimo kokybę ir numatant jos gerinimo kryptis.
III. INFORMACIJOS GAVIMO PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR ĮFORMINIMAS
14. Interesantai prašymus gali siųsti paštu arba teikti apskrities VMI, kurios teritorijoje yra jų registracijos (įmonės) arba gyvenamoji vieta, Aptarnaujančiam darbuotojui. Aptarnaujantis darbuotojas raštu tiesiogiai gautus prašymus perduoda apskrities VMI kanceliarijai. Kanceliarija interesantų prašymus gavimo dieną registruoja atskirai nuo kitos korespondencijos.
Tais atvejais, kai interesantas, aplenkdamas savo registracijos ar gyvenamosios vietos apskrities VMI, prašymą pateikia Inspekcijai, toks prašymas per 5 darbo dienas persiunčiamas apskrities VMI, išskyrus šioje Tvarkoje numatytas išimtis.
Gautas rašytinis prašymas nagrinėjamas, sprendimas derinamas su kitais atitinkamos Valstybinės mokesčių inspekcijos skyriais.
15. Aptarnaujantis darbuotojas:
15.1. priima interesantų prašymus, pareiškimus, pasiūlymus bei skundus ir atsako į juos pagal savo kompetenciją;
15.3. suteikia interesantams informaciją apie klausimo sprendimo procedūrą ir apie panašių klausimų sprendimus;
15.4. išklauso interesantą ir, jeigu reikia, pasiunčia jį pas konkrečios Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojus, kompetentingus spręsti jo keliamą klausimą, praneša tikslų priėmimo laiką, vietą;
17. Aptarnaujantis darbuotojas priima interesantų prašymus raštu ir žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti tuoj pat, nepažeidžiant interesanto ir Valstybinės mokesčių inspekcijos interesų. Jeigu reikia, sudaromos sąlygos žodinį prašymą įforminti raštu.
18. Interesantas, norintis iš Valstybinės mokesčių inspekcijos gauti atitinkamos informacijos ar oficialų dokumentą, taip pat kreipdamasis kitais, išskyrus šios Tvarkos 1 punkto 2 pastraipoje nurodytais klausimais, Aptarnaujančiam darbuotojui turi pateikti raštišką prašymą.
19. Priimami tokie rašytiniai prašymai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba, yra interesanto pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, pilnas pavadinimas, atstovaujančio asmens vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, telefonas. Jei prašymas atsiųstas elektroniniu paštu, tai, be minėtų duomenų, turi būti ir elektroninis interesanto parašas. Įmonės prašyme privalo nurodyti savo registracijos adresą.
Prašyme išdėstoma kreipimosi esmė, nurodoma, kokią informaciją ar dokumentus interesantas nori gauti. Jeigu interesantas konkrečiai žino, kokiame dokumente yra jį dominanti informacija, nurodo to dokumento pavadinimą. Jei dėl informacijos ar oficialaus dokumento gavimo kreipiasi interesanto atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, adresas bei asmuo, kurio vardu jis kreipiasi.
Ne valstybine kalba parašytas prašymas, išverstas į lietuvių kalbą, nagrinėjamas bendra tvarka.
Visais atvejais, jeigu į Valstybinę mokesčių inspekciją kreipiasi interesanto atstovas, tai prie prašymo turi būti pridėta dokumento, patvirtinančio tokius įgalinimus, kopija.
Jei prašymas neatitinka šios Tvarkos reikalavimų, jis nenagrinėjamas, tačiau per 5 dienas nuo prašymo gavimo interesantas turi būti žodžiu ar raštu informuojamas apie prašymo trūkumus. Jeigu duomenų apie interesantą nėra, Valstybinė mokesčių inspekcija tokio prašymo nenagrinėja ir apie tai interesanto neinformuoja.
20. Oficialius dokumentus norintis gauti interesantas visais atvejais privalo pateikti rašytinį prašymą.
21. Interesantas turi teisę gauti privačią informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama.
Prašymas privačiai informacijai apie save gauti pateikiamas raštu, nurodžius šios Tvarkos 19 punkte numatytus duomenis. Kreipdamasis dėl privačios informacijos bei pasiimdamas parengtą informaciją, interesantas turi pateikti savo tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi interesanto atstovas, jis privalo pateikti tapatybę ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovavimą patvirtinančiam dokumentui taikomi Civilinio kodekso reikalavimai.
22. Prašymų priėmimo vietoje patikslinama priimamo prašymo esmė, peržiūrima, ar yra pridėti visi sprendimui priimti reikalingi dokumentai, jeigu reikia, paprašoma pateikti papildomus dokumentus ir komentarus. Atsakymo, informacijos ar dokumentų pateikimo terminai skaičiuojami nuo tinkamai surašyto prašymo gavimo dienos.
Iš interesanto galima pareikalauti tos papildomos informacijos, kurios nėra valstybės registruose, valstybinėse duomenų bazėse ir kurios Valstybinė mokesčių inspekcija negali gauti. Jei kartu su prašymu pateikiami dokumentų originalai (gimimo, mirties liudijimas, mokslo baigimo pažymėjimai ir pan.), padarius kopijas (jeigu reikia), jie grąžinami interesantui.
23. Pateikti prašymai su pridėtais dokumentais registruojami atitinkamame registracijos žurnale arba kompiuterinėse laikmenose: raštu pateikti prašymai – nurodžius pareiškėją, prašymo gavimo datą, registracijos numerį, išnagrinėti žodiniai prašymai – nurodžius pareiškėją, prašymo gavimo datą, prašymo esmę ir nagrinėjimo rezultatą. Ant prašymo dedamas spaudas, kuriame įrašoma prašymo gavimo data ir registracijos numeris.
Žodinio ar rašytinio prašymo, išskyrus atsiųsto paštu ar elektroniniu paštu, priėmimo faktas interesantui patvirtinamas atitinkamu dokumentu (3 priedas), kuriame nurodomas prašymo registravimo numeris, prašymo priėmimo data, Valstybinės mokesčių inspekcijos darbuotojo, atsakingo už šio prašymo nagrinėjimą, vardas, pavardė, tarnybinio telefono numeris (tais atvejais, jei iš karto yra žinomas prašymą nagrinėsiantis darbuotojas), jeigu reikia, prie prašymo pridėtų dokumentų sąrašas.
Prašymo priėmimo faktas gali būti patvirtintas nurodant šio punkto 2 pastraipoje reikalaujamus duomenis ant antrojo prašymo egzemplioriaus (kopijos).
IV. PRAŠYMŲ NAGRINĖJIMAS
24. Nagrinėti interesanto prašymo neturi teisės už prašymų nagrinėjimą atsakingas darbuotojas, jeigu jį ir interesantą sieja giminystės (pagal baudžiamuosiuose ir civiliniuose įstatymuose apibrėžtas sąvokas) ar svainystės ryšiai (sutuoktinio giminaitis) arba jei yra kitų priežasčių, galinčių sukelti interesų konfliktą.
25. Išaiškėjus šios Tvarkos 24 punkte nurodytoms aplinkybėms, už prašymo nagrinėjimą atsakingas darbuotojas savo iniciatyva ar interesanto reikalavimu turi nusišalinti nuo prašymo nagrinėjimo. Jam to nepadarius, jį nušalina atitinkamos mokesčių inspekcijos viršininkas.
26. Jeigu Valstybinė mokesčių inspekcija nėra įgaliota spręsti prašyme išdėstytų klausimų, prašymas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo datos persiunčiamas kompetentingai valstybės įstaigai ir apie tai pranešama interesantui. Kai prašymą nagrinėja teismas, Valstybinei mokesčių inspekcijai pateiktasis prašymas grąžinamas interesantui.
27. Valstybinėje mokesčių inspekcijoje gautus prašymus draudžiama persiųsti spręsti valstybės įstaigoms ar darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.
28. Prašymo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas.
30. Prašymai interesantų, kurie, nenurodydami naujų aplinkybių, pakartotinai kreipiasi dėl klausimų, į kuriuos jau buvo atsakyta, nenagrinėjami. Šiuo atveju interesantui yra siunčiamas atsakymas, kuriame nurodomi atsisakymo nagrinėti prašymą motyvai.
31. Prašymų nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kai Valstybinė mokesčių inspekcija gauna prašymą.
Prašymas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų. Šalių susitarimu terminas gali būti pratęstas. Apie prašymo išnagrinėjimo rezultatus interesantui turi būti pranešta raštu. Pranešime turi būti nurodyti prašymo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis.
32. Laikantis šios Tvarkos nuostatų, turi būti atsakyta į visus interesanto prašyme pateiktus klausimus, jeigu jie atitinka šios Tvarkos nuostatas ir priklauso Valstybinės mokesčių inspekcijos kompetencijai.
Jeigu prašyme yra klausimų, nesusijusių su Valstybinės mokesčių inspekcijos kompetencija, tai į tokius klausimus neatsakoma, o prašymas persiunčiamas kompetentingai valstybės įstaigai, kaip nustatyta šios Tvarkos 26 punkte.
V. SU MOKESČIAIS SUSIJUSIŲ PRAŠYMŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO YPATUMAI
33. Interesantai prašymus dėl mokesčių įstatymų taikymo teikia apskrities VMI, kurios teritorijoje yra jų buveinė arba gyvenamoji vieta.
34. Jei į žodžiu pateiktus prašymus nėra galimybės atsakyti iš karto, tokie interesantų prašymai užregistruojami ir į juos atsakoma šioje Tvarkoje nustatyta tvarka. Į tokius prašymus turi būti atsakoma interesantui patogiu būdu – telefonu arba jam atvykus į Valstybinę mokesčių inspekciją. Raštu atsakoma tik į rašytinius prašymus. Interesantų registravimo žurnale turi būti pažymėta atsakymo data ir trumpas turinys.
35. Valstybinė mokesčių inspekcijos atsako tik į tokius prašymus, kuriuose yra pateikiami aiškiai suformuluoti klausimai, kilę tik dėl teisės norminių aktų, reglamentuojančių mokesčius, kuriuos administruoja Inspekcija, taikymo.
36. Tais atvejais, kai interesantas, aplenkdamas apskrities VMI, bet kokios formos prašymus pateikia:
– Inspekcijai arba
– kitai institucijai, kuri paskui prašymą persiunčia Inspekcijai, tai toks prašymas persiunčiamas apskrities VMI, išskyrus šios Tvarkos 37 punkte nurodytus atvejus. Elektroniniu paštu atsiųsti paklausimai, turintys elektroninį parašą, yra elektroniniu paštu persiunčiami apskrities VMI, kur turi būti užregistruojami.
37. Inspekcija į prašymą gali atsakyti pati tik tokiais atvejais:
– jeigu interesanto prašyme keliamas sudėtingas klausimas, kuris nebuvo išaiškintas apskričių VMI;
– jeigu prašymas yra susijęs su ankstesniu Inspekcijos atsakymu.
Tokių Inspekcijos atsakymų kopijos turi būti persiunčiamos visoms apskričių VMI.
38. Tuo atveju, jei apskrities VMI iškyla neaiškumų ir į klausimus ji negali atsakyti dėl jų sudėtingumo ar skirtingo teisės aktų traktavimo, apskrities VMI viršininko ar jo pavaduotojo vardu kreipiasi į Inspekciją.
39. Tuo atveju, jei interesantas šioje Tvarkoje nustatytais terminais negauna atsakymo iš apskrities VMI arba jei gautasis atsakymas jo netenkina, jis paklausimą gali teikti Inspekcijai. Tokiais atvejais interesantas papildomai pateikia anksčiau gauto atsakymo (jei atsakymas buvo gautas) ir prašymo kopijas.
Inspekcija į pateiktą prašymą privalo atsakyti laikydamasi šios Tvarkos nustatytų terminų.
40. Inspekcija, gavusi iš interesanto šios Tvarkos 39 punkte nurodytą prašymą, turi priimti vieną iš tokių sprendimų:
– prašymą persiųsti apskrities VMI nagrinėti ir atsakyti arba parengti naują atsakymą, arba papildyti ar pakeisti jau parengtąjį – tuo atveju Inspekcija apskrities VMI pateikia savo pastabas ar nuorodas, kokios atsakymo nuostatos turi būti pakeistos ar papildytos;
– atsakyti į prašymą ir pasiūlyti apskrities VMI pakeisti, papildyti ar panaikinti anksčiau parengtą atsakymą.
41. Atsakymas interesantui turi būti atspausdintas atsakymą teikiančios Valstybinės mokesčių inspekcijos blanke. Jame turi būti nurodyta: atsakymo data, numeris, prašymo, į kurį atsakoma, data ir numeris (jei šie duomenys yra), adresatas ar adresatai, nuoroda, dėl ko yra rašomas atsakymas, asmens, pasirašančio atsakymą, pareigos, vardo raidė, pavardė ir parašas, pavedimo vykdytojo (ar vykdytojų) vardo raidė, pavardė, telefono numeris.
Atsakymas turi būti pagrįstas teisės norminių aktų nuostatomis, jame turi būti nurodyta, kokie teisės aktai yra cituojami (konkretūs straipsniai, dalys, punktai, papunkčiai), kada ir kur jie buvo paskelbti.
VI. INFORMACIJOS RENGIMAS IR TEIKIMAS
42. Informacija arba oficialus dokumentas interesantui ar jo atstovui turi būti pateikti ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus šios Tvarkos 44 punkte (apie persiuntimą) nurodytus atvejus. Jeigu informacijai parengti reikia daugiau laiko, Valstybinės mokesčių inspekcijos vadovas turi teisę šį terminą pratęsti dar iki 14 kalendorinių dienų, tačiau visas terminas negali būti ilgesnis kaip 1 mėnuo nuo prašymo gavimo dienos. Jei buvo kreiptasi šios Tvarkos 45 punkto 2 pastraipoje nustatyta tvarka, interesantui turi būti atsakyta per 14 dienų nuo atsakymo iš kitos įstaigos gavimo dienos.
Informacija apie Valstybinės mokesčių inspekcijos veiklą, funkcijas, struktūrą ir sprendžiamus klausimus pateikiama ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos.
43. Interesantui teikiama informacija turi būti teisinga ir išsami.
Jeigu interesantas prašo pateikti oficialų dokumentą, jam turi būti sudaroma galimybė susipažinti su to dokumento originalu. Jeigu tokios galimybės nėra, parengiama dokumento kopija arba išrašas.
Jeigu reikalaujamos informacijos ar oficialaus dokumento pateikimas pažeis kitų asmenų teises ir teisėtus interesus arba jei toks pateikimas yra ribojamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka, turi būti pateikiama tik ta informacijos (dokumentų) dalis, kuri nepažeidžia kitų asmenų teisių ir teisėtų interesų arba įstatymų nustatyta tvarka nėra ribojama. Jeigu ir dalies informacijos negalima pateikti, Aptarnaujantis darbuotojas kreipiasi į asmenis, kurių teises bei teisėtus interesus pažeistų informacijos pateikimas, nurodo prašymo turinį ir prašo rašytinio leidimo tokiai informacijai pateikti. Šio leidimo negavęs per 14 kalendorinių dienų, Aptarnaujantis darbuotojas praneša interesantui apie tai, kad negali suteikti jo prašomos informacijos ir nurodo nesuteikimo priežastis. Šiuo atveju atsakyme interesantui negali būti nurodyti asmenys, į kuriuos kreiptasi dėl leidimo informacijai pateikti.
44. Jeigu interesanto reikalaujama informacija ar oficialus dokumentas yra kitoje valstybės įstaigoje, Aptarnaujantis darbuotojas apie tai interesantui praneša ir, jei prašymas yra rašytinis, per 3 darbo dienas jį persiunčia tai kompetentingai įstaigai. Jei prašymas yra žodinis, apie minėtą įstaigą interesantui pranešama iš karto.
Jeigu dalis interesanto reikalaujamos informacijos yra kitoje valstybės įstaigoje, Aptarnaujantis darbuotojas turi kreiptis į ją ir paprašyti šios informacijos.
45. Jeigu pagal įstatymus informacija yra valstybinė, tarnybinė paslaptis arba yra privati, taip pat jei informacija yra apie kitą interesantą (mokesčių mokėtoją), ji nesuteikiama, išskyrus šios Tvarkos 21 punkte numatytą atvejį. Tai pranešama interesantui ir nurodoma informacijos nesuteikimo priežastis.
Jei suteikti informaciją atsisakoma, interesantui raštu nurodomi tokio atsisakymo motyvai ir teisė įstatymų nustatyta tvarka šį atsisakymą apskųsti teismui.
VII. APSKUNDIMO TVARKA
46. Jei, interesanto nuomone, Valstybinės mokesčių inspekcijos pateiktas paaiškinimas ar informacija yra neteisinga ar neišsami, taip pat jeigu jis atsakymo negavo per vieną mėnesį nuo dienos, kurią informacija turėjo būti pateikta pagal šios Tvarkos 31 ir 42 punktus, interesantas turi teisę per 1 mėnesį nuo atsakymo gavimo (negavimo) Administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-310) nustatyta tvarka Valstybinę mokesčių inspekciją apskųsti Administracinių ginčų komisijai arba Administraciniam teismui.
______________
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos
2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 138
Priedas Nr. 1
VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS DARBO VERTINIMO ANKETA
Pateikiame Jums anoniminę anketą, kurios pagalba Jūs galite pareikšti savo nuomonę apie Valstybinės mokesčių inspekcijos darbą. Mums labai svarbi Jūsų nuomonė, vertinant ir ateityje gerinant mūsų darbą. Prašome savo nuomonę išsakyti atvirai ir kuo aiškiau.
1. Su kokiomis problemomis Jūs susiduriate registruojant įmonę mokesčio mokėtojo registre, registruojant kasos aparatus ir žurnalus, teikdami ataskaitas? Prašome pateikti pasiūlymus dėl šių skyrių aptarnavimo gerinimo.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
2. Su kokiomis problemomis Jūs susiduriate išperkant patentą? Ar Jums pakanka informacijos šiuo klausimu? Kaip Jūs vertinat šio skyriaus darbą?
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
3. Kur Jūs kreipiatės, jeigu iškyla klausimai dėl mokesčių apskaičiavimo ir mokėjimo į biudžetą?
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4. Ar dažnai Jūs kreipiatės į teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos švietimo ir konsultavimo poskyrių dėl paaiškinimų ir informacijos Jums rūpimais klausimais? Prašome pateikti pasiūlymus dėl šio darbo gerinimo.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
5. Ar dažnai Jūs lankote seminarus, kuriuos organizuoja švietimo ir konsultavimo skyriai?
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
6. Su kokiomis problemomis Jūs dažniausiai susiduriate savo kasdieniniame darbe ir kaip norėtumėte šiuos klausimus spręsti, kokios pagalbos tikitės iš Valstybinės mokesčių inspekcijos?
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
7. Prašom įvertinti aptarnavimo skyrių (poskyrių) darbą ir pateikti savo pasiūlymus.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Dėkojame už Jūsų atsakymus.
______________
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos
2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 138
Ataskaita apie AVMI per 2000 m. mėn. gautus nusiskundimus, pasiūlymus bei anketas
Eil. Nr. |
Nusiskundimai, pasiūlymai, anketos |
Gauta, vnt.
|
Išnagrinėta nusiskundimų, priimta pasiūlymų, skirta nuobaudų |
|
vnt. |
priimti sprendimai |
|||
|
|
|
||
1. |
Iš viso gauta nusiskundimų, pasiūlymų, anketų, iš jų: |
|||
1.1 |
Nusiskundimai: |
|||
1.1.1. |
dėl aptarnaujančio personalo neteisėtų veiksmų bei nekorektiško elgesio; |
|||
1.1.2. |
dėl VMI struktūrinių padalinių aptarnavimo darbo organizavimo trukumų; |
|||
1.1.3. |
nepagristi nusiskundimai; |
|||
1.1.4. |
persiusti kitoms institucijoms bei VMI struktūroms. |
|||
1.2. |
Pasiūlymai: |
|||
1.2.1. |
dėl aptarnaujančio personalo darbo gerinimo; |
|||
1.2.2. |
dėl VMI struktūrinių padalinių aptarnavimo darbo gerinimo; |
|||
1.2.3. |
dėl įstatymų nuostatų pakeitimo bei papildymo; |
|||
1.2.4. |
persiusti kitoms institucijoms bei VMI struktūroms; |
|||
1.2.5. |
anketos. |
|||
1.3. |
Žodiniai nusiskundimai ir pasiūlymai (vietoje ir telefonu). |
AVMI viršininkas
______________
PATVIRTINTA
Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Finansų ministerijos
2000 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 138
Priedas Nr. 3
__________________________ apskrities
valstybinė mokesčių inspekcija
KREIPIMOSI PATVIRTINIMAS
__________________
(data) (numeris)
200 __ m. ____________ ____ d. iš _____________________________________________
(asmens pavadinimas, vardas, pavardė,
________________________________________________________________________________
kodas, adresas)
gautas prašymas, kuriuo interesantas prašo ______________________________________________
(glaustai nurodyti kreipimosi tikslą)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kartu su prašymu pateikti ___________________________________________________________
(pateiktų dokumentų sąrašas)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Prašymą Nr. __________ priėmė _____________________________________________________
(darbuotojo pareigos, parašas, vardas, pavardė ir telefonas)
Pastaba. Jei kreipiasi įgaliotas asmuo, nurodyti jo duomenis, įgaliojimo datą bei numerį.
______________