LIETUVOS POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL KELIŲ POLICIJOS PATRULINĖS TARNYBOS VEIKLOS INSTRUKCIJOS IR KELIŲ EISMO TAISYKLIŲ ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ BYLŲ TVARKYMO IR TEISĖS AKTŲ TAIKYMO INSTRUKCIJOS PAPILDYMO IR DALINIO PAKEITIMO

 

2001 m. kovo 15 d. Nr. 111

Vilnius

 

 

Siekdamas gerinti policijos darbo organizavimą užtikrinant saugų eismą,

1. Išdalies pakeičiu Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro 1999 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 99 (Žin., 1999, Nr. 41-1310) patvirtintą Kelių policijos patrulinės tarnybos veiklos instrukciją:

1.1. išdėstau 9 punktą taip:

9. Šios instrukcijos privalo laikytis policijos pareigūnai, vykdantys eismo saugumo užtikrinimo funkcijas“;

1.2. išdėstau 13 punktą taip:

13. Tarnybos rikiuotės padaliniai (rinktinės, batalionai, kuopos, būriai, grupės) steigiami policijos komisariatuose. Be to, gali būti atskiri kelius aptarnaujantys rikiuotės padaliniai. Šiuos padalinius ir jų struktūrą tvirtina policijos generalinis komisaras“;

1.3. išdėstau 14.2 punktą taip:

14.2. turėti teisę vairuoti ne žemesnių kaip „A“ ir „B“ kategorijų transporto priemones“;

1.4. išdėstau 15 punktą taip:

15. Dirbti kelių policijoje priimami pareigūnai, baigę Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Mokymo centro kursus pagal specialią parengimo programą“;

1.5. išdėstau 16 punktą taip:

16. Kontroliuoti eismą gali ir kiti policijos pareigūnai, įgalioti vykdyti kelių eismo taisyklių priežiūrą. Šie įgaliojimai suteikiami policijos įstaigų vadovų įsakymais pareigūnams, turintiems ne mažesnį kaip 3 metų darbo stažą vidaus reikalų sistemoje, teisę vairuoti ne žemesnių kaip „A“ ir „B“ kategorijų transporto priemones ir baigusiems 15 punkte nurodytus kursus.

Tarnybai talkina policijos mokymo įstaigų studentai, policijos rezervas, policijos rėmėjai, kiti pareigūnai bei visuomenės atstovai“;

1.6. išdėstau 24 punktą taip:

24. Patruliuojama sraigtasparniais, automobiliais, motociklais, dviračiais ir pėsčiomis. Patruliniai automobiliai ir motociklai nudažomi specialiomis spalvomis, automobilių tam tikrose vietose turi būti skiriamieji policijos ženklai“;

1.7. išdėstau 34 punktą taip:

34. Patrulis turi teisę:

34.1. pagrįstai įtardamas, jog padarytas administracinis teisės pažeidimas ar nusikalstama veika, tikrinti su tuo susijusio asmens, transporto priemonės, krovinių dokumentus ir laikinai, kol bus priimtas sprendimas, juos paimti;

34.2. įstatymų nustatyta tvarka sulaikyti ir pristatyti teisėtvarkos pažeidėjus į policijos ar kitų teisėsaugos institucijų tarnybines patalpas jų asmenybei nustatyti, taip pat protokolams, aktams, pranešimams surašyti, asmenims ir jų turimiems daiktams apžiūrėti;

34.3. persekiodamas asmenį, įtariamą padarius nusikalstamą veiką, ar nusikaltėlį, besislepiantį nuo teisėsaugos institucijų, taip pat siekdamas užkirsti kelią daromai nusikalstamai veikai, bet kuriuo paros laiku įeiti į fiziniams ir juridiniams asmenims priklausančias gyvenamąsias ar negyvenamąsias patalpas, teritorijas, sustabdyti bei patekti į transporto priemones. Atsisakius paklusti, policijos pareigūnai turi teisę jėga atidaryti patalpas ir transporto priemones. Ši teisė taip pat suteikiama stichinės nelaimės ar katastrofos atveju. Apie tokius veiksmus per 24 valandas pranešama prokurorui;

34.4. Policijos veiklos įstatyme numatytais atvejais panaudoti šaunamuosius ginklus, fizinę bei kitokią prievartą;

34.5. važiuodamas į įvykio vietą, persekiodamas nusikaltėlį, veždamas asmenį, kuriam būtina neatidėliotina medicinos pagalba, į sveikatos priežiūros įstaigas ar kitais neatidėliotinais atvejais, nekliudomai ir nemokamai naudotis visomis transporto priemonėmis, priklausančiomis fiziniams ar juridiniams asmenims, išskyrus diplomatinių ar konsulinių įstaigų transportą. Esant tarnybiniam būtinumui, policijos pareigūnas turi teisę įsigyti bilietus į visas transporto priemones be eilės, o jei bilietų nėra, – į transporto priemonę įlipti. Transporto priemonės savininko reikalavimu policija turi atlyginti jam padarytus nuostolius vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka;

34.6. esant tarnybiniam būtinumui, nemokamai naudotis fiziniams ar juridiniams asmenims priklausančiomis ryšių priemonėmis. Ryšių priemonės savininko reikalavimu policija turi atlyginti savininko patirtus nuostolius vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka;

34.7. laikinai apriboti patekimą į tam tikrą teritoriją ar patalpą, sustabdyti vykdomus darbus, apriboti ar uždrausti transporto eismą, jei kyla pavojus gamtai, viešajai tvarkai, asmens ar valstybės saugumui;

34.8. tikrinti transporto priemonę vairuojantį asmenį, įtardamas, jog jis yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar toksinių medžiagų ar paveiktas vaistų, neleisti tokiam asmeniui, taip pat asmeniui, neturinčiam teisės vairuoti arba dėl sveikatos būklės keliančiam pavojų saugiam eismui, transporto priemonės vairuoti;

34.9. uždrausti eksploatuoti transporto priemones, kurių konstrukcija arba techninė būklė neatitinka galiojančių Kelių eismo taisyklių, normatyvų ar standartų;

34.10. jeigu pažeistos laikymo ar naudojimo taisyklės, teisės aktų nustatyta tvarka paimti iš fizinių ar juridinių asmenų šaunamuosius ginklus, šaudmenis, sprogmenis, sprogstamąsias, narkotines ir kitas medžiagas, priemones ar daiktus, kuriems reikalingas leidimas;

34.11. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka bei atvejais reikalauti ir nemokamai gauti iš valstybės bei privačių institucijų informaciją, būtiną policijos uždaviniams įgyvendinti;

34.12. užtikrindamas policijos uždavinių įgyvendinimą ir nepažeisdamas įstatymais garantuoto asmens privataus gyvenimo neliečiamumo, fotografuoti, daryti garso ar vaizdo įrašus;

34.13. naudoti matavimo priemones ir aparatūrą;

34.14. pristatyti transporto priemonių vairuotojus į asmens sveikatos priežiūros įstaigą nustatyti, ar jie yra blaivūs;

34.15. iškviesti į policiją kelių eismo taisyklių pažeidėjus, autoavarijų dalyvius bei liudytojus;

34.16. nustatyta tvarka paimti vairuotojo pažymėjimą ir (ar) transporto priemonės registracijos liudijimą bei vietoj jų išduoti laikinuosius dokumentus;

34.17. skirti administracines nuobaudas už padarytus kelių eismo taisyklių pažeidimus;

34.18. priverstinai nuvežti transporto priemonę arba užblokuoti jos važiuoklę;

34.19. policijos generalinio komisaro nustatyta tvarka naudotis patrulinių automobilių ir motociklų specialiaisiais šviesos ir garso signalais“;

1.8. išdėstau 35.1 punktą taip:

35.1. išmanyti įstatymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius policijos veiklą, ir juos vykdyti“;

1.9. išdėstau 37 punktą taip:

37. Budėtojai vadovaujasi Policijos įstaigų budėtojų padalinių darbo organizavimo instrukcijos, kitų norminių dokumentų ir šios instrukcijos reikalavimais“;

1.10. išdėstau 39.2 punktą taip:

39.2. budėjimo priėmimo ir perdavimo registracijos žurnalą“;

1.11. išdėstau 39.3 punktą taip:

39.3. siunčiamų ir gaunamų faksu ar elektroniniu paštu pranešimų registracijos žurnalus“;

1.12. išdėstau 39.7 punktą taip:

39.7. prašymų, skundų ir pasiūlymų registracijos žurnalą“;

1.13. išdėstau 45 punktą taip:

45. Tamsiu paros metu net ir apšviestuose kelio (gatvės) ruožuose transporto priemonės stabdomos griežtai laikantis šių reikalavimų:

45.1. policijos pareigūnas turi vilkėti uniformą su šviesą atspindinčiais elementais (specialiąsias liemenes, rankogalius ir kt.), dirbti tik specialiomis spalvomis dažytu ir policijos skiriamaisiais ženklais pažymėtu automobiliu;

45.2. patrulyje turi dirbti ne mažiau kaip 2 policijos pareigūnai;

45.3. stabdyti transporto priemonę šviečiančia reguliuotojo lazdele arba minėtu šviesą atspindinčiu skrituliu, įjungus patrulinio automobilio mėlynos arba (ir) raudonos spalvos švyturėlius. Rekomenduojama stabdyti apšviestuose kelio ruožuose“;

1.14. išdėstau 47 punktą taip:

47. Sustabdęs transporto priemonę patrulis nedelsdamas radijo ryšio priemonėmis privalo pranešti komisariato (kelių policijos) budėtojui stabdymo vietą, sustabdytos transporto priemonės markę, valstybinį numerį, stabdymo priežastį. Apie vairuotojui taikytas poveikio priemones informuojamas budėtojas, kuris šią informaciją fiksuoja raštu. Be to, duomenys apie visas tarnybos metu sustabdytas transporto priemones ir jų vairuotojus (neatsižvelgiant į tai, ar vairuotojams taikytos administracinio poveikio priemonės, ar ne) turi būti surašomi į darbo bloknotą“;

1.15. išdėstau 68 punktą taip:

68. Jeigu nustatant neblaivumą buvo panaudotas alkotesteris, nustačius, kad vairuotojas neblaivus, tikrinimo rezultatai spausdinami specialiu spausdintuvu dviem egzemplioriais“;

1.16. išdėstau 72 punktą taip:

72. Visi asmenų neblaivumo tikrinimo atvejai registruojami žurnale (9 priedas). Kiekvienam alkotesteriui pildomas atskiras žurnalas. Jų lapai turi būti sunumeruoti, įrišti, o žurnalai antspauduoti policijos įstaigos antspaudu“;

1.17. išdėstau 95 punktą taip:

95. Naudodami matavimo priemones, patruliai turi turėti jų metrologinių patikrų liudijimų kopijas ir pateikti jas kelių eismo taisyklių pažeidėjams, jeigu jie prašo. Pažeidimui nustatyti naudotų matavimo priemonių paklaidos, nurodytos patikros liudijime, įrašomos protokole (baudos kvite)“;

1.18. išdėstau 103.2 punktą taip:

103.2. sudaryti autoavarijos vietos schemą (14 priedas), nurodant mastelį. Jei autoavarijos vietoje tvarkingai sudaryti schemos neįmanoma, sudaromas schemos juodraštis, kuriame turi pasirašyti autoavarijos dalyviai. Atvykus į komisariato (kelių policijos) budėtojų dalį pagal juodraštį nubraižoma schema, nurodant mastelį, kurioje taip pat turi pasirašyti autoavarijos dalyviai. Schemos juodraštis pridedamas prie autoavarijos medžiagos“;

1.19. papildau 104 punktą antra pastraipa ir jį išdėstau taip:

104. Jei dėl autoavarijos sudėtingumo be papildomo tyrimo nėra galimybės nustatyti, kuris eismo dalyvis pažeidė kelių eismo taisykles, patrulis gali paimti vairuotojų pažymėjimus ir išduoti laikinus leidimus vairuoti transporto priemones (15 priedas), kuriuose nurodo, kada vairuotojai turi atvykti į kelių policiją įforminti administracinio teisės pažeidimo dokumentų.

Minėti leidimai išduodami ir vairuotojams, kuriems, vadovaujantis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 313 str., paskirtos baudos mokėjimas yra išdėstytas“;

1.20. išdėstau 107 punktą taip:

107. Autoavarijos dalyvių paaiškinimuose turi būti nurodoma transporto priemonių judėjimo kryptys, greičiai, atstumai iki atsiradusių kliūčių, nukentėjusių pėsčiųjų judėjimo kryptys ir sparta, matomumo, oro sąlygos ir kitos aplinkybės, galinčios turėti reikšmės nustatant autoavarijos kaltininką.

Autoavarijoje dalyvavusios (-ių) transporto priemonės (-ių) savininkui (-ams) ar jo įgaliotam (-iems) asmeniui (-ims) išduodama pažyma (-os) (22 priedas) dėl transporto priemonės sugadinimų (apgadinimų)“.

2. Papildau nurodytąją instrukciją 22 priedu pagal pridedamą pavyzdį (įsakymo 1 priedas).

3. Pripažįstu netekusiais galios minėtos instrukcijos 39.12, 40, 103.5 punktų reikalavimus.

4. Iš dalies pakeičiu Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro 1999 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 99 (Žin., 1999, Nr. 41-1310) patvirtintą Administracinių teisės pažeidimų bylų tvarkymo ir teisės aktų taikymo instrukciją:

4.1. išdėstau 14.7 punktą taip:

14.7. visais atvejais, kai administracinio teisės pažeidimo byla nenagrinėjama pažeidimo padarymo vietoje arba reikia nurodyti kitą su taisyklių pažeidimu nesusijusią informaciją, pareigūnas (-ai) surašo tarnybinį pranešimą (-us) ir prideda prie protokolo.

Nerekomenduojama nagrinėti administracinio teisės pažeidimo bylos pažeidimo padarymo vietoje, jei pažeidėjas ginčija padaręs pažeidimą“;

4.2. išdėstau 17 punktą taip:

17. Jeigu padarytas pažeidimas, už kurį pagal kodeksą gali būti skiriama bauda arba atimama teisė vairuoti transporto priemonę, iš vairuotojo paimamas vairuotojo pažymėjimas (laikinas leidimas vairuoti transporto priemones), jei jo nėra – transporto priemonės registracijos dokumentai, ir atitinkamai išduodamas laikinas leidimas vairuoti transporto priemonę arba laikinas transporto priemonės registracijos dokumentas, tai pažymima protokole.

Laikinas leidimas vairuoti transporto priemones ir transporto priemonės registracijos liudijimo talonas yra griežtos apskaitos dokumentai. Šie dokumentai pažeidėjui išduodami pasirašytinai“;

4.3. išdėstau 20 punktą taip:

20. Minėti leidimai galioja vieną mėnesį nuo išdavimo dienos, jeigu nenurodomas trumpesnis jų galiojimo laikas. Leidimų galiojimo laikas gali būti pratęsiamas dar vienam mėnesiui policijos įstaigoje pagal pažeidimo vietą, transporto priemonės įskaitos vietą arba pažeidėjo deklaruotą gyvenamąją vietą. Jeigu priimamas nutarimas skirti baudą arba atimti teisę vairuoti, laikinojo leidimo vairuoti transporto priemones galiojimas pratęsiamas, iki baigsis terminas, nustatytas skundui paduoti, arba iki bus priimtas sprendimas dėl skundo, arba iki bus sumokėta paskirta bauda. Pažeidėjui apskundus nutarimą administraciniam teismui, laikinas leidimas gali būti pratęstas ir ilgesniam laikotarpiui, kol teismas išnagrinės skundą“;

4.4. išdėstau 24 punktą taip:

24. Jei asmuo, vairuojantis transporto priemonę, pateikia laikiną leidimą, kurio galiojimo laikas yra pasibaigęs, šis leidimas paimamas, o vairuotojui skiriama nuobauda pagal kodekso 1241 straipsnio šeštąją dalį, jeigu teisė vairuoti transporto priemones atimta, skiriama bauda pagal kodekso 128 straipsnio antrąją dalį“;

4.5. išdėstau 36 punktą taip:

36. Ruošdamasis nagrinėti bylą, policijos pareigūnas, kuriam pavesta kelių eismo taisyklių priežiūra, išsiaiškina ir išsprendžia šiuos klausimus:

36.1. ar priklauso jo kompetencijai nagrinėti šią bylą;

36.2. ar teisingai surašytas protokolas ir kita administracinio teisės pažeidimo bylos medžiaga;

36.3. ar pranešta asmenims, dalyvaujantiems nagrinėjant bylą, apie jos nagrinėjimo laiką ir vietą;

36.4. ar išreikalauti reikalingą papildomą medžiagą;

36.5. ar tenkintini arba atmestini administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens, nukentėjusiojo, jų atstovų ir advokatų prašymai“;

4.6. išdėstau 39 punktą taip:

39. Kodekso 81, 82 straipsniuose (dėl pažeidimų autotransporte), 123-134, 145-147, 149, 160, 1601, 1602,169 straipsniuose, 187 straipsnio trečiojoje ir ketvirtojoje dalyse, 1878 straipsnyje numatytus administracinius teisės pažeidimus nagrinėja policijos pareigūnai, kuriems pavesta atitinkamų taisyklių priežiūra, – policijos vyriausiasis komisaras, vyresnysis komisaras, komisarai, komisarai inspektoriai, vyresnieji inspektoriai. Jie skiria baudą, teisės vairuoti transporto priemones atėmimą ir daiktų, kurie buvo administracinio teisės pažeidimo padarymo įrankis arba tiesioginis objektas, konfiskavimą. Kiti tam įgalioti policijos pareigūnai – baudą iki 200 litų.

Neįgaliotieji policijos pareigūnai teisės skirti administracines nuobaudas už taisyklių pažeidimą neturi“;

4.7. išdėstau 41 punktą taip:

41. Nagrinėjant bylą būtina išsiaiškinti, ar už šį taisyklių pažeidimą numatyta atsakomybė pagal Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 2461, 2482 straipsnius ar pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1302 straipsnį“;

4.8. išdėstau 44 punktą taip:

44. Policijos pareigūnai, kuriems pavesta kelių eismo taisyklių priežiūra, administracines nuobaudas už taisyklių pažeidimus gali skirti tik eidami tarnybines pareigas.

Jei pažeidimui nustatyti buvo panaudotos matavimo priemonės, skiriant nuobaudą turi būti įvertinamos šių priemonių paklaidos“;

4.9. papildau 47 punktą trečia pastraipa ir jį išdėstau taip:

47. Kai vienas asmuo padaro du arba daugiau taisyklių pažeidimų, administracinė nuobauda skiriama už kiekvieną teisės pažeidimą atskirai.

Jeigu asmuo padarė kelis taisyklių pažeidimus, kurių bylas kartu nagrinėja tas pats policijos pareigūnas, jam skiriama galutinė nuobauda parenkama pagal sankciją, nustatytą už sunkesnįjį iš padarytų administracinių teisės pažeidimų.

Jeigu asmuo padarė kelis pažeidimus, priimant nutarimą pildomas išplėstinis nutarimo blankas, kuriame surašomi visi pažeidimai bei nurodomi kodekso straipsniai, kurių reikalavimus pažeidė, skiriamos nuobaudos už kiekvieną pažeidimą. Galutinė nuobauda parenkama pagal sankciją, nustatytą už sunkesnįjį iš padarytų pažeidimų. Prie pagrindinės nuobaudos gali būti prijungiama viena iš papildomų nuobaudų (daikto konfiskavimas, specialiosios teisės atėmimas ar nušalinimas nuo pareigų), kurias numato straipsniai dėl atsakomybės už bet kurį padarytą teisės pažeidimą“;

4.10. išdėstau 51 punktą taip:

51. Policijos pareigūnas, nagrinėdamas bylą, privalo išaiškinti:

51.1. ar buvo padarytas pažeidimas;

51.2. ar šis asmuo kaltas dėl jo padarymo;

51.3. ar jis trauktinas administracinėn atsakomybėn;

51.4. ar yra atsakomybę lengvinančių ar sunkinančių aplinkybių;

51.5. ar padarytas turtinis nuostolis;

51.6. kitas aplinkybes, turinčias reikšmės bylai teisingai išspręsti.

Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal minimalios ir maksimalios baudos sankcijoje vidurkį, atsižvelgiant į atsakomybę lengvinančias ar sunkinančias aplinkybes, nurodytas kodekso 31 ir 32 straipsniuose. Jeigu yra atsakomybę lengvinančių aplinkybių, baudos dydis mažinamas nuo vidurkio iki minimumo, o jeigu yra atsakomybę sunkinančių aplinkybių, baudos dydis didinamas nuo vidurkio iki maksimumo.

Jei yra atsakomybę lengvinančių ir sunkinančių aplinkybių, nuobauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą. Baudos dydžio mažinimas ar didinimas motyvuojamas organo (pareigūno), nagrinėjančio administracinio teisės pažeidimo bylą, nutarime.

Skiriant įspėjimą už kodekso 1241 straipsnio šeštos dalies reikalavimų pažeidimus, surašomas protokolas ir priimamas nutarimas“;

4.11. išdėstau 59 punktą taip:

59. Atsižvelgdamas į pažeidėjo turtinę padėtį, kitas reikšmingas aplinkybes, nagrinėjantis administracinio teisės pažeidimo bylą organas (pareigūnas) gali paskirtos baudos mokėjimą išdėstyti per dvejų metų laikotarpį, atsižvelgdamas į paskirtos baudos dydį. Rekomenduojama, kad bylos nagrinėjimo metu pažeidėjas pateiktų raštišką prašymą išdėstyti baudos mokėjimą.

Patenkinus pažeidėjo prašymą išdėstyti baudos mokėjimą per numatytą laikotarpį, pildomas išplėstinis nutarimo blankas, kuriame turi būti nurodyta paskirta bauda, mokėjimo terminas bei mėnesinės įmokos dydis. Laikino leidimo vairuoti transporto priemones galiojimo laikas pratęsiamas kiekvieną mėnesį. Nutarimas vykdomas kodekso 313 straipsnyje numatyta tvarka“;

4.12. išdėstau 60 punktą taip:

60. Skiriant nuobaudas už taisyklių pažeidimus, kurie, be skiriamos administracinės nuobaudos, įvertinami balais, nutarime nurodoma: „paskirti … baudą, įvertinti pažeidimą … balais“.

Nutarimas skelbiamas baigus bylos nagrinėjimą, nedelsiant. Nutarimo nuorašas įteikiamas pažeidėjui, taip pat nukentėjusiajam (jo prašymu pasirašytinai), kartu pažeidėjui, nukentėjusiajam ir institucijai, kurios pareigūnas surašė protokolą, paaiškinama nutarimo vykdymo tvarka.

Jeigu pažeidėjas nagrinėjant bylą nedalyvavo, nutarimo nuorašas per tris dienas išsiunčiamas jam paštu, tai pažymima protokole. Nutarimo nuorašas išsiunčiamas ir tada, kai pažeidėjas dalyvavo nagrinėjant bylą, tačiau atsisakė jį paimti. Apie tai pažymima protokole“;

4.13. išdėstau 62 punktą taip:

62. Atėmusi teisę vairuoti transporto priemones policijos institucija (pareigūnas) gali, praėjus ne mažiau kaip pusei paskirtojo laiko, pagal visuomeninės organizacijos, darbdavio tarpininkavimą sutrumpinti nurodytos teisės atėmimo terminą, jeigu asmuo, kuriam ši teisė atimta, teisės atėmimo laikotarpiu nepadarė teisės pažeidimo.

Visuomeninės organizacijos, darbo kolektyvo tarpininkavimo raštas arba prašymas dėl specialiosios teisės atėmimo termino sutrumpinimo turi būti registruojamas policijos komisariato raštinėje. Ant tarpininkavimo rašto ar prašymo turi būti policijos įstaigos vadovo ar jį pavaduojančio pareigūno rezoliucija vykdyti. Tarpininkavimo raštas arba prašymas privalo būti išnagrinėtas per 30 dienų. Surinktoje medžiagoje turi būti duomenys, kad pažeidėjas dirba tarpininkaujančioje įstaigoje (įmonėje), už ką atimta teisė vairuoti transporto priemonę ir kokiam laikui, pažymos apie esamus teisėtvarkos pažeidimus pagal deklaruotą gyvenamąją vietą, teistumą. Pagal surinktą medžiagą surašomas motyvuotas nutarimas. Apie priimtą sprendimą informuojamas pareiškėjas. Sutrumpinus teisės atėmimo terminą, asmeniui grąžinamas vairuotojo pažymėjimas. Išnagrinėtos medžiagos su nutarimais nustatyta tvarka saugomos atskirame aplanke“;

4.14. išdėstau 70 punktą taip:

70. Jeigu pirmosios instancijos (apygardos administracinių) teismų sprendimai netenkina dalyvaujančių byloje asmenų, dar neįsiteisėję sprendimai gali būti apskųsti paduodant apeliacinį skundą Lietuvos Respublikos vyriausiajam administraciniam teismui.

Apeliacinis skundas gali būti paduodamas per dešimt dienų nuo nutarimo (nutarties) paskelbimo dienos per tą teismą, kurio nutarimas ar nutartis skundžiama, arba tiesiogiai Lietuvos Respublikos vyriausiajam administraciniam teismui.

Jeigu terminas apeliaciniam skundui paduoti praleistas dėl svarbių priežasčių, sprendimą priėmęs teismas turi teisę atnaujinti šį terminą“;

4.15. išdėstau 79 punktą taip:

79. Pagal kodekso 262 straipsnį paimant baudą taisyklių pažeidimo padarymo vietoje, pažeidėjui pasirašytinai išduodamas nustatyto pavyzdžio kvitas, kuris yra griežtos finansinės apskaitos dokumentas. Jei yra atsakomybę už pažeidimą lengvinančių ar sunkinančių aplinkybių, skiriant baudą kvite nurodomas kodekso straipsnis ir punktas, nurodantis konkrečią aplinkybę. Baudos dydis nustatomas vadovaujantis kodekso 302 str.“;

4.16. išdėstau 82 punktą taip:

82. Jeigu pažeidėjas nesumoka baudos per kodekso 313 straipsnyje nustatytą terminą, nutarimą skirti baudą priėmęs pareigūnas siunčia šį nutarimą pažeidėjo darbovietei, Valstybinės socialinio draudimo valdybos teritoriniam padaliniui, mokymo įstaigai arba teismo antstolių kontorai prie apylinkės teismo pagal pažeidėjo deklaruotą gyvenamąją vietą. Antstolių darbui palengvinti rekomenduojama nurodyti pažeidėjo vardu užregistruotas transporto priemones.

Jeigu nėra turto, iš kurio gali būti išieškota bauda, rajono (miesto) apylinkės teismo (apylinkės teismo teisėjo) nutarimu bauda pažeidėjo sutikimu gali būti pakeista nemokamais ne ilgesnės kaip 400 valandų trukmės viešaisiais darbais, skaičiuojant vieną nemokamų viešųjų darbų valandą už dešimt litų baudos. Pažeidėjui nesutikus, bauda gali būti pakeista administraciniu areštu, skaičiuojant vieną arešto parą už dvidešimt litų baudos, bet ne ilgiau kaip trisdešimt parų. Gavus teismo antstolio aktą apie išieškojimo negalimumą, nutarimą skirti baudą priėmęs pareigūnas kreipiasi į apylinkės teismą su prašymu (5 priedas) nesumokėtą baudą pakeisti administraciniu areštu arba nemokamais viešaisiais darbais“;

4.17. išdėstau 86 punktą taip:

86. Asmenų, iš kurių teisė vairuoti transporto priemones buvo atimta, vairuotojų pažymėjimai saugomi policijos įstaigoje, kurios pareigūnas priėmė nutarimą dėl teisės atėmimo“;

4.18. pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:

87. Pasibaigus teisės vairuoti transporto priemones atėmimo terminui, vairuotojo pažymėjimai grąžinami be egzaminų“;

4.19. išdėstau 106.2 punktą taip:

106.2. užpildo taisyklių pažeidimo apskaitos kortelę (6 priedas); kortelė taip pat pildoma už taisyklių pažeidimus, numatytus kodekso 126 straipsnyje, 127 straipsnio trečiojoje dalyje, 129, 130, 1302 straipsniuose, kitais atvejais, kai asmeniui gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones“;

4.20. išdėstau 106.4 punktą taip:

106.4. jeigu balų už du (ar daugiau) taisyklių pažeidimus suma yra 10 ar daugiau, priima nutarimą, kuriame nurodo per vienerius metus padarytus ir įvertintus balais taisyklių pažeidimus (įskaitant paskutinįjį), taiko kodekso 1302 straipsnyje numatytą sankciją“;

4.21. išdėstau 122 punktą taip:

122. Taisyklių pažeidimų bylos, neatsiimti vairuotojų pažymėjimai, kiti dokumentai bei žurnalai saugomi Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos generalinio komisaro 1999 10 11 įsakymu Nr. 319 patvirtintos Policijos komisariatų pavyzdinės bylų nomenklatūros nustatytą laiką, jei kitaip nenumato kiti norminiai dokumentai“;

4.22. išdėstau 126 punktą taip:

126. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnyba kiekvieną mėnesį organizuoja policijos įstaigų veiklos užtikrinant eismo saugumą patikrinimą. Tikrinama:

126.1. ar kelių (tam įgalioti) policijos pareigūnai išmano administracinę atsakomybę už taisyklių pažeidimus reglamentuojančius įstatymus ir norminius aktus;

126.2. už taisyklių pažeidimus taikomų nuobaudų pagrįstumas; ypatingas dėmesys skiriamas toms byloms, kuriose buvo atimta teisė vairuoti transporto priemones, sutrumpintas atėmimo laikotarpis, taikytos nuobaudos už nuolat ar pakartotinai per vienerius metus padarytus ir kitus pavojingus saugiam eismui taisyklių pažeidimus;

126.3. taisyklių pažeidimų apskaitos ir analizės teisingumas, administracinės praktikos, taikant nuobaudas už dažniausiai sukeliančius autoavarijas taisyklių pažeidimus, kryptingumas;

126.4. taisyklių pažeidimo bylų registracijos ir perdavimo tvarka;

126.5. sulaikytų vairuotojų pažymėjimų, griežtos apskaitos dokumentų blankų apskaita, saugojimas ir išdavimas;

126.6. žurnalų, protokolų ir kitų dokumentų pildymo teisingumas, taip pat bylų nagrinėjimo terminai;

126.7. baudų išieškojimo ir vairuotojų pažymėjimų išreikalavimo efektyvumas;

126.8. darbo kontrolės efektyvumas“;

4.23. išdėstau 129 punktą taip:

129. Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos viešosios policijos Kelių policijos tarnybai pavedama aiškinti, kaip įgyvendinti šią instrukciją“.

5. Pakeičiu nurodytosios instrukcijos 2 priedą pagal pridedamą pavyzdį (įsakymo 2 priedas).

6. Pripažįstu netekusiais galios minėtos instrukcijos 2.8, 2.9, 2.10, 19, 32, 116 punktų reikalavimus.

 

 

 

POLICIJOS GENERALINIS KOMISARAS                                                 V. GRIGARAVIČIUS