CIVILINĖS AVIACIJOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS SKELBIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2002 m. gruodžio 23 d. Nr. 161

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 94-2918) 17 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdamas į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 15 priedo „Oro navigacijos informacijos tarnybos“ standartus ir rekomenduojamą praktiką,

tvirtinu Oro navigacijos informacijos skelbimo taisykles (pridedamos).

 

 

 

DIREKTORIUS                                                                                                KĘSTUTIS AURYLA


 

PATVIRTINTA

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus

2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 161

 

ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS SKELBIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Oro navigacijos informacijos (toliau – ONI) skelbimo taisyklės nustato ONI rūšis ir mastus, skelbimo sąlygas ir tvarką bei jos teikėjus ir vartotojus.

2. Oro navigacijos informaciją šiomis taisyklėmis nustatyta tvarka turi teikti valstybės įmonė „Oro navigacija“. ONI skirta įtraukti į oro navigacijos informacinį rinkinį (toliau – AIP) ir Lietuvos Respublikos aerodromų informacijos rinkinį pagal VST (toliau – AIR), taip pat NOTAM informaciją, išskyrus atvejus, kai NOTAM turi būti paskelbtas nedelsiant, VĮ „Oro navigacija“ turi suderinti su Civilinės aviacijos administracija.

3. ONI turi būti teikiama:

3.1. kitų valstybių ONI tarnyboms, aviakompanijoms;

3.2. Lietuvos Respublikos:

3.2.1. techninėms tarnyboms, atsakingoms už ONI teikimą radionavigacijos priemonėmis;

3.2.2. oro eismo tarnyboms, teikiančioms reikalingą informaciją, kad būtų užtikrintas oro eismo srautų reguliavimas ir skrydžių sauga;

3.2.3. aviakompanijoms;

3.2.4. Karinėms oro pajėgoms;

3.2.5. kitoms tarnyboms.

4. Šiose ONI skelbimo taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:

4.1. NOTAM – pranešimas aviatoriams. Telekomunikacijos priemonėmis perduotas pranešimas, kuriame yra nurodymai, sąlygos arba pakeitimai, susiję su kurios nors oro navigacijos įrangos, paslaugų ir procedūrų arba savalaikio perspėjimo apie pavojų informacija, būtina suinteresuotam skrydžių vykdymo personalui.

4.2. Oro navigacijos informacija – gauta informacija surinkus, išanalizavus ir apdorojus oro navigacijos duomenis.

4.3. Oro navigacijos informacijos aplinkraštis, AIC – pranešimas, turintis informaciją, kurios nereikia rengti, kad būtų išleista NOTAM arba įtraukta į AIP, tačiau ši informacija susijusi su skrydžių sauga, oro navigacijos technikos, administraciniais ir teisės dalykais.

4.4. Oro navigacijos informacijos reglamentavimas ir kontrolė, AIRAC – reiškia sistemą, kuria siekiama pagal tuo metu įsigaliojusias datas iš anksto informuoti apie aplinkybes, dėl kurių būtina padaryti svarbius darbo praktikos pakeitimus.

4.5. Oro navigacijos informacinis rinkinys, AIP – valstybės arba jos įgaliojimu išleistas oro navigacijos informacinis leidinys, kuriame yra ilgalaikė, svarbios reikšmės oro navigacijos informacija.

4.6. Priešskrydinės informacijos biuletenis, PIB – pateikta prieš skrydį turima NOTAM informacija, kuri yra svarbi skrydžiams.

4.7. SNOWTAM – specialios serijos NOTAM nustatyta forma informuojantis apie esamas arba pašalintas pavojingas sniego, ledo, pažliugusio sniego arba susitelkusio vandens dėl tirpstančio sniego, pažliugusio sniego ir ledo sąlygas aerodromo judėjimo lauke.

 

II. ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS TEIKIMO MASTAI IR RŪŠYS

 

5. ONI apima informaciją apie aerodromus, navigacijos priemones, įrenginius, įrangą, jų veikimą ir su tuo susijusias procedūras.

6. Turi būti leidžiamas bendras ONI komplektas, apimantis šiuos dokumentus:

6.1. AIP;

6.2. AIP pakeitimus (AIP AMDT);

6.3. AIP papildymus (AIP SUP);

6.4. NOTAM, SNOWTAM ir priešskrydinius informacijos biuletenius (PIB);

6.5. AIC;

6.6. NOTAM suvestinę ir AIC patikrinimo sąrašus;

7. AIP, AIC, AIP AMDT, AIP SUP, NOTAM ir SNOWTAM struktūra ir turinys turi atitikti Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 15 priedo standartus ir rekomenduojamą praktiką.

8. ONI gali būti:

8.1. ilgalaikė informacija, kuri skirta AIP;

8.2. laikino ir trumpalaikio pobūdžio informacija, apimanti trumpalaikius įspėjimus, draudimus, apribojimus (iki 3 mėnesių), taip pat įvairių darbų oro uoste, įrenginių ir įrangos gedimų, remonto, darbų pradžios ir pabaigos informaciją.

 

III. ORO NAVIGACIJOS INFORMACIJOS TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

9. Valstybės įmonė „Oro navigacija“ turi rinkti, tikrinti, redaguoti ir skelbti numatytą šių taisyklių 5 ir 6 punktuose oro navigacijos informaciją visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje bei už jos ribų, tuose rajonuose, kur Lietuvos Respublika atsako už teikiamas oro eismo paslaugas.

10. Oro uostų, aerodromų savininkai (valdytojai) turi teikti duomenis valstybės įmonei „Oro navigacija“, reikalingus rengiant šių taisyklių 5 ir 6 punktuose numatytus pranešimus ir pasikeičiant tokiais duomenimis:

10.1. aerodromo, kilimo ir tūpimo tako, riedėjimo takų bei orlaivių stovėjimo aikštelių naudojimo ir darbo sąlygų;

10.2. oro uosto aerodromo tarnybų darbo laiko ir tvarkos;

10.3. ryšių, navigacijos, stebėjimo ir skrydžių valdymo įrenginių darbo;

10.4. signalinių žiburių įrenginių ir meteorologinės įrangos;

10.5. aprūpinimo degalais, tepalais ir deguonimi;

10.6. kliūčių atsiradimo ir šalinimo;

10.7. kitais.

11. Apie šių taisyklių 10 punkte nurodytus informacijos pakeitimus oro uostų arba aerodromų savininkai (valdytojai) turi pranešti VĮ „Oro navigacija“:

11.1. į AIP pateiktos informacijos pakeitimus – prieš 2 mėnesius iki numatomos šių pakeitimų taikymo dienos;

11.2. į NOTAM – prieš 7 dienas iki jo numatomos taikymo dienos;

11.3. dėl NOTAM pratęsimo ar jo galiojimo pabaigos – prieš 1 dieną iki numatomo NOTAM galiojimo pabaigos;

11.4. dėl AIP papildymų – prieš 1 mėnesį iki numatomos jų taikymo dienos;

11.5. dėl ilgalaikės informacijos AIP (AMDT) – prieš 3 mėnesius iki numatomos AMDT taikymo dienos.

12. Valstybės įmonė „Oro navigacija“ turi užtikrinti, kad kiekvieno Lietuvos Respublikos oro uosto, kuriame vykdomi tarptautiniai skrydžiai, ar oro uosto, naudojamo kaip atsarginio tarptautiniams skrydžiams, navigacinėje žiniavietėje orlaivių įgulos visada galėtų gauti tokią informaciją:

12.1. oro keliai;

12.2. civilinių orlaivių skrydžių ir tranzito tvarka;

12.3. tarptautiniams skrydžiams naudojami oro uostai;

12.4. oro navigacijos, ryšių, stebėjimo ir skrydžių valdymo įrenginiai;

12.5. meteorologijos įranga ir tarnybos;

12.6. skrydžių taisyklės ir skrydžių valdymo procedūros;

12.7. kontroliuojamoji ir ribojimų oro erdvė;

12.8. žemėlapis (schema) su draudžiamomis, ribotomis ir pavojingomis zonomis;

12.9. paieškos ir gelbėjimo įranga ir tarnybos;

12.10. atitinkami žemėlapiai ir schemos;

12.11. trumpa galiojančių NOTAM anotacija ir kita svarbi trumpalaikio pobūdžio informacija, neįtraukta į NOTAM, apie sąlygas oro uoste, tarp jų ir apie antžeminių įrenginių darbą bei aerodromo manevravimo lauką:

12.11.1. statybos ir remonto darbus;

12.11.2. nelygumus kilimo ir tūpimo bei riedėjimo takuose;

12.11.3. sniegą, ledą ar vandenį ir jo gylį ant kilimo ir tūpimo bei riedėjimo takų, jų poveikį sukibimo koeficientui;

12.11.4. kitus laikinus skrydžių saugos pavojus įskaitant paukščių keliamą pavojų;

12.11.5. aerodromų signalinių žiburių įrenginių darbą, gedimus, išjungimus;

12.11.6. ryšio, navigacijos, stebėjimo ir skrydžių valdymo įrenginių gedimus;

12.12. NOTAM informacija prieš skrydį priešskrydinės informacijos biuletenio (PIB) nustatyta rašytinė forma.

13. Visa šių taisyklių 11 punkte minima informacija turi būti skelbiama oro navigacijos informacijos bendrojo komplekto (AIP, AIC, PIB) dalyse.

14. Kiekvienoje oro uosto navigacinėje žiniavietėje orlaivių įguloms turi būti AIP duomenys apie tuos oro uostus, į kuriuos ar per kuriuos vykdomi skrydžiai ir skrydžių vykdymą reglamentuojantys Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos priedai ir ICAO dokumentai.

15. VĮ „Oro navigacija“ turi užtikrinti, kad kiekvienoje navigacinėje žiniavietėje būtų iškabinti tokie skrydžių vykdymo planavimo ir navigacijos žemėlapiai, schemos bei instrukcijos:

15.1. oro erdvės planavimo žemėlapis, mastelis 1:3 500 000;

15.2. oro erdvės planavimo žemėlapis, mastelis 1:6 000 000;

15.3. Lietuvos Respublikos oro navigacijos žemėlapis, mastelis 1:500 000;

15.4. visos Lietuvos Respublikos tarptautinių oro uostų schemos;

15.5. Lietuvos Respublikos aerodromų skrydžių instrukcijos.

16. Visose navigacinėse žiniavietėse orlaivių įgulos turi turėti galimybę įsigyti visus Lietuvos Respublikos skelbiamus leidinius (AIP, AIR, skrydžių vykdymo planavimo ir navigacijos žemėlapius bei schemas).

17. Visose navigacinėse žiniavietėse orlaivių įgulai turi būti suteikta konsultacija žodžiu dėl skrydžių Vilniaus skrydžių informacijos regione ir už jo ribų. Jei reikalinga informacija nėra žinoma, žiniavietės operatorius, įgulai paprašius, ryšio priemonėmis turi kreiptis į atitinkamą Lietuvos ar kitos valstybės tarnybą, gauti ją ir pateikti orlaivių įgulai.

 

________________