VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PIRKIMO DOKUMENTUOSE PATEIKIAMŲ TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ PARENGIMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2003 m. vasario 26 d. Nr. 1S-29

Vilnius

 

Vadovaudamasis 2002 m. gruodžio 3 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. IX-1217 (Žin., 2002, Nr. 118-5296) 7 straipsnio 2 dalies 2 ir 4 punktais:

1. Tvirtinu Pirkimo dokumentuose pateikiamų techninių reikalavimų parengimo metodiką (pridedama).

2. Nustatau, kad šiuo įsakymu patvirtinta Pirkimo dokumentuose pateikiamų techninių reikalavimų parengimo metodika taikoma atliekant viešuosius pirkimus pagal 2002 m. gruodžio 3 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą Nr. IX-1217.

 

 

DIREKTORIUS                                                                                      RIMGAUDAS VAIČIULIS

______________

 


Patvirtinta

Viešųjų pirkimų tarnybos prie Lietuvos

Respublikos Vyriausybės direktoriaus

2003 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. 1S-29

 

PIRKIMO DOKUMENTUOSE PATEIKIAMŲ Techninių reikalavimų parengimo metodika

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Pirkimo dokumentuose pateikiamų techninių reikalavimų parengimo metodika vadovaujamasi nustatant perkamoms prekėms, paslaugoms ar darbams keliamus techninius reikalavimus.

2. Techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai, nurodomi techninėje specifikacijoje, kuri yra pirkimo dokumentų ir numatomos sudaryti pirkimo sutarties sudedamoji dalis.

3. Technine specifikacija apibūdinamos perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės.

4. Techninė specifikacija turi užtikrinti konkurenciją ir nediskriminuoti tiekėjų bei, jeigu tai įmanoma, skatinti pateikti alternatyvius pasiūlymus.

5. Sąvokos, vartojamos šioje metodikoje, atitinka 2002 m. gruodžio 3 d. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo Nr. IX-1217 (Žin., 2002, Nr. 118-5296) vartojamas sąvokas.

 

II. Techninės specifikacijos sudarymas perkant prekes, paslaugas ir darbus

 

6. Techninė specifikacija sudaroma trimis etapais. Perkančioji organizacija pirmajame etape apibūdina, kokių rezultatų yra norima pasiekti vykdant prekių, paslaugų ar darbų pirkimą.

7. Antrajame etape svarstoma, kokios yra galimos alternatyvos, norint pasiekti laukiamą rezultatą.

8. Trečiajame etape iš galimų alternatyvų, įvertinus kiekvienos iš jų sąnaudas bei turimus finansinius išteklius, yra pasirenkama viena iš alternatyvų, užtikrinančių reikalingų prekių, paslaugų ir darbų įsigijimą. Pasirinkta alternatyva turi atitikti perkančiosios organizacijos finansines galimybes.

9. Norimas pasiekti rezultatas neapibūdinamas bei galimos alternatyvos nenustatinėjamos, jei techninė specifikacija sudaroma taip, kaip nurodyta 10.3 punkte.

10. Techninė specifikacija sudaroma šiais būdais arba šių būdų deriniu:

10.1. nurodant standartą, techninį reglamentą ar normatyvą;

10.2. nurodant pirkimo objekto funkcines savybes;

10.3. apibūdinant norimą pasiekti rezultatą.

11. Techninė specifikacija turi atitikti šiuos svarbiausius reikalavimus:

11.1. techniniai reikalavimai aiškūs, koncentruoti ir nedviprasmiški;

11.2. pateikiamos informacijos kiekis pakankamas tam, kad tiekėjai galėtų parengti pasiūlymus ir nustatyti siūlomą kainą;

11.3. naudojama terminologija turi nesudaryti kliūčių bet kuriems tiekėjams dalyvauti viešajame pirkime;

11.4. nurodomos pirkimo objekto funkcinės savybės turi būti esminės, be kurių pirkimo objekto neįmanoma panaudoti pagal perkančiosios organizacijos numatytą paskirtį arba toks panaudojimas būtų labai apsunkintas. Papildomas pirkimo objekto savybes galima nurodyti tik tuomet, kai perkančioji organizacija gali įrodyti tokių papildomų savybių naudą ir kai pirkimo dokumentuose nustatyta, kad pasiūlymai vertinami pagal jų ekonominį naudingumą, kurį apskaičiuojant atsižvelgiama ir į papildomas savybes;

11.5. joje negali būti nurodyta konkreti prekė, gamintojas ar tiekimo šaltinis, gamybos procesas, prekės ženklas, patentas, kilmės šalis. Šios nuorodos leidžiamos, kai pirkimo objekto negalima apibūdinti pagal aiškius, visiems suprantamus techninius reikalavimus (tokiu atveju perkančioji organizacija privalo nurodyti, kad savo savybėmis lygiaverčiai objektai yra priimtini, įrašydama žodžius „arba lygiavertis“) arba pirkimas vykdomas neskelbiamų derybų ar neskelbiamų supaprastintų derybų būdu;

11.6. techniniai reikalavimai turi būti pagrįsti. Įgaliotoms organizacijoms pareikalavus perkančioji organizacija turi pagrįsti keliamus techninius reikalavimus.

12. Techniniai reikalavimai išreiškiami nurodant konkrečias pirkimo objekto arba pirkimo objekto panaudojimo tikslo ir sąlygų savybes (pvz.: našumas, matmenys, energijos suvartojimas, norima gauti nauda naudojant pirkimo objektą ir pan.) ir reikalavimų šioms savybėms reikšmes. Reikšmės nurodomos tiksliai („turi būti lygu...“), ribiniais dydžiais („ne daugiau kaip....“, „ne mažiau kaip....“) arba reikšmių diapazonais („nuo.... iki....“). Visus pirkimo objektui keliamus techninius reikalavimus turi būti įmanoma išmatuoti ar kitokiu būdu patikrinti.

13. Paslaugų pirkimo atveju techninėje specifikacijoje papildomai nurodomas paslaugų pobūdis ir jų teikimo vieta, nustatomi kartu su paslaugomis tiekiamų prekių ar atliekamų darbų techniniai reikalavimai. Perkant darbus, nurodoma darbų atlikimo vieta.

14. Darbų pirkimo atveju paprastai techninės specifikacijos atitikmuo yra laikytinas parengtas ir nustatytąja tvarka suderintas projektas. Tais atvejais, kai projektas nerengiamas, techninė specifikacija sudaroma taip, kaip nurodyta 10.1 punkte, o kai kartu su statybos, remonto, rekonstrukcijos, nukėlimo ar nugriovimo darbais perkamos ir projektavimo paslaugos – taip, kaip nurodyta 10.2 ir/ar 10.3 punkte.

15. Darbų ar paslaugų techninėje specifikacijoje (projekte) negali būti pateikta nuorodų į konkretų medžiagų, įrenginių, mechanizmų ar kitų priemonių, kurios bus naudojamos atliekant darbus ar teikiant paslaugas, gamintoją, kilmės šalį, tiekimo šaltinį.

 

III. Standartų naudojimas techninėje specifikacijoje

 

16. Jei techninė specifikacija sudaroma taip, kaip nurodyta 10.1 punkte, techninėje specifikacijoje nurodomas arba Europos standartą perimantis Lietuvos standartas, arba Europos standartas, o jeigu šių standartų nėra – tarptautinis standartas ar kitas Nacionalinės standartizacijos institucijos patvirtintas normatyvinis dokumentas, kartu nurodant, kad tiekėjai gali remtis nurodytiems standartams lygiaverčiais kitais Europos Sąjungos valstybių narių nacionalinių standartizacijos institucijų patvirtintais normatyviniais dokumentais. Šiuo atveju perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kad neatmes pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka techninėje specifikacijoje nurodyto standarto, techninio reglamento ar normatyvo, jeigu dalyvis savo pasiūlyme perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodys, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus.

17. Kai techninė specifikacija sudaroma taip, kaip nurodyta 10.2 ir/ar 10.3 punkte, perkančioji organizacija pirkimo dokumentuose nurodo, kad neatmes pasiūlymo dėl to, kad siūlomos prekės, paslaugos ar darbai neatitinka Europos standartus perimančių Lietuvos standartų, Europos techninių reglamentų, Europos standartizacijos institucijų patvirtintų normatyvų, tarptautinių standartų, nacionalinių standartų, techninių reglamentų ar kitokių normatyvinių dokumentų, jei dalyvis savo pasiūlyme bet kokiomis perkančiajai organizacijai tinkamomis priemonėmis įrodys, kad jo pasiūlyti sprendimai yra lygiaverčiai ir atitinka techninėje specifikacijoje keliamus reikalavimus funkcinėms savybėms ar norimam rezultatui pasiekti.

18. Šios metodikos 15 ir 16 punktuose nurodytomis tinkamomis priemonėmis yra laikomas gamintojo parengtas techninis aprašas (su arba be priedų) arba autoritetingos trečiosios šalies atlikto bandymo ataskaita. Autoritetinga trečiąja šalimi laikoma Europos standartus atitinkanti testavimo ir kalibravimo laboratorija, sertifikavimo ar inspektavimo institucija.

19. Techninėje specifikacijoje pateikiama nuoroda, kad, esant neatitikimų tarp techninio aprašo ir jo priedų ar standartų, viršenybė teikiama pačiam aprašui, o ne priedams ar standartams.

 

IV. Baigiamosios nuostatos

 

20. Rekomenduojama kviesti ekspertus techninei specifikacijai sudaryti. Ekspertais gali būti kompetentingi, nepriekaištingos reputacijos asmenys, turintys specialių žinių vykdomo pirkimo srityje.

21. Darbų pirkimo atveju sudarant techninę specifikaciją rekomenduojama vadovautis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos 1999 m. rugpjūčio 18 d. įsakymu Nr. 260 „Dėl Tarptautinės inžinierių konsultantų federacijos (FIDIC) leidinių taikymo“ („Informaciniai pranešimai“, 1999, Nr. 34-93).

______________