LIETUVOS RESPUBLIKOS AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS

 

N U T A R I M A S

DĖL ŠALČININKŲ RAJONO TARYBOS 1990 M. GEGUŽĖS 15 D. SPRENDIMO „DĖL SVARBIAUSIŲ RAJONO TARYBOS UŽDAVINIŲ PASTARUOJU METU LIETUVOJE SUSIDARIUSIOJE POLITINĖJE SITUACIJOJE“

 

1990 m. gegužės 24 d. Nr. I-227

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba pažymi, kad Šalčininkų rajono Tarybos 1990 m. gegužės 15 d. sprendimas „Dėl svarbiausių rajono Tarybos uždavinių pastaruoju metu Lietuvoje susidariusioje politinėje situacijoje“ prieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir viršija savivaldybių kompetenciją.

Sutinkamai su Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos 1990 metų kovo 11 dienos aktu „Dėl Lietuvos nepriklausomos valstybės atstatymo“ Lietuvos valstybės teritorija yra vientisa ir nedaloma, joje negalioja jokios kitos valstybės Konstitucija. Lietuvos Respublikos 1990 metų kovo 11 dienos įstatymu „Dėl 1938 metų gegužės 12 dienos Lietuvos Konstitucijos galiojimo atstatymo“ nutrauktas 1978 m. balandžio 20 d. Lietuvos TSR Konstitucijos (Pagrindinio įstatymo) ir 1977 m. spalio 7 d. TSRS Konstitucijos (Pagrindinio įstatymo), taip pat TSRS ir sąjunginių respublikų įstatymų pagrindų, kitų TSRS įstatymų galiojimas Lietuvos Respublikos teritorijoje. Be to, Šalčininkų rajono Tarybos 1990 m. gegužės 15 d. sprendimas „Dėl svarbiausių rajono Tarybos uždavinių pastaruoju metu Lietuvoje susidariusioje politinėje situacijoje“ prieštarauja Lietuvos Respublikos Laikinojo Pagrindinio Įstatymo 101, 103, 105, 106 ir 130 straipsniams, Vietos savivaldos pagrindų įstatymo 1, 2, 3 ir 5 straipsniams.

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Laikinojo Pagrindinio Įstatymo 78 straipsnio 21 punktu, Lietuvos Respublikos Aukščiausioji Taryba nutaria:

1. Panaikinti Šalčininkų rajono Tarybos 1990 m. gegužės 15 d. sprendimo „Dėl svarbiausių rajono Tarybos uždavinių pastaruoju metu Lietuvoje susidariusioje politinėje situacijoje“ 3, 4 straipsnius.

2. Pavesti Rytų Lietuvos problemų laikinajai komisijai ištirti tokio Šalčininkų rajono Tarybos sprendimo priėmimo priežastis, parengti šio rajono gyventojų problemų sprendimo priemones ir iki birželio 15 d. pateikti svarstyti Aukščiausiajai Tarybai.

3. Pripažinti, kad rajono savivaldybės valdžios ir valdymo organų bei pareigūnų veiksmai, paremti TSRS Konstitucija ir buvusia Lietuvos TSR Konstitucija, yra neteisėti ir nesukelia jokių teisinių pasekmių.

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

AUKŠČIAUSIOSIOS TARYBOS

PIRMININKAS                                                                                                    V. LANDSBERGIS

______________