LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL ŠILUMOS TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2003 m. birželio 30 d. Nr. 4-263

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymu (Žin., 2003, Nr. 51-2254) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 765 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymą“ (Žin., 2003, Nr. 59-2659) 1.1.7 punktu,

tvirtinu Šilumos tarybos nuostatus (pridedama).

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2003 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 4-263

 

ŠILUMOS TARYBOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilumos taryba (toliau – Taryba) yra kolegiali, patariamojo balso teisę turinti, visuomeniniais pagrindais nuolat veikianti su šilumos ūkiu tiesiogiai susijusių institucijų atstovų grupė prie Ūkio ministerijos.

2. Tarybos buveinė yra Lietuvos Respublikos ūkio ministerijoje, Gedimino pr. 38/2, Vilnius, Lietuvos Respublika.

3. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais, taip pat bešališkumo, kolegialumo, demokratijos ir viešumo principais.

 

II. TARYBOS uždaviniai ir Funkcijos

 

4. Svarbiausieji Tarybos uždaviniai:

4.1. nagrinėti ir vertinti svarbiausias šalies šilumos ūkio problemas;

4.2. teikti ūkio ministrui išvadas, siūlymus ir sprendimų projektus svarbiais valstybės strategijos šilumos ūkyje klausimais, siekiant užtikrinti subalansuotą šilumos ūkio ir su juo susijusio energetikos sektoriaus plėtrą, tenkinant šilumos vartotojų poreikius šilumai mažiausiomis sąnaudomis šalies mastu ir neviršijant nustatytų apribojimų aplinkos taršai.

5. Taryba, vykdydama pagrindinius uždavinius, nagrinėja:

5.1. svarbius šilumos ūkio reformos klausimus ir rengia sprendimų projektus šilumos ūkio bei su juo susijusio energetikos sektoriaus plėtros strategijos klausimais:

5.1.1. valstybinės politikos šilumos ūkyje ir valstybinio reguliavimo priemonių;

5.1.2. centralizuoto šilumos tiekimo ir decentralizuotų šilumos gamybos alternatyvų optimalaus derinimo;

5.1.3. bendros šilumos ir elektros energijos gamybos pajėgumų ir centralizuoto šilumos tiekimo racionalios plėtros;

5.1.4. valstybinės paramos vietinio kuro, biokuro ir buitinių atliekų panaudojimui šilumos gamyboje;

5.1.5. konkurencijos šilumos ūkyje priemonių stiprinimui;

5.1.6. šilumos ūkio privatizavimo ir nuomos;

5.1.7. aplinkos taršos šilumos gamyboje mažinimo;

5.1.8. šilumos kainodaros principų ir valstybinės šilumos kainų politikos;

5.1.9. valstybės paramos daugiabučių namų gyventojams, modernizuojantiems savo namų šildymo ir karšto vandens įrangą;

5.1.10. efektyvaus Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir užsienio valstybių paramos panaudojimo šilumos ūkiui modernizuoti;

5.1.11. kitus su šilumos ūkiu susijusius klausimus;

5.2. savivaldybių šilumos ūkio specialiuosiuose planuose numatytus strateginius sprendimus;

5.3. svarbiausius investicinius projektus šilumos ūkyje ir rengia išvadas dėl jų įgyvendinimo. Valstybės tikslus atitinkančių projektų įgyvendinimui Taryba rekomenduoja valstybės paramos priemones.

6. Taryba rengia pasiūlymus dėl naujų įstatymų ir kitų teisės aktų, reikalingų valstybės politikai šilumos ūkyje įgyvendinti, taip pat dėl veikiančių teisės aktų šilumos ūkio srityje pakeitimo arba jų pripažinimo netekusiais galios.

 

III. TARYBOS SUDARYMAS

 

7. Tarybą sudaro ne mažiau kaip 9 ir ne daugiau kaip 12 narių.

8. Į Tarybos sudėtį įeina Ūkio ministerijos, Aplinkos ministerijos, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos, deleguoti Lietuvos savivaldybių asociacijos, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos, Pramoninkų konfederacijos, Dujų tiekėjų asociacijos ir vartotojų teises ginančių institucijų ir organizacijų atstovai.

9. Asmeninę Tarybos narių sudėtį tvirtina ūkio ministras.

10. Tarybos pirmininką, pirmininko pavaduotoją skiria ūkio ministras tvirtindamas asmeninę Tarybos sudėtį.

 

IV. TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

11. Taryba renkasi ne rečiau kaip kartą per ketvirtį. Neeilinis Tarybos posėdis gali būti sušauktas daugiau kaip pusės Tarybos narių reikalavimu arba Tarybos pirmininko iniciatyva.

12. Tarybos pirmininkas organizuoja Tarybos darbą ir atsako už jos veiklą, jai atstovauja.

13. Tarybos posėdžio darbotvarkė ir posėdžio medžiaga pateikiama Tarybos nariams ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio.

14. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių.

15. Tarybos nutarimai priimami, jeigu už juos balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvavusių Tarybos narių. Kiekvienas Tarybos narys turi vieną balsą. Jeigu „už“ ir „prieš“ balsavo po lygiai Tarybos narių, lemia Tarybos pirmininko balsas.

16. Į Tarybos posėdžius gali būti kviečiami dalyvauti su svarstomu klausimu susiję specialistai, mokslininkai, ekspertai, suinteresuotų visuomenės sluoksnių atstovai.

17. Operatyviniam klausimų svarstymui Taryba gali organizuoti e-posėdžius. E-posėdžiuose Tarybos nariai savo nuomonę svarstomu klausimu pareiškia elektroniniu paštu.

18. Taryba turi teisę gauti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų informaciją, reikalingą Tarybos darbui.

19. Taryba užtikrina priimtų nutarimų viešumą, kviesdama į posėdžius suinteresuotų institucijų, šilumos vartotojų ir jų teises ginančių institucijų ar organizacijų atstovus, skelbdama priimtus nutarimus Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos interneto tinklalapyje.

20. Tarybą techniškai aptarnauja Ūkio ministerija.

______________