LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETO PIRMININKO

ĮSAKYMAS

 

DĖL ASMENŲ APTARNAVIMO IR JŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2009 m. rugpjūčio 17 d. Nr. V-17

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis 2007 m. gegužės 18 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymo Nr. V-394 „Dėl Lietuvos bioetikos komiteto nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 58-2251, Nr. 108-4433; 2008, Nr. 4-150; 2009, Nr. 12-497) 24.1 punktu,

tvirtinu Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos bioetikos komitete taisykles (pridedama).

 

 

 

Pirmininkas                                                                                  Eugenijus Gefenas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos bioetikos komiteto pirmininko

2009 m. rugpjūčio 17 d.

įsakymu Nr. V-17

 

ASMENŲ APTARNAVIMO, JŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMO LIETUVOS BIOETIKOS KOMITETE TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos bioetikos komitete (toliau – LBEK) taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) prašymų, skundų nagrinėjimą ir asmenų aptarnavimą LBEK.

2. Asmenų aptarnavimui, jų prašymų ir/ar skundų nagrinėjimui taikomas „vieno langelio“ principas, t. y. prašymai ir/ar skundai priimami ir atsakymai į juos pateikiami vienoje darbo vietoje ir sprendimui priimti reikalingą informaciją iš kitų institucijų gauna pats LBEK, neįpareigodamas to atlikti asmenį, kuris kreipiasi.

3. Nagrinėjant asmenų prašymus ir/ar skundus Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

4. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. Skundas – asmens rašytinis kreipimasis į LBEK, nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.

4.2. Prašymas su asmens teisių ar teisėtų interesų pažeidimu nesusijęs asmens kreipimasis į LBEK, prašant priimti administracinį sprendimą arba atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus.

4.3. Prašymo ir/ar skundo nagrinėjimas – įgalioto LBEK valstybės tarnautojo ar darbuotojo veikla, apimanti asmens prašymo ir/ar skundo priėmimą, įregistravimą, esmės nustatymą, atsakymo parengimą ir išsiuntimą (įteikimą) asmeniui.

4.4. Atsakymas – atsižvelgiant į prašymo ir/ar skundo turinį, žodžiu, raštu ar elektroniniu būdu asmeniui teisės aktų nustatyta tvarka suteikta administracinė paslauga, pateikta informacija, išdėstyta LBEK nuomonė apie asmens kritiką, pasiūlymus ar pageidavimus.

4.5. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme vartojamas sąvokas.

5. Asmenų prašymai ir/ar skundai nagrinėjami pagal LBEK kompetenciją. Jeigu LBEK, kuriam pateiktas prašymas ir/ar skundas, neįgaliotas spręsti jame išdėstytų klausimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo ir/ar skundo gavimo, įgaliotas LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas išsiunčia prašymą ir/ar skundą kompetentingai institucijai (pasilikdamas kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastis.

6. Nagrinėdamas asmenų prašymus ir/ar skundus, įgaliotas LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo, efektyvumo, subsidiarumo principais, o teikdamas asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

7. Draudžiama atsisakyti nagrinėti asmenų prašymus ir/ar skundus dėl to, kad nėra įgalioto LBEK valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Įgalioto LBEK valstybės tarnautojo ar darbuotojo atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo darbo vietoje atvejais asmenų prašymus ir/ar skundus nagrinėti paveda LBEK pirmininkas kitiems valstybės tarnautojams ar darbuotojams.

8. Nagrinėjantis prašymą ir/ar skundą LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas pats nusišalina nuo prašymo ir/ar skundo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas LBEK pirmininko sprendimu, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nurodytos valstybės tarnautojo ar darbuotojo nušalinimo aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą ir/ar skundą, LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti LBEK pirmininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl LBEK pirmininko nusišalinimo nuo prašymo ir/ar skundo nagrinėjimo priima jis pats arba jį į pareigas paskyręs asmuo.

9. Asmens prašymo ir/ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Jei LBEK nėra pirmasis adresatas, LBEK privalo be atskiro pirmojo adresato prašymo jam pateikti pasiūlymus dėl prašymo ir/ar skundo nagrinėjimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir/ar skundo gavimo LBEK.

10. LBEK gautas pakartotinis skundas nenagrinėjamas, jeigu nenurodomos naujos aplinkybės, sudarančios prašymo ir/ar skundo pagrindą, ar nepateikiami papildomi argumentai, leidžiantys abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu. Kai pakartotinis prašymas ir/ar skundas nenagrinėjamas, LBEK per 5 darbo dienas nuo pakartotinio prašymo ir/ar skundo gavimo praneša asmeniui, kodėl jo prašymas ir/ar skundas nenagrinėjamas, ir nurodo šio sprendimo apskundimo tvarką.

 

II. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PATEIKIMAS

 

11. Asmenų prašymai gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar asmeniui tiesiogiai atvykus į LBEK), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į LBEK, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ir elektroniniu būdu. Asmenų skundai gali būti pateikiami tik raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į LBEK, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį).

12. Žodinis prašymas gali būti išdėstomas LBEK valstybės tarnautojui ar darbuotojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnauti asmenis.

13. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar LBEK interesų. Prireikus asmeniui sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

14. LBEK pasirenka jam tinkamiausią žodinių prašymų priėmimo būdą. Asmens pageidavimu jo priėmimas LBEK ir tiesioginis prašymo išdėstymas gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Pasikeitus nurodytam priėmimo laikui ar vietai, asmuo turi būti iš anksto įspėtas.

15. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos ar dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į instituciją turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą (vertėjas). Vertėją pakviečia LBEK arba asmuo, kuris kreipiasi į LBEK, savo iniciatyva.

16. Asmenų prašymai ir/ar skundai turi būti:

16.1. parašyti valstybine kalba (netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu);

16.2. parašyti įskaitomai;

16.3. asmens pasirašyti, nurodant vardą, pavardę, faktinę gyvenamąją vietą (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir kontaktinius duomenis.

17. Kai asmens prašymą ir/ar skundą LBEK teikia asmens atstovas pagal pavedimą, jis LBEK pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą ir/ar skundą, atitinkantį Taisyklių 16 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į LBEK kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme ir/ar skunde turi nurodyti savo vardą, pavardę, faktinę gyvenamąją vietą, kontaktinius duomenis, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą. Atstovaujamo asmens vardu pateiktas prašymas ir/ar skundas turi atitikti Taisyklių 16.1 ir 16.2 punktuose numatytus reikalavimus.

18. Asmens prašymas ir/ar skundas, pateiktas elektroniniu būdu ir pasirašytas elektroniniu parašu, prilyginamas prašymui ir/ar skundui raštu.

19. Elektroniniu būdu prašymas ir/ar skundas turi būti pateikiamas taip, kad prašymą ir/ar skundą gavęs LBEK galėtų:

19.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

19.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis LBEK naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

19.3. atpažinti prašymo ir/ar skundo turinį;

19.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą ir/ar skundą pateikusį asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

20. Rašytiniai prašymai ir/ar skundai, pateikti tiesiogiai, atsiųsti paštu, per pasiuntinį, turi būti užregistruoti LBEK kompiuterinėje laikmenoje, pažymint siuntėjo vardą ir pavardę. Ant prašymo ir/ar skundo dedamas spaudas, jame įrašomas LBEK registracijos numeris bei prašymo ir/ar skundo gavimo data. Prie registruoto prašymo ir/ar skundo prisegamas laiško vokas, kuriame jis atsiųstas.

21. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir/ar skundai registruojami LBEK pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, kurios tvirtinamos Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus įsakymu.

22. Jeigu prašyme ir/ar skunde keliamą klausimą pagal kompetenciją privalo nagrinėti ir sprendimą priimti savivaldybių vykdomosios valdžios ar kitos institucijos, vadovaujamasi Taisyklių 5 punktu.

23. Asmenų prašymai ir/ar skundai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo dienos.

24. Jeigu prašymo ir/ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo ir/ar skundo gavimo, LBEK pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo per 15 darbo dienų nuo prašymo ir/ar skundo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Taisyklių 24 punkte nustatyto termino pabaigos, LBEK išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydamas prašymo ir/ar skundo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

25. Prašymai ir/ar skundai, pateikti nesilaikant Taisyklių 16.2 punkte nustatyto reikalavimo, per 3 darbo dienas nuo prašymo ir/ar skundo gavimo LBEK grąžinami asmeniui, nurodant grąžinimo priežastį. LBEK pasilieka prašymo ir/ar skundo kopiją.

26. Prašymai ir/ar skundai, pateikti nesilaikant Taisyklių 16.3 punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjami, jeigu LBEK pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Nusprendus tokių prašymų ir/ar skundų nenagrinėti, asmuo per 3 darbo dienas yra informuojamas (jei prašyme ir/ar skunde yra nurodyti asmens kontaktiniai duomenys ar faktinė gyvenamoji vieta/buveinės adresas) apie prašymo ir/ar skundo nenagrinėjimo priežastis.

27. Prašymai ir/ar skundai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 19.1–19.3 punktuose nustatytų reikalavimų, nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastį.

28. Prašymai ir/ar skundai, pateikti elektroniniu būdu nesilaikant Taisyklių 19.4 punkte nustatyto reikalavimo, nenagrinėjami, jeigu LBEK pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip. Nusprendus tokių prašymų ir/ar skundų nenagrinėti, asmuo per 3 darbo dienas yra informuojamas (jei prašyme ir/ar skunde yra nurodyti asmens kontaktiniai duomenys ar faktinė gyvenamoji vieta/buveinės adresas) apie prašymo ir/ar skundo nenagrinėjimo priežastis.

 

IV. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMĄ IR SKUNDĄ PARENGIMAS, IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, ATSAKYMŲ APSKUNDIMAS

 

29. Į asmenų prašymus ir/ar skundus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas ir/ar skundas, jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu. Prireikus į prašymą ir/ar skundą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, jei vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą ir/ar skundą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

30. Atsakymas į prašymą ir/ar skundą parengiamas vienu egzemplioriumi ir išsiunčiamas asmeniui, o kopija lieka LBEK.

31. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

32. Prašymą ir/ar skundą nagrinėjęs LBEK, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą ir/ar skundą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

33. Asmuo, nesutinkantis su LBEK atsakymu į jo prašymą ir/ar skundą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo ir/ar skundo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka Administracinių ginčų komisijai arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui. Dėl LBEK valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

V. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

34. LBEK valstybės tarnautojų ar darbuotojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmeniui prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo nagrinėjimu. LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

34.1. paaiškinti, ar LBEK kompetentinga nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

34.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

34.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu prašymą gavęs LBEK nekompetentingas nagrinėti jo prašymo ir/ar skundo;

34.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja LBEK ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

35. Aptarnaudamas asmenį telefonu, LBEK valstybės tarnautojas ar darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

35.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

35.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

35.3. kalbėti valstybine kalba;

35.4. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

35.5. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

35.6. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

35.7. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

_________________