KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS

ĮSAKYMAS

 

DĖL KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2006 m. sausio 27 d. įsakymo Nr. 4/07-31 „dėl KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. sausio 6 d. Nr. V-1

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos direktoriaus 2006 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 4/07-31 „Dėl Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 13-473; 2007, Nr. 1-64), ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2. Pavedu Administracijos reikalų skyriui šį įsakymą nustatyta tvarka teikti skelbti leidinyje „Valstybės žinios“ ir Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos interneto tinklalapyje.

 

 

 

Direktorius                                                                                    Saulius Vitkūnas


 

PATVIRTINTA

Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2006 m. sausio 27 d.

įsakymu Nr. 4/07-31

(Kalėjimų departamento prie Lietuvos

Respublikos teisingumo ministerijos

direktoriaus 2010 m. sausio 6 d.

įsakymo Nr. V-1 redakcija)

 

KALĖJIMŲ DEPARTAMENTO PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentas (toliau – reglamentas) nustato Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – departamentas) darbo tvarką. Reglamento nuostatos taikomos departamentui pavaldžioms įstaigoms tiek, kiek reglamentas reglamentuoja jų veiklą.

2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, šiuo reglamentu ir kitais teisės aktais.

3. Departamentas savo veiklą grindžia teisėtumo, pagarbos žmogaus teisėms, įstatymo viršenybės, objektyvumo, visuomenės moralės, humanizmo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais demokratinio administravimo principais.

4. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje, Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijoje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja šio departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai arba direktoriaus įgalioti departamento administracijos padalinių (toliau – padaliniai) vadovai arba kiti departamento pareigūnai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojai).

 

II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

Departamento struktūra

 

5. Departamentui vadovauja direktorius, kuris yra atsakingas už departamentui pavestų uždavinių vykdymą. Direktorius koordinuoja ir kontroliuoja departamento padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus, taip pat departamentui pavaldžių įstaigų veiklą per šių įstaigų vadovus. Direktorius yra pavaldus Lietuvos Respublikos teisingumo ministrui (toliau – teisingumo ministras).

6. Direktorius turi pavaduotojus, kuriems nustato jų administruojamas veiklos sritis.

7. Departamento struktūra formuojama atsižvelgiant į Viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nuostatas, įstatymų ir kitų teisės aktų departamentui nustatytus uždavinius ir funkcijas ir į departamentui patvirtintą didžiausią leistiną valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių skaičių. Departamento struktūrą tvirtina direktorius įsakymu.

8. Departamento padaliniams vadovauja viršininkai (toliau – padalinių vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją(-us). Kai laikinai nėra padalinio vadovo, jo funkcijas atlieka jo pavaduotojas, šio padalinio darbuotojas, kurio pareigybės aprašyme tokios funkcijos yra nustatytos, arba direktoriaus įsakymu paskirtas kitas departamento darbuotojas.

9. Departamento padaliniai savo veikloje vadovaujasi direktoriaus įsakymu patvirtintais padalinių nuostatais, pareigūnai, kiti valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 685 (Žin., 2002, Nr. 51-1953; 2008, Nr. 49-1809), kiti darbuotojai – pareigybių aprašymais ir darbo sutartimis.

10. Departamento padalinių vadovai atsako už vadovaujamiems padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, taip pat už direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą.

11. Departamento padalinių vadovai turi užtikrinti, kad į darbą priimami darbuotojai ne vėliau kaip pirmąją jų darbo dieną būtų pasirašytinai supažindinti su departamento padalinio, į kurį priimami dirbti, nuostatais ir atitinkamu darbuotojo pareigybės aprašymu.

 

Departamento veiklos organizavimas

 

12. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis teisingumo ministro patvirtintais ir viešai paskelbtais departamento strateginiais veiklos planais.

13. Departamente kasmet sudaromi šie planavimo dokumentai:

13.1. strateginis veiklos planas (3 metų, kasmet atnaujinamas);

13.2. investicijų planas (1 ir 3 metų);

13.3. planuojamų vykdyti viešųjų pirkimų planas (einamųjų metų);

13.4. departamento pagrindinių priemonių pusmečių planai;

13.5. departamento padalinių ketvirčių veiklos planai;

13.6. kiti planavimo dokumentai.

14. Departamentui pavaldžios įstaigos veiklą organizuoja vadovaudamosi metiniais veiklos planais, kurie sudaromi atsižvelgiant į departamento strateginį veiklos planą.

15. Departamento strateginiai veiklos ir departamentui pavaldžių įstaigų metiniai veiklos planai rengiami vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir Kalėjimų departamento ir jam pavaldžių įstaigų strateginio veiklos planavimo metodika, patvirtinta departamento direktoriaus įsakymų.

16. Departamento strateginio veiklos plano rengimui organizuoti ir kontroliuoti, jo įgyvendinimui prižiūrėti, biudžetiniais metais pasiektiems rezultatams įvertinti, iškilusioms problemoms analizuoti ir planuojamo laikotarpio veiklos prioritetams nustatyti departamente sudaroma strateginio planavimo grupė. Strateginio planavimo grupę sudaro ir jos sudėtį tvirtina direktorius. Strateginio planavimo grupė atskaitinga direktoriui. Strateginio planavimo grupės posėdžiai šaukiami departamento vadovybės ar grupės narių iniciatyva.

17. Departamento strateginio veiklos plano programų įgyvendinimo ataskaitas rengia Biudžeto planavimo skyrius. Informaciją apie priemonių vykdymą Biudžeto planavimo skyriui teikia atsakingi už programų ir priemonių vykdymą departamento darbuotojai, padaliniai ir departamentui pavaldžios įstaigos. Centralizuoto vidaus audito skyrius teikia direktoriui programų vykdymo vertinimo audito ataskaitas, o jų kopijas – Biudžeto planavimo skyriui.

18. Departamento investicijų projektus rengia Biudžeto planavimo skyrius. Direktoriaus patvirtinti investicijų projektai teikiami Teisingumo ministerijai ir Finansų ministerijai.

19. Planuojamų vykdyti einamaisiais metais viešųjų pirkimų planus rengia Infrastruktūros ir pirkimų skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pirkimų įstatymo (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102; 2009, Nr. 93-3986) 7 straipsniu.

20. Departamento veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planus rengia Administracijos reikalų skyrius, įsakymu tvirtina departamento direktorius.

21. Departamento veiklos pagrindinių priemonių pusmečių plane glaustai pateikiama aplinkos ir išteklių analizė, prioritetinės veiklos sritys, planuojamos priemonės, jų vykdytojai ir vykdymo terminai.

22. Pasiūlymus dėl departamento veiklos pagrindinių priemonių pusmečių plano Administracijos reikalų skyriui likus ne mažiau kaip dviem savaitėms iki planuojamojo periodo pradžios pateikia visi departamento padaliniai.

23. Departamento pagrindinių priemonių pusmečio plano projektas, prieš teikiant jį tvirtinti direktoriui, svarstomas Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Ūkinės ir finansinės veiklos tarybos prie departamento direktoriaus posėdyje.

24. Departamento padaliniai savo veiklą planuoja ketvirčiais, išskyrus Centralizuoto vidaus audito skyrių, kuris, vadovaudamasis Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo (Žin., 2002, Nr. 123-5540; 2006, Nr. 141-5390; 2007, Nr. 110-4489) 8 straipsnio 3 dalies 3 punktu, sudaro metinius veiklos planus. Departamento padalinių ketvirčių veiklos planus tvirtina direktorius ar jo pavaduotojai pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis. Už departamento padalinių veiklos planavimą atsako šių padalinių vadovai.

25. Kiti planavimo dokumentai teisės aktų nustatyta tvarka rengiami departamento direktoriaus ir jo pavaduotojo(-ų) pavedimu.

26. Už atliktus darbus:

26.1. departamentui pavaldžios įstaigos departamentui pateikia:

26.1.1. departamento strateginio veiklos plano programų ir įstaigos metinio veiklos plano vykdymo ataskaitas – Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ir jam pavaldžių įstaigų strateginio veiklos plano programų vykdymo kontrolės ir ataskaitų rengimo taisyklėse, patvirtintose departamento direktoriaus 2004 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 4/07-83, nustatytais terminais ir tvarka;

26.1.2. įstaigos praėjusių metų veiklos ataskaitas – ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 1 d.

26.2. departamento padaliniai:

26.2.1. Administracijos reikalų skyriui pateikia ataskaitas už departamento veiklos pagrindinių priemonių pusmečio plane numatytų priemonių vykdymo ataskaitas – ne vėliau kaip iki einamųjų metų vasario 1 d. ir rugpjūčio 1 d.;

26.2.2. dėl ketvirčių planų vykdymo – ne vėliau kaip iki einamojo ketvirčio pirmojo mėnesio 10 d. atsiskaito direktoriui ar jo pavaduotojams pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis.

27. Administracijos reikalų skyrius parengia ir teikia direktoriui:

27.1. iki einamųjų metų kovo 1 d. ir rugsėjo 1 d. – pažymas apie departamento veiklos pagrindinių priemonių pusmečių planų vykdymą;

27.2. iki einamųjų metų kovo 1 d. – departamento metinę veiklos ataskaitą.

28. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami departamento vadovybės ir padalinių vadovų pasitarimuose, kurie paprastai vyksta kiekvieną pirmadienį 9.00 val. Šiuose pasitarimuose direktoriaus nurodymu gali dalyvauti ir kiti departamento darbuotojai ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai ar kiti darbuotojai. Direktorius gali keisti pasitarimų datą ir laiką.

29. Direktoriaus pavaduotojai gali kviesti departamento padalinių vadovų ir kitų darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo ar administruojamų veiklos sričių klausimais.

 

III. DEPARTAMENTO DIREKTORIAUS ĮSAKYMAI IR KITI DOKUMENTAI

 

Direktoriaus įsakymai, jų skelbimas ir įsigaliojimas

 

30. Direktorius, vykdydamas departamentui pavestus uždavinius, priima įsakymus. Prireikus direktorius gali priimti bendrus įsakymus su kitų institucijų ir (ar) įstaigų vadovais.

31. Direktorius priima įsakymus:

31.1. veiklos klausimais;

31.2. personalo klausimais;

31.3. atostogų klausimais;

31.4. komandiruočių klausimais;

31.5. dėl kitų Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų suteiktų įgaliojimų vykdymo.

32. Įsakymus pasirašo direktorius.

33. Direktoriui teikiamas pasirašyti įsakymo originalas, kurį prieš tai vizuoja:

33.1. įsakymo projektą rengęs darbuotojas(-ai);

33.2. įsakymo projektą rengusio darbuotojo(-ų) tiesioginis(-iai) vadovas(-ai);

33.3. darbuotojas, atsakingas už tai, kad įsakymas atitiktų lietuvių kalbos taisyklingumo ir dokumentų įforminimo reikalavimus, jei direktoriaus įsakymas yra oficialiai skelbiamas leidinyje „Valstybės žinios“ arba departamento interneto tinklalapyje;

33.4. suinteresuotų padalinių vadovai;

33.5. Teisės skyriaus viršininkas, išskyrus įsakymus atostogų, komandiruočių klausimais, taip pat įsakymus dėl darbuotojų skatinimo, pareigūnų tarnybos stažo ar tarnybos Lietuvos valstybei stažo patvirtinimo, mokymų organizavimo ir kvalifikacijos kėlimo;

33.6. Finansų valdybos viršininkas – įsakymus, susijusius su departamentui skirtų biudžeto asignavimų panaudojimu;

33.7. Personalo skyriaus viršininkas įsakymus personalo, atostogų ir komandiruočių klausimais;

33.8. direktoriaus pavaduotojas(-ai) – pagal jam (-iems) priskirtas administruojamas veiklos sritis.

34. Jei įsakymu yra tvirtinamas kitas teisės aktas, jis taip pat vizuojamas šio reglamento 33 punkte nustatyta tvarka.

35. Direktoriaus įsakymai, susiję su kitų institucijų valdymo sritimi ar kompetencija, turi būti su jomis suderinti.

36. Direktoriaus įsakymus registruoja ir jų originalus saugo Administracijos reikalų skyrius. Pasirašytų ir užregistruotų direktoriaus įsakymų kopijos ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduodamos arba siunčiamos įsakymo paskirstymo rodyklėje nurodytiems adresatams.

37. Direktoriaus įsakymai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų skelbimo ir įsigaliojimo tvarkos įstatymo (Žin., 1993, Nr. 12-296; 2002, Nr. 124-5626), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Ministro pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų ir kolegialių institucijų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ skelbimo interneto tinklalapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144) nustatyta tvarka.

38. Kai direktoriaus įsakymai turi būti paskelbti leidinyje „Valstybės žinios“ arba jo priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas privalo tai nurodyti direktoriaus įsakyme arba jo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje.

39. Direktoriaus įsakymus oficialiai skelbti leidinyje „Valstybės žinios“ ar jo priede „Informaciniai pranešimai“ ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pasirašymo ir registravimo leidinio „Valstybės žinios“ redakcijai pateikia Administracijos reikalų skyriaus atsakingas darbuotojas. Direktoriaus įsakymo, skelbtino leidinyje „Valstybės žiniose“ ar jo priede „Informaciniai pranešimai“, suredaguotą tekstą raštu ir (ar) kompiuterinėje laikmenoje arba elektroniniu paštu ne vėliau kaip kitą darbo dieną Administracijos reikalų skyriui pateikia įsakymo projekto rengėjas, suderinęs su tiesioginiu vadovu ir (ar) departamento direktoriumi.

40. Direktoriaus įsakymai per 3 darbo dienas nuo jų oficialaus paskelbimo leidinyje „Valstybės žinios“ skelbiami departamento interneto tinklalapyje.

41. Direktoriaus įsakymai, kurie yra skelbiami leidinyje „Valstybės žinios“ ar jo priede „Informaciniai pranešimai“, įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jei pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

42. Direktoriaus įsakymai, kurie nėra skelbiami leidinyje „Valstybės žinios“ ar jo priede „Informaciniai pranešimai“, įsigalioja jų pasirašymo ir registravimo dieną, jei pačiuose įsakymuose nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.

43. Įslaptinti direktoriaus įsakymai skelbti leidinyje „Valstybės žinios“ neteikiami.

 

Kiti departamento dokumentai, jų derinimas ir pasirašymas

 

44. Departamento dokumentus pasirašo direktorius, direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis ir kiti šiame reglamente nurodyti departamento darbuotojai.

45. Direktorius pasirašo:

45.1. dokumentus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidentui, Prezidento kanceliarijai, Seimui ir jo nariams, Vyriausybei, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, kitų Seimo ir Vyriausybės įstaigų vadovams, teismams, prokuratūroms (prokurorams), valstybės kontrolieriams, ministerijoms ir joms pavaldžioms įstaigoms, tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms;

45.2. tarptautines sutartis, susitarimus;

45.3. finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vadovo parašas;

45.4. kitus įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų jam priskirtus pasirašyti dokumentus.

46. Direktoriaus pavaduotojai pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis pasirašo:

46.1. siunčiamus dokumentus departamentui pavaldžioms įstaigoms, pažymas ir informacinio pobūdžio raštus fiziniams ir juridiniams asmenims;

46.2. departamento padalinių darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

46.3. visus apskaitos dokumentus ir mokėjimo apskaitos dokumentus, pagal kuriuos pervedamų lėšų suma vienam gavėjui ne didesnė kaip 10 tūkst. Lt (su PVM);

46.4. prekių, paslaugų ir darbų pirkimų sutartis, kurių vertė ne didesnė kaip 10 tūkst. Lt (be PVM), (pasirašo direktoriaus pavaduotojas, kuriam priskirta viešųjų pirkimų veiklos sritis);

46.5. kitus dokumentus, kuriuos įgalioja pasirašyti direktorius.

47. Finansų valdybos viršininkas antrojo parašo teise pasirašo visus finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, kuriuose būtinas įstaigos vyriausiojo finansininko (buhalterio) parašas.

48. Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininkas antrojo parašo teise pasirašo banko ir kasos dokumentus, buhalterinės apskaitos dokumentus, direktoriui įgaliojus, – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.

49. Personalo skyriaus viršininkas pasirašo pagal savo kompetenciją pažymas fiziniams asmenims (apie darbo laiką, apie tarnybos eigą, apie pensijų išmokėjimo dydžius) ir juridiniams asmenims (paklausimus apie atliekamus specialiuosius patikrinimus, išrašus iš asmens bylų).

50. Infrastruktūros ir pirkimų skyriaus viršininkas pasirašo pagal kompetenciją siunčiamus informacinio pobūdžio dokumentus departamentui pavaldžioms įstaigoms.

51. Direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams pasirašyti teikiami dokumentai turi būti vizuoti: dokumento rengėjo, jo tiesioginio vadovo, suinteresuoto padalinio vadovo, direktoriaus pavaduotojo pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį, prireikus, direktoriaus nurodymu, – ir kitų departamento darbuotojų. Vizuojamas departamente liekantis dokumento egzempliorius arba išsiunčiamo dokumento egzempliorius (kai siunčiama tik elektroninio ryšio priemonėmis) – jo paskutiniojo lapo kitoje pusėje. Atskiriems dokumentams direktorius gali nustatyti kitą vizavimo tvarką.

52. Sutarčių projektai vizuojami Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos vardu sudaromų sutarčių rengimo, derinimo ir pasirašymo tvarkos aprašo, patvirtinto departamento direktoriaus 2009 m. kovo 5 d. įsakymu Nr. V-43, nustatyta tvarka. Vizuodamas sutartis, sutarties projektą rengęs darbuotojas vizuoja kiekvieną visų sutarties egzempliorių lapą (ir priedų, jeigu jie yra). Kiti departamento atsakingi darbuotojai vizuoja departamente liekančio sutarties egzemplioriaus paskutinį lapą.

53. Sąskaitos vizuojamos, vadovaujantis Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valstybės biudžeto asignavimų ir kitų lėšų išmokėjimo taisyklėmis, patvirtintomis departamento direktoriaus 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. V-31.

 

IV. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

54. Departamente pavedimus duoti turi teisę:

54.1. direktorius – direktoriaus pavaduotojams pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis, padalinių vadovams pagal padaliniams nustatytas funkcijas, direktoriui tiesiogiai pavaldiems darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, departamentui pavaldžių įstaigų direktoriams;

54.2. direktoriaus pavaduotojai – pavaldiems padalinių vadovams pagal padaliniams nustatytas funkcijas ir darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas, taip pat kitų padalinių vadovams ir darbuotojams, informuodami atitinkamą direktoriaus pavaduotoją;

54.3. padalinių vadovai – vadovaujamo padalinio darbuotojams pagal jų pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.

55. Direktoriaus pavedimai gali būti duodami direktoriaus įsakymais, rezoliucijomis, kita rašytine ar žodine forma.

Direktoriaus pavaduotojų pavedimai gali būti duodami rezoliucijomis, kita rašytine ar žodine forma, taip pat papildomomis rezoliucijomis, jei direktoriaus rezoliucijoje jiems nurodytą užduotį jie paveda vykdyti konkretiems departamento darbuotojams pagal jų priskirtas veiklos administravimo sritis.

Jei pavedime nurodomas daugiau nei vienas vykdytojas, pagrindinis ir tiesioginis pavedimo vykdytojas yra asmuo, nurodytas rezoliucijoje pirmasis. Visi kiti pavedimo vykdytojai tiesioginio vykdytojo prašymu pagal savo kompetenciją pateikia pažymas arba konsultuoja žodžiu, vizuoja galutinį parengtą dokumentą. Už pavedimo įvykdymą per nustatytą terminą yra atsakingas vykdytojas, nurodytas rezoliucijoje pirmasis.

56. Padalinių vadovai direktoriaus rezoliucijoje jiems nurodytos užduoties vykdymą (išskyrus pavedimą atlikti tarnybinio (drausminio) nusižengimo tarnybinį tyrimą) gali raštu ar žodžiu pavesti vadovaujamo padalinio konkretiems darbuotojams.

Jeigu pavedime dėl tarnybinio (drausminio) nusižengimo tyrimo vykdymo rezoliucijoje nurodytam padalinio vadovui pavesta atlikti tarnybinio nusižengimo tyrimą, rezoliucijoje nurodytas padalinio vadovas asmeniškai atlieka šį pavedimą. Jeigu padalinio vadovui pavesta organizuoti tarnybinio (drausminio) nusižengimo tarnybinį tyrimą, nurodytą užduotį gali atlikti jam pavaldūs darbuotojai.

57. Pavedimas (išskyrus pavedimus parengti atitinkamo teisės akto projektą ir atlikti (organizuoti) tarnybinio (drausminio) nusižengimo tarnybinį tyrimą), jei teisės aktuose ar pačiame pavedime nenurodyta kitaip, turi būti įvykdytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti ne vėliau kaip per 3 mėnesius, jei pavedime, įsakyme ar kitame teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai atlikti (organizuoti) tarnybinio (drausminio) nusižengimo tarnybinį tyrimą turi būti atlikti teisės aktų nustatyta tvarka, jei pavedime nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

58. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą laiką negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam asmeniu, nurodant neįvykdymo priežastis ir naują įvykdymo terminą. Pavedimą davęs asmuo ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki įvykdymo termino pabaigos priima sprendimą dėl pavedimo vykdymo termino pratęsimo. Priėmus sprendimą pratęsti pavedimo įvykdymo terminą nustatomas naujas terminas pavedimui vykdyti.

Būtina vadovautis nuostata, kad pavedimo terminą galima pratęsti tik išimtiniais atvejais.

59. Laikoma, kad pavedimas įvykdytas, jeigu įvykdomos visos jame nurodytos užduotys, išspręsti visi jame pateikti klausimai ar į juos atsakyta iš esmės. Jei pavedimas įvykdomas netinkamai, visa medžiaga grąžinama rengėjams tobulinti, o pavedimo įvykdymo termino klausimą sprendžia pavedimą pasirašęs darbuotojas. Kai pavedimas įvykdomas ne rašytine forma (pvz., susitikimo metu ar telefonu), vykdytojas tai užrašo dokumento originalo paskutiniame lape virš apatinės paraštės, pasirašo ir nurodo datą.

60. Pavedimas gali būti duodamas nustatant kontrolinį pavedimo įvykdymo terminą ir (ar) jo trukmę kalendorinėmis dienomis (toliau – kontroliuojamas pavedimas). Tokiu atveju ant dokumento šalia rezoliucijos rašoma raidė „K“ ir terminas.

61. Kontroliuojamų pavedimų vykdymo apskaitą tvarko ir jų vykdymo duomenis apibendrina Administracijos reikalų skyrius, kuris privalo:

61.1. sudaryti kontroliuojamų pavedimų apskaitos žurnalą, kuriame surašomi visi kontroliuojami pavedimai;

61.2. likus 3 darbo dienoms iki kontroliuojamo pavedimo įvykdymo termino pabaigos informuoti apie tai atsakingus vykdytojus ir jų tiesioginius vadovus;

61.3. kiekvieną pirmadienį informuoti direktorių, direktoriaus pavaduotojus apie neįvykdytus pavedimus, taip pat nurodyti, kuris padalinys ar darbuotojas vėluoja juos įvykdyti.

62. Keičiantis darbuotojams, atsakingiems už atitinkamo kontroliuojamo pavedimo įvykdymą bei kontrolę, reikalų perdavimo–priėmimo akte (jei jis nerašomas, – direktoriaus įsakyme) turi būti nurodoma, kam pavedama toliau vykdyti (įgyvendinti) šį kontroliuojamą pavedimą.

63. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ar įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089) nustatytais terminais.

64. Prireikus atskiriems pavedimams ar teisės aktams įgyvendinti direktoriaus įsakymu sudaromos darbo grupės arba komisijos.

 

V. įstatymų IR KITŲ TEISĖS AKTŲ RENGIMAS IR DERINIMAS

 

Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimas

 

65. Departamente rengiami Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, teisingumo ministro, departamento direktoriaus įsakymų ir kitų norminių teisės aktų projektai (toliau – teisės aktų projektai).

66. Teisės aktų projektus rengia Teisės skyrius kartu su padaliniais pagal jų kompetenciją, direktoriaus įsakymu teisės aktų projektams rengti taip pat gali būti sudarytos darbo grupės.

67. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų ir galiojančių teisės aktų tobulinimo direktoriui teikia direktoriaus pavaduotojai, padalinių ir departamentui pavaldžių įstaigų vadovai. Pasiūlyme nurodoma, kokie teisės akto projekto tikslai ir uždaviniai, kodėl būtina parengti teisės akto projektą, kokias problemas juo siekiama išspręsti, taip pat gali būti pridedamas siūlomas teisės akto projektas.

68. Siūlymus dėl teisės akto projektų rengimo svarsto ir pagal savo kompetenciją vertina direktoriaus pavaduotojai, Teisės skyriaus darbuotojai, kitų padalinių vadovai ir kiti departamento darbuotojai.

69. Iš esmės nepritarus siūlymui rengti teisės akto projektą, pasiūlymą pateikusiam darbuotojui pateikiama pažyma su apibendrintu įvertinimu.

Kai siūlymas rengti teisės akto projektą nukreipiamas įvertinti keliems padaliniams, pažymą rengia kiekvienas padalinys pagal savo kompetenciją, o apibendrina pirmasis direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo rezoliucijoje nurodytas padalinys.

70. Teisės aktų projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymu (Žin., 1995, Nr. 41-991) ir turi atitikti Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923 (toliau – Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijos), ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169 (toliau – Dokumentų rengimo taisyklės), reikalavimus.

71. Numačius rengti naują įstatymą, įtvirtinti iki šiol neegzistavusį tam tikrų visuomeninių santykių teisinį reguliavimą, naują įstatymo redakciją, iš esmės keičiančią esamą (egzistuojantį) teisinį reguliavimą, ar naują įstatymą, apimantį kelių ministrų valdymo sritis, rengiama įstatymo koncepcija. Įstatymų koncepcijos rengiamos pagal Įstatymų koncepcijų rengimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2001 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 277 (Žin., 2002, Nr. 1-10).

Nedidelės apimties, nesudėtingų įstatymų koncepcijos paprastai nerengiamos.

72. Kai teisės aktu derinami ir įgyvendinami Europos Sąjungos teisės aktai, vadovaujamasi Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus pateikimo įstatymuose ir kituose teisės aktuose rekomendacijomis, patvirtintomis Europos teisės departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2002 m. gruodžio 13 d. įsakymu Nr. 106 k (Žin., 2002, Nr. 125-5720).

73. Rengiant galiojančio įstatymo, Vyriausybės nutarimo, teisingumo ministro įsakymo ir kito teisės akto pakeitimo projektą, kartu rengiamas ir atitinkamo teisės akto pakeitimo projekto lyginamasis variantas. Prireikus kartu su įstatymo projektu parengiamas ir įstatymo įgyvendinimo tvarkos įstatymo projektas, taip pat projektai dėl susijusių įstatymų pakeitimo, papildymo ar pripažinimo netekusiais galios, taip pat atliekamas sprendimų poveikio vertinimas.

74. Teisės akto sprendimų poveikio vertinimas atliekamas vadovaujantis Sprendimų projektų poveikio vertinimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 (Žin., 2003, Nr. 23-975).

75. Parengtą teisės akto projektą vizuoja:

75.1. teisės akto projekto tiesioginis rengėjas (darbo grupės vadovas);

75.2. teisės akto projektą rengusio darbuotojo tiesioginis vadovas;

75.3. darbuotojas, atsakingas už tai, kad teisės akto projektas atitiktų lietuvių kalbos taisyklingumo reikalavimus;

75.4. Teisės skyriaus viršininkas;

75.5. suinteresuotų padalinių vadovai;

75.6. direktoriaus pavaduotojas(-ai) pagal jam (-iems) priskirtą administruojamą veiklos sritį.

76. Direktoriaus įsakymų, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, projektai skelbiami departamento interneto tinklalapyje.

Departamento interneto tinklalapyje direktoriaus įsakymo projektą paskelbia Administracijos reikalų skyriaus atsakingas darbuotojas. Direktoriaus įsakymo, skelbtino departamento interneto tinklapyje, suredaguotą tekstą raštu ir kompiuterinėje laikmenoje Administracijos reikalų skyriui pateikia įsakymo projekto rengėjas, suderinęs su tiesioginiu vadovu ir (ar) departamento direktoriumi.

 

Departamento parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir teisingumo ministro įsakymų projektų teikimas Teisingumo ministerijai

 

77. Departamento parengti įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir teisingumo ministro įsakymų projektai teikiami Teisingumo ministerijai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento“, Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2008 m. balandžio 14 d. įsakymu Nr. 1R-154 „Dėl Teisingumo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“.

Teikiant teisės akto projektą Teisingumo ministerijai, rengiamas lydraštis – teikimas, kurį pasirašo departamento direktorius. Prie lydraščio – teikimo pridedama: teisės akto projektas ir priedai (jei jie yra), teisės akto projekto lyginamasis variantas, sprendimo projekto poveikio vertinimo pažyma (jei tokia buvo rengiama), suinteresuotų institucijų raštų kopijos ir kiti su teisės akto projektu susiję dokumentai.

Lydraštyje – teikime paprastai nurodoma: teisės akto pavadinimas, tikslai ir uždaviniai, teisės akto projektu sprendžiamo klausimo esmė, kodėl būtina priimti teisės akto projektą, kokios problemos bus išspręstos priėmus teisės akto projektą, su kuo projektas buvo suderintas.

Jeigu teikiamas įstatymo projektas, papildomai parengiamas aiškinamasis raštas pagal Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97) reikalavimus.

78. Kai dėl teisės akto projekto Teisingumo ministerija pareiškia pastabų ar pasiūlymų, rengėjas patikslina teisės akto projektą pagal Teisingumo ministerijos pastabas ar pasiūlymus ir pakartotinai suderina su departamento padaliniais, prireikus parengia derinimo pažymą. Pakartotinai gali būti nederinama tuo atveju, jeigu teisės akto projektas pagal Teisingumo ministerijos pastabas ar pasiūlymus buvo patikslintas tik pagal teisės aktų rengimo technikos reikalavimus.

 

Vi. dokumentų valdymO ORGANIZAVIMAS

 

79. Departamento dokumentų valdymą organizuoja ir už tai atsako Administracijos reikalų skyrius. Dokumentų valdymas vykdomas, vadovaujantis galiojančiais Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus, teisingumo ministro, departamento direktoriaus teisės aktais, reglamentuojančiais dokumentų valdymą bei archyvų darbą, ir skyriaus nuostatais.

80. Visi, išskyrus 81 punkte nurodyti, dokumentai nustatyta tvarka registruojami atitinkamuose dokumentų registruose, kurių sąrašą įsakymu tvirtina departamento direktorius.

Dokumentų registrų sąrašą rengia ir direktoriui tvirtinti teikia Administracijos reikalų skyrius.

Darbuotojai, gavę neužregistruotų dokumentų, privalo juos nedelsdami perduoti užregistruoti.

81. Neregistruojami gauti sveikinimai, kvietimai, reklaminiai lankstinukai, privataus pobūdžio laiškai, kita korespondencija, nesusijusi su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į apskaitos sistemą.

82. Dokumentus, gautus iš valstybinės valdžios institucijų, ministerijų, fizinių ar juridinių asmenų, užsienio šalių, Administracijos reikalų skyrius užregistravęs pateikia direktoriui, direktoriaus pavaduotojams (pagal jų administruojamas veiklos sritis) ar padalinių vadovams.

83. Direktorius, direktoriaus pavaduotojai ar administracijos padalinių vadovai, skirdami dokumento užduoties vykdytoją, rašo rezoliuciją pirmame dokumento lape nustatytoje vietoje. Rezoliucijoje trumpai išdėstoma, kas ir kaip turi spręsti dokumente keliamus klausimus, gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas (jei reikia), pasirašoma ir nurodoma rezoliucijos parašymo data.

84. Administracijos reikalų skyrius dokumentą atiduoda atsakingam už dokumento užduočių vykdymą asmeniui (toliau – vykdytojas). Jei yra paskirti keli vykdytojai, pirmajam iš jų atiduodamas dokumento originalas, kitiems – kopijos.

85. Pasirašyti siunčiamieji dokumentai Administracijos reikalų skyriui registruoti turi būti pateikiami jų pasirašymo dieną. Siunčiamieji dokumentai pateikiami kartu su vizuotais egzemplioriais. Dokumento originalas ar originalai (atsižvelgiant į adresatų skaičių) išsiunčiami adresatams, o vizuotas egzempliorius dedamas į atitinkamą padalinio bylą, numatytą dokumentacijos plane. Atsakomasis dokumentas į bylą dedamas po iniciatyvinio, nežiūrint atsakomojo dokumento datos.

86. Jei dokumentas siunčiamas tik elektroninio ryšio priemonėmis (nuskaitant tekstą), pateikiamas vienas dokumento egzempliorius (originalas).

87. Direktoriaus arba jo įgalioto darbuotojo pasirašytos sutartys registruojamos Administracijos reikalų skyriuje ir saugomos Buhalterinės apskaitos skyriuje.

88. Direktorius operatyviai supažindinamas su dokumentais, gautais iš Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos, Seimo, Vyriausybės, Seimo kontrolierių įstaigos, Generalinės prokuratūros, tarptautinių institucijų, kurių jurisdikciją ar kompetenciją priimti Lietuvos Respublikos įkalinimo įstaigose laikomų asmenų pareiškimus yra pripažinusi Lietuvos Respublika, Teisingumo ministerijos vadovybės, taip pat dokumentais su žyma „SKUBU“.

89. Darbuotojų elektroninio pašto adresais gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, persiunčiami į oficialią departamento pašto dėžutę adresu: kaldep@kaldep.lt

Oficialiu elektroninio pašto adresu gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, registruojami bendra tvarka.

90. Įslaptinta korespondencija registruojama ir apskaitoma vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1307 (Žin., 2005, Nr. 143-5193) ir atskiru departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

91. Už padaliniuose sudaromų bylų tinkamą tvarkymą ir saugojimą iki jų perdavimo į departamento archyvą atsako padalinių vadovai ar darbuotojai, atsakingi už padalinio bylų sudarymą pagal dokumentacijos planą.

 

VII. UŽSIENIO KORESPONDENCIJOS TVARKYMAS

 

92. Iš užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ar organizacijų gautus užsienio (anglų) kalba parengtus dokumentus direktoriui referuoja Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą.

93. Departamente gautų dokumentų vertimą iš anglų kalbos į lietuvių kalbą bei siunčiamų dokumentų vertimą į anglų kalbą atlieka Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą.

 

VIII. UŽSIENIO VALSTYBIŲ IR TARPTAUTINIŲ institucijų Ar ORGANIZACIJŲ ATSTOVŲ PRIĖMIMAS

 

94. Užsienio valstybių ir tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų priėmimą organizuoja Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą. Jei tokių atstovų priėmimą organizuoja kiti departamento administracijos padaliniai ar departamentui pavaldžios įstaigos, apie tai informuojamas departamento Administracijos reikalų skyrius.

Ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki priėmimo dienos priėmimo darbotvarkė ir kita su priėmimu susijusi medžiaga pateikiama direktoriui, jeigu jis nenustato kitaip.

 

IX. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS ir informacijos teikimas pagal visuomenės paklausimus

 

95. Visuomenės informavimu apie departamento, jam pavaldžių įstaigų veiklą ir palankios viešosios nuomonės formavimu rūpinasi Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, vykdantis atstovo spaudai funkcijas.

96. Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, vykdantis atstovo spaudai funkcijas, teikia informaciją visuomenės informavimo priemonių atstovams ir visuomenei, komentuodamas su departamento, jam pavaldžių įstaigų veikla susijusius klausimus, informuodamas apie svarbius vadovų susitikimus, pasitarimus ir vizitus, pasirašytus dokumentus, kitus su departamento veikla susijusius klausimus, taip pat rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais. Pranešimai derinami su departamento direktoriumi. Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, vykdantis atstovo spaudai funkcijas, taip pat apibendrina su departamento ir jam pavaldžių įstaigų veikla susijusią informaciją spaudoje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse ir teikia ją direktoriui, jo pavaduotojams, kitiems departamento darbuotojams, departamentui pavaldžioms įstaigoms.

97. Pranešimai ir kita informacija, teikiama visuomenės informavimo priemonių atstovams bei visuomenei, privalo būti suderinta su direktoriumi ir atitikti oficialią departamento poziciją.

98. Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, vykdantis atstovo spaudai funkcijas, operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusias žinias apie bausmių vykdymo sistemos veiklą ir prireikus suderinęs su direktoriumi ar direktoriaus pavaduotoju pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį, teikia oficialią departamento poziciją probleminiais klausimais.

99. Prireikus Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, vykdantis atstovo spaudai funkcijas, organizuoja departamento, jam pavaldžių įstaigų ir valstybės įmonių prie pataisos įstaigų vadovų interviu su visuomenės informavimo priemonių atstovais.

100. Informaciją departamento interneto tinklalapyje tvarko ir skelbia Administracijos reikalų skyrius.

101. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008), Visuomenės informavimo įstatymo (Žin., 1996, Nr. 71-1706; 2006, Nr. 82-3254) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

X. prašymų, skundų ir pranešimų nagrinėjimas

 

102. Skundai ir pranešimai (toliau – skundai), prašymai, departamente gauti paštu, faksimilinėmis priemonėmis, elektroniniu paštu ar asmenims apsilankius departamente, priimami ir registruojami jų gavimo dieną.

103. Skundai ir prašymai nagrinėjami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).

Nagrinėjant suimtųjų ir nuteistųjų skundus šio punkto pirmoje pastraipoje nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 73-3084).

104. Departamente užregistruoti skundai ir prašymai perduodami nagrinėti tokia tvarka:

104.1. asmenų skundai ir prašymai perduodami direktoriui arba direktoriaus pavaduotojui pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį;

104.2. suimtųjų ir nuteistųjų skundai ir prašymai perduodami direktoriaus pavaduotojui, kuriam priskirtos apsaugos, priežiūros ir socialinio darbo veiklos sritys.

105. Departamento direktorius arba direktoriaus pavaduotojas paveda padaliniui arba atskiriems darbuotojams pagal jų kompetenciją išnagrinėti skundą ar prašymą ir parengti sprendimo (atsakymo) projektą.

106. Sprendimo (atsakymo) projektą rengia direktoriaus ar direktoriaus pavaduotojo rezoliucijoje nurodytas pirmas padalinys arba darbuotojas. Kiti rezoliucijoje nurodyti padaliniai arba darbuotojai parengia pažymas dėl skunde ar prašyme išdėstytų aplinkybių ir kartu su pagrindiniu pavedimo vykdytoju vizuoja sprendimo (atsakymo) projektą. Sprendimo projektą taip pat vizuoja direktoriaus pavaduotojas, kurio administruojamai veikos sričiai priskirtas pirmasis vykdytojas.

107. Sprendimus (atsakymus) į skundus ir prašymus pasirašo:

107.1. direktorius, kai skundas ar prašymas išnagrinėtas direktoriaus pavedimu;

107.2. direktoriaus pavaduotojas, kai asmens skundas ar prašymas išnagrinėtas direktoriaus pavaduotojo pavedimu;

107.3. direktoriaus pavaduotojas, kuriam priskirtos apsaugos, priežiūros ir socialinio darbo veiklos administravimo sritys, kai pasirašomas sprendimas (atsakymas) į nuteistojo ar suimtojo skundą ar prašymą.

 

XI. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS

 

108. Departamento ir jam pavaldžių įstaigų darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555), Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2009 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1R-202 „Dėl Tarnybinių komandiruočių tvarkos aprašo ir tarnybinės komandiruotės užsienio valstybėje ataskaitos pavyzdinės formos patvirtinimo“ ir departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

 

XII. DARBO IR POILSIO LAIKAS, atostogų suteikimas

 

109. Departamente pirmadienį–ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Šeštadienis ir sekmadienis – poilsio dienos. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, atskiruose departamento padaliniuose ir atskiriems darbuotojams gali nustatyti kitą darbo pradžios ir pabaigos laiką.

110. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-5314) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.

Departamento padalinių vadovai yra atsakingi už darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą. Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo funkcija yra įrašoma į atitinkamo padalinio darbuotojo pareigybės aprašymą. Darbo laiko apskaitos žiniaraštis, vizuotas jį rengusio atitinkamo administracijos padalinio darbuotojo, jo tiesioginio vadovo ir pasirašytas direktoriaus arba direktoriaus pavaduotojo, pateikiamas Buhalterinės apskaitos skyriui. Darbo laiko apskaitos žiniaraščiai registruojami Buhalterinės apskaitos skyriuje atitinkamame dokumentų registre.

111. Darbuotojas, dirbantis kompiuteriu, po kiekvienos valandos nepertraukiamo darbo gali daryti iki 10 minučių poilsio pertrauką.

112. Kasmetinės, nemokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti, atostogos dėl perkėlimo į kitas pareigas departamento pareigūnams ir valstybės tarnautojams suteikiamos Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto (Žin., 2000, Nr. 39-1088; 2008, Nr. 135-5230 (toliau – Statutas), Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708 (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos departamento pareigūnams ir valstybės tarnautojams suteikiamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569 (toliau – Darbo kodeksas) nustatyta tvarka. Kasmetinės, tikslinės atostogos departamento darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.

113. Kasmetinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos pagal Personalo skyriaus parengtą atostogų grafiką ir darbuotojo prašymą. Prašymas dėl kasmetinių atostogų suteikimo turi būti suderintas su savo padalinio vadovu ir direktoriaus pavaduotoju pagal jiems priskirtą administruojamą veiklos sritį ir ne vėliau kaip prieš 7 darbo dienas iki planuojamų atostogų dienos turi būti pateiktas direktoriui.

Kasmet iki sausio 15 d. departamento padalinių vadovai turi pateikti Personalo skyriui pažymą apie savo vadovaujamo padalinio darbuotojų planuojamą atostogų laiką, suderintą su direktoriumi arba jo pavaduotojais pagal jiems priskirtas administruojamas veiklos sritis.

Departamentui pavaldžių įstaigų direktoriai kasmet iki sausio 15 d. pateikia Personalo skyriui su departamento direktoriumi suderintą savo atostogų grafiką.

114. Į atostogų grafiką įtrauktas darbuotojas, dėl tam tikrų priežasčių negalintis grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantis pasinaudoti dalimi atostogų, turi teisę pateikti rašytinį prašymą, suderintą su savo padalinio vadovu, direktoriaus pavaduotoju pagal jam priskirtą administruojamą veiklos sritį, ir gauti direktoriaus sutikimą.

115. Departamento direktoriui atostogos suteikiamos teisingumo ministro įsakymu Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka (Žin., 2008, Nr. 45-1689). Departamento darbuotojams ir jam pavaldžių įstaigų direktoriams atostogos suteikiamos departamento direktoriaus įsakymais.

116. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų padalinių darbuotojams duoti pavedimai jų atostogų metu būtų perduoti vykdyti kitiems darbuotojams.

 

XIII. mokymas ir kvalifikacijos kėlimas

 

117. Departamento darbuotojų mokymas ir kvalifikacijos kėlimas vykdomas vadovaujantis Statuto, Valstybės tarnybos įstatymo, Darbo kodekso, Valstybės tarnautojų mokymo organizavimo tvarkos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. 340 (Žin., 2002, Nr. 77-3311; 2005, Nr. 69-2487), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

118. Personalo skyrius ir departamento Mokymo centras (toliau – Mokymo centras), atsižvelgdami į kas 5 metai Lietuvos Respublikos Vyriausybės tvirtinamas Valstybės tarnautojų mokymo strategijas ir į bausmių vykdymo sistemos personalo mokymo poreikio situaciją, rengia departamento ir jam pavaldžių įstaigų personalo mokymo strategijas.

119. Kasmet iki ateinančių metų pradžios su departamento administraciniais padaliniais suderinamas Mokymo centro parengtas ateinančių metų departamento ir jam pavaldžių įstaigų personalo kvalifikacijos tobulinimo renginių planas, kurį tvirtina departamento direktorius.

120. Kasmet Personalo skyriaus rengiami ateinančių metų valstybės tarnautojų mokymo planai, kurie iki kovo 1 d. suderinami su Teisingumo ministerija ir departamento direktoriaus patvirtinami iki liepos 1 d., per registro VATIS sistemą pateikiami Valstybės tarnybos departamentui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės tarnybos departamentas). Patvirtinus departamentui einamųjų metų biudžeto asignavimus, atsižvelgiant į valstybės tarnautojų tarnybinės veiklos ir valstybės tarnautojų vertinimo rezultatus bei į departamento finansines galimybes, valstybės tarnautojų mokymo planai tikslinami ir iki kovo 1 d. patikslinti einamųjų metų valstybės tarnautojų mokymo planai pateikiami Valstybės tarnybos departamentui.

121. Kasmet iki einamųjų metų vasario 1 d. Personalo skyriuje rengiama ataskaita apie valstybės tarnautojų mokymą praėjusiais metais ir pateikiama per registro VATIS sistemą Valstybės tarnybos departamentui.

122. Kasmet iki liepos 15 d. departamentui pavaldžių įstaigų personalo tarnybos teikia departamento Personalo skyriui informaciją apie personalo mokymo organizavimo rezultatus ir personalui mokyti per einamųjų metų I pusmetį išleistas lėšas ir iki sausio 15 d. – apibendrintą informaciją už praeitus metus.

123. Kasmet Personalo skyrius analizuoja ir rengia apibendrintas pusmečių ir metų pažymas apie departamento ir jam pavaldžių įstaigų personalo mokymo organizavimo rezultatus ir personalui mokyti išleistas lėšas.

124. Kasmet iki einamųjų metų rugsėjo 20 d. departamentui pavaldžių įstaigų personalo tarnybos pateikia departamento Personalo skyriui teminių tarnybinio mokymo planų ir įsakymų dėl pareigūnų tarnybinio mokymo organizavimo kopijas.

 

XIV. DARBUOTOJŲ SKATINIMAS

 

125. Departamento darbuotojai skatinami vadovaujantis Statutu, Valstybės tarnybos įstatymu, Darbo kodeksu ir kitais darbo santykius reguliuojančiais teisės aktais.

126. Departamento darbuotojams, kurių materialinė būklė tapo sunki dėl jų pačių ligos, šeimos narių ligos ar mirties, stichinės nelaimės ar turto netekimo, iš sutaupytų darbo užmokesčio lėšų gali būti skiriama pašalpa įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

Departamento pareigūnams ir valstybės tarnautojams gali būti skiriamos vienkartinės piniginės išmokos Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 (Žin., 2002, Nr. 74-3166; 2008, Nr. 132-5072), darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, – Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1993 m. liepos 8 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ (Žin., 1993, Nr. 28-655) nustatyta tvarka.

 

XV. DARBUOTOJŲ ATSAKOMYBĖ

 

127. Departamento pareigūnai ir valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Statuto ar Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

Departamento darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

128. Įstatymų nustatytais atvejais departamento darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XVI. REIKALŲ perdavimas KEIČIANTIS DEPARTAMENTO DIREKTORIUI IR KITIEMS DARBUOTOJAMS

 

129. Keičiantis direktoriui, departamento reikalai perduodami naujai paskirtam departamento direktoriui Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka. Jeigu nėra paskirto naujo direktoriaus, reikalai perduodami teisingumo ministro įsakymu paskirtam direktoriaus pavaduotojui ar kitam asmeniui, kuriam pavesta laikinai eiti direktoriaus pareigas.

130. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui, reikalai direktoriaus pavedimu perduodami kitam darbuotojui. Paskyrus naują direktoriaus pavaduotoją ar padalinio vadovą, reikalai perduodami naujai paskirtam direktoriaus pavaduotojui ar padalinio vadovui.

131. Atleidžiamas iš darbo arba perkeliamas į kitą darbą departamento darbuotojas privalo perduoti dokumentus, kurių užduotys nebaigtos vykdyti, ir turimas bylas, taip pat norminę ir informacinę medžiagą.

Keičiantis darbuotojams, atsakingiems už konkretaus įstatymo, Vyriausybės nutarimo ar kito teisės akto įgyvendinimą bei tokio teisės akto įgyvendinimo kontrolę, reikalų perėmimo akte nurodoma, kam pavedama toliau vykdyti šias funkcijas.

132. Reikalai perduodami naujai paskirtam į atleidžiamojo pareigas darbuotojui. Tais atvejais, kai naujai paskirto darbuotojo nėra, reikalai pagal aktą perduodami padalinio vadovui arba darbuotojui, kuriam pavesta laikinai eiti atleidžiamojo pareigas.

133. Keičiantis departamento direktoriui ar kitam darbuotojui, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo–priėmimo aktą, kurį tvirtina:

133.1. keičiantis direktoriaus pavaduotojams – direktorius;

133.2. keičiantis padalinių vadovams ir kitiems darbuotojams – direktorius arba jo pavaduotojas atitinkamai jam priskirtą administruojamą veiklos sritį.

134. Atleidžiami iš pareigų departamente darbuotojai Infrastruktūros ir pirkimų skyriaus darbuotojui privalo perduoti už departamento lėšas įgytas knygas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį darbuotojas visiškai materialiai atsakingas arba buvo juos gavęs naudoti. Šiuo atveju vadovaujamasi Kalėjimų departamento prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos ilgalaikio materialiojo, trumpalaikio materialiojo, turto ir atsargų vidaus apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis departamento direktoriaus 2009 m. vasario 13 d. įsakymu Nr. V-32.

 

XVII. ANTSPAUDŲ NAUDOJIMAS

 

135. Departamentas turi antspaudus su Lietuvos valstybės herbu. Departamento antspaudai naudojami teisės aktų nustatyta tvarka.

Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 1) naudojamas direktoriaus, jo pavaduotojų ar įgaliotų asmenų pasirašytiems dokumentams tvirtinti, taip pat gali būti naudojamas departamento sudarytų ar jo oficialiai gautų dokumentų kopijų, nuorašų ar išrašų tikrumui tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Administracijos reikalų skyriaus viršininkas.

Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 2) naudojamas finansiniams dokumentams tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Buhalterinės apskaitos skyriaus viršininkas.

Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 3 – mažesnių matmenų) naudojamas tarnybiniams, darbo, konvojuotojo, pensininko pažymėjimams, taip pat pažymėjimams, patvirtinantiems teisę laikyti (nešiotis) šaunamąjį ginklą, ir ginklo kortelėms tvirtinti. Šį antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Personalo skyriaus viršininkas.

136. Departamento direktorius saugoti antspaudus su Lietuvos valstybės herbu gali įgalioti kitus departamento darbuotojus. Šiuo atveju už konkretaus antspaudo saugojimą atsako direktoriaus įgaliotas departamento darbuotojas.

137. Departamento antspaudai su Lietuvos valstybės herbu gaminami, saugomi, apskaitomi ir sunaikinami vadovaujantis Leidimų užsakyti pagaminti antspaudus su Lietuvos valstybės ar savivaldybės herbu išdavimo, antspaudų saugojimo, apskaitos, sunaikinimo bei veiklos ataskaitos pateikimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos policijos generalinio komisaro 2002 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 657 (Žin., 2002, Nr. 127-5767).

 

XVIII. ARCHYVO TVARKYMAS

 

138. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211), ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

139. Departamento nuolatinio ir ilgo saugojimo dokumentų bylos per 2 metus nuo jų užbaigimo padalinių turi būti perduotos saugoti į departamento archyvą tolesniam saugojimui. Laikino saugojimo dokumentų bylos saugomos padaliniuose arba archyve.

140. Departamento archyvą tvarko Administracijos reikalų skyriaus darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą.

141. Saugomų dokumentų tinkamą priežiūrą, teisingą laikymą ir naudojimą, jų apskaitą, nuolatinio saugojimo dokumentų parengimą valstybiniam saugojimui organizuoja ir už šių funkcijų vykdymą atsako Administracijos reikalų skyriaus viršininkas ir šio skyriaus darbuotojas, atsakingas už archyvo tvarkymą.

142. Dokumentų, kurių saugojimo terminas pasibaigęs, vertinimą atlieka ir sprendimus dėl tolesnio jų saugojimo ar atrinkimo naikinti siūlo padaliniai, kartu su Administracijos reikalų skyriaus darbuotoju, atsakingu už archyvo tvarkymą.

Atrinkti naikinti dokumentai naikinami pritarus Dokumentų ekspertų komisijai, pagal naikinti atrinktų dokumentų aktą, kuris derinamas su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu ir tvirtinamas departamento direktoriaus arba jo įgalioto asmens.

143. Departamento padalinio panaikinimo atveju visi šio padalinio nuolatinio, ilgo ir laikino saugojimo dokumentai perduodami į departamento archyvą.

 

XIX. TARNYBINIO TRANSPORTO IR MOBILIŲJŲ TELEFONŲ NAUDOJIMAS

 

144. Departamento tarnybinis transportas naudojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių įsigijimo, nuomos ir naudojimo biudžetinėse įstaigose“ (Žin., 1998, Nr. 103-2838; 2003, Nr. 121-5486) ir departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

145. Departamento tarnybiniai mobilieji telefonai naudojami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimu Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ (Žin., 2002, Nr. 26-941) ir departamento direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

_________________