LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GAMTINIŲ DUJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. IXP-3601(4)

 

2004 m. spalio 27 d. Nr. 1326

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2004 m. liepos 20 d. sprendimo Nr. 2227 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto Nr. IXP-3601(4) nuostatoms ir pateikti dėl jo šiuos pasiūlymus:

1. Patikslinti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 3 straipsnio 35 dalį ir ją išdėstyti taip:

35. Sutartis „imk arba mokėk“ - dujų tiekimo (pirkimo- pardavimo) sutartis, kurios viena pagrindinių sąlygų yra įsipareigojimas mokėti už numatytas pirkti, bet nepaimtas dujas.“.

2. Siekiant sukonkretinti vadovaujančiųjų darbuotojų sąvokos apibrėžimą, patikslinti ir išdėstyti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 3 straipsnio 38 dalį taip:

38. Vadovaujantys darbuotojai - juridinio asmens valdymo organų nariai, vadovai, turintys teisę priimti sprendimus, duoti nurodymus ar pavedimus kitiems darbuotojams, kurių darbo pobūdis tiesiogiai susijęs su bent viena iš šių dujų įmonės vykdoma veikla: dujų gavyba, perdavimu, skirstymu, skystinimu, tiekimu ir laikymu.“.

3. Atsižvelgiant į 2003 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2003/55/EB „Dėl gamtinių dujų vidaus rinkos bendrųjų taisyklių, panaikinanti direktyvą 98/30/EB“ A priedo b punktą ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.217 ir 6.390 straipsnius, išdėstyti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 7 straipsnio 5 dalies 3 punktą taip:

3) nutraukti sutartis, jei keičiamos sutarčių sąlygos ir jos vartotojams yra nepriimtinos. Buitiniai vartotojai turi teisę nutraukti sutartis vienašališkai ir neatlygintinai Civilinio kodekso 6.390 straipsnio 1 dalyje nustatytomis sąlygomis;“.

4. Išbraukti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 8 straipsnio 4 dalies nuostatą, kad „tuo atveju, kai vartotojų netenkina sistemos operatorių siūlomi prijungimo terminai ir sąlygos, naujieji vartotojai, suvartojantys daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, arba vartotojai, didinantys suvartojimą daugiau kaip 25 mln. kubinių metrų dujų per metus viename objekte, įgyja teisę prisijungti prie dujų tinklo savo lėšomis“, taip pat išbraukti 20 straipsnio 3 dalies pirmajame sakinyje žodžius „bei šio įstatymo 8 straipsnio 4 dalyje“ ir 22 straipsnio 3 dalies 4 punkte vietoj žodžių „šio įstatymo 8 ir 20 straipsniuose“ įrašyti žodžius „šio įstatymo 20 straipsnyje“ dėl šių priežasčių:

4.1. tai prieštarauja Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 8 straipsnio 2 dalies nuostatai, kad įrengti ir plėtoti perdavimo, skirstymo sistemas operatoriaus licencijoje nurodytoje teritorijoje turi teisę tik licencijos turėtojas, 8 straipsnio 3 dalies nuostatai, kad naujas perdavimo ir skirstymo sistemas naujoje dujofikuojamoje teritorijoje turi teisę įrengti juridiniai asmenys, įgiję šią teisę konkurso būdu, ir 10 straipsnio 3 dalies nuostatai, kad licencijose nurodytose perdavimo ir skirstymo teritorijose operatorius (licencijos turėtojas) turi išskirtines veiklos vykdymo teises;

4.2. nėra aiškus naujiems vartotojams, prisijungusiems prie dujų tinklo savo lėšomis, priklausančių dujotiekių statusas, jų atitiktis Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 3 straipsnio 23, 28, 31 ir 40 dalyse pateikiamoms sąvokoms. Toks neapibrėžtumas komplikuotų Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 18 ir 19 straipsniuose nustatytų reikalavimų įgyvendinimą;

4.3. siūloma nuostata abejotina konstitucinio asmenų lygiateisiškumo principo atžvilgiu.

5. Išbraukti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 8 straipsnio 6 dalies nuostatą, kad „pagal įvado iki 30 metrų prijungimo įkainį buitinis vartotojas apmoka 50 procentų įvado prijungimo išlaidų, o likusi dalis yra dujų įmonės investicija į dujų sistemos plėtrą“, nes ši nuostata turėtų būti apibrėžta prijungimo įkainių nustatymo metodikoje, kurią tvirtina Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija.

6. Išbraukti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 10 straipsnio 3 dalies nuostatą, kad „licencijos išduodamos 5 metams“, nes tai neatitinka Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.79 straipsnio 1 dalies nuostatų.

7. Redaguoti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo 17 straipsnio 1 dalies pirmąjį sakinį ir jį išdėstyti taip:

„Dujų įmonės tvarko kiekvienos - perdavimo, skystinimo, skirstymo, laikymo, tiekimo nebuitiniams ir buitiniams vartotojams - veiklos atskirą buhalterinę apskaitą.“.

8. Išbraukti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 23 straipsnio 3 dalies nuostatą, kad „komisija, atsižvelgdama į konkurencijos lygį dujų sektoriuje, turi teisę nustatyti viršutinę dujų tiekimo kainos ribą, kai nepagrįstai didinamos ar iškraipomos dujų kainos vartotojams arba kai dujų tiekimo kaina viršija 15 procentų dujų pirkimo kainos prie valstybės sienos“.

9. Siekiant konkrečiai apibrėžti reguliuojamų kainų dujų sektoriuje diferencijavimo taisykles, patikslinti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo projekto 23 straipsnio 5 dalį ir vietoj žodžių „Reguliuojamos kainos gali būti diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams šis reikalavimas netaikomas“ įrašyti žodžius „Nebuitiniams vartotojams dujų perdavimo ir skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų kiekį ir galią. Buitiniams vartotojams dujų skirstymo kainos diferencijuojamos pagal dujų vartojimo kiekį. Dujų kiekio ir galios diferencijavimo principus nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“.

10. Patikslinti Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymo pakeitimo įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos parengia teisės aktus, reikalingus Gamtinių dujų įstatymo nuostatoms įgyvendinti.“.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                                  PETRAS ČĖSNA

______________