LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVIMO VIEŠO KONKURSO BŪDU NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

1996 m. rugsėjo 18 d. Nr. 1075

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymu (Žin., 1995, Nr. 61-1530), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatus (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                      MINDAUGAS STANKEVIČIUS

 

 

 

EKONOMIKOS MINISTRAS                                                                 ANTANAS KAMINSKAS

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1075

 

Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatai

 

Bendroji dalis

 

1. Šie nuostatai reglamentuoja valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu tvarką ir sąlygas pagal Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatymą.

2. Savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos savivaldybėms nuosavybės teise priklausančius privatizavimo objektus privatizuoja taip pat pagal šiuos nuostatus. Jeigu savivaldybių tarybos įsteigia Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme nustatytas privatizavimo institucijas, šios institucijos vykdo šiuose nuostatuose reglamentuotas Privatizavimo komisijos ir Lietuvos valstybinės privatizavimo agentūros prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau vadinama – Privatizavimo agentūra) funkcijas.

3. Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimas viešo konkurso būdu gali būti skelbiamas tik po to, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė patvirtina privatizuojamų objektų sąrašą, o Lietuvos Respublikos Seimo sudaryta Privatizavimo komisija patvirtina privatizavimo programą, į kurią įtraukiami tiek valstybei, tiek savivaldybėms nuosavybės teise priklausantys objektai.

4. Viešo konkurso būdu gali būti privatizuojamos valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės, kurių vertė didesnė kaip 50000 litų, taip pat šių įmonių akcijų paketai, jeigu jie sudaro daugiau kaip 10 procentų privatizuojamos valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės įstatinio kapitalo arba jeigu pagal vieną sandorį parduodami kelių valstybės (savivaldybės) kontroliuojamų įmonių akcijų paketai.

5. Viešus konkursus organizuoja ir vykdo Privatizavimo agentūra.

6. Šiuose nuostatuose sąvokos vartojamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo įstatyme.

 

Viešo konkurso rengimas

 

7. Įmonės steigėjas pateikia Privatizavimo agentūrai:

7.1. objekto privatizavimo programos projektą ir kitus dokumentus, nurodytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. sausio 26 d. nutarime Nr. 139 „Dėl Privatizavimo objektų parengimo privatizuoti tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1996, Nr. 10-253, Nr. 36-909);

7.2. įmonės, kurios akcijos parduodamos, prospektą, parengtą pagal Vertybinių popierių komisijos patvirtintas taisykles.

Parduodant uždarųjų akcinių bendrovių akcijas, gali būti pateikiamas memorandumas;

7.3. viešo konkurso rezultatų vertinimo sistemos projektą.

Informacija, turinti pramoninę ar komercinę paslaptį, turi būti pateikta tik derybų, rengiantis sudaryti privatizavimo sandorį, metu, prieš tai gavus rašytinius viešo konkurso dalyvių ir viešo konkurso komisijos narių įsipareigojimus saugoti šią paslaptį įsipareigojime nustatytą laiką. Pramonine ar komercine paslaptimi negali būti Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta vieša informacija.

8. Objekto privatizavimo viešo konkurso būdu programą Privatizavimo komisijai tvirtinti teikia Privatizavimo agentūra.

 

Viešo konkurso paskelbimas

 

9. Privatizavimo komisijai patvirtinus objekto privatizavimo programą ir viešo konkurso sąlygas, Privatizavimo agentūra ne vėliau kaip prieš 30 dienų iki viešo konkurso dokumentų rinkinio pardavimo pradžios Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbia:

9.1. valstybės ar savivaldybės objekto privatizavimo programą;

9.2. Privatizavimo agentūros darbuotojo, atsakingo už objekto privatizavimo programos įgyvendinimą, pavardę, pareigas, adresą, telefono ir fakso numerius;

9.3. privatizuojamos valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės apžiūros laiką ir šios įmonės darbuotojo, atsakingo už jos privatizavimą, pavardę, pareigas, adresą, telefono ir fakso numerius;

9.4. parduodamų akcijų skaičių, vienos akcijos nominalią vertę ir akcijų paketo pradinę pardavimo kainą;

9.5. viešo konkurso dokumentų rinkinio pardavimo pradžią bei pabaigą ir atsiskaitymo už jį tvarką;

9.6. viešo konkurso dalyvių dokumentų priėmimo vietą, pradžią ir pabaigą;

9.7. viešo konkurso dalyvių pateiktų dokumentų peržiūros vietą ir laiką;

9.8. banko, kuriame atidaryta sąskaita atsiskaityti už privatizavimo objektus, pavadinimą, adresą, kodą ir sąskaitos numerį;

9.9. kitą papildomą informaciją, kurią Privatizavimo agentūra ar Privatizavimo komisija nusprendžia skelbti.

10. Privatizavimo komisijai patvirtinus privatizavimo programą, valstybės (savivaldybės) kontroliuojama įmonė 9 mėnesius neturi teisės be Privatizavimo agentūros sutikimo didinti ar mažinti įstatinį kapitalą, reorganizuotis, steigti kitas įmones ar daryti kitokias investicijas, pirkdama kredito ar investicinius vertybinius popierius, savo turtu užtikrinti kitų ūkio subjektų prievoles, sudaryti sandorius (įskaitant paskolų teikimą bei ėmimą, nuomą, taip pat sutartis dėl medžiagų ir žaliavų, pagrindinių gamybos priemonių įsigijimo ar bet kokio perdavimo), jeigu turto, dėl kurio sudaromas sandoris (keli sandoriai), bendra vertė per šiuos 9 mėnesius yra didesnė kaip 10 procentų įmonės įstatinio kapitalo. Privatizavimo agentūra įmonės steigėjo teikimu gali leisti sudaryti šiuos sandorius. Šiuo atveju Privatizavimo agentūra informuoja apie tai privatizavimo subjektus, paskelbdama apie šių sandorių sudarymą Informaciniame privatizavimo biuletenyje ir vienoje iš visuomenės informavimo priemonių.

 

Viešo konkurso dokumentų rinkinio pardavimas

 

11. Privatizavimo subjektai, pageidaujantys dalyvauti viešame konkurse, privalo raštu pateikti Privatizavimo agentūrai prašymus parduoti dokumentų rinkinius, kartu pridėdami banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Privatizavimo fondo ar savivaldybės specialiąją sąskaitą sumokėta 200 litų už dokumentų rinkinį. Prašymus parduoti viešo konkurso dokumentų rinkinius Privatizavimo agentūra registruoja dokumentų rinkinių pardavimo žurnale. Dokumentų rinkinys išduodamas pirkėjui asmeniškai arba kitą darbo dieną išsiunčiamas prašyme nurodytu adresu. Privatizavimo subjektai, įsigiję viešo konkurso dokumentų rinkinį kitokiais būdais, negu nurodyta šiuose nuostatuose, dokumentų rinkinių pardavimo žurnale neįregistruojami ir jų paraiškos nenagrinėjamos. Prašymų parduoti dokumentų rinkinį ir jų pardavimo žurnalo formas nustato Privatizavimo agentūra.

Su privatizavimo subjektu, įsigijusiu viešo konkurso dokumentų rinkinį, Privatizavimo agentūra sudaro susitarimą dėl informacijos apie privatizuojamą įmonę, konkurso procesą, derybas ir panašiai neskleidimo.

12. Viešo konkurso dokumentų rinkinį sudaro:

12.1. įmonės, kurios akcijos parduodamos, prospektas arba memorandumas;

12.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinti Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatai;

12.3. viešo konkurso rezultatų vertinimo sistema;

12.4. paraiška dalyvauti viešame konkurse (pavyzdinė paraiška pateikta 1 priede);

12.5. pirkimo-pardavimo sutarties projektas (pavyzdinė sutartis pateikta 2 priede).

 

Viešo konkurso dalyvių registravimas

 

13. Privatizavimo subjektas, norintis dalyvauti viešame konkurse, privalo pervesti į Privatizavimo fondą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pradinį įnašą – ne mažiau kaip 5 procentus norimo įsigyti akcijų paketo pradinės pardavimo kainos.

14. Privatizavimo subjektas, norintis įsiregistruoti viešo konkurso dalyviu, Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtu viešo konkurso dalyvių dokumentų priėmimo laiku Privatizavimo agentūrai užklijuotame voke turi pateikti:

14.1. banko įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, jog sumokėtas pradinis įnašas;

14.2. paraišką dalyvauti viešame konkurse, verslo planą, pirkimo-pardavimo sutarties projektą;

14.3. nustatytąja tvarka patvirtintą įgaliojimą, jeigu privatizavimo subjektui atstovauja kitas asmuo.

15. Privatizavimo subjektas 14 punkte nurodytus dokumentus gali pateikti Privatizavimo agentūrai užklijuotame voke asmeniškai arba išsiųsti paštu įvertintu laišku su apyrašu ir apmokėtu pristatymu. Ant voko užrašomas Privatizavimo agentūros arba savivaldybės tarybos įgaliotos savivaldybės vykdomosios institucijos pavadinimas ir adresas, objekto pavadinimas, kodas Įmonių registre ir žodžiai „su viešo konkurso dokumentais“.

Privatizavimo subjektas to paties objekto privatizavimo viešam konkursui gali pateikti tik vieną voką su nurodytaisiais dokumentais. Kitą voką su dokumentais jis gali pateikti tik atšaukęs ankstesnįjį.

16. Vokai su viešo konkurso dalyvių dokumentais registruojami Privatizavimo agentūroje viešo konkurso dalyvių registracijos žurnale (nurodomas jų eilės numeris, gavimo data ir laikas). Kiekvienam privatizavimo subjektui, asmeniškai pateikusiam voką su dokumentais, atsakingas už objekto privatizavimo programos įgyvendinimą Privatizavimo agentūros darbuotojas išduoda viešo konkurso dalyvio registracijos pažymėjimą. Registracijos žurnalo ir registracijos pažymėjimo formas nustato Privatizavimo agentūra. Dokumentų registracijos žurnalas turi būti saugomas Privatizavimo agentūroje 3 metus nuo viešo konkurso rezultatų patvirtinimo dienos. Privatizavimo agentūra neturi teisės atplėšti vokų. Vokai atplėšiami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtą dieną ir valandą.

17. Viešo konkurso dalyvių dokumentai registruojami tik Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytu viešo konkurso dalyvių dokumentų priėmimo laiku.

Privatizavimo agentūros darbuotojai neturi teisės registruoti viešo konkurso dalyvių, jeigu pagal užrašą ant užklijuoto voko neįmanoma identifikuoti privatizavimo objekto.

18. Nuo šiuose nuostatuose nurodyta tvarka Privatizavimo agentūroje įregistruoto voko su viešo konkurso dalyvių dokumentais dienos iki paskutinės Informaciniame privatizavimo biuletenyje nurodytos viešo konkurso dalyvių dokumentų priėmimo dienos privatizavimo subjektas įgyja šias teises:

18.1. pateikti naujus dalyvio dokumentus, atšaukęs ankstesniuosius. Šiuo atveju privatizavimo subjektas, pateikdamas naują voką su viešo konkurso dalyvio dokumentais, turi raštu pranešti apie tai atsakingam už privatizavimo programos įgyvendinimą Privatizavimo agentūros darbuotojui, kartu pateikdamas registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą. Privatizavimo agentūros darbuotojas turi pažymėti, kad dokumentai atšaukti ir pateiktas naujas vokas, dalyvių registracijos žurnale. Pateikusiam naują voką su papildytais ar pataisytais dalyvio dokumentais privatizavimo subjektui suteikiamas naujas registracijos numeris. Ankstesnieji dalyvio dokumentai privatizavimo subjektui negrąžinami iki viešo konkurso rezultatų vertinimo dienos. Privatizavimo subjektas, atšaukęs savo dokumentus ir nepateikęs naujų, laikomas atsisakiusiu dalyvauti viešame konkurse;

18.2. atsisakyti dalyvauti viešame konkurse. Atsisakantis dalyvauti viešame konkurse privatizavimo subjektas turi raštu pranešti apie tai atsakingam už objekto privatizavimo programos įgyvendinimą Privatizavimo agentūros darbuotojui, kartu pateikdamas registracijos pažymėjimą arba pašto įstaigos išduotą dokumentą. Privatizavimo agentūros darbuotojas turi pažymėti viešo konkurso dalyvių registracijos žurnale, kad šis privatizavimo subjektas atsisako dalyvauti viešame konkurse, nurodyti atsisakymo datą, pasirašyti ir uždėti Privatizavimo agentūros antspaudą. Šiam privatizavimo subjektui grąžinamas jo įmokėtas pradinis įnašas be jokių atskaitymų. Pradinius įnašus grąžina Finansų ministerija (savivaldybės vykdomoji institucija, jeigu privatizuojamas savivaldybei nuosavybės teise priklausantis turtas) pagal Privatizavimo agentūros pateiktą pažymą, kurioje turi būti nurodytas privatizavimo objekto pavadinimas, privatizavimo subjekto rekvizitai, įmokėtas pradinis įnašas bei banko išduoto dokumento rekvizitai, grąžintina suma ir banko sąskaitos, į kurią reikia pervesti grąžinamą pradinį įnašą, numeris, banko kodas ir adresas. Šias pažymas Privatizavimo agentūra turi pateikti Finansų ministerijai per 5 dienas nuo dokumentų peržiūros dienos. Finansų ministerija pradinius įnašus grąžina per 5 dienas nuo šios pažymos gavimo.

 

Viešo konkurso rezultatų vertinimas ir tvirtinimas

 

19. Viešo konkurso rezultatus vertina viešo konkurso komisija. Viešo konkurso komisija veikia ir turi teisę priimti sprendimus iki pirkimo-pardavimo sutarties, pasirašytos su konkurso nugalėtoju, įsigaliojimo dienos. Šią komisiją (ne mažiau kaip 5 narių) ir jos pirmininką Privatizavimo agentūros teikimu tvirtina Privatizavimo komisija.

Į viešo konkurso komisiją turi būti įtraukti privatizavimo objekto steigėjo ir Privatizavimo agentūros atstovai. Privatizavimo agentūra viešo konkurso komisijos teikimu gali pagal sutartis kviestis ekspertais konsultacines firmas, mokslo institucijas, įmones ir pavienius ekspertus.

Viešo konkurso komisijos sprendimai priimami paprastąja komisijos narių balsų dauguma protokoline forma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko balsas.

Viešo konkurso komisijos nariai negali balsuoti dėl viešo konkurso dalyvių, su kuriais jie susiję artimais giminystės ryšiais (yra dalyvio sutuoktiniai, tėvai, įtėviai, vaikai, įvaikiai, broliai, seserys, seneliai, vaikaičiai) arba turi su jais sutartinių įsipareigojimų.

Viešo konkurso komisijos posėdžiai protokoluojami. Vienas protokolo egzempliorius pateikiamas Privatizavimo agentūrai.

Privatizavimo agentūros darbuotojai, kurie pagal darbo funkcijas yra susiję su privatizavimo sandorio sudarymui reikšminga informacija, taip pat viešo konkurso komisijos nariai turi raštiškai įsipareigoti saugoti pramoninę ir komercinę paslaptį įsipareigojime nustatytą laiką.

20. Po 5 dienų nuo viešo konkurso dalyvių dokumentų pateikimo termino pabaigos informacijoje apie viešą konkursą nurodytą dieną ir valandą uždarame viešo konkurso komisijos posėdyje atplėšiami vokai su privatizavimo subjektų pateiktais dokumentais. Atplėšusi visus vokus, viešo konkurso komisija patikrina pateiktus dokumentus, surašydama protokolą, kuriame nurodo dokumentus pateikusių privatizavimo subjektų rekvizitus, pateiktų dokumentų pavadinimus ir bendrą lapų skaičių. Šį protokolą pasirašo viešo konkurso komisijos nariai.

21. Viešo konkurso komisija gali atmesti gautas paraiškas, jeigu nustatoma, kad:

21.1. privatizavimo subjektas arba asmuo, užtikrinęs jo prievolių vykdymą, likviduojamas arba bent vienam iš jų iškelta bankroto byla;

21.2. privatizavimo subjekto pasiūlymai neatitinka objekto privatizavimo sąlygų;

21.3. pateikta paraiška dalyvauti viešame konkurse ar kiti dokumentai neatitinka viešo konkurso nuostatų reikalavimų;

21.4. privatizavimo subjektas pateiktuose dokumentuose yra nurodęs papildomas sąlygas, kurios iš esmės keičia skelbto viešo konkurso objekto įsigijimo sąlygas;

21.5. sumokėtas pradinis įnašas mažesnis už privalomąjį;

21.6. pradinis įnašas pervestas ne į nurodytąją sąskaitą;

21.7. privatizavimo subjektas neįsigijo dokumentų rinkinio 11 punkte nustatyta tvarka.

Privatizavimo subjektus, kurių paraiškas viešo konkurso komisija atmeta, Privatizavimo agentūra per 7 dienas po dokumentų peržiūros informuoja apie tai raštu. Pradiniai įnašai jiems grąžinami be jokių atskaitymų 18.2 punkte nurodyta tvarka (išskyrus 21.6 punkte nurodytą atvejį).

22. Privatizavimo agentūra kartu su įmonės steigėju gali rinkti informaciją apie privatizavimo subjekto pateiktų duomenų teisingumą. Pateikta informacija naudojamasi neatskleidžiant pramoninės ir komercinės paslapties.

23. Patikrintus dalyvių dokumentus viešo konkurso komisijos nariai turi per 15 darbo dienų išnagrinėti, įvertinti ir nustatyti viešo konkurso laimėtoją. Privatizavimo subjektų pasiūlymai vertinami balais. Balais vertinama kaina, siūloma už privatizavimo objektą, – iki 150 balų ir verslo planas – iki 100 balų, sumuojant atskirų verslo plano dalių įvertinimą. Konkretus balų dydis, kuris gali būti skiriamas už siūlomą kainą ir verslo planą bei atskiras jo dalis, nurodomas objekto privatizavimo programoje.

Vertinant privatizavimo subjektų pasiūlymus, objekto privatizavimo programoje nurodytas kainos balas skiriamas didžiausią kainą pasiūliusiam privatizavimo subjektui, o kitiems balai proporcingai mažinami, skaičiuojant nuo didžiausios pasiūlytos kainos. Prie balų, skiriamų už kainą, pridedami balai už verslo planą. Konkurso laimėtoju pripažįstamas privatizavimo subjektas, surinkęs šiame konkurse daugiausia balų.

24. Viešo konkurso komisija gali derėtis su vienodą didžiausią balų skaičių surinkusiais privatizavimo subjektais dėl konkursui pateiktų pasiūlymų pagerinimo. Šiuo atveju viešo konkurso komisija konkurso laimėtojo neskelbia, o protokole nurodo, kad pradedamos derybos dėl pasiūlymų pagerinimo. Viešo konkurso komisija šiems viešo konkurso dalyviams išsiunčia registruotu laišku pranešimą apie pasiūlymų pagerinimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po protokolo pasirašymo. Šiame pranešime turi būti nurodyta:

konkurso dalyvio pasiūlymo įvertinimas balais;

pasiūlymų įteikimo laikas;

institucijos, kuriai siunčiami pasiūlymai dėl konkursui pateikto pasiūlymo pagerinimo, pavadinimas ir jos darbuotojo, kuris priima pasiūlymus, pavardė, vardas ir pareigos.

Pasibaigus pasiūlymų priėmimo laukui, viešo konkurso komisija ne vėliau kaip per 10 dienų juos įvertina.

Su konkurso dalyviu, kurio pasiūlymas pripažintas geriausiu, viešo konkurso komisija gali papildomai derėtis. Šios derybos negali užtrukti ilgiau kaip 20 dienų. Derybos protokoluojamos, o pasiekti susitarimai įforminami derybų protokolu, kurį pasirašo abi šalys – viešo konkurso komisijos vardu jos pirmininkas, o pirmininko nesant – kitas jo įgaliotas komisijos narys, ir konkurso dalyvis.

25. Viešo konkurso komisija pateikia Privatizavimo agentūrai išvadą dėl viešo konkurso laimėtojo patvirtinimo.

26. Viešo konkurso rezultatams tvirtinti Privatizavimo agentūra artimiausiam Privatizavimo komisijos posėdžiui turi pateikti:

26.1. viešo konkurso dalyvių dokumentų peržiūros protokolą;

26.2. viešo konkurso komisijos derybų protokolus;

26.3. viešo konkurso komisijos išvadą dėl konkurso laimėtojo patvirtinimo;

26.4. privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutarties projektą.

27. Privatizavimo komisija viešo konkurso rezultatus tvirtina savo nutarimu.

28. Privatizavimo komisijai patvirtinus viešo konkurso rezultatus, viešo konkurso komisija per 3 dienas raštu praneša konkurso laimėtojui, kada ir kur jis turi atvykti galutinių derybų dėl pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo. Laikotarpis nuo viešo konkurso rezultatų patvirtinimo iki pirkimo-pardavimo sutarties pasirašymo turi trukti ne ilgiau kaip 45 dienas.

29. Kitus konkurso dalyvius Privatizavimo agentūra raštu informuoja per 10 dienų. Įmokėti pradiniai įnašai jiems grąžinami be jokių atskaitymų 18.2 punkte nurodyta tvarka.

30. Viešo konkurso dokumentai, viešo konkurso komisijos darbo bei derybų protokolai saugomi Privatizavimo agentūroje 3 metus nuo konkurso rezultatų patvirtinimo dienos.

 

Atsiskaitymas už viešame konkurse įsigytą privatizavimo objektą

 

31. Jeigu už privatizavimo objektą sumokama iš karto, viešo konkurso laimėtojas per 30 dienų nuo viešo konkurso rezultatų patvirtinimo Privatizavimo komisijoje privalo Privatizavimo agentūrai pateikti banko dokumentą, patvirtinantį, kad į Privatizavimo fondą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą pervestas (pagal sąlyginio deponavimo sutartį deponuotas) patvirtintos kainos ir įmokėto pradinio įnašo skirtumas, taip pat teritorinės valstybinės mokesčių inspekcijos išduotą pažymą, jeigu tokia pažyma reikalinga pagal Lietuvos Respublikos gyventojų turto ir pajamų deklaravimo įstatymą.

32. Privatizavimo subjektas gali už privatizavimo objektą sumokėti ir perimti jį nuosavybėn etapais. Šiuo atveju pagal sąlyginio deponavimo sutartį gali būti deponuotos lėšos, skirtos už pirmajame etape įsigyjamas akcijas sumokėti. Tokių etapų negali būti daugiau kaip 3, vieno akcijų išpirkimo etapo trukmė negali būti ilgesnė kaip vieneri metai. Paskutinis akcijų išpirkimo etapas negali būti nukeltas daugiau kaip 5 metams po sutarties įsigaliojimo. Kiekviename etape išperkamų akcijų skaičius, įmokų suma, atidėtų įmokų mokėjimo tvarka ir terminai nustatomi pirkimo-pardavimo sutartyje. Įmokų sumos nustatomos taip: visos pasiūlytos kainos dalis, tenkanti konkrečiame etape išperkamų akcijų skaičiui, tikslinama koeficientu, įvertinančiu tame etape išperkamų akcijų skaičių ir kitus veiksnius. Nurodytasis pirmojo akcijų išpirkimo etapo koeficientas nustatomas didesnis už vienetą, antrojo – mažesnis ar lygus vienetui, trečiojo – mažesnis už vienetą. Jeigu numatomi tik du akcijų išpirkimo etapai, atsiskaitoma tokiu pat principu. Ši nuostata netaikoma, jeigu yra tik vienas visų akcijų išpirkimo etapas. Įmokėta pradinio įnašo suma įskaitoma į pirmojo akcijų išpirkimo etapo kainą. Už atidėtas įmokas imamos palūkanos, skaičiuojamos nuo nesumokėtos sumos. Palūkanų dydis nustatomas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. spalio 2 d. nutarimo Nr. 1294 „Dėl Privatizavimo fondo lėšų apskaitos ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 82-1876) nustatyta tvarka. Už laiku nesumokėtą eilinę įmoką ar palūkanas pirkėjas privalo sumokėti atitinkamai į Privatizavimo fondą ar savivaldybės specialiąją sąskaitą sutartyje nurodytus delspinigius, kurie skaičiuojami už kiekvieną pavėluotą dieną nuo laiku nesumokėtos sumos. Jeigu eilinė įmoka, palūkanos ir delspinigiai nesumokami per 60 dienų nuo mokėjimo termino pabaigos, privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis nutraukiama, o visa, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, grąžinama valstybei (savivaldybei). Nutraukus pirkimo-pardavimo sutartį dėl pirkėjo kaltės, pirkėjo įmokėtos lėšos negrąžinamos. Jeigu nutraukus pirkimo-pardavimo sutartį dėl to, kad pirkėjas nevykdo įsipareigojimų, valstybė (savivaldybė) patiria nuostolių, šie nuostoliai išieškomi teismine tvarka.

Apie nesumokėtas eilines įmokas Finansų ministerija praneša Privatizavimo agentūrai ir privatizavimo objekto steigėjui, kuris imasi priemonių, kad šios įmokos, palūkanos bei delspinigiai būtų sumokėti arba sutartis nutraukta.

33. Jeigu per 28 punkte nurodytą laiką viešo konkurso komisijai nepavyksta susitarti su viešo konkurso laimėtoju dėl atsiskaitymo, jeigu jis neatvyksta pasirašyti pirkimo-pardavimo sutarties arba per 31 punkte nurodytą laiką nesumoka už viešame konkurse įsigytą objektą, Privatizavimo komisija Privatizavimo agentūros teikimu panaikina viešo konkurso rezultatus (įmokėtas pradinis įnašas negrąžinamas) ir paveda derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą pagal balų skaičių užėmusiu viešo konkurso dalyviu arba skelbti naują viešą konkursą.

34. Jeigu Privatizavimo komisija paveda derėtis dėl privatizavimo objekto pardavimo su antrąją vietą pagal balų skaičių užėmusiu viešo konkurso dalyviu, Privatizavimo agentūra per 3 dienas nuo tokio pavedimo gavimo išsiunčia šiam konkurso dalyviui pranešimą pakartotinai įmokėti pradinį įnašą ir atvykti derėtis dėl privatizavimo objekto pirkimo. Jeigu per 15 dienų nuo šio pranešimo išsiuntimo dalyvis nesumoka pradinio įnašo ir neatvyksta derybų arba per 25 dienas viešo konkurso komisijai nepavyksta susitarti su privatizavimo subjektu, laikoma, kad jis atsisako pirkti privatizavimo objektą. Įmokėtos lėšos jam grąžinamos 18.2 punkte nurodyta tvarka.

 

Pirkimo-pardavimo sutarties sudarymas ir nuosavybės teisės dokumentų išdavimas

 

35. Pirkimo-pardavimo sutartis – tai valstybės (savivaldybės) iš vienos pusės ir privatizavimo subjekto iš kitos pusės sutartis. Šia sutartimi viena šalis įsipareigoja perduoti privatizavimo subjekto nuosavybėn tam tikrą akcijų skaičių, o kita – sumokėti už nupirktas akcijas ir įvykdyti visas sutartyje numatytas prievoles.

36. Pirkimo-pardavimo sutartyje turi būti nurodyta:

36.1. mokėjimo už įsigytą privatizavimo objektą tvarka ir terminai;

36.2. šie viešo konkurso laimėtojo įsipareigojimai:

36.2.1. privatizuojamoje valstybės (savivaldybės) kontroliuojamoje įmonėje nesumažinti darbo vietų labiau negu leidžiama Lietuvos Respublikos įstatymų;

36.2.2. investuoti lėšas ir(ar) materialųjį turtą į privatizuojamą valstybės (savivaldybės) kontroliuojamą įmonę ar kitas Lietuvos ūkio sritis;

36.2.3. kiti įsipareigojimai, kurie turi visiškai atitikti ankstesnius konkurso laimėtojo viešam konkursui pateiktus pasiūlymus;

36.3. kad privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartis įsigalioja, kai ją patvirtina Privatizavimo komisija;

36.4. kad privatizavimo subjektas nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo dienos neturi teisės šio objekto parduoti, likviduoti, užstatyti, dovanoti, laiduoti, įkeisti ar kitaip perduoti kitų asmenų nuosavybėn tol, kol pirkėjas neįvykdys privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytų privatizavimo sąlygų;

36.5. steigėjo teisė kontroliuoti, kaip pirkėjas vykdo prisiimtus įsipareigojimus;

36.6. sankcijos pirkėjui už prisiimtų įsipareigojimų nevykdymą;

36.7. pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo atvejai;

36.8. priemonės, užtikrinančios, kad privatizavimo subjektas vykdys prisiimtus įsipareigojimus.

37. Pirkimo-pardavimo sutartį (4 egzempliorius) pasirašo Privatizavimo agentūros direktorius (ar jo įgaliotas asmuo) ir pirkėjas (ar jo įgaliotas asmuo).

38. Privatizavimo agentūra teikia Privatizavimo komisijai tvirtinti pirkimo-pardavimo sutartį, kurią savo parašu patvirtina Privatizavimo komisijos pirmininkas (pirmininko nesant – jo įgaliotas komisijos narys). Vienas patvirtintos sutarties egzempliorius perduodamas Finansų ministerijai. Jeigu viešą konkursą vykdo savivaldybių tarybų įsteigtos privatizavimo institucijos, Finansų ministerijai pirkimo-pardavimo sutarties egzempliorius neperduodamas. Kiti sutarties egzemplioriai perduodami įmonės steigėjui, objekto pirkėjui, o vienas lieka Privatizavimo agentūroje.

Apie įvykusį viešą konkursą Privatizavimo agentūra praneša privatizuojamos įmonės administracijai.

Atvykęs atsiimti pirkimo-pardavimo sutarties, pirkėjas (jo įgaliotas asmuo) turi pateikti asmens dokumentą.

39. Nuosavybės teisę į privatizavimo objektą privatizavimo subjektas įgyja nuo sandorio įsigaliojimo dienos. Nuosavybės teisės perdavimo dokumentas yra akcijų perdavimo ir priėmimo aktas (pagal 3 priedą). Jis sudaromas per 5 dienas nuo pirkimo- pardavimo sutarties įsigaliojimo, jeigu už objektą sumokama iš karto, arba pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytu laiku, jeigu akcijos išperkamos etapais. Šis aktas taip pat yra pagrindas padaryti indosamentą, jeigu buvo išleistos materialiosios akcijos ar jų sertifikatai, ar debetinį įrašą pardavėjo vertybinių popierių sąskaitoje ir kreditinį įrašą pirkėjo vertybinių popierių sąskaitoje, jeigu parduodamos nematerialiosios akcijos.

40. Kaip vykdomos Informaciniame privatizavimo biuletenyje paskelbtos ir pirkimo-pardavimo sutartyje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos (paminklosaugos, aplinkos apsaugos ir kt.), kontroliuoja tas funkcijas vykdyti įgaliota valstybės institucija. Kaip vykdomos kitos sutartyje nurodytos sąlygos ir pirkėjo įsipareigojimai, kontroliuoja privatizavimo objekto steigėjas. Apie tai, kad pirkėjas nevykdo įsipareigojimų bei papildomų privatizavimo sąlygų arba vykdo juos netinkamai, steigėjas arba atitinkama valstybės institucija informuoja Privatizavimo agentūrą.

 

 

Neįvykęs viešas konkursas

 

41. Viešas konkursas laikomas neįvykusiu, jeigu:

41.1. per nustatytąjį laiką neparduotas nė vienas viešo konkurso dokumentų rinkinys;

41.2. per nustatytąjį laiką neįregistruojamas nė vienas viešo konkurso dalyvis;

41.3. patikrinus atsiųstus viešo konkurso dalyvių dokumentus, paaiškėja, kad nė vienas iš jų neatitinka viešo konkurso reikalavimų;

41.4. dėl 33 punkte nurodytų priežasčių Privatizavimo komisija anuliuoja viešo konkurso rezultatus ir nepaveda viešo konkurso komisijai derėtis su antrąją vietą užėmusiu viešo konkurso dalyviu;

41.5. Privatizavimo komisijai pavedus derėtis su antrąją vietą užėmusiu viešo konkurso dalyviu, šis atsisako pirkti privatizavimo objektą.

Šiais atvejais Privatizavimo agentūra steigėjo pasiūlymu turi perduoti Privatizavimo komisijai spręsti, ar šis objektas bus privatizuojamas toliau ar išbrauktas iš privatizavimo objektų sąrašo.

42. Jeigu viešo konkurso dalyviu pripažįstamas tik vienas privatizavimo subjektas, privatizavimo sandoris gali būti sudaromas tiesioginėse derybose su vieninteliu pirkėju Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

43. Jeigu privatizavimo sandoris teismine tvarka pripažįstamas negaliojančiu, Privatizavimo agentūra kartu su privatizavimo objekto steigėju turi šį privatizavimo objektą įtraukti į kito ketvirčio privatizavimo programą.

______________

 

 

Valstybės ir savivaldybių turto

privatizavimo viešo konkurso būdu nuostatų

1 priedas

 

____________________________________________________

(dalyvio pavadinimas)

 

Pavyzdinė paraiška dalyvauti viešame konkurse

 

1. Tikslas:

Šioje paraiškoje dalyvauti viešame konkurse (toliau vadinama – paraiška) nurodomos sąlygos, pagal kurias ________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

(dalyvio vardas, pavardė, juridinio asmens pavadinimas)

(toliau vadinama – dalyvis) įsipareigoja:

1.1. dalyvauti privatizuojant ___________________________________________________

                                                                                               (nurodomas privatizuojamos valstybės (savivaldybės)

__________________________________________________________________________

kontroliuojamos įmonės pavadinimas, įmonių registro numeris ir kodas, buveinės adresas)

(toliau vadinama – įmonė) viešo konkurso būdu;

1.2. investuoti į įmonę ir tęsti įmonės dabartinę veiklą nemažinant gamybos apimties (ją didinant) ir nemažinant (iš esmės nemažinant) darbo vietų skaičiaus (jį didinant).

Čia pateikti pasiūlymai parengti pagal informaciją, nurodytą įmonės informaciniame memorandume, taip pat pagal dalyvio savarankiškai įgytą informaciją. Šie pasiūlymai nėra ribojami jokių sąlygų, išskyrus tas, kurias taikyti leidžia konkurso dokumentai.

2. Dalyvis:

Dalyvis yra ________________________________________________________________

                                      (vardas, pavardė (juridinio asmens pavadinimas), buveinės adresas, įgalioto asmens vardas, pavardė,

__________________________________________________________________________

telefono ir fakso numeriai. Jeigu dalyvis yra kokios nors grupės narys, nurodoma ta grupė)

__________________________________________________________________________ .

Prie paraiškos pridedamos naujausios finansinės dalyvio ataskaitos kartu su naujausia metine ataskaita. Juridiniai asmenys prideda registracijos pažymėjimo ir įstatų kopijas, grupė – jos steigimo dokumentus.

3. Pasiūlymas dėl pirkimo kainos ir investicijų:

3.1. dalyvis siūlosi iš (valstybės (savivaldybės) nupirkti ______________________________

                                                                                                           (nurodoma akcijų rūšis, jų skaičius, akcijos nominali vertė)

__________________________  akcijų paketą, kuris sudaro _____ procentų privatizuojamos

įmonės įstatinio kapitalo, už ________________________________________________  litų.

                                                                                                                  (suma žodžiu)

Jeigu dalyvis yra užsienio juridinis ar fizinis asmuo, ši suma gali būti nurodoma JAV doleriais ar Vokietijos markėmis, ar Prancūzijos frankais, ar Didžiosios Britanijos svarais, kaip smulkiau yra paaiškinta žemiau dalyvis turėtų toliau glaustai aprašyti mokėjimo sąlygas, įskaitant bet kokią atidedamo mokėjimo ar akcijų paketo pirkimo dalimis (bet ne ilgiau kaip 5 metams) programą.

Jeigu akcijos įsigyjamos etapais ir dalyvis yra visiškai sumokėjęs už pirmąją akcijų paketo dalį, jis turi teisę reikalauti, kad į pirkimo-pardavimo sutartį būtų įrašytas reikalavimas pardavėjui balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime taip, kad dalyvis galėtų netrukdomas vykdyti pirkimo- pardavimo sutarties sąlygas.

Dalyvis, rengdamas pasiūlymą dėl pirkimo kainos, privalo atsižvelgti į tai, kad:

jam bus taikoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. spalio 2 d. nutarimu Nr. 1294 „Dėl Privatizavimo fondo lėšų apskaitos ir naudojimo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 82-1876) nustatyta metinių palūkanų norma už visas atidedamas sumas, kurios bus numatomos sumokėti įsigaliojus pirkimo-pardavimo sutarčiai, todėl būsimų įmokų datos turi būti nurodytos tiksliai ir aiškiai;

įmokos negali būti sąlygojamos kokio nors įvykio ateityje. Tokie pasiūlymai vertinant paraišką gali būti ignoruojami;

3.2. pasiūlymas dėl būsimų investicijų:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų toliau glaustai aprašyti vertę (litais, o užsienio dalyvis – litais arba viena iš 3.1 punkte nurodytų valiutų) ir sudėtį bet kurios investicijos, kurią įsipareigoja investuoti į įmonę įsigydamas išleistų naujų įmonės akcijų, taip pat sudėtį ir grafiką bet kokios investicijos į įmonę, kurią siūlo investuoti paskolos būdu, neatlygintinos (atlygintinos) paramos kompiuterizavimo, apmokymo, vadybos, marketingo ir kitose įmonės veiklos srityse būdu.

Jeigu kuris nors būsimos investicijos finansavimas bus daromas per ilgesnį nei vienerių metų laikotarpį po pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo, vertinant paraišką, bus diskontuojama taikant 15 procentų metinių palūkanų normą. Visos būsimų įmokų datos turėtų būti aiškiai ir tiksliai nurodytos.

4. Pasiūlymas dėl įmonės verslo plano:

4.1. ketinimai dėl įmonės:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų glaustai išdėstyti savo ketinimus dėl įmonės produkcijos gamybos apimties, rinkų, žaliavų, medžiagų, technologijos ir darbo jėgos išteklių naudojimo gamybai palaikyti ir plėtoti, valdymo tobulinimo ir kitus svarbiausius savo ketinimus pagal konkurso nuostatus. Konkurso komisija, vertindama dalyvio pasiūlymus, svarbiausiais laikys pasiūlymus dėl investicijų ir darbo vietų bei gamybos apimties išsaugojimo bei didinimo. Tačiau vertinant šiuos pasiūlymus bus atsižvelgta ir į jų įgyvendinimo realumą. Todėl dalyvis turėtų atskleisti savo patirtį ir finansines galimybes, įrodančias jo pasiūlymų įgyvendinimo realumą, taip pat numatyti savo įsipareigojimų įvykdymui užtikrinti konkrečias teisines priemones (netesybas, įkeitimą, laidavimą ir kt.), kurios atitiktų pavyzdinės pirkimo-pardavimo sutarties reikalavimus;

4.2. įmonės plėtros strategija:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų įvertinti įmonės potencialą, identifikuoti pagrindines problemas ir pateikti įmonės plėtros artimiausiais 5 metais planą. Šiame plane turėtų būti aptartas gamybos pajėgumų naudojimas ir plėtimas, įrengimų patobulinimas, įmonės valdymo tobulinimas, kompiuterizavimas, požiūris į gamtosaugos problemas ir kiti svarbiausieji klausimai. Pageidautina aprašyti savo pasiūlymus dėl įmonės dabartinės skolos padengimo;

4.3. nauja įmonės produkcija ir naujos rinkos:

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų aprašyti naują produkciją, kurią įmonė pradės gaminti vietoj gaminamos arba plėsdama gaminamos produkcijos asortimentą, numatomas naujos produkcijos įsisavinimo sąnaudas, potencialius naujos produkcijos pirkėjus, pagrindines žaliavas ir jų tiekėjus;

4.4. naujų rinkų įgijimas:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų išdėstyti savo marketingo planą, kuriame būtų numatyta įmonės veikla 5 metams po pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo, ir pagrįsti jo realumą;

4.5. įmonės struktūros ir valdymo gerinimas:

dalyvis siūlo tokią įmonės valdymo organų struktūrą ir jų veiklos reguliavimo pagrindines nuostatas:  

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis pateikia valdymo organų schemą, kompetencijos tarp jų paskirstymą, pasirinktų atstovų pavardes ir trumpus duomenis apie juos;

4.6. darbo vietų išsaugojimas ir naujų sukūrimas:

dalyvis įsipareigoja nemažinti darbo vietų įmonėje skaičiaus labiau negu leidžia Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymas

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Toliau dalyvis turėtų aprašyti:

savo pasiūlymus dėl darbo vietų skaičiaus didinimo (mažinimo), darbuotojų atlyginimų ir priemokų, numatomo darbo jėgos naudojimo per artimiausius 5 metus;

pasiūlymus dėl darbuotojų apmokymo ir konsultavimo;

bet kokius kitus pasiūlymus, kuriuos dalyvis turi parengęs darbuotojams ir kurie, jo manymu, padarys jo pasiūlymą patrauklesnį, pavyzdžiui, dėl nėštumo ir gimdymo atostogų, atostogų dėl ligos, mokymosi ar kitų aplinkybių, taip pat pasiūlymus, kaip sudaryti galimybę darbuotojams jiems priimtinu būdu realizuoti savo įmonės akcijas ir pan.;

patyrimą, kurį jis yra įgijęs spręsdamas įdarbinimo ir kitus darbuotojų bei darbo klausimus.

Visi pasiūlymai dėl darbo vietų ir socialinių programų turi būti detaliai aprašyti išdėstant tos programos vykdymo grafiką metais ir pusmečiais ir nurodant, kad dalyvis gali įsipareigoti indeksuoti darbo užmokestį;

4.7. investicijos:

4.7.1. dalyvis įsipareigoja įsigyti ____________________________  išleistų naujų paprastųjų

                                                                                            (akcijų skaičius)

vardinių įmonės akcijų, turinčių tokią pat nominalią vertę, kaip ir dabartinės įmonės akcijos. Šių akcijų vertė bus __________________________________________________________________________  litų

                                                                                               (suma žodžiais)

(arba viena iš pirmiau nurodytų valiutų).

Dalyvis detaliai aprašo numatomus daryti piniginius ir kitokius įnašus apmokant naują akcijų emisiją. Aprašomi 5 metų įnašai, kurie paskirstomi metais ar pusmečiais, laikantis šios tvarkos:

199__ m. __ pusmetis (199__ m.)

piniginis įnašas _____________________________________________________________

                                                                                                      (suma žodžiais)

materialusis turtinis įnašas ____________________________________________________

__________________________________________________________________________

                         (materialiojo turto rūšys ir vertės piniginė išraiška, nurodant pinigų sumą žodžiais)

intelektinė nuosavybė _________________________________________________________

__________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________ ;

(patentų, prekybos ženklų ir kitų pramoninės nuosavybės objektų pavadinimai ir jų vertės piniginė išraiška, nurodant pinigų sumą žodžiais, autorinės teisės objektų pavadinimai ir jų vertės piniginė išraiška, nurodant pinigų sumą žodžiais)

4.7.2. be prieš tai nurodytų dalyvio įsipareigojimų investuoti į įmonę, dalyvis įsipareigoja teikti finansinę paramą įmonei po to, kai įsigalios pirkimo-pardavimo sutartis:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų nurodyti paskolų įmonei teikimo, kitokios neatlygintinos (atlygintinos) pagalbos, kurią jis numato suteikti įmonei, sąlygas, taip pat apibūdinti siūlomą pagalbą modifikuojant ar patobulinant įmonės įrengimus; būsimą valdymo pagalbą; būsimą marketingo pagalbą; bet kokią techninę pagalbą, į kurią įeitų konkretūs pasiūlymai dėl įmonės veiklos gerinimo bei tolesnio plėtojimo. Dalyvis turėtų nurodyti tokios pagalbos vertę (numatant teikti pagalbą natūra, turėtų būti pridėtas vertintojų firmos, turinčios Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą turto vertintojo kvalifikacinį pažymėjimą, įvertinimas), taip pat kiek įmonė turės atlyginti už tokios pagalbos suteikimą. Konkurso komisija pasilieka teisę atmesti tokius įvertinimus, kuriuos pateikęs vertintojas neturi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduoto turto vertintojo kvalifikacinio pažymėjimo. Tokios pagalbos terminai turi būti aiškiai nurodyti tam, kad vertinant paraiškas būtų galima diskontuoti taikant metinę 15 procentų palūkanų normą, jeigu tokia parama įmonei bus teikiama vėliau nei po vienerių metų įsigaliojus pirkimo-pardavimo sutarčiai;

4.7.3. dalyvis kartu patvirtina, kad kol neįvykdys visų savo finansinių įsipareigojimų, jis neparduos savo akcijų arba nesieks sumažinti savo dalies įmonės įstatiniame kapitale įstatinio kapitalo sumažinimo ar kitokiu būdu. Jeigu naujos akcijos bus pasirašomos vėliau kaip po metų nuo pirkimo-pardavimo sutarties įsigaliojimo, dalyvis turi nurodyti naujų akcijų pasirašymo kainą (po diskontavimo pagal prieš tai nurodytą metinių palūkanų procentą, jeigu akcijos bus pasirašytos vėliau kaip po metų), didesnė už nominalią šių akcijų vertę. Dalyvis turėtų žinoti, kad ne piniginių turtinių įnašų vertinimas turi būti paremtas organizacijos, turinčios Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotą kvalifikacinį turto vertintojo pažymėjimą, išvadomis, todėl konkurso komisija pasilieka teisę atmesti tokį vertinimą, jeigu, konkurso komisijos nuomone, jį atliko nepripažinti vertintojai;

4.8. įsigijimų pagal verslo planą ir investicijų finansavimas:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turi nurodyti finansinį pagrindą, kuriuo remiantis bus daromos investicijos perkant naujas įmonės akcijas, teikiant paskolas ir kitokią pagalbą, taip pat nurodomas tikslus visų investicijų (ir pagalbos) pobūdis, institucijos, su kurių pagalba bus finansuojamos investicijos, ir jų vykdymo kalendorinis grafikas. Pageidautina, kad būtų pateikti pasiūlymai dėl pelno reinvestavimo tam tikrą laikotarpį, kuris paraiškoje turi būti aiškiai nurodytas;

4.9. įmonės finansinės veiklos prognozės:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis pateikia įmonės grynų pinigų 5 metų srautų skaičiavimus atsižvelgiant į dabartines įmonės skolas;

4.10. priemonės, užtikrinančios dalyvio prisiimtų įsipareigojimų pagal verslo planą įvykdymą:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis nurodo netesybas (baudas ir delspinigius), kurios bus numatytos pirkimo-pardavimo sutartyje, taip pat įkeitimo, laidavimo, garantijų ir kitokias sutartis, kurios bus numatytos pirkimo -pardavimo sutartyje ir pridėtos prie jos, kai ji bus pasirašyta.

5. Bendrieji klausimai:

5.1. dalyvis patvirtina turįs visus reikiamus įgaliojimus, suteikiančius jam teisę pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį __________________________________________________________________________

(nurodomas įgalioto asmens vardas, pavardė)

5.2._______________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Dalyvis turėtų nurodyti visus jo jurisdikcijos valstybėje įstatymo ar administracinių taisyklių nustatytus patvirtinimus, kuriuos reikėtų gauti, kad būtų galima užbaigti šioje paraiškoje nurodytą sandorį;

5.3. dalyvis patvirtina, kad be išankstinio konkurso komisijos sutikimo nedarys jokių viešų pranešimų apie paraišką ir joje nurodytą sandorį (išskyrus tuos atvejus, kai to gali būti pareikalauta pagal įstatymą);

5.4. dalyvis prie paraiškos prideda pirkimo-pardavimo sutarties projektą, kuris sudaro pateiktų konkursui dokumentų dalį. Dalyvis gali pateikti savo pasiūlymus dėl privalomų pirkimo- pardavimo sutarties sąlygų pakeitimų ir (ar) papildymų, kuriuos jis nori padaryti prieš ją pasirašydamas. Tačiau šie pasiūlymai konkurso komisijai nėra privalomi ir gali būti ignoruojami.

Jeigu dalyvis yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, įrašomas šis 5.5 punktas:

„5.5. dalyvis patvirtina prie kiekvieno paraiškos dokumento anglų kalba pridėjęs atitinkamą jo vertimą į lietuvių kalbą ir abi paraiškas esant lygiavertes“.

6. Paraiškos statusas:

6.1. paraiška yra dalyvio pasiūlymas, kuris pagal konkurso nuostatus ir bet kokius pakeitimus, atspindinčius dalyvio ir konkurso komisijos derybų rezultatus, bus privalomas dalyviui, išskyrus tuos atvejus, kai paraišką konkurso nuostatuose nustatyta tvarka per nustatytąjį laiką atšauks pats dalyvis arba ją atmes konkurso komisija. Jeigu dalyvis laimėtų šį konkursą, jis privalo pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį, tiksliai laikydamasis paraiškoje nurodytų įsipareigojimų, įrašomų į pirkimo-pardavimo sutartį. Jeigu su dalyviu bus deramasi, paraiškoje nurodyti dalyvio įsipareigojimai gali būti pakeisti – tik pagerinti;

6.2. paraiška yra pagrindas taikyti dalyviui sankcijas, numatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimuose, konkurso nuostatuose, jeigu dalyvis, pažeisdamas nurodytuosius nuostatus, atsisakytų dalyvauti šiame įmonės privatizavimo konkurse;

6.3. paraiška pakeičia visus ankstesnius susitarimus, derybas ir diskusijas (tiek žodines, tiek raštiškas) tarp dalyvio ir įmonės, įmonės administracijos, įmonės steigėjo, konkurso komisijos ar kurios nors kitos Lietuvos Respublikos valstybės institucijos ar jos atstovų, išskyrus dalyvio pasirašytas konfidencialumo sąlygas.

 

Pastabos:

1. Paraiškos pavyzdžio struktūra ir tekstas konkurso dalyviams yra privalomas, išskyrus tekstą kursyvu. Kursyvu pateiktas tekstas konkurso dalyviams yra privalomas tik tiek, kiek jis nustato paraiškos užpildymo taisykles ir paraiškos vertinimo nuostatas.

2. Paraiška teisiškai įpareigoja jos pateikėją, todėl visi paraiškoje nurodyti dalyvio, pripažinto konkurso laimėtoju, pasiūlymai, taip pat privatizavimo institucijų nustatytos privatizavimo sąlygos turi būti įrašytos į privatizavimo objekto pirkimo-pardavimo sutartį.

 

Dalyvis                                        (Parašas)                                        (Vardo raidė, pavardė)

199__ m. ______________  mėn. ___ d.

 

                                  A. V. (juridiniams asmenims)

______________

 

Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo

viešo konkurso būdu nuostatų

2 priedas

 

TVIRTINU

Privatizavimo komisijos pirmininkas

 

(Parašas)                     (Vardo raidė, pavardė)

199__ m. __________  mėn. ___ d.

protokolo Nr. ________

 

Pavyzdinė pirkimo-pardavimo sutartis

 

Sutarties šalys: _____________________________________________________________ ,

                                                                   (Lietuvos Respublika ar miesto (rajono) savivaldybė)

atstovaujama Lietuvos valstybinės privatizavimo agentūros prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, kuri įsteigta ir veikia pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1995 m. spalio 31 d. nutarimą Nr. 1401 „Dėl Lietuvos valstybinės privatizavimo agentūros prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1995, Nr. 91-2046), arba savivaldybės privatizavimo institucijos (toliau vadinama – pardavėjas), ir _________

__________________________________________________________________________

                     (pirkėjo vardas, pavardė, jeigu pirkėjas juridinis asmuo – įmonės pavadinimas, buveinės

__________________________________________________________________________

                                                      adresas, jeigu priklauso grupei, grupė apibūdinama)

__________________________________________________________________________ ,

kuri yra įsteigta ir veikia pagal __________________________________________________

                                                                             (valstybės, kurios jurisdikcijai priklauso pirkėjas, pavadinimas)

įstatymus (toliau vadinama – pirkėjas).

 

1 straipsnis. Sutarties sudarymo sąlygos

1. Sutarties šalims yra žinoma, kad:

1.1. Lietuvos Respublikai (pardavėjui) nuosavybės teise priklauso privatizuojamos valstybės (savivaldybės) kontroliuojamos įmonės (toliau vadinama – įmonė) paprastųjų vardinių akcijų paketas, kurį sudaro _

                                                                        (akcijų skaičius ir vienos akcijos nominali vertė)

ir kuris iki šios sutarties sudarymo buvo valdomas __________________________________

__________________________________________________________________________ ;

                                                              (akcijų valdytojo pavadinimas ir adresas)

1.2. įmonė yra ______________________________________________________________

                                                    (įmonės rūšis, registro Nr. ir kodas, registravimo data, buveinės adresas)

__________________________________________________________________________ ;

1.3. įmonės įstatinis kapitalas – _____________litų, padalintas į _______________________

____________________________________________  litų nominalios vertės akcijų, iš kurių:

                                             (skaičius ir rūšis)

1.3.1. pardavėjui priklauso________ procentų (-ai) įmonės įstatinio kapitalo;

1.3.2. įmonės darbuotojams priklauso_______ procentų (-ai) įmonės įstatinio kapitalo;

1.3.3. kitiems pagrindiniams akcininkams priklauso______ procentų (-ai) įmonės įstatinio kapitalo.

2. Ši sutartis sudaryta pagal 199__m. _______________________  mėn. ___d. Privatizavimo

komisijos sprendimu (protokolo Nr. _______________ ) patvirtintą privatizavimo programą, paraišką

dalyvauti viešame konkurse, įteiktą pirkėjo (ar jo atstovo) pardavėjui (199__ m. ________________

mėn. ___ d.) _____________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

(pardavėjo ir pirkėjo derybų protokolą, kuris patikslina paraišką (protokolo Nr. ir data), pasirašytą įgaliotų šalių atstovų. Šis punktas neįrašomas, jeigu tokių derybų nebuvo).

 

2 straipsnis. Pirkimo-pardavimo objektas

3. Pardavėjas įsipareigoja parduoti ir be trukdymų perduoti pirkėjui arba jo įgaliotam atstovui               akcijų paketą

                                                         (rūšis, skaičius, nominali vertė)

(toliau vadinama – privatizavimo objektas), kuris sudaro įmonės įstatinio kapitalo dalį, nurodytą 1.1 punkte, o pirkėjas įsipareigoja privatizavimo objektą nupirkti, sumokėti šioje sutartyje nurodytą pirkimo kainą ir įvykdyti kitus šia sutartimi prisiimtus įsipareigojimus.

Šiame sutarties straipsnyje gali būti nustatyta, kad pirkėjui akcijos parduodamos ir nuosavybėn perduodamos etapais, kurių negali būti daugiau kaip trys, vieno akcijų pardavimo etapo trukmė negali būti ilgesnė kaip vieneri metai, paskutinis akcijų pardavimo etapas negali būti nukeltas vėliau kaip 5 metus po sutarties įsigaliojimo, o pirkėjui sumokėjus už pirmąjį akcijų paketą pardavėjas visuotiniame akcininkų susirinkime balsuoja taip, kad pirkėjas galėtų netrukdomas įvykdyti šia sutartimi prisiimtus įsipareigojimus.

 

3 straipsnis. Pirkimo kaina, pradinis įnašas ir atsiskaitymas

4. Privatizavimo objekto visa pirkimo kaina – ______________________________________

                                                                                                                                       (suma žodžiais)

litų (toliau vadinama – pirkimo kaina).

Jeigu pirkėjas yra užsienio juridinis ar fizinis asmuo, pirkimo kaina taip pat gali būti nurodoma JAV doleriais, Vokietijos markėmis, Prancūzijos frankais, Didžiosios Britanijos svarais.

5. Pirkėjas iki šios sutarties pasirašymo pervedė į pardavėjo sąskaitą ____________________

__________________________________________________________________________

                                                   (pradinio įnašo suma ir pardavėjo sąskaitos rekvizitai)

__________________________________________________________________________ ,

kaip reikalauja konkurso taisyklės. Pradinio įnašo suma įskaitoma į pirkimo kainą.

6. Pirkimo kainą atitinkanti suma, atėmus anksčiau sumokėto pradinio įnašo sumą (kurios depozitas po užbaigimo sudaro pirkimo kainos dalį), ne vėliau kaip iki 199___m. __________________________

mėn.___________________ d. pervedama į Privatizavimo fondo (savivaldybės specialiąją) sąskaitą

Nr._____________, atidarytą __________________________________________________  banke.

Jeigu akcijos parduodamos keliais etapais, sutartyje numatomi atitinkamai keli pinigų pervedimo terminai, nustatant, kad už pirmąjį akcijų paketą mokama 120 procentų, už antrąjį – 100 procentų, už trečiąjį – 80 procentų sutartyje nurodytos kainos. Jeigu parduodamų paketų akcijų skaičius nevienodas arba yra tik du akcijų pardavimo etapai, atsiskaitymų tvarka nustatoma sutartyje laikantis nurodytojo principo.

 

4 straipsnis. Informacija apie įmonę

7. Pardavėjui ir pirkėjui sutarties pasirašymo dieną žinoma ši informacija apie įmonę:

7.1. įmonės turtas:

7.1.1. įmonė yra šio nekilnojamojo turto įregistruotas savininkas: ______________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ ;

(informacinio memorandumo duomenys apie įmonės nekilnojamąjį turtą, patikslinti pagal paskutinįjį buhalterinį balansą)

7.1.2. įmonė turi tinkamai įformintas teises naudotis šiuo nekilnojamuoju turtu: ___________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ ;

(informacinio memorandumo duomenys apie nuomojamą ar kitokiu teisiniu pagrindu naudojamą nekilnojamąjį turtą, sutarčių sudarymo ir galiojimo datos, jų registravimo valstybės registruose duomenys ir pagrindinės šio turto naudojimo sąlygos)

7.1.3. įmonė turi nuosavybės teisę į (ir visus tai patvirtinančius dokumentus):

patentus __________________________________________________________________ ;

prekybinius ženklus _________________________________________________________ ;

technologines žinias _________________________________________________________ ;

kitą intelektinį turtą _________________________________________________________ ;

Nurodomi informacinio memorandumo duomenys apie įmonės pramoninę ir intelektinę nuosavybę, jos registravimo valstybės registruose duomenys ir pagrindinės šio turto naudojimo sąlygos;

7.1.4. kitas įmonei priklausantis materialusis, finansinis turtas ir gryni pinigai yra __________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Nurodomi informacinio memorandumo, patikslinto pagal paskutinįjį buhalterinį balansą, duomenys apie kitą įmonės materialųjį turtą, šio turto rūšys ir jo balansinė vertė. Prie sutarties gali būti pridedamas kilnojamojo turto patvirtintas sąrašas;

7.1.5. nurodytu 7.1 punkte turtu įmonė naudojasi šios sutarties pasirašymo dieną, vykdydama ūkinę veiklą be jokių kliūčių, galinčių atsirasti dėl kokių nors pretenzijų, pareikštų trečiųjų asmenų į šį turtą, išskyrus šioje sutartyje aiškiai nurodytus atvejus.

Jeigu turtas yra įkeistas ar pagal kokias nors sutartis tretieji asmenys gali pareikšti pretenzijas į šio turto nuosavybės teisės perėmimą, tai turi būti detaliai nurodyta;

7.2. įmonės finansiniai įsipareigojimai:

7.2.1. nėra jokių susitarimų, numatančių teisę, leisti įmonės akcijas, ar įmonės įsipareigojimų suteikti teisę kuriai nors trečiajai šaliai reikalauti teisės į įmonės nuosavą kapitalą ar pareikalauti iš įmonės atlyginti skolą.

Jeigu tokių susitarimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti;

7.2.2. įmonė nėra suteikusi paskolų ar laidavusi, garantavusi jokios trečiosios šalies įsipareigojimų, išskyrus paskolas, suteiktas įprastinės ūkinės veiklos metu, taip pat nėra įkeitusi savo turto trečiosios šalies įsipareigojimų vykdymui užtikrinti.

Jeigu tokių įsipareigojimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti;.

7.2.3. nėra sudaryta jokių svarbių susitarimų, kurių šalimi yra įmonė ir kuriais yra suinteresuotas bet kuris iš įmonės vadovų arba kokie nors kiti asmenys ar įmonės, kuriose tie asmenys turi savo interesų.

Jeigu tokių susitarimų yra, jie turi būti nurodyti informaciniame memorandume ir detaliai aprašyti šiame punkte;

7.2.4. nėra jokių kitų pensinių, gyvybės draudimo, nedarbingumo pašalpų ar panašių įmonės prisiimtų įsipareigojimų jos darbuotojams ar vadovams, išskyrus tuos, kuriuos numato įstatymas, kolektyvinės ar darbo sutartys.

Jeigu tokių įsipareigojimų yra, jie turi būti detaliai aprašyti;

7.3. pretenzijos įmonei:

Šiuo metu nėra jokių pretenzijų, taip pat, kiek pardavėjui žinoma, nėra jokių gresiančių įmonei pretenzijų gamtosaugos klausimais (įskaitant užterštumą, triukšmo lygį, kenksmingąsias medžiagas ir pan.), išskyrus tas, kurios aiškiai nurodytos šioje sutartyje.

Jeigu tokios pretenzijos įmonei yra ar gali būti pareikštos, turi būti detaliai nurodyta šių pretenzijų esmė ir pardavėjo dalyvavimas jas patenkinant;

7.4. leidimai:

Įmonė turi visus būtinus pagal Lietuvos Respublikos įstatymus leidimus ir licencijas toliau verstis savo ūkine ir komercine veikla.

Jeigu įmonė neturi kokių nors jai reikalingų leidimų ar licencijų arba jie atšaukti ar nustatyti jų naudojimo apribojimai, jie turi būti detaliai aprašyti;

7.5. investicijos:

Nuo įmonės privatizavimo programos paskelbimo įmonė nėra dariusi jokių investicijų į kitas bendroves, bankus ar kitokias komercines ar nekomercines organizacijas ir prisiėmusi kokių nors įsipareigojimų dėl investicijų, kurių suma viršytų ________________________________________________________________ ;

Jeigu yra kokių nors susitarimų dėl investicijų, jie turi būti detaliai aprašyti;

7.6. kita informacija:

7.6.1. visi buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės, taip pat kiti svarbūs įmonės dokumentai yra ir bus palikti pardavus privatizavimo objektą jos dispozicijoje, jie buvo ir yra tvarkomi pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus;

7.6.2. įmonė veikia pagal savo įstatus ir visus jai ir jos veiklai taikomus įstatymus bei kitus teisės aktus;

7.6.3. nurodyta 4 straipsnyje informacija atitinka įmonės balansą, kuris sudarytas 199____ m.

_____________ mėn. __ dieną.

 

5 straipsnis. Pirkimo-pardavimo sąlygos

8. Pirkimas ir pardavimas pagal šią sutartį priklauso nuo to, kaip bus įvykdytos šiame straipsnyje nurodytos sąlygos ne vėliau kaip iki 199___ m. _______________ mėn. ___ d., kurią bus perduodamas privatizavimo objektas:

8.1. gauti visi reikiami trečiosios šalies sutikimai, patvirtinimai ir leidimai, susiję su privatizavimo objekto perdavimu pirkėjui. Pardavėjas raštiškai apie tai informuoja pirkėją, pridėdamas patvirtinančius dokumentus ar jų kopijas;

8.2. nėra jokių iškilusių ar iškylančių aplinkybių, kurių šios sutarties šalys nevaldo, nekontroliuoja ir kurios sukliudytų perduoti pagal šią sutartį parduodamą privatizavimo objektą;

8.3. pirkėjas pateikė visus šioje sutartyje nurodytus dokumentus, patvirtinančius, kad pirkimo kainą atitinkanti suma pervesta į pirkėjo nurodytą sąskaitą, taip pat dokumentus, patvirtinančius pirkėjo įsipareigojimų, kurie pagal šią sutartį ar jo paraišką turės būti vykdomi ateityje, įvykdymo užtikrinimo priemones.

9. Pirkėjas turi teisę stebėti įmonės veiklą ir tikrinti jos buhalterinius finansinius dokumentus sąlygų, nurodytų 8 punktuose, įvykdymo laikotarpiu. Per šį laikotarpį pardavėjas neleidžia įmonei imtis jokių veiksmų, kurie galėtų turėti esminės įtakos jos veiklai, be išankstinio raštiško pirkėjo sutikimo.

 

6 straipsnis. Pirkėjo įsipareigojimai

Šiame straipsnyje pirkėjas detaliai surašo savo įsipareigojimus, kurie nurodyti jo paraiškoje, taip pat po derybų įrašomi papildomi jo įsipareigojimai, kurie numatyti derybų protokole. Sutartyje nurodyti įsipareigojimai turi tiksliai atitikti paraiškoje, taip pat derybų protokole nurodytus įsipareigojimus.

10. Pirkėjas įsipareigoja įmonėje išlaikyti _________  darbo vietų.

11. Pirkėjas įsipareigoja užtikrinti šią įmonės gamybos apimtį ir struktūrą:

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________ .

12. Pirkėjas įsipareigoja padaryti šias investicijas į įmonę, konkrečias organizacijas, kitas įmones ar Lietuvos ūkio šakas:

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________ .

13. Pirkėjas įsipareigoja nepriimti sprendimų, kuriais pagal Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymą įmonė be pardavėjo sutikimo būtų likviduota, reorganizuota ar restruktūrizuota, taip pat užtikrinti, kad įmonė neparduos, neįkeis savo turto, taip pat nesudarys jokių sandorių, kurie sudarytų sąlygas tretiesiems asmenims perimti į savo nuosavybę įmonės turtą, kol neįvykdys prisiimtų įsipareigojimų.

14. Pirkėjas įsipareigoja teikti pardavėjui informaciją apie visų pirkėjo įsipareigojimų, numatytų šiame straipsnyje, vykdymą per pirmuosius metus po sutarties užbaigimo kartą per 3 mėnesius, bet ne vėliau kaip per 10 dienų nuo šio 3 mėnesių termino pabaigos, o po metų – kartą per metus, bet ne vėliau kaip iki kitų metų kovo 31 dienos, kol pirkėjas įvykdys visus prisiimtus įsipareigojimus, suteikti galimybę pardavėjui ar jo įgaliotam atstovui patikrinti visus įmonės dokumentus, patvirtinančius pirkėjo įsipareigojimų vykdymą (šis punktas praleidžiamas, jeigu visus sutarties įsipareigojimus pirkėjas įvykdo iki privatizavimo objekto perdavimo pirkėjo nuosavybėn dienos).

15. Pirkėjas įsipareigoja mokėti ______  procentų metines palūkanas.

Šis punktas praleidžiamas, jeigu įmokų mokėjimas neatidedamas.

16. Pirkėjas įsipareigoja vykdyti šias papildomas privatizavimo sąlygas: _________________

__________________________________________________________________________ .

(objekto privatizavimo programoje nurodytos papildomos privatizavimo sąlygos)

17. Pirkėjo įsipareigojimų (įskaitant ir įsipareigojimus, susijusius su atsakomybe už šios sutarties pažeidimus) įvykdymo užtikrinimo priemonės (laidavimas, įkeitimas ir pan.), pridedant tinkamai sudarytas sutartis ar garantinius raštus: __________________________________________________________________________  

__________________________________________________________________________ .

 

7 straipsnis Privatizavimo objekto perdavimas

18. Penktą ūkinės veiklos dieną, įvykdžius visas sąlygas, nurodytas 5 straipsnyje, bet ne vėliau kaip 199__ m. ________________ mėn. ___ d., pardavėjas ir pirkėjas susitinka Lietuvos valstybinėje privatizavimo agentūroje (savivaldybėje), __________________________________________________________________ ,

                                                                                                                                             (adresas)

ir surengia posėdį (jeigu akcijos parduodamos keliais etapais, sutartyje numatoma tiek posėdžių, kiek yra pardavimo etapų), kuriame:

18.1. pirkėjas pateikia:

18.1.1. dokumentą, patvirtinantį, kad pirkimo kainą atitinkanti suma, atėmus anksčiau sumokėto pradinio įnašo sumą (kurios depozitas po užbaigimo sudaro pirkimo kainos dalį), _____________________litų, pervesta į Privatizavimo fondo (savivaldybės specialiąją) sąskaitą Nr. ____________, atidarytą ______  banke;

18.1.2. visus paraiškoje ir šioje sutartyje nurodytus dokumentus, patvirtinančius, kad vykdomi sutarties 6 straipsnyje nurodyti įsipareigojimai ir (ar) kad numatytos priemonės įsipareigojimų, kurie pagal šią sutartį turės būti vykdomi ateityje, įvykdymui užtikrinti;

18.2. pardavėjas pateikia įrodymus, kad __________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

(nėra jokių esminių įmonės balanso, įsipareigojimų, prievolių pakitimų ir pan. – užpildo pirkėjas, papildoma derybose);

18.3. pardavėjas pasirašo akcijų perdavimo ir priėmimo aktą.

19. Visos teisės į įmonę (įskaitant ir atitinkamas įstatymuose bei įmonės įstatuose numatytas teises į dividendus) ir pareigos, susijusios su privatizavimo objekto pirkimu, pirkėjui pereina nuo privatizavimo objekto perdavimo dokumentų pasirašymo (arba įregistravimo) dienos.

Jeigu akcijos parduodamos keliais etapais, sutartyje numatomi keli teisių ir pareigų perdavimo etapai.

 

8 straipsnis. Šalių atsakomybė. Sutarties nutraukimas.

20. Jeigu per vienerius metus nuo privatizavimo objekto perdavimo pirkėjui dienos pirkėjas įrodo kurią nors 4 straipsnio nuostatą privatizavimo objekto perdavimo pirkėjui metu buvus iš esmės netikslią ar klaidinamą ir dėl to pirkėją patyrus nuostolių, pardavėjas atlygina įmonei nuostolius, kuriuos įmonė turėjo siekdama padaryti nurodytuosius teiginius visais esminiais požiūriais tikslius ir neklaidinamus. Visi pardavėjo įsipareigojimai vertine išraiška pagal šį punktą negali būti didesni už pirkimo kainą. Tačiau pardavėjas bus atsakingas pagal šį punktą, jeigu tokie nuostoliai bus didesni kaip 5 procentai pirkimo kainos. Pardavėjas negali būti traukiamas atsakomybėn, įskaitant ir pirkėjo reikalavimus atlyginti nuostolius, dėl kokių nors kitų priežasčių, įskaitant bet kokias paaiškėjusias naujas aplinkybes, kurios nėra numatytos šiame straipsnyje.

21. Jeigu pirkėjas iki 199__ m. ___________ mėn. ___ d. arba iki vėlesnės datos, dėl kurios raštu susitaria pardavėjas ir pirkėjas, neįvykdo įsipareigojimo pervesti į pardavėjo sąskaitą pinigų sumą, kuri yra lygi pirkimo kainai, ši sutartis pardavėjo sprendimu vienašališkai nutraukiama ir bet kokie pardavėjo įsipareigojimai pirkėjui, susiję su šia sutartimi, netenka juridinės galios, išskyrus tai, ko gali reikėti 33 punkto sąlygoms įvykdyti. Apie savo sprendimą nutraukti sutartį pardavėjas nedelsdamas raštu praneša pirkėjui. Nutraukus sutartį, visa pradinio įnašo, nurodyto 5 punkte, suma, kurią pirkėjas buvo sumokėjęs pardavėjui, lieka pardavėjui.

Jeigu pirkėjui akcijos parduodamos ir nuosavybėn perduodamos etapais, šiame straipsnyje įrašoma, kad jeigu per 60 dienų nuo sutartyje nurodyto akcijų išpirkimo termino pabaigos pirkėjas neišperka akcijų, pardavėjas turi teisę vienašališkai be jokių padarinių sau nutraukti sutartį ir pareikalauti, kad visa tai, kas buvo perduota pirkėjui pagal šią sutartį iki jos nutraukimo, būtų grąžinta pardavėjui, taip pat atlyginti dėl to patirti nuostoliai. Visi pirkėjo pagal šią sutartį įmokėti pinigai lieka pardavėjui.

22. Jeigu pirkėjas neįvykdo įsipareigojimų, nurodytų 12 punkte, investuoti į įmonę ar kitas Lietuvos ūkio šakas, pardavėjas, prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją, turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį ir reikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą be jokių padarinių sau ir atlyginti dėl to patirtus nuostolius arba reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi pirkimo kainai.

23. Jeigu pirkėjas neįvykdo įsipareigojimų, nurodytų 13 punkte, užtikrinti, kad įmonė be pardavėjo sutikimo nebus likviduota, kad įmonė neparduos, neįkeis savo turto, taip pat nesudarys jokių sandorių, dėl kurių susidarytų sąlygos tretiesiems asmenims perimti savo nuosavybėn įmonės turtą, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi pirkimo kainai.

24. Jeigu pirkėjas neįvykdo įsipareigojimų, nurodytų 10 punkte, išsaugoti įmonėje darbo vietas ir (ar) padidinti jų skaičių, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi  litų, už kiekvieną sumažintą arba

nesukurtą darbo vietą.

Jeigu dėl to, kad pirkėjas nevykdo šio įsipareigojimo, įmonės gamybos apimtis sumažėjo daugiau kaip 20 procentų, baudos suma didinama du kartus.

Pardavėjas taip pat turi teisę reikalauti, kad pirkėjas atlygintų įmonei nuostolius, kuriuos ji patirs sumokėdama baudas pagal Lietuvos Respublikos bedarbių rėmimo įstatymą už darbo vietų sumažinimą.

25. Jeigu pirkėjas sudelsia daugiau kaip mėnesį įvykdyti savo įsipareigojimus, nurodytus 14 punkte, teikti pardavėjui informaciją apie visų pirkėjo įsipareigojimų vykdymą, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad pirkėjas sumokėtų baudą, kurios suma lygi ____________________________  procentų pirkimo kainos, arba,

jeigu šis pažeidimas daromas sistemingai, prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją, – vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą be jokių padarinių sau, taip pat reikalauti, kad pirkėjas atlygintų dėl to patirtus nuostolius. Jeigu pirkėjas nesudaro sąlygų arba trukdo pardavėjui ar jo įgaliotam atstovui patikrinti visus įmonės dokumentus, patvirtinančius, kad pirkėjas vykdo įsipareigojimus, pardavėjas turi teisę, prieš mėnesį raštu įspėjęs pirkėją, vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti grąžinti jo nuosavybėn privatizavimo objektą be jokių padarinių sau ir reikalauti, kad pirkėjas atlygintų dėl to patirtus nuostolius.

26. Jeigu pirkėjas sudelsia mokėti pardavėjui 3 straipsnyje nurodytais terminais (įskaitant ir įsipareigojimus mokėti palūkanas), pirkėjas moka pardavėjui _________________________  procentų delspinigių už

kiekvieną sudelstą dieną.

Jeigu pirkimo kaina, palyginti su investicijomis į įmonę, yra žymiai mažesnė, pardavėjas, sudarydamas pirkimo-pardavimo sandorį, turi pasiūlyti tokias sankcijas, kurios užtikrintų, kad pirkėjas prievoles vykdys.

 

9 straipsnis. Apribojimai

27. Pirkėjas neturi teisės perleisti kitiems asmenims įmonės akcijų, kurias įsigis pagal šią sutartį, kol nebus įvykdęs visų šia sutartimi prisiimtų įsipareigojimų.

28. Jeigu akcijų perleidimas būtų pagrįstas Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo, kitų įstatymų arba teismo sprendimo reikalavimais, pardavėjas turi teisę reikalauti, kad jam būtų perduotos visos teisės, kurios atsiras pagal tokį sandorį, ir kad pirkėjas atlygintų visus dėl to patirtus nuostolius.

 

10 straipsnis. Sutarties sudarymą ir vykdymą reguliuojantys įstatymai ir kalba

29. Ši sutartis sudaryta vadovaujantis Lietuvos Respublikoje galiojančiais įstatymais. Sutartis įsigalioja, kai ją patvirtina Privatizavimo komisija.

30. Sutartis sudaryta 4 egzemplioriais lietuvių kalba. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią.

Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:

„30. Sutartis sudaryta lietuvių ir anglų kalbomis. Kiekviena kalba pasirašoma po 2 sutarties egzempliorius. Visi sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią“.

31. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, taip pat ir klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo, bus nagrinėjami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

Jeigu pirkėjas yra užsienio fizinis ar juridinis asmuo, šis punktas išdėstomas taip:

„31. Visi ginčai, kylantys dėl šios sutarties, taip pat ir klausimai dėl jos teisėtumo, galiojimo ar nutraukimo, bus perduoti arbitražui ir jo galutinai nagrinėjami pagal Londono tarptautinio arbitražo taisykles, kurias reikėtų įtraukti į šį punktą. Arbitražą sudaro vienintelis arbitras, kuris turi būti valstybės Europos Bendrijos narės pilietis, paskirtas abiem šalims sutarus. Nesutarus šalims dėl arbitro, jis skiriamas Londono tarptautinio arbitražo taisyklių numatyta tvarka. Arbitražo vieta yra Vilnius, o arbitražo kalba – lietuvių“.

32. Pranešimai, kuriuos reikia įteikti arba pristatyti pagal šią sutartį, šalims gali būti siunčiami šiais adresais:

pirkėjui: ___________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

pardavėjui: _________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

 

11 straipsnis. Baigiamosios nuostatos

33. Kiekviena iš šalių sutinka laikyti šios sutarties turinį ir bet kurią su derybomis susijusią informaciją konfidencialias ir neatskleisti jų jokioms kitoms šalims, išskyrus tuos atvejus, kai šios informacijos gali būti reikalaujama įstatymų nustatyta tvarka arba ji jau yra viešai žinoma.

34. Išskyrus tuos atvejus, kai to gali būti reikalaujama įstatymo nustatyta tvarka, nė viena šios sutarties šalių nedarys jokių pareiškimų spaudoje ar kitokių viešų pranešimų, susijusių su klausimais, nurodytais šioje sutartyje, be išankstinio kitos šalies raštiško sutikimo ir kol ta šalis nepatvirtins tokio pareiškimo ar pranešimo teksto. Toks kitos šalies atsisakymas patvirtinti ar sutikimo patvirtinimas negali būti uždelstas daugiau kaip  dienų nuo pranešimo gavimo, o

atsisakymas patvirtinti negali būti nemotyvuotas.

35. Kiekviena šios sutarties šalis padengs savo išlaidas, susijusias su derybomis, sutarties pasirašymu ir vykdymu, išskyrus atvejus, aiškiai nurodytus šioje sutartyje.

36. Jeigu kurios nors šios sutarties sąlygos paskelbiamos negaliojančiomis, kitos sutarties sąlygos lieka ir toliau galioti.

37. Šalys susitaria, kad bet kokie šios sutarties pakeitimai galioja tik abiem šalims pasirašius susitarimą dėl tokių pakeitimų.

38. Šalys patvirtina, kad ši sutartis panaikina bet kuriuos ankstesnius šalių susitarimus, reglamentuojančius tuos pačius dalykus kaip ir ši sutartis, ir kad tokių panaikintų susitarimų sąlygos nebėra privalomos šalims.

39. Sąvokos ir posakiai, vartojami konkurso dokumentuose, su kuriais yra susijusi ši sutartis, turi tokią pat reikšmę ir šioje sutartyje.

 

Pasirašyta Vilniuje 199__ m. ____________________  mėn. _____d.

 

Pardavėjas:                                                                         Pirkėjas:

(valstybės ar savivaldybės institucijos,                                                     (Pirkėjas ar jo įgaliotas asmuo)

vykdančios valstybės ar savivaldybės turto

privatizavimą, įgalioto asmens pareigos)

 

(Parašas)                   (Vardo raidė, pavardė)                                              (Parašas)        (Vardo raidė, pavardė)

 

A. V.                                                                      A. V. (juridiniams asmenims)

______________

 

Valstybės ir savivaldybių turto privatizavimo

viešo konkurso būdu nuostatų

3 priedas

 

Akcijų perdavimo ir priėmimo aktas

 

_________________________                                199__ m._______________ mėn. ___ d.

  (miesto, rajono pavadinimas)

__________________________________________________________________________

(valstybės ar savivaldybės institucijos, vykdančios valstybės ar savivaldybės turto privatizavimą,

__________________________________________________________________________ ,

įgalioto asmens pareigos, vardas, pavardė)

vadovaudamasi (-s) 199__ m. ________________  mėn. ___ d. pirkimo-pardavimo sutartimi,

perduoda, o ________________________________________________________________

(pirkėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė; juridinio asmens pavadinimas, kodas įmonių registre, adresas)

___________________________________________________________  priima nuosavybėn

__________________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas, kodas įmonių registre, adresas)

___________________________________________  akcijų, kurių kiekvienos nominali vertė

                                                   (skaičius žodžiais ir jų rūšis)

yra ___________________________________________________________________  litų.

                                                                                      (suma žodžiais)

Šis aktas taip pat patvirtina, kad pirkėjas iki šio akto surašymo dienos sumokėjo __________

__________________________  litų, tai yra _________ procentų objekto pardavimo kainos.

                     (suma žodžiais)

Aktas surašytas 3 egzemplioriais, kurių po vieną perduodama pirkėjui, įmonės steigėjui ir valstybės ar savivaldybės institucijai, vykdančiai valstybės ar savivaldybės turto privatizavimą.

 

Perdavė:                                                                              Priėmė:

 

(valstybės ar savivaldybės institucijos,                                                     (pirkėjo ar jo įgalioto pareigos)

vykdančios asmens valstybės ar savivaldybės turto

privatizavimą, įgalioto asmens pareigos)

 

(Parašas)                              (Vardo raidė, pavardė)                                  (Parašas)               (Vardo raidė, pavardė)

 

A. V.                                                                       A. V. (juridiniams asmenims)

Įmonės steigėjas

 

(įgalioto asmens pareigos)

(Parašas)                              (Vardo raidė, pavardė)

A. V.

______________