PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. VASARIO 23 D. ĮSAKYMO Nr. 1-70 „DĖL EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ VALDYMO PLANŲ RENGIMO METODINIŲ REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2012 m. rugpjūčio 24 d. Nr. 1-263
Vilnius
P a k e i č i u Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plano rengimo metodines rekomendacijas, patvirtintas Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. 1-70 „Dėl Ekstremaliųjų situacijų valdymo planų rengimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 24-1200):
1. Įrašau 2 punkte po žodžių „susidariusių ekstremaliųjų situacijų“ žodžius „ir didelių pramoninių avarijų“.
3. Išdėstau 11 punktą taip:
„11. Planas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas, atsižvelgiant į savivaldybės civilinės saugos sistemos parengčiai užtikrinti įtaką turinčius veiksnius (pvz., įvykus įvykiui, ekstremaliajam įvykiui, susidarius ekstremaliajai situacijai, po civilinės saugos pratybų, atsiradus naujiems pavojams, pasikeitus civilinę saugą reglamentuojantiems teisės aktams ar įvykus kitiems pokyčiams, didinantiems galimų įvykių, ekstremaliųjų situacijų riziką ir mažinantiems gyventojų saugumą), bet ne rečiau kaip kartą per metus, išskyrus plano priedą, kuriame pateiktas pavojingojo objekto, kuriame esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąraše ir priskyrimo kriterijų apraše, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 (Žin., 2004, Nr. 130-4649; 2008, Nr. 109-4159), nustatytam II lygio kvalifikaciniam kiekiui ar jį viršija (toliau – II lygio pavojingasis objektas), išorės avarinis planas (toliau – išorės avarinis planas). Šis plano priedas peržiūrimas ir prireikus atnaujinamas ne rečiau kaip kas treji metai.“
4. Įrašau 12 punkte po žodžių „plano pakeitimai“ žodžius „turi būti apsvarstyti viešai ir įvertinus visuomenės pastabas“.
5. Papildau 14 punktą šiuo sakiniu:
6. Įrašau 16.3 punkte po žodžių „tvarkos aprašu“ skliausteliuose žodžius „(toliau – Gyventojų perspėjimo ir informavimo tvarkos aprašas)“.
7. Išdėstau 16.3.3 punktą taip:
„16.3.3. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus pranešimą apie įvykusią avariją iš tų Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus nustatytų ūkio subjektų, įregistruotų Valstybinės reikšmės ir pavojingų objektų registre, kuriems nėra rengiamas išorės avarinis planas;“.
8. Įrašau 16.6.2 punkte po žodžių „labai didelis“ žodžius „išskyrus pavojus, susijusius su II lygio pavojingojo objekto veikla“.
9. Papildau 17.14 punktu:
Savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo
plano rengimo metodinių rekomendacijų
1 priedas
PAVOJINGOJO OBJEKTO IŠORĖS AVARINIAME PLANE PRIVALOMI NURODYTI DUOMENYS IR INFORMACIJA
1. Pavojingojo objekto išorės avarinis planas (toliau – išorės avarinis planas) rengiamas kiekvienam II lygio pavojingajam objektui atskirai, nepriklausomai nuo pavojų, susijusių su tuo pavojinguoju objektu, vertinimo galimų pavojų ir ekstremaliųjų situacijų rizikos analizės metu nustatyto rizikos lygio, remiantis veiklos vykdytojo pateiktu pavojingojo objekto vidaus avariniu planu ir kita informacija, kurios reikia išorės avariniam planui parengti, ir patvirtinamas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo tokios informacijos gavimo.
2. Išorės avariniame plane numatomi veiksmai ir priemonės turi būti skirti galimoms avarijoms konkrečiame pavojingajame objekte likviduoti ir jų padariniams šalinti. Kur reikia, gali būti nurodoma, kad tam tikri tolesni veiksmai atliekami savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo plane numatyta tvarka.
3. Planą sudaro šios dalys:
3.1. „Informacija apie pavojingąjį objektą“. Pateikiama informacija apie pavojingąjį objektą (adresas, trumpas veiklos apibūdinimas, esamos pavojingosios medžiagos, jų kiekiai ir keliamas pavojus, darbuotojų skaičius ir pan.);
3.2. „Plano aktyvinimas ir atšaukimas“. Pateikiamos savivaldybės administracijos atstovų, įgaliotų suaktyvinti išorės avarinį planą, vadovauti veiksmams už pavojingojo objekto ribų ir juos koordinuoti, pavardės, pareigos ir kontaktiniai duomenys, taip pat pavardės, pareigos ir kontaktiniai duomenys asmenų, kurie atliks šias funkcijas minėtų atstovų nesant. Nurodomas ryšys su kitais planais, kurie bus suaktyvinti kartu su išorės avariniu planu, jei tokių yra;
3.3. „Perspėjimo ir informavimo apie didelę pramoninę avariją organizavimas“. Remiantis Gyventojų perspėjimo ir informavimo tvarkos aprašu, pateikiama gyventojų, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimo ir informavimo apie didelę pramoninę avariją organizavimo tvarka:
3.3.1. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus II lygio pavojingojo objekto pranešimą apie įvykusią avariją;
3.3.2. savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioto civilinės saugos sistemos subjekto struktūrinio padalinio ar darbuotojo veiksmai gavus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos struktūrinio padalinio darbuotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus arba savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro vadovo nurodymą;
3.4. „Informacijos apie didelę pramoninę avariją teikimo tvarka“:
3.4.1. pateikiama informacijos apie avariją pavojingajame objekte teikimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos tvarka, nurodomos asmenų, atsakingų už informacijos teikimą, pareigos;
3.4.2. savivaldybės, kurios teritorijoje esančio II lygio pavojingojo objekto galimos didelės pramoninės avarijos padariniai gali peržengti kaimyninės valstybės sienas, parengtame išorės avariniame plane turi būti aprašyta, kaip pasirengta teikti informaciją apie įvykusią avariją tos valstybės avarinėms tarnyboms;
3.5. „Avarijų likvidavimo veiksmų organizavimas ir koordinavimas“. Atsižvelgiant į galimą avarijos mastą ir galimą kitų civilinės saugos sistemos subjektų pasitelkimą, aprašomi savivaldybės administracijos bei savivaldybės teritorijoje esančių valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų veiksmai ir bendrų veiksmų koordinavimo tvarka:
3.5.2. teikiant pagalbą, kai likviduojama avarija ir šalinami jos padariniai pavojingojo objekto teritorijoje;
4. Išorės avarinis planas gali turėti priedų, kuriuose pateikiama plano tekstinę dalį papildanti informacija:
4.1. materialinių išteklių žinynas, kuriame nurodomos transporto priemonės ir kiti ištekliai, būtini avarijai pavojingajame objekte likviduoti ir jos padariniams šalinti;
4.2. pavojingojo objekto teritorijos planas ir pavojingojo objekto aplinkos teritorijų žemėlapis, kuriuose pažymėti galimi tarpiniai evakavimo punktai, privažiavimo keliai, kaimyniniai objektai ir gyventojai, kiti avarijai likviduoti ir jos padariniams šalinti svarbūs objektai;