VALSTYBINĖS KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOS PRIE SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VIRŠININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2006 m. lapkričio 6 d. Nr. 2B-323

Vilnius

 

Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimo Nr. 1491 „Dėl Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 95-4105; 2006, Nr. 60-2134) 2 punktą,

1. Tvirtinu Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Skiriu atsakingais už piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenų) aptarnavimą Vilniuje Bendrojo skyriaus vedėją, regionų skyriuose – skyrių viršininkus.

3. Įpareigoju Bendrojo skyriaus vedėją ir regionų skyrių viršininkus:

3.1. atsakingų už asmenų aptarnavimą pavardes, kabinetų ir telefonų numerius bei Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje tvarkos aprašą paskelbti informacinėje lentoje ir interneto svetainėje;

3.2. piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygas padėti matomoje vietoje bei informuoti Inspekcijos viršininką apie naujus įrašus.

 

4. Pripažįstu netekusiu galios Inspekcijos viršininko 2002 m. spalio 31 d. įsakymą Nr. 334 „Dėl Piliečių ir kitų fizinių asmenų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje tvarkos patvirtinimo“.

5. Šios tvarkos nuostatų vykdymą kontroliuoti pavedu Inspekcijos viršininko pavaduotojui Dariui Sadaunykui.

6. Su įsakymu supažindinti Inspekcijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus pasirašytinai.

 

 

INSPEKCIJOS VIRŠININKAS                                                         VIDMANTAS ŽUKAUSKAS

 

______________

 


PATVIRTINTA

Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko

2006 m. lapkričio 6 d. įsakymu Nr. 2B-323

 

PILIEČIŲ IR KITŲ ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE KELIŲ TRANSPORTO INSPEKCIJOJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 1491 (Žin., 2002, Nr. 95-4105), bei reglamentuoja piliečių ir kitų asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje (toliau – Inspekcija).

2. Aptarnaujant asmenis Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

3. Tvarkoje vartojamos sąvokos:

Asmenų aptarnavimas – veikla, apimanti asmenų aptarnavimą jiems atvykus į Inspekciją, aptarnavimą telefonu, prašymų ir skundų, gautų tiesiai iš asmenų ar atsiųstų paštu, įskaitant ir elektroninį būdą (elektroniniu paštu ir kitomis elektroninėmis priemonėmis), nagrinėjimą, priimtų sprendimų įforminimą ir perdavimą asmenims.

Informacija – žinios, kuriomis disponuoja Inspekcija.

Pakartotinis panaudojimas – asmenų naudojimasis informacija komerciniams ir nekomerciniams tikslams.

Pareiškėjas – asmuo, kuris kreipiasi į Inspekciją raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu.

Prašymas – asmens kreipimasis raštu, elektroniniu būdu ar žodžiu į Inspekciją, valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį ir įgaliotą priimti ir nagrinėti prašymus ir skundus (toliau – valstybės tarnautojas ar darbuotojas), nesusijęs su pareiškėjo teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, pateikti informaciją ar atlikti kitus administracinius veiksmus; išdėstant asmens norą, pageidavimą, nuostatą tam tikru klausimu; pranešant apie Inspekcijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, kurie susiję su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens, interesų ir teisių pažeidimu; pateikiant pasiūlymus ką nors pagerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse; atkreipiant dėmesį į tam tikrą padėtį ir siūlant ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos.

Privati informacija – ypatingi fizinio asmens duomenys, kaip juos nustato Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas (Žin., 1996, Nr. 63-1479; 2003, Nr. 15-597), informacija apie asmenį ir jo šeimos gyvenimą, su fizinio asmens garbe ir orumu susijusi informacija.

Skundas – kreipimasis į Inspekciją nurodant, kad yra pažeistos asmens teisės ar teisėti interesai, ir prašant juos apginti.

 

 

II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI

 

4. Inspekcijos valstybės tarnautojai ar darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus ir skundus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcionalumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, ir tarnybinio bendradarbiavimo principais, o teikdami informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.

5. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti prašymus ir skundus motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo. Inspekcijos viršininko pavaduotojai ir skyrių vadovai turi užtikrinti, kad šių valstybės tarnautojų ar darbuotojų atostogų, komandiruočių, seminarų metu ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais tai atliktų valstybės tarnautojai ar darbuotojai, turintys tokius pat įgaliojimus.

6. Valstybės tarnautojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas nuo prašymo ar skundo nagrinėjimo Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais.

7. Inspekcijoje nagrinėjami tokie rašytiniai prašymai ir skundai, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine (lietuvių) kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinė (jeigu pareiškėjas -juridinis asmuo) ir duomenys ryšiui palaikyti. Jeigu su prašymu ar skundu kreipiasi pareiškėjo atstovas, nurodomas atstovo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pareiškėjas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai ir skundai grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

Pareiškėjas, prašydamas pateikti privačią informaciją apie save, prašyme turi nurodyti savo asmens kodą. Kai toks prašymas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi pareiškėjo atstovas, jis pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

8. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu ir sudaryti taip, kad Inspekcija, gavusi skundą ar prašymą, galėtų nustatyti prašymą ar skundą sudariusį asmenį, suprasti prašymo ar skundo turinį. Asmenų prašymai ir skundai, pateikti elektroniniu būdu ir pasirašyti elektroniniu parašu, nagrinėjami taip pat kaip rašytiniai prašymai ir skundai. Atsakymai į šiuos prašymus ar skundus pateikiami asmeniui elektroniniu paštu, o asmenims pageidaujant siunčiami paštu prašyme ar skunde nurodytu adresu arba įteikiami. Atsakymas elektroniniu būdu turi būti parengtas ir pasirašytas institucijos vadovo arba jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), nustatyta tvarka.

9. Prašymai ir skundai, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu pareiškėjas – fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu pareiškėjas – juridinis asmuo) arba kurie pareiškėjo nepasirašyti, paliekami nenagrinėti ir segami į atskirą bylą. Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu gali būti tiriami juose nurodyti faktai.

10. Nevalstybine kalba gauti prašymai ir skundai nagrinėjami bendra tvarka. Į lietuvių kalbą gautą prašymą ar skundą išverčia Inspekcija, jeigu jai pagal kompetenciją priklauso nagrinėti šiuos dokumentus. Pareiškėjui atsakoma valstybine kalba.

11. Kai asmuo nemoka kalbėti ar nesupranta valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai išreikšti savo minčių, jį aptarnaujant turi dalyvauti Inspekcijos pakviestas vertėjas, sugebantis versti į asmeniui suprantamą kalbą.

12. Asmeniui ir pareiškėjui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

13. Asmenys Inspekcijoje aptarnaujami visą Inspekcijos darbo laiką.

 

 

III. ASMENŲ APTARNAVIMAS JIEMS ATVYKUS Į INSPEKCIJĄ

 

14. Atvykę į Inspekciją asmenys aptarnaujami skyriuose pagal jų kompetenciją spręsti asmeniui rūpimus klausimus.

15. Atvykę į Inspekciją asmenys prašymus ir skundus gali pateikti tiek raštu, tiek žodžiu. Žodiniai prašymai priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir Inspekcijos interesų.

16. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti derinamas iš anksto telefonu ar kita ryšių priemone. Asmuo privalo nurodyti vardą, pavardę, telefoną ir adresą, kad atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui aptarnaujantis valstybės tarnautojas ar darbuotojas galėtų apie tai įspėti asmenį.

17. Inspekcijoje Vilniuje ir regionų skyriuose matomose vietose turi būti padėtos piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygos, kad asmenys panorėję visuomet galėtų raštu pareikšti savo nuomonę apie aptarnavimo kokybę, išdėstyti savo pageidavimus ir pasiūlymus.

 

 

IV. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ REGISTRAVIMAS, JŲ PERDAVIMAS NAGRINĖTI

 

18. Prašymai, gauti tiesiogiai iš asmens, atsiųsti paštu ar gauti bet kuriame kitame Inspekcijos padalinyje, turi būti užregistruoti atitinkamame Inspekcijos dokumentų registre ir tvarkomi Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nustatyta tvarka. Skundai registruojami tik Bendrajame skyriuje. Regiono skyrius, gavęs skundą, persiunčia jį Bendrajam skyriui, kuris, užregistravęs atitinkamame registre, perduoda Inspekcijos viršininkui ar jo įgaliotam asmeniui. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai ir skundai registruojami ir jų valdymas institucijoje organizuojamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka.

19. Asmeniui įteikiamas ar išsiunčiamas prašymo ar skundo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas (registracijos kortelė arba gavimo spaudu pažymėta prašymo ar skundo kopija), kuriame nurodoma prašymo ar skundo priėmimo data, prašymo ar skundo registracijos numeris, valstybės tarnautojo, kuriam pavesta nagrinėti prašymą ar skundą, vardas, pavardė, telefono numeris. Elektroniniu būdu gauto asmens prašymo ar skundo užregistravimą patvirtinantis dokumentas parengiamas Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių nustatyta tvarka ir išsiunčiamas asmeniui elektroniniu paštu.

20. Jeigu prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo Inspekcijoje gavimo datos, Inspekcija, gavusi prašymą ar skundą paštu, elektroniniu būdu, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo datos apie tai informuoja pareiškėją raštu arba elektroniniu būdu, nurodydama prašymo ar skundo gavimo datą, registracijos numerį, prašymą nagrinėjančio valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigas, vardą ir pavardę, tarnybinio telefono numerį.

21. Jeigu Inspekcija, gavusi prašymą ar skundą, neįgaliota spręsti ten išdėstytų klausimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jų gavimo Inspekcijoje datos persiunčia kompetentingai institucijai. Apie tai pranešama pareiškėjui. Tuo atveju, kai nėra institucijos, kuri pagal savo kompetenciją turėtų nagrinėti prašymą ar skundą, prašymas ar skundas per 5 darbo dienas nuo jo gavimo Inspekcijoje datos grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis). Prašymai ir skundai, kuriuose yra privačios informacijos, persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik atsiklausus pareiškėjo. Šiuo atveju 5 darbo dienų terminas skaičiuojamas nuo pareiškėjo sutikimo persiųsti prašymą ar skundą gavimo datos. Jeigu per 5 darbo dienas iš pareiškėjo sutikimas negaunamas, prašymas ar skundas grąžinamas pareiškėjui (nurodoma grąžinimo priežastis).

Jei pareiškėjas prašo informacijos, kuri yra kitoje įstaigoje, prašymas persiunčiamas kitai kompetentingai įstaigai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Inspekcijoje ir apie tai per 3 darbo dienas nuo prašymo persiuntimo informuojamas pareiškėjas.

22. Draudžiama persiųsti prašymus ir skundus spręsti institucijoms ar valstybės tarnautojams, kurių veiksmai skundžiami.

 

 

V. PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS

 

23. Asmenų prašymai ir skundai nagrinėjami pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatytą administracinę procedūrą. Prašymai pateikti informaciją nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

24. Prašymas ar skundas turi būti išnagrinėtas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo jo gavimo Inspekcijoje datos, išskyrus tuos atvejus, kai įstatymų nustatyta kitaip arba prašymo ar skundo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 30 dienų nuo prašymo ar skundo gavimo Inspekcijoje datos.

25. Prašymo ar skundo, adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja ir sprendimą prašyme ar skunde keliamu klausimu priima pirmasis adresatas. Kitos institucijos pagal savo kompetenciją privalo pateikti pasiūlymus dėl prašymo ar skundo sprendimo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ar skundo gavimo šiose institucijose datos be atskiro pirmojo adresato prašymo (reikalavimo).

26. Prašymai ir skundai, persiųsti valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento ar Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos, turi būti išnagrinėti per 30 dienų nuo jų gavimo Inspekcijoje datos. Valstybės politikai ir nurodytosios įstaigos informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą per jų nustatytą terminą.

27. Valstybės politikų, Lietuvos Respublikos Seimo, Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos ir kitų institucijų persiųsti prašymai ir skundai turi būti išnagrinėti per 30 dienų nuo jų gavimo Inspekcijoje datos. Persiuntusios institucijos jų pageidavimu informuojamos apie prašymo ar skundo nagrinėjimo eigą tais pačiais terminais kaip ir pareiškėjai.

28. Kartotiniai prašymai ir skundai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad sprendimas dėl ankstesnio prašymo ar skundo išnagrinėjimo yra neteisingas. Tuo atveju per 5 darbo dienas nuo kartotinio prašymo ar skundo gavimo datos pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas ar skundas nebus nagrinėjamas, nurodomos priežastys ir apskundimo tvarka.

 

 

VI. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ ĮFORMINIMAS

 

29. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą, patvirtinantį tam tikrą juridinį faktą, ar atlikti kitus administracinius veiksmus įforminami Inspekcijos viršininko įsakymu, raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

30. Sprendimai dėl išnagrinėtų prašymų, kuriuose išdėstytos pareiškėjo nuostatos tam tikru klausimu ir kuriais pranešama apie Inspekcijos veiklos trūkumus, valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, susijusius su valstybės ar daugelio žmonių, o ne konkretaus asmens interesų ir teisių pažeidimu, taip pat sprendimai dėl prašymų, kuriuose pateikiami pasiūlymai ką nors gerinti viešojo administravimo, viešųjų paslaugų teikimo ar kitose srityse, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą būklę ir siūloma ką nors patobulinti, pakeisti, nuveikti ar susilaikyti nuo veiklos, įforminami laisvos formos raštu, kuriame turi būti motyvuotai atsakyta į visus pareiškėjo keliamus klausimus, nurodyta, kokių priemonių buvo (ar bus) imtasi ir kas atsakingas už jų įgyvendinimą.

31. Sprendimai dėl išnagrinėtų skundų, kiti administraciniai veiksmai įforminami atsižvelgiant į administracinio veiksmo turinį.

32. Apie prašymo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta registruotu arba paprastu laišku Inspekcijos viršininko ar Inspekcijos viršininko pavaduotojų pagal jų įgaliojimams priskirtas sritis sprendimu, elektroniniu paštu (jeigu pareiškėjo prašymas ar skundas pateiktas elektroniniu būdu) arba atitinkamas dokumentas pareiškėjui įteikiamas asmeniškai. Apie skundo išnagrinėjimą ir Inspekcijos viršininko ar jo įgalioto asmens priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta registruotu laišku.

33. Pranešime apie nepatenkintą prašymą ar skundą turi būti nurodyti prašymo ar skundo nepatenkinimo motyvai, pagrįsti teisės aktų nuostatomis, kur ir kokia tvarka gali būti apskųstas šis sprendimas.

 

 

VII. SPRENDIMŲ DĖL IŠNAGRINĖTŲ PRAŠYMŲ IR SKUNDŲ APSKUNDIMAS

 

34. Pareiškėjas, nesutinkantis su priimtu sprendimu dėl jo prašymo, savo pasirinkimu turi teisę paduoti skundą Inspekcijos viršininkui, kuris privalo jį nagrinėti, laikydamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytų administracinės procedūros reikalavimų, arba paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka. Dėl Inspekcijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų piktnaudžiavimo ir biurokratizmo gali būti paduotas skundas Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriams Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo (Žin., 1998, Nr. 110-3024) nustatyta tvarka.

35. Pareiškėjas, nesutinkantis su sprendimu dėl išnagrinėto jo skundo, turi teisę paduoti skundą Administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

36. Jeigu per nustatytą prašymo ar skundo nagrinėjimo terminą sprendimas nėra priimamas, pareiškėjas turi teisę tai apskųsti Administracinių ginčų komisijai ar administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

VIII. APTARNAVIMAS TELEFONU

 

37. Asmenų aptarnavimą telefonu Inspekcijoje Vilniuje koordinuoja Bendrojo skyriaus referentas, regionų skyriuose – skyrių viršininkai. Jie privalo orientuoti asmenį, kuris kreipiasi į Inspekciją, kad operatyviai ir kvalifikuotai būtų išspręstas jo keliamas klausimas, sujungti su kompetentingu spręsti keliamą klausimą Inspekcijos valstybės tarnautoju ar darbuotoju, o jo nesant – nurodyti jo pavardę, telefoną, darbo laiką ir vietą, taip pat pateikti kitą asmens pageidaujamą ir viešai skelbtiną informaciją.

38. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenis telefonu, privalo gebėti trumpai ir suprantamai paaiškinti:

38.1. ar Inspekcija kompetentinga spręsti asmeniui rūpimą klausimą;

38.2. kokius dokumentus (pažymą, pareiškimą, kitus dokumentus) ir kaip (asmeniškai ar paštu, elektroniniu būdu) reikia pateikti, kad asmens klausimas būtų išnagrinėtas ir išspręstas;

38.3. į kokią kitą instituciją asmuo gali kreiptis, jeigu Inspekcija nekompetentinga spręsti asmeniui rūpimo klausimo, ir nurodyti tos institucijos adresą bei telefono numerį.

 

39. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenis telefonu, gali teikti ir kitą asmens pageidaujamą viešąją informaciją, kuria disponuoja Inspekcija ir kurią asmuo turi teisę gauti pagal Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymą.

40. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, aptarnaujantis asmenis telefonu, turi laikytis šių taisyklių:

40.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

40.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas institucijos pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

40.3. atidžiai išklausyti asmenį, prireikus paprašyti patikslinti kreipimosi esmę;

40.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į asmens klausimus;

40.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimą, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti – tiksliai nurodyti kito kontakto telefonu ar kita ryšių priemone laiką;

40.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

 

 

IX. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

41. Bendrojo skyriaus referentas Vilniuje, skyrių viršininkai – regionų skyriuose kiekvieną dieną patikrina piliečių ir kitų asmenų pageidavimų, pasiūlymų ir pastabų knygų įrašus ir apie naujus įrašus praneša Inspekcijos viršininkui. Inspekcijos viršininko pavedimu pageidavimai, pasiūlymai ir pastabos nagrinėjami nustatyta tvarka, ne rečiau kaip kartą per metus organizuojama anoniminė asmenų apklausa siekiant sužinoti:

41.1. ar jie pakankamai informuoti apie Inspekcijos darbo laiką;

41.2. ar jiems patogus Inspekcijoje nustatytas priėmimo laikas;

41.3. ar jiems tenka ilgai laukti priėmimo;

41.4. ar mandagiai jie buvo aptarnaujami;

41.5. ar jiems rūpimi klausimai buvo išspręsti pakankamai kvalifikuotai;

41.6. ar juos patenkino atsakymų į prašymus ir skundus pateikimo terminai;

41.7. ar jie buvo informuoti apie veiksmus, kurių Inspekcija ėmėsi jų klausimams spręsti.

 

42. Gali būti pateikta ir kitų su asmenų aptarnavimu susijusių klausimų.

43. Apklausos duomenys ir kita informacija panaudojami asmenų aptarnavimo kokybei gerinti.

______________