VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2007 m. VASARIO 8 d. ĮSAKYMO NR. V-43 „DĖL DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO
2011 m. vasario 10 d. Nr. V-44
Vilnius
Pakeičiu Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2007 m. vasario 8 d. įsakymą Nr. V-43 „Dėl Darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2007, Nr. 19-749; 2008, Nr. 135-5290) ir išdėstau jį nauja redakcija:
„VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO
PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS
ĮSAKYMAS
DĖL VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento (Žin., 1994, Nr. 63-1238) ir vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymo Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr. 12-348; 2009, Nr. 62-2509) nuostatomis bei siekdamas gerinti Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo organizavimą:
1. Tvirtinu Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2002 m. gruodžio 31 d. įsakymą Nr. 170 „Dėl Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“;
2.2. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2004 m. balandžio 15 d. įsakymą Nr. 1V-63 „Dėl pareigūnų, dirbančių Vadovybės apsaugos departamente prie Vidaus reikalų ministerijos, fizinio pasirengimo reikalavimų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 57-2025).“
PATVIRTINTA
Vadovybės apsaugos departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2007 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V-43
(Vadovybės apsaugos departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus
2011 m. vasario 10 d.
įsakymo Nr. V-44 redakcija)
VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamentas (toliau vadinama – Reglamentas) nustato Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau vadinama – departamentas) darbo tvarką.
2. Departamentas savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, vidaus reikalų ministro įsakymais, departamento nuostatais, departamento direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiuo Reglamentu.
3. Departamentas savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) nustatytais principais.
II. BENDRIEJI DEPARTAMENTO STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI
DEPARTAMENTO DIREKTORIUS, DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAI
4. Departamentui vadovauja direktorius, kuris organizuoja, kontroliuoja ir koordinuoja departamento veiklą, atsako už departamento uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą bei darbo organizavimą.
5. Lietuvos Respublikos Seime, Lietuvos Respublikos Prezidentūroje, Lietuvos Respublikos Vyriausybėje (toliau – atitinkamai Seimas, Prezidentūra, Vyriausybė), kitose valstybės institucijose ir įstaigose departamentui atstovauja departamento direktorius arba jo įgalioti kiti valstybės tarnautojai.
6. Laikinai nesant direktoriaus, jo pareigas eina vidaus reikalų ministro paskirtas direktoriaus pavaduotojas.
9. Direktorius kontroliuoja ir koordinuoja departamento struktūrinių padalinių veiklą pats arba per pavaduotojus. Direktoriaus pavaduotojai, įgalioti direktoriaus, pagal savo kompetenciją skiria įpareigojimus ir kontroliuoja, kaip jie vykdomi.
10. Departamento struktūriniams padaliniams pagal kuravimo sritį vadovauja direktoriaus pavaduotojai, kurie yra tiesiogiai atskaitingi direktoriui.
DEPARTAMENTO STRUKTŪRINIAI PADALINIAI
12. Departamento struktūrą sudaro valdybos, skyriai, poskyriai, grupės (toliau vadinama – padaliniai).
13. Departamento direktorius, atsižvelgdamas į departamento uždavinius ir funkcijas, nustatytas Lietuvos Respublikos įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, departamento nuostatuose bei kituose teisės aktuose, tvirtina departamento valstybės tarnautojų pareigybių aprašymus, vidaus reikalų ministrui teikia tvirtinti departamento struktūrą bei pareigybių sąrašus.
14. Padaliniams vadovauja viršininkai arba vedėjai (toliau vadinama – padalinių vadovai), kurie gali turėti pavaduotoją(-us).
15. Padaliniai užtikrina įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose ir kituose teisės aktuose departamentui nustatytų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų atlikimą, užtikrina valstybinių programų įgyvendinimą, organizuoja departamento direktoriaus sprendimų vykdymą bei jų kontrolę.
16. Padaliniai savo darbą organizuoja, vadovaudamiesi direktoriaus įsakymu patvirtintais departamento padalinių nuostatais, o padalinių vadovai ir valstybės tarnautojai – pareigybių aprašymais, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau vadinama – darbuotojai), – pareigybių aprašymais ar pareiginėmis instrukcijomis.
17. Padalinių vadovai asmeniškai atsako už padaliniams pavestų uždavinių įgyvendinimą ir funkcijų vykdymą, darbo organizavimą, darbo drausmę, valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų teisės pažeidimų prevenciją, taip pat už departamento direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojų rezoliucijų ir žodinių pavedimų vykdymą.
18. Padalinių vadovai turi užtikrinti, kad priimti nauji valstybės tarnautojai ir darbuotojai būtų supažindinti su departamento ir jo padalinių nuostatais, šiuo Reglamentu, priimto valstybės tarnautojo ar darbuotojo pareigybės aprašymu, taip pat su kitais teisės aktais, kuriais privalo vadovautis savo veikloje.
DEPARTAMENTO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
19. Departamento veikla organizuojama vadovaujantis teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintais ir viešai paskelbtais departamento strateginiais veiklos planais. Strateginiams planams ir programoms įgyvendinti sudaromi einamųjų metų planai, kuriuos tvirtina departamento direktorius.
20. Departamento strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojas pagal jo kuruojamą veiklos sritį. Strateginio veiklos plano programų įgyvendinimą koordinuoja direktoriaus įsakymu paskirti valstybės tarnautojai.
21. Departamento veiklos ataskaitą vidaus reikalų ministrui teikia direktorius. Ataskaitos projektą rengia direktoriaus pavaduotojas pagal jo kuruojamą veiklos sritį.
23. Departamento einamieji veiklos klausimai aptariami direktoriaus, pavaduotojų ir padalinių vadovų pasitarimuose. Šiuose pasitarimuose direktoriaus nurodymu gali dalyvauti ir kiti departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai.
DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR TVIRTINIMAS
25. Departamento direktorius pagal kompetenciją pasirašo:
25.1. įstaigos dokumentų blanke įformintus dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Seimo komitetams, Seimo nariams, Seimo kancleriui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, Seimo kontrolieriams, Ministrui Pirmininkui, Vyriausybės kancleriui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, vidaus reikalų viceministrui, Vidaus reikalų ministerijos sekretoriams, departamentų ir įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos vadovams, teismams ir kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, užsienio šalių analogiškų tarnybų vadovams, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus;
26. Direktoriaus pasirašomus dokumentus vizuoja rengėjas, rengėjo padalinio vadovas, direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis atitinkamus padalinius, pagal savo kompetenciją. Kartu su dokumentu, pateikiamu pasirašyti departamento direktoriui, turi būti pateikiamas ir tiesioginio dokumento rengėjo, rengėjo padalinio vadovo ir direktoriaus pavaduotojo, kuruojančio atitinkamą padalinį, vizuotas dokumento egzempliorius. Vizą sudaro pareigų pavadinimas, valstybės tarnautojo ar darbuotojo parašas, vardas, pavardė ir data. Vizuoti galima atspaudus specialų spaudą ir įrašant trūkstamus rekvizitus ranka arba nurodytus rekvizitus rašant ranka.
27. Direktorius tvirtina:
28. Su departamento Bendrojo skyriaus Teisės poskyriu (toliau vadinama – Teisės poskyris) turi būti suderinti departamento direktoriui teikiami pasirašyti ar tvirtinti dokumentai:
28.3. tarnybinių patikrinimų išvados dėl tarnybinių nusižengimų, už kuriuos siūloma skirti tarnybinę nuobaudą;
28.5. tarnybinių patikrinimų išvados, kuriose konstatuojama, kad pareigūnas savo poelgiu pažemino pareigūno vardą;
29. Jei direktoriaus pasirašomas ar tvirtinamas dokumentas rengiamas departamente veikiančioje elektroninių dokumentų valdymo sistemoje (toliau vadinama – DVS), visos vizavimo, derinimo ir pasirašymo procedūros atliekamos DVS teikiamomis priemonėmis.
30. Departamento Bendrasis skyrius atsako už tai, kad visi per DVS direktoriui pateikiami dokumentai turėtų pagal šį reglamentą privalomas derinimo ir vizavimo žymas, leidžiančias identifikuoti tai atlikusius valstybės tarnautojus.
31. Pasirašymui ir tvirtinimui per DVS gauti dokumentai direktoriaus pasirašomi saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.
32. Direktoriaus pavaduotojai pagal kompetenciją pasirašo:
32.1. direktoriui pavedus departamento lydraščius-teikimus dėl teisės aktų projektų teikimo įvertinti Vidaus reikalų ministerijai, taip pat dėl teisės aktų projektų derinimo su suinteresuotomis institucijomis;
33. Finansų skyriaus vedėjas antro parašo teise pasirašo banko ir kasos dokumentus, finansinės apskaitos ir atskaitomybės dokumentus, departamento programų sąmatas, direktoriui įgaliojus – kitus finansinio ir ūkinio pobūdžio dokumentus.
34. Operatyvinio skyriaus viršininkas pagal savo kompetenciją pasirašo departamento dokumentų blanke įformintus dokumentus operatyvinės veiklos klausimais, siunčiamus departamentų ir įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos vadovams, teismams ir kitoms valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms, privačioms bendrovėms.
DARBO LAIKAS
35. Departamente pirmadienį–ketvirtadienį dirbama nuo 8 valandos iki 17 valandos, o penktadienį – nuo 8 valandos iki 15 valandos 45 minučių. Pertrauka pailsėti ir pavalgyti – nuo 12 valandos iki 12 valandos 45 minučių. Švenčių dienų išvakarėse darbo laikas sutrumpinamas viena valanda. Direktorius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisės aktais, gali nustatyti kitokį darbo laiką.
36. Dirbantiems pamainomis statutiniams valstybės tarnautojams darbo laikas nustatomas pagal iš anksto patvirtintus darbo grafikus.
37. Departamento direktorius įsakymu skiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, atsakingą už atitinkamo padalinio darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymą.
38. Departamente darbo laiko apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 27 d. nutarimu Nr. 78 „Dėl Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 18-528) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais darbo laiko apskaitą.
39. Valstybės tarnautojas ar darbuotojas privalo nedelsdamas informuoti departamento Operatyvaus valdymo skyrių apie neatvykimą į tarnybą (darbą) ir šio neatvykimo priežastį.
KOMISIJŲ, DARBO GRUPIŲ SUDARYMAS IR JŲ VEIKLA
41. Vykdant Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir vidaus reikalų ministro įsakymų nuostatas, departamento direktoriaus įsakymu sudaromos nuolatinės ar laikinosios komisijos, darbo grupės.
43. Laikinosios komisijos sudaromos departamento direktoriaus pavestai trumpalaikei funkcijai vykdyti.
45. Didelės apimties ir (ar) sudėtingiems teisės aktams parengti direktoriaus įsakymu sudaroma darbo grupė iš darbo grupės vadovo, jo pavaduotojo(-ų), narių ir, jei reikia, sekretoriaus.
46. Departamente komisijos, darbo grupės gali būti sudarytos iš departamento padalinių valstybės tarnautojų ir kitų darbuotojų, Vidaus reikalų ministerijos administracijos padalinių, įstaigų prie Vidaus reikalų ministerijos, kitų valstybės ir savivaldybės institucijų bei įstaigų, taip pat mokslo institucijų atstovų. Tokio pobūdžio komisijos ar darbo grupės sudėtis gali būti tvirtinama direktoriaus įsakymu, minėtų institucijų bei įstaigų vadovams sutikus.
III. PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ
47. Pavedimai gali būti duodami direktoriaus įsakymais ar rezoliucijomis, direktoriaus pavaduotojų ar padalinių vadovų rezoliucijomis, kitokia rašytine ar žodine forma.
48. Direktorius duoda pavedimus direktoriaus pavaduotojams, departamento padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ir darbuotojams. Direktoriaus pavaduotojai duoda pavedimus pagal jiems direktoriaus nustatytą kompetenciją. Padalinių vadovai duoda pavedimus jiems pavaldiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams.
49. Pavedimų vykdymą organizuoja direktoriaus pavaduotojai pagal direktoriaus nustatytas kuravimo sritis.
50. Dokumentus su departamento direktoriaus rezoliucijomis Bendrasis skyrius perduoda direktoriaus pavaduotojams, padalinių vadovams, valstybės tarnautojams ar darbuotojams Dokumentų, susijusių su Vidaus reikalų ministerijos veikla, rengimo, tvarkymo ir valdymo, pavedimų vykdymo kontrolės organizavimo instrukcijos (toliau vadinama – Instrukcija), patvirtintos vidaus reikalų ministro 2003 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. 1V-190 (Žin., 2003, Nr. 65-2985), nustatyta tvarka.
51. Jei pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmasis) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku yra atsakingi visi vykdytojai. Jeigu rašytinis pavedimas teikiamas vykdytojams elektronine forma, pavedimas pateikiamas visiems vykdytojams. Tokiu atveju elektroninio dokumento rezoliucijoje aiškiai nurodomas už tokio pavedimo vykdymą atsakingas vykdytojas.
52. Pavedimų vykdymą Instrukcijos ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka kontroliuoja Bendrasis skyrius.
53. Pavedimai (išskyrus pavedimus parengti atitinkamą teisės akto projektą) turi būti įvykdomi per 10 darbo dienų nuo jų gavimo departamente, jeigu nenurodytas konkretus įvykdymo laikas. Pavedimai parengti atitinkamo teisės akto projektą turi būti įvykdyti per 3 mėnesius nuo jų gavimo departamente dienos, jeigu pavedime arba teisės akte, kurio pagrindu duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.
54. Pavedimų dėl kitų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų departamentui pateiktų derinti teisės aktų projektų įvykdymo terminai nustatomi vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatytais terminais.
55. Departamento Bendrasis skyrius apie kontroliuojamų pavedimų vykdymo terminus primena vykdytojams likus 3 darbo dienoms iki termino pabaigos. Pavedimo vykdymo terminas skaičiuojamas nuo dokumento gavimo departamente dienos.
57. Atskirų dokumentų kategorijų bendrieji dokumentų užduočių įvykdymo terminai nustatomi teisės aktų bei šio Reglamento 1 priede nustatyta tvarka. Individualus dokumentų užduočių įvykdymo terminas nurodomas dokumento tekste arba rezoliucijoje.
58. Jeigu įvykdyti pavedimo per nustatytą terminą negalima dėl objektyvių priežasčių, nedelsiant apie tai turi būti pranešta pavedimą davusiam direktoriui, direktoriaus pavaduotojui. Gavus leidimą pratęsti įvykdymo terminą, būtina apie tai pranešti Bendrajam skyriui.
59. Departamento direktoriaus nustatytas terminas parengti teisės akto projektą gali būti pratęstas tik tuo atveju, kai vykdytojas direktoriui pateikia motyvuotą prašymą ar departamento direktoriaus įsakymo pakeitimo projektą, jei terminas buvo nustatytas įsakymu.
IV. TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
61. Departamente rengiami Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų, departamento direktoriaus įsakymų bei kitų teisės aktų projektai (toliau vadinama – teisės aktų projektai).
62. Rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo (Žin., 1995, Nr. 41-991), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimo Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“ (Žin., 2004, Nr.12-348; 2009, Nr. 62-2509) patvirtintos tvarkos, Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 1998 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. 104 „Dėl Įstatymų ir kitų teisės aktų rengimo rekomendacijų“ (Žin., 1998, Nr. 87-2416; 2002, Nr. 50-1923), ir Dokumentų rengimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. kovo 30 d. įsakymu Nr. 19 (Žin., 2001, Nr. 30-1009; 2006, Nr. 60-2169), kitų teisės aktų ir Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų nuostatas.
63. Teisės aktų projektus rengia departamento padaliniai ar direktoriaus įsakymu sudarytos darbo grupės.
TEISĖS AKTŲ LEIDYBOS INICIATYVA
64. Pasiūlymus dėl teisės aktų projektų bei galiojančių teisės aktų tobulinimo direktoriui teikia direktoriaus pavaduotojai, padalinių vadovai pagal savo kompetenciją.
65. Departamento padaliniai, pagal savo kompetenciją negalėdami išspręsti su jų veikla susijusių klausimų, gali teikti atitinkamus teisės aktų projektus direktoriui, kai šiuos projektus vizuoja atitinkamą sritį kuruojantis direktoriaus pavaduotojas.
66. Departamento padaliniai, siūlydami rengti teisės akto projektą, kuriame numatoma iš esmės keisti arba nustatyti teisinių santykių reguliavimą, direktoriui parengia tarnybinį pranešimą, kuriame išdėsto teisės akte sprendžiamos problemos esmę, teisės akto tikslus ir uždavinius, laukiamus teigiamus rezultatus bei siūlymus dėl darbo grupės sudarymo.
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ SVARSTYMAS IR DERINIMAS
67. Teisės aktų projektai rengėjų turi būti suderinti su departamento padaliniais, su kurių kompetencija jie yra susiję:
67.1. Finansų skyriumi – teisės aktų projektai, kurie susiję su piniginiais ištekliais, darbo užmokesčio mokėjimu, apskaita ir finansavimu;
67.2. Personalo skyriumi – teisės aktų projektai, susiję su valstybės tarnautojų tarnyba ir darbo santykiais;
68. Departamento padaliniai savo išvadas dėl pateiktų derinti projektų pateikia per 5 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo departamento padalinyje dienos, jeigu nenurodyta kitaip.
69. Norminio pobūdžio teisės aktų projektai (priedai, jeigu jie yra), suderinti su padaliniais, pateikiami derinti Teisės poskyriui, kuris įvertina, ar teisės akto projektas neprieštarauja galiojantiems Lietuvos Respublikos įstatymams, Vyriausybės nutarimams ir kitiems teisės aktams ir ar atitinka juridinės technikos reikalavimus. Norminio pobūdžio teisės aktą privalo vizuoti projekto rengėjas ar jį rengusios darbo grupės vadovas, projektą rengusio departamento padalinio vadovas ir kalbos tvarkytojas.
70. Teisės akto projekto derinimo faktas patvirtinamas valstybės tarnautojo, su kuriuo šis projektas turi būti suderintas, viza. Jei teisės aktų projektai rengiami naudojant DVS, visi teisės akto projekto derinimo faktai patvirtinami DVS priemonėmis. Vizuodamas projektą, valstybės tarnautojas patvirtina, kad jis yra susipažinęs su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal savo kompetenciją.
71. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria pateiktam dokumento projektui, jis vizuoja su pastaba, o prireikus savo pastabas bei pasiūlymus išdėsto atskirame rašte. Jeigu valstybės tarnautojas nepritaria derinamam teisės akto projektui, naudodamasis DVS priemonėmis jis jį atmeta pateikdamas atmetimo priežastis. Jeigu dėl pateikto teisės akto projekto pateikiama pastabų, į kurias rengėjai neatsižvelgia, iškilusiems prieštaravimams pašalinti direktorius arba direktoriaus pavaduotojas, kuruojantis teisės akto projektą rengusį padalinį, gali organizuoti pasitarimą.
72. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkių, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų projektai Vidaus reikalų ministerijai teikiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“ ir vidaus reikalų ministro 2004 m. sausio 13 d. įsakymu Nr. 1V-8 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento patvirtinimo ir kai kurių vidaus reikalų ministro įsakymų pripažinimo netekusiais galios“.
KITŲ INSTITUCIJŲ PATEIKTŲ TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ DERINIMAS
73. Departamentas Vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka teikia pastabas ir pasiūlymus dėl jam pateiktų derinti kitų viešojo administravimo institucijų parengtų įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų.
74. Pateiktus departamentui derinti kitų institucijų teisės aktų projektus direktorius vizuoja tik tada, kai dėl šių teisės aktų projektų teikę pastabas ir pasiūlymus padaliniai juos patikrina ir vizuoja šių teisės aktų projektų kopijas. Jeigu dėl pateikto vizuoti teisės akto projekto direktorius turi pastabų ar pasiūlymų, jis jį vizuoja su pastaba, kuri išdėstoma atskirame lape.
75. Popierinėje ar elektroninėje formoje gautą derinti teisės akto projektą departamento Bendrasis skyrius perkelia į DVS, užregistruoja ir nukreipia direktoriui rezoliucijos paskyrimui. Direktoriui paskyrus rezoliuciją Bendrasis skyrius nukreipia dokumentą konkrečiam vykdytojui ir DVS priemonėmis kontroliuoja šio pavedimo vykdymą.
76. Kai gaunamas derinti elektroninėmis priemonėmis parengtas teisės akto projektas, jis registruojamas ir nukreipiamas vykdytojui, o atsakymas dėl tokio teisės akto projekto rengiamas ir perduodamas elektroninėmis priemonėmis šio reglamento VI skyriuje nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai derinti teisės aktą pateikusi įstaiga rašte paprašo atsakymą pateikti kitokiomis priemonėmis.
77. Kai gaunamas vizuoti elektroninėmis priemonėmis parengtas teisės akto projektas, jis registruojamas ir nukreipiamas vykdytojui, o tokio teisės akto projekto viza rengiama elektroninėmis priemonėmis šio reglamento VI skyriuje nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai derinti teisės aktą pateikusi institucija rašte paprašo vizuoti teisės akto projektą ir jį pateikti kitokiomis priemonėmis.
DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ RENGIMAS, VIZAVIMAS, DERINIMAS, TEIKIMAS IR SKELBIMAS
79. Direktorius leidžia įsakymus dėl:
79.3. departamento valstybės tarnautojų (išskyrus departamento direktoriaus pavaduotojus) ir darbuotojų priėmimo į pareigas (darbą) ir atleidimo iš pareigų (darbo), atostogų suteikimo, komandiruočių, nuobaudų skyrimo valstybės tarnautojams ir darbuotojams, jų skatinimo;
80. Departamento padalinių valstybės tarnautojai rengia, o padalinių vadovai teikia direktoriui direktoriaus įsakymų projektus.
81. Departamento direktoriaus įsakymai pasirašomi saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, jeigu teisės aktai nenumato kitaip. Kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, elektroninius dokumentus pasirašo arba vizuoja (derina) naudodamiesi dokumentų valdymo sistemos teikiamomis priemonėmis, kurios užtikrina pasirašančio arba vizuojančio (derinančio) asmens tapatybės identifikavimą.
82. Saugus elektroninis parašas, sukurtas saugia parašo formavimo įranga ir paremtas galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu, saugus pasirašymas arba vizavimas (derinimas) departamento valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pasirašomiems ar vizuojamiems (derinamiems) elektroniniams dokumentams turi tokią pat teisinę galią kaip ir parašas rašytiniuose dokumentuose.
83. Direktoriui pasirašius įsakymą, Bendrasis skyrius suinteresuotų departamento padalinių valstybės tarnautojus supažindina per DVS. Personalo skyrius atsakingas už savo padalinio parengtų įsakymų supažindinimą.
84. Direktoriaus įsakymų projektai, susiję su departamento padalinių veiklos sritimis, rengėjų turi būti suderinti su suinteresuotais padaliniais Reglamento nustatyta tvarka. Teikiami direktoriui pasirašyti įsakymai ir jais tvirtinami dokumentai turi būti vizuoti rengėjo ir jo padalinio vadovo, suinteresuotų departamento padalinių vadovų:
84.1. įsakymus veiklos klausimais, personalo klausimais, atostogų klausimais ir komandiruočių klausimais, prieš pasirašant direktoriui, vizuoja atitinkamo padalinio vadovas. Įsakymus veiklos klausimais vizuoja ir rengėjas;
85. Direktoriaus įsakymai ir įsakymais patvirtinti kiti teisės aktai, kuriuose nustatomos, keičiamos ar pripažįstamos netekusiomis galios teisės normos, skelbiami „Valstybės žiniose“ ir departamento interneto tinklalapyje bei įsigalioja kitą dieną po jų paskelbimo, jeigu pačiuose teisės aktuose nenustatoma vėlesnė jų įsigaliojimo diena. Šie įsakymai „Valstybės žinių“ redakcijai pateikiami Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugpjūčio 23 d. nutarimo Nr. 918 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių, ministrų, Vyriausybės įstaigų, kitų valstybės valdymo institucijų vadovų įsakymų ir įsakymais patvirtintų kitų teisės aktų pateikimo oficialiai skelbti „Valstybės žiniose“ ir skelbimo interneto tinklapiuose tvarkos“ (Žin., 1999, Nr. 71-2236; 2003, Nr. 28-1144; 2005, Nr. 146-5328) nustatyta tvarka.
86. Departamento direktoriaus įsakymai, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, „Valstybės žiniose“ ir departamento interneto tinklalapyje neskelbiami. Šie teisės aktai rengiami, įforminami, registruojami, tvarkomi ir saugomi vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo taisyklių (Žin., 2005, Nr. 143-5193) reikalavimais.
87. Kai departamento direktoriaus įsakymai turi būti paskelbti „Valstybės žiniose“ arba „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, rengėjas privalo tai nurodyti departamento direktoriaus įsakymo paskirstymo (išsiuntimo) rodyklėje. Departamento Bendrasis skyrius pateikia „Valstybės žinių“ redakcijai lydraštį, pasirašytą direktoriaus, direktoriaus įsakymą bei kompiuterinę laikmeną su įsakymo tekstu arba įsakymo tekstą persiunčia elektroniniu paštu.
V. ASMENŲ PAGEIDAVIMŲ, PASIŪLYMŲ, PASTABŲ NAGRINĖJIMAS
88. Asmenys aptarnaujami departamente, jų pageidavimai, pasiūlymai, pastabos nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimo Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 94-3779) ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
89. Pageidavimai žodžiu priimami tik tais atvejais, kai juos galima išnagrinėti ir išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens ir departamento interesų. Jei pageidavimo žodžiu negalima išnagrinėti tuoj pat, pasiūloma asmeniui pageidavimą pateikti raštu.
90. Registruojami ir nagrinėjami tokie rašytiniai pageidavimai ar pastabos, kurie tvarkingai ir įskaitomai parašyti valstybine kalba, yra pareiškėjo pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefonas (jeigu pareiškėjas jį turi). Neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti pageidavimai ar pastabos grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.
91. Paprastai nenagrinėjami pageidavimai ar pastabos, kuriuose nenurodytas pareiškėjo vardas ir pavardė, nenurodytas adresas arba pareiškėjo nepasirašyti, išskyrus atvejus, kai siekiant, kad nenukentėtų pareiškėjo ar valstybės interesai, atitinkamą sprendimą dėl nagrinėjimo priima departamento direktorius, atsižvelgdamas į pageidavimo ar pastabos turinį.
93. Jeigu departamentas nėra įgaliotas spręsti pageidavime ar pastaboje išdėstytų klausimų, pageidavimas ar pastaba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo gavimo departamente datos persiunčiamas kompetentingai institucijai ir apie tai pranešama pareiškėjui. Kai pageidavimą ar pastabą turi nagrinėti teismas, ji grąžinama pareiškėjui ir pateikiama visa reikalinga informacija.
94. Pareiškėjui kreipiantis į departamentą su pageidavimu ar pastaba, sudarytu elektroninių duomenų pavidalu, jis turi būti pasirašytas pareiškėjo arba jo įgalioto asmens – atstovo – elektroniniu parašu, kuris patvirtintas sertifikatu, suteikiančiu galimybę identifikuoti pareiškėją.
95. Pareiškėjo arba jo atstovo elektroninių duomenų pavidalu sudarytas ir elektroniniu būdu pateiktas elektroniniu parašu pasirašytas pageidavimas ar pastaba registruojamas, tvarkomas ir įtraukiamas į apskaitą pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles. Gavus neatpažįstamo formato elektroninį dokumentą ar elektroninį dokumentą, kurio neįmanoma atidaryti ir apdoroti įstaigos elektroninių dokumentų valdymo sistemos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis, apie tai pranešama pareiškėjui. Už departamento elektroninių dokumentų registravimą atsakingas asmuo dėl to kreipiasi į pareiškėją, jei iš pateiktos informacijos yra galimybė nustatyti jo kontaktinius duomenis.
96. Pareiškėjas ar jo atstovas, sudaręs pageidavimą ar pastabą elektroninių duomenų pavidalu, pasirašęs jį elektroniniu parašu ir pateikęs jį elektroniniu būdu, identifikuojamas patikrinus jo elektroninio parašo sertifikatą, išduotą prašymą priimančios įstaigos arba trečios šalies, kurios elektroninio parašo sertifikatą, susiejantį parašo tikrinimo duomenis su pasirašančiu asmeniu ir patvirtinantį arba leidžiantį nustatyti pasirašančio asmens tapatybę, pripažįsta pageidavimą priimanti įstaiga.
97. Elektroninių duomenų pavidalu sudarytas pageidavimas turi būti parengtas pagal patvirtintą departamento interneto svetainėje pateiktą elektroninę prašymo formą ir joje nurodytus reikalavimus.
98. Elektroninių duomenų pavidalu teikiamas pageidavimas ar pastaba turi būti sudarytas naudojantis vienu iš duomenų formatų, apibrėžtų Rekomendacijose dėl atvirųjų elektroninių dokumentų standartų naudojimo teikiant viešąsias paslaugas gyventojams, valstybės institucijoms ir įstaigoms elektroninėmis priemonėmis keičiantis informacija, patvirtintose Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2006 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. T-17 (Žin., 2006, Nr. 28-959). Konkretūs prašymo sudarymo duomenų ir elektroninio parašo formatai bei departamento pripažįstami elektroninio parašo sertifikatai nurodomi departamento parengtoje ir jo interneto svetainėje pateiktoje elektroninėje prašymo formoje.
VI. DEPARTAMENTO DOKUMENTŲ VALDYMAS
99. Departamente gauti elektroniniai dokumentai registruojami Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), 20–30 punktuose nustatyta tvarka.
100. Tokią pat kaip ir parašas rašytiniuose dokumentuose teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu nepasirašyti gauti elektroniniai dokumentai arba gauti departamento neatpažįstamais elektroninio parašo formatais pasirašyti elektroniniai dokumentai laikomi nepasirašytais dokumentais. Gavus neatpažįstamo formato elektroninį dokumentą ar elektroninį dokumentą, kurio neįmanoma atidaryti ir apdoroti įstaigos elektroninių dokumentų valdymo sistemos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis, apie tai pranešama siuntėjui. Už departamento elektroninių dokumentų registravimą atsakingas asmuo dėl to kreipiasi į elektroninio dokumento siuntėją, jei iš pateiktos informacijos yra galimybė nustatyti jo kontaktinius duomenis.
101. Elektroniniai dokumentai, užregistruoti ir įtraukti į elektroninių dokumentų valdymo sistemą, su vadovybės rezoliucijomis gali būti perduoti tiesiogiai vykdytojams elektroniniu paštu ir/arba įkelti į elektroninių dokumentų valdymo sistemą.
102. Departamento direktoriaus įgaliotas asmuo departamente gautam elektroniniam dokumentui suteikia registracijos numerį ir fiksuoja gavimo datą. Gauto elektroninio dokumento registracijos numeris ir gavimo data nedėstomi elektroninio dokumento turinyje. Užregistravęs elektroninį dokumentą departamento direktoriaus įgaliotas asmuo imasi priemonių, kad elektroninio dokumento siuntėjui būtų pateiktas patvirtinimas, jog elektroninis dokumentas gautas, nurodant gavimo datą ir dokumento registracijos numerį. Departamento gauti elektroniniai dokumentai jų gavimo dieną, atsižvelgiant į įstaigos darbo valandas, registruojami gautų dokumentų registre, nurodant jame reikiamus duomenis.
103. Rašant rezoliuciją elektroninio dokumento turinys nekeičiamas, o rezoliucijos turinys išdėstomas elektroninių dokumentų valdymo sistemos priemonėmis.
104. Departamente rengiamas, vizuojamas, derinamas, patvirtinamas, pasirašomas ir registruojamas toks elektroninių dokumentų egzempliorių skaičius, kokio reikia tolimesniam dokumentų tvarkymui.
105. Rengiant elektroninį dokumentą jo turinyje parašo rekvizitas įforminamas be parašo, tvirtinimo ar suderinimo žymos – be parašo ir datos. Duomenys apie elektroninio dokumento registravimą (elektroninio dokumento data ir registracijos numeris) nurodomi Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėse nustatyta tvarka, nekeičiant elektroninio dokumento turinio ir užpildant elektroninio dokumento metaduomenis (kontekstinę informaciją).
106. Parengto ir užregistruoto, t. y. su suteiktu registracijos numeriu ir data elektroninio dokumento egzempliorius grąžinamas rengėjui ar už elektroninių dokumentų tvarkymą atsakingam asmeniui. Elektroninio dokumento egzempliorius kartu su dokumento, į kurį atsakoma, originalu yra skirtas bylai sudaryti.
107. Departamento sudarytus dokumentus registruoja Bendrasis skyrius elektroninių dokumentų rengimo ir tvarkymo posistemėje. Operatyvinis skyrius registruoja gaunamus ir siunčiamus dokumentus operatyvinės veiklos klausimais.
108. Siunčiamas elektroninis dokumentas turi būti parengtas ir perduodamas taip, kaip reikalaujama Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių 10 punkte.
109. Departamento veiklos dokumentai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų valdymą, nustatyta tvarka.
110. Departamente parengti ir su jo veikla susiję gauti dokumentai nustatyta tvarka registruojami atitinkamuose dokumentų registruose, kurių sąrašą tvirtina direktorius.
111. Dokumentų registrų sąrašą rengia ir direktoriui tvirtinti teikia Bendrojo skyriaus viršininkas.
112. Bendrasis skyrius organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja dokumentų valdymo reikalavimų įgyvendinimą departamento padaliniuose. Už dokumentų rengimą, tvarkymą, saugojimą bei užduočių vykdymo kontrolę departamento padaliniuose atsakingi jų vadovai bei paskirti už dokumentų tvarkymą atsakingi padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Departamento padaliniai rengia, įformina, tvarko dokumentus, sudaro ir saugo bylas iki atidavimo archyviniam saugojimui. Dokumentai, parengti nesilaikant dokumentų rengimo taisyklių reikalavimų, grąžinami rengėjams.
113. Parengti dokumentai turi būti registruojami jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną, gauti dokumentai – jų gavimo dieną. Gauti dokumentai skirstomi į registruotinus ir neregistruotinus. Registruotini dokumentai registruojami dokumentų registruose ar DVS. Neregistruojami gauti informaciniai pranešimai (apie posėdžius ir pasitarimus, reklaminiai lankstinukai, konferencijų programos, periodiniai leidiniai, sveikinimo ir asmeninio pobūdžio laiškai, kvietimai ir kita korespondencija), nesusiję su atsakomybe ir rizika, kylančia dėl dokumentų neįtraukimo į dokumentų apskaitos sistemą.
114. Gautus dokumentus Bendrasis skyrius priima, patikrina, perkelia į DVS, nustatyta tvarka registruoja ir pateikia direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams susipažinti bei paskirti vykdytoją. Jeigu dokumentas gautas ne pirmą kartą, pateikiant dokumentą departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams, nurodomas prieš tai gautą dokumentą nagrinėjęs departamento padalinys.
115. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų elektroninio pašto adresais gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, persiunčiami į oficialią departamento pašto dėžutę. Oficialiu elektroninio pašto adresu gauti dokumentai, kurių užduotis reikia vykdyti, perkeliami į DVS ir registruojami bendra tvarka.
116. Valstybės tarnautojai, gavę dokumentus tiesiogiai iš kitų institucijų, adresuotus departamento vadovybei ar departamentui, privalo juos nedelsdami užregistruoti Bendrajame skyriuje. Dokumentus, gautus tiesiogiai iš departamento vadovybės, vykdytojas taip pat privalo nedelsdamas užregistruoti Bendrajame skyriuje.
117. Departamento direktorius, skirdamas dokumentą vykdytojui, rašo rezoliuciją DVS teikiamomis priemonėmis. Rezoliucijoje rašoma vykdytojo vardas ir pavardė, pavedimo turinys, taip pat gali būti nurodomas užduoties įvykdymo terminas.
118. Dokumentai su direktoriaus rezoliucija grąžinami į Bendrąjį skyrių. Skyriaus darbuotojas persiunčia dokumentą vykdytojui. Bendrasis skyrius kontroliuoja direktoriaus pavedimų vykdymo terminus. Jei rezoliucijoje nurodytas pavedimas duotas keliems vykdytojams, Bendrasis skyrius patikslina pagrindinį pavedimo vykdytoją, kuris organizuoja pavedimo vykdymą ir atsako už tai, kad jis būtų įvykdytas laiku. Ne pirmieji vykdytojai privalo, nelaukdami pirmojo vykdytojo priminimų, pagal savo kompetenciją laiku teikti reikiamą informaciją pirmajam vykdytojui. Už parengto dokumento kokybę atsako visi vykdytojai. Užduotis laikoma įvykdyta, kai parengtas dokumentas yra pasirašytas rezoliuciją užrašiusio vadovo.
119. Kai direktoriaus pavaduotojai jiems nurodytą užduotį savo rezoliucija paveda vykdyti valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dokumentų registre arba elektroninėje dokumento kortelėje įrašoma papildoma direktoriaus pavaduotojų rezoliucija.
120. Jeigu departamento siunčiamasis dokumentas yra atsakomasis, jis teikiamas pasirašyti kartu su dokumentu, į kurį atsakoma, ir kitais susijusiais dokumentais. Pasirašyto ir užregistruoto siunčiamo dokumento originalas ar teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintos jo kopijos išsiunčiami adresatams per DVS arba įprastu paštu.
121. Siunčiamame dokumente turi būti nurodyta rengėjo vardas, pavardė, telefono numeris, fakso numeris (jei yra), elektroninio pašto adresas. Siunčiamame atsakyme į gautą dokumentą, jei tai ne elektroninis dokumentas, turi būti dokumento, į kurį atsakoma, data ir numeris. Elektroniniame dokumente šie duomenys atsispindi jo metaduomenyse.
122. Faksimiliniu ryšiu gauti dokumentai, jei yra užtikrinta jų teksto apsauga ir galima identifikuoti siuntėjo parašą, atspausdinami ir registruojami bendra tvarka. Jei vėliau atsiunčiamas dokumento originalas, jis registruojamas ta pačia data ir numeriu, kaip anksčiau faksimiliniu ryšiu gautas dokumentas. Dokumentų faksogramos ir antrieji egzemplioriai saugomi kartu.
123. Elektroniniu paštu siunčiami ir gaunami dokumentai rengiami, tvarkomi, įtraukiami į apskaitą, saugomi ir naikinami, vadovaujantis Elektroninių dokumentų valdymo taisyklėmis.
124. Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslaptį sudarantys dokumentai gaunami, registruojami, rengiami, įforminami, siunčiami, naudojami, dauginami, naikinami bei saugomi laikantis Valstybės ir tarnybos paslapčių įstatymo (Žin., 1999, Nr. 105-3019; 2004, Nr. 4-29), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimo Nr. 1307 „Dėl Įslaptintos informacijos administravimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 143-5193) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įslaptintų dokumentų valdymo ir įslaptintos informacijos apsaugą, reikalavimų.
125. Dokumentus, kuriuose yra valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančios informacijos, teisės aktų nustatyta tvarka tvarko ir į apskaitą įtraukia už įslaptintos informacijos administravimą atsakingi valstybės tarnautojai, paskirti direktoriaus įsakymu ir turintys leidimą dirbti su įslaptinta informacija.
126. Direktoriaus pasirašytas sutartis arba susitarimus privaloma registruoti departamento Bendrajame skyriuje. Jie saugomi departamento Finansų skyriuje.
127. Sutartys gali būti pasirašomos elektroniniu parašu. Tokiu atveju šalys sutartį pasirašo saugiu elektroniniu parašu, sukurtu saugia parašo formavimo įranga ir patvirtintu galiojančiu kvalifikuotu sertifikatu.
128. Gautų dokumentų vertimus į lietuvių kalbą ir siunčiamų – į užsienio kalbas organizuoja pavedimo vykdytojas arba, jo pavedimu per DVS, departamento Bendrasis skyrius.
129. Prašymus dėl išduodamų pažymų, dokumentų kopijų išdavimo nustatyta tvarka registruoja ir minėtus dokumentus išduoda Bendrasis skyrius.
130. Departamento direktoriaus pasirašyti įstaigos teisės aktai (įsakymai veiklos klausimais ir jais tvirtinami nuostatai, taisyklės, programos ir kt., kurie yra atskirai įforminama teisės akto dalis, įsakymai personalo, atostogų ir komandiruočių klausimais) DVS registruojami jų pasirašymo ar tvirtinimo dieną ir perduodami departamento padaliniams pagal rengėjo nurodytą suinteresuotų asmenų sąrašą.
Pasirašytų individualių įsakymų personalo klausimais kopijas nustatyta tvarka į asmens bylas deda už personalo tvarkymą atsakingas valstybės tarnautojas.
131. Padalinių tarnybiniai pranešimai registruojami DVS. Juos vizuoja padalinio vadovas, jo nesant – padalinio vadovo pavaduotojas. Užregistruoti ir vizuoti tarnybiniai pranešimai, prašymai pateikiami direktoriui arba jo pavaduotojui pagal kuruojamą veiklos sritį. Direktorius arba jo pavaduotojas rašo rezoliuciją, nurodydamas vykdytojus ir iškeltos problemos sprendimo būdą.
132. Padalinių darbo grafikai, pasirašyti atitinkamo padalinio vadovo, pateikiami tvirtinti direktoriui. Padalinio darbo grafiko rengėjas privalo prie suinteresuotų asmenų nurodyti Operatyvaus valdymo skyrių. Supažindinimas su patvirtintais darbo grafikais, gali būti atliekamas DVS teikiamomis priemonėmis.
Valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pasirašymas, susipažinimas ar elektroninių dokumentų vizavimas (derinimas) DVS teikiamomis priemonėmis turi tokią pat teisinę galią, kaip ir parašas rašytiniuose dokumentuose.
VII. VISUOMENĖS INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS PAGAL VISUOMENĖS PAKLAUSIMUS
133. Visuomenės informavimu apie departamento veiklą ir palankios viešosios nuomonės apie departamentą formavimu rūpinasi direktorius ir direktoriaus pavaduotojai.
134. Su žiniasklaida bendrauja departamento direktorius, direktoriaus pavaduotojai. Departamento direktoriui ar direktoriaus pavaduotojams pavedus, su visuomenės informavimo priemonėmis gali bendrauti kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai. Išplatinti pranešimai ir kita informacija žiniasklaidai ir visuomenei privalo atitikti oficialią departamento poziciją.
135. Informacija pagal visuomenės paklausimus teikiama Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų įstatymo (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatyta tvarka.
VIII. TARNYBINĖS KOMANDIRUOTĖS
136. Departamento direktoriaus pavaduotojų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų išvykimas į tarnybines komandiruotes šalies teritorijoje ir į užsienį organizuojamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimo Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 74-2555) nustatyta tvarka.
137. Įsakymus dėl tarnybinių komandiruočių rengia departamento Bendrasis skyrius ir pasirašo direktorius. Įsakyme turi būti nurodyta siunčiamo į tarnybinę komandiruotę darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, komandiruotės tikslas, vietovė (vietovės), komandiruotės trukmė ir apmokamos komandiruotės išlaidos. Jei siunčiant į tarnybinę komandiruotę išmokamas avansas, turi būti nurodytas jo dydis, neviršijantis numatomų komandiruotės išlaidų. Įsakyme taip pat nurodoma transporto priemonės markė ir modelis, jei į komandiruotę vykstama įstaigos ar komandiruoto darbuotojo transporto priemone.
138. Departamento valstybės tarnautojai ir darbuotojai į užsienio valstybes komandiruojami atlikti tarnybinių funkcijų, oficialių kvietimų, tarptautinių susitarimų, bendradarbiavimo programų ar planų pagrindu.
139. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių užsienyje, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas departamento direktoriui pateikia ataskaitas apie pavedimo arba užduoties atlikimą ir atitinkamus dokumentus apie komandiruotės metu patirtas faktines išlaidas. Jeigu į komandiruotę vyko grupė, apibendrintą ataskaitą direktoriui teikia grupės vadovas.
140. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, grįžę iš tarnybinių komandiruočių Lietuvos Respublikoje, apie pavedimo arba užduoties atlikimą raštu arba žodžiu informuoja savo padalinio vadovą, direktoriaus pavaduotojai ir padalinių vadovai – direktorių, jeigu kitaip nenustatyta departamento direktoriaus įsakyme dėl komandiruotės.
IX. ATOSTOGŲ SUTEIKIMO TVARKA
141. Kasmetinės, nemokamos, papildomos mokamos atostogos, atostogos kvalifikacijai tobulinti bei atostogos dėl valstybės tarnautojo perkėlimo į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Valstybės tarnybos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708) bei Vidaus tarnybos statuto (Žin., 2003, Nr. 42-1927) nustatyta tvarka. Kitos tikslinės atostogos departamento valstybės tarnautojams suteikiamos Darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) nustatyta tvarka.
142. Kasmetinės, nemokamos ir tikslinės atostogos departamento darbuotojams suteikiamos Darbo kodekso nustatyta tvarka.
144. Departamento valstybės tarnautojų ir darbuotojų kasmetinių atostogų grafikus sudaro padalinio vadovas ir iki einamųjų metų balandžio 1 dienos pateikia tvirtinti departamento direktoriui.
145. Darbuotojai, valstybės tarnautojai, dėl svarbių priežasčių negalintys grafike nurodytu laiku išeiti atostogų arba pageidaujantys pasinaudoti dalimi atostogų, turi direktoriui pateikti raštišką prašymą, kuriame nurodo pageidaujamą atostogų datą. Prašymas gali būti teikiamas ir per DVS.
146. Valstybės tarnautojams ir darbuotojams pageidaujant kasmetines atostogas panaudoti dalimis, suteikiamų kasmetinių atostogų viena iš dalių negali būti trumpesnė nei keturiolika kalendorinių dienų.
147. Pamainoms dirbantiems statutiniams valstybės tarnautojams pageidaujant kasmetines atostogas panaudoti dalimis, suteikiamų kasmetinių atostogų viena iš dalių negali būti trumpesnė nei keturiolika kalendorinių dienų, o likusios atostogos negali būti suteikiamos trumpesnėmis nei keturios kalendorinės dienos dalimis.
X. VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR KITŲ DARBUOTOJŲ APDOVANOJIMAS, SKATINIMAS IR PAŠALPOS
149. Departamento valstybės tarnautojai apdovanojami, skatinami arba jiems gali būti suteikiama vienkartinė materialinė pašalpa, vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymu, Vidaus tarnybos statutu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. liepos 19 d. nutarimu Nr. 1167 „Dėl Vienkartinių piniginių išmokų valstybės tarnautojams skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vidaus reikalų ministro 2003 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. 1V-299 „Dėl Vidaus reikalų sistemos pareigūnų skatinimo ir apdovanojimo taisyklių bei Vidaus reikalų ministerijos žinybinių ženklų nuostatų patvirtinimo“, departamento direktoriaus 2005 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. 1V-126 patvirtintais Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Garbės ženklų nuostatais bei kitais teisės aktais.
XI. DRAUSMINĖS IR TARNYBINĖS NUOBAUDOS
151. Departamento valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo, Vidaus tarnybos statuto nustatyta tvarka bei darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
152. Departamento darbuotojai už darbo drausmės pažeidimus gali būti traukiami drausminėn, o už departamentui padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.
XII. REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS DEPARTAMENTO VADOVAMS BEI KITIEMS DEPARTAMENTO VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS
154. Keičiantis direktoriui, reikalų perdavimas organizuojamas Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos darbo reglamento nustatyta tvarka.
155. Keičiantis direktoriaus pavaduotojui, jei nėra paskirto naujo direktoriaus pavaduotojo, reikalai perduodami pagal reikalų perdavimo ir perėmimo aktą direktoriaus įgaliotam pareigūnui.
156. Valstybės tarnautojai ilgam išvykstantys iš savo darbo vietos (komandiruotė, atostogos ar kt.) privalo DVS teikiamomis administravimo priemonėmis nurodyti juos pavaduojančius asmenis ir paskirstyti jų neįvykdytas užduotis kitiems vykdytojams.
157. Atleidžiami iš tarnybos (darbo) arba perkeliami į kitas pareigas kiti departamento valstybės tarnautojai ar darbuotojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka perduoti reikalus (nebaigtus vykdyti dokumentus, nebaigtus spręsti klausimus), taip pat turimus dokumentus ir bylas, informacinę bei norminę medžiagą, knygas, įgytas už departamento lėšas, antspaudus ir spaudus, kitą turtą, už kurį departamento valstybės tarnautojas ar darbuotojas materialiai atsakingas, departamento padalinio vadovui. Departamento padalinio vadovas paskiria valstybės tarnautoją ar darbuotoją, atsakingą(-us) už perduotų reikalų tvarkymą.
158. Atleidžiamam iš tarnybos (darbo) ir, jeigu reikia, perkeliamam į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojui ar darbuotojui Personalo skyriuje išduodamas atsiskaitymo lapelis (2 priedas).
159. Atsiskaitymas su departamentu laikomas baigtu, kai atleidžiamas ar perkeliamas į kitas pareigas valstybės tarnautojas ar darbuotojas iki įsakyme nurodytos atleidimo ar perkėlimo datos pateikia Finansų skyriui užpildytą atsiskaitymo lapelį.
160. Perkeliamų ar atleidžiamų iš valstybės tarnybos arba darbo valstybės tarnautojų ar darbuotojų atsiskaitymo lapeliai registruojami ir teisės aktų nustatyta tvarka saugomi Finansų skyriuje.
161. Atleidžiamas iš pareigų valstybės tarnautojas arba atleidžiamas iš darbo darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, arba perkeliamas į kitas pareigas departamento valstybės tarnautojas privalo perduoti elektroninio parašo formavimo įrangą, jei jam tokia buvo suteikta, departamento direktoriaus paskirtam asmeniui.
XIII. ANTSPAUDO NAUDOJIMAS
164. Departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako Bendrasis ir Personalo skyriai. Jų nesant, departamento antspaudus saugo ir už jų naudojimą atsako direktoriaus įgalioti departamento valstybės tarnautojai. Direktorius gali nustatyti kitokią departamento antspaudų saugojimo ir naudojimo tvarką.
XIV. ARCHYVO TVARKYMAS
166. Archyviniai dokumentai tvarkomi, naudojami ir saugomi Dokumentų ir archyvų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 107-2389; 2004, Nr. 57-1982), Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2006 m. sausio 11 d. įsakymu Nr. V-12 (Žin., 2006, Nr. 7-268), Lietuvos vyriausiojo archyvaro, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
Vadovybės apsaugos departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos darbo
reglamento
1 priedas
DOKUMENTŲ UŽDUOČIŲ ĮVYKDYMO TERMINŲ ATMINTINĖ
Dokumento pavadinimas |
Užduoties įvykdymo terminas |
Prezidento, Seimo Pirmininko ir jo pavaduotojų, Vyriausybės kanclerio pavedimai |
per 10 darbo dienų, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas. |
Išvados Vyriausybei dėl derinamų nutarimų projektų |
per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas. per 10 darbo dienų, jei pateikiami didelės apimties ir sudėtingi projektai (apie tai iš anksto informuojama projektą rengusi institucija). |
Išvados Ministro Pirmininko potvarkių, kitų sprendimų projektų ar atitinkamų pasiūlymų |
per 2 darbo dienas (išskyrus atvejus, kai pavedimui įvykdyti būtinas trumpesnis derinimo laikas). |
Seimo nario paklausimas |
per 10 darbo dienų. |
Seimo kontrolieriaus paklausimas, kai atsakymą reikalaujama pateikti nedelsiant |
per 5 darbo dienas, jei nenurodytas konkretus įvykdymo terminas. |
Ministerijų, įmonių, įstaigų, organizacijų, bendrovių ir kitų institucijų raštai |
per 15 kalendorinių dienų, jei pačiame dokumente ar vadovybės rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas. |
Vadovybės pavedimai, kai rezoliucijoje nenurodytas konkretus įvykdymo terminas ir užrašyta „Skubiai“ |
Neatidėliotinai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. |
Asmenų pageidavimai, pasiūlymai, pastabos, prašymai |
Per 30 kalendorinių dienų. Per 14 kalendorinių dienų, kai reikalingas papildomas tyrimas bei patikrinimas. Per 20 kalendorinių dienų Seimo narių persiųsti rinkėjų pageidavimai, pasiūlymai, pastabos, prašymai. per 3 darbo dienas, jeigu kitaip nenustatyta kituose teisės aktuose, persiunčiami kompetentingai institucijai, kai juose iškeltus klausimus nepriklauso spręsti Vadovybės apsaugos departamentui prie Vidaus reikalų ministerijos. |
_________________
Vadovybės apsaugos departamento prie
Vidaus reikalų ministerijos darbo
reglamento
2 priedas
(Atsiskaitymo lapelio formos pavyzdys)
VADOVYBĖS APSAUGOS DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS ATSISKAITYMO LAPELIS
____________ Nr. _______
(data)
Vilnius
___________________________________________________________________________
(vardas, pavardė, padalinys, pareigos, atleidimo (perkėlimo) data, pagrindas, įsakymo data, Nr.)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Eil. Nr. |
Padalinio pavadinimas |
Parašas, data |
Vardas, pavardė, pareigos |
1. |
Tiesioginis vadovas |
|
|
2. |
Ginkluotės poskyris |
|
|
3. |
Operatyvinis skyrius |
|
|
4. |
Materialinio techninio aprūpinimo skyrius |
|
|
5. |
Bendrasis skyrius |
|
|
6. |
Techninis skyrius |
|
|
7. |
Personalo skyrius |
|
|
8. |
Finansų skyrius* |
|
|
PASTABA. *Finansų skyriui pateikiamas atsiskaitymo lapelis užpildžius 1–7 eilutes.
|
|
|
|
|
(atsiskaitymo lapelį išdavusio valstybės tarnautojo pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
_________________