LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO

 

 

 

Į S A K Y M A S

 

DĖL LIETUVOS 2004-2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 PRIORITETO „TECHNINĖ PAGALBA“ PRIEMONIŲ IR PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT ŠIAS PRIEMONES, FINANSAVIMO IR ADMINISTRAVIMO

 

 

 

2004 m. rugsėjo 29 d. Nr. 1K-321

 

Vilnius

 

 

 

Įgyvendindamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), 5.18 punktą ir atsižvelgdamas į Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421),

 

1. Tvirtinu pridedamus:

 

1.1. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisykles.

 

1.2. Projektų paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ vertinimo taisykles.

 

1.3. Patikros vietoje atlikimo lapo formą.

 

2. Pavedu Finansų ministerijos Europos Sąjungos programų valdymo departamento Europos Sąjungos pagalbos koordinavimo skyriui:

 

2.1. rengti kvietimų teikti paraiškas pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1. priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ dokumentus (jei kvietimo teikti paraiškas dokumentus nėra pavesta parengti viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai);

 

2.2. organizuoti ir atlikti paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ vertinimą (kai jį atlieka Finansų ministerija) 1.2 punkte nurodytose taisyklėse nustatyta tvarka;

 

2.3. rengti ir teikti Finansų ministerijos Nacionalinio fondo departamentui ataskaitas apie Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“, vadovaujantis Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių reikalavimais, nustatytais ataskaitoms, kurias tarpinės institucijos privalo teikti mokėjimo institucijai.

 

3. Įgalioju:

 

3.1. Finansų ministerijos sekretorę Liną Adakauskienę pasirašyti sutartis su viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra ir pareiškėjais, kuriems skiriama techninė pagalba pagal atitinkamus kvietimus teikti paraiškas, dėl techninės pagalbos skyrimo šių pareiškėjų įgyvendinamiems projektams finansuoti;

 

3.2. Finansų ministerijos valstybės sekretorių Giedrių Rimšą pasirašyti sutartis su viešąja įstaiga Centrine projektų valdymo agentūra dėl techninės pagalbos skyrimo pagal atitinkamus kvietimus teikti paraiškas Finansų ministerijos įgyvendinamiems projektams finansuoti.

 

 

 

FINANSŲ MINISTRAS                                                                      ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2004 m. rugsėjo 29 d.

įsakymu Nr. 1K-321

 

LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO 5 prioriteto „techninė pagalba“ PRIEMONIŲ ir PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ ĮGYVENDINANT ŠIAS priemonES, finansavimo ir administravimo TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (toliau vadinama – BPD) 5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato bendrąsias projektų paraiškų teikimo, vertinimo, atrankos, projektų išlaidų apmokėjimo ir įgyvendinimo priežiūros procedūras pagal BPD 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ (toliau vadinama – BPD 5.1 priemonė) ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ (toliau vadinama – BPD 5.2 priemonė).

 

2. Pagalba, teikiama pagal BPD 5.1 ir 5.2 priemones (toliau vadinama – techninė pagalba), privalo būti finansuojama ir administruojama, vadovaujantis:

 

2.1. Tarybos 1999 m. birželio 21 d. reglamentu (EB) Nr. 1260/1999, nustatančiu struktūrinių fondų bendrąsias nuostatas;

 

2.2. Komisijos 2000 m. gegužės 30 d. reglamentu (EB) Nr. 1159/2000 „Dėl informavimo ir viešumo priemonių, kurias valstybės narės turi įgyvendinti dėl struktūrinių fondų paramos“;

 

2.3. Europos Komisijos 2004 m. kovo 10 d. reglamentu Nr. 448/2004, iš dalies pakeičiančiu reglamentą Nr. 1685/2000, nustatantį detalias taisykles įgyvendinant Tarybos reglamentą Nr. 1260/1999 dėl veiklų, finansuojamų iš struktūrinių fondų, išlaidų tinkamumo, ir panaikinančiu reglamentą Nr. 1145/2003 (visų pirma – šio reglamento priedo 11 taisykle);

 

2.4. Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 2002, Nr. 118-5296; 2004, Nr. 7-130);

 

2.5. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999);

 

2.6. Lietuvos 2004–2006 m. bendruoju programavimo dokumentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 2 d. nutarimu Nr. 935 (Žin., 2004, Nr. 123-4486), ir jo priedais;

 

2.7. Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento (BPD) priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421), tiek, kiek techninės pagalbos projektų finansavimo ir administravimo nereglamentuoja šios taisyklės;

 

2.8. Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 (Žin., 2000, Nr. 62-1976; 2004, Nr. 17-513);

 

2.9. kitais techninės pagalbos projektų finansavimą ir administravimą reglamentuojančiais dokumentais.

 

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

 

Išlaidų deklaracija – projekto vykdytojo pildomas šių taisyklių 2 priede pateiktas dokumentas, kuriame nurodomos atitinkamo laikotarpio projekto vykdytojo techninės pagalbos projekto įgyvendinimo išlaidos ir kuris teikiamas CPVA kartu su techninės pagalbos projekto išlaidas pateisinančiais ir įrodančiais dokumentais.

 

Kitos taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklių sąvokas.

 

4. Už techninės pagalbos lėšų administravimą yra atsakinga Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau vadinama – Finansų ministerija). Techninės pagalbos priemonių įgyvendinančiosios institucijos funkcijas atlieka viešoji įstaiga Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau vadinama – CPVA).

 

 

II. PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS, ATRANKA ir sutarties pasirašymas

 

I. KVIETIMAI TEIKTI PROJEKTŲ PARAIŠKAS IR JŲ SKELBIMAS

 

5. BPD 5.1 ir 5.2 priemonių lėšos paskirstomos galimiems techninės pagalbos gavėjams – pareiškėjams atsižvelgiant į jų pateiktas techninės pagalbos projektų paraiškas (toliau vadinama – paraiškos).

 

6. Finansų ministerija gali nustatyti maksimalius techninės pagalbos limitus kiekvienam pareiškėjui, vadovaudamasi objektyviais, aiškiais ir pagrįstais kriterijais.

 

7. Paraiškas pareiškėjai rengia ir teikia vadovaudamiesi atitinkamo kvietimo teikti paraiškas sąlygomis. Kvietimo teikti paraiškas ir techninės pagalbos skyrimo sąlygas nustato Finansų ministerija, rengdama ir tvirtindama šiuos kvietimo teikti paraiškas dokumentus:

 

7.1. paraiškų teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukciją, kurioje nustatomos gairės pareiškėjams;

 

7.2. paraiškos formas. Paraišką sudaro bendroji (A) paraiškos dalis, pateikta Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priede;

 

7.3. sutarties projektą;

 

7.4. kitus dokumentus, kurie, Finansų ministerijos nuomone, pareiškėjams padėtų parengti paraišką.

 

8. Finansų ministerija 7.1–7.4 punktuose nurodytus dokumentų projektus gali pavesti parengti CPVA.

 

9. Kvietimus teikti paraiškas Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakyme Nr. 1K-033 nustatyta tvarka skelbia CPVA.

 

 

II. PARAIŠKŲ REGISTRAVIMAS, PROJEKTŲ VERTINIMAS ir atranka

 

10. Paraiškas priima, registruoja ir paraiškų duomenis į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta) įveda CPVA. Tais atvejais, kai pareiškėjas yra CPVA, paraiška yra teikiama Finansų ministerijai, paraišką priima, registruoja ir paraiškos duomenis į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta) įveda Finansų ministerija.

 

11. Gautų paraiškų vertinimo etapai:

 

11.1. paraiškos pagal BPD 5.1 priemonę vertinamos dviem etapais: administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti;

 

11.2. paraiškos pagal BPD 5.2 priemonę vertinamos trimis etapais: administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti ir projekto techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo.

 

12. Gautų paraiškų vertinimas atliekamas tokia tvarka:

 

12.1. CPVA atlieka visų paraiškų, išskyrus CPVA paraiškas, administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą. CPVA paraiškų administracinės atitikties ir projekto tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka Finansų ministerija. Projektų techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atlieka Finansų ministerija arba, Finansų ministerijai pavedus, CPVA;

 

12.2. prireikus, visuose vertinimo etapuose CPVA ir/arba Finansų ministerija gali prašyti, kad pareiškėjai pateiktų papildomos informacijos arba patikslintų pateiktą paraišką;

 

12.3. projektai vertinami pildant administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti ir projekto techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo (jeigu šis vertinimo etapas yra taikomas) lenteles. Administracinės atitikties, projekto tinkamumo finansuoti ir projekto techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo (jeigu šis vertinimo etapas yra taikomas) lenteles bei vertinimo ir atrankos kriterijus tvirtina Finansų ministerija;

 

12.4. kai vertinimą atlieka CPVA, atlikusi vertinimą, ji Finansų ministerijai pateikia vertinimo ataskaitą (1 priedas).

 

13. Remtinus projektus iš pareiškėjų pateiktų paraiškų atrenka Finansų ministerija. Remtiniems projektams atrinkti Finansų ministerija gali sudaryti atrankos komitetą. Atrankos komiteto darbas organizuojamas pagal Finansų ministerijos patvirtintą atrankos komiteto darbo reglamentą.

 

14. Sprendimą dėl remtinų projektų ir techninės pagalbos dydžio priima Finansų ministerija, atsižvelgdama į CPVA vertinimo ataskaitą, atrankos komiteto (jeigu sudaromas) išvadas, paraiškų vertinimo rezultatus. Prireikus, Finansų ministerija gali prašyti CPVA pateikti papildomos informacijos.

 

15. Apie 14 punkte nurodytą sprendimą Finansų ministerija per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja CPVA, kuri šį sprendimą įveda į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta).

 

16. CPVA ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo 15 punkte nurodyto sprendimo gavimo dienos parengia techninės pagalbos skyrimo sutarties (toliau vadinama – sutartis) projektą, vadovaudamasi pavyzdine sutarties forma, kurią tvirtina finansų ministras kartu su atitinkamo kvietimo teikti paraiškas dokumentais, ir raštu informuoja kiekvieną pareiškėją apie sprendimą jam skirti paramą, pateikia pasiūlymą pasirašyti sutartį, nurodo pasiūlymo pasirašyti sutartį terminą, prideda sutarties projektą, pateikia kitą sutarčiai pasirašyti reikalingą informaciją.

 

17. Pareiškėjas, negalėdamas pasirašyti sutarties per CPVA pasiūlyme pasirašyti sutartį nurodytą terminą, turi teisę per tą patį terminą pateikti CPVA motyvuotą prašymą nustatyti kitą terminą sutarčiai pasirašyti. Jei CPVA nustato, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis negalėjo pasirašyti sutarties per pasiūlyme pasirašyti sutartį nurodytą terminą, yra svarbios, CPVA, gavusi Finansų ministerijos sutikimą, gali nustatyti naują terminą sutarčiai pasirašyti.

 

18. Jei pareiškėjas per nustatytą terminą sutarties nepasirašo arba nepateikia prašymo pratęsti sutarties pasirašymo terminą, CPVA apie tai informuoja Finansų ministeriją, kuri priima sprendimą neskirti techninės pagalbos.

 

19. Su pareiškėjais, kuriems skirta techninė pagalba, sudaroma sutartis. Sutartį pasirašo CPVA įgaliotas atstovas, Finansų ministerijos įgaliotas atstovas ir projekto vykdytojo įgaliotas atstovas. Tais atvejais, kai techninė pagalba skiriama Finansų ministerijai arba CPVA, sutartį pasirašo Finansų ministerijos įgaliotas atstovas ir CPVA įgaliotas atstovas. Su pareiškėju sudarius sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju.

 

20. Jeigu paraiška Finansų ministerijos sprendimu, priimtu 14 punkte nustatyta tvarka, buvo atmesta, CPVA rašte, kuriame pareiškėjas yra informuojamas apie priimtą sprendimą, nurodomos priežastys, dėl kurių paraiška buvo atmesta.

 

21. CPVA įveda informaciją apie sudarytas sutartis į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta).

 

 

III. Projekto įgyvendinimas

 

I. tECHNINĖS PAGALBOS LĖŠŲ išmokėjimo tvarka

 

22. Projektų vykdytojai finansuojami pagal jų asignavimų valdytojų patvirtintas programų sąmatas, kurios rengiamos ir tikslinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 (Žin., 2001, Nr. 2-1455; 2004, Nr. 96-3531). Pasirašius sutartį projekto vykdytojas per 3 darbo dienas Finansų ministerijai pateikia asignavimų valdytojo patvirtintą programų sąmatas 50 proc. sutartyje numatytos techninės pagalbos sumos. Tais atvejais, kai projekto vykdytojas nėra savarankiškas asignavimų valdytojas, Finansų ministerijai teikiamos projekto vykdytojo asignavimų valdytojo patvirtintos programų sąmatos ir 50 proc. sutartyje numatytos techninės pagalbos sumos priskiriama projekto vykdytojo asignavimų valdytojo asignavimams. Techninės pagalbos lėšos pervedamos pagal asignavimų valdytojų pateiktas mokėjimo paraiškas valstybės biudžeto lėšoms iš valstybės iždo sąskaitos gauti.

 

23. Projekto vykdytojas techninės pagalbos lėšas privalo naudoti ir administruoti sutartyje nustatyta tvarka ir visas projekto išlaidas finansuoti iš specialiosios Europos regioninės plėtros fondo programos (BPD įgyvendinti) arba specialiosios Europos socialinio fondo programos (BPD įgyvendinti), atitinkamai išlaikant 75 ir 25 procentų santykį tarp Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų.

 

24. Projekto vykdytojas visus iš techninės pagalbos apmokėtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus privalo segti atskirai nuo kitų projekto vykdytojo ūkinių operacijų dokumentų bei užtikrinti, kad CPVA tinkamomis finansuoti pripažintų išlaidų ir tinkamomis finansuoti dar nepripažintų išlaidų dokumentai būtų aiškiai atskirti.

 

25. Projekto vykdytojas CPVA teikia išlaidų deklaracijas (2 priedas), projekto įgyvendinimo ataskaitas (3 priedas) bei dokumentus, pateisinančius ir įrodančius įgyvendinant projektą patirtas išlaidas, kaip numatyta šių taisyklių III skyriaus III skirsnyje. Išlaidų deklaracijų teikimo periodiškumas ir terminai nustatomi sutartyje. Išlaidų deklaracijas projekto vykdytojas gali teikti CPVA nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje nustatyto termino. Visas išlaidų deklaracijas CPVA registruoja SFMIS arba išlaidų deklaracijų registracijos žurnale (4 priedas) (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta).

 

26. CPVA per sutartyje nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų, patikrina išlaidų deklaracijose bei išlaidas pateisinančiuose ir įrodančiuose dokumentuose nurodytų išlaidų tinkamumą finansuoti ir užpildo išlaidų deklaracijos tikrinimo ir tvirtinimo lapą (5 priedas). Jei projekto vykdytojo išlaidų deklaracijoje dalis pateiktų išlaidų negali būti pripažintos tinkamomis finansuoti dėl tam tikrų priežasčių, apie tai CPVA raštu informuoja projekto vykdytoją. Jeigu išlaidų deklaracijoje pateikta nepakankamai duomenų ir/arba projekto vykdytojas pateikė ne visus dokumentus tam, kad CPVA galėtų priimti sprendimą dėl išlaidų pripažinimo tinkamomis finansuoti, CPVA apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir nurodo terminą, iki kurio patikslinta išlaidų deklaracija arba trūkstama informacija turi būti pateikta CPVA, arba nurodo, kad išlaidos, pašalinus trūkumus, gali būti pripažintos tinkamomis finansuoti pateikus kitas išlaidų deklaracijas. Tais atvejais, kai CPVA projekto vykdytojo prašo pateikti trūkstamą informaciją arba dokumentus arba išlaidų deklaraciją patikslinti, šiame punkte nurodytas terminas išlaidų deklaracijai patikrinti pratęsiamas tiek, kiek laiko yra reikalinga trūkstamai informacijai arba dokumentams pateikti arba išlaidų deklaracijai patikslinti. Patvirtintos išlaidų deklaracijos ir projekto įgyvendinimo ataskaitos duomenis CPVA įveda į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta).

 

27. Atlikusi išlaidų deklaracijos, projekto įgyvendinimo ataskaitos bei išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų patikrinimą, CPVA rengia ir Finansų ministerijai bei projekto vykdytojui teikia informaciją apie išlaidų pripažinimą tinkamomis finansuoti (6 priedas). Kiekvieną mėnesį CPVA Finansų ministerijai teikia BPD 5.1 ir 5.2 priemonių projektų finansinės būklės ataskaitas, kurių forma patvirtinta finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033.

 

28. Projekto vykdytojui panaudojus 40 proc. sutartyje nurodytos techninės pagalbos sumos ir CPVA šią panaudotą projekto vykdytojo techninės pagalbos dalį pripažinus tinkamomis finansuoti išlaidomis, projekto vykdytojas gali kreiptis į Finansų ministeriją, kad jam būtų leista naudoti likusią techninės pagalbos pagal pasirašytą sutartį dalį. Kartu su prašymu Finansų ministerijai pateikiamos asignavimų valdytojo patvirtintos patikslintos programų sąmatos ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 77 punkte nurodyta pažyma apie biudžeto asignavimų pakeitimus.

 

29. Projekto vykdytojas iš techninės pagalbos lėšų apmokėtas projekto išlaidas, kurios pagal projekto vykdytojo pateiktas išlaidų deklaracijas CPVA nebuvo pripažintos tinkamomis finansuoti, ir iki sutartyje nustatyto termino projekto vykdytojo nepanaudotas techninės pagalbos lėšas privalo atlyginti ir grąžinti iš kitų nei projekto vykdytojui pagal sutartį skirtų techninės pagalbos lėšų į Finansų ministerijos asignavimus.

 

30. Finansų ministerijos sprendimu techninės pagalbos lėšos projekto išlaidoms apmokėti gali būti išmokamos taikant kompensavimo (su avanso mokėjimu ar be jo) arba nuolatinio sąskaitų apmokėjimo būdą, kaip nurodyta Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklėse. Techninės pagalbos išmokėjimo tvarka nurodoma sutartyje.

 

 

II. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

31. Visos išlaidos, apmokamos iš techninės pagalbos lėšų, privalo būti finansuojamos sutartyje nustatyta tvarka.

 

32. Visos išlaidos privalo būti aiškiai identifikuojamos ir pagrįstos dokumentais, kaip nurodyta šių taisyklių III skyriaus III skirsnyje.

 

33. Tinkamomis finansuoti gali būti pripažįstamos ir finansuojamos išlaidos, patirtos nuo 2004 m. sausio 1 d.

 

34. Tinkamomis finansuoti gali būti pripažįstamos ir finansuojamos tik tos išlaidos, kurios yra tiesiogiai susijusios su projekto vykdytojo vykdoma veikla, remiama pagal BPD 5.1 priemonę arba BPD 5.2 priemonę, ir atsiranda dėl šios veiklos vykdymo.

 

35. Pagal BPD 5.1 priemonę gali būti finansuojamos šios išlaidų kategorijos:

 

35.1. atlyginimai darbuotojams, išskyrus biudžetinių įstaigų darbuotojus, priimtus pagal pareigybių sąrašą;

 

35.2. paslaugų pirkimas:

 

35.2.1. konsultavimo, mokymų, techninės pagalbos paslaugų pirkimas, tarp jų – projekto audito paslaugų pirkimas;

 

35.2.2. kompiuterinės Europos Sąjungos struktūrinių fondų informacinės sistemos palaikymo paslaugų pirkimas;

 

35.3. konferencijų, seminarų, kitų renginių, tiesiogiai susijusių su priskirtomis BPD administravimo funkcijomis, organizavimo bei dalyvavimo juose išlaidos, priežiūros komitetų ir pakomitečių, susijusių su BPD įgyvendinimu, susirinkimų organizavimo ir dalyvavimo juose išlaidos. Šios išlaidos taip pat gali apimti ekspertų ir kitų šių komitetų dalyvių išlaidas, jeigu tokių komitetų pirmininkai mano, kad jų dalyvavimas yra būtinas veiksmingam BPD įgyvendinimui užtikrinti;

 

35.4. kitos išlaidos:

 

35.4.1. patalpų nuomos ir eksploatavimo išlaidos;

 

35.4.2. kanceliarinių prekių, pašto paslaugų išlaidos;

 

35.4.3. ryšio paslaugų išlaidos;

 

35.4.4. kitos priemonės ir įranga.

 

36. Pagal BPD 5.1 priemonę negali būti finansuojamos išlaidos, skirtos žemei ir kitam nekilnojamajam turtui įsigyti, naujai statybai, rekonstrukcijai, transporto priemonėms įsigyti. Taip pat nefinansuojamos projekto vykdytojo patirtos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su jam priskirtomis BPD administravimo funkcijomis, atitinkančiomis remiamas veiklos sritis, arba nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis šių taisyklių III skyriaus III skirsnio nuostatomis.

 

37. Pagal BPD 5.2 priemonę gali būti finansuojamos šios išlaidų kategorijos:

 

37.1. paslaugų – studijų, tyrimų, seminarų, konferencijų, vertinimo organizavimo, vertinimo gebėjimų stiprinimo, viešinimo ir informavimo – pirkimo išlaidos. Taip pat gali būti finansuojamos projekto audito paslaugų išlaidos;

 

37.2. įrangos ir prekių, reikalingų instaliuoti ir parengti darbui kompiuterinę Europos Sąjungos struktūrinių fondų informacinę sistemą, išlaidos.

 

38. Pagal BPD 5.2 priemonę negali būti finansuojamos šios išlaidos:

 

38.1. išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su remiamomis veiklos sritimis, arba nepakankamai pagrįstos išlaidos vadovaujantis šių taisyklių III skyriaus III skirsnio nuostatomis;

 

38.2. darbo užmokestis ir kitos su darbo santykiais susijusios išmokos projekto vykdytojo (ir projekto vykdytojo partnerių, jei projektas įgyvendinamas kartu su partneriais) darbuotojams;

 

38.3. išlaidos ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti, išskyrus įrangą ir prekes, nurodytas šių taisyklių 37.2 punkte.

 

39. Pridėtinės vertės mokesčio išlaidos, tinkamos finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų, įtraukiamos į bendras projekto tinkamas finansuoti išlaidas ir finansuojamos iš specialiosios Europos regioninės plėtros fondo programos (BPD įgyvendinti) arba specialiosios Europos Socialinio fondo programos (BPD įgyvendinti) lėšų. Pridėtinės vertės mokestis yra tinkamos finansuoti išlaidos tik tuo atveju, jei techninės pagalbos gavėjas sumokėto mokesčio negali susigrąžinti. Pridėtinės vertės mokesčio išlaidas, netinkamas finansuoti iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir bendrojo finansavimo lėšų, projekto vykdytojai privalo padengti iš kitų nei projekto vykdytojui skirtų techninės pagalbos lėšų.

 

40. Detalūs reikalavimai dėl finansuojamų išlaidų nustatomi paraiškų teikimo, vertinimo ir sutarties pasirašymo instrukcijose, kuriose nustatomos gairės pareiškėjams pagal atitinkamus kvietimus teikti paraiškas, bei sutartyse.

 

 

 

III. IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS

 

 

41. Už patirtas išlaidas kiekvienas projekto vykdytojas atsiskaito teikdamas išlaidų deklaracijas ir projekto įgyvendinimo ataskaitas sutartyje nustatyta tvarka.

 

42. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad išlaidos iš techninės pagalbos lėšų būtų apmokamos vadovaujantis šiais principais:

 

42.1. visi pirkimai privalo būti vykdomi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka;

 

42.2. biudžetinių įstaigų darbuotojų tarnybinių komandiruočių į užsienio valstybes bei Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos privalo būti apmokamos vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 (Žin., 2004, Nr. 74-2555).

 

43. Kartu su išlaidų deklaracijomis projekto vykdytojas privalo pateikti patirtas ir iš techninės pagalbos apmokėtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus (originalus arba patvirtintas kopijas), kitus dokumentus, įrodančius ir pagrindžiančius patirtų ir apmokėtų išlaidų ryšį su BPD administravimo funkcijų vykdymu laikantis šių reikalavimų:

 

43.1. išlaidų atlyginimams pagrindimas. Projekto vykdytojas kartu su išlaidų deklaracija privalo pateikti visus dokumentus, įrodančius, jog darbuotojų, kuriems atlyginimas mokamas iš techninės pagalbos lėšų, atliekamos funkcijos yra tiesiogiai susijusios su BPD administravimo funkcijų vykdymu ir atlyginimas šiems darbuotojams mokamas tik už BPD administravimo funkcijas, bei šias išlaidas įrodančius dokumentus (darbuotojų pareigybių aprašymus, darbo sutartis, jeigu jos sudaromos, projekto vykdytojo institucijos vadovo įsakymus arba kitus institucijos vidaus dokumentus, kuriuose darbuotojams yra pavedama atlikti BPD administravimo funkcijas, darbo užmokesčio priskaitymo ir apmokėjimo dokumentus, įmokų Valstybinio socialinio draudimo fondui ir garantijų fondui priskaitymo ir apmokėjimo dokumentus, kitus patirtas išlaidas pateisinančius ir įrodančius dokumentus). Tais atvejais, kai darbuotojo atliekami darbai, susiję su BPD administravimu, sudaro ne visą darbo dieną ir darbuotojas atlieka kitas funkcijas, nesusijusias su BPD administravimu, kartu su išlaidų deklaracija taip pat privalo būti pateikti darbuotojo darbo laiko apskaitos žiniaraščiai. Atlyginimo išlaidos finansuojamos proporcingai darbo laikui, kuris yra skiriamas funkcijoms, susijusioms su BPD administravimu, atlikti.

 

43.2. Konsultacijų ir techninių paslaugų išlaidų pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentus, sutartis, suteiktas paslaugas įrodančius dokumentus, darbų perdavimo-priėmimo aktus, sąskaitas, kitus apmokėjimo dokumentus. Jei iš skirtų techninės pagalbos lėšų apmokamos ne visos išlaidos, projekto vykdytojas privalo pateikti projekto vykdytojo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėjimui iš techninės pagalbos lėšų.

 

43.3. Konferencijų, seminarų, kitų renginių, komandiruočių išlaidų pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentus, sutartis, sąskaitas, kitus apmokėjimo dokumentus. Jei iš skirtų techninės pagalbos lėšų apmokamos ne visos išlaidos, projekto vykdytojas privalo pateikti projekto vykdytojo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėjimui iš techninės pagalbos lėšų. Projekto vykdytojas taip pat privalo pateikti kelionių bilietų pirkimo dokumentus, kelionės bilietus, įsėdimo į lėktuvą kvitus, autobuso, traukinio bilietus, vadovo įsakymų, potvarių dėl komandiruotės kopijas. Jei į komandiruotę vykstama automobiliu, projekto vykdytojas privalo pateikti automobilio panaudos sutartį, kelionės lapą, kuro pirkimo sąskaitas. Projekto vykdytojas taip pat privalo pateikti kitus dokumentus, įrodančius konferencijos, seminaro vykimo faktą, patirtas išlaidas ir pagrindžiančius patirtų išlaidų ryšį su BPD administravimo funkcijų vykdymu. Jei renginį organizuoja projekto vykdytojas, jis taip pat privalo pateikti renginio dalyvių sąrašą.

 

43.4. Išlaidų prekėms ir įrangai įsigyti pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentus, sutartis, sąskaitas, kitus mokėjimo dokumentus. Jei iš skirtų techninės pagalbos lėšų apmokamos ne visos prekių ir įrangos įsigijimo išlaidos, projekto vykdytojas privalo pateikti projekto vykdytojo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėjimui iš techninės pagalbos lėšų.

 

43.5. Kitų išlaidų pagrindimas. Projekto vykdytojas privalo pateikti visus viešųjų pirkimų dokumentus, sutartis, sąskaitas, kitus apmokėjimo dokumentus. Jei iš skirtų techninės pagalbos lėšų apmokamos ne visos išlaidos, projekto vykdytojas privalo pateikti projekto vykdytojo patvirtintą metodiką dėl išlaidų priskyrimo apmokėjimui iš techninės pagalbos lėšų.

 

 

 

IV. SUTARTIES keitimas

 

 

44. Sutartis keičiama raštišku susitarimu, kurį pasirašo visos sutarties šalys.

 

45. Projektų, įgyvendinamų pagal BPD 5.1 priemonę, atveju projekto vykdytojas turi teisę projektui skirtas techninės pagalbos lėšas perskirstyti tarp atskirų projekto biudžeto išlaidų eilučių, nekeičiant sutarties, jeigu toks lėšų perskirstymas nepakeičia projekto tikslų bei maksimalios projektui skirtos paramos sumos. Apie ketinimą perskirstyti paramos lėšas projekto vykdytojas privalo informuoti CPVA ir Finansų ministeriją, nurodydamas perskirstymą lėmusias aplinkybes, perskirstomas sumas ir perskirstymo poveikį projekto tikslams, uždaviniams ir atskiroms veikloms. Jeigu, CPVA ir/arba Finansų ministerijos nuomone, toks perskirstymas nėra pakankamai pagrįstas ir negali būti atliktas, projekto vykdytojas apie tai informuojamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą perskirstyti gavimo dienos. Finansų ministerijai ir/arba CPVA nepateikus prieštaravimo, projekto vykdytojas gali perskirstyti lėšas taip, kaip nurodė savo rašte.

 

46. Sutarties ir projekto pakeitimus CPVA įveda į SFMIS arba registracijos žurnalą (jeigu SFMIS dar nėra patvirtinta).

 

 

 

V. AUDITAS

 

 

47. Projekto arba savarankiško projekto etapo auditą atlieka projekto vykdytojo vidaus audito tarnyba arba teisės aktų nustatyta tvarka parinkta audito įmonė. Derinant projekto vykdytojo vidaus audito tarnybos metinį veiklos planą, projekto vykdytojui rekomenduojama siūlyti į vidaus audito tarnybos metinį veiklos planą įtraukti jo įgyvendinamų techninės pagalbos projektų vidaus auditą. Projekto vykdytojas CPVA kartu su projekto arba savarankiško projekto etapo įgyvendinimo galutine ataskaita privalo pateikti vidaus audito arba auditoriaus išvadą.

 

48. Atskirais atvejais Finansų ministerijos sprendimu projekto arba savarankiško projekto etapo auditą gali atlikti tik teisės aktų nustatyta tvarka parinkta audito įmonė.

 

______________

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo

programavimo dokumento 5 prioriteto

„Techninė pagalba“ priemonių ir projektų,

finansuojamų įgyvendinant šias priemones,

finansavimo ir administravimo taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. BPD 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Parama rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERDF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ vertinimo ataskaitos forma)

 

________________________________________

(ataskaitos sudarytojo pavadinimas)

 

PARAIŠKŲ PAGAL LIETUVOS 2004–2006 M. BENDROJO PROGRAMAVIMO DOKUMENTO _____ PRIEMONĘ ___________________________________

VERTINIMO ATASKAITA

 

                                      Nr._________

                                                                                       (data)

                                               

(sudarymo vieta)

 

Kvietimo teikti paraiškas pavadinimas ir numeris:

__________________________________________

 

I. VERTINIMO PROCEDŪRŲ IR GAUTŲ PARAIŠKŲ SUVESTINĖ

 

1. Trumpas paraiškų teikimo procedūrų aprašymas

 

1.1. Paraiškų pateikimui nustatytas terminas

 

1.2. Paraiškų pateikimo tvarką reglamentuojantys teisės aktai

 

1.3. Kita

 

 

2. Gautų paraiškų suvestinė

2.1. Iki nustatyto galutinio paraiškų pateikimo termino pateiktų paraiškų suvestinė

 

Paraiškos gavimo data

Registracijos numeris

 

Pareiškėjas

Adresas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Po nustatyto galutinio paraiškų pateikimo termino pateiktų paraiškų suvestinė

 

Paraiškos gavimo data

Registracijos numeris

 

Pareiškėjas

Adresas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Išvada dėl paraiškų perdavimo vertinti pagal administracinės atitikties vertinimo etapą, atmestų paraiškų, priimto sprendimo pagrindimas.

 

 

 

 

 

 

II. VERTINIMAS

 

4. Trumpas vertinimo procedūrų aprašymas

 

4.1. Taikyti teisės aktai

 

4.2. Taikyti vertinimo etapai

 

4.3. Vertinimo komisijos sudarymo tvarka

 

4.4. Paskirti komisijos nariai

 

4.5. Kita

 

 

5. Administracinės atitikties vertinimo suvestinė

 

5.1. Trumpas administracinės atitikties vertinimo etapo procedūrų aprašymas

 

5.2. Administracinės atitikties vertinimą atlikę vertinimo komisijos nariai

 

5.3. Kita

 

 

5.4. Administracinės atitikties vertinimo rezultatų suvestinė

 

Paraiškos registracijos Nr.

Susirašinėjimo suvestinė

(raštų Nr., data)

Pastabos / Išvados / Rekomendacijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.5. Išvada dėl paraiškų perdavimo vertinti pagal tinkamumo finansuoti vertinimo etapą ir sprendimo pagrindimas

 

 

 

 

6. Tinkamumo finansuoti vertinimo suvestinė

 

6.1. Trumpas tinkamumo finansuoti vertinimo etapo procedūrų aprašymas

 

6.2. Tinkamumo finansuoti vertinimą atlikę vertinimo komisijos nariai

 

6.3. Kita

 

6.4. Tinkamumo finansuoti vertinimo rezultatų suvestinė

 

Paraiškos registracijos Nr.

Susirašinėjimo suvestinė (raštų Nr., data)

Pastabos / Išvados / Rekomendacijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.5. Išvada dėl paraiškų tinkamumo finansuoti bei jų perdavimo vertinti pagal techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo etapą (jei techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo etapas yra taikomas) ir sprendimo pagrindimas

 

 

 

 

7. Techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo suvestinė

 

7.1. Trumpas techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo etapo procedūrų aprašymas

 

7.2. Techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atlikę vertinimo komisijos nariai

 

7.3. Kita

 

7.4. Techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo rezultatų suvestinė

 

Paraiškos registracijos Nr.

Susirašinėjimo suvestinė (raštų Nr.)

Skirtų balų skaičius mažėjančia tvarka

Pastabos / Išvados / Rekomendacijos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.5. Išvada dėl paraiškų techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo ir sprendimo pagrindimas

 

 

 

 

III. PRAŠOMOS IR SIŪLOMOS SKIRTI PARAMOS SUVESTINĖ

 

8. Informacija apie priemonei skirtą sumą

 

 

 

 

9. Prašomos ir siūlomos skirti paramos suvestinė

9.1. Prašomos ir siūlomos skirti paramos suvestinė, pildoma paramos pagal BPD 5.1 priemonę atveju

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Pareiškėjas

Pareiškėjui nustatytas maksimalus paramos limitas 2004 m. biudžete, Lt*

Prašoma paramos suma, Lt

Siūloma finansuoti, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

9.2. Prašomos ir siūlomos skirti paramos suvestinė, pildoma paramos pagal BPD 5.2 priemonę atveju

9.2.1. Rekomenduojamų finansuoti paraiškų sąrašas

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Pareiškėjas

Prašoma paramos suma, Lt

Siūloma finansuoti, Lt

Komentarai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

9.2.2. Rezervinių paraiškų sąrašas:

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Pareiškėjas

Prašoma paramos suma, Lt

Siūloma finansuoti, Lt

Komentarai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO:

 

 

 

 

9.2.3. Nerekomenduojamų finansuoti paraiškų sąrašas:

 

Paraiškos registracijos Nr.

 

Pareiškėjas

Prašoma paramos suma, Lt

Komentarai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Išvados ir rekomendacijos dėl siūlomo finansavimo

 

 

 

 

 

IV. Vertinimo komisijos nariai

 

Vardas, pavardė, pareigos

Parašas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. PRIEDAI

 

Paraiškos registracijos Nr.

Paraiškos vertinimo atrankos ir rezultatų suvestinė

Paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelė

Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo lentelė (-ės)

Susirašinėjimo su pareiškėju dokumentų kopijos

Kita

 

Lapų skaičius

Lapų skaičius

Lapų skaičius

Lapų skaičius

Lapų skaičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Vertinimo ataskaitos 7 punktas yra pildomas tik tais atvejais, kai techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo etapas yra taikomas. Tais atvejais, kai techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atlieka Finansų ministerija, vertinimo ataskaitos 7 punktą pildo atsakingas Finansų ministerijos valstybės tarnautojas.

______________

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo

programavimo dokumento 5 prioriteto

„Techninė pagalba“ priemonių ir projektų,

finansuojamų įgyvendinant šias priemones,

finansavimo ir administravimo taisyklių

2 priedas

 

(Išlaidų deklaracijos forma)

 

__________________________________________

(projekto vykdytojo pavadinimas)

__________________________________________

(projekto vykdytojo duomenys: įm. kodas, PVM mok. kodas

__________________________________________

adresas, pašto indeksas,

__________________________________________

tel., faksas, el. p. adresas)

 

IŠLAIDŲ DEKLARACIJA

 

                                      Nr._____

                                                                                            (data)

                                                

(sudarymo vieta)

 

1. Bendra informacija apie projektą/ projekto etapą

 

Projekto/ projekto etapo pavadinimas

 

Projekto/ projekto etapo kodas (SFMIS)

 

Programa

Prioritetas

Priemonė

Veiklos sritis

Projekto/ projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis

pradžia: 200_/__/__ pabaiga: 200_/__/__

Paramos sutarties numeris

 

Deklaracijos numeris

 

Išlaidų, deklaruojamų išlaidų deklaracijoje, patyrimo laikotarpis

nuo                                                             iki

Deklaruojama suma, Lt

 

Iki šios išlaidų deklaracijos datos patirtos išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti

(Litais)

(Procentais nuo bendros projekto vertės)

 

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto vykdytojo rekvizitai

Subjekto kodas

Adresas

Tel.

Faksas

Pašto indeksas

El. p. adresas

Projekto/projekto etapo vadovas

Vardas, pavardė

Pareigos

Tel.

Faksas

El. p. adresas

Vyr. finansininkas

Vardas, pavardė

Tel.                                                             Mobilusis tel.

Faksas

El. p. adresas

Banko pavadinimas

Banko kodas

Banko sąskaitos numeris

 

 

 

 

2. Patirtų per ataskaitinį laikotarpį išlaidų ir jas pateisinančių ir įrodančių dokumentų sąrašas

 

Nr.

Projekto biudžeto išlaidų kategorija

Išlaidų pavadinimas

Tiekėjas

Išlaidas pateisinantys dokumentai

Išlaidas įrodantys dokumentai

Iš viso prašoma pripažinti tinkamomis

Įgyvendinančios institucijos sprendimas / komentaras

Pavadinimas

Numeris

Data

Suma be PVM

PVM

Iš viso

Pavadinimas

Numeris

Data

Išmokėta

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

1.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

21.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Visos iki išlaidų deklaracijos pateikimo datos patirtos tinkamos finansuoti išlaidos pagal išlaidų rūšis

 

Projekto/ projekto etapo biudžeto išlaidų kategorijos pavadinimas

Planuojama biudžeto išlaidų kategorijai suma

pagal paramos sutartį, Lt

Iki šios išlaidų deklaracijos pateikimo datos patirtos ir pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

Šioje išlaidų deklaracijoje deklaruojamos tinkamos finansuoti išlaidos, Lt

 

Įgyvendinančiosios institucijos sprendimas dėl tinkamų finansuoti išlaidų sumos, Lt

Nepanaudotos lėšos, Lt

(2-3-5)

1

2

3

4

5

6

1

 

 

 

 

 

1.1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

4. Visos iki šios išlaidų deklaracijos pateikimo datos patirtos išlaidos pagal finansavimo šaltinį

 

 

Patvirtinta paramos sutartyje,

Lt

Pripažintos tinkamomis finansuoti iki ataskaitinio laikotarpio,

Lt

Per ataskaitinį laikotarpį patirtos lėšos, Lt

Bendra patirtų lėšų suma,

Lt (2+3)

Nepanaudotų lėšų suma,

Lt (1 – 4)

 

1

2

3

4

5

4.1. Paramos lėšos, iš viso % 100

 

 

 

 

 

4.1.1. ES struktūrinio fondo lėšos % 75

 

 

 

 

 

4.1.2. Bendrojo finansavimo lėšos % 25

 

 

 

 

 

 

5. Priedai

 

¨ Viešųjų pirkimų dokumentai

¨ Sąskaitos (kopijos/originalai)

¨ Pirkimo-pardavimo/nuomos sutartys

¨ Darbų/prekių/paslaugų perdavimo ir priėmimo/nurašymo aktai

¨ Banko išrašai

¨ Kasos pajamų orderiai

¨ Kasos pajamų čekiai

¨ Kelionių dokumentai

¨ Projekto audito išvada (teikiama kartu su galutine projekto/ projekto etapo įgyvendinimo ataskaita)

¨ Tarpinė/ galutinė projekto įgyvendinimo ataskaita

¨ Projekto įgyvendinimo priežiūros komiteto (jei sudaromas) posėdžio protokolas

¨ Darbuotojų darbo valandų grafikai

¨ Darbuotojų pareigybių aprašymai

¨ Darbo sutartys (jei sudaromos)

¨ Atlyginimo priskaitymo ir išmokėjimo dokumentai

¨ Paskolos sutarties kopija

¨ Kiti

Priedų skaičius ___________

 

6. Projekto vykdytojo deklaracija

 

Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.

 

Projekto vykdytojas                              (pareigos)                         (parašas)                         (vardas, pavardė)

 

Projekto vadovas                                  (pareigos)                         (parašas)                         (vardas, pavardė)

 

Vyr. finansininkas                                 (pareigos)                         (parašas)                         (vardas, pavardė)

______________

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo

programavimo dokumento 5 prioriteto

„Techninė pagalba“ priemonių ir projektų,

finansuojamų įgyvendinant šias priemones,

finansavimo ir administravimo taisyklių

3 priedas

 

(Projekto/ projekto etapo įgyvendinimo ataskaitos forma)

 

                                                                                                     Ataskaitos gavimo registracijos žyma

 

___________________________________________________________

(projekto ataskaitą parengusios institucijos pavadinimas/ rengėjo vardas, pavardė)

 

__________________________

                         (adresatas)

 

PROJEKTO/ PROJEKTO ETAPO ______________________________

                                                                                                                     (ataskaitos tipas: tarpinė/ galutinė)

 

ĮGYVENDINIMO ATASKAITA

 

                                      Nr._________

                                                                 (data)

                                                 

(sudarymo vieta)

 

1. Iki kada turėjo būti pateikta ataskaita: 200_/__/__

 

2. Informacija apie projektą/ projekto etapą

 

Projekto/ projekto etapo pavadinimas

 

Projekto/ projekto etapo kodas SFMIS

 

Programa

Prioritetas

Priemonė

Veiklos sritis

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Adresas

Pašto indeksas

gatvė, namo numeris

Gyv. vietovė

Tel., faksas

El. paštas

Projekto/ projekto etapo sąskaitos Nr.

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

Projekto/ projekto etapo vadovas

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Projekto/ projekto etapo finansininkas

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Asmuo, atsakingas už projekto/ projekto etapo priežiūrą

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Planuotas projekto/ projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis

nuo___________                                 iki______________

Faktinis projekto/ projekto etapo įgyvendinimo laikotarpis (tik galutinei ataskaitai)

nuo ___________                                iki ______________

Bendra projekto/ projekto etapo vertė (planuota)

iš viso

tinkamų finansuoti išlaidų

 

3. Projekto/ projekto etapo įgyvendinimo aprašymas

 

3.1. Projekto/ projekto etapo įgyvendinimo eigos santrauka

 

 

3.2. Projekto / projekto etapo pasiekti rezultatai

 

 

3.3. Planuotų ir pasiektų rezultatų neatitikimų aprašymas

 

 

 

4. Įgyvendintos projekto veiklos

 

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Planuotas įgyvendinimo laikas

Faktinis įgyvendinimo laikas

Pastabos

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Viešųjų pirkimų procedūros (jei taikoma)

 

Pirkimo objektai

Viešųjų pirkimų būdas (konkurso tipas)

Viešųjų pirkimų procedūrų datos

Konkurso paskelbimas

Pasiūlymų pateikimas

Pasiūlymų atplėšimo posėdis

Sutarties pasirašymo data

Eil. Nr.

Pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Bendradarbiavimo su projekto/ projekto etapo partneriais aprašymas (pildoma, jei projektas/ projekto etapas yra įgyvendinamas kartu su partneriu (partneriais))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Projekto/ projekto etapo metu kilusios problemos ir jų sprendimo priemonės

 

 

Problemos aprašymas

Priemonės, kurių buvo imtasi problemai spręsti

Rezultatas

7.1.

Techninė/Valdymo

 

 

7.1.1.

 

 

 

7.1.2.

 

 

 

 

 

 

 

7.2.

Finansinė

 

 

7.2.1.

 

 

 

7.2.2.

 

 

 

 

 

 

 

7.3.

Teisinė

 

 

7.3.1.

 

 

 

7.3.2.

 

 

 

 

8. Informavimo ir viešinimo priemonės

 

 

Priemonės, numatytos paramos sutartyje

Įgyvendintos

8.1.

 

 

8.2.

 

 

 

9. Projekto/ projekto etapo tęstinumas (tik galutinei ataskaitai)

 

9.1. Ar pasiektas tęstinis rezultatas

 

 

 

9.2. Kaip planuojama naudoti pasiektą rezultatą

 

 

 

9.3. Kaip kitos institucijos ir asmenys gali panaudoti projekto/ projekto etapo rezultatą

 

 

 

9.4. Kas atsakingas už tęstinę veiklą po projekto/ projekto etapo pabaigos

 

 

 

 

10. Ataskaitos priedai

(išvardyti)

 

11. Projekto vykdytojo deklaracija

 


Patvirtinu, kad šiame dokumente ir jo prieduose pateikta informacija yra teisinga.

 

Projekto vykdytojas                              (pareigos)                      (parašas)                            (vardas, pavardė)

 

Projekto vadovas                                   (pareigos)                       (parašas)                           (vardas, pavardė)

 

Vyr. finansininkas                                  (pareigos)                       (parašas)                             (vardas, pavardė)

______________

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo

programavimo dokumento

5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir

projektų, finansuojamų įgyvendinant

šias priemones, finansavimo ir administravimo

taisyklių 4 priedas

 

(Išlaidų deklaracijų registracijos žurnalo forma)

 

__________________________________________

(įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

IŠLAIDŲ DEKLARACIJŲ REGISTRACIJOS ŽURNALAS                                            

                                                                                                                                                          (identifikacijos žymuo)

 

Registracijos Nr.

Gavimo data

Projekto vykdytojo pavadinimas

Projekto kodas

Išlaidų deklaracijų sąrašas

Suma (litais)

Patvirtinta/ atmesta

Užregistravo (vardas, pavardė, pareigos, parašas)

projekto vykdytojo suteiktas Nr.

data

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo

programavimo dokumento

5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir

projektų, finansuojamų įgyvendinant šias

priemones, finansavimo ir administravimo

taisyklių 5 priedas

 

(Išlaidų deklaracijos tikrinimo ir tvirtinimo lapo forma)

 

__________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

IŠLAIDŲ DEKLARACIJOS TIKRINIMO IR TVIRTINIMO LAPAS

 

                                      Nr.____

                                                                                             (data)

                                                

(sudarymo vieta)

 

Įgyvendinančioji institucija

 

Projekto kodas (SFMIS)

 

Išlaidų deklaracijos gavimo data

200_/__/__

Išlaidų deklaraciją tikrinęs darbuotojas

 

Išlaidų deklaraciją tikrinęs darbuotojas

 

Išlaidų deklaracija priklauso biudžeto laikotarpiui

 

 

1. Išlaidų deklaracijos tikrinimo klausimai

 

Eil. Nr.

Tikrinimo klausimas

Taip

Ne

Komentaras

1.

Išlaidų deklaracija pateikta tinkama forma

 

 

 

2.

Prie išlaidų deklaracijos pridėti visi būtini priedai

 

 

 

3.

Išlaidų deklaracija ir jos priedai pasirašyti įgaliotų asmenų

 

 

 

4.

Išlaidų deklaracija pateikta laiku (pagal planą)

 

 

 

5.

Pridėta projekto įgyvendinimo ataskaita

 

 

 

6.

Pridėta auditoriaus išvada

 

 

 

7.

Projekto veikla vykdoma pagal planą

 

 

 

8.

Viešieji pirkimai organizuojami tinkamai ir vykdomi pagal planą

 

 

 

9.

Projektui suteiktos paslaugos ir prekės, už kurias atsiskaityta

 

 

 

10.

Projekto tikslai įgyvendinami tinkamai

 

 

 

11.

Projekto vykdytojas deklaruoja tik tinkamas finansuoti išlaidas

 

 

 

12.

Išlaidos patirtos tinkamu finansuoti laikotarpiu

 

 

 

13.

Jei PVM yra netinkamos finansuoti išlaidos, kainos nurodytos be PVM

 

 

 

14.

Kiti klausimai, susiję su išlaidų atitikimu paramos teikimo sutarties sąlygoms

 

 

 

 

2. Išlaidų deklaracijos tvirtinimas

 

Finansavimo šaltinis

Patvirtinta paramos sutartyje,

Lt

Patvirtinta tinkamų išlaidų iki ataskaitinio laikotarpio,

Lt

Deklaruota išlaidų per ataskaitinį laikotarpį, Lt

Per ataskaitinį laikotarpį patirta tinkamų išlaidų, Lt

 

Patirta tinkamų išlaidų iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Lt

Patirta tinkamų išlaidų iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, proc.

1. ES struktūrinis fondas

 

 

 

 

 

 

2. Bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

3. Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

Tvirtinamos tinkamos išlaidos pagal pateiktą išlaidų deklaraciją ______________ Lt.

 

 

Tikrinusio įgyvendinančiosios institucijos

darbuotojo pareigų pavadinimas                                    (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

 

 

Įgyvendinančiosios institucijos vadovo arba jo

įgalioto asmens pareigų pavadinimas                             (Parašas)               (Vardas ir pavardė)

______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, finansavimo ir administravimo taisyklių

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 priedas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Ataskaitos Finansų ministerijai dėl projekto vykdytojo išlaidų pripažinimo tinkamomis forma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________________

 

 

(įgyvendinančiosios institucijos pavadinimas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ATASKAITA FINANSŲ MINISTERIJAI DĖL PROJEKTO VYKDYTOJO IŠLAIDŲ PRIPAŽINIMO TINKAMOMIS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

__________________Nr.__________________

 

 

 

 

 

 

 

(Data)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________

 

 

(sudarymo vieta)

 

 

Projekto kodas:

_______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekto vykdytojas:

_______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Kodas:

_______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavadinimas:

_______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidų deklaravimo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

laikotarpis:

 

nuo _______________iki_________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išlaidų deklaracijos registravimo data

Išlaidų deklaracijos registravimo Nr.

Finansavimo šaltinis

Patvirtinta paramos sutartyje, Lt

Patvirtinta tinkamų išlaidų iki ataskaitinio laikotarpio, Lt

Per ataskaitinį laikotarpį patirta tinkamų išlaidų, Lt

Patirta tinkamų išlaidų iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, Lt

Nepanaudotos lėšos (nepanaudotos ir nepripažintos tinkamomis), Lt

Panaudotos lėšos (panaudotos ir pripažintos tinkamomis) procentais

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7 = 5 + 6

8 = 4 – 7

9

 

 

 

 

1. ES struktūrinis fondas

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

 

 

 

 

3. Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________

 

 

 

____________

 

 

______________

 

 

 

 

 

(vadovo pareigų pavadinimas)

 

 

 

(parašas)

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

[A. V.]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________________

 

 

 

____________

 

 

______________

 

 

 

 

 

vyriausias buhalteris

 

 

 

(parašas)

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

(buhalteris)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2004 m. rugsėjo 29 d.

įsakymu Nr. 1K-321

 

 

PROJEKTŲ Paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ vertinimo taisyklės

 

I. Bendrosios nuostatos

 

 

1. Projektų paraiškų pagal Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento 5 prioriteto „Techninė pagalba“ 5.1 priemonę „Pagalba rengiant, valdant, prižiūrint ir kontroliuojant programą (ERPF)“ (toliau vadinama – BPD 5.1 priemonė) ir 5.2 priemonę „Programos viešinimas ir vertinimas (ESF)“ (toliau vadinama – BPD 5.2 priemonė) (toliau vadinama – paraiškos) vertinimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato tvarką, pagal kurią atliekamas paraiškų administracinės atitikties, tinkamumo finansuoti bei techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas, kai paraiškų vertinimą atlieka Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau vadinama – Finansų ministerija), ir priimamas sprendimas dėl techninės pagalbos skyrimo.

 

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų administravimo Lietuvoje taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 31 d. nutarimu Nr. 649 (Žin., 2001, Nr. 48-1676; 2003, Nr. 88-3999), ir Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 1K-033 (Žin., 2004, Nr. 19-599, Nr. 93-3421), sąvokas.

 

3. Finansų ministerija atlieka viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros (toliau vadinama – CPVA) paraiškų pagal BPD 5.1 ir BPD 5.2 priemones administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimą bei paraiškų techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą, kai paraiškų techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo funkciją atlikti Finansų ministerija nėra pavedusi CPVA.

 

4. Taisyklių 3 punkte nurodytą vertinimą organizuoja ir/arba atlieka Europos Sąjungos programų valdymo departamento Europos Sąjungos pagalbos koordinavimo skyrius (toliau vadinama – ES pagalbos koordinavimo skyrius).

 

 

 

II. PARAIŠKŲ VERTINIMO TVARKA

 

I. ParaiškOS administracinės atitikties vertinimas

 

 

5. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka vienas ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjo paskirtas ES pagalbos koordinavimo skyriaus valstybės tarnautojas (toliau vadinama – vertintojas). Vertintojas patikrina paraišką ir užpildo administracinės atitikties vertinimo lentelę, kurios formą kartu su atitinkamo kvietimo teikti paraiškas dokumentais tvirtina finansų ministras.

 

6. Jeigu paraiška įvertinama teigiamai pagal visus administracinės atitikties vertinimo lentelės punktus, atliekamas paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimas 12 ir 13 punktuose nustatyta tvarka.

 

7. Jeigu paraiška įvertinama neigiamai pagal kurį nors administracinės atitikties vertinimo lentelės punktą arba kelis punktus, vertintojas administracinės atitikties vertinimo lentelėje įrašo pastabas dėl pastebėtų paraiškos trūkumų ir rekomendacijas dėl pastebėtų trūkumų ištaisymo bei rengia raštą, kuriuo pareiškėjas informuojamas apie administracinės atitikties vertinimo metu pastebėtus trūkumus, ir šiame rašte nustato terminą, per kurį pareiškėjas nurodytus trūkumus privalo ištaisyti.

 

8. Užpildytą administracinės atitikties vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas.

 

9. Pareiškėjui ištaisius nurodytus paraiškos trūkumus, vertintojas užpildo naują paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę ir įrašo savo išvadas dėl paraiškos administracinės atitikties. Pareiškėjui nurodytų trūkumų neištaisius per nustatytą terminą arba ištaisius ne visus trūkumus, kuriuos nurodė vertintojas, vertintojas siūlo paraišką atmesti. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimas gali būti atliekamas tik tuo atveju, jei galutinės vertintojų išvados dėl paraiškos administracinės atitikties yra teigiamos.

 

11. Naujai užpildytą administracinės atitikties vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas.

 

 

 

II. paraiškOS tinkamumo finansuoti vertinimas

 

 

12. Paraiškos pagal BPD 5.1 priemonę tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas tokia tvarka:

 

12.1. paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka vienas vertintojas, kuris patikrina paraišką ir užpildo tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, kurios formą kartu su atitinkamo kvietimo teikti paraiškas dokumentais tvirtina finansų ministras. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą gali atlikti paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlikęs vertintojas;

 

12.2. paraišką įvertinus teigiamai pagal visus tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės punktus, vertintojas tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje įrašo teigiamą išvadą dėl paraiškos tinkamumo finansuoti;

 

12.3. paraišką įvertinus neigiamai pagal kurį nors tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės punktą arba kelis punktus, vertintojas tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje įrašo pastabas dėl pastebėtų paraiškos trūkumų ir rekomendacijas dėl pastebėtų trūkumų ištaisymo bei rengia raštą, kuriuo pareiškėjas informuojamas apie tinkamumo finansuoti vertinimo metu pastebėtus trūkumus, ir šiame rašte nustato terminą, per kurį pareiškėjas nurodytus trūkumus privalo ištaisyti;

 

12.4. užpildytą tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas;

 

12.5. pareiškėjui ištaisius nurodytus paraiškos trūkumus, vertintojas užpildo naują paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, kurioje įrašo savo išvadas dėl paraiškos tinkamumo finansuoti. Pareiškėjui nurodytų trūkumų neištaisius per nustatytą terminą arba ištaisius ne visus trūkumus, kuriuos nurodė vertintojas, vertintojas savo išvadose dėl paraiškos tinkamumo finansuoti siūlo paraišką atmesti. Paraiškos techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas, kai jis yra atliekamas, gali būti atliekamas tik tokiu atveju, jei galutinės vertintojo išvados dėl paraiškos tinkamumo finansuoti yra teigiamos;

 

12.6. naujai užpildytą tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas.

 

13. Jeigu nėra atliekamas paraiškų pagal BPD 5.1 priemonę techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas, vertintojams priėmus teigiamas išvadas dėl paraiškos tinkamumo finansuoti, vertintojai užpildo paraiškos vertinimo ir atrankos rezultatų suvestinę, kurios forma pateikta Lietuvos 2004–2006 m. bendrojo programavimo dokumento priemonių ir projektų, finansuojamų įgyvendinant šias priemones, administravimo ir finansavimo taisyklių 3 priede (toliau vadinama – vertinimo ir atrankos rezultatų suvestinė), ir rengia 21 punkte nurodytą finansų ministro įsakymo projektą. Jeigu atliekamas paraiškų pagal BPD 5.1 priemonę techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas, jis atliekamas 15–20 punktuose nustatyta tvarka.

 

14. Paraiškos pagal BPD 5.2 priemonę tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas tokia tvarka:

 

14.1. paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą atlieka vienas vertintojas, kuris patikrina paraišką ir užpildo tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę, kurios formą kartu su atitinkamo kvietimo teikti paraiškas dokumentais tvirtina finansų ministras. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimą gali atlikti paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlikęs vertintojas;

 

14.2. paraišką įvertinus teigiamai pagal visus tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės punktus, atliekamas paraiškos techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas 15–20 punktuose nustatyta tvarka;

 

14.3. paraišką įvertinus neigiamai pagal kurį nors tinkamumo finansuoti vertinimo lentelės punktą arba kelis punktus, vertintojas tinkamumo finansuoti vertinimo lentelėje įrašo pastabas dėl pastebėtų paraiškos trūkumų ir rekomendacijas dėl pastebėtų trūkumų ištaisymo bei rengia raštą, kuriuo pareiškėjas informuojamas apie tinkamumo finansuoti vertinimo metu pastebėtus trūkumus, ir šiame rašte nustato terminą, per kurį pareiškėjas nurodytus trūkumus privalo ištaisyti;

 

14.4. užpildytą tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas;

 

14.5. pareiškėjui ištaisius nurodytus paraiškos trūkumus, vertintojas užpildo naują paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę ir įrašo savo išvadas dėl paraiškos tinkamumo finansuoti. Pareiškėjui nurodytų trūkumų neištaisius per nustatytą terminą arba ištaisius ne visus trūkumus, kuriuos nurodė vertintojas, vertintojas išvadose dėl paraiškos tinkamumo finansuoti siūlo paraišką atmesti. Paraiškos techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas gali būti atliekamas tik tokiu atveju, jei galutinės vertintojo išvados dėl paraiškos tinkamumo finansuoti yra teigiamos;

 

14.6. naujai užpildytą tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę pasirašo vertintojas ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas.

 

 

 

III. paraiškOS techninis, finansinis ir ekonominis vertinimas

 

 

15. Paraiškos techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atlieka du Europos Sąjungos programų valdymo departamento valstybės tarnautojai, kurių po vieną skiria ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų valdymo skyriaus vedėjas (toliau vadinama – vertintojai). ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas paraiškos techniniam, finansiniam ir ekonominiam vertinimui atlikti gali skirti vertintoją, atlikusį paraiškos administracinės atitikties ir/arba tinkamumo finansuoti vertinimą.

 

16. Kiekvienas vertintojas, atlikdamas paraiškos techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą, pildo techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelę, kurios formą kartu su atitinkamo kvietimo teikti paraiškas dokumentais tvirtina finansų ministras.

 

17. Jeigu vertintojų paraiškai skirta techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo balų suma skiriasi daugiau kaip 20 balų, paraišką vertina trečias vertintojas, kurį skiria ES programų valdymo departamento direktorius.

 

18. Atlikus vertinimą, užpildoma bendra techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelė, kurioje pagal kiekvieną techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo kriterijų įrašomas vienas vertinimo balas, apskaičiuotas kaip visų vertintojų skirtų techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo balų vidurkis. Techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelėje vertintojai, remdamiesi paraiškos vertinimo rezultatais bei atsižvelgdami į bendrą pagal atitinkamą kvietimą teikti paraiškas paskirstomų lėšų sumą ir šiame kvietime teikti paraiškas nustatytas paramos skyrimo sąlygas, įrašo savo išvadas dėl paraiškos finansavimo arba rekomendaciją paraišką atmesti. Techninio, finansinio ir ekonominio vertinimo lentelę pasirašo vertintojai ir ES pagalbos koordinavimo skyriaus vedėjas.

 

19. Atlikto vertinimo rezultatus vertintojai įrašo į vertinimo ir atrankos rezultatų suvestinę.

 

20. Vertintojams priėmus teigiamas išvadas dėl techninės pagalbos skyrimo, rengiamas 21 punkte nurodytas finansų ministro įsakymo projektas. Vertintojams priėmus neigiamas išvadas dėl paraiškos finansavimo, ES pagalbos koordinavimo skyrius rengia raštą CPVA, kuriuo informuoja apie atmestas paraiškas ir nurodo kiekvienos paraiškos atmetimo priežastis.

 

 

 

III. sprendimAS dėl TECHNINĖS PAGALBOS SKYRIMO

 

 

21. Atlikus paraiškų vertinimą ir vertintojui arba vertintojams priėmus teigiamas išvadas dėl techninės pagalbos skyrimo, ES pagalbos koordinavimo skyrius, vadovaudamasis atlikto vertinimo rezultatais, rengia finansų ministro įsakymo dėl techninės pagalbos skyrimo pagal atitinkamą BPD priemonę projektą.

 

22. Tais atvejais, kai paraiškų administracinės atitikties, tinkamumo finansuoti bei techninį, finansinį ir ekonominį vertinimą atlieka CPVA, 21 punkte nurodytą įsakymo projektą ES pagalbos koordinavimo skyrius rengia vadovaudamasis CPVA pateikta paraiškų vertinimo ataskaita ir projektų atrankos komiteto (jei sudaromas) išvadomis.

 

23. Projektų atrankos komiteto darbo reglamentą rengia ir sekretoriato funkcijas atlieka ES pagalbos koordinavimo skyrius.

 

______________

 

Forma patvirtinta Lietuvos Respublikos

finansų ministro 2004 m. rugsėjo 29 d.

įsakymu Nr. 1K-321

 

(Patikros vietoje atlikimo lapo forma)

 

__________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

PATIKROS VIETOJE ATLIKIMO LAPAS

 

                                       Nr. ________

                                                

(sudarymo vieta, data)

 

1. Duomenys apie patikrą:

 

Įgyvendinančioji institucija

 

Įgyvendinančiosios institucijos padalinys

 

Patikros vietoje atlikimo priežastis

□ planinė

□ neplanuota

Patikrą atliko (vardas, pavardė, pareigos)

 

Patikroje dalyvavo

1.

2.

3.

Patikros vietoje atlikimo data ir vieta

 

 

2. Duomenys apie projektą ir projekto vykdytoją pagal paramos teikimo sutartį:

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto kodas

 

Programa

Prioritetas

Priemonė

Veiklos sritis

Projekto vykdytojo pavadinimas

 

Adresas

Pašto indeksas

gatvė, namo numeris

Gyv. vietovė

Telefonas, faksas

El. paštas:

Projekto sąskaitos Nr.

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

Projekto vadovas

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Vyr. buhalteris (buhalteris)

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Asmuo, atsakingas už projekto priežiūrą

Vardas, pavardė

 

Pareigos

 

Telefonas, faksas

 

El. paštas

 

Planuotas projekto įgyvendinimo laikotarpis

nuo___________                                    iki______________

Projekto įgyvendinimo vieta/ aprėptis

 

 

Projekto vykdytojo teisinė forma

 

 

 

Paraiškos užregistravimo data

 

Paramos sutarties pasirašymo data

 

Bendra projekto vertė (planuota)

Lt

Iš jų tinkamos išlaidos, Lt

 

3. Duomenys apie finansavimo šaltinių panaudojimą:

 

 

Patvirtinta paramos sutartyje, Lt

Pripažintos tinkamomis išlaidos iki patikrinimo datos, Lt

Komentarai

1. ES struktūrinis fondas

 

 

 

2. Bendrojo finansavimo lėšos

 

 

 

3. Iš viso

 

 

 

 

4. Duomenys apie išlaidų deklaravimą ir pripažinimą tinkamomis finansuoti:

 

Išlaidų deklaracijos Nr.

Išlaidų deklaracijos data

Išlaidų deklaracijos registravimo data

Pripažintos tinkamomis finansuoti išlaidos, Lt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

5. Duomenys apie projektą ir projekto vykdytoją patikros vietoje metu:

 

 

 

Taip

Ne

Netaikoma

Komentarai

5.1.

Ar pasikeitė projekto įgyvendinimo vieta ir sąlygos

 

 

 

 

5.2.

Ar pasikeitė projekto vykdytojo teisinė forma

 

 

 

 

5.3.

Ar pasikeitė projekto vykdytojo veiklos pobūdis

 

 

 

 

5.4.

Ar projekto vykdytojui yra žinomi šie bendrieji reikalavimai:

 

 

 

 

5.4.1.

Projekto įgyvendinimo termino laikymasis

 

 

 

 

5.4.2.

Dokumentų saugojimo laikas

 

 

 

 

5.4.3.

Tikrinimo teisė (Europos audito rūmai, Komisija, Valstybės kontrolė, tarpinės institucijos vidaus auditas, kitos valstybės institucijos)

 

 

 

 

5.4.4.

Viešumo ir informavimo reikalavimas

 

 

 

 

5.4.5.

Kiti sutartyje nustatyti specialieji reikalavimai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Išvados ir rekomendacijos dėl bendros informacijos apie projekto vykdytoją ir projektą

 

 

 

 

 

6. Duomenys apie projekto išteklius ir valdymą:

 

 

 

Taip

Ne

Netaikoma

Komentarai

6.1.

Darbuotojai

 

 

 

 

6.1.1.

Ar yra darbo sutartys su darbuotojais (arba jų pareigybės aprašymai, įsakymai)

 

 

 

 

6.1.2.

Ar tvarkoma darbuotojų darbo laiko apskaita

 

 

 

 

6.1.3.

Kiti klausimai

 

 

 

 

6.2.

Patalpos

 

 

 

 

6.2.1.

Ar pastatui per pastaruosius dešimt metų buvo skirta valstybės parama

 

 

 

 

6.2.2.

Ar yra sudaryta patalpų nuomos sutartis

 

 

 

 

6.2.3.

Ar nuomos sutartis sudaryta projekto įgyvendinimo laikotarpiui

 

 

 

 

6.2.4.

Ar nuomos kaina atitinka rinkos kainą

 

 

 

 

6.2.5.

Ar tinkamai tvarkoma komunalinių ir kitų paslaugų teikimo apskaita

 

 

 

 

6.2.6.

Kiti klausimai

 

 

 

 

6.3.

Įranga

 

 

 

 

6.3.1.

Ar projektui įgyvendinti naudojama įranga

 

 

 

 

6.3.2.

Ar naudojama įranga yra nuomojama

 

 

 

 

6.3.3.

Ar yra sudaryta nuomos sutartis

 

 

 

 

6.3.4.

Ar nuomos sutartis sudaryta projekto įgyvendinimo laikotarpiui

 

 

 

 

6.3.5.

Ar įrangos nuomos kaina atitinka rinkos kainą

 

 

 

 

6.3.6.

Ar sudarytas įrangos nusidėvėjimo planas

 

 

 

 

6.3.7.

Kiti klausimai

 

 

 

 

6.4.

Projekto valdymas

 

 

 

 

6.4.1.

Ar pasikeitė projekto valdymo struktūra

 

 

 

 

6.4.2.

Ar yra teisiškai įforminta atsakomybė už projekto valdymą ir priežiūrą

 

 

 

 

6.4.3.

Ar veikia projekto priežiūros komitetas

 

 

 

 

6.4.4.

Ar dokumentuojamas susirašinėjimas su priežiūros komiteto nariais ir komiteto sprendimai

 

 

 

 

6.4.5.

Kiti klausimai

 

 

 

 

 

Išvados ir rekomendacijos dėl projekto išteklių ir projekto valdymo

 

 

 

 

 

7. Duomenys apie projekto veiklą ir jos įgyvendinimo priežiūrą:

 

 

 

Taip

Ne

Netaikoma

Komentarai

7.1.

Viešieji pirkimai

 

 

 

 

7.1.1.

Ar tinkamai saugoma Viešųjų pirkimų dokumentacija

 

 

 

 

7.1.2.

Ar saugomas susirašinėjimas su rangovais, paslaugų teikėjais, prekių tiekėjais

 

 

 

 

7.1.3.

Ar yra darbų/prekių/paslaugų pirkimo-priėmimo aktai

 

 

 

 

7.1.4.

Ar laikomasi viešųjų pirkimų organizavimo grafiko

 

 

 

 

7.2.

Darbai/paslaugos/prekės

 

 

 

 

7.2.1.

Ar atliktų darbų/suteiktų paslaugų/gautų prekių apimtis sutampa su apimtimi, už kurią atsiskaityta

 

 

 

 

7.2.2.

Ar tikrinama darbų atlikimo/paslaugų suteikimo/gautų prekių kokybė

 

 

 

 

7.2.3.

Ar darbai vyksta/paslaugos teikiamos/ prekės įgyjamos pagal grafiką

 

 

 

 

7.2.4.

Ar yra nukrypimai nuo darbų/paslaugų/ prekių pirkimo sutarties

 

 

 

 

7.2.5.

Ar yra nukrypimų nuo projekto tikslų/ planuojamų rezultatų

 

 

 

 

7.2.6.

Kiti klausimai

 

 

 

 

7.3.

Renginių organizavimas

 

 

 

 

7.3.1.

Ar renginiai organizuojami pagal grafiką

 

 

 

 

7.3.2.

Ar renginiai yra tinkamai dokumentuojami

 

 

 

 

7.3.3.

Kiti klausimai

 

 

 

 

7.4.

Veiklos įgyvendinimo priežiūra

 

 

 

 

7.4.1.

Ar projekto įgyvendinimas nuolat stebimas ir vertinamas

 

 

 

 

7.4.2.

Ar vykdant projekto priežiūrą naudojamasi tinkamais informacijos šaltiniais ir metodais

 

 

 

 

 

Išvados ir rekomendacijos dėl projekto veiklos įgyvendinimo

 

 

 

 

 

8. Duomenys apie projekto finansavimą ir projekto lėšų apskaitą:

 

 

 

Taip

Ne

Komentarai

8.1.

Ar paramos lėšų apskaita tvarkoma projekto įgyvendinimo vietoje

 

 

 

8.2.

Ar paramos lėšų apskaita tvarkoma atskirai

 

 

 

8.3.

Ar apskaitoje naudojamos spec. apskaitai skirtos kompiuterinės programos

 

 

 

8.4.

Ar apskaita tvarkoma tinkamai, laikantis bendrų apskaitos taisyklių ir patikimo finansų valdymo principo

 

 

 

8.5.

Ar tinkamai saugomi išlaidas pateisinančių ir įrodančių dokumentų originalai

 

 

 

8.6.

Ar atskirtos pripažintos tinkamomis ir patirtos, tačiau tinkamomis dar nepripažintos, išlaidos

 

 

 

8.7.

Ar tinkamai įtraukiamas į apskaitą partnerių finansavimas (jei yra)

 

 

 

8.8.

Ar patikros metu nustatyta, kad tos pačios išlaidos buvo apmokėtos iš kitų finansavimo šaltinių

 

 

 

8.9.

Ar nusidėvėjimas skaičiuojamas teisingai

 

 

 

8.10.

Kiti klausimai

 

 

 

 

9. Viešumas ir informavimas

 

 

 

Taip

Ne

Komentarai

9.1.

Ar projektas turi informavimo ir viešinimo planą

 

 

 

9.2.

Ar taikomos paraiškoje nurodytos viešinimo ir informavimo priemonės

 

 

 

9.3.

Paramos gavėjų informavimas (mokymo priemonės)

 

 

 

9.4.

Informaciniai leidiniai

 

 

 

9.5.

Kita

 

 

 

 

Išvados ir rekomendacijos dėl viešumo ir informavimo priemonių įgyvendinimo

 

 

 

 

 

 

10. Patikros vietoje atlikimo išvados

 

10.1. Ar projektas įgyvendinamas pagal planą?

 

10.2. Ar projekto vykdytojas pateikė visą reikiamą informaciją?

 

10.3. Ar projekto vykdytojas patiekė teisingą informaciją?

 

10.4. Ar paramos lėšos naudojamos tik pagal paskirtį?

 

10.5. Ar patikros metu nustatyti neatitikimai ir trūkumai gali turėti neigiamos įtakos tolesniam projekto įgyvendinimui?

 

10.6. Kiti klausimai

 

10.7. Būtini veiksmai siekiant užtikrinti efektyvų projekto įgyvendinimą:

 

10.8. Pasiūlymai dėl kitos patikros vietoje atlikimo:

 

 

Patikrą atliko:

 

(Pareigų pavadinimas)                                  (parašas)                             (vardas ir pavardė)

 

 

Projekto vykdytojo susipažinimo žyma

_______________________

(pareigos)

_______________________

(parašas)

_______________________

(vardas ir pavardė)

_______________________

(data)

______________