MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS DIREKTORIAUS
Į S A K Y M A S
DĖL DALYVAVIMO „EUREKA“ PROGRAMOJE sąlygų aprašO PATVIRTINIMO
2011 m. gruodžio 9 d. Nr. 2V-92
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 (Žin., 2010, Nr. 48-2362), 10.2 ir 16.12 punktais ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 4-402/V-752 „Dėl pavedimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai“ (Žin., 2010, Nr. 60-2980):
2. Laikau netekusiais galios:
2.1. Tarptautinių mokslo ir technologijų plėtros programų agentūros direktoriaus 2006 m. lapkričio 17 d. įsakymą Nr. 2V-118 „Dėl Dalyvavimo COST ir „Eureka“ programose paraiškų teikimo, jų vertinimo bei tvirtinimo tvarkos aprašo ir paraiškos formos patvirtinimo“ (Žin., 2006, Nr. 126-4808);
2.2. Tarptautinių mokslo ir technologijų plėtros programų agentūros direktoriaus 2007 m. lapkričio 20 d. įsakymą Nr. 2V-108 „Dėl Tarptautinių mokslo ir technologijų plėtros programų agentūros direktoriaus 2006 m. lapkričio 17 d. įsakymą Nr. 2V-118 „Dėl Dalyvavimo COST ir „Eureka“ programose paraiškų teikimo, jų vertinimo bei tvirtinimo tvarkos aprašo ir paraiškos formos patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 122-5030; 2010, Nr. 94).
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros
direktoriaus 2011 m. gruodžio 9 d. įsakymu
Nr. 2V-92
DALYVAVIMO „EUREKA“ PROGRAMOJE SĄLYGŲ APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja paraiškų, siekiant vykdyti Europos tyrimų plėtros ir bendradarbiavimo programos „Eureka“ (toliau – „Eureka“) projektus, teikimo, šių paraiškų vertinimo bei tvirtinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
Bendradarbiavimo sutartis (angl. Cooperation agreement) – „Eureka“ projekto partnerių pasirašytas susitarimas, kuriame yra nustatyti kiekvieno projekto partnerio įsipareigojimai siekiant bendrų projekto tikslų ir nustatytos projekto rezultatų intelektinės nuosavybės ir sklaidos nuostatos.
Dalyvavimo paraiška – paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, siekiant pradėti vykdyti „Eureka“ projektą.
„Eureka“ aukšto lygio pareigūnų posėdis – tai „Eureka“ valstybių narių valstybės institucijų atstovų posėdis, skirtas programos „Eureka“ pažangos ir ministrų sprendimų įgyvendinimo stebėsenai vykdyti ir naujiems „Eureka“ projektams tvirtinti.
„Eureka“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eureka“ programos reikalavimus įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
Klasteris – tai ilgalaikė „Eureka“ strateginės reikšmės pramoninė iniciatyva, kurios tikslas numatyti strategines kryptis Europos konkurencingumui didinti atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje.
Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta 2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3) (toliau – Komisijos reglamentas Nr. 800/2008) ir Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme (Žin., 2009, Nr. 54-2140). Mokslo ir studijų institucijų ekonominė ir neekonominė veikla apibrėžiama pagal Bendrijos valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, taikomajai veiklai ir naujovių diegimui sistemos (OL 2006 C 323, p. 1) (toliau – Sistema) nuostatas.
Pagrindinis partneris – juridinis asmuo, koordinuojantis projekto įgyvendinimą.
Partneris – juridinis asmuo, kartu su kitais juridiniais asmenimis vykdantis „Eureka“ projektą.
Programos taryba – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27 (Žin., 2011, Nr. 45-2149).
Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, koordinuojantis „Eureka“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje ir visų projekto vykdytojų vardu teikiantis dalyvavimo paraišką gauti pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus.
Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus darbuotojas, administruojantis „Eureka“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje.
Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 5 punkto reikalavimus ir vykdantis „Eureka“ projektą Lietuvoje.
Skėtis – tai teminė strateginė „Eureka“ iniciatyva, kurios tikslas yra padėti inicijuoti naujus individualius „Eureka“ projektus atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje, atlikti jos analizę, nustatyti pagrindines plėtros kryptis.
Ūkio subjektas – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme (Žin., 1999, Nr. 30-856).
Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Komisijos reglamento Nr. 800/2008, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
3. Pagal projektams keliamus tikslus ir bendradarbiavimo formas, galimi trys projektų tipai:
3.1. individualūs projektai, parengti pagal „Eureka“ programos reikalavimus atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje;
4. Dalyvavimo paraiškos gali būti teikiamos, jei įgyvendinti pagrindiniai projektų tinkamumo kriterijai:
4.2. projektą kartu vykdo ne mažiau kaip du nepriklausomi partneriai iš skirtingų „Eureka“ valstybių narių;
5. Dalyvavimo paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:
7. Projekto vykdytojas yra netinkamas pagal šį Aprašą, jei:
7.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai;
7.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant dalyvavimo paraišką, pateikia neteisingą informaciją;
7.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, ar programų tarybų nariams;
8. Jei Agentūra nustato, kad dalyvavimo paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
9. Projekto rezultatai turi būti plačiai skelbiami techninėse ir mokslinėse konferencijose, mokslo arba technikos žurnaluose, viešose duomenų bazėse (kuriose esantys pirminiai tyrimų duomenys yra prieinami visiems) arba per nemokamą arba atvirojo teksto programinę įrangą.
III. DALYVAVIMO PARAIŠKŲ TEIKIMas
11. Dalyvavimo paraiškos gali būti teikiamos nuolat. Agentūra taip pat gali organizuoti atskirus tematinius kvietimus, kuriuose gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (pavyzdžiui, projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui, projekto partneriams ir pan.). Kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“ ir viešai skelbiami Agentūros interneto svetainėje.
13. Projekto koordinatorius turi pateikti:
IV. DALYVAVIMO PARAIŠKŲ VERTINIMAS
14. Vertinant dalyvavimo paraiškas, yra atliekamas:
15. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė.
16. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka šio Aprašo II skyriaus reikalavimus. Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo Dalyvavimo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas) ir priima sprendimą dėl paraiškos teikimo (neteikimo) ekspertiniam vertinimui.
17. Tuo atveju, jei dalyvavimo paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti projekto vadovo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas. Projekto vadovui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos, dalyvavimo paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinės atitikties vertinimo darbo grupės sprendimą dėl dalyvavimo paraiškos atmetimo Agentūra informuoja projekto vadovą, išsiųsdama jam informacinį pranešimą.
18. Jeigu Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi dalyvavimo paraiška ir patikslinta informacija, nustato, kad dalyvavimo paraiška atitinka visus šio Aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus, atliekamas ekspertinis vertinimas.
19. Ekspertinio vertinimo metu dalyvavimo paraišką vertina ne mažiau nei trys ekspertai, atrinkti Agentūros nustatyta tvarka.
20. Ekspertai įvertina dalyvavimo paraišką vadovaudamiesi Dalyvavimo paraiškų vertinimo metodika (3 priedas) ir pateikia vertinimo išvadas užpildydami Dalyvavimo paraiškos vertinimo anketą (4 priedas) bei individualių ir klasterinių projektų atveju – Dalyvavimo paraiškos finansinio vertinimo anketą (5 priedas).
21. Ekspertų išvados apibendrinamos programos tarybos posėdyje. Programos taryba teikia siūlymą Agentūrai teikti (neteikti) tvirtinti projektą. Agentūra, atsižvelgdama į ekspertų bei programos tarybos rekomendacijas, nustato maksimalias projekto vykdytojams tenkančias lėšas.
22. Programos tarybos į posėdžius gali kviesti projekto vadovą, projekto vykdytojų atstovus, ekspertus.
V. PROJEKTų TVIRTINIMAS
24. Dalyvavimo paraiška yra tinkama ir projektas gali būti teikiamas tvirtinti „Eureka“ aukšto lygio pareigūnų posėdyje, jei yra programos tarybos siūlymas pritarti projekto teikimui tvirtinti.
VI. SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
28. Projekto vadovas dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacinio pranešimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Technologinės plėtros komitetui. Technologinės plėtros komiteto sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Dėl patvirtintų projektų finansavimo jų vykdytojai gali kreiptis į Agentūrą jos nustatyta tvarka. Agentūra skiria finansavimą atsižvelgdama į šio Aprašo 21 punkte nustatytas maksimalias projekto vykdytojams tenkančias lėšas, išlaidų pagrįstumą ir Agentūros turimus asignavimus.
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
1 priedas
(Projekto koordinatoriaus rašto dėl dalyvavimo paraiškos pateikimo forma)
(Rašoma ant institucijos firminio blanko)
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai |
20...-...-... Nr. |
DĖL „EUREKA“ DALYVAVIMO PARAIŠKOS PATEIKIMO
Informuojame, kad 20 m. ... mėn. ... d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai elektroniniu būdu pateikėme dalyvavimo paraišką:
___________________________________________________________________________
programos pavadinimas
programos projektui ___________________________________________________________
projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas
Duomenys apie pateiktą dalyvavimo paraišką:
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. |
|
||||
Projekto trukmė mėnesiais (pradžia/pabaiga) |
|
||||
Projekto bendra vertė (tūkst. Lt) |
|
||||
Projekto vykdytojų lėšos (tūkst. Lt) |
|
||||
Iš jų: |
|
||||
Agentūros lėšos (tūkst. Lt) |
|
||||
Nuosavos (projekto koordinatoriaus/vykdytojų ir kt.) lėšos (tūkst. |
|
||||
Lt) |
|
||||
Projekto vertė kiekvienam projekto etapui Iš viso (tūkst. Lt) Agentūros lėšos (tūkst. Lt) Nuosavos lėšos (tūkst. Lt) |
20-- |
20-- |
20-- |
20-- |
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
Projekto koordinatorius (institucija, jos padalinys) |
|
|
|
|
|
Projekto vykdytojai (institucija, jos padalinys) |
|
|
|
|
|
Projekto vadovas (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos adresas, el. paštas, tel. Nr., fakso Nr.) |
|
|
|
|
|
Projekto koordinatoriaus ir vykdytojų darbo grupių nariai (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos institucijoje) |
|
|
|
|
|
Pasirašydami patvirtiname, kad informacija, pateikta dalyvavimo paraiškoje ir kituose pridedamuose dokumentuose, šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga.
Projekto koordinatoriaus vadovas |
(Parašas) |
................. (Vardas, pavardė) |
Projekto koordinatoriaus vyr. buhalteris |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |
Projekto vadovas |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |
_________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
2 priedas
DALYVAVIMO Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. ........................................................................................
Projekto koordinatorius ................................................................................................................
Projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas ................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos
klasifikaciją ..................................................................................................................................
Projekto tipas ...............................................................................................................................
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Pateiktas projekto koordinatoriaus raštas |
|
|
|
2. |
Dalyvavimo paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
3. |
Projektas atitinka Aprašo 5 punkto reikalavimus |
|
|
|
4. |
Pateikti visi dalyvavimo paraiškos formoje reikalaujami priedai |
|
|
|
5. |
Projekto vykdytojas atitinka bent vieną Aprašo 7 punkte nurodytą kriterijų |
|
|
|
6. |
Projektą kartu vykdo ne mažiau kaip du nepriklausomi partneriai iš skirtingų „Eureka“ valstybių narių |
|
|
|
7. |
Projekte dalyvauja ūkio subjektas, registruotas Lietuvos Respublikoje |
|
|
|
8. |
Projekto trukmė yra ne ilgesnė negu 36 mėnesiai (netaikoma skėtiniams projektams) |
|
|
|
Siūlymas (dalyvavimo paraišką teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti dalyvavimo paraišką patikslinti)
…..................................................................................................................................................
Darbo grupė (Pareigos) |
(Parašas) |
(Vardas, pavardė) |
_________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
3 priedas
DALYVAVIMO paraiškos vertinimo metodika
Ekspertai, vertindami dalyvavimo paraišką, vadovaujasi:
1. nešališkumo, teisingumo bei objektyvumo principais;
2. šiais vertinimo kriterijais:
I. PAGRINDINIAI TINKAMUMO KRITERIJAI
Eilės Nr. |
Kriterijai |
|
1.1. |
Projektas yra karinės paskirties |
Taip/Ne |
1.2. |
Projekto tikslas yra sukurti produktą, procesą, paslaugą |
Taip/Ne |
Eilės Nr. |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Kriterijai |
Reikalavimai sėkmingam projektui |
Balų (0–10) paskyrimo principai |
|
1.3. |
C1.1 |
Partnerių finansinės galimybės |
• Partnerių finansiniai dokumentai užtikrina finansinį pajėgumą sėkmingai dalyvauti projekte |
10 |
• Kiekvienas partneris bendradarbiavimo sutartyje patvirtino savo finansinį pajėgumą dalyvauti projekte |
|
• Kiekvienas partneris artimiausiu metu patvirtins savo finansinį pajėgumą dalyvauti projekte |
||||
0 |
• Vienas ar keli partneriai gali būti finansiškai nepajėgūs dalyvauti projekte |
||||
1.4. |
C1.2 |
Partnerių bendradarbiavimo sutartis (BS) |
• Partneriai yra pasirašę BS • BS nustatyti kiekvieno partnerio įsipareigojimai ir teisės bei numatyti visi aspektai, tiesiogiai susiję su projekto vykdymu ir rezultatų panaudojimu, t. y. intelektinės nuosavybės teisės, pasitraukimas iš projekto, finansiniai įsipareigojimai, apibrėžti: projekto trukmė, etapai, veiklos, ištekliai, konkurencija ir pan. Be to, joje numatyti galimų komercinių konfliktų sprendimo būdai |
10 |
• Sudaryta BS, kurioje išdėstyti kiekvieno partnerio įsipareigojimai vykdant projektą ir teisė į rezultatus |
|
• Partneriai sudarė BS, kurioje išdėstyti pagrindiniai jų įsipareigojimai ir teisės, bet nenumatyti tam tikri įsipareigojimai kitais svarbiais klausimais, pvz., intelektinės nuosavybės teisės ir pan. |
||||
0 |
• Dar nesusitarta dėl partnerių įsipareigojimų ir teisių |
II. PAGRINDINIS ĮVERTINIMAS
Eilės Nr. |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Kriterijai |
Reikalavimai sėkmingam projektui |
Balų (0–10) paskyrimo principai |
|||||||||
2. |
B1 |
Bendradarbiavimas ir partneriai |
|
|
|||||||||
Partnerystės analizė |
|
|
|
|
|||||||||
2.1. |
B1.1 |
Tinkama partnerystė |
• Partneriai turi būtiną mokslinių tyrimų srities, bendradarbiavimo ir projektų valdymo patirtį, siekiant įgyvendinti projekto tikslus ir gauti rezultatus • Visi partneriai turi strateginių ir (arba) komercinių interesų, siekiant projekto rezultatų • Sėkmingas projekto užbaigimas reikalauja indėlio iš visų projekto partnerių • Būtinas kiekvieno partnerio bendradarbiavimas su ūkio subjektu. Visi partneriai turi aiškiai apibrėžtą vaidmenį projekte. Projekte nėra persidengiančių veiklų |
10 |
• Visi partneriai yra pakankamai kvalifikuoti ir turi aiškius strateginius ir (arba) komercinius interesus įgyvendinti projektą ir pasiekti rezultatus |
||||||||
|
• Partneriai yra nepakankamai kvalifikuoti pasiekti projekto tikslus, tačiau numatytas kvalifikacijos kėlimas |
||||||||||||
0 |
• Partneriams trūksta patirties vykdyti projektą. Yra tikimybė, kad projekto tikslai nėra teisingai suformuluoti ir nebus įgyvendinti |
||||||||||||
2.2. |
B1.2 |
Bendradarbiavimo metu sukurta pridėtinė vertė |
• Projekte numatytas aiškus rizikos, kainos, „know how“ ir naudos pasidalijimas • Projekto tikslai ir rezultatai turės įtakos visiems projekto partneriams • Dalyvavimas projekte palaiko ir kelia kiekvieno partnerio kvalifikaciją bei gilina žinias, kurios neapsiriboja tik projekto rezultatais, bet suteikia galimybes įsisavinti naujas rinkas, technologijas ir įgyti naujų įgūdžių |
10 |
• Bendradarbiavimas yra naudinga visiems partneriams, bendradarbiaujant kyla partnerių kvalifikacija, visapusiškai apsikeičiama žiniomis |
||||||||
|
• Bendradarbiavimas naudingas keliems projekto partneriams, tik keli partneriai, dalyvaudami projekte, turi galimybę tobulėti |
||||||||||||
0 |
• Bendradarbiavimas nebus naudingas projekto partneriams, nėra galimybių tobulėti bei keistis žiniomis |
||||||||||||
|
|
Partnerio analizė |
|
|
|||||||||
2.3. |
B1.3 |
Partnerių žmonių, infrastruktūriniai ištekliai |
• Kiekvienas partneris turi pakankamą ir kvalifikuotą personalą projektui įgyvendinti • Kiekvienas partneris turi būtiną infrastruktūrą projektui įgyvendinti |
10 |
• Kiekvienas partneris turi pakankamai kvalifikuotą personalą projektui vykdyti. Visi partneriai turi būtiną infrastruktūrą projektui įgyvendinti |
||||||||
|
• Kiekvienas partneris turi plačios kvalifikacijos personalą, tačiau tam tikriems darbams gali tekti samdyti papildomus darbuotojus. Visi partneriai turi tinkamą infrastruktūrą projektui įgyvendinti |
||||||||||||
0 |
• Personalo kvalifikacija ir turima infrastruktūra nepakankama projektui įgyvendinti
|
||||||||||||
2.4. |
B1.4 |
Partnerių vadybiniai gebėjimai |
• Pagrindinis partneris turi atitinkamą projektų valdymo patirtį • Pagrindinis partneris sugeba suburti komandą ir užtikrinti sėkmingą jos darbą • Kiekvieno partnerio pasiūlyta darbo grupė turi reikalingus projekto valdymo įgūdžius • Partneriai sugeba sėkmingai panaudoti projekto rezultatus |
10 |
• Pagrindinis partneris turi pakankamą kvalifikaciją ir reikalingus įgūdžius projektui vykdyti. Projekto partneriai turi pakankamai projektų valdymo/koordinavimo įgūdžių |
||||||||
|
• Projekto partneriai neturi pakankamai projektų valdymo įgūdžių ir patirties. Nors vienas projekto partneris turi vadybinių sugebėjimų įgyvendinti projekto rezultatus |
||||||||||||
0 |
• Pagrindinis partneris neturi projektų valdymo patirties ir reikalingų įgūdžių. Nenumatytas projekto darbų pasiskirstymas tarp partnerių |
||||||||||||
3. |
B2 |
Projekto struktūra |
|
|
|||||||||
|
|
Projekto planas |
|
|
|||||||||
3.1. |
B2.1 |
Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
• Atskleista projekto tikslo ir uždavinių svarba ir aktualumas mokslo/technologijų pažangai • Atskleista mokslinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti • Pasirinkti tinkami problemų sprendimo būdai ir mokslinių/technologinių tyrimų metodai |
10 |
• Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas aiškiai apibūdintas, atskleista mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti tinkami mokslinių tyrimų metodai numatytam tikslui pasiekti |
||||||||
|
• Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas atskleistas, nėra pakankamai aiški mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti metodai tinkami pasiekti projekto rezultatus |
||||||||||||
0 |
• Nevisiškai atskleistas projekto tikslo ir uždavinių aktualumas bei mokslinių/technologinių tyrimų svarba projekto tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, metodologija nenuosekli ir (arba) nereali, ir (arba) netinkama projekto tikslui pasiekti. |
||||||||||||
3.2. |
B2.2 |
Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
• Projekto plane numatytos aiškiai apibrėžtos veiklos, etapai ir tarpiniai rezultatai • Projekto plane pateiktas realus projekto įgyvendinimo kalendorinis darbų planas, įvertinant turimus išteklius ir biudžetą • Numatyti, jei galima kiekybine išraiška, atskirų projekto etapų monitoringo rodikliai |
10 |
• Aiškiai numatyti realūs projekto etapai ir tarpiniai rezultatai, išreikšti kiekybiniais rodikliais projekto eigai įvertinti |
||||||||
|
• Numatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai ir kalendorinis darbų planas, bet trūksta aiškumo tam tikrais klausimais (realaus, aiškaus įgyvendinimo). Projekto eigos monitoringas galimas tik bendraisiais aspektais |
||||||||||||
0 |
• Nenumatyti projekto etapai ir tarpiniai rezultatai, jei numatyti, tai neįgyvendinami dėl netinkamo partnerių pasirinkimo |
||||||||||||
|
|
Projekto kaštai, finansavimas ir įsipareigojimai |
|
|
|||||||||
3.3. |
B2.3 |
Kaštai ir finansinė struktūra |
• Aiškus kaštų paskirstymas atitinka darbus, kuriuos vykdys kiekvienas partneris • Finansavimas yra pakankamai aiškiai detalizuotas, numatant kiekvieno partnerio indėlį/arba kitą paramą, kurią gauna kiekvienas partneris • Prireikus užtikrinama parama iš kitų šaltinių |
10 |
• BS pateiktas aiškus projekto biudžetas bei aiškiai nurodyti finansavimo šaltiniai. Projekto biudžetas atitinka projekto darbus ir turimus išteklius |
||||||||
|
• Projekto biudžetas neatitinka projekto darbų ir turimų išteklių. Nėra visiškai užtikrintas partnerių finansinis indėlis, bet yra didelė tikimybė gauti finansavimą projekto vykdymo metu |
||||||||||||
0 |
• Nepateiktas projekto biudžetas ir nenumatytas finansavimas |
||||||||||||
3.4. |
B2.4 |
Kiekvieno projekto vykdytojo finansiniai įsipareigojimai (vertinami tik ūkio subjektų finansiniai ištekliai) |
• Kiekvieno projekto vykdytojo prisiimti įsipareigojimai atitinka jo finansinį indėlį (įskaitant ir Agentūros), raštišką įsipareigojimą pasirašo įgaliotas asmuo • Kiekvienas projekto vykdytojas aiškiai parodo, kad jis turi finansinius išteklius (įskaitant ir Agentūros), būtinus projekte numatytoms veikloms vykdyti • Kiekvieno projekto vykdytojo finansinis indėlis (įskaitant ir Agentūros) yra reikšmingas bendram projekto įgyvendinimui užtikrinti |
10 |
• Visi projekto vykdytojai įsipareigoja skirti savo finansinį indėlį projektui įgyvendinti. Pateikiamas oficialiai pasirašytas įsipareigojimas (BS) |
||||||||
|
• Kai kurie projekto vykdytojai neturi pakankamai finansinių išteklių ir(arba) neįsipareigoję skirti finansinį indėlį ir nėra oficialaus įsipareigojimo, patvirtinančio finansinį pajėgumą, bet yra didelė tikimybė tą pasiekti projekto vykdymo metu |
||||||||||||
0 |
• Vienas ar daugiau projekto vykdytojų nėra įsipareigoję finansiškai ir (arba) jų finansinis indėlis nėra pakankamas |
||||||||||||
4. |
T1 |
Technologinė pažanga Technologijos įvertinimas |
|
|
|||||||||
4.1. |
T1.1 |
Technologinio išbaigtumo laipsnis ir rizika |
• Projekte sukurta pagrindinė technologija turi būti ypatingai pažangi, inovatyvi ir turėti didelę įtaką tolesniam pramonės vystymuisi • Kuriama technologija rizikinga, tačiau partneriai yra ypač patyrę šioje technologinėje srityje |
10 |
• Sukurta technologija yra labai pažangi, galinti daryti didelį poveikį tam tikrai technologinei sričiai. Didelis rizikos faktorius sukurti ir įgyvendinti technologiją, tačiau projekto dalyviai yra labai patyrę šioje technologinėje srityje |
||||||||
|
• Sukurta technologija gali daryti didesnę ar mažesnę įtaką tam tikrai pramonės sričiai. Technologijos sukūrimas nėra labai rizikingas. Kai kurie projekto partneriai turi patirties šioje technologinėje srityje. Projektas gali toliau vystyti jau egzistuojančias technologijas ir pritaikyti jas naujuose pramonės sektoriuose |
||||||||||||
0 |
• Sukurta technologija nėra nauja, ji negali arba gali daryti tik nežymią įtaką pramonės vystymuisi. Technologinė rizika yra minimali arba jos iš viso nėra. Pagrindiniai technologijos taikymo aspektai yra gerai žinomi |
||||||||||||
4.2. |
T1.2 |
Technologiniai pasiekimai |
• Projekte vykdomi moksliniai tyrimai darys didelę įtaką pažangai vystant kuriamą technologiją • Projekto rezultatai, kuriant technologiją, pasiūlys vieną ar daugiau iš esmės naujų sprendimų, kurie sudarys pagrindą naujos kartos pramonės šakoms ar pokyčiams esamose infrastruktūrose atsirasti • Sukurta technologija tampa ypač pažangia ir inovacine technologija šioje srityje |
10 |
• Technologiniai pasiekimai šiame projekte yra labai reikšmingi, pateikti nauji technologiniai sprendimai. Projekto pasiekimai formuoja pagrindą naujai pramonei susikurti ar pažangai jau egzistuojančioje infrastruktūroje. Projekto rezultatų panaudojimas išplės šios technologinės srities galimybes |
||||||||
|
• Technologiniai pasiekimai šiame projekte nėra labai reikšmingi. Tik keli projekto partneriai, siekdami išlaikyti savo pozicijas šioje technologinėje srityje, patobulins kuriamą technologiją |
||||||||||||
0 |
• Projekto technologiniai pasiekimai nepadarys didelės įtakos šioje technologinėje srityje ir (arba) nė vienas projekto partneris nepagerins savo technologinių pasiekimų |
||||||||||||
5. |
T2 |
Inovacijos Technologijos taikymo įvertinimas – inovacijų rezultatai naujuose produktuose, procesuose, paslaugose ar sistemose arba inovacijų dėka efektyvesnis sukurtų technologijų komercinis eksploatavimas |
|
|
|||||||||
5.1. |
T2.1 |
Inovatyvumas (naujumas) |
• Produktas, procesas ar paslauga, sukurti projekto metu, parodo visiškai naują jau esamos technologijos taikymą arba projekto metu sukuriama visiškai nauja technologija • Inovacijos išdavoje sukuriamas žymiai aukštesnės kokybės naujas produktas, procesas ar paslauga • Inovacija formuoja pagrindą naujų pramonės šakų atsiradimui • Inovacija sukuriama remiantis naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais |
10 |
• Inovacija remiasi naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais, yra visiškai nauja ir žymiai geresnė nei alternatyvūs sprendimai. Naujos technologijos išdavoje sukuriamos naujos arba atnaujinamos pramonės šakos |
||||||||
|
• Inovacijos išdavoje sukuriamas tobulesnis produktas, procesas ar paslauga, sąlygojantis pokyčius pramonėje, arba atrandamos naujos rinkos nišos |
||||||||||||
0 |
• Inovacija nesukurs naujo ar reikšmingai pagerinto produkto, proceso ar paslaugos |
||||||||||||
5.2. |
T2.2 |
Geografinė/sektorinė įtaka |
• Sukurtas produktas, procesas ar paslauga yra absoliučiai nauji • Sukurtas naujas produktas, procesas ar paslauga pasaulinėje rinkoje gali būti naudojami vieno ar daugelio partnerių |
10 |
• Vienas ar keli partneriai panaudos projekto rezultatus. Tai sąlygos tam tikrą įtaką pasaulinei rinkai |
||||||||
|
• Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos yra nauji, bet jie bus naudojami tik kai kuriose valstybėse |
||||||||||||
0 |
• Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos gali būti naudojami tik vietinėje rinkoje |
||||||||||||
6. |
M1 |
Rinka ir pelningumas Bendras rinkos įvertinimas ir partnerių galimybių patekti į šią rinką įvertinimas |
|
|
|||||||||
6.1. |
M1.1 |
Rinkos apimtis |
• Potenciali produkto, proceso ar paslaugos rinka yra labai didelė • Produktas, procesas ar paslauga dominuos tam tikroje rinkos nišoje • Rinka yra auganti su ribota konkurencija artimiausioje ateityje |
10 |
• Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos turi labai didelę ir augančią rinką su labai ribota konkurencija artimiausiu metu. Tai leidžia dominuoti tam tikroje rinkos nišoje |
||||||||
|
• Projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos artimiausioje ateityje turi ribotą rinką, kuri vėliau nesiplės ir (arba) padidės konkurencija rinkoje |
||||||||||||
0 |
• Nepanašu, kad projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos turi pelningą rinką |
||||||||||||
6.2. |
M1.2 |
Rinkos prieinamumas ir rizikingumas |
• Vienas ar daugiau partnerių turi galimybių patekti į pasaulinę rinką arba jau užima tam tikrą poziciją joje • Partneriai tikisi aktyviai dalyvauti pasaulinėje rinkoje • Projekte yra numatytos patekimo į rinką kliūtys ir (arba) svarbūs klientai arba numatyti būdai, kaip sumažinti patekimo į rinką laiką ir kaštus • Įvertinta, kad konkurentų patekimo į rinką rizika yra mažiausia |
10 |
• Projekto partneriai jau užima tam tikrą rinkos dalį ar yra kvalifikuoti, kad patektų į ją. Patekimo į rinką kliūtys yra įvardytos ir priemonės rizikai sumažinti yra numatytos. Partneriai turi galimybių pirmauti rinkoje |
||||||||
|
• Projekto partneriai gali patekti į rinką tik keliose valstybėse. Kai kurios patekimo į rinką kliūtys yra įvardytos ir tam tikros priemonės rizikai sumažinti yra numatytos. Tuo pat metu konkurentai gali paleisti į rinką panašų produktą |
||||||||||||
0 |
• Perspektyvos patekti į rinką yra ribotos |
||||||||||||
6.3. |
M1.3 |
Investicijų grąža |
• Numatytas tinkamas įėjimo į pasirinktą rinką laikas, garantuojantis didelį pelną kiekvienam projekto partneriui |
10 |
• Produkto, proceso ar paslaugos potenciali ir reali rinka šiuo metu žada didelę investicijų grąžą projekto partneriams. |
||||||||
|
• Projekto metu sukurto produkto proceso ar paslaugos potenciali ir reali rinka leidžia gauti vidutinį pelną nors vienam partneriui, kai tuo metu kiti partneriai turi netiesioginės komercinės naudos |
||||||||||||
0 |
• Projekto metu sukurto produkto, proceso ar paslaugos panaudojimo pelningumas yra abejotinas |
||||||||||||
7. |
M2 |
Privalumai prieš konkurentus Projekto poveikio į ilgalaikę dalyvių konkurenciją įvertinimas |
|
|
|||||||||
7.1. |
M2.1 |
Strateginė projekto svarba |
• Artimiausiu metu projekto partneriai sugebės konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Tai gali vesti prie ilgalaikio konkurencinių pozicijų sustiprinimo • Projekto rezultatai atvers ypač svarbias strategines sritis projekto partneriams • Projekto išdavoje išauga pagrindinių produktų pardavimo apimtys ypač konkurencingose rinkos dalyse • Projekte sukuriamos naujos produktų grupės arba pailginamas esamų produktų, procesų ar paslaugų gyvavimo ciklas |
10 |
• Artimiausiu metu projekto pasiekimai sudarys sąlygas vienam ar keletui partnerių ilgą laiką konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Projekto produktas konkuruos su jau egzistuojančiais ar naujais produktais. |
||||||||
|
• Artimiausiu metu pasiekti projekto rezultatai padidins vieno ar keleto partnerių konkurencingumą. Projekto metu gauti rezultatai leidžia padidinti sukurtų produktų pardavimus ar sukuria pagrindą tų produktų gyvavimo ciklui pailginti. |
||||||||||||
0 |
• Projekto rezultatai neturės didelės įtakos partnerių konkurencingumui |
||||||||||||
7.2. |
M2.2 |
Partnerių tobulėjimas bei galimybė parodyti savo sugebėjimus projekte |
• Mokslinių tyrimų išdavoje sukuriamas pagrindas ilgalaikiam konkurencingumui • Bendradarbiaudami projekte partneriai tobulina turimus ir įgyja naujus įgūdžius ir žinias • Partneriai, dalyvaudami projekte, turi galimybę bendradarbiaujant tobulėti komercinėje, mokslinėje, technologinėje ir (arba) organizacinėje srityse bei didinti savo konkurencingumą • Dalyvavimas projekte suteikia partneriams galimybę sukurti savo įvaizdį |
10 |
• Projekto išdavoje be svarbiausių rezultatų visi partneriai gauna svarbios, apčiuopiamos, taip pat ir nematerialios naudos. Partneriai pakelia savo kompetenciją bei konkurencingumą |
||||||||
|
• Tikimasi, kad projekto išdavoje be svarbiausių rezultatų bus gauta apčiuopiamos, taip pat ir nematerialios naudos. Projekto rezultatai svarbūs daugumai partnerių, tikimasi, kad dėl jų išaugs kompetencija ir konkurencingumas. Bent vienas iš partnerių pagerins savo įvaizdį tarp klientų |
||||||||||||
0 |
• Mažai tikėtina, kad be projekto rezultatų bus gauta svarbios, apčiuopiamos ar nematerialios naudos |
||||||||||||
1. Ekspertai, vertindami dalyvavimo paraišką, pagal kiekvieną kriterijų skiria balus – nuo 0 iki 10, kai 0 balų – mažiausias įvertinimas, o 10 balų – didžiausias. Ekspertų paskirti balai yra dauginami iš svertinių koeficientų. Kiekvienos vertinimo kriterijų grupės (C, B, T ir M) maksimali balų suma yra 100. Maksimali bendra projekto balų suma yra 400.
2. Ekspertai pildo Dalyvavimo paraiškos vertinimo anketą (Aprašo 4 priedas), kurioje surašo įvertinimą balais, padaugina iš svertinių koeficientų, juos susumuoja ir parašo galutinę bendrą balų sumą, taip pat pateikia eksperto balų skyrimo paaiškinimus pagal kiekvieną vertinimo kriterijų.
_________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
4 priedas
DALYVAVIMO paraiškOS vertinimo anketa
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. ...........................................................................................................................
Projekto koordinatorius ...................................................................................................................................................
Projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas....................................................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją.........................................................................................
Projekto tipas....................................................................................................................................................................
I. PROJEKTO VERTINIMAS
Eilės Nr. |
Vertinimo aspektas |
Vertinimo kriterijus |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Įvertinimas |
Įvertinimo paaiškinimas |
||
Taip/Ne |
|||||||
1. |
Bendrasis |
1.1. Ar projektas yra karinės paskirties? |
|
|
|
||
1.2. Ar projekto tikslas yra sukurti produktą, procesą, paslaugą? |
|
|
|
||||
|
|
Balai (0–10) |
„Eureka“ svertinis koeficientas |
Galutinė balų suma |
|
||
1.3. Partnerių finansinės galimybės |
C1.1 |
|
5 |
|
|
||
1.4. Partnerių bendradarbiavimo sutartis |
C1.2 |
|
5 |
|
|
||
|
|
|
C suma |
|
5 |
|
|
2. |
Bendradarbiavimas ir partneriai |
2.1. Tinkama partnerystė |
B1.1 |
|
1,25 |
|
|
2.2. Bendradarbiavimo metu sukurta pridėtinė vertė |
B1.2 |
|
1,25 |
|
|
||
2.3. Partnerių žmonių, infrastruktūriniai ištekliai |
B1.3 |
|
1,25 |
|
|
||
2.4. Partnerių vadybiniai gebėjimai |
B1.4 |
|
1,25 |
|
|
||
3. |
Projekto struktūra |
3.1. Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
B2.1 |
|
1,25 |
|
|
3.2. Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
B2.2 |
|
1,25 |
|
|
||
3.3. Kaštai ir finansinė struktūra |
B2.3 |
|
1,25 |
|
|
||
3.4. Kiekvieno projekto vykdytojo finansiniai įsipareigojimai (vertinami tik ūkio subjektų finansiniai ištekliai) |
B2.4 |
|
1,25 |
|
|
||
|
|
|
B suma |
|
1,25 |
|
|
4. |
Technologinė pažanga |
4.1. Technologinio išbaigtumo laipsnis ir rizika |
T1.1 |
|
2,5 |
|
|
4.2. Technologiniai pasiekimai |
T1.2 |
|
2,5 |
|
|
||
5. |
Inovacijos |
5.1. Inovatyvumas (naujumas) |
T2.1 |
|
2,5 |
|
|
5.2. Geografinė/sektorinė įtaka |
T2.2 |
|
2,5 |
|
|
||
|
|
|
T suma |
|
2,5 |
|
|
6. |
Rinka ir pelningumas |
6.1. Rinkos apimtis |
M1.1 |
|
2 |
|
|
6.2. Rinkos prieinamumas ir rizikingumas |
M1.2 |
|
2 |
|
|
||
6.3. Investicijų grąža |
M1.3 |
|
2 |
|
|
||
7. |
Privalumai prieš konkurentus |
7.1. Strateginė projekto svarba |
M2.1 |
|
2 |
|
|
7.2. Partnerių tobulėjimas bei galimybė parodyti savo sugebėjimus projekte |
M2.2 |
|
2 |
|
|
||
|
|
|
M suma |
|
2 |
|
|
|
|
|
C+B+T+M suma |
|
|
|
|
II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ (pateikiama eksperto nuomonė iki 1 puslapio)
..........................................................................................................................................................................................
III. EKSPERTO IŠVADA apie projekto mokslinę/technologinę vertę (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. PROJEKTĄ SIŪLAU TEIKTI TVIRTINTI
2. PROJEKTO NESIŪLAU TEIKTI TVIRTINTI
Ekspertas |
........................................... (parašas) (vardas, pavardė) |
....... (data) |
_________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
5 priedas
DALYVAVIMO PARAIŠKOS FINANSINIO VERTINIMO ANKETA
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. ...........................................................................................................................
Projekto koordinatorius ...................................................................................................................................................
Projekto, numeris, santrumpa ir pavadinimas ..................................................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją ........................................................................................
Projekto tipas....................................................................................................................................................................
I. PROJEKTO BIUDŽETO VERTINIMAS
Eil. Nr. |
Vertinimo aspektas |
Vertinimo kriterijus |
Eksperto komentarai (privalomas) |
Eksperto siūlymai (privalomas) |
1. |
Pramoniniai tyrimai1 ir bandomoji taikomoji veikla2 |
1.1. Planuojami moksliniai tyrimai atitinka/nevisiškai atitinka/neatitinka pramoninių mokslinių tyrimų ir bandomosios taikomosios veiklos apibrėžimus ir pagalbos intensyvumą 1.2. Planuojami vykdyti pramoniniai tyrimai ir bandomoji taikomoji veikla atitinka/nevisiškai atitinka/neatitinka koordinatoriaus nustatytus laikotarpius kalendoriniame darbų plane |
|
|
2. |
Projekto darbo grupė |
2.1. Projekto darbo grupė optimali/nevisai optimali/neoptimali, kiekvieno darbo grupės nario indėlis aiškiai pagrįstas. Visų/iš dalies visų darbo grupės narių dalyvavimas projekto tikslams pasiekti yra/nėra būtinas |
|
|
2.2. Visų/iš dalies visų darbo grupės narių dalyvavimo trukmė projekte yra/nėra optimali |
|
|
||
3. |
Darbo užmokesčio fondas (DUF) |
Projekto DUF atitinka/nevisai atitinka/neatitinka Agentūros nustatytus finansavimo „Eureka“ programos principus |
|
|
4. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams, išlaidos pagal sutartis |
4.1. Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams ir (arba) išlaidos pagal sutartis yra būtinos projektui įgyvendinti (gal įmanoma atlikti darbus turimais ištekliais) |
|
|
4.2. Numatomi įkainiai yra pagrįsti ekonomiškai naudingiausiu vertinimo kriterijumi |
|
|
||
5. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai |
5.1. Numatomos išlaidos priemonėms ir įrangai yra būtinos/nevisiškai būtinos/nebūtinos projektui įgyvendinti (gal įmanoma atlikti darbus projekto vykdytojų turimais ištekliais arba pirkti paslaugas) |
|
|
5.2. Numatomi įkainiai yra pagrįsti ekonomiškai naudingiausiu vertinimo kriterijumi |
|
|
||
6. |
Komandiruočių išlaidos |
6.1. Numatytos komandiruočių išlaidos būtinos/nevisiškai būtinos/nebūtinos projektui įgyvendinti |
|
|
6.2. Optimalus komandiruočių skaičius būtinas projektui įgyvendinti |
|
|
||
7. |
Sąmatos parengimo kokybė |
7. Išlaidos yra optimalios vertinant teisingumo ir sąžiningumo principais |
|
|
8. |
Projekto trukmė ir biudžetas |
8.1. Projekto trukmė yra optimali/neoptimali |
|
|
8.2. Siūlomi projekto trukmė ir biudžetas, atsižvelgiant į aukščiau pateiktus komentarus |
|
|
___________________
1 Pramoniniai tyrimai – suplanuoti moksliniai tyrimai arba labai svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių, kurias būtų galima panaudoti kuriant naujus produktus, procesus arba paslaugas ar reikšmingai patobulinant esamus produktus, procesus arba paslaugas. Tokie tyrimai apima pramoniniams tyrimams reikalingą sudėtinių sistemų kūrimą, kuris ypač svarbus bendram technologiniam patvirtinimui, išskyrus prototipus (2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (OL 2008 L 214, p. 3).
2 Bandomoji taikomoji veikla – turimų mokslinių, technologinių, verslo ir kitų atitinkamų žinių ir įgūdžių įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas, siekiant sukurti naujų, pakeistų arba patobulintų produktų, procesų arba paslaugų planus, susitarimus arba dizainą. Į tai taip pat gali būti įtraukta, pavyzdžiui, kita veikla, kurios tikslas – naujų produktų, procesų ir paslaugų koncepcinis apibrėžimas, planavimas ir dokumentavimas. Ši veikla gali būti projektų, brėžinių, planų ir kitų dokumentų kūrimas, jeigu jie nėra skirti naudoti komerciniais tikslais (2008 m. rugpjūčio 6 d. Komisijos reglamento (EB) Nr. 800/2008, skelbiančio tam tikrų rūšių pagalbą, suderinamą su bendrąja rinka taikant Sutarties 87 ir 88 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas).
II. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. SĄMATA PAGRĮSTA IR REALI
2. IŠLAIDAS MAŽINTI IR PROJEKTUI SKIRTI IKI ......... tūkst. Lt.
Ekspertas |
........................................... (parašas) (vardas, pavardė) |
....... (data) |
_________________