LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO PRIEŽIŪROS KOMISIJOS
N U T A R I M A S
DĖL VYRIAUSIOJO AKTUARIJAUS ATASKAITOS SUDARYMO TVARKOS PATVIRTINIMO
2005 m. gegužės 3 d. Nr. N-81
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos draudimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalies 7 punktu (Žin., 2003, Nr. 94-4246), Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisija nutaria:
2. Nustatyti, kad draudimo įmonių ir užsienio valstybių draudimo įmonių filialų vyriausieji aktuarijai Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitą už 2004 finansinius metus turi pateikti Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijai iki 2005 m. rugsėjo 1 d.
3. Nustatyti, kad tuo atveju, kai Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitoje yra reikalaujama atlikti 3 ir daugiau metų duomenų analizę, bet reikalingi duomenys įmonėje nebuvo kaupiami iki šio nutarimo įsigaliojimo, leidžiama naudoti trumpesnio laikotarpio duomenis. Ši nuostata taikoma tik Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitoms, teikiamoms Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijai už 2004 ir 2005 metus.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros
komisijos 2005 m. gegužės 3 d. nutarimu Nr.
N-81
Vyriausiojo AKTUARIJAUS ATASKAITOS SUDARYMO tvarka
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitos sudarymo tvarka (toliau – tvarka) nustato minimalius reikalavimus Lietuvos Respublikos draudimo priežiūros komisijai (toliau – Priežiūros komisija) pateikiamai Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitai (toliau – Aktuarijaus ataskaita). Šioje tvarkoje vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, nustatytas Lietuvos Respublikos draudimo įstatyme (Žin., 2003, Nr. 94-4246) bei draudimo įmonių apskaitą ir draudimo techninių atidėjinių sudarymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.
2. Draudimo įmonių ir užsienio valstybių draudimo įmonių filialų, įsteigtų Lietuvos Respublikoje (toliau – draudimo įmonės) vyriausieji aktuarijai privalo kasmet sudaryti ir pateikti Priežiūros komisijai Aktuarijaus ataskaitą.
3. Aktuarijaus ataskaitos tikslas – suteikti draudimo įmonės valdybai analitinę informaciją, reikalingą priimti sprendimus, atskleisti vyriausiojo aktuarijaus veiklą ir jos rezultatus, užtikrinti vyriausiojo aktuarijaus atsakingumą bei suteikti Priežiūros komisijai galimybę įsitikinti geriausios praktikos ir teisės aktais nustatytų principų laikymusi.
4. Priežiūros komisijai pateikiama Aktuarijaus ataskaita neturėtų savo išvadomis skirtis nuo draudimo įmonės valdybai pateikiamos aktuarijaus ataskaitos. Esant esminiams skirtumams, skirtumai bei jų atsiradimo priežastys turi būti atskleisti Aktuarijaus ataskaitoje.
5. Aktuarijaus ataskaitoje turi būti:
5.1. apžvalginė dalis, kurioje, siekiant Aktuarijaus ataskaitos tikslų, trumpai apžvelgiama visa draudimo įmonės draudimo bei perdraudimo veikla, išskiriant pagrindines veiklos kryptis, atskleidžiami pagrindiniai draudimo įmonės veiklos pokyčiai ar nenumatyti įvykiai, turėję įtakos draudimo įmonės rezultatams per ataskaitinį laikotarpį, apžvelgiamos pagrindinės rizikos, galinčios turėti įtakos įmonės finansiniams rezultatams, bei jų valdymui taikomi principai ir priemonės;
5.2. draudimo techninių atidėjinių (toliau – atidėjiniai) analizė, kurioje analizuojama, ar sudaryti atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus visai draudimo įmonės draudimo ir perdraudimo veiklai, pateikiamos išvados dėl atidėjinių pakankamumo, pagrįstos praeityje sudarytų atidėjinių pakankamumo tyrimais, bei atskleidžiami visų atidėjinių sudarymo principai, metodai ir naudojamos prielaidos bei jų pagrindimas;
5.3. draudimo įmokų pakankamumo analizė, kurioje įvertinami atskirų draudimo grupių (rizikų) veiklos rezultatai arba pateikiami kiti tyrimai, jeigu draudimo įmonė pradėjo vykdyti veiklą pagal naujas draudimo rizikas, bei pateikiamos išvados dėl draudimo įmokų pakankamumo;
6. Gyvybės draudimą vykdančios draudimo įmonės Aktuarijaus ataskaitoje papildomai turi būti pelno paskirstymo gyvybės draudimo sutartims analizė ir vyriausiojo aktuarijaus nuomonė apie tai, ar pelno paskirstymas gyvybės draudimo sutartims atitinka prisiimtus įsipareigojimus.
7. Aktuarijaus ataskaitoje vyriausiasis aktuarijus privalo pareikšti savo nuomonę apie atidėjinių pakankamumą ir apie tai, ar jie atitinka prisiimtus įsipareigojimus visai draudimo įmonės draudimo ir perdraudimo veiklai, ar atidėjinių sudarymo principai atitinka teisės aktų nustatytus ir pripažintus principus bei reikalavimus per visą ataskaitinį laikotarpį. Jeigu vyriausiasis aktuarijus pareiškia nuomonę su išlygomis, tai kartu turi būti įvardyti ir trūkumai bei atskleistos jų susidarymo priežastys. Vyriausiojo aktuarijaus nuomonė ir išvados gali būti paremtos tyrimais, atliktais per ataskaitinį laikotarpį, jei pateikiama informacija, kad po šių tyrimų įmonės veikloje neįvyko reikšmingų įvykių, galinčių turėti įtakos objektyvioms išvadoms.
8. Aktuarijaus ataskaitoje gali būti neatliekama 5.3 ir 5.4 punktuose nurodyta analizė atskiroms draudimo grupėms (rizikoms), kurias vyriausiasis aktuarijus vertina kaip mažai reikšmingas ir kurios atitinka šiuos kriterijus:
8.1. grupės (rizikos) pasirašytų draudimo įmokų suma sudaro ne daugiau kaip 5 proc. bendros draudimo įmonės pasirašytų draudimo ir perdraudimo įmokų sumos per ataskaitinį laikotarpį;
8.2. grupės (rizikos) draudimo išmokų suma sudaro ne daugiau kaip 5 proc. bendros draudimo ir perdraudimo išmokų sumos, kurią išmokėjo draudimo įmonė per ataskaitinį laikotarpį;
9. Aktuarijaus ataskaitoje turi būti atskleista informacija apie aktuarinių ir statistinių vertinimų ribotumą, susijusį su duomenų trūkumu, bei visos su tuo susijusios prielaidos ir išlygos, naudotos formuojant atidėjinius.
10. Aktuarijaus ataskaita turi būti parengta suprantamai kitam aktuarinį išsilavinimą turinčiam asmeniui, o išvados ir vyriausiojo aktuarijaus nuomonė turi būti suprantama ir ne aktuarinį išsilavinimą turinčiam asmeniui.
11. Aktuarijaus ataskaita sudaroma ir teikiama Priežiūros komisijai vyriausiojo aktuarijaus pasirinkta forma. Šio nutarimo prieduose pateiktos lentelės yra pavyzdinės ir sudarant Aktuarijaus ataskaitą neprivalomos pildyti.
12. Aktuarijaus ataskaita už einamuosius finansinius metus, atitinkanti šios tvarkos reikalavimus, turi būti pateikta Priežiūros komisijai ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo ataskaitinių finansinių metų pabaigos.
13. Priežiūros komisija nagrinėja pateiktas Aktuarijaus ataskaitas ir vertina vyriausiojo aktuarijaus kvalifikaciją bei patirtį. Priežiūros komisija turi teisę reikalauti, kad vyriausiasis aktuarijus pateiktų papildomą informaciją ar patikslintų Aktuarijaus ataskaitą, jeigu ji neatitinka šioje tvarkoje nustatytų reikalavimų ar joje pateikiami duomenys neatitinka iš kitų šaltinių gautų duomenų apie draudimo įmonę.
II. AKTUARIJAUS ATASKAITOS ypatybės NE GYVYBĖS DRAUDIMO ATVEJU
14. Aktuarijaus ataskaitoje atliekamos analizės pagrindas yra draudimo grupės (rizikų) rezultatų tyrimai.
15. Vyriausiasis aktuarijus privalo suprasti kiekvienos draudimo grupės (rizikų) savitumus ir pradėti tyrimus nuo draudimo rizikų apibūdinimo, atskleisdamas visus esminius pokyčius draudimo rūšyse, galinčius turėti įtakos praeities rezultatų palyginamumui.
16. Aktuarijaus ataskaitos tikslui pasiekti vyriausiasis aktuarijus turi atlikti:
16.1. dinaminę rizikų analizę, tai yra draudimo grupės rizikų, prisiimtų ataskaitiniu laikotarpiu, portfelio evoliucijos bent trijų metų periodu analizę, aprašant portfelį rizikų skaičiumi, pasirašytomis ir uždirbtomis draudimo įmokomis, išmokų skaičiumi ir patirtomis išmokų sąnaudomis bei skaidant rizikų portfelį pagal draudimo sumas ar kitus požymius. Dinaminės rizikų analizės pavyzdys pateikiamas 1 priedo N1 lentelėje, pastabos – 20 punkte;
16.2. žalų analizę, tai yra draudimo grupės (rizikų) žalų, įvykusių ataskaitiniu laikotarpiu, analizę, grupuojant žalas pagal pobūdį ir dydį bei nagrinėjant žalų skaičių, sumą, perdraudikų atlyginamą dalį. Žalų analizės pavyzdys pateikiamas 1 priedo N2 lentelėje, pastabos – 21 punkte;
16.3. techninio rezultato analizę, tai yra draudimo grupės (rizikų) visų techninį pelną sudarančių komponenčių analizę ne mažiau kaip trejų metų laikotarpiu. Techninio rezultato analizės pavyzdys pateikiamas 1 priedo N3 lentelėje, pastabos – 22 punkte;
17. Siekiant atlikti atidėjinių analizę bei nustatyti, ar atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus ir ar jie yra pakankami, naudojama Dinaminė rizikų analizė, Žalų analizė, Techninio rezultato analizė ir Žalų vėlavimo analizė.
18. Draudimo įmokų pakankamumo analizei naudojama Dinaminė rizikų analizė ir Techninio rezultato analizė.
19. Aktuarijaus ataskaitoje turi būti pateiktas trumpas persidraudimo programos apibūdinimas (ar persidraudimas pakankamas, ar adekvačios persidraudimo įmokos), persidraudimo (taip pat ir finansinio) sutarčių, kurioms tenka didžioji dalis perduodamos rizikos, aprašymas: persidraudimo tipas, pasirinkimo galimybės. Persidraudimo programos efektyvumo ir persidraudimo pakankamumo analizei atlikti gali būti naudojama Dinaminė rizikų ir Žalų analizė.
20. Pastabos Dinaminei rizikų analizei:
20.1. rizikų portfelis gali būti skaidomas pagal draudimo požymius, pavyzdžiui, draudimo sumas ar kitus požymius (su sausumos transporto priemonių valdymu susijusios civilinės atsakomybės draudime prasmingas skaidymas pagal transporto priemonės tipą, vairuotojų patirtį ir kita);
20.2. analizuojami laikotarpiai gali būti finansiniai metai arba kitokie laikotarpiai. Kitokio laikotarpio pasirinkimas galimas įvykus esminiams pokyčiams, turintiems įtakos duomenų palyginamumui ir rezultatams, pavyzdžiui, metų viduryje pakeitus persidraudimo programą;
20.3. draudimo sumų intervalai parenkami vyriausiojo aktuarijaus nuožiūra pagal analizuojamos draudimo grupės (rizikos) ypatybes, tačiau intervalų skaičius negali būti mažesnis už penkis;
20.4. jeigu persidraudimo programą sudaro kelių skirtingų tipų persidraudimo sutartys, rekomenduojama atitinkamai išskaidyti perdraudiko rezultatą;
21. Pastabos Žalų analizei:
21.1. žalos gali būti skirstomos ne tik pagal žalų dydžius, bet ir pagal žalų rūšį, prigimtį, pavyzdžiui, gali būti atskirai nagrinėjamos žala asmeniui ir žala turtui civilinės atsakomybės draudime;
21.3. žalų dydžių intervalai parenkami vyriausiojo aktuarijaus nuožiūra pagal analizuojamos draudimo grupės (rizikos) ypatybes, tačiau intervalų skaičius negali būti mažesnis už penkis;
21.4. jeigu persidraudimo programą sudaro kelių skirtingų tipų persidraudimo sutartys, rekomenduojama atitinkamai išskaidyti perdraudiko dalį;
22. Techninio rezultato analizė gali būti atliekama išskaidant pajamų ir išlaidų straipsnius į smulkesnes dalis, jei jose atvaizduotos sumos yra reikšmingos arba toks skaidymas yra prasmingas dėl įmonės veiklos pokyčių ar ypatingų įvykių, turinčių didelę įtaką techniniams rezultatams.
23. Pastabos Žalų vėlavimo analizei:
23.2. numatomų išmokėjimų atidėjinio pakankamumas per ataskaitinį laikotarpį vertinamas iš ataskaitinio laikotarpio pradžioje žaloms pagal draudiminius įvykius ir žalų sureguliavimo sąnaudoms padengti sudaryto numatomų išmokėjimų atidėjinio atimant per ataskaitinį laikotarpį išmokėtas draudimo išmokas, patirtas žalų sureguliavimo sąnaudas bei laikotarpio pabaigos atidėjinį, sudarytą įvykiams, įvykusiems iki ataskaitinio laikotarpio pabaigos, ir pridedant išmokų sąnaudas mažinančias sumas (išieškotos ir regreso būdu gautos sumos ir panašiai).
III. AKTUARIJAUS ATASKAITOS ypatybės GYVYBĖS DRAUDIMO ATVEJU
24. Vyriausiasis aktuarijus Aktuarijaus ataskaitoje privalo atskleisti kiekvienos draudimo rūšies rizikų savitumus, skirtingų rūšių rizikų bendrybes ir pradėti tyrimus nuo draudimo rizikų apibūdinimo, atskleisdamas visus esminius pokyčius draudimo rūšyse, galinčius turėti įtakos praeities rezultatų palyginamumui bei ateities rezultatams.
25. Vertindamas tai, ar atidėjiniai atitinka prisiimtus įsipareigojimus, ir tai, ar atidėjiniai yra pakankami, vyriausiasis aktuarijus turi atsižvelgti į mirtingumo ir investicijų grąžos analizės rezultatus.
26. Draudimo įmokų pakankamumo įvertinimo pagrindas yra rizikų, investicijų grąžos ir veiklos sąnaudų analizė.
27. Draudimo rizikų tyrimo pagrindu turi būti mirtingumo analizė pagal visus draudimo įmonės gyvybės draudimo duomenis bei šios analizės rezultatų palyginimas su naudojamomis aktuarinėmis prielaidomis apie mirtingumą. Atliekant mirtingumo analizę, turi būti atsižvelgta į mirtingumo nuokrypį nuo bendro šalies vidurkio (gali būti remiamasi viešai skelbiama informacija apie mirtingumą Lietuvoje, Aktuarijaus ataskaitoje nurodant informacijos šaltinį) dėl apdraustųjų atrankos efekto.
28. Aktuarijaus ataskaitoje turi būti pateiktas trumpas persidraudimo programos apibūdinimas (ar persidraudimas pakankamas, ar adekvačios persidraudimo įmokos), persidraudimo (taip pat ir finansinio) sutarčių, kurioms tenka didžioji dalis perduodamos rizikos, aprašymas: persidraudimo tipas, pasirinkimo galimybės. Persidraudimo programos efektyvumo ir persidraudimo pakankamumo analizei gali būti naudojami analogiški metodai kaip ir ne gyvybės draudime, tai yra Dinaminė rizikų analizė ir Žalų analizė.
29. Jeigu draudimo įmonė vykdo draudimo rūšis su draudėjų dalyvavimu pelne, tai Aktuarijaus ataskaitoje turi būti atlikta pelno paskirstymo pagal tokias draudimo sutartis analizė, atskleidžiant pelno paskirstymo metodus ir lyginant juos su sutartiniais įsipareigojimais.
30. Aktuarijaus ataskaitos tikslui pasiekti vyriausiasis aktuarijus turi atlikti:
30.1. parengti pagrindinių grupių aprašymą. Pagrindinių grupių aprašymo pavyzdys pateiktas 2 priedo G1 lentelėje, pastabos – 31 punkte.
30.2. įmokų pakankamumo įvertinimą, įskaitant:
30.2.1. Rizikų analizę. Rizikų analizės pavyzdys pateiktas 2 priedo G2 lentelėje, pastabos – 32 punkte;
30.2.2. Investicijų grąžos analizę. Investicijų grąžos analizės pavyzdys pateiktas 2 priedo G3 lentelėje, pastabos – 33 punkte;
31. Pastabos Pagrindinių grupių aprašymui:
31.1. draudimo įmokos (už metus) ir draudimo sumos gali būti skirstomos ne tik pagal draudimo sumų dydžius, bet ir sutarčių trukmę, laikotarpį, likusį iki sutarties pabaigos, pagal tai, ar įmoka (draudimo suma) vienkartinė ar periodinė, kokia yra garantuojama palūkanų norma, ir kitus draudimo sutarčių požymius;
31.2. pildydamas ataskaitą, draudimo sumų, įmokų ir draudimo išmokų suskaidymą pagal dydžius į atskirus sumų intervalus aktuarijus pasirenka individuliai, tačiau intervalų skaičius negali būti mažesnis už penkis;
32. Pastabos Rizikų analizei:
32.1. gyvybės draudimo rizikų tyrimo pagrindu turi būti mirtingumo analizė pagal visus draudimo įmonės gyvybės draudimo duomenis bei šios analizės rezultatų palyginimas su naudojamomis aktuarinėmis prielaidomis apie mirtingumą;
32.2. draudimo išmokas į atskiras rūšis aktuarijus suskirsto individualiai, atsižvelgdamas į vykdomas draudimo grupes (pogrupius) ir į išmokų ypatybes;
32.3. prognozuotos išmokos – tai suma, kurią pagal draudimo įmokos apskaičiavimui naudotas ar kitas (išperkamųjų sumų atveju) aktuarines prielaidas draudikas buvo numatęs išmokėti per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamą išmokos rūšį. Jei sutartis nutraukta (nutrūkusi, pasibaigusi) per ataskaitinį laikotarpį arba sudaryta po ataskaitinio laikotarpio pradžios, apskaičiuojant planuotas išmokas, reikia atsižvelgti į trumpesnį nei ataskaitinis laikotarpis sutarties galiojimo laikotarpį. Anuitetų atveju rašoma anuitetų išmokų už metus suma (arba mažesnė, jei pradedama mokėti ne nuo metų pradžios ar išmokos baigtos mokėti nepasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui suma);
32.4. faktinės išmokos – tai sumos, kurias per ataskaitinį laikotarpį pagal atitinkamą išmokos rūšį išmokėjo draudikas, įskaitant žalos sureguliavimo sąnaudas. Anuitetų atveju rašoma pradėtų mokėti anuitetų išmokų už metus suma (arba mažesnė, jei pradedama mokėti ne nuo metų pradžios ar išmokos baigtos mokėti nepasibaigus ataskaitiniam laikotarpiui suma);
32.5. papildomai turi būti pateikta informacija apie:
33. Pastabos Investicijų grąžos analizei:
33.1. šioje dalyje aktuarijus pateikia informaciją tik apie draudimo rūšis, kuriose draudikas garantuoja draudėjui minimalų pelningumą;
34. Pastabos Veiklos sąnaudų analizei:
34.1. planuotos sąnaudos – tai draudimo sąnaudų suma, kurią sudaro per metus pasirašytų draudimo įmokų (ar atskaitymų iš fondo gyvybės draudimo, susijusio su investiciniais fondais atveju) dalis, skirta grynosioms veiklos sąnaudoms padengti. Planuotų sąnaudų suma nutrauktų (nutrūkusių, pasibaigusių) per ataskaitinį laikotarpį ir sudarytų po ataskaitinio laikotarpio pradžios sutarčių atveju apskaičiuojama atsižvelgiant į sutarčių galiojimo trukmę;
34.2. papildomai pateikiama informacija apie metodus, kurie taikomi rezervuojant ateities sąnaudas (Priežiūros komisijos 2004 m. spalio 1 d. nutarime Nr. N-117 „Dėl Metodikos draudimo techninių atidėjinių dydžiams apskaičiuoti patvirtinimo“ (Žin., 2004, 150-5471) (toliau – Metodika) numatytais atvejais);
35. Pastabos Techninių atidėjinių analizei (papildomai Aktuarijaus ataskaitoje privalo būti pateikta tokia informacija):
35.1. gyvybės draudimo matematinio atidėjinio pakankamumo įvertinimas, apibendrinant mirtingumo, investicijų grąžos, sąnaudų ir pelno paskirstymo (sutartims su dalyvavimu pelne) analizės rezultatus;
35.2. prielaidų, naudojamų skaičiuojant atidėjinius bei nustatant tarifus ataskaitiniu laikotarpiu (palūkanų norma, mirtingumo, sergamumo tikimybiniai dydžiai) kilmė ir išvada apie jų patikimumą;
35.3. jei skaičiuojant atidėjinius naudojamas modifikuotas perspektyvinis grynųjų įmokų metodas, modifikacijos priežastys ir apibūdinimas. Jei gyvybės draudimo matematinis atidėjinys mažinamas Zilmerio metodu, nurodyti, ar atitinka Metodikoje nurodytus apribojimus. Jei neatitinka, nurodyti priežastis;
35.4. jei sudarant gyvybės draudimo matematinį atidėjinį naudojamas kitoks nei perspektyvinis grynųjų įmokų pagrindu metodas, nurodyti priežastis bei testus ar priemones, užtikrinančius, kad atidėjiniai atitiktų prisiimtus įsipareigojimus;
35.5. testai ar kitos priemonės, užtikrinančios, kad nei vienai draudimo sutarčiai nebūtų suformuotas neigiamas ar mažesnis už garantuotą išperkamąją sumą atidėjinys;
35.6. trumpas aprašymas, kaip nustatoma techninė palūkanų norma, kuri naudojama diskontuojant ateities įsipareigojimus ir būsimas įmokas;
35.7. trumpas aprašymas, kaip nustatant techninę palūkanų normą atsižvelgiama į valiutų skirtumus, jei įsipareigojimai prisiimti kitomis nei litas valiutomis;
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitos sudarymo tvarkos 1 priedas |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N1 lentelė. DINAMINĖ RIZIKŲ ANALIZĖ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo grupė (pogrupis) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rizikų portfelio charakteristikos |
N-2 |
N-1 |
N |
Iš viso per nagrinėjamus laikotarpius |
|
Persidraudimo rezultatas |
||||||||||||||||||||||
Sutarties įsigalio-jimo metai |
Draudimo suma, Lt |
Rizikų (polisų, objektų) skaičius, perskaičiuotas į metines |
Pasirašytos įmokos |
Vidutinis tarifas |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Draudiminis nuostolingumas |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Draudiminis nuostolin-gumas |
Uždirbtos įmokos |
PĮTA |
Išmokos |
Išmokų sąnaudos |
Draudiminis nuostolingumas |
Uždirbtos įmokos |
Išmokų sąnaudos |
Draudiminis nuostolingumas |
Žalų skaičius |
Žalų dažnis |
|
Uždirbtos įmokos |
Išmokų sąnaudos |
Nuostolingumas |
|||
Nuo |
Iki |
vnt. |
% |
Lt |
% |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
Lt |
% |
vnt. |
% |
|
Lt |
Lt |
% |
|
N-2 |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
N-1 |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
N |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Iš viso nuo N-2 iki N |
0 |
9.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
29.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30.000 |
39.999 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
40.000 |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PĮTA – perkeltų įmokų techninis atidėjinys. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N2 lentelė. ŽALŲ ANALIZĖ |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nagrinėjamas laikotarpis |
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Skaičius |
Suma |
|
|
|
|
||||||
Žalos dydis, Lt |
Praneštos ataskaitiniu laikotarpiu |
Praneštos vėliau žalos |
Iš viso |
Dalis |
Praneštos ataskaitiniu laikotarpiu |
Praneštos vėliau žalos |
Iš viso |
Dalis |
Vidutinė žala |
|
Perdraudiko dalis |
||
Nuo |
Iki |
vnt. |
vnt. |
vnt. |
% |
Lt |
Lt |
Lt |
% |
Lt |
|
Lt |
% |
0 |
99 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
100 |
499 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
500 |
999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
1.000 |
1.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
2.000 |
4.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
5.000 |
9.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
10.000 |
19.999 |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
… |
… |
|
|
0 |
|
|
|
0 |
|
|
|
|
|
Iš viso: |
0 |
0 |
0 |
100% |
0 |
0 |
0 |
100% |
|
|
0 |
|
N3 lentelė. TECHNINIO REZULTATO ANALIZĖ |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo grupė (pogrupis) |
|
||||
|
|
Ataskaitinis laikotarpis |
|||||
|
|
N - 2 |
N - 1 |
N |
|||
|
|
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
Bendra suma |
Perdraudikų dalis |
|
Pasirašytos įmokos |
|
|
|
|
|
|
|
PĮTA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
UŽDIRBTOS ĮMOKOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Uždirbtos įmokos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Išmokos |
|
|
|
|
|
|
|
Žalos sureguliavimo sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Išieškotos sumos |
|
|
|
|
|
|
|
NITA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
IŠMOKŲ SĄNAUDOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Išmokų sąnaudos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Įsigijimo sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Atidėtų įsigijimų sąnaudų pasikeitimas |
|
|
|
|
|
|
|
Administracinės sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
Perdraudimo komisiniai ir perdraudikų pelno dalis |
|
|
|
|
|
|
|
GRYNOSIOS VEIKLOS SĄNAUDOS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Grynosios veiklos sąnaudos, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Grąžintos įmokos ir ĮGTA pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
Kitų techninių atidėjinių pokytis |
|
|
|
|
|
|
|
Kitos techninės sąnaudos |
|
|
|
|
|
|
|
TECHNINIS TEZULTATAS |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Techninis rezultatas, išskaičiavus perdraudikų dalį |
0 |
0 |
0 |
|||
|
NSITA pokytis |
|
|
|
|||
|
PERSKAIČIUOTAS TECHNINIS REZULTATAS |
0 |
0 |
0 |
|||
|
Perskaičiuoto techninio rezultato ir uždirbtų įmokų, išskaičiavus perdraudikų dalį, santykis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|||
Rezultatai neišskaičiavus perdraudikų dalies |
Draudiminio nuostolingumo rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
Veiklos sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Kitų techninių sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Sudėtinis sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|
Rezultatai išskaičiavus perdraudikų dalį |
Draudiminio nuostolingumo rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
|||
Veiklos sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
||||
Kitų techninių sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
||||
Sudėtinis sąnaudų rodiklis |
0,0% |
0,0% |
0,0% |
||||
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
|
PĮTA – perkeltų įmokų techninis atidėjinys. |
|
|
|
|
|
|
|
NITA – numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys. |
|
|
|
|
|
|
|
ĮGTA – įmokų grąžinimo techninis atidėjinys. |
|
|
|
|
|
|
|
NSITA – nuostolių svyravimo išlyginimo techninis atidėjinys. |
|
|
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis. |
|
|
|
|
|
N4 lentelė. APIBENDRINTAS NUMATOMŲ IŠMOKĖJIMŲ TECHNINIO ATIDĖJINIO PAKANKAMUMO VERTINIMAS |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys, mln. Lt |
|
Pakankamumas N-aisiais m., mln. Lt |
|
Pakankamumas N-taisiais m., % |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
|
N |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
|
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-1 |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
|
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
|
Bruto |
Neto |
Perdr |
||
|
Draudimo grupė/pogrupis |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
Iš viso: |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
0,000 |
0,000 |
0,000 |
|
00,0% |
00,0% |
00,0% |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bruto – numatomų išmokėjimų techninio atidėjinio bendra suma. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
Neto – numatomų išmokėjimų techninis atidėjinys, išskaičiavus perdraudikų dalį. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
Perdr – perdraudikų dalis numatomų išmokėjimų techniniame atidėjinyje. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vyriausiojo aktuarijaus ataskaitos sudarymo tvarkos 2 priedas |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
G1 lentelė. PAGRINDINIŲ GRUPIŲ APRAŠYMAS |
|||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N |
|
N-1 |
|
N-2 |
|||||||||
|
|
Grupė (pogrupis) Nr.1 |
Pogrupis (rūšis) Nr.2 |
|
Grupė (pogrupis) Nr.1 |
Pogrupis (rūšis) Nr.2 |
|
Grupė (pogrupis) Nr.1 |
Pogrupis (rūšis) Nr.2 |
||||||
|
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
|
Vnt. |
Suma |
Vnt. |
Suma |
Draudimo įmokų (už metus) pasiskirstymas, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
600 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
600 |
2.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2.000 |
6.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.000 |
10.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo sumų pasiskirstymas, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
5.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.000 |
20.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
50.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100.000 |
500.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo išmokų pasiskirstymas, Lt |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
5.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.000 |
20.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20.000 |
50.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
50.000 |
100.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
100.000 |
500.000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo išmokų dažnis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
G2 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. RIZIKŲ ANALIZĖ |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Išmokų rūšis/Laikotarpis |
Prognozuotos išmokos, Lt |
Faktinės išmokos, Lt |
NITA pasikeitimas, Lt |
Rezultatas, Lt |
|
|
(3)–(4)–(5) |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
mirties atvejui |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
termino pabaigos atvejui |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
ligos atvejui |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
nelaimingų atsitikimų atvejui |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
anuitetai |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
išperkamosios sumos |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis. |
|
|
|
|
|
G3 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. INVESTICIJŲ GRĄŽOS ANALIZĖ |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Draudimo grupė (pogrupis) |
Garantuotos palūkanos, proc./ Laikotarpis |
Garantuotos palūkanos, Lt |
Pelno dalis draudėjams, Lt |
Investicinis pelnas iš draudimo techninių atidėjinių, Lt |
Rezultatas, Lt |
|
(6)–(4)–(5) |
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|
4,00 |
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|||
|
N-2 |
|
|
|||
|
3,50 |
N |
|
|
||
|
N-1 |
|
|
|||
|
N-2 |
|
|
|||
|
3,00 |
N |
|
|
||
|
N-1 |
|
|
|||
|
N-2 |
|
|
|||
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis. |
|
|
|
|
|
|
G4 lentelė. ĮMOKŲ PAKANKAMUMAS. VEIKLOS SĄNAUDŲ ANALIZĖ |
|||||
|
|
|
|
|
|
Draudimo grupė (pogrupis) / Laikotarpis |
Planuotos veiklos sąnaudos, Lt |
Patirtos veiklos sąnaudos, Lt |
Sąnaudų dalies pasikeitimas techniniuose atidėjiniuose, Lt |
Rezultatas, Lt |
|
(3)–(4)–(5) |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
|
N |
|
|
|
|
|
N-1 |
|
|
|
|
|
N-2 |
|
|
|
|
Lentelėje vartojami sutrumpinimai: |
|
|
|
|
|
N – ataskaitinis laikotarpis, atitinkamai N-1 praėjęs ataskaitinis laikotarpis |
|
|
|
|
|