valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos

prie aplinkos ministerijos viršininkO

ĮSAKYMAS

 

dėl valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymo Nr. 1V-84 „DĖL ASMENŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ (PRANEŠIMŲ) NAGRINĖJIMO ir ASMENŲ APTARNAVIMO VALSTYBINĖJE TERITORIJŲ PLANAVIMO IR STATYBOS INSPEKCIJOJE PRIE APLINKOS MINISTERIJOS Taisyklių patvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2011 m. rugpjūčio 31 d. Nr. 1V-144

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), ir Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 349 (Žin., 2003, Nr. 76-3499; 2008, Nr. 63-2402; 2010, Nr. 54-2662, Nr. 116-5940), 14.2, 14.3, 14.14 punktais:

1. Pakeičiu Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2010 m. gegužės 17 d. įsakymą Nr. 1V-84 „Dėl Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2010, Nr. 58-2870):

1.1. išdėstau nurodytojo Įsakymo 2.2.3 punktą taip:

2.2.3. Vadovaujantis šiuo įsakymu patvirtintų Taisyklių 151 punktu, sudarius ir patvirtinus Skyrių ir / ar darbuotojų asmenų aptarnavimo darbo grafiką, pateikti jį Inspekcijos Informacinių technologijų skyriaus vedėjui paskelbti Inspekcijos interneto svetainėje.“;

1.2. išdėstau nurodytojo Įsakymo 2.2.4 punktą taip:

2.2.4. Inspekcijos Informacinių technologijų skyriaus vedėją paskelbti Inspekcijos interneto svetainėje šiuo įsakymu patvirtintas Taisykles ir šio įsakymo 2.2.2 ir 2.2.3 punktuose nurodytą informaciją.“

2. Pakeičiu nurodytuoju įsakymu patvirtintas Asmenų prašymų, skundų (pranešimų) nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos taisykles (toliau – Taisyklės):

2.1. išdėstau 2 punktą taip:

2. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779).“;

2.2. išdėstau 4 punktą taip:

4. Taisyklės taikomos nagrinėjant Inspekcijos gautus skundus (pranešimus) ne dėl viešojo administravimo subjektų, o dėl kitų asmenų veiksmais galbūt padaryto teisių ir teisėtų interesų statybos ar teritorijų planavimo srityse pažeidimo asmeniui, nurodytam skunde (pranešime). Asmenų skundai ir pranešimai dėl viešojo administravimo subjekto veiksmų, neveikimo ar administracinių sprendimų nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka.“;

2.3. išdėstau 7 punktą taip:

7. Nagrinėdami asmenų prašymus, skundus (pranešimus), Inspekcijos darbuotojai privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir vieno langelio principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme (Žin., 2000, Nr. 10-236; 2005, Nr. 139-5008) nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo ir objektyvumo principais.“;

2.4. išdėstau 10 punktą taip:

10. Inspekcijoje asmenų prašymai, skundai (pranešimai) nagrinėjami tik pagal Inspekcijos kompetenciją. Jeigu Inspekcija neįgaliota spręsti jai pateiktame prašyme, skunde (pranešime) išdėstytų klausimų, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo, skundo (pranešimo) gavimo Inspekcijoje išsiunčia prašymą, skundą (pranešimą) kompetentingai institucijai (pasilikdama prašymo, skundo (pranešimo) kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindama persiuntimo priežastis, išskyrus asmenų prašymus, skundus (pranešimus), pateiktus Inspekcijos „Karštąja linija“, kuomet turi būti taikomas Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatų, patvirtintų Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos viršininko 2008 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. 1V-250 „Dėl Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos „Karštosios linijos“ nuostatų patvirtinimo“ (kartu su 2011 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. 1V-40 bei 2011 m. rugpjūčio 29 d. įsakymo Nr. 1V-139 pakeitimais), 18 punktas. Tuo atveju, jeigu Inspekcija neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl pranešime ar skunde išdėstyto klausimo ir nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti šį pranešimą ar skundą nagrinėti pagal kompetenciją, Inspekcija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos apie tai praneša asmeniui.“;

2.5. išdėstau 11 punktą taip:

11. Asmens prašymo, skundo (pranešimo), adresuoto kelioms institucijoms ir priklausančio kelių institucijų kompetencijai, nagrinėjimą organizuoja pirmasis adresatas. Jeigu Inspekcija nurodyta ne pirmuoju adresatu, tai ji per 10 darbo dienų nuo prašymo, skundo (pranešimo) gavimo dienos pateikia pagal kompetenciją savo pasiūlymus dėl prašyme, skunde (pranešime) keliamų klausimų sprendimo pirmuoju adresatu nurodytai institucijai.“;

2.6. išdėstau 12 punktą taip:

12. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai) gali būti pateikiami žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui atvykus į Inspekciją), raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Inspekciją, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį), elektroniniu būdu Inspekcijos elektroninio pašto adresu info@vtpsi.lt ir Inspekcijos „Karštąja linija“. Inspekcijos darbuotojai savo elektroniniu paštu gautus asmenų prašymus, skundus (pranešimus) persiunčia į Inspekcijos elektroninio pašto dėžutę info@vtpsi.lt.“;

2.7. išdėstau 13 punktą taip:

13. Šių Taisyklių 3 punkte nurodyti kreipimaisi, taip pat bendro pobūdžio prašymai (klausimai) dėl nuomonės pateikimo taikant teisės aktų nuostatas elektroniniu būdu gali būti pateikiami ir Inspekcijos interneto tinklalapio www.vtpsi.lt skyrelyje „Klausimai“, užpildant pateiktą elektroninę formą nurodžius asmens, pateikusio prašymą, vardą, pavardę (juridinio asmens kodą ir pavadinimą), telefono numerį, adresą bei elektroninio pašto adresą. Dažniausiai pateikiami prašymai (užduodami klausimai) ir atsakymai į juos skelbiami Inspekcijos interneto svetainėje.“;

2.8. papildau šiuo 131 punktu:

131. Skundus ir pranešimus dėl galimo savavališkų statybų fakto, be 13 punkte išvardintų būdų galima pateikti ir per Lietuvos Respublikos statybos leidimų ir statybos valstybinės priežiūros informacinės sistemos „Infostatyba“ internetinį puslapį. Pranešti apie galimai savavališkas statybas galima užpildžius šiame internetiniame puslapyje pateikiamą elektroninę formą. Atsakymas į tokį pranešimą pateikiamas asmeniui elektroniniu paštu, arba pranešimą pateikusio asmens pageidavimu, siunčiamas paštu pranešime nurodytu adresu arba įteikiamas asmeniškai.“;

2.9. papildau šiuo 151 punktu:

151. Atsakingi skyrių vedėjai savo potvarkiais gali patvirtinti sudarytus atskirus asmenų aptarnavimo grafikus, nurodant skyriaus ar konkretaus darbuotojo darbo laiką, kurio metu bus aptarnaujami besikreipiantieji asmenys ir teikiamos konsultacijos pagal Inspekcijos viršininko nustatytą skyriaus ar konkretaus darbuotojo kompetenciją. Patvirtinti asmenų aptarnavimo grafikai skelbiami Inspekcijos interneto tinklalapyje.“;

2.10. išdėstau 28 punktą taip:

28. Inspekcijos viršininkas arba jo įgalioti asmenys, ar Alytaus, Kauno, Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos ir Vilniaus teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros skyrių (toliau – Teritoriniai skyriai) vedėjai (kai prašymą, skundą (pranešimą) gauna Teritorinis skyrius) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo, skundo (pranešimo) gavimo Inspekcijoje datos užrašo rezoliucijas dokumentuose, paskirdami kuratorius / vykdytojus ir užduotis. Jei skundą pavedama nagrinėti keliems valstybės tarnautojams, už skundo išnagrinėjimą laiku atsako tas valstybės tarnautojas, kuris nurodytas pirmuoju. Kiti valstybės tarnautojai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pagal savo kompetenciją privalo jam pateikti reikalingą informaciją (žodžiu ir raštu) bei pasiūlymus dėl skundo išsprendimo.“;

2.11. išdėstau 30 punktą taip:

30. Asmenų prašymai, skundai (pranešimai) išnagrinėjami per 20 darbo dienų nuo jų gavimo (su visais papildomais dokumentais ir informacija) Inspekcijoje, jei kiti teisės aktai nenustato kitaip. Jei skundo nagrinėjimo metu pareiškėjas patikslina (papildo) skundą arba suformuluoja iš esmės naujus reikalavimus, skundo nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto (papildyto) skundo gavimo dienos.“;

2.12. išdėstau 33 punktą taip:

33. Prašymas, skundas (pranešimas), pateiktas nesilaikant šių Taisyklių 18.3 punkte nustatytų reikalavimų, paliekamas nenagrinėtas. Inspekcijos viršininko ar jo įgaliotų asmenų sprendimu gali būti tiriami jame nurodyti faktai. Tokiu atveju, jei nurodyti duomenys ryšiui palaikyti, prašymą, skundą (pranešimą) pateikusiam asmeniui pateikiamas atsakymas. Apie sprendimą nenagrinėti skundo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų.“;

2.13. išdėstau 35 punktą taip:

35. Prašymas, skundas (pranešimas), pateiktas elektroniniu būdu nesilaikant šių Taisyklių 24.4 punkte nustatyto reikalavimo, paliekamas nenagrinėtas. Inspekcijos viršininko ar jo įgaliotų asmenų sprendimu gali būti tiriami jame nurodyti faktai. Tokiu atveju prašymą pateikusiam asmeniui elektroniniu paštu nusiunčiamas atsakymas.“;

2.14. Taisyklių 37 punktą pripažįstu netekusiu galios;

2.15. išdėstau 39 punktą taip:

39. Pranešimas ar skundas nenagrinėjamas, jeigu teismas ar tas pats viešojo administravimo subjektas jau yra priėmęs sprendimą tuo pačiu klausimu ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti sprendimą, taip pat jeigu yra suėjęs pranešimo ar skundo padavimo senaties terminas. Apie sprendimą nenagrinėti pranešimo ar skundo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo ar skundo gavimo dienos.“;

2.16. papildau šiuo 391 punktu:

391. Jeigu skundo (pranešimo) nagrinėjimo metu paaiškėja, kad pareiškėjas piktnaudžiavo jam suteiktomis teisėmis ar veikė nesąžiningai, Inspekcijos viršininko ar viršininko pavaduotojų sprendimu skundo (pranešimo) nagrinėjimas gali būti nutrauktas. Pareiškėjas apie tai informuojamas per 5 darbo dienas.“;

2.17. išdėstau 42 punktą taip:

42. Atsakingi Skyrių vedėjai organizuoja darbą taip, kad asmenys prašymus, skundus (pranešimus) galėtų pateikti Inspekcijos darbo valandomis, o Inspekcijos Teisės ir bendrųjų reikalų departamento Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriuje ir dvi papildomas valandas per savaitę pasibaigus Inspekcijos darbo dienos laikui – antradieniais ir ketvirtadieniais po vieną valandą pasibaigus darbo dienos laikui pagal Teisės ir bendrųjų reikalų departamento Turto valdymo ir dokumentų tvarkymo skyriaus vedėjo sudarytą darbuotojų darbo grafiką. Darbuotojas, priimantis prašymus, skundus (pranešimus) antradieniais ir ketvirtadieniais vieną valandą pasibaigus darbo dienos laikui, turi teisę tą dieną ateiti į darbą viena valanda vėliau.“;

2.18. papildau šiuo 51 punktu (ankstesniuosius 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 punktus laikant atitinkamai 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 punktais):

51. Viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio nuostatos Inspekcijai ir joje viešojo administravimo funkcijas pagal atskiruose įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytą tvarką vykdantiems asmenims taikomos tiek, kiek jų veiklos priimant sprendimus dėl prašymų ar skundų nenustato šios Taisyklės.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                  Laura Nalivaikienė