LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
N U T A R I M A S
DĖL EKONOMIKOS IR PRIVATIZACIJOS INSTITUTO
1992 m. liepos 22 d. Nr. 585
Vilnius
2. Skirti iš 1992 metų Lietuvos valstybės biudžeto Ekonomikos ir privatizacijos institutui 3900 tūkst. rublių ir nustatyti 80 etatinių vienetų.
3. Pritarti Ekonomikos ir privatizacijos instituto steigimo tarybos pasiūlymui skirti instituto direktoriumi V. Pakalniškį.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
1992 m. liepos 22 d. nutarimu Nr. 585
Ekonomikos ir privatizacijos instituto įstatai
Bendroji dalis
1. Ekonomikos ir privatizacijos institutas (toliau vadinama – institutas) yra valstybinė mokslo įstaiga. Instituto veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, potvarkiais ir kitais normatyviniais aktais bei šiais įstatais, parengtais pagal Tipinius valstybinės mokslo įstaigos įstatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1991 m. liepos 17 d. nutarimu Nr. 283 „Dėl Tipinių valstybinės mokslo įstaigos įstatų tvirtinimo“ (Žin., 1991, Nr. 23-625; Nr. 26-708).
2. Institutas yra juridinis asmuo, turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu, taip pat atsiskaitomąsias sąskaitas Lietuvos ir užsienio bankuose ir savarankišką balansą.
5. Institutas atlieka ekonominius ir socialinius mokslinius tyrimus, vykdo steigėjo užsakymus bei komercines ūkines sutartis, plėtoja ekonomikos mokslą atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos ūkio poreikius ir užsienio mokslo patirtį.
Instituto mokslinė ir komercinė ūkinė veikla
7. Svarbiausias instituto veiklos uždavinys – vykdyti ekonominius mokslinius tyrimus, kuriuos užsako Lietuvos Respublikos Vyriausybė, ministerijos arba kiti valstybinės valdžios ir valdymo organai.
8. Vykdydamas steigėjo užsakymą, institutas:
8.2. tiria Lietuvos Respublikos ūkio šakų struktūrą ir rengia jo restruktūrizavimo bei prioritetinių krypčių projektus;
8.4. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pasiūlymus dėl monetarinės politikos, atlieka reikiamus tyrimus šioje srityje;
9. Institutas, įvykdęs steigėjo įpareigojimus, savarankiškai planuoja kitą savo (be kita ko, ir neturinčią nuolatinio pobūdžio komercinę) veiklą.
Savo veiklą institutas plėtoja naudodamasis įvairiais finansiniais ištekliais, kuriuos numato Lietuvos Respublikos įstatymai, taip pat turimais intelektualiniais ištekliais.
10. Iš instituto veiklos gauto apmokestinamojo pelno atskaitomas pelno mokestis pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus mokesčių tarifus. Likęs pelnas skiriamas instituto veiklai plėtoti, instituto mokslininkams ir kitiems darbuotojams skatinti, jų darbo, buities ir poilsio sąlygoms gerinti, taip pat kitoms privalomoms įmokoms bei tikslams.
11. Institutas, vykdydamas jam pavestą uždavinį:
11.1. veikia bet kuria užsakovams priimtina forma, jeigu tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos įstatymų, šių įstatų ir steigėjo nustatytos mokslinio tyrimo darbų finansavimo tvarkos;
11.2. neatlygintinai valdo ir naudoja steigimo (perregistravimo) aktu jam perduotą valstybinį turtą, skirtą ne komercinei veiklai, jį tausoja bei gausina;
11.3. savarankiškai nustato savo organizacinę struktūrą ir ryšius su kitais (taip pat su užsienio) partneriais, steigia nuolatinius ar laikinus padalinius, filialus, bendras įstaigas, įmones ar atstovybes;
11.4. nustato savo produkcijos ir teikiamų paslaugų kainas, įkainius bei tarifus, darbo apmokėjimo sistemas, išskyrus tuos atvejus, kai šiuos klausimus reguliuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti normatyviniai aktai arba kai produkcija ir paslaugos teikiami steigėjui – Lietuvos Respublikos Vyriausybei;
11.5. naudoja savo nuožiūra instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo rezultatus, jeigu tai nepažeidžia autoriaus teisių ir Lietuvos Respublikos įstatymų;
11.7. rūpinasi instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo, buities ir poilsio sąlygomis, padeda jų šeimoms;
12. Institutas arba jo padaliniai, spręsdami mokslo, ūkinius ar socialinius uždavinius, gali vienytis su kitomis įstaigomis, įmonėmis ar jų padaliniais, užmegzti nuolatinius arba laikinus asociacinius ryšius, kurių sąlygos ir galiojimo laikas numatomi sutartyse, pasirašomose ir registruojamose Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.
13. Institutas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus tvarko ūkinės-finansinės veiklos apskaitą, teikia valstybinės valdžios ir valdymo organams informaciją, kurios reikia instituto pelno mokesčiui nustatyti ir valstybinei finansinei apskaitai užtikrinti.
14. Institutas organizuoja savo raštvedybos ir dokumentų tvarkymą, saugojimą, naudojimą bei perdavimą valstybiniams archyvams Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
Instituto turtas
16. Instituto turtą sudaro intelektualinio darbo produktai (kiek tai nepažeidžia autoriaus teisių), pastatai, kitas nekilnojamasis bei kilnojamasis turtas, finansiniai ištekliai, vertybiniai popieriai bei kitos įstatymų nedraudžiamos turėti vertybės. Valstybė perduoda institutui valdyti ir naudoti valstybinį turtą, o institutas šį turtą naudoja Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Instituto valdymas
18. Instituto valdymo organai yra instituto taryba (toliau vadinama – taryba) ir direktorius, kuris atsiskaito visuotiniam darbuotojų susirinkimui (konferencijai) ir steigėjui.
19. Svarbiausieji tarybos uždaviniai yra:
19.1. teikti direktoriui pasiūlymus dėl instituto organizacinės struktūros ir mokslinės veiklos krypčių formavimo, išlaidų sąmatos, darbo apmokėjimo bei pelno paskirstymo principų;
19.3. nustatyti renkamųjų pareigų kvalifikacinius reikalavimus ir rinkti mokslininkus (specialistus) vakuojančioms konkursinėms vietoms užimti;
19.5. spręsti instituto mokslininkų, kitų darbuotojų bei administracijos ginčus, susijusius su mokslo darbų vykdymu;
20. Tarybą sudaro septyni nariai, iš jų šeši renkami iš instituto darbuotojų, vieną (iš kitų mokslo įstaigų specialistų bei mokslininkų) skiria Lietuvos Respublikos Vyriausybė, kuri taip pat nustato kandidatui į tarybos narius keliamus reikalavimus.
21. Tarybos narių – instituto darbuotojų rinkimus organizuoja direktorius (prieš mėnesį iki tarybos įgaliojimų pabaigos), o reorganizuojant institutą – steigėjas (paskelbus apie instituto reorganizavimą). Tarybos narių – instituto darbuotojų rinkimams organizuoti direktorius skiria rinkiminę komisiją.
22. Kandidatu į renkamus tarybos narius gali būti iškeltas arba pats pasisiūlyti kiekvienas asmuo nepriklausomai nuo darbovietės, jeigu jo savybės atitinka kandidatui į tarybos narius keliamus reikalavimus.
24. Taryba išsirenka iš savo narių pirmininką ir sekretorių ir dirba pagal savo patvirtintą reglamentą.
26. Instituto direktorių, tarybai pritarus, penkeriems metams skiria ir nustato jam atlyginimą steigėjas. Instituto direktorius turi būti mokslininkas.
27. Instituto tarybai pateikus motyvuotą pasiūlymą, direktorius steigėjo sprendimu gali būti atšauktas prieš laiką.
28. Direktoriaus pavaduotojus skiria ir jų kompetenciją nustato instituto direktorius. Direktoriaus pavaduotojai, atsakingi už mokslinę veiklą, turi būti mokslininkai, ir juos skiriant būtina atsižvelgti į tarybos nuomonę.
29. Direktorius vykdo šias funkcijas:
29.1. vadovauja ir atstovauja institutui, atsako už jo veiklą, formuoja instituto administraciją ir skelbia mokslininkų (specialistų) konkursus vakuojančioms vietoms užimti, priima darbuotojus pagal samdos sutartis, nustato jų atlyginimus.
30. Direktorius ne rečiau kaip dukart per metus kviečia visuotinį darbuotojų susirinkimą (konferenciją), kuriame informuoja apie instituto veiklą.
31. Visuotinis darbuotojų susirinkimas renka dvejiems metams socialinės apsaugos komisiją ir tvirtina jos nuostatus. Ši komisija rūpinasi instituto mokslininkų ir kitų darbuotojų darbo sąlygomis, socialinėmis bei teisinėmis jų garantijomis.
32. Visuotinis darbuotojų susirinkimas renka dvejiems metams revizijos komisiją (iš trijų asmenų) komercinei ūkinei instituto veiklai tikrinti. Kartą per metus revizijos komisija atsiskaito visuotiniam darbuotojų susirinkimui.
Direktorius revizijos komisijos prašymu privalo pateikti dokumentus, susijusius su instituto veikla, taip pat sudaryti sąlygas patikrinti institute esančius dokumentus, vertybinius popierius, prekes, materialinius išteklius ir kitas vertybes. Revizijos komisijos nariai privalo saugoti komercines paslaptis, kurias sužino, kontroliuodami instituto veiklą.
Darbo santykiai
34. Darbo santykius institute reglamentuoja:
34.1. Lietuvos Respublikos darbo įstatymų kodeksas, Lietuvos Respublikos darbo sutarties įstatymas bei kiti Lietuvos Respublikos įstatymai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai bei potvarkiai ir kolektyvinė sutartis;
36. Konkursą vakuojančioms vietoms užimti skelbia direktorius. Konkursui rengti iš tarybos narių ir instituto darbuotojų sudaroma komisija. Rinkimai ir jų sąlygos skelbiami viešai ne vėliau kaip prieš mėnesį iki rinkimų pradžios. Komisijoje turi būti bent vienas padalinio, kuriame dirbs mokslininkas, atstovas.
37. Sutartį su laimėjusiu konkursą mokslininku direktorius sudaro penkeriems metams.
Pasibaigus konkurso būdu sudarytos sutarties galiojimo laikui, darbo sutartis sėkmingai dirbusiems mokslininkams (išskyrus padalinių vadovus) tarybos sprendimu gali būti pratęsta be konkurso dar vienai kadencijai.
38. Instituto mokslininkai turi teisę:
38.1. dalyvauti įvairiuose profesiniuose ir visuomeniniuose mokslininkų susivienijimuose ir organizacijose (tarp jų ir užsienyje);
38.2. dalyvauti konferencijose, simpoziumuose, taip pat konkursuose mokslo programoms vykdyti bei mokslo ir studijų fondų paramai gauti;
38.5. dalyvauti priimant sprendimus dėl instituto valdymo organų rinkimo ir mokslinės veiklos krypčių formavimo;
39. Instituto mokslininkai privalo vykdyti darbo sutartyse numatytus ir kitus savarankiškai priimtus įsipareigojimus, reglamento numatytas funkcijas bei padalinių vadovų pavedimus.
40. Kiti darbuotojai ir techninis personalas priimami į darbą pagal samdos sutartį. Jie perkeliami į aukštesnes pareigas arba atleidžiami iš pareigų direktoriaus įsakymu.
41. Direktorius ir instituto padalinių vadovai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus atsako už tai, kad institute ir jo padaliniuose būtų vykdomi kolektyvinės sutarties įsipareigojimai.