LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. SAUSIO 14 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-19 „DĖL LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „MIŠKININKYSTĖS POTENCIALO ATKŪRIMAS IR PREVENCINIŲ PRIEMONIŲ ĮDIEGIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. gegužės 31 d. Nr. 3D-379

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ įgyvendinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 3D-19 „Dėl Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ įgyvendinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 7-255; 2009, Nr. 17-691, Nr. 146-6514; 2010, Nr. 137-7045; 2011, Nr. 12-549, Nr. 127-6034) ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

 

 

Žemės ūkio ministras                                                           Kazys Starkevičius

 


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2008 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 3D-19

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. 3D-379 redakcija)

 

LIETUVOS KAIMO PLĖTROS 2007–2013 METŲ PROGRAMOS PRIEMONĖS „MIŠKININKYSTĖS POTENCIALO ATKŪRIMAS IR PREVENCINIŲ PRIEMONIŲ ĮDIEGIMAS“ ĮGYVENDINIMO TAISYKLĖS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ įgyvendinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos vadovaujantis 2005 m. rugsėjo 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai (OL 2005 L 277, p. 1) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. gruodžio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1312/2011 (OL 2011 L 339, p. 1), 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamentu (EB) Nr. 1974/2006, nustatančiu išsamias Tarybos reglamento (EB) Nr. 1698/2005 dėl Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP) paramos kaimo plėtrai taikymo taisykles (OL 2006 L 368, p. 15), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2011 m. liepos 14 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (EB) Nr. 679/2011 (OL 2011 L 185, p. 57), Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. vasario 13 d. nutarimu Nr. 189 „Dėl valstybės institucijų, savivaldybių ir kitų juridinių asmenų, atsakingų už Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai priemonių įgyvendinimą, paskyrimo“ (Žin., 2007, Nr. 22-839), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programa, patvirtinta 2007 m. spalio 19 d. Komisijos sprendimu Nr. C (2007) 5076 (toliau – KPP), Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 6 d. įsakymu Nr. 3D-153 (Žin., 2007, Nr. 41-1562; 2012, Nr. 18-830) (toliau – Administravimo taisyklės).

 

II. ŠIOSE TAISYKLĖSE VARTOJAMI SUTRUMPINIMAI IR SĄVOKOS

 

2. Taisyklėse vartojami sutrumpinimai:

Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos.

BPD – Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumentas.

EB – Europos Bendrija.

EŽŪFKP – Europos žemės ūkio fondas kaimo plėtrai.

Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.

SAPARD – Specialioji žemės ūkio ir kaimo plėtros programa.

3. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Miško valdytojas – miško savininkas, miškų urėdija, valstybinio rezervato direkcija, nacionalinio parko direkcija, savivaldybė, valstybės įmonė ar organizacija, valdančios patikėjimo teise įstatymų nustatyta tvarka joms Vyriausybės nutarimais perduotą valstybinėms funkcijoms įgyvendinti valstybinę miško žemę.

Miškotvarkos projektas – dokumentas, pagal kurį organizuojama miškų ūkio veikla ir atliekami visi miškų atkūrimo, naudojimo ir miško žemių tvarkymo darbai.

Miškų ūkio veikla – veikla, apimanti miškų auginimą (įveisimą, atkūrimą, priežiūrą, apsaugą, tvarkymą) ir naudojimą.

Parama žemės ir miškų ūkiui (toliau – parama) – EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, skirtos žemės ir miškų ūkiui remti.

Paramos paraiška – nustatytos formos dokumentas, kurį teikia Agentūrai pareiškėjas, siekiantis gauti paramą.

Paramos sutartis – paramos projektams, įgyvendinamiems pagal priemonę, skyrimo sutartis, kai tokia sutartis sudaroma.

Pareiškėjas – asmuo, nustatyta tvarka teikiantis paramos paraišką.

Projekto kontrolės laikotarpis – penkerių metų laikotarpis nuo paramos sutarties pasirašymo dienos, per kurį tikrinama, kaip paramos gavėjas laikosi projekte ir paramos sutartyje numatytų įsipareigojimų.

Stichinės nelaimės pažeistas miškas – ne mažesnis kaip 0,5 ha miško plotas, kuriame dėl abiotinių veiksnių (sausros, vėjo, sniego, lijundros, potvynio ir kt.), gaisrų, ligų ir miško kenkėjų sunaikinta, labai pažeista arba džiūsta ne mažiau kaip 50 proc. medžių (medžiai negali augti).

Žemės ūkio valda (toliau – valda) – žemės ūkio veiklos ar alternatyviosios veiklos subjekto plėtojamos žemės ūkio veiklos ir (ar) alternatyviosios veiklos gamybos vienetų visuma, susijusi bendrais teisiniais, technologiniais ir ekonominiais santykiais.

4. Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos KPP, Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

 

III. PRIEMONĖS TIKSLAI

 

5. Priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ (toliau – priemonė) bendrasis tikslas – užtikrinti stichinių nelaimių ir gaisrų pažeistų miškų atkūrimą ir prevenciją.

6. Priemonės specialieji tikslai:

6.1. atkurti stichinių nelaimių ir gaisrų pažeistus privačius ir valstybinius miškus;

6.2. gerinti bendrąją valstybinę miškų priešgaisrinės apsaugos sistemą.

7. Veiklos tikslai:

7.1. teikti paramą miškų savininkams ir valdytojams stichinių nelaimių ir gaisrų pažeistam miškui atkurti ir miško priešgaisrinės apsaugos priemonėms taikyti;

7.2. teikti paramą subjektams, įgyvendinantiems bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą visų nuosavybės formų miškuose.

 

IV. REMIAMOS VEIKLOS SRITYS

 

8. Pagal priemonę remiamos veiklos sritys:

8.1. stichinių nelaimių ir gaisrų pažeistų miškų atkūrimas ir prevencinės priemonės (toliau – priemonės pirmoji veiklos sritis);

8.2. bendrosios valstybinės miško priešgaisrinės apsaugos sistemos gerinimas (toliau – priemonės antroji veiklos sritis).

 

V. LĖŠOS PRIEMONEI ĮGYVENDINTI BEI PARAMOS DYDIS

 

9. Lėšos priemonei įgyvendinti skiriamos iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, numatytų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete.

10. Paramos suma, skirta kvietimui teikti paramos paraiškas pagal priemonę, aptarus su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, nustatoma atskiru žemės ūkio ministro įsakymu.

11. Paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant tik į tinkamas finansuoti išlaidas.

12. Finansuojama iki 80 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

13. Didžiausia paramos suma vienam projektui:

13.1. 345 280 Lt (trys šimtai keturiasdešimt penki tūkstančiai du šimtai aštuoniasdešimt litų) pagal priemonės pirmąją veiklos sritį;

13.2. 1 381 120 Lt (vienas milijonas trys šimtai aštuoniasdešimt vienas tūkstantis vienas šimtas dvidešimt litų) pagal priemonės antrąją veiklos sritį.

14. Pakartotinai kreiptis paramos pagal priemonės antrąją veiklos sritį galima tik įgyvendinus ankstesnįjį projektą, t. y. ne anksčiau kaip pateikus paskutinį mokėjimo prašymą ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą. Pagal priemonės pirmąją veiklos sritį paramos galima kreiptis ir nebaigus įgyvendinti ankstesniojo projekto pagal priemonės pirmąją ar antrąją veiklos sritis.

15. Jei pareiškėjas naudojasi kredito įstaigų išduotais kreditais projektui, kuriam prašoma paramos, pareiškėjui gali būti kompensuota dalis kredito įstaigai sumokėtų palūkanų ir (arba) dalis garantinio užmokesčio, jeigu didžiausia paramos suma ir intensyvumas vienam projektui ir jo tinkamoms finansuoti išlaidoms neviršija nustatytų dydžių. Tuo atveju tinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, padarytos ne anksčiau kaip, UAB Žemės ūkio paskolų garantijų fondas priėmė sprendimą kompensuoti dalį palūkanų ir (arba) dalį garantinio užmokesčio.

 

VI. GALIMI PAREIŠKĖJAI IR PARAMOS GAVĖJAI

 

16. Paramos gali kreiptis:

16.1. pagal priemonės pirmąją veiklos sritį privačių miškų savininkai ir valstybinių miškų valdytojai;

16.2. pagal priemonės antrąją veiklos sritį juridiniai asmenys, Lietuvos Respublikos miškų įstatyme nustatyta tvarka įgyvendinantys bendrąją valstybinę miškų priešgaisrinės apsaugos sistemą visų nuosavybės formų miškuose.

17. Paramos besikreipiantys fiziniai asmenys turi būti ne jaunesni kaip 18 metų amžiaus.

18. Paramos paraiškos, pateiktos fizinio ar juridinio asmens kartu su partneriais, nepriimamos.

19. Pareiškėjui mirus po paramos paraiškos pateikimo, bet prieš priimant sprendimą skirti paramą, paramos paraiška išregistruojama.

20. Paramos gavėjui mirus ar nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybių, dėl kurių paramos gavėjas negali vykdyti prisiimtų įsipareigojimų, atvejais po sprendimo skirti paramą priėmimo parama galės būti mokama asmeniui, perimančiam paramos gavėjo įsipareigojimus ir tęsiančiam veiklą, jei jis atitiks pareiškėjo tinkamumo kriterijus įsipareigojimų perėmimo metu.

 

VII. NETINKAMI PAREIŠKĖJAI

 

21. Pareiškėjui parama negali būti suteikiama, jei:

21.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto arba jis likviduojamas;

21.2. paramos paraiškoje arba pridedamuose dokumentuose, ar pagal paklausimą pateiktuose dokumentuose pateikė neteisingą informaciją;

21.3. yra priimtas galutinis sprendimas dėl:

21.3.1. pareiškėjo kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš EB ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

21.3.2. paramos mokėjimo nutraukimo dėl padaryto pažeidimo. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienerius metus nuo galutinio sprendimo priėmimo;

21.3.3. pareiškėjo įvykdytos nusikalstamos veikos ar administracinio teisės pažeidimo, susijusio su parama. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą dvejus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

21.4. siekdamas palankaus sprendimo bandė daryti įtaką Agentūrai arba Ministerijai.

 


VIII. TINKAMUMO GAUTI PARAMĄ KRITERIJAI

 

22. Tinkamumas gauti paramą vertinamas pagal paramos paraiškos pateikimo dieną pareiškėjo pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis, taip pat viešuosiuose registruose esančius duomenis. Jei šie duomenys skiriasi, vadovaujamasi registruose esančiais duomenimis. Tinkamumo gauti paramą kriterijai yra šie:

22.1. paramos paraišką pateikia subjektas, įvardytas šių Taisyklių VI skyriuje ir neįvardytas netinkamu pareiškėju šių Taisyklių VII skyriuje;

22.2. projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama veikla, įvardyta šių Taisyklių IV skyriuje;

22.3. pareiškėjas neturi įsiskolinimų Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui ir Valstybinio socialinio draudimo fondui (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu);

22.4. pareiškėjas iki paraiškos pateikimo užregistravo valdos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre;

22.5. pareiškėjas užtikrina tinkamą projekto finansavimo šaltinį – turimas lėšas, skolintas lėšas, paramos lėšas, iš veiklos gautinas lėšas, – kuris turi būti pagrįstas paramos paraiškoje (atitiktis šiam kriterijui gali būti tikslinama paramos paraiškos vertinimo metu). Skolintos lėšos pagrindžiamos su paramos paraiška pateikiant dokumentus, įrodančius paskolos suteikimo galimybę. Iki mokėjimo prašymo pateikimo, jei projektas ar projekto dalis įgyvendinama skolintomis lėšomis, paramos gavėjas Agentūrai turi pateikti pasirašytą paskolos sutartį projektui ar projekto daliai finansuoti arba raštu patvirtinti, kad projektą ar atitinkamą projekto dalį įgyvendins nuosavomis lėšomis. Agentūra neatsako už kreditoriaus turimų lėšų patikimumą, realumą, prievolių vykdymą Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ir už kreditoriaus ir paskolos gavėjo įsipareigojimų nevykdymą.

23. Tinkamumo kriterijai, taikomi tik priemonės pirmajai veiklos sričiai (dėl paramos stichinės nelaimės ar gaisro pažeisto miško plotui atkurti galima kreiptis ne vėliau kaip per trejus metus nuo šio pažeisto ploto atsiradimo):

23.1. miško valda, kurios ūkinei veiklai vykdyti prašoma paramos, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise, bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise ir (arba) gali būti nuo paramos sutarties pasirašymo ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui tik iš privačių asmenų nuomojama, valdoma panaudos ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais. Jei miško valda yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais įstatymų nustatytais pagrindais naudojamos miško valdos valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti numatytos ūkinės veiklos vykdymo galimybės. Jei miško valda valdoma bendrosios dalinės arba jungtinės nuosavybės teise, pareiškėjas privalo pateikti bendraturčių sutikimą, kad projekto vykdytojui leidžiama vykdyti numatytas investicijas. Valstybinių miškų valdos jų valdytojams turi priklausyti valdymo ar kitais pagrindais;

23.2. pareiškėjas pateikia stichinių nelaimių ar gaisrų pažeisto miško ploto (pažymą dėl stichinės nelaimės ar gaisro pažeisto miško nustatymo fakto išduoda miškų urėdijos. Kai pareiškėjas yra miškų urėdija, tuomet ji pateikia išrašą iš Abiotinių veiksnių, ligų, vabzdžių ir gyvūnų padarytų pažeidimų miškui registracijos žurnalo arba išrašą iš Miško gaisrų registracijos žurnalo) atkūrimo projektą (parengtus projektus tvirtina miškų urėdija, jei paramos prašoma pažeistam miškui atkurti);

23.3. pareiškėjas pateikia miškotvarkos projektą su numatytomis priešgaisrinėmis prevencinėmis priemonėmis, jei šioms priemonėms prašoma paramos;

23.4. parama prevencinėms priemonėms skiriama tik toms miško teritorijoms, kurios priskirtos didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotams (pažymą dėl miško plotų priskyrimo didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotams išduoda miškų urėdijos, miškų urėdijoms – Generalinė miškų urėdija) pagal patvirtintą Lietuvos Respublikos miškų gaisringumo žemėlapį;

23.5. priešgaisrinių juostų įrengimas ir priežiūra nebus remiami plotuose, kuriems teikiama apželdinimo mišku parama ar parama pagal priemonės „Agrarinės aplinkosaugos išmokos“ veiklos sritis.

24. Tinkamumo kriterijai, taikomi tik priemonės antrajai veiklos sričiai:

24.1. parama skiriama tik didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotams pagal patvirtintą Lietuvos Respublikos miškų gaisringumo žemėlapį;

24.2. pareiškėjas pateikia miško priešgaisrinių veiksmų planą arba operatyvinio miško gaisrų gesinimo planą su numatomomis įgyvendinti priešgaisrinėmis priemonėmis, kurioms prašoma paramos;

24.3. pareiškėjas pateikia gaisrų stebėjimo bokštams statyti, įrengti ar rekonstruoti būtinus dokumentus ir projektus (statybos bei rekonstravimo darbams atlikti turi būti parengtas statinių techninis projektas, gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (statybos bei rekonstravimo darbams atlikti turi būti parengtas statinių techninis projektas, gautas statybos leidimas (pateikiamas ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos), išskyrus nesudėtingus (tarp jų laikinus) statinius (Statybos techninis reglamentas STR1.01.07:2002 „Nesudėtingi statiniai“, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2010 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. D1-812 (Žin., 2010, Nr. 115-5903). Turi būti atlikta statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizė, vadovaujantis Statybos techniniu reglamentu STR.1.06.03:2002 „Statinio projekto ekspertizė ir statinio ekspertizė“, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2002 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. 214 (Žin., 2002, Nr. 55-2200). Ekspertizės išvada turi būti parengta įstaigos, turinčios teisę užsiimti šia veikla. Nekilnojamasis turtas (pastatas), į kurį investuojama, turi priklausyti pareiškėjui nuosavybės teise. Žemė po esamais ir (arba) numatomais statyti pastatais pareiškėjo gali būti nuomojama arba kitaip užtikrinamas teisėtas naudojimasis ja ne trumpesniam kaip 10 metų laikotarpiui. Jei žemė yra valdoma nuomos, panaudos ar kitais pagrindais, nuomos, panaudos sutartys turi būti įregistruotos VĮ Registrų centre. Nuomos, panaudos sutartyje ar kitais pagrindais naudojamos žemės valdymo ir naudojimo teisę suteikiančiuose dokumentuose turi būti aptarta statybų galimybė), kai tam prašoma paramos.

 

IX. TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

25. Tinkamomis finansuoti laikomos su projekto įgyvendinimu susijusios išlaidos, padarytos ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paramos paraiškos pateikimo Agentūrai dienos. Projektai, kurie bus pateikti 2013 metais ir kuriems bus skiriama parama, turi būti įgyvendinti, paramos lėšos išmokėtos iki 2015 m. gruodžio 31 d. Projekto įgyvendinimo trukmė negali viršyti 24 mėnesių laikotarpio nuo paramos sutarties pasirašymo.

26. Projekte turi būti numatytos visos išlaidos, kurios yra susijusios su projekto įgyvendinimu. Tačiau paramos lėšomis bus finansuojamos tik tinkamos finansuoti ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, ir ne daugiau, nei numatytas paramos dydis ir intensyvumas. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti aiškiai išvardytos pagal išlaidų kategorijas, o ne pateikiamos bendra suma. Tinkamų finansuoti išlaidų sumai pagrįsti turi būti pateikiamas bent vienas komercinis pasiūlymas.

27. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos išlaidos:

27.1. būtinos projektui vykdyti ir numatytos paramos sutartyje;

27.2. kai prekių, paslaugų, darbų pirkimai atlikti vadovaujantis XVIII skyriuje numatyta tvarka;

27.3. išlaidos, padarytos ne anksčiau kaip prieš 2 metus iki paraiškos pateikimo dienos. Tačiau, jei parama projektui neskiriama arba išlaidos nenurodytos šių Taisyklių 28 punkte tinkamų finansuoti išlaidų sąraše, arba jos padarytos nesilaikant šių Taisyklių XVIII skyriuje numatytos tvarkos, pareiškėjui šios išlaidos nefinansuojamos;

27.4. faktiškai padarytos ir užregistruotos paramos gavėjo apskaitoje išlaidos (registruojama, jei vykdoma apskaita), pagrįstos dokumentų originalais arba nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis.

28. Išlaidų kategorijos:

28.1. įgyvendinant projektus pagal priemonės pirmąją veiklos sritį:

28.1.1. stichinių nelaimių ar gaisrų pažeistų miškų atkūrimo projekto parengimo išlaidos;

28.1.2. stichinių nelaimių ar gaisrų pažeistų miško plotų (įskaitant plotus, kuriems apželdinti suteikta EB parama) atkūrimo išlaidos (ploto sutvarkymas ir išvalymas, miško sodmenys (miškas turi būti atkurtas ir jame įveisti ar atkurti žuvę miško sodmenys, kurių kilmė ir kokybė atitinka Miško dauginamosios medžiagos nuostatų, patvirtintų aplinkos ministro 2003 m. spalio 29 d. įsakymu Nr. 521 (Žin., 2003, Nr. 108-4841; 2007, Nr. 128-5240), reikalavimus. Miško dauginamosios medžiagos kilmės sertifikatas turi būti pateiktas kartu su mokėjimo prašymu), sodmenų transportavimas, dirvos paruošimas, sodinimas, žuvusių želdinių atsodinimas (iki 20 proc.), želdinių apsaugos priemonės);

28.1.3. miško priešgaisrinių priemonių išlaidos (priešgaisrinių barjerų, mineralizuotų juostų, lapuočių medžių rūšių juostų įrengimas, atnaujinimas ir priežiūra);

28.2. įgyvendinant projektus pagal priemonės antrąją veiklos sritį:

28.2.1. tam tikrai vietovei skirto miško priešgaisrinių veiksmų plano ar operatyvinio miško gaisrų gesinimo plano parengimo išlaidos;

28.2.2. miško gaisrų prognozavimo ir stebėjimo priemonės (gaisrų stebėjimo bokštų statyba, įrengimas, rekonstravimas, miško gaisrų stebėjimo sistemų, duomenų ir telekomunikacinių ryšių sistemų įsigijimas ir įrengimas);

28.2.3. informacinių ženklų ir stendų įrengimo, visuomenės švietimui skirtų leidinių ir vaizdo medžiagos priešgaisrine tematika rengimo ir sklaidos išlaidos;

28.2.4. priešgaisrinių mineralizuotų juostų įrengimo mechanizmai;

28.2.5. vandens paėmimo vietų, dirbtinių vandens saugyklų įrengimas.

29. Netinkamos finansuoti išlaidos:

29.1. išlaidos, nesusijusios su projektu ir remiama veikla ir neįvardytos Taisyklių 28 punkte;

29.2. išlaidos ar jų dalis, patirtos perkant prekes, darbus ar paslaugas, nesilaikant Taisyklių XVIII skyriuje nurodytų procedūrų.

30. PVM, kurį paramos gavėjas (išskyrus paramos gavėjus, nurodytus Taisyklių 70 punkte) pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą (Žin., 2002, Nr. 35-1271) turi ar galėtų turėti galimybę įtraukti į PVM atskaitą (net jei tokio PVM paramos gavėjas į atskaitą neįtraukė) yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų.

31. Kai paramos gavėjas yra valstybės arba savivaldybės institucija ar įstaiga arba kitas viešasis juridinis asmuo, vykdantis valstybės ar savivaldybių veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, PVM yra netinkamas finansuoti iš paramos lėšų. Tokiu atveju, PVM nuo apmokestinamosios prekių ir (ar) paslaugų, už kurias mokama iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų, vertės, kurio paramos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymą neturi ir negalėtų turėti galimybės įtraukti į PVM atskaitą, yra apmokamas iš šiam tikslui skirtų Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų.

 

X. KVIETIMAS TEIKTI PARAMOS PARAIŠKAS

 

32. Kvietimą teikti paramos paraiškas skelbia Agentūra pagal Ministerijos sudarytą ir su Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija aptartą grafiką. Kvietimas skelbiamas „Valstybės žinių“ priede „Informaciniai pranešimai“, bent viename iš pagrindinių šalies dienraščių, Agentūros ir Ministerijos interneto svetainėse (Ministerijos – www.zum.lt, Agentūros – www.nma.lt).

33. Kvietimas papildomai gali būti skelbiamas ir kituose leidiniuose, internete ir kitais būdais.

34. Paramos paraiškos, pateiktos po kvietime nustatyto termino, nebus priimamos.

 

XI. PARAMOS PARAIŠKŲ PILDYMAS, TEIKIMAS IR REGISTRAVIMAS

 

35. Paramos paraiškos forma pateikiama šių Taisyklių priede ir skelbiama Agentūros interneto svetainėse www.nma.lt, www.paramakaimui.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.

36. Paramos paraiška pildoma lietuvių kalba. Kita kalba užpildytos paramos paraiškos bei jų priedai nebus priimami.

37. Paramos paraiška turi būti tinkamai užpildyta, pateikiant išsamią informaciją, ypač apie tai, kokia bus projekto nauda, kaip projektas susijęs su priemonės „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ tikslais. Pareiškėjai turi įsitikinti, kad paramos paraiška yra tinkamai sukomplektuota.

38. Paramos paraiška turi būti pateikta spausdintine forma. Ranka užpildytos paramos paraiškos nepriimamos.

39. Pareiškėjas su paramos paraiška ir reikalaujamais pateikti dokumentais gali pateikti kitus papildomus dokumentus, kurie, jo manymu, gali būti svarbūs vertinant projektą.

40. Iškilus specifiniams su paramos paraiškos vertinimu ir (arba) projekto vykdymu ar pareiškėjo veikla susijusiems klausimams, pareiškėjo gali būti paprašyta pateikti papildomų dokumentų.

41. Paramos paraiškas ir reikalaujamus dokumentus paramai gauti priima ir registruoja Agentūra pagal numatomą projekto įgyvendinimo vietą Administravimo taisyklėse nurodytais adresais.

42. Paramos paraiška turi būti įteikta pareiškėjo asmeniškai arba per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (paštu, per kurjerį, faksu, elektroniniu paštu ir t. t.) arba kitais adresais pateiktos paramos paraiškos nepriimamos.

43. Turi būti pateikiamas paramos paraiškos originalas ir reikalaujamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu arba notaro Lietuvos Respublikos notariato įstatymo (Žin., 1992, Nr. 28-810) nustatyta tvarka.

44. Pareiškėjas privalo pasirašyti kiekvieną paramos paraiškos ir pridedamų dokumentų lapą.

45. Paramos paraiškos registruojamos Kaimo plėtros priemonių administravimo informacinėje sistemoje (toliau – informacinė sistema) (esant galimybei). Paramos paraišką pateikusiam pareiškėjui įteikiamas paramos paraiškos registravimą įrodantis raštas.

46. Užregistravus paramos paraišką, pareiškėjas negali teikti papildomos informacijos, jei jos nepareikalauja Agentūra (išskyrus informaciją apie pasikeitusius ryšio duomenis ir 47 punkte nurodytus atvejus). Į papildomą informaciją, kurią pareiškėjas pateikia savo iniciatyva, paramos paraiškos vertinimo ir atrankos metu neatsižvelgiama.

47. Pareiškėjas be paklausimo gali pateikti papildomą informaciją, lemiančią objektyvų paramos paraiškos vertinimą, jei dėl objektyvių priežasčių negalėjo jos pateikti kartu su paramos paraiška (pvz.: pateikiami banko dokumentai, atlikta nekilnojamojo turto teisinė registracija, kiti dokumentai, kurie turėtų įtakos tinkamumui paramai gauti ir pan.). Numatytų investicijų ir prašomos paramos sumos po paramos paraiškos pateikimo keisti negalima. Papildomi dokumentai gali būti pateikiami tik iki projekto tinkamumo vertinimo pradžios. Pateikiant papildomus dokumentus būtina raštu paaiškinti, dėl kokių priežasčių dokumentai nepateikti kartu su paramos paraiška.

48. Po paramos paraiškos užregistravimo pareiškėjas turi teisę raštu pranešti Agentūrai apie pateiktos paramos paraiškos atšaukimą ir pateikti naują paramos paraišką kvietimo teikti paraiškas metu.

 

XII. ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES TIKRINIMAS

 

49. Užregistravus paramos paraišką, pirmiausia atliekamas administracinės atitikties tikrinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 3 darbo dienas. Administracinės atitikties tikrinimo metu nustatoma, ar paramos paraiška tinkamai užpildyta, ar pateikti visi reikalingi dokumentai.

50. Administracinės atitikties tikrinimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XIII. TINKAMUMO SKIRTI PARAMĄ VERTINIMAS

 

51. Atlikus administracinės atitikties tikrinimą, tinkamai užpildytos paramos paraiškos perduodamos tolesniam vertinimo etapui.

52. Tuo atveju, jei atliekamas preliminarus paramos paraiškų sugrupavimas pagal atitiktį šių Taisyklių XIV skyriuje nurodytiems pirmumo atrankos kriterijams (vadovaujantis paramos paraiškoje pateiktais duomenimis), tinkamumo skirti paramą vertinimo etapui teikiamos tos paramos paraiškos, kurios atitinka pirmumo kriterijus, o projektai pagal pirmumo kriterijus pradedami grupuoti nuo pirmojo kriterijaus (jeigu paramos paraiška neatitinka nei vieno pirmumo kriterijaus, ji nevertinama, išskyrus atvejus, kai lieka lėšų (tuo atveju pirmumas teikiamas paramos paraiškoms atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo datą)).

53. Tinkamumo skirti paramą vertinimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XIV. PROJEKTŲ PIRMUMO VERTINIMAS

 

54. Tuo atveju, jei prašoma bendra paramos suma didesnė nei kvietimui teikti paramos paraiškas planuojama skirti paramos suma, atliekamas projektų pirmumo vertinimas.

55. Vertinant projektų pirmumą, nustatoma, kurios iš tinkamų finansuoti paramos paraiškų geriausiai atitinka priemonės pirmumo atrankos kriterijus.

56. Projektų pirmumas vertinamas pagal atitiktį pirmumo kriterijams atmetimo būdu. Atitiktis pirmumo kriterijams nustatoma atsižvelgiant į paramos paraiškos pateikimo metu pateiktus dokumentus. Projektai, atitinkantys pirmiau nurodytus kriterijus, turi pirmenybę prieš projektus, kurie atitinka tolesnius kriterijus:

56.1. pareiškėjas nėra gavęs EB paramos miškų sektoriuje;

56.2. projektas skirtas stichinių nelaimių ir gaisrų paveiktiems miškams atkurti;

56.3. pareiškėjas iki šiol nėra gavęs EB bendro finansavimo paramos (SAPARD, BPD, KPP);

56.4. pareiškėjas yra privataus miško savininkas;

56.5. pareiškėjas prašo mažesnės paramos sumos.

57. Jeigu paramos paraiškos byloje nėra duomenų, leidžiančių nustatyti pareiškėjo atitikties pirmumo kriterijui, laikoma, kad pareiškėjas neatitinka šio kriterijaus (paklausimas nebūtinas).

 

XV. PARAMOS PARAIŠKŲ PATVIRTINIMAS IR PARAMOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

58. Agentūra, įvertinusi paramos paraiškas, parengia nustatytos formos paramos paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę ir nustatytos formos atskirų paramos paraiškų vertinimo ataskaitas, kurias teikia Ministerijai.

59. Ministerijos sudarytas Projektų atrankos komitetas svarsto, kuriuos projektus finansuoti, ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimą dėl finansuotinų projektų.

60. Priimant sprendimą dėl paramos skyrimo turi būti užtikrinama, kad, sudarius paramos sutartis, nebūtų viršyta priemonei nustatyta didžiausioji leistina paramos suma.

61. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo priima Ministerija ir apie tokį sprendimą informuoja Agentūrą per 5 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos.

62. Agentūra apie sprendimą dėl paramos skyrimo ar neskyrimo informuoja pareiškėjus registruotu laišku per 5 darbo dienas nuo Ministerijos sprendimo gavimo dienos. Informacija apie priimtus sprendimus skirti paramą skelbiama Agentūros interneto svetainėje, nurodant pareiškėją, projekto pavadinimą, paramos paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, taip pat nurodomas bendras registruotų paramos paraiškų ir paramos paraiškų, kurioms priimtas sprendimas skirti paramą, skaičius.

63. Priėmus sprendimą skirti paramą Agentūra parengia paramos sutartį. Paramos sutartis rengiama ir sudaroma Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XVI. PIRKIMO PROCEDŪROS

 

64. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, kurie pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) yra perkančiosios organizacijos, privalo prekių, paslaugų ar darbų pirkimą organizuoti vadovaudamiesi šio įstatymo nuostatomis.

65. Pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai, kuriems perkant prekes, paslaugas ar darbus netaikomos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nuostatos, siekdami, kad patirtos išlaidos būtų laikomos tinkamomis finansuoti, prekių, paslaugų ar darbų pirkimus turi organizuoti vadovaudamiesi Projekto vykdytojo, pretenduojančio gauti paramą iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemones, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. 3D-150 (Žin., 2007, Nr. 41-1559; 2009, Nr. 21-835).

66. Įvykdyto konkurso arba apklausos prekėms, paslaugoms ar darbams pirkti dokumentaciją paramos gavėjas turi pateikti Agentūrai įvertinti prieš teikdamas mokėjimo prašymą.

67. Išlaidos, kurias pareiškėjai ir (arba) paramos gavėjai padarys pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo sutartis, sudarytas nesilaikant šiame Taisyklių skyriuje nurodytų reikalavimų, bus laikomos netinkamomis finansuoti.

 

XVII. MOKĖJIMO PRAŠYMO TEIKIMO, ADMINISTRAVIMO IR PARAMOS IŠMOKĖJIMO TVARKA

 

68. Paramos gavėjas po kiekvieno projekto įgyvendinimo etapo, kaip numatyta paramos sutartyje, pateikia nustatytos formos mokėjimo prašymą. Jei numatytos statybos, jos turi būti vykdomos vienu etapu be tarpinių mokėjimų, tačiau jei technologiškai statybas galima išskirti į kelis etapus, gali būti pateikiami keli mokėjimo prašymai.

69. Mokėjimo prašymo forma ir informacija apie pridedamus dokumentus pateikiama Agentūros interneto svetainėse www.nma.lt, www.paramakaimui.lt ir Ministerijos interneto svetainėje www.zum.lt.

70. Mokėjimo prašymai pildomi lietuvių kalba. Kita kalba užpildyti mokėjimo prašymai nepriimami. Paramos gavėjas turi įsitikinti, kad jo pateiktas mokėjimo prašymas yra tinkamai sukomplektuotas.

71. Turi būti pateikiamas mokėjimo prašymo originalas ir ataskaitinio laikotarpio išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentų bei kitų reikiamų dokumentų originalai arba kopijos, patvirtintos pareiškėjo parašu arba notaro Lietuvos Respublikos notariato įstatymo nustatyta tvarka.

72. Kiekvienas mokėjimo prašymo ir jo priedų lapas turi būti patvirtintas pareiškėjo parašu. Tokiu būdu pareiškėjas prisiima atsakomybę už mokėjimo prašymo ir jo priedų duomenų teisingumą.

73. Mokėjimo prašymus kartu su reikalaujamais priedais iš paramos gavėjų priima ir registruoja Agentūra pagal projekto įgyvendinimo vietą.

74. Mokėjimo prašymai turi būti pateikti laiku (paramos sutartyje numatytais terminais) asmeniškai ar per įgaliotą asmenį. Kitais būdais (pvz., paštu, faksu arba elektroniniu paštu) arba kitais adresais pateikti mokėjimo prašymai nebus priimami.

75. Mokėjimo prašymo pateikimo terminai nustatomi paramos sutartyje.

76. Pavėluotai pateikus mokėjimo prašymą, taikomos sankcijos, nurodytos Administravimo taisyklėse. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo paramos sutartyje nustatytos datos. Vėliau pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.

77. Jeigu paramos gavėjas dėl svarbių priežasčių nori pratęsti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, jis iki nustatyto termino pabaigos turi Agentūrai pateikti argumentuotą prašymą dėl termino pratęsimo (sutarties keitimo). Agentūrai priėmus sprendimą atidėti mokėjimo prašymo pateikimo terminą, keičiama paramos sutartis.

78. Mokėjimo prašymą pateikęs pavėluotai, paramos gavėjas turi Agentūrai raštu paaiškinti vėlavimo priežastis ir pateikti dokumentus, pagrindžiančius vėlavimo priežastis.

79. Paramos gavėjų atsiskaitymai su tiekėjais turi vykti tik per bankines institucijas.

80. Mokėjimo prašymų vertinimas atliekamas Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka. Agentūra turi įvertinti mokėjimo prašymą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo mokėjimo prašymo gavimo ir užregistravimo Agentūroje dienos. Į šį terminą neįskaičiuojamas paklausimų paramos gavėjui, patikrų vietoje bei įtariamo pažeidimo tyrimo atlikimo laikas.

81. Priemonei taikomas išlaidų kompensavimo mokėjimo būdas:

81.1. paramos gavėjas pradeda įgyvendinti projektą savo lėšomis ir paramos sutartyje nustatytu periodiškumu Agentūrai teikia mokėjimo prašymus, kuriuose deklaruoja patirtas ir apmokėtas išlaidas, pridėdamas išlaidų pagrindimo ir apmokėjimo įrodymo dokumentus ir (arba) jų kopijas, patvirtintas paramos gavėjo ar jo įgalioto asmens parašu. Paramos sutartyje taip pat nustatomas galutinio mokėjimo prašymo pateikimo terminas;

81.2. baigęs įgyvendinti projektą, paramos gavėjas pateikia Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą, kuriame deklaruoja visas per laikotarpį nuo paskutinio mokėjimo prašymo patirtas ir apmokėtas tinkamas finansuoti išlaidas ir galutinę projekto įgyvendinimo ataskaitą;

81.3. paramos gavėjas gali pateikti iki trijų mokėjimo prašymų.

82. Paramos lėšos išmokamos Administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

 

XVIII. VIEŠUMAS

 

83. Iš EŽŪFKP ir bendrojo finansavimo lėšų pagal KPP konkrečiam projektui paramą gaunantis paramos gavėjas privalo imtis informavimo ir viešinimo priemonių, vadovaudamasis Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymu Nr. 3D-191 (Žin., 2007, Nr. 48-1868).

 

XIX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

84. Kita Taisyklėse nenurodyta informacija pateikta Administravimo taisyklėse ir kituose teisės aktuose.

85. Paramos gavėjas Agentūrai projekto įgyvendinimo ataskaitas ir su projektu susijusios veiklos pagrindimo dokumentus teikia Administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

86. Patikrų vietoje atlikimo tvarka nustatyta Administravimo taisyklėse.

87. Paramos gavėjui nesilaikant paramos suteikimo reikalavimų ir pažeidžiant įsipareigojimus, numatytus Taisyklėse ir paramos paraiškoje, taikomos sankcijos, numatytos Administravimo taisyklėse.

88. Projektinių dokumentų saugojimo reikalavimai, Agentūros ir (arba) Ministerijos priimtų sprendimų, veiksmų ar neveikimo, susijusių su projektų, pateiktų pagal Priemonę, administravimu, vertinimu, atranka ir mokėjimo prašymų administravimu, apskundimo tvarka ir kita Taisyklėse nenurodyta informacija pateikiama Administravimo taisyklėse ir kituose su projektų rengimu ir įgyvendinimu susijusiuose teisės aktuose.

89. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, tiesiogiai taikomos naujos šių teisės aktų nuostatos.

 

_________________

 


Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų

programos priemonės „Miškininkystės

potencialo atkūrimas ir prevencinių

priemonių įdiegimas“ įgyvendinimo taisyklių

priedas

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2012 m. gegužės 31 d. įsakymo Nr. 3D-379 redakcija)

 

(Paramos paraiškos pagal Lietuvos plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“ forma)

 

Nacionalinės mokėjimo agentŪros prie žemės ūkio ministerijos kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamentO|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Paramos administravimo skyrius*

 

|_|_|_|_| |_|_| |_|_| |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_ |_|_|

(paramos paraiškos registracijos data ir registracijos numeris)

 

(paramos paraišką užregistravusio tarnautojo pareigos)

(vardas, pavardė)

(parašas)

Vertinti priimta

£[]

 

Atmesta

£[]

 

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(pareiškėjo vardas, pavardė/juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

 

____________________

(adresatas)

 

PARAMOS Paraiška

pagal LIETUVOS Kaimo plėtros 2007–2013 metų programos priemonę „miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas“**

________________

(data)

 

__________________

(sudarymo vieta)

 

_________________

* Pildo Nacionalinės mokėjimo agentūros prie Žemės ūkio ministerijos Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritorinio paramos administravimo skyriaus tarnautojas.

** Pildydami rašykite didžiosiomis raidėmis ir aiškiu šriftu.

 

I. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

Adresas / buveinė

(nurodoma pareiškėjo gyvenamoji vieta/įmonės buveinės adresas, telefonas, faksas, el. paštas, kuriais bus galima susisiekti paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Seniūnijos pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gyvenamosios vietovės/buveinės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Gatvės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Namo Nr. |_|_|_|

Buto Nr. |_|_|_|

Pašto indeksas |_|_|_|_|_|_|_|

Telefono Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Fakso Nr. |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

El. paštas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

Kokiu būdu norite gauti informaciją apie paraiškos administravimo eigą?

 

Paštu

£[]

Elektroniniu paštu

£[]

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

II. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

1. Žemės ūkio valdos identifikavimo kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Žemės ūkio valdos identifikavimo kodas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro apie valdos registravimą pažymėjimo)

1.1. Žemės ūkio valdos adresas, jei skiriasi nuo gyvenamosios vietos (buveinės):

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Žemės ūkio valdos adresas iš VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro apie valdos registravimą pažymėjimo)

2. Asmens kodas (fiziniams asmenims) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

3. Juridinio asmens kodas (juridiniams asmenims) |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

4. PVM mokėtojo kodas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_||

(Nurodomas PVM mokėtojo kodas, jei pareiškėjas yra įsiregistravęs PVM mokėtoju)

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

III. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ, KURIAM PRAŠOMA PARAMOS

1. KPP priemonės kodas

226

2. Veiklos sritis

(Nurodoma veiklos sritis, pagal kurią prašoma paramos, pažymint kryželiu „X“).

2.1. Stichinių nelaimių ir gaisrų paveiktų miškų atkūrimas ir prevencinės priemonės £[]

 

2.2. Bendrosios valstybinės miško priešgaisrinės apsaugos sistemos gerinimas £[]

3. Projekto pavadinimas

(Projekto, kuriam prašoma paramos, pavadinimas)

4. Projekto įgyvendinimo vieta

(duomenys patikrai vietoje atlikti)

Savivaldybės pavadinimas |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Vietovės pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

5. Bendra projekto vertė su PVM, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Nurodoma projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis su PVM, litais)

6. Bendra projekto vertė be PVM, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Nurodoma projekto vertė su tinkamomis ir netinkamomis finansuoti išlaidomis be PVM, litais)

7. Prašoma paramos suma, Lt

|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Prašoma paramos suma, litais)

8. Planuojama projekto pradžia:

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|

(Nurodoma projekto įgyvendinimo pradžia po paraiškos pateikimo, išskyrus prieš paraiškos pateikimą patirtas išlaidas)

9. Planuojama projekto pabaiga:

|_|_|_|_| |_|_| |_|_|

(Nurodoma planuojama paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai data (metai/mėnuo/diena)

10. Asmuo, atsakingas už projektą

(vardas, pavardė):

(pildyti, jei tai ne pareiškėjas)

Kontaktinio tel. Nr.

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

(Pildoma, jei tai ne pareiškėjas, nurodant pareiškėjo įgalioto asmens, kuris bus atsakingas už projekto įgyvendinimo priežiūrą ir ataskaitų rengimą projekto įgyvendinimo metu, vardas, pavardė, tel. Nr.)

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

IV. PROJEKTO SANTRAUKA

Trumpas projekto esmės aprašymas

(Trumpai (ne daugiau kaip 1/2 psl.) paaiškinama:

konkretūs svarbiausi veiklos plėtros etapai ir uždaviniai;

išsamūs duomenys apie investicijas ir bet kokią kitą veiklą, susijusią su projektu;

vieta, kurioje bus įgyvendinamas projektas;

kokioms problemoms spręsti reikalingas projektas, kodėl ir kam reikalingi projekto rezultatai?;

kaip pareiškėjas susijęs su spręstina problema ir kodėl būtent jis teikia paraišką?;

kodėl pasirinktas būtent toks problemos sprendimo būdas?;

kaip projektas atitinka KPP priemonę?;

kokie projekto parengimo darbai jau atlikti?;

kas bus atsakingas už projekto įgyvendinimą, kaip bus organizuojamas projekto įgyvendinimas?)

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

V. Projekto priežiūros rodikliai (pildoma atsižvelgiant į projekto pobūdį)

(Lentelės 1, 2 ir 3 eilutėse nurodomas atkurtas pažeistų miškų plotas, pastatytų ir (arba) rekonstruotų stebėjimo bokštų kiekis ir įrengtų ir (arba) rekonstruotų mineralizuotų juostų ilgis (km) paraiškos pateikimo dieną ir konkrečiais metais projekto įgyvendinimo laikotarpiu.)

 

Rodikliai

Matavimo vnt.

Paraiškos pateikimo metai

20____

Projekto įgyvendinimo laikotarpis

 

20__

20__

20__

20__

20__

1.

Atkurtas pažeistų miškų plotas

ha

.........

 

 

 

 

 

2.

Pastatytų ir (arba) rekonstruotų stebėjimo bokštų skaičius

vnt.

.........

 

 

 

 

 

3.

Įrengtų ir (arba) rekonstruotų mineralizuotų juostų ilgis

km

.........

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

VI. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

(Pateikiamos tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos ir rūšys, kaina be PVM, PVM, bendra suma su PVM ir konkrečioms išlaidoms prašoma paramos suma.)

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Suma be PVM, Lt

PVM, Lt

Bendra suma su PVM, Lt

Prašoma paramos suma, Lt

Iš paramos lėšų netinkama finansuoti PVM suma, kuri apmokama iš šiam tikslui skirtų ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, Lt

 

Pirmosios veiklos srities:

 

 

 

 

 

1.

Miško plotų atkūrimo išlaidos

 

 

 

 

 

1.1...

 

 

 

 

 

 

2.

Priešgaisrinių priemonių išlaidos

 

 

 

 

 

2.1...

 

 

 

 

 

 

3.

Pažeisto miško atkūrimo projekto parengimo išlaidos

 

 

 

 

 

3.1...

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Antrosios veiklos srities:

 

 

 

 

 

1.

Miško gaisrų prognozavimo ir stebėjimo priemonės

 

 

 

 

 

1.1...

 

 

 

 

 

 

2.

Informacinių ženklų ir stendų įrengimo, leidinių ir vaizdo medžiagos priešgaisrine tematika rengimo ir sklaidos išlaidos

 

 

 

 

 

2.1...

 

 

 

 

 

 

3.

Priešgaisrinių mineralizuotų juostų įrengimo mechanizmai

 

 

 

 

 

3.1...

 

 

 

 

 

 

4.

Vandens paėmimo vietų, dirbtinių vandens saugyklų įrengimo išlaidos

 

 

 

 

 

4.1...

 

 

 

 

 

 

5.

Priešgaisrinių veiksmų plano ar operatyvinio miško gaisrų gesinimo plano parengimo išlaidos

 

 

 

 

 

5.1...

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

VII. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS

(Nurodomos planuojamos projekte išlaidų kategorijos, jų pirkimo suma be PVM, pirkimo suma su PVM ir šių išlaidų patyrimo trukmė.)

Nr.

Išlaidų pavadinimas

Pirkimo suma be PVM, Lt

Pirkimo suma su PVM, Lt

Trukmė, mėn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

VIIi. TINKAMŲ FINANSUOTI IŠLAIDŲ pagrindimas

(Šioje lentelėje trumpai pagrįskite, kodėl šios išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti ir kaip jos prisidės prie projekto tikslų įgyvendinimo. Turi būti atidžiai užpildyta ir pagrista, kad neliktų abejonių dėl išlaidų pagrįstumo. Nepagristos, abejotinos ir nebūtinos projektui įgyvendinti išlaidos gali būti pripažintos netinkamomis finansuoti paramos lėšomis, o tinkamų išlaidų bendra suma ir atitinkamai paramos dydis sumažinami.)

 

Išlaidų pavadinimas

Pagrindimas

 

Pirmosios veiklos srities:

 

1.

Miško plotų atkūrimo išlaidos

 

1.1...

 

 

2.

Priešgaisrinių priemonių išlaidos

 

2.1...

 

 

3.

Pažeisto miško atkūrimo projekto parengimo išlaidos

 

3.1...

 

 

 

Antrosios veiklos srities:

 

1.

Miško gaisrų prognozavimo ir stebėjimo priemonės

 

1.1...

 

 

2.

Informacinių ženklų ir stendų įrengimo, leidinių ir vaizdo medžiagos priešgaisrine tematika rengimo ir sklaidos išlaidos

 

2.1...

 

 

3.

Priešgaisrinių mineralizuotų juostų įrengimo mechanizmai

 

3.1...

 

 

4.

Vandens paėmimo vietų, dirbtinių vandens saugyklų įrengimo išlaidos

 

4.1...

 

 

5.

Priešgaisrinių veiksmų plano ar operatyvinio miško gaisrų gesinimo plano parengimo išlaidos

 

5.1...

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

IX. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodoma, kaip pareiškėjas numato finansuoti projektą, iki bus gauta parama. Jeigu projekte yra numatytos investicijos, netinkamos finansuoti paramos lėšomis, tačiau būtinos projektui įgyvendinti, jos turi būti įskaičiuotos į projekto vertę ir turi būti užtikrintas jų finansavimas. Projekto finansavimo šaltiniai turi atitikti projekto vertę su PVM.)

 

Šaltinis

Suma, Lt

Nuoroda į patvirtinantį dokumentą / informacijos šaltinį

1.

Paramos lėšos

(nurodomos paramos lėšos, nukreiptos kitam projekto etapui finansuoti)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

2.

Lėšos PVM finansuoti, skiriamos iš Žemės ūkio ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų

 

 

3.

Pareiškėjo lėšos

(nurodomos turimos lėšos, projekto įgyvendinimo laikotarpiu iš veiklos planuojamos gauti lėšos, skirtos projektui finansuoti)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

4.

Paskola

(Nurodoma paskola, pagrįsta dokumentais, įrodančiais paskolos suteikimo galimybę)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

5.

Kitos projektui finansuoti numatomos naudoti lėšos

(nurodomos kitos projektui finansuoti skirtos lėšos)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

6.

Iš viso (1+2+3+4+5)

(1–5 eilučių suma)

|_|_|_|_|_|_|_|_|

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

X. Informacija apie žemėS valdAS

(Pateikiama informacija apie valdomus (prognozuojamus valdyti) miško plotus (ha). Pildant turi būti pateikta informacija apie esančias (prognozuojamas) miško gaisrų prevencines priemones, miško gaisrų prognozavimo ir stebėjimo priemones.)

 

Ataskaitiniai 20____metai

Paraiškos pateikimo dieną

Prognozė

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

___ metai

11

22

1

2

1

2

1

2

1

2

1

2

1

2

1. Miško plotas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Miško priešgaisrinės priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.1...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Miško gaisrų prognozavimo ir stebėjimo priemonės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.1...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

________________

1 Nuosavybės teise valdoma žemė.

2 Nuomos, panaudos ar kitais pagrindais valdoma žemė.

 

Xi. INFORMACIJA APIE EB PARAMĄ

(Pažymimas kryžiuku „X“ atsakymas „Taip“, jei pareiškėjas yra gavęs paramą, ir „Ne“, jei paramos pareiškėjas dar nėra gavęs. Teigiamo atsakymo atveju pareiškėjas turi užpildyti lentelę, nurodydamas priemonės, pagal kurią gavo paramą, pavadinimą, jam skirtos paramos sumą ir datą, išmokėtos paramos sumą ir projekto, už kurį skirta parama, įgyvendinimo pabaigą, t. y. paskutinio mokėjimo prašymo pateikimo Agentūrai datą.)

Ar esate gavęs EB bendro finansavimo paramą?

£[] Taip £[] Ne

 

Jei taip, užpildykite šią lentelę:

Priemonės pavadinimas

Paramos suma, Lt

Paramos skyrimo data

Išmokėta paramos suma, Lt

Projekto įgyvendinimo pabaiga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

XII. KITA INFORMACIJA

(Šioje lentelėje pareiškėjas atsako į pateiktus klausimus, užbraukdamas kryželiu langelį ties žodžiu „Taip“ arba „Ne“.)

1.

Ar esate gavęs EB paramą miškų sektoriuje?

£[] Taip £[] Ne

2.

Ar esate gavęs EB paramą pagal šią priemonę?

£[] Taip £[] Ne

3.

Ar ankstesnis projektas jau įgyvendintas? (pildoma, jei 2 punkte pažymėta „Taip“)

£[] Taip £[] Ne e

4.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybine mokesčių inspekcija?

£[] Taip £[] Ne

5.

Ar esate atsiskaitęs su Valstybiniu socialinio draudimo fondu?

£[] Taip £[] Ne

6.

Ar projektas skirtas stichinių nelaimių ir gaisrų pažeistiems miškams atkurti? (pildoma, jei paramos prašoma pažeistiems miškams atkurti)

£[] Taip £[] Ne

7.

Ar priešgaisrinės juostos rengiamos plotuose, kuriems neteikiama apželdinimo bei agrarinė aplinkosaugos parama? (pildoma, jei paramos prašoma priešgaisrinių juostų įrengimui ir priežiūrai)

£[] Taip £[] Ne

8.

Ar įsipareigojate viešinti gautą paramą3? Kokias viešinimo priemones naudosite?

£[] Taip £[] Ne

Nurodyti viešinimo priemones

 

Pareiškėjo parašas _____________

 

_________________

3 Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2007 m. balandžio 26 d. įsakymas Nr. 3D-191 „Dėl Informavimo apie Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 metų programą ir suteiktos paramos viešinimo taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2007, Nr. 48-1868).

 

XIII. PATEIKIAMi DOKUMENTAI

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti X

Puslapių skaičius

1.

Pažeisto miško atkūrimo projektas, miškotvarkos projektas, priešgaisrinių veiksmų planas, operatyvinis miško gaisrų gesinimo planas4

£[]

|_|_|

2.

Juridinio asmens steigimo dokumentai

£[]

|_|_|

3.

Juridinio asmens kompetentingo organo pritarimo parengtai paraiškai protokolo išrašas, patvirtintas pareiškėjo įgalioto asmens iki paraiškos pateikimo

£[]

|_|_|

4.

Dokumentai, užtikrinantys tinkamą projekto finansavimo šaltinį

£[]

|_|_|

5.

Prekių, darbų ar paslaugų teikėjų komerciniai pasiūlymai arba kiti dokumentai, pagrindžiantys numatytų tinkamų finansuoti išlaidų vertę

£[]

|_|_|

6.

Dokumentai, patvirtinantys nekilnojamojo turto, tiesiogiai susijusio su projekto įgyvendinimu, valdymo faktą (nuosavybės ar valdymo teisę patvirtinantys dokumentai) (nereikia dėl nekilnojamojo turto, dėl kurio paramos neprašoma)

£[]

|_|_|

7.

Numatomų statybos / rekonstrukcijos darbų projektiniai dokumentai (pateikiamos statinio techninio projekto bendroji, sklypo sutvarkymo (sklypo plano), architektūros, technologijos, statybos skaičiuojamosios kainos nustatymo dalys) (jei jiems prašoma paramos)

£[]

|_|_|

8.

Statinio techninio projekto statybos skaičiuojamosios kainos dalies ekspertizės išvada ir statybos/rekonstrukcijos leidimas (gali būti pateiktas ne vėliau kaip iki pirmojo mokėjimo prašymo pateikimo dienos)

£[]

|_|_|

9.

Pažyma dėl stichinės nelaimės ar gaisro pažeisto miško nustatymo fakto (jei paramos prašoma pažeisto miško atkūrimui)

£[]

|_|_|

10.

Pažyma dėl miško teritorijos priskyrimo didelės ar vidutinės gaisrų rizikos plotams (jei paramos prašoma gaisrų prevencinėms priemonėms ir pagal antrąją veiklos sritį)

£[]

|_|_|

11.

Leidimas kirsti mišką arba Pranešimas apie ketinimus kirsti mišką, kai šie dokumentai privalomi pagal teisės aktų reikalavimus (pateikiama, jei prašoma paramos nuo stichijos nukentėjusio miško ploto sutvarkymui)

£[]

|_|_|

12.

Kiti dokumentai

£[]

|_|_|

 

________________

4 Veiklos sričiai „Stichinių nelaimių ar gaisrų paveiktų miškų atkūrimas ir prevencinės priemonės“ – miško atkūrimo projektas (jei paramos prašoma pažeistam miškui atkurti), miškotvarkos projektas (jei paramos prašoma gaisrų prevencinėms priemonėms); veiklos sričiai „Bendrosios valstybinės miško priešgaisrinės apsaugos sistemos gerinimas“– priešgaisrinių veiksmų planas ar operatyvinis miško gaisrų gesinimo planas.

 

Pareiškėjo parašas _____________

 


XIV. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

 

 

Aš, pretenduodamas gauti paramą pagal priemonę Miškininkystės potencialo atkūrimas ir prevencinių priemonių įdiegimas, pasirašydamas šioje paraiškoje, patvirtinu, kad:

1. šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija, mano žiniomis ir įsitikinimu, yra teisinga;

2. iki paraiškos pateikimo užregistravau valdos duomenis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre ir žinau, kad tik iš Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registro gautus duomenis Agentūra panaudos priimdama sprendimą dėl paramos suteikimo ir (arba) nesuteikimo ir (ar) sankcijų taikymo;

3. prašoma parama yra minimali projektui įgyvendinti reikalinga suma;

4. nesu pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Bendrijos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų;

5. man nėra iškelta byla dėl bankroto, nesu likviduojamas;

6. man nežinomos kitos nenurodytos priežastys, dėl kurių projektas negalėtų būti įgyvendintas ar jo įgyvendinimas būtų atidedamas, arba dėl kurių projektas nebūtų įgyvendintas nustatytu laikotarpiu;

7. paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją);

8. sutinku, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi informacinėje sistemoje;

9. sutinku, kad mano tinkamumas gauti paramą bus vertinamas pagal mano pateiktus ir atitinkamais dokumentais pagrįstus duomenis bei viešuosiuose registruose esančius duomenis;

10. esu informuotas, kad duomenys apie gaunamą (gautą) paramą bus viešinami visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduoti audito ir tyrimų institucijoms, siekiant apsaugoti Bendrijos finansinius interesus, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

11. sutinku, kad informacija apie mano pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos kodą ir prašomą paramos sumą, būtų skelbiama Agentūros interneto svetainėje ir visa su šiuo projektu susijusi informacija būtų naudojama statistikos, vertinimo bei tyrimų tikslams;

12. įsipareigoju klaidingai apskaičiuotą ir pervestą į mano atsiskaitomąją sąskaitą paramos sumą ir iš paramos lėšų netinkamą finansuoti PVM sumą, kuri apmokėta iš šiam tikslui skirtų Ministerijos bendrųjų valstybės biudžeto asignavimų, grąžinti Agentūrai;

13. žinau, kad Agentūra gali patikrinti pateiktus duomenis bei atlikti patikrą vietoje ir gauti papildomos informacijos apie mano projektą ir su juo susijusią veiklą. Pateiktus duomenis kontrolės tikslams gali panaudoti ir kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.

14. sutinku, kad paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos administravimo informacinėse sistemose ir kad Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

15. Užtikrinu, kad Agentūrai pateikta atsiskaitomoji sąskaita priklausys man ir prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius banko sąskaitos numerį.

(pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigos)

(parašas)

(vardas, pavardė)

 


Jei projektą parengė ir paraišką padėjo užpildyti konsultantas, nurodykite:

 

Konsultanto vardas ir pavardė

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Institucijos pavadinimas

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

Telefono ir fakso Nr.

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|

PASTABA. Pareiškėjo pateikti duomenys bus apdoroti elektroniniu būdu, juos kontrolės tikslais gali panaudoti Agentūra, kitos susijusios Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos institucijos.

 

Pareiškėjo parašas _____________

_________________