Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL Lietuvos Respublikos vyriausybės 2004 m. BALANDŽIO 28 d. nutarimo nr. 482 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO 104 STRAIPSNIO NUOSTATŲ ĮGYVENDINIMO“ paKEITIMO
2007 m. gruodžio 19 d. Nr. 1362
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimą Nr. 482 „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 104 straipsnio nuostatų įgyvendinimo“ (Žin., 2004, Nr. 69-2393):
1.1. Išdėstyti preambulę taip:
„Atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (Žin., 2004, Nr. 63-2243; 2007, Nr. 80-3220) 104 straipsnio, 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2006 m. lapkričio 20 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1791/2006 (OL 2006 L 363, p. 1), nuostatas ir Europos ekonominės erdvės sutartį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
1.2. Išdėstyti 1 punktą taip:
1.3. Išdėstyti 2 punktą taip:
„2. Įgalioti:
2.1. Muitinės departamentą prie Finansų ministerijos (toliau vadinama – Muitinės departamentas) – parengti ir patvirtinti Lietuvos Respublikos muitinei teikiamos garantijos sumos apskaičiavimo, tikslinimo, taip pat garantijos dokumentų priėmimo ir naudojimo taisykles;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1362
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 28 d. nutarimo Nr. 482 redakcija)
Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašAS
1. Atvejų, kada mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, aprašas (toliau vadinama – šis Aprašas) nustato atvejus, kai mokesčių administratorius, siekdamas užtikrinti tinkamą mokestinių prievolių įvykdymą (įskaitant mokesčio permokos (skirtumo) įskaitymo ir grąžinimo pagrįstumą), turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme (Žin., 2004, Nr. 63-2243) ir kituose mokesčių įstatymuose vartojamas sąvokas. Asmens dalyvio sąvoka atitinka juridinio asmens dalyvio sąvoką, apibrėžtą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.45 straipsnyje.
3. Mokesčių administratorius turi teisę pareikalauti, kad mokesčių mokėtojas pateiktų laidavimo arba garantijos dokumentą, pagal kurį laiduotojas arba garantas įsipareigoja įvykdyti mokesčio mokėtojo mokestines prievoles, jeigu šios nebus vykdomos atitinkamų mokesčių įstatymų nustatytais terminais, šiais atvejais:
3.1. individualią veiklą vykdantis gyventojas, individualios įmonės savininkas, asmenį kontroliuojantis asmuo, juridinio asmens organo (išskyrus stebėtojų tarybą ir dalyvių susirinkimą) narys, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas ar asmuo, turintis įgaliojimus asmens vardu ir dėl jo interesų atlikti visus teisinius veiksmus, susijusius su asmens ekonomine veikla, ikiteisminio tyrimo metu yra įtariamasis ar kaltinamasis baudžiamojoje byloje dėl nusikaltimų ir (arba) baudžiamųjų nusižengimų finansų sistemai arba ekonomikai ir verslo tvarkai ar dėl dokumento suklastojimo ar disponavimo suklastotu dokumentu, ar dėl sukčiavimo arba turtinės žalos padarymo apgaule, arba kuris nors iš nurodytų asmenų yra teistas ir teistumas nėra išnykęs dėl kurio nors iš nurodytų nusikaltimų ir (arba) baudžiamųjų nusižengimų;
3.2. asmuo nėra pateikęs visų privalomų deklaracijų ar apyskaitų ir (arba) turi 5 tūkstančių litų sumą viršijančią atitinkamo mokesčio mokestinę nepriemoką (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);
3.3. individualios įmonės savininkas, asmenį kontroliuojantis asmuo, juridinio asmens organo (išskyrus stebėtojų tarybą ir dalyvių susirinkimą) narys, vyriausiasis buhalteris (buhalteris) arba struktūrinio padalinio, tvarkančio apskaitą, vadovas ar asmuo, turintis įgaliojimus asmens vardu ir dėl jo interesų atlikti visus teisinius veiksmus, susijusius su asmens ekonomine veikla, buvo bausti administracine nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodeksą (Žin., 1985, Nr. 1-1) už kurį nors iš šių pažeidimų:
3.3.2. ataskaitų ir dokumentų apie savo (fizinio asmens), įmonės, įstaigos arba organizacijos pajamas, turtą, pelną ir mokesčius pateikimo tvarkos pažeidimą, padarytą pakartotinai ar siekiant nuslėpti arba nuslepiant mokesčius;
3.4. asmens dalyvis arba asmuo, turintis įgaliojimus asmens vardu ir dėl jo interesų atlikti visus teisinius veiksmus, susijusius su asmens ekonomine veikla:
3.4.1. atstovavo įmonei, kuri faktinės veiklos nevykdė, bet dalyvavo (tiesiogiai arba per tarpininkus) sandoriuose, kurie yra arba buvo vykdomi pažeidžiant teisės aktus;
3.4.2. buvo arba yra kito asmens dalyvis ir jam priklausiusios akcijos (dalys, pajai) nebuvo realiai perleistos (akcijų (dalių, pajų) tariami pirkėjai neegzistuoja arba nurodyti akcijų (dalių, pajų) pirkėjai neigia pirkimo faktą, arba kita), nors buvo pateikti duomenys, kurie patvirtina, kad akcijos (dalys, pajai) buvo perleistos;
3.4.3. buvo arba yra asmuo, turintis įgaliojimus asmens vardu ir dėl jo interesų atlikti visus teisinius veiksmus, susijusius su asmens ekonomine veikla, ir šio asmens akcijos (dalys, pajai) nebuvo realiai perleistos (akcijų (dalių, pajų) tariami pirkėjai neegzistuoja arba nurodyti akcijų (dalių, pajų) pirkėjai neigia pirkimo faktą, arba kita), nors buvo pateikti duomenys, kurie patvirtina, kad akcijos (dalys, pajai) buvo perleistos;
3.5. ikiteisminio tyrimo įstaiga ar prokuroras pateikia mokesčių administratoriui duomenis apie pradėtą asmens veiklos tyrimą dėl nusikalstamos veikos, jeigu tai yra susiję arba gali būti susiję su netinkamu mokestinių prievolių vykdymu;
3.6. asmuo vykdė sandorius (tiesiogiai ar per tarpininkus), kurie turėjo įtaką mokestinės prievolės dydžiui, su asmenimis, kurie:
3.6.1. nedeklaravo mokesčių ir (arba) turi 5 tūkstančių litų sumą viršijančią atitinkamo mokesčio mokestinę nepriemoką (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas);
3.6.2. teisės aktų nustatyta tvarka nėra įregistruoti Mokesčių mokėtojų registre ir (arba) Pridėtinės vertės mokesčio mokėtojų registre;
3.6.4. buvo išregistruoti iš pridėtinės vertės mokesčio (toliau vadinama – PVM) mokėtojų registro mokesčių administratoriaus iniciatyva Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 35-1271) nustatytais pagrindais arba buvo pradėta jų išregistravimo procedūra;
3.7. asmuo dėl Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 75 straipsnio 3 dalyje nurodytų priežasčių buvo išregistruotas iš PVM mokėtojų mokesčių administratoriaus iniciatyva;
3.8. teismo sprendimu yra sustabdytas mokesčių administratoriaus priimto sprendimo išregistruoti PVM mokėtoją iš PVM mokėtojų registro vykdymas;
3.9. prašoma įskaityti ir (arba) sugrąžinti PVM skirtumą, susidariusį dėl 0 procentų PVM tarifo taikymo Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 53 straipsnio 1 dalies 1–5 punktuose nurodytam prekių tiekimui;
3.10. prašymą įskaityti (grąžinti) PVM skirtumą pateikia PVM mokėtojas, kurio patiektoms prekėms (suteiktoms paslaugoms) vietoj pritaikytojo 0 procentų PVM tarifo buvo pritaikytas standartinis (ar lengvatinis, jeigu jis nustatytas) PVM tarifas (ar suteiktos paslaugos buvo nepripažintos suteiktomis už šalies teritorijos ribų) dėl nepakankamų įrodymų, kad reikia taikyti 0 procentų PVM tarifą (arba pripažinti paslaugas suteiktomis už šalies teritorijos ribų), o mokesčių administratoriaus papildomai apskaičiuotas PVM dar nėra sumokėtas, išskyrus atvejus, kai dėl to vyksta mokestinis ginčas;
3.11. įskaitomas (grąžinamas) PVM skirtumas daugiausia susidarė dėl prekių ir (arba) paslaugų įsigijimo iš PVM mokėtojų, kurių PVM mokestinis laikotarpis yra kalendorinis pusmetis, o mokestinis laikotarpis, kurį šiems PVM mokėtojams atsirado prievolė apskaičiuoti pardavimo PVM, dar nepasibaigė;
3.12. įskaitomas (grąžinamas) PVM skirtumas susidarė dėl prekių ir (arba) paslaugų, kurių pardavimo sandoriuose (tiesiogiai arba per tarpininkus) dalyvavo PVM mokėtojai:
3.13. taikoma (numatoma taikyti) abipusio susitarimo procedūra, numatyta Lietuvos Respublikos sudarytose ir taikomose dvigubo apmokestinimo išvengimo sutartyse arba 2004 m. gruodžio 8 d. Konvencijoje dėl Čekijos Respublikos, Estijos Respublikos, Kipro Respublikos, Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos, Vengrijos Respublikos, Maltos Respublikos, Lenkijos Respublikos, Slovėnijos Respublikos ir Slovakijos Respublikos prisijungimo prie Konvencijos dėl dvigubo apmokestinimo išvengimo koreguojant asocijuotų įmonių pelną (Žin., 2006, Nr. 82-3265), ir sprendžiamas klausimas dėl mokestinės nepriemokos priverstinio išieškojimo procedūros nepradėjimo (sustabdymo);
3.14. pateikiamas prašymas (-ai) grąžinti (įskaityti) PVM permoką (skirtumą), susidariusią dėl nekilnojamojo turto įsigijimo, o PVM mokėtojas nėra pradėjęs vykdyti PVM apmokestinamos veiklos;
3.15. asmuo, nepasibaigus mokestiniam laikotarpiui, pateikia prašymą grąžinti gyventojų pajamų mokestį už parduotą turtą ir, išnagrinėjus pateiktus duomenis, nustatoma, kad gyventojas gali vykdyti neregistruotą individualią veiklą ir yra būtina atlikti viso mokestinio laikotarpio mokestinį tyrimą ir (arba) mokestinį patikrinimą;
3.16. asmenys, tiekiantys ar naudojantys akcizais apmokestinamas prekes, kurioms taikomos akcizų lengvatos, šias prekes panaudojo ne pagal paskirtį;
3.17. laidavimo ar garantijos pateikimas numatytas mokesčių įstatymuose, Europos Bendrijos muitų teisės aktuose, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos muitinės įstatymo (Žin., 2004, Nr. 73-2517) 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte, ir jų taikymą reglamentuojančiuose teisės aktuose.