LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS 2006 M. BALANDŽIO 27 D. ĮSAKYMO NR. 4-143 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTERIJOS PROGRAMŲ LĖŠŲ PROJEKTŲ VEIKLAI FINANSUOTI, KAPITALUI FORMUOTI IR SUBSIDIJOMS ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2007 m. spalio 26 d. Nr. 4-452

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 921 (Žin., 1998, Nr. 67-1957; 2001, Nr. 61-2186; 2004, Nr. 175-6489), 6.2.16 punktu,

pakeičiu Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos programų lėšų, teikiamų projektų veiklai finansuoti ir kapitalui formuoti, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2006 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. 4-143 (Žin., 2006, Nr. 54-1966 ir Nr. 80-3167) „Dėl Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos programų lėšų projektų veiklai finansuoti, kapitalui formuoti ir subsidijoms administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir 10 priedą išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

ŪKIO MINISTRAS                                                                                           VYTAS NAVICKAS


Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos

programų lėšų projektų veiklai finansuoti,

kapitalui formuoti ir subsidijoms

administravimo taisyklių

10 priedas

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2007 m. spalio 26 d. įsakymo

Nr. 4-452 redakcija)

 

VIEŠŲJŲ PASLAUGŲ VERSLUI PROJEKTŲ GRUPĖS APRAŠAS

 

Programa

Smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros ir skatinimo strategijos įgyvendinimas

Programos tikslas

Sudaryti palankias sąlygas pradėti ir plėtoti verslą, skatinti verslumą ir mažų bei vidutinių įmonių konkurencingumą

Programos uždavinys

Plėtoti viešųjų paslaugų verslui teikimą

Sąvokos

Viešosios paslaugos verslui – informacijos, konsultacijų, mokymų, kvalifikacijos kėlimo ar perkvalifikavimo, metodinių ir kitų paslaugų verslo pradžios, verslo planavimo, finansavimo šaltinių paieškos, finansų tvarkymo, personalo valdymo ir kitais verslui aktualiais klausimais įvairiomis komunikacijos priemonėmis teikimas lengvatinėmis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir (arba) fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą

Prioritetai

Prioritetai:

– projektas užtikrina viešųjų paslaugų verslui prieinamumą regione;

– projektas skatina verslumą regione, prisideda prie naujų įmonių steigimo ir naujų darbo vietų kūrimo;

– projektas sudaro galimybes verslą pradėti ketinantiems asmenims ir naujoms įmonėms lengvatinėmis sąlygomis gauti viešąsias paslaugas, kurių projekto vykdymo teritorijoje neteikia kiti juridiniai asmenys arba jų teikiamos analogiškos paslaugos yra finansiškai neprieinamos pradedantiesiems verslininkams;

– projektas prisideda prie regiono įmonių konkurencingumo didinimo (įmonių inovatyvumo, produktyvumo, produktų ir paslaugų kokybės, eksporto augimo ir pan.)

Pareiškėjai

Viešosios įstaigos, kurių viena iš dalininkų yra valstybė ir (arba) savivaldybė ir kurių steigimo dokumentuose numatytas viešųjų paslaugų verslui teikimas

Papildomi reikalavimai

Finansavimas pagal šią projektų grupę skiriamas dviem viešųjų paslaugų verslui paketams:

 

Pirmasis viešųjų paslaugų verslui paketas susideda iš keturių paslaugų grupių: verslo informacijos, konsultacijų, mokymų, organizacinių paslaugų. Pirmojo viešųjų paslaugų verslui paketo apimtis — ne mažiau kaip 800 val.

 

Verslo informacijos, konsultacijų ir mokymu paslaugos šiais klausimais:

 

su viešuoju verslo reguliavimu (reglamentavimu) susijusiais klausimais (įmonės steigimas, mokesčių sistema, darbo teisė, leidimai ir licencijos, viešieji pirkimai ir kt.);

 

įmonės vidaus valdymo klausimais (vadyba, projektų valdymas, kokybės vadyba, žmogiškieji ištekliai, finansų valdymas ir kt.);

 

įmonės aplinkos klausimais (rinkos analizė, vietinė ir regioninė konkurencinė aplinka, partnerių paieška, tarpininkavimas finansinių šaltinių paieškos ir kiti klausimai, eksporto galimybės, internacionalizacija, bendradarbiavimo tinklai ir kt.).

 

Organizacinės paslaugos:

 

verslo informacijos sklaidos renginiai;

verslumo skatinimo kampanijos;

konkursai (geriausios MVĮ);

parodų, pristatymų rengimas;

bendradarbiavimas su įvairiomis institucijomis;

kitos.

 

Antrasis viešųjų paslaugų verslui paketas susideda iš penkių paslaugų grupių: verslo informacijos, konsultacijų, mokymų, organizacinių paslaugų ir ūkio subjektų inkubavimo paslaugų. Antrojo viešųjų paslaugų verslui paketo apimtis — ne mažiau kaip 1000 val.

 

Verslo informacijos, konsultacijų ir mokymų paslaugos šiais klausimais:

 

su viešuoju verslo reguliavimu (reglamentavimu) susijusiais klausimais (įmonės steigimas, mokesčių sistema, darbo teisė, leidimai ir licencijos, viešieji pirkimai ir kt.);

įmonės vidaus valdymo klausimais (vadyba, projektų valdymas, kokybės vadyba, žmogiškieji ištekliai, finansų valdymas ir kt.);

įmonės aplinkos klausimais (rinkos analizė, vietinė ir regioninė konkurencinė aplinka, partnerių paieška, tarpininkavimas finansinių šaltinių paieškos ir kitais klausimais, eksporto galimybės, internacionalizacija, bendradarbiavimo tinklai ir kt.).

 

Organizacinės paslaugos:

 

verslo informacijos sklaidos renginiai;

verslumo skatinimo kampanijos;

konkursai (geriausios MVĮ);

parodų, pristatymų rengimas;

bendradarbiavimas su įvairiomis institucijomis;

kitos.

 

Ūkio subjektu inkubavimo paslaugos:

 

verslo planų rengimas inkubuojamoms įmonėms;

inkubuojamų įmonių verslo planų įgyvendinimo stebėsena;

duomenų bazių apie inkubuojamas įmones kūrimas ir jų administravimas;

inkubuojamų įmonių buhalterinės apskaitos tvarkymas;

inkubuojamų įmonių reklama;

biuro paslaugos inkubuojamoms įmonėms;

kitos.

 

Pastabos:

1. Projekte turi būti numatytas paslaugų teikimas pagal visas konkrečiame pakete įvardytas paslaugų grupes.

2. Pareiškėjas, įvertinęs vietos verslininkų poreikius, projekte numato, kokias konkrečias paslaugas numatoma teikti pagal vykdomo paketo kiekvieną paslaugų grupę.

3. Pareiškėjas, įvertinęs vietos verslininkų poreikius, projekte numato, kiek valandų numatoma skirti kiekvienai vykdomo projekto paketo paslaugų grupei.

4. Pareiškėjas gali teikti paslaugas ir kitais vietos verslininkams aktualiais klausimais, kurie nėra nurodyti konkretaus paketo paslaugų aprašyme, išskyrus kompiuterinio raštingumo ir anglų kalbos mokymus

Administruojančioji institucija

Viešoji įstaiga Lietuvos verslo paramos agentūra

Finansavimo rūšis

Projekto veiklos finansavimas;

pagal šią projektų grupę gali būti taikomas iki 50 procentų avansinis mokėjimas

Mažiausias leistinas finansavimo dydis

Didžiausias leistinas finansavimo dydis

Pirmasis viešųjų paslaugų verslui paketas – iki 90 tūkst. Lt;

antrasis viešųjų paslaugų verslui paketas – iki 120 tūkst. Lt;

atskirais atvejais dėl projektų finansavimo dydžio sprendžia verslo projektų atrankos komitetas, atsižvelgdamas į turimas lėšas ir pateiktų projektų skaičių

Didžiausias leistinas lėšų projekto veiklai finansuoti skyrimo intensyvumas

Iki 100 proc. projekto veiklai finansuoti

Didžiausias leistinas lėšų kapitalui formuoti skyrimo intensyvumas

Tinkamos išlaidos

(klasifikacija pagal Taisyklių 5 priedą)

Projekto veiklos biudžetas:

1. Projekto administravimas:

1.1. ūkio subjekto vadovo:

1.1.1. darbo užmokestis;

1.1.2. socialinio draudimo įmokos;

1.1.3. įmoko s į garantinį fondą;

1.2. ūkio subjekto vyr. buhalterio:

1.2.1. darbo užmokestis;

1.2.2. socialinio draudimo įmokos;

1.2.3. įmoko s į garantinį fondą

Pastaba. Į biudžetą įtraukiamos išlaidos už planuojamą apskaičiuoti ir išmokėti darbo užmokestį už darbo laiką, kurį ūkio subjekto vadovas ir vyr. buhalteris planuoja dirbti administruodami projektą.

Su darbo užmokesčiu susijusios išlaidos turi būti apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo laiką, dirbtą administruojant projektą, ir už kasmetines atostogas, atsižvelgiant tik į konkretaus asmens projekte dirbtą laiką. Netinkamos išlaidos – premijos, išeitinės išmokos, mokėjimas į pensijų fondus (išskyrus privalomus mokėjimus). Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio.

Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos (30,98 proc.).

Įmokos į Garantinį fondą- darbdavio mokamos įmokos į Garantinį fondą (0,2 proc.).

Administravimui skirto laiko faktiniam apskaičiavimui yra pildomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai.

1.3. Biuro prekės ir pašto paslaugos

Pastaba. Išlaidoms priskiriamos kanceliarinės prekės ir pašto išlaidos. Visos šios išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su administravimo reikmėmis.

1.4. Transporto priemonių nusidėvėjimas

Pastaba. Tinkamos yra projektui vykdyti reikalingų ir projektui vykdyti naudojamų nuosavų transporto priemonių nusidėvėjimo sąnaudos.

Jeigu transporto priemonės naudojamos ne vien projektui vykdyti, bet ir kitai veiklai, tinkama yra tik ta sąnaudų suma, kuri tiesiogiai susijusi su projekto vykdymu.

2. Projekto vykdymas

2.1. Darbo užmokestis (tiesioginės išlaidos)

2.2. Socialinio draudimo įmokos (tiesioginės išlaidos)

2.3. Įmokos į Garantinį fondą (tiesioginės išlaidos)

Pastaba. Tai tiesiogiai vykdančio projektą personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už dienas (valandas), dirbtas vykdant projektą. Su darbo užmokesčiu susijusios išlaidos turi būti apskaičiuotos ir išmokėtos už darbo laiką, dirbtą vykdant projektą, ir už kasmetines atostogas, atsižvelgiant tik į konkretaus asmens projekte dirbtą laiką. Darbo dienos (valandos) įkainis neturi viršyti darbo sutartyje nustatyto įkainio.

Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos (30,98 proc.).

Įmokos į Garantinį fondą- darbdavio mokamos įmokos į Garantinį fondą (0,2 proc.).

Ūkio subjekto vadovas ir vyr. buhalteris gali vykdyti projektą, jeigu verslininkų konsultavimas ir mokymas nustatytas jų pareigybės aprašyme. Projekto vykdymo laiko faktiniam apskaičiavimui yra pildomi darbo laiko apskaitos žiniaraščiai.

Biudžeto lentelėje darbuotojai turi būti išvardyti atskirose eilutėse, nurodomos jų pareigos.

2.4. Komandiruotės (tiesioginės išlaidos)

2.5. Paslaugos, prekės (tiesioginės išlaidos):

2.5.1. mokymo paslaugos – netinkamos išlaidos;

2.5.2. renginių organizavimo paslaugos – netinkamos išlaidos;

2.5.3. viešinimo paslaugos;

2.5.4. audito paslaugos – netinkamos išlaidos;

2.5.5. vertimo paslaugos – netinkamos išlaidos;

2.5.6. spausdinimo paslaugos;

2.5.7. kitos tiesioginės projekto išlaidos (detalizuojamos).

2.6. Konsultantų, ekspertų ir lektorių paslaugos (tiesioginės išlaidos), iš jų:

2.6.1. pagal autorines sutartis.

Pastaba. Išlaidos tinkamos tik tuo atveju, jeigu projekto intensyvumas mažesnis nei 100 proc. (išlaidų intensyvumas pagal autorines sutartis neviršija 50 proc.).

2.7. Įrankių ir įrangos, įrenginių ir mechanizmų nuoma (tiesioginės išlaidos)

2.8. Atsargos (tiesioginės išlaidos):

Pastaba. Projektui vykdyti būtinų atsargų, išskyrus biuro kanceliarines prekes, naudojamas administravimo reikmėms, pirkimo išlaidos.

2.8.1. ūkinės prekės (valymo prekės, tualetinis popierius, netinkamos išlaidos – higienos prekės);

2.8.2. biuro įrangos eksploatacinės priemonės (dažomieji milteliai, USB jungtys);

2.8.3. rašomasis popierius;

2.8.4. kanceliarinės prekės, skirtos projekto veikloms vykdyti.

2.9. Patentavimas — netinkamos išlaidos

2.10. Patalpų nuoma (tiesioginės išlaidos)

Pastaba. Patalpų nuomos išlaidos – tai su projekto vykdymu susijusių patalpų nuomos paslaugų pirkimo išlaidos.

2.11. Komunalinės paslaugos, elektra ir ryšiai (netiesioginės išlaidos*):

Pastaba. Tai su projekto vykdymu susijusių komunalinių, elektros ir ryšių paslaugų pirkimo išlaidos.

2.12. Kitos išlaidos (netiesioginės išlaidos*):

2.12.1. transporto paslaugos (nuomos, kuro, draudimo ir priežiūros (tarp jų einamasis remontas);

2.12.2. patalpų apsaugos paslaugos (patalpų (tarp jų draudimas nuo gaisro);

2.12.3. valymo paslaugos;

2.12.4. biuro įrangos (kopijavimo aparatai, spausdintuvai, kompiuteriai, faksai, telefonai, sinchroninio vertimo, įgarsinimo ir vaizdo įranga) remonto ir priežiūros paslaugos;

2.12.5. buitinių atliekų išvežimo paslaugos.

3. Ilgalaikio turto nusidėvėjimas ir amortizacija (netiesioginės išlaidos):

Pastaba. Išlaidos tinkamos, jeigu projekto intensyvumas mažesnis nei 100 proc. Išlaidos turi būti apskaičiuotos remiantis lėšų gavėjo apskaitos politikos nuostatomis ir susijusios išimtinai tik su projekto vykdymo laikotarpiu.

3.1. ilgalaikio materialiojo turto nusidėvėjimas;

3.2. ilgalaikio nematerialiojo turto amortizacija.

4. Ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos:

4.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos – netinkamos išlaidos;

4.2. ilgalaikio nematerialiojo turto įsigijimo išlaidos – netinkamos išlaidos.

5. Ilgalaikio turto kūrimo išlaidos:

5.1. ilgalaikio materialiojo turto kūrimo išlaidos – netinkamos išlaidos.

 

*Netiesioginių išlaidų priskyrimo projektui koeficientas apskaičiuojamas taip:

K = (PA + PV) / (E x D x V), kur

 

K – netiesioginių išlaidų priskyrimo projektui koeficientas;

PA – darbo laikas, skirtas projektui administruoti (val.);

PV – darbo laikas, skirtas projektui vykdyti (val.);

E – patvirtintas pareigybių (išskyrus pagalbinį personalą) skaičius;

D – darbo dienų skaičius per metus;

V – vidutinė darbo dienos trukmė (val.)

Apribojimai

1. Projekto naudos gavėjai gali būti fiziniai asmenys, ketinantys pradėti verslą, ir (arba) smulkiojo ir vidutinio verslo subjektai.

2. Išlaidos darbo užmokesčiui, privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms ir įmokoms į Garantinį fondą gali sudaryti ne daugiau kaip 70 proc. prašomos sumos.

3. Finansavimas skiriamas tik vienam vieno pareiškėjo atitinkamos savivaldybės teritorijoje vykdomam projektui

Paraiškų vertinimas

Paraiškos vertinamos ir atrenkamos vykdant baigtinę procedūrą. Paraiška atmetama, jei ji surenka mažiau nei 51 balą.

Paraiškos kokybinis vertinimas atliekamas pagal šią vertinimo lentelę:

 

 

Eil. Nr.

Kokybės vertinimo kriterijai

Vertinama

Aukščiausias įvertinimas

Skiriamas įvertinimas

 

 

 

1.

Atitiktis projektų grupei nustatytiems tikslams ir uždaviniams

Projekto aprašymo 1, 2 ir 6 dalis

5

 

 

 

 

2.

Atitiktis prioritetams

Projekto aprašymo 1, 2, 3 ir 4 dalis

30

 

 

 

 

3.

Veiklos rūšių, rezultatų ir pasekmių pagrįstumas

Projekto aprašymo 3, 4 ir 5 dalis

45

 

 

 

 

4.

Biudžeto finansinis efektyvumas

Projekto aprašymo 3 ir 4 dalis; projekto biudžetas

15

 

 

 

 

5.

Institucinis pajėgumas, kompetencija, pasirengimas vykdyti projektą

Paraiškos 3 ir 4 dalis

5

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

100

 

 

 

 

Šioje lentelėje nurodytas kriterijus „Atitiktis prioritetams“ ir šio kriterijaus įvertinimas (30 balų) detalizuojami:

 

 

 

Eil. Nr.

Prioritetai

Aukščiausias įvertinimas

Skiriamas įvertinimas

 

 

 

1.

Projektas užtikrina viešųjų paslaugų verslui prieinamumą regione

5

 

 

 

 

2.

Projektas skatina verslumą regione, prisideda prie naujų įmonių steigimosi ir naujų darbo vietų kūrimo

5

 

 

 

 

3.

Projektas sudaro galimybes verslą pradėti ketinantiems asmenims ir naujoms įmonėms lengvatinėmis sąlygomis gauti viešąsias paslaugas, kurių projekto vykdymo teritorijoje neteikia kiti juridiniai asmenys arba jų teikiamos analogiškos paslaugos yra finansiškai neprieinamos pradedantiesiems verslininkams

10

 

 

 

 

4.

Projektas prisideda prie regiono įmonių konkurencingumo didinimo (įmonių inovatyvumo, produktyvumo, produktų ir paslaugų kokybės, eksporto augimo ir pan.).

10

 

 

 

 

 

Iš viso:

30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

______________