LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
Į S A K Y M A S
dėl valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo
2012 m. kovo 9 d. Nr. A1-135
Vilnius
Vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. liepos 7 d. nutarimo Nr. 852 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymą“ (Žin., 2004, Nr. 107-3991; 2012, Nr. 23-1062) 1.8 punktą:
2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymą Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 172-6355);
2.2. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. gruodžio 14 d. įsakymą Nr. A1-276 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2004, Nr. 182-6738);
2.3. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. kovo 25 d. įsakymą Nr. A1-86 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 41-1323);
2.4. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. rugpjūčio 10 d. įsakymą Nr. A1-225 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2005, Nr. 99-3722);
2.5. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. birželio 23 d. įsakymą Nr. A1-178 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr. 73-2794);
2.6. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. lapkričio 13 d. įsakymą Nr. A1-307 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2006, Nr.125-4775);
2.7. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. kovo 27 d. įsakymą Nr. A1-83 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2007, Nr. 37-1401);
2.8. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. A1-33 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 15-525);
2.9. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. liepos 23 d. įsakymą Nr. A1-267 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2008, Nr. 86-3431);
2.10. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. balandžio 27 d. įsakymą Nr. A1-283 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2009, Nr. 55-2177);
2.11. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymą Nr. A1-342 „Dėl socialinės apsaugos ir darbo ministro 2004 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. A1-261 „Dėl Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2011, Nr. 95-4468).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. A1-135
VALSTYBĖS PAGALBOS TEIKIMO SOCIALINĖMS ĮMONĖMS TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarkos aprašas (toliau – tvarkos aprašas) nustato Lietuvos Respublikos socialinių įmonių įstatymo (Žin., 2004, Nr. 96-3519; 2011, Nr. 155-7352; toliau – Įstatymas) 13 straipsnyje nustatytos valstybės pagalbos teikimo socialinėms įmonėms tvarką.
2. Šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Asistentas – neįgaliųjų socialinės įmonės darbuotojas, padedantis neįgaliam darbuotojui atlikti darbo funkciją, kurios dėl savo negalios nepajėgia atlikti pats neįgalus darbuotojas.
Darbo vietos įsteigimas – materialinių ir teisinių sąlygų neįgaliam darbuotojui atlikti savo darbo funkcijas sudarymas.
Darbo vietos pritaikymas – darbo vietos pritaikymas darbo funkcijoms atlikti pagal neįgalaus darbuotojo specialius poreikius.
Gestų kalbos vertėjas – neįgaliųjų socialinėje įmonėje įdarbintas gestų kalbos vertimo specialistas.
Pareiškėjas – socialinė įmonė, pateikusi paraišką gauti valstybės pagalbą.
Priemonės – socialinės įmonės parengti ar įgyvendinti projektai, kurių įgyvendinimo išlaidoms padengti prašoma valstybės pagalbos.
Kitos šiame tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.
3. Socialinėms įmonėms gali būti skiriama šių rūšių valstybės pagalba:
3.1. subsidija darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms (toliau – subsidija darbo užmokesčiui);
3.2. subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti;
3.3. subsidija tikslinėms asmenų grupėms priklausantiems darbuotojams mokyti (toliau – subsidija mokymui);
3.4. subsidija neįgalių darbuotojų darbo aplinkai, gamybinėms ir poilsio patalpoms pritaikyti (toliau – subsidija aplinkai pritaikyti);
4. Šio tvarkos aprašo 3.4–3.6 punktuose nurodytų rūšių valstybės pagalba skiriama tik neįgaliųjų socialinėms įmonėms.
5. Šio tvarkos aprašo 3.3 punkte nurodyta valstybės pagalba tiems patiems socialinės įmonės darbuotojams, priklausantiems bent vienai tikslinei grupei, mokyti gali būti teikiama ne dažniau kaip kas vieneri metai.
6. Jeigu prekėms ar paslaugoms pirkti numatoma naudoti skirtas valstybės pagalbos lėšas, šie pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) arba nesantiems perkančiąja organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą – Prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) direktoriaus įsakymu.
7. Tinkamų finansuoti išlaidų dalį, kurios nepadengia skiriamos valstybės pagalbos lėšos, pareiškėjas privalo finansuoti nuosavu įnašu. Nuosavu įnašu negali būti laikomos lėšos, skirtos tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo užmokesčiui mokėti, išskyrus šio tvarkos aprašo 3.1 punkte numatytų valstybės pagalbos rūšių išlaidas. Socialinei įmonei tenkančios išlaidos negali būti padengiamos natūra.
8. Socialinės įmonės, kuriai skiriama šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodyta valstybės pagalba, teikiamos paraiškos gauti valstybės pagalbą turi atitikti bendruosius reikalavimus valstybės pagalbai gauti (šio tvarkos aprašo II dalis) ir specialiuosius reikalavimus atskiros rūšies valstybės pagalbai gauti (šio tvarkos aprašo III–VIII dalys).
9. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje turi būti įtrauktos visos priemonei įgyvendinti reikalingos lėšos, nurodytos litais. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje nurodomos išlaidos, įskaitant visus mokesčius, išskyrus PVM, kai socialinės įmonės yra registruotos Valstybinėje mokesčių inspekcijoje prie Finansų ministerijos kaip PVM mokėtojos.
10. Ilgalaikis materialusis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo ar sukūrė pasinaudodama šio tvarkos aprašo 3.2 ir 3.4 punktuose nurodytomis subsidijomis, privalo būti apdraustas maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų, nuo kurių draudžia socialinės įmonės pasirinkta draudimo bendrovė, ne mažiau kaip 3 metams po turto įsigijimo ar sukūrimo.
II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI VALSTYBĖS PAGALBAI GAUTI
11. Bendrieji reikalavimai visų rūšių valstybės pagalbai gauti yra šie:
11.1. reikalavimai pareiškėjams:
11.1.2. paraiškos gauti valstybės pagalbą teikimo mėnesį tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų dalis nuo bendro darbuotojų skaičiaus faktiškai turi sudaryti ne mažiau, negu nustatyta Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte ar Įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte;
11.1.3. paraiškos gauti šio tvarkos aprašo 3.4–3.6 punktuose nurodytą valstybės pagalbą teikimo mėnesį neįgalių darbuotojų dalis nuo bendro darbuotojų skaičiaus faktiškai turi sudaryti ne mažiau, negu nustatyta Įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte;
11.1.4. paraiškos pateikimo momentu negali būti sprendžiamas socialinės įmonės statuso panaikinimo klausimas teritorinėje darbo biržoje ar Lietuvos darbo biržoje;
11.1.5. teikiant paraišką ir mokėjimo prašymą gauti valstybės pagalbą neturėti neatidėtų įsiskolinimų Valstybinio socialinio draudimo fondui, valstybės biudžetui ir savivaldybių biudžetams;
11.1.6. socialinės įmonės veiklos (verslo) plane nurodytas planuojamas valstybės pagalbos poreikis (pagal atskiras valstybės pagalbos socialinei įmonei rūšis) turi atitikti teikiamuose mokėjimo prašymuose gauti valstybės pagalbą nurodytą valstybės pagalbos poreikį;
11.2. išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai:
11.2.1. išlaidos skirtos finansuoti priemonėms, numatytoms asmenims, priklausantiems bent vienai iš tikslinių asmenų grupių;
11.2.2. išlaidos patirtos po sutarties dėl subsidijos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos (toliau – sutartis) pasirašymo. Išlaidos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti gali būti socialinės įmonės patirtos per 12 mėnesių laikotarpį iki paraiškos ir kitų nustatytų dokumentų pateikimo teritorinei darbo biržai dienos (šiuo atveju socialinė įmonė turi atsižvelgti į tai, kad subsidijuojamos dalies dydis procentais ir maksimali valstybės pagalbos suma teikiant paraišką gali skirtis nuo tų valstybės pagalbos dydžių, kurie buvo patiriant išlaidas);
11.3. išlaidų dydžio reikalavimai:
11.3.1. prašomos valstybės pagalbos dydžiai nėra didesni už Įstatyme nustatytus maksimalius valstybės pagalbos dydžius;
11.3.2. bendras iš visų šaltinių gautos valstybės pagalbos dydis vienai socialinei įmonei per trejus metus iš eilės neturi viršyti 51 750 000 litų, o per vienus metus – 17 250 000 litų. Valstybės pagalba mokymui negali sudaryti daugiau kaip 6 900 000 litų bendros valstybės pagalbos dydžio vienam mokymo projektui;
11.4. socialinė įmonė privalo atsidaryti specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje;
III. SUBSIDIJA DARBO UŽMOKESČIUI
12. Subsidija darbo užmokesčiui skiriama tikslinei asmenų grupei priklausančių darbuotojų visų rūšių darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų išlaidoms padengti.
13. Subsidija darbo užmokesčiui yra skiriama įdarbinus Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytai tikslinei asmenų grupei priklausantį darbuotoją ir mokama visą jo darbo laikotarpį, o įdarbinus Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms priklausančius darbuotojus, ši kompensacija skiriama ir mokama ne ilgiau kaip 12 mėnesių po įdarbinimo. Tuo atveju, kai šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytoms tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų nedarbo trukmė nuo įsiregistravimo teritorinėje darbo biržoje dienos yra ilgesnė kaip dveji metai, tinkamomis finansuoti išlaidomis yra laikomos išlaidos darbo užmokesčiui ir valstybinio socialinio draudimo įmokoms kompensuoti per ne ilgesnį kaip 24 mėnesių po įdarbinimo laikotarpį.
14. Subsidija darbo užmokesčiui yra skiriama, jeigu įdarbinus asmenis padidėja atitinkamos socialinės įmonės faktinis įdarbinimo metu sąrašuose esančių tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi per praėjusius 12 kalendorinių mėnesių. Subsidija darbo užmokesčiui taip pat yra skiriama, jeigu įdarbinus asmenis atitinkamos socialinės įmonės faktinis įdarbinimo metu sąrašuose esančių tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų skaičius, palyginti su vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi per praėjusius 12 kalendorinių mėnesių, nepadidėja dėl darbuotojų atleidimo Lietuvos Respublikos darbo kodekso (Žin., 2002, Nr. 64-2569) 127 straipsnyje arba 136 straipsnyje nustatytais pagrindais.
15. Subsidija darbo užmokesčiui apskaičiuojama procentais nuo kiekvienam socialinėje įmonėje dirbančiam tikslinei asmenų grupei priklausančiam darbuotojui tą mėnesį apskaičiuoto visų rūšių darbo užmokesčio, tačiau neviršijant dviejų tą mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių, ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos.
16. Už kiekvieną sunkų neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis, skiriama kompensacija sudaro 75 procentus, už kiekvieną vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis, – 70 procentų, už kiekvieną lengvą neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis arba nedidelių specialiųjų poreikių lygis, – 60 procentų, už kiekvieną Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytai tikslinei grupei priklausantį darbuotoją – 50 procentų šio tvarkos aprašo 15 punkte nurodytos sumos.
17. Subsidija darbo užmokesčiui neskiriama padengti socialinės įmonės išlaidoms, skirtoms išmokoms (įskaitant draudėjo mokamas valstybinio socialinio draudimo įmokas), nurodytoms Darbuotojo ir valstybės tarnautojo vidutinio darbo užmokesčio apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 27 d. nutarimu Nr. 650 (Žin., 2003, Nr. 52-2326; 2006, Nr. 105-4011), 5 punkte, išskyrus darbo užmokestį už kasmetines ir mokymosi atostogas.
18. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis (K) apskaičiuojamas pagal šią formulę:
K = D x P/100, kur:
D = D(max) , kai D >= D(max);
P = 100-V(k)/D(f) x l00, kur:
D – apskaičiuoto darbo užmokesčio ir draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma litais, kurios maksimalus dydis, nuo kurio gali būti skaičiuojama subsidija, negali viršyti dviejų tą mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių;
D(f) – faktiškai apskaičiuoto darbo užmokesčio ir draudėjo privalomų mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokų suma litais;
P – kompensuojamos dalies dydis procentais, kuris negali būti didesnis kaip 75 procentai už kiekvieną sunkų neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis; ne didesnis kaip 70 procentų už kiekvieną vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis; ne didesnis kaip 60 procentų už kiekvieną lengvą neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis arba nedidelių specialiųjų poreikių lygis, arba ne didesnis kaip 50 procentų už kiekvieną Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2–6 punktuose nurodytai tikslinei grupei priklausantį darbuotoją;
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba darbo užmokesčiui ir draudėjo privalomoms mokėti valstybinio socialinio draudimo įmokoms kompensuoti litais.
IV. SUBSIDIJA PAPILDOMOMS ADMINISTRACINĖMS IR TRANSPORTO IŠLAIDOMS
19. Subsidijos papildomoms administracinėms išlaidoms paskirtis – iš dalies dengti neįgaliųjų socialinės įmonės papildomas administravimo išlaidas, susidarančias dėl neįgalių darbuotojų darbo.
20. Subsidija papildomoms administracinėms išlaidoms gali būti skirta padengti išlaidoms, skirtoms:
21. Subsidija transporto išlaidoms skiriama neįgaliųjų socialinei įmonei, siekiant sudaryti sąlygas joje dirbantiems neįgaliems darbuotojams, turintiems sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgaliems darbuotojams, kuriems nustatytas neviršijantis 40 procentų darbingumo lygis arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, atvykti į darbą ir grįžti namo, taip pat darbui namuose reikalingoms medžiagoms, detalėms, gaminiams ir kitoms priemonėms vežti į namus ir iš jų.
22. Subsidija transporto išlaidoms gali būti skirta transporto priemonės kuro (benzino, dyzelino, dujų) išlaidoms padengti, esant visoms šioms sąlygoms:
22.1. su neįgaliaisiais turi būti sudaryta nuotolinio darbo sutartis, jei neįgaliųjų socialinė įmonė organizuoja šių neįgaliųjų darbui namuose reikalingų medžiagų, detalių, gaminių ir kitų priemonių vežimą į namus ir iš jų;
22.2. automobilio degalų įsigijimo išlaidos neviršija tų, kurios reikalingos atstumui nuo neįgalių darbuotojų gyvenamosios vietos iki darbovietės įveikti. Automobilio kuro normos nustatomos vadovaujantis Automobilio kuro normos nustatymo metodika, patvirtinta Susisiekimo ministerijos 1995 m. spalio 12 d. įsakymu Nr. 405 (Žin., 1995, Nr. 85-1933).
23. Subsidijos transporto išlaidoms dydis (S(T)) apskaičiuojamas pagal šią formulę:
S(T) = L x K x P/100, kur:
P = 70 – Vk / L x K x 100, kur:
K – 1 litro degalų kaina (neįskaitant PVM, jei įmonė yra PVM mokėtoja) litais;
L – normatyvinės kuro sąnaudos litrais, apskaičiuojamos pagal tvarkos aprašo 22.2 punkte nurodytą metodiką;
P – subsidijuojama dalis procentais;
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba litais kuro išlaidoms padengti.
V. SUBSIDIJA ASISTENTUI
25. Subsidijos asistentui paskirtis – iš dalies kompensuoti neįgaliųjų socialinės įmonės išlaidas asistentui ar gestų kalbos vertėjui.
26. Specialieji reikalavimai subsidijai asistentui gauti:
26.1. asistentas padeda neįgaliems darbuotojams, turintiems sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį, ar neįgaliems darbuotojams, kuriems nustatytas neviršijantis 40 procentų darbingumo lygis ar didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, atlikti jų darbo funkcijas;
28. Subsidija asistentui sudaro 40 procentų subsidijos skyrimo mėnesį galiojančio Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto minimaliojo valandinio atlygio dydžio už kiekvieną sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį turintį neįgalų darbuotoją ar neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, ir 20 procentų už kiekvieną neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, atsižvelgiant į neįgalaus darbuotojo faktiškai dirbtą laiką, kuriam atlikti buvo suteikta asistento pagalba.
29. Subsidijos asistentui dydis apskaičiuojamas pagal šią formulę:
V(A) = ((N1) x M x 0,4 + N(2) x M x 0,2) – V(K), kur:
V(A) – subsidijos dydis;
N(1) – sunkų ar vidutinį neįgalumo lygį turinčio neįgalaus darbuotojo ar neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis, per mėnesį faktiškai dirbtų valandų skaičius, padedant asistentui (gestų kalbos vertėjui);
N(2) – neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis, per mėnesį faktiškai dirbtų valandų skaičius, padedant asistentui (gestų kalbos vertėjui);
M – atitinkamą mėnesį, už kurį prašoma asistento subsidija, galiojęs Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas minimalus valandinis atlygis;
V(K) – iš kitų šaltinių per tą mėnesį gauta valstybės pagalba toms pačioms išlaidoms padengti litais.
30. Neįgalaus darbuotojo ir asistento (gestų kalbos vertėjo) darbo laikas žymimas šių darbuotojų darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose.
31. Apskaičiuojant subsidijos asistentui dydį yra kompensuojama tik už tas asistento (gestų kalbos vertėjo) dirbtas valandas per mėnesį, kurios sutampa su neįgalaus darbuotojo per mėnesį faktiškai dirbtomis valandomis. Kai asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba tuo pačiu metu yra teikiama keliems neįgaliems darbuotojams, neįgalių darbuotojų faktiškai dirbtos valandos, į kurias atsižvelgiant yra apskaičiuojamas subsidijos asistentui dydis, nėra sumuojamos. Subsidija asistentui už tas neįgalaus darbuotojo faktiškai dirbtas valandas, kai jam nebuvo teikiama asistento (gestų kalbos vertėjo) pagalba, nėra mokama.
VI. SUBSIDIJA NEĮGALIŲ DARBUOTOJŲ DARBO VIETOMS ĮSTEIGTI AR PRITAIKYTI IR JŲ DARBO PRIEMONĖMS ĮSIGYTI AR PRITAIKYTI
33. Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti paskirtis – iš dalies kompensuoti socialinės įmonės išlaidas darbo vietai, į kurią įdarbinamas tikslinei grupei priklausantis asmuo, įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti.
34. Subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti gali būti skiriama padengti šioms išlaidoms:
34.1. neįgalių darbuotojų darbo procese naudojamoms transporto priemonėms (išskyrus lengvuosius automobilius) ir darbo įrenginiams (mašinoms, įrenginiams, aparatams, prietaisams, įrankiams, įtaisams) ar kitiems reikmenims, reikalingiems tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui savo darbo funkcijoms atlikti, įsigyti ir montuoti (įrengti);
34.3. patalpų remontui, reikalingam darbo vietoms įkurti. Šios išlaidos pagal pateiktą sąmatą negali viršyti 50 procentų darbo vietai steigti prašomos subsidijos dydžio;
35. Specialūs reikalavimai subsidijai neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti gauti:
35.1. socialinė įmonė įsipareigoja į įsteigtą darbo vietą įdarbinti tikslinei grupei priklausantį darbuotoją per sutartyje nustatytą terminą. Socialinė įmonė atsako už tokio darbuotojo paiešką ir įdarbinimą;
35.2. pareiškėjas paraiškoje nurodo, kad, į įsteigtą naują darbo vietą įdarbinus bent vieną tikslinei asmenų grupei priklausantį asmenį, atitinkamą mėnesį vidutinis socialinės įmonės sąrašuose esančių darbuotojų skaičius padidės, palyginti su vidutiniu sąrašuose esančių darbuotojų skaičiumi per praėjusius 12 kalendorinių mėnesių;
35.3. įsteigta darbo vieta bus išlaikyta ne trumpiau kaip 36 mėnesius. Šis terminas pradedamas skaičiuoti nuo pirmo įdarbinto tikslinei asmenų grupei priklausančio darbuotojo pirmosios darbo dienos naujai įsteigtoje darbo vietoje;
35.5. per 3 darbo dienas nuo naujos darbo vietos įsteigimo turi būti surašomas darbo vietos įsteigimo aktas, kurį pasirašo socialinė įmonė ir teritorinė darbo birža;
35.6. subsidija darbo vietai įsteigti turi būti visiškai panaudota ir su teritorine darbo birža atsiskaityta iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos. Teritorinės darbo biržos direktoriaus motyvuotu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne daugiau kaip 30 darbo dienų;
35.7. socialinė įmonė į atsilaisvinusią darbo vietą, kurioje dirbo Įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytai tikslinei asmenų grupei priklausantis darbuotojas ir kuriai įsteigti buvo skirta valstybės pagalba, per 30 darbo dienų nuo šio įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytai tikslinei asmenų grupei priklausančio darbuotojo atleidimo dienos privalo priimti kitą socialinėje įmonėje nedirbantį ir šiai tikslinei asmenų grupei priklausantį darbuotoją. Jeigu per nurodytą laikotarpį į atsilaisvinusią darbo vietą, kuriai įsteigti buvo skirta valstybės pagalba, neįdarbinamas kitas socialinėje įmonėje nedirbantis ir šiai tikslinei asmenų grupei priklausantis darbuotojas, laikoma, kad socialinė įmonė panaikino darbo vietą, kuriai įsteigti buvo skirta subsidija.
36. Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis ar sunkus neįgalumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai įsteigti ir jo darbo priemonėms įsigyti dydis sudaro 80 procentų visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis ar vidutinis neįgalumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai įsteigti ir jo darbo priemonėms įsigyti dydis sudaro 70 procentų visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ir jų darbo priemonėms įsigyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis ar lengvas neįgalumo lygis arba nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai įsteigti ir jo darbo priemonėms įsigyti dydis sudaro 65 procentus visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
37. Subsidija neįgalaus darbuotojo darbo vietai įsteigti ir jo darbo priemonėms įsigyti negali būti didesnė kaip 40 subsidijos skyrimo mėnesį galiojančios Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžių.
38. Jei toje pačioje darbo vietoje dirba keli neįgalūs darbuotojai pamainomis (skirtingu darbo laiku), laikoma, kad tai yra viena darbo vieta.
39. Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti paskirtis – iš dalies padengti socialinės įmonės išlaidas, reikalingas įmonėje kliūtims, atsirandančioms dėl darbuotojų negalios ir trukdančioms jiems atlikti darbo funkcijas, pašalinti.
40. Subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti gali būti skiriama padengti šioms išlaidoms:
40.1. darbo procese naudojamiems specialiems įrenginiams (mašinoms, įrenginiams, aparatams, prietaisams, įrankiams, įtaisams) ar kitiems specialiems reikmenims, reikalingiems tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui savo darbo funkcijoms atlikti, įsigyti ir montuoti (įrengti);
41. Per 3 darbo dienas nuo darbo vietos pritaikymo turi būti surašomas darbo vietos pritaikymo aktas, kurį pasirašo socialinė įmonė ir teritorinė darbo birža.
42. Subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti turi būti visiškai panaudota ir su teritorine darbo birža atsiskaityta iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos. Teritorinės darbo biržos direktoriaus motyvuotu sprendimu šis terminas gali būti pratęstas, bet ne daugiau kaip 30 darbo dienų.
43. Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis ar sunkus neįgalumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai ir jo darbo priemonėms pritaikyti dydis sudaro 80 procentų visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 30–40 procentų darbingumo lygis ar vidutinis neįgalumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai ir jo darbo priemonėms pritaikyti dydis sudaro 70 procentų visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
Subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti neįgalaus darbuotojo, kuriam nustatytas 45–55 procentų darbingumo lygis ar lengvas neįgalumo lygis arba nedidelių specialiųjų poreikių lygis, darbo vietai ir jo darbo priemonėms pritaikyti dydis sudaro 65 procentus visų tam tikslui reikalingų išlaidų.
VII. SUBSIDIJA MOKYMUI
45. Subsidijos mokymui paskirtis – kompensuoti socialinių įmonių išlaidas tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų bendrojo pobūdžio ar specialiam mokymui. Šie mokymai turi būti skiriami socialinės įmonės veiklai reikalingai darbuotojų kvalifikacijai kelti.
46. Socialinė įmonė yra atsakinga už mokymo organizavimą (juridinio ar fizinio asmens, turinčio teisę vykdyti formalų, papildomą mokymą ar kvalifikacijos tobulinimo veiklą, parinkimą, sutarčių sudarymą ir jų įgyvendinimą bei kt.). Gali būti mokoma socialinės įmonės patalpose, mokymo įstaigoje ar kitose tam tinkamose vietose.
47. Subsidijuojamos šios bendrojo pobūdžio ir specialiam mokymui reikalingos išlaidos:
47.1. mokytojų (auklėtojų, instruktorių, socialinių darbuotojų) darbo apmokėjimo ir socialinio draudimo už tą laiką, kai jie tiesiogiai dirba su asmenimis, kurie mokosi, išlaidos;
47.2. mokytojų (auklėtojų, instruktorių, socialinių darbuotojų) ir besimokančių darbuotojų kelionių, susijusių su mokymu, išlaidos;
48. Subsidijos mokymui šio tvarkos aprašo 47.4 punkte nurodytoms išlaidoms padengti dydis negali viršyti subsidijų sumos, skirtos šio tvarkos aprašo 47.1–47.3 punktuose nurodytoms išlaidoms padengti.
49. Subsidija mokymui neskiriama šioms išlaidoms padengti:
49.1. mokestis už nuosekliąsias universitetines ir neuniversitetines studijas aukštosiose mokyklose pagal studijų programas, įtrauktas į Studijų ir mokymo programų registrą, taip pat nenuosekliąsias studijas;
50. Subsidija mokymui gali sudaryti iki 35 procentų išlaidų, reikalingų specialiam mokymui, arba iki 60 procentų išlaidų, reikalingų bendrojo pobūdžio mokymui. Ši subsidija gali būti padidinta 10 procentų, jeigu pagalba skiriama vidutinėms įmonėms, arba 20 procentų, jeigu pagalba skiriama mažoms įmonėms.
VIII. SUBSIDIJA APLINKAI PRITAIKYTI
51. Subsidijos aplinkai pritaikyti paskirtis – kompensuoti neįgaliųjų socialinių įmonių išlaidas, skirtas kliūtims, susidarančioms dėl neįgalaus darbuotojo negalios ir trukdančioms darbuotojui patekti į darbo vietą ar įmonėje esančias poilsio patalpas, pašalinti.
52. Subsidijuojamos šios neįgalių darbuotojų darbo aplinkos, gamybinių ir poilsio patalpų pritaikymo išlaidos:
52.1. akliesiems ir silpnaregiams – tiflotechniškos aplinkos įrengimas (garsiniai signalai, orientyrai, porankiai, skirtingų dangų įrengimas vaikščiojimui, sienų, grindų dangų, durų dažymas kontrastinėmis spalvomis, užrašai padidintu šriftu, Brailio raštu, specialaus apšvietimo įrengimas ir pan.);
52.2. judėjimo negalią turintiems – įvažiavimo į įmonę nuolydžiai, pritaikyti tualetai, porankiai, praplatintos durys, įrengti liftai ir pan.;
53. Subsidija aplinkai pritaikyti turi būti visiškai panaudota ir su teritorine darbo birža atsiskaityta iki kalendorinių metų gruodžio 15 dienos.
54. Subsidija aplinkai pritaikyti už kiekvieną neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas sunkus neįgalumo lygis ar neviršijantis 25 procentų darbingumo lygis arba didelių specialiųjų poreikių lygis, sudaro 80 procentų; už kiekvieną neįgalų darbuotoją, kuriam nustatytas vidutinis neįgalumo lygis ar 30–40 procentų darbingumo lygis arba vidutinių specialiųjų poreikių lygis, – 70 procentų šių išlaidų sumos. Subsidija vieno neįgalaus darbuotojo darbo aplinkai, gamybinėms ir poilsio patalpoms pritaikyti negali būti didesnė kaip 6 subsidijos skyrimo mėnesį galiojančios Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžiai ir negali būti skiriama dažniau kaip kartą per 36 mėnesius.
IX. REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
55. Socialinė įmonė, norinti gauti šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytą valstybės pagalbą, pagal atskirą valstybės pagalbos rūšį atskirai užpildo nustatytos formos paraišką gauti valstybės pagalbą (1 priedas), prie jos pridėdama reikalingų dokumentų originalus arba patvirtintas (socialinės įmonės antspaudu bei vadovo parašu) dokumentų kopijas.
56. Prie paraiškų gauti valstybės pagalbą, kuriose prašoma subsidijuoti numatomos įgyvendinti priemonės išlaidas, pridedami šie dokumentai:
56.1. techninės projektavimo užduoties, techninio projekto (specifikacijos), sąmatų, infrastruktūros projektų techniniai duomenys, žemėlapių, brėžinių ir kitų reikiamų dokumentų kopijos, jeigu, įgyvendinant numatomas priemones, reikės atlikti inžinerinius ar architektūrinius pakeitimus, teikiant paraiškas gauti subsidijas neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti bei aplinkai pritaikyti. Jei veiklos (darbų) plane numatyti remonto darbai, – visi reikiami dokumentai (projektai, sąmatos, leidimai ir kt.);
56.2. turto nuosavybės ar valdymo teisę ne mažiau kaip trejus metus nuo numatomos darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) patvirtinančių dokumentų kopijos, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti. Tuo atveju, kai yra pateikiami valdymo teisę ne mažiau kaip trejus metus nuo numatomos darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) patvirtinantys dokumentai, juose turi būti numatyta pareiga grąžinti socialinės įmonės investuotas lėšas darbo vietai steigti (pritaikyti), jei sutartis nutraukiama ne dėl jos kaltės;
56.3. sutarties galiojimo užtikrinimo – banko, draudimo bendrovės ar kitos kredito įstaigos garantijos arba laidavimo kopijos, pagal sutartį skiriamai visai valstybės pagalbos sumai sutarties galiojimo laikotarpiui, kai teikiama paraiška gauti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti;
56.4. dokumento, liudijančio juridinio ar fizinio asmens teisę vykdyti formalų, papildomą mokymą ar kvalifikacijos tobulinimo veiklą, kopija (teikiant paraišką gauti subsidiją mokymui);
56.5. tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo sutarčių kopijos, teikiant paraišką gauti subsidiją darbo užmokesčiui;
57. Prie paraiškų gauti valstybės pagalbą, kuriose prašoma subsidijuoti socialinės įmonės išlaidas neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, kurias ji turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, pridedami šie dokumentai arba oficialiai patvirtintos (socialinės įmonės antspaudu bei vadovo parašu) jų kopijos:
X. PARAIŠKŲ TEIKIMAS
58. Socialinės įmonės paraiškas gauti šio tvarkos aprašo 3.2, 3.3 ir 3.4 punktuose nurodytas subsidijas teikia nuo einamųjų metų sausio 1 d. iki birželio 30 d. Paraiškos gauti šio tvarkos aprašo 3.2, 3.3 ir 3.4 punktuose nurodytas subsidijas teikiamos ne daugiau kaip vieną kartą per metus.
59. Socialinės įmonės paraiškas gauti valstybės pagalbą teikia toms teritorinėms darbo biržoms, kurioms buvo pateikti prašymai suteikti socialinės įmonės statusą.
XI. PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL SUBSIDIJŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS
61. Teritorinė darbo birža, gavusi socialinės įmonės paraišką, per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos patikrina, ar pateikti visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai ir ar juose nurodyta informacija atitinka subsidijai keliamus reikalavimus. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pateikti visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai, juose nurodyta visa reikalinga informacija ir ši informacija, pagal teritorinės darbo biržos duomenis, yra teisinga, ne vėliau kaip per 3 dienas nuo visų dokumentų gavimo dienos juos perduoda Lietuvos darbo biržai.
62. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad pateikti ne visi šiame tvarkos apraše nurodyti dokumentai arba juose nurodyta ne visa reikalinga informacija, ar pateikta informacija, pagal teritorinės darbo biržos turimus duomenis, nėra teisinga, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama trūkumus ir jų pašalinimo terminą.
63. Sprendimą skirti / neskirti valstybės pagalbą priima Lietuvos darbo biržos direktorius. Subsidijos skiriamos atsižvelgiant į įmonės veiklos (verslo) plane nurodytas veiklas, planuojamas įsteigti darbo vietas bei planuojamus toms darbo vietoms steigti valstybės pagalbos subsidijų dydžius.
64. Valstybės pagalba socialinei įmonei skiriama, jeigu tenkinami bendrieji ir specialieji reikalavimai atitinkamai subsidijai gauti bei priemonės įgyvendinimo išlaidos yra pripažįstamos tinkamomis finansuoti. Jei socialinė įmonė netenkina bent vieno nurodyto reikalavimo, prašoma valstybės pagalba neskiriama.
XII. SUTARČIŲ SUDARYMAS IR PASIBAIGIMAS
66. Lietuvos darbo birža, priėmusi sprendimą skirti šio tvarkos aprašo 3.2–3.6 punktuose nurodytą valstybės pagalbą, socialinei įmonei registruotu paštu išsiunčia sutarties projektą bei raštą, kuriame informuoja apie priimtą sprendimą skirti valstybės pagalbą bei nurodo sutarties pasirašymo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 5 darbo dienos nuo pranešimo gavimo dienos, ir pateikia kitą svarbią informaciją. Sutartį pasirašo Lietuvos darbo biržos direktorius ir socialinės įmonės vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Sutarties tipinę formą tvirtina socialinės apsaugos ir darbo ministras.
67. Socialinė įmonė, negalėdama pasirašyti sutarties per nurodytą terminą, iki šio termino pabaigos turi teisę pateikti Lietuvos darbo biržai motyvuotą prašymą nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Jeigu Lietuvos darbo birža nustato, kad socialinės įmonės nurodytos priežastys, dėl kurių ji negali pasirašyti sutarties per nurodytą terminą, yra svarbios, ji gali nustatyti kitą sutarties pasirašymo terminą. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepasirašius sutarties, subsidija nemokama.
68. Pasikeitus aplinkybėms, sutarties sąlygos gali būti keičiamos. Šiuo atveju kiekviena iš sutarties šalių turi teisę raštu kreiptis į kitą šalį, siūlydama pakeisti konkrečias sutarties sąlygas. Atsakymą raštu dėl sutarties pakeitimo šalis turi pateikti per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos. Jei šio atsakymo šalis per nurodytą terminą nepateikia, tai laikoma, kad ši šalis sutarties pakeitimui nepritaria. Jei nepakeistos sutarties vykdymas yra neįmanomas, šalys gali sutartį nutraukti. Sutartis pasibaigia šalims įvykdžius visus sutartinius įsipareigojimus.
69. Lietuvos darbo biržai priėmus sprendimą skirti subsidiją neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti ir kompensuoti socialinės įmonės išlaidas, kurias ji turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, Lietuvos darbo birža ir socialinė įmonė sudaro sutartį, o prie paraiškos pridėti dokumentai laikomi šios sutarties priedais, kuriais remiantis išmokama subsidija.
XIII. VALSTYBĖS PAGALBOS IŠMOKĖJIMAS
70. Teritorinės darbo biržos socialinėms įmonėms šio tvarkos aprašo 3.2–3.6 punktuose nurodytą valstybės pagalbą išmoka, laikydamosi sutartyse nustatytų įsipareigojimų.
71. Valstybės pagalba socialinėms įmonėms išmokama po sutarčių pasirašymo (išskyrus subsidiją darbo užmokesčiui, kuri išmokama priėmus sprendimą skirti šią subsidiją), joms pateikus mokėjimo prašymus gauti atitinkamą valstybės pagalbą (2, 3, 4, 5, 8 priedai) ir prie jų pridedamus reikalingus dokumentų originalus arba patvirtintas (socialinės įmonės antspaudu bei vadovo parašu) dokumentų kopijas.
72. Subsidija neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, skirta socialinės įmonės išlaidoms, kurias socialinė įmonė turėjo per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos, kompensuoti, išmokama pareiškėjui per 5 darbo dienas nuo sutarties įsigaliojimo dienos.
73. Mokėjimo prašymai turi būti atsiųsti teritorinei darbo biržai registruotu paštu arba įteikti tiesiogiai. Mokėjimo prašymuose deklaruojamos patirtos ir apmokėtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidas pateisinančiais (rangovų, paslaugų teikėjų ar prekių tiekėjų pateiktos sąskaitos, perdavimo–priėmimo aktai, darbo laiko apskaitos žiniaraščiai, kelionių dokumentai ar kiti dokumentai, pateisinantys patirtas išlaidas) ir išlaidų apmokėjimą įrodančiais (banko darbuotojo parašu ar banko spaudu patvirtinti išrašai iš banko sąskaitos, vietiniai mokėjimo nurodymai ar kiti dokumentai, įrodantys, kad pagal išlaidas pateisinančius dokumentus buvo atliktas mokėjimas) dokumentais (dokumentų patvirtintomis (socialinės įmonės antspaudu bei vadovo parašu) kopijomis), kurie pridedami prie mokėjimo prašymo.
74. Šio tvarkos aprašo 3.1, 3.5 ir 3.6 punktuose nurodyta valstybės pagalba priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti teikiama taip:
74.1. socialinė įmonė pradeda veiklą iš savo lėšų ir teikia teritorinei darbo biržai užpildytą atitinkamą nustatytos formos mokėjimo prašymą (2, 3, 4, 5 priedai). Mokėjimo prašymai, suderinus su teritorine darbo birža, teikiami kas mėnesį ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos;
74.2. teritorinė darbo birža, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos nustačiusi, jog prašyme nurodytos išlaidos yra tinkamos kompensuoti, perveda prašomą sumą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje ne vėliau kaip iki kito mėnesio 25 dienos. Jeigu teritorinė darbo birža nustato, kad, pagal jos turimus duomenis, mokėjimo prašyme nurodyta informacija nėra tiksli ir išsami arba pateikti ne visi išlaidas pateisinantys ir išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai, ji kreipiasi į socialinę įmonę, nurodydama, kokią trūkstamą (patikslintą) informaciją ar dokumentus per jos nustatytą terminą socialinė įmonė privalo pateikti. Socialinei įmonei per nustatytą terminą nepateikus trūkstamos informacijos ar dokumentų, valstybės pagalba neišmokama arba valstybės pagalbos lėšomis dengiama tik tinkamų kompensuoti išlaidų dalis.
75. Subsidija darbo užmokesčiui už atitinkamą mėnesį socialinei įmonei negali būti išmokama, jeigu socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis tą mėnesį vidutiniame sąrašuose esančių darbuotojų skaičiuje yra mažesnė nei nustatyta Įstatymo 3 straipsnio 1 dalies 1 punkte. Subsidija darbo užmokesčiui už atitinkamą mėnesį neįgaliųjų socialinei įmonei negali būti išmokama, jeigu neįgaliųjų socialinės įmonės darbuotojų, priklausančių tikslinėms grupėms, dalis tą mėnesį vidutiniame sąrašuose esančių darbuotojų skaičiuje yra mažesnė nei nustatyta Įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 2 punkte.
76. Šio tvarkos aprašo 3.2–3.4 punktuose nurodyta valstybės pagalba priemonių įgyvendinimo išlaidoms kompensuoti teikiama taip:
76.1. socialinė įmonė gali teikti teritorinei darbo biržai mokėjimo prašymą (8 priedas) pervesti sutartyje nurodyto dydžio avansą, jei tai buvo numatyta sutartyje;
76.2. teritorinė darbo birža ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo mokėjimo prašymo gavimo dienos perveda socialinei įmonei avansą į mokėjimo prašyme nurodytą specialią socialinės įmonės valstybės pagalbos sąskaitą Lietuvos Respublikoje veikiančioje kredito įstaigoje;
76.3. socialinė įmonė, panaudojusi ne mažiau kaip 50 procentų šio tvarkos aprašo 76 punkte nurodytai valstybės pagalbai gauti numatytų lėšų (įskaitant visą gautą avansą), sutartyje nustatyta tvarka teikia teritorinei darbo biržai mokėjimo prašymą pervesti sutartyje nurodyto dydžio tarpinį mokėjimą (8 priedas). Kartu su mokėjimo prašymu pervesti tarpinį mokėjimą ji pateikia nustatytos formos tarpines išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklos (darbų) įgyvendinimo ataskaitas (6 ir 7 priedai) bei įmonės nuosavų ir valstybės pagalbos lėšų, nurodytų priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmatoje, panaudojimą patvirtinančius dokumentus;
76.4. teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės prašymą pervesti tarpinį mokėjimą bei tarpines veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas, priima sprendimą dėl ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus pateiktas tarpines veiklos (darbų) ir finansines ataskaitas, tarpinis mokėjimas socialinei įmonei pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Teritorinei darbo biržai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl to, kad jose pateikti duomenys netikslūs, informacija dėl išlaidų panaudojimo tikslingumo nepakankama, netikslūs ar taisyti finansiniai dokumentai, socialinė įmonė privalo per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu pervesti tarpinį mokėjimą;
76.5. socialinė įmonė, įgyvendinusi visas sutartyje numatytas priemones ir įdarbinusi tikslinėms grupėms priklausančius asmenis, pateikia teritorinei darbo biržai mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą ir nustatytos formos galutines išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklos (darbų) įgyvendinimo ataskaitas (6 ir 7 priedai);
76.6. teritorinė darbo birža, išnagrinėjusi socialinės įmonės mokėjimo prašymą pervesti galutinį mokėjimą (8 priedas) bei galutines išlaidų sąmatos įvykdymo ir veiklos (darbų) įgyvendinimo ataskaitas (6 ir 7 priedai), priima sprendimą dėl šių ataskaitų tvirtinimo per 5 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos. Patvirtinus ataskaitas, socialinei įmonei galutinis mokėjimas pervedamas per 5 darbo dienas nuo ataskaitų patvirtinimo dienos. Teritorinei darbo biržai nepatvirtinus pateiktų ataskaitų dėl šio tvarkos aprašo 76.4 punkte nurodytų priežasčių, socialinė įmonė privalo per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju mokėjimo prašymu pervesti galutinį mokėjimą.
77. Teikiant mokėjimo prašymus gauti subsidiją asistentui, pridedamas asistento (gestų kalbos vertėjo) darbo laiko apskaitos žiniaraštis.
78. Teikiant mokėjimo prašymus gauti subsidiją naujai priimtų tikslinėms asmenų grupėms priklausančių darbuotojų darbo užmokesčiui, pridedamos darbo sutarčių su šiais darbuotojais kopijos.
79. Teritorinė darbo birža gautus mokėjimo prašymus registruoja Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka.
80. Socialinė įmonė yra atsakinga už visų šiame tvarkos apraše nurodytų mokėjimo prašymų, veiklos (darbų) ir išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitų pateikimą laiku.
81. Socialinė įmonė gali savo nuožiūra pakeisti išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas ar jų dydžius, jeigu:
XIV. VALSTYBĖS PAGALBOS MOKĖJIMO SUSTABDYMAS, NUTRAUKIMAS IR IŠMOKĖTOS VALSTYBĖS PAGALBOS GRĄŽINIMAS
83. Lietuvos darbo biržos direktorius turi teisę sustabdyti visos ar tam tikros rūšies valstybės pagalbos mokėjimą socialinei įmonei šiais atvejais:
83.1. kilus pagrįstiems įtarimams, kad informacija, pateikta mokėjimų prašymuose gauti valstybės pagalbą, yra neteisinga;
83.2. Lietuvos darbo biržos direktoriaus įgaliotam valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį, išsiuntus raštą socialinei įmonei dėl atliekant veiklos priežiūrą nustatytų Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimų (neatitikimų);
84. Sustabdytas valstybės pagalbos mokėjimas socialinei įmonei atnaujinamas, kai:
84.1. per teritorinės darbo biržos nustatytą terminą socialinė įmonė ištaiso mokėjimų prašymuose gauti valstybės pagalbą nurodytą informaciją;
84.2. socialinė įmonė per Lietuvos darbo biržos direktoriaus įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, nustatytą terminą panaikina atliekant veiklos priežiūrą nustatytus Įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų pažeidimus (neatitikimus) ir apie tai informuoja teritorinę darbo biržą.
85. Atnaujinus valstybės pagalbos mokėjimą, socialinei įmonei išmokamos jai priklausančios valstybės pagalbos sumos už laikotarpį nuo sprendimo sustabdyti valstybės pagalbos mokėjimą iki sprendimo atnaujinti valstybės pagalbos mokėjimą priėmimo.
86. Visos ar tam tikros rūšies valstybės pagalbos mokėjimas socialinei įmonei nutraukiamas, kai:
86.1. panaikinamas socialinės įmonės statusas – nutraukiamas visos valstybės pagalbos mokėjimas; panaikinamas neįgaliųjų socialinės įmonės statusas – nutraukiamas tam tikros rūšies valstybės pagalbos mokėjimas;
87. Sprendimą sustabdyti / atnaujinti / nutraukti valstybės pagalbos lėšų mokėjimą socialinei įmonei priima Lietuvos darbo biržos direktorius ir apie tai nedelsiant informuojama socialinė įmonė.
88. Socialinė įmonė privalo grąžinti visą arba dalį jai skirtos valstybės pagalbos, jeigu:
88.1. nustatoma, kad socialinė įmonė gautą valstybės pagalbą panaudojo kitais tikslais ar pažeisdama sutarties sąlygas;
88.2. žinodama pateikia klaidingą informaciją apie tikslus bei išlaidas, kurioms prašoma konkreti subsidija;
88.4. atsisako suteikti informaciją ar pateikti dokumentus, kurie reikalingi tikrinant valstybės pagalbos lėšų panaudojimą bei socialinės įmonės ūkinę ir finansinę veiklą;
88.5. be Lietuvos darbo biržos leidimo ilgalaikis turtas, kurį socialinė įmonė įsigijo pasinaudodama subsidijomis, buvo parduotas, dovanotas ar kitaip perleistas, taip pat išvežtas už Europos ekonominės erdvės valstybių teritorijos ribų, įkeistas ar kitaip suvaržytos teisės į jį nepraėjus trejiems metams nuo šio turto įsigijimo momento;
88.6. ilgalaikis materialusis turtas, kuriam įsigyti (sukurti) buvo skirta subsidija, sugadinamas, pažeidžiamas arba sunaikinamas, nepraėjus trejiems metams nuo subsidijuojamo projekto įgyvendinimo pabaigos, išskyrus atvejus, kai jis prarastas dėl nenugalimos jėgos ar nusikalstamos trečiųjų asmenų veikos, jeigu tai įrodyta įstatymų nustatyta tvarka, arba kai socialinė įmonė lėšas, gautas kaip draudimo išmoką dėl sunaikinto ilgalaikio materialiojo turto, investavo į kitą ilgalaikį materialųjį turtą, išskyrus atvejus, kai draudimo išmokos panaudojamos kaip nuosavos lėšos šio tvarkos aprašo 3 punkte nurodytai valstybės pagalbai panaudoti.
89. Socialinė įmonė per vieną mėnesį nuo pranešimo apie atsisakymą įgyvendinti sutartyje numatytas priemones arba panaudoti jai pervestas valstybės pagalbos lėšas išsiuntimo teritorinei darbo biržai dienos grąžina teritorinei darbo biržai visas jai pervestas lėšas.
90. Jei socialinė įmonė ilgiau kaip du mėnesius nepateikia mokėjimo prašymo gauti subsidiją darbo užmokesčiui, subsidiją papildomoms administracinėms ir transporto išlaidoms ar subsidiją asistentui, ši subsidija už atitinkamą mėnesį nėra mokama.
91. Atliekant veiklos priežiūrą ar kitaip nustačius, kad socialinė įmonė panaikino darbo vietą, kuriai įsteigti skirta subsidija, socialinė įmonė privalo grąžinti: panaikinusi šią darbo vietą pirmaisiais metais po jos įsteigimo, – visą tikslinės subsidijos sumą; panaikinusi šią darbo vietą antraisiais metais po jos įsteigimo, – 80 procentų subsidijos sumos; o panaikinusi ją trečiaisiais metais po įsteigimo, – 50 procentų subsidijos sumos.
92. Jei subsidijos turi būti grąžinamos dėl socialinės įmonės kaltės, įstatymų nustatyta tvarka išieškoma socialinei įmonei faktiškai pervesta subsidijų suma ir sutartyje nustatyto dydžio palūkanos už laikotarpį nuo subsidijos gavimo iki visiško socialinės įmonės atsiskaitymo su valstybe.
93. Teritorinės darbo biržos registruoja socialinei įmonei skirtas ir išmokėtas valstybės pagalbos sumas. Jei paskutinę ketvirčio dieną apskaičiuojama faktiškai gauta valstybės pagalbos suma viršija Įstatymo 22 straipsnyje nurodytas didžiausias leistinas valstybės pagalbos vienai socialinei įmonei ribas, tai per vieną mėnesį nuo paskutinės socialinės įmonės pateiktos iš visų šaltinių gautos ir panaudotos valstybės pagalbos ataskaitos pateikimo dienos ši perviršio suma turi būti grąžinama teritorinei darbo biržai.
94. Sprendimus dėl socialinei įmonei išmokėtų valstybės pagalbos lėšų grąžinimo priima Lietuvos darbo birža, išnagrinėjusi teritorinės darbo biržos siūlymą. Priėmus sprendimą grąžinti valstybės pagalbos lėšas, apie tai teritorinė darbo birža nedelsdama informuoja socialinę įmonę ir pareikalauja sutartyje numatytomis sąlygomis grąžinti išmokėtą valstybės pagalbą.
XV. ATSISKAITYMAS UŽ PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI SKIRTOS VALSTYBĖS PAGALBOS PANAUDOJIMĄ
95. Lietuvos darbo biržos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin.,1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka turi teisę atlikti socialinių įmonių veiklos priežiūrą, tikrinti, ar socialinei įmonei jos priemonėms įgyvendinti skirta valstybės pagalba naudojama remiantis Įstatymo, šio tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų nustatytais reikalavimais.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
1 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Paraiškos gauti valstybės pagalbą forma)
____________________________________________
(juridinio asmens pavadinimas, kodas ir adresas)
_______________
(adresatas)
Paraiška gauti ___________________________
(įrašyti valstybės pagalbos rūšį)
__________ Nr. ____________
(data)
1. Duomenys apie paraiškos teikėją
Socialinės įmonės pavadinimas |
|
||
Socialinės įmonės pažymėjimo Nr. |
|
||
Socialinės įmonės rekvizitai: |
|
||
kodas |
|
||
adresas (gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė) |
|
||
tel. |
|
||
faksas |
|
||
el. p. adresas |
|
||
banko pavadinimas |
|
||
banko kodas |
|
||
atsiskaitomosios sąskaitos numeris |
|||
PVM mokėjimas |
£ taip PVM mokėtojo kodas _____________ £ ne PVM nemokėjimo teisinis pagrindas ______ |
||
2. Duomenys apie prašomos valstybės pagalbos panaudojimą:
2.3. valstybės pagalbos dydis2 (per metus) __________________________________ Lt;
(skaičiais ir žodžiais)
3. Valstybės pagalbos poreikio pagrindimo ir jos panaudojimo aprašymas (toliau pateiktais paaiškinimais vadovautis, atsižvelgiant į prašomos valstybės pagalbos rūšį):
3.1. prašomos valstybės pagalbos panaudojimo tikslas (nurodyti, ko bus siekiama panaudojant valstybės pagalbą);
3.2. numatomų (įvykdytų4) veiklų aprašymas (numatomos veiklos, jų organizavimas, tikslinėms grupėms priklausančių darbuotojų darbo funkcijos; darbuotojų mokymo projektas ir (arba) jų dalyvavimas socialinių įgūdžių lavinimo bei socialinės integracijos priemonėse ir kt.);
3.3. valstybės pagalbos lėšų poreikio pagrindimas (nurodyti, kokias išlaidas prašoma subsidijuoti (darbo procese naudojamoms transporto priemonėms (išskyrus lengvuosius automobilius) ir darbo įrenginiams (mašinoms, įrenginiams, aparatams, prietaisams, įrankiams, įtaisams) ar kitiems reikmenims, reikalingiems tikslinei grupei priklausančiam darbuotojui savo darbo funkcijoms atlikti, įsigyti ir montuoti (įrengti);
4. Duomenys apie gaunamą ir (arba) numatomą gauti kitą valstybės pagalbą (lentelė užpildoma atskirai gautai ir numatomai gauti valstybės pagalbai)
Valstybės pagalbos rūšis |
Finansuojančios programos pavadinimas |
Kitos valstybės pagalbos lėšų šaltinis |
Skirta / numatoma gauti valstybės pagalbos suma, Lt |
Skyrimo data / numatoma gavimo data |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
|
|
________________
1 Nepildoma, jei prašoma subsidijos darbo užmokesčiui, subsidijos asistentui bei subsidijos papildomoms administracinėms ir transporto išlaidoms.
2 Kai prašoma subsidijos darbo užmokesčiui, subsidijos asistentui bei subsidijos papildomoms administracinėms ir transporto išlaidoms, nurodoma apytikslė prašoma suma. Prašomos valstybės pagalbos dydis apskaičiuojamas iš paraiškos 5 dalies lentelės 3 skiltyje nurodytos sumos atėmus 8 skiltyje nurodytą sumą.
3 Pildoma tik prašant subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti.
4 Paraiškoms, kuriose prašoma subsidijos išlaidoms, patirtoms per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo.
5. Priemonės įgyvendinimo išlaidų sąmata5
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Iš viso išlaidų (neįskaitant PVM), Lt |
Iš jų: |
|||||
valstybės pagalbos lėšos |
socialinės įmonės lėšos |
kitos valstybės pagalbos lėšos |
||||||
suma, Lt |
struktūra, proc. |
suma, Lt |
struktūra, proc. |
suma, Lt |
struktūra, proc. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
|
|
|
6. Veiklos kalendorinis planas5
Eil. Nr. |
Veiklos etapas |
Atlikimo terminas |
Veiklos etapo vertė, Lt |
Subsidijuojamos veiklos vertė, Lt |
Pastabos |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
_________________
5 Pildoma tik prašant subsidijų neįgalių darbuotojų darbo vietoms įsteigti ar pritaikyti ir jų darbo priemonėms įsigyti ar pritaikyti, mokymui, aplinkai pritaikyti.
8. pareiškėjo deklaracija
Aš, ________________, ________________________________________‚
(vardas ir pavardė) (pareigų pavadinimas)
patvirtinu, kad paraiškoje pateikta informacija yra teisinga.
Aš įsipareigoju leisti Lietuvos darbo biržai ir teritorinei darbo biržai patikrinti pateiktą informaciją, jeigu, jos manymu, tai yra būtina.
_______________ (socialinės įmonės vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
2 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją darbo užmokesčiui forma)
__________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
_______________ teritorinei darbo biržai
mokėjimo prašymas gauti
SUBSIDIJĄ DARBO UŽMOKESČIUI UŽ 20__ M. __________ MĖNESĮ
_______________ Nr. ____________
(data)
Eil. Nr. |
Tikslinės asmenų grupės |
Darbuotojo vardas, pavardė |
Asmens kodas |
Įdarbinimo socialinėje įmonėje data ir darbo sutarties Nr. |
Valstybinio socialinio draudimo pažymėjimo Nr. |
Apskaičiuoto darbo užmokesčio ir draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokos suma Df |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 0–25 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
2 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 30–40 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
3 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas 45–55 proc. darbingumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
4 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas sunkus neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
5 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas vidutinis neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
6 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas lengvas neįgalumo lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
7 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas didelių specialiųjų poreikių lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
8 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas vidutinių specialiųjų poreikių lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
9 |
Neįgalieji, kuriems nustatytas nedidelių specialiųjų poreikių lygis |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
10 |
Kiti tikslinėms grupėms priklausantys darbuotojai |
1. |
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
||
... |
|
|
|
|
||
|
Iš viso: |
|
x |
x |
x |
|
(lentelės tęsinys)
Eil. Nr. |
Dydis, nuo kurio skaičiuojama kompensacija1 |
Kitos valstybės pagalbos suma |
Kompensuojamoji dalis (proc.) P |
Kompensacijos suma, kai negauta kita valstybės pagalba |
Kompensacijos suma, kai gauta kita valstybės pagalba2 |
Galutinė kompensacijos suma3 |
|
kai negauta kita valstybės pagalba |
kai gauta kita valstybės pagalba |
||||||
D |
Vk |
|
100-9/ 7x100 |
8x10/100 |
8x11/100 |
K |
|
1 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
1 |
|
|
75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
x |
x |
x |
|
|
|
Pastaba. Lentelės 7–14 stulpeliuose apskaičiuota suma nurodoma litais.
Subsidiją darbo užmokesčiui pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
__________________________________________________________________________
1 Įrašoma lentelės 7 stulpelyje nurodyta suma, kuri yra ne didesnė kaip du tą mėnesį galiojusios Vyriausybės patvirtintos minimaliosios algos dydžiai.
2 Kompensacijos ir kitos valstybės pagalbos bendra suma negali viršyti 100 proc. tikslinių grupių darbuotojų darbo užmokesčio ir nuo šio darbo užmokesčio apskaičiuotų draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumos (13 ir 9 stulpelių suma neturi viršyti 7 stulpelyje nurodytos sumos).
3 Įrašoma lentelės 12 ar 13 stulpelyje nurodyta suma.
Pastaba. Lentelės 7–14 stulpeliuose apskaičiuota suma nurodoma litais.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
3 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją transporto išlaidoms forma)
____________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
__________________ teritorinei darbo biržai
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ transporto išlaidoms UŽ 20__ M. __________ MĖNESĮ
____________ Nr. _____________
(data)
_________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Automobilio markė, modelis ____________________________________________________
Vežioja: ____________________________________________________________________
(nurodyti vežiojamų asmenų skaičių, medžiagų, detalių, gaminių pavadinimus)
Detalus maršrutas: ____________________________________________________________
(nurodyti maršrutą nuo darbovietės (adresas) iki neįgalių darbuotojų
___________________________________________________________________________
gyvenamosios vietos (adresas))
1 |
Atstumas nuo darbovietės iki neįgaliųjų gyvenamosios vietos (pirmyn ir atgal) (km) |
|
2 |
Degalų kiekis 100-ui kilometrų ridos (litrais) |
|
3 |
Sunaudotų degalų kiekis (1x2/100) (litrais) |
|
4 |
1 litro degalų kaina (Lt) |
|
5 |
Iš viso išlaidų degalams (3x4) |
|
6 |
Nustatyta subsidijuojama dalis (proc.) |
|
7 |
Kitos gaunamos valstybės pagalbos suma |
|
8 |
Prašomos subsidijos dydis (5x6/100-7) (Lt) |
|
Subsidiją transporto išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
4 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją papildomoms administracinėms išlaidoms forma)
____________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
__________________ teritorinei darbo biržai
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ papildomoms administracinėms išlaidoms
UŽ 20____ M. __________ MĖNESĮ
______________ Nr. ______________
(data)
__________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Vieneto kaina |
Vienetų skaičius |
Iš viso išlaidų |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
Subsidiją administracinėms išlaidoms pervesti į šią sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
5 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Mokėjimo prašymo gauti subsidiją asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms forma)
_____________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
_________________ teritorinei darbo biržai
mokėjimo prašymas gauti
subsidijĄ asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms
UŽ 20__ M. __________ MĖNESĮ
___________ Nr. _________
(data)
___________________________________________________________________________
(sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas, data ir numeris)
Eil. Nr. |
Rodiklis |
Tikslinės asmenų grupės |
Iš viso |
|||
sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis |
0–25 proc. darbingumo lygis |
didelių ar vidutinių specialiųjų poreikių lygis |
30–40 proc. darbingumo lygis |
|||
1. |
Neįgaliųjų skaičius |
|
|
|
|
|
2. |
Neįgalių darbuotojų dirbtų valandų, padedant asistentui (gestų kalbos vertėjui), skaičius per mėnesį, iš viso |
|
|
|
|
|
3. |
Minimalus valandinis atlygis (Lt) |
|
|
|
|
|
4. |
Vienam asistentui tenkančių neįgaliųjų skaičius (gestų kalbos vertėjui tenkančių neįgaliųjų skaičių nurodyti atskirai) |
|
|
|
|
|
5. |
Asistentų skaičius (gestų kalbos vertėjų skaičių nurodyti atskirai) |
|
|
|
|
|
6. |
Subsidijos dydis, skaičiuojant nuo minimalaus valandinio atlygio (proc.) |
|
|
|
|
|
7. |
Prašoma subsidijos suma (Lt) |
40 proc. |
40 proc. |
40 proc. |
20 proc. |
|
Subsidiją asistento (gestų kalbos vertėjo) išlaidoms prašome pervesti į banko sąskaitą:
Banko pavadinimas |
|
Adresas |
|
Banko kodas |
|
Sąskaitos numeris |
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
6 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos forma)
____________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
________________ teritorinei darbo biržai
____________________ Išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita
(Įrašyti: tarpinė, galutinė)
_____________ Nr. _________
(data)
_________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis: nuo 20____ m. ___________ _______ d.
iki 20____ m. ___________ _______ d.
Eil. Nr. |
Išlaidų straipsniai |
Išlaidų sąmata, Lt1 |
Faktinės išlaidos, Lt |
||
Iš viso |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
iš viso |
iš jų valstybės pagalbos lėšos |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso: |
|
|
|
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
__________________________________________________________________________
1 Nepildoma subsidijos mokymui ir subsidijos neįgalių darbuotojų darbo vietoms ir jų darbo priemonėms pritaikyti atvejais, kai socialinė įmonė prašo kompensuoti išlaidas, patirtas per 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos.
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
7 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(Veiklos (darbų) įgyvendinimo ataskaitos forma)
__________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
_________________ teritorinei darbo biržai
VEIKLOS (DARBŲ) ĮGYVENDINIMO ATASKAITA
_______________ Nr. _________
(data)
__________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Veiklos (darbų) įgyvendinimo ataskaita pateikiama pagal paraiškos 3 dalį „Valstybės pagalbos panaudojimo aprašymas“ (1 priedas). Nurodomas įgyvendintų veiklų ryšys su išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitos eilutėmis.
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybės pagalbos teikimo socialinėms
įmonėms tvarkos aprašo
8 priedas
(Lietuvos Respublikos
socialinės apsaugos ir darbo ministro
2012 m. kovo 9 d. įsakymo Nr. A1-135
redakcija)
(mokėjimo prašymo gauti avanso / tarpinį / galutinį mokėjimą forma)
__________________________________________
(socialinės įmonės pavadinimas, kodas ir adresas)
________________ teritorinei darbo biržai
MOKĖJIMO PRAŠYMAS GAUTI
_____________________________ MOKĖJIMĄ
(Įrašyti: avanso, tarpinį, galutinį)
_____________ Nr. _________
(data)
__________________________________________________________________________
(Sutarties dėl valstybės pagalbos išmokėjimo ir panaudojimo tvarkos pavadinimas ir jos numeris)
Lėšų panaudojimo laikotarpis |
pradžia 20 ___ m. _________ d. pabaiga 20 ___ m. _________ d. |
Išlaidų, deklaruojamų mokėjimo prašyme, patyrimo periodas |
nuo 20___ m. ___________ d. iki 20___ m. ___________ d. |
Sutartyje numatyta valstybės pagalbos suma litais |
|
Iki šio mokėjimo prašymo pateikimo gautos valstybės pagalbos suma (įskaitant avanso mokėjimą) litais |
|
Iki šio mokėjimo prašymo patirtos išlaidos, pripažintos tinkamomis finansuoti, litais |
|
Prašoma kompensuoti suma litais |
|
Išmokėtina suma1 litais |
|
_______________ (vadovo pareigų pavadinimas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
_______________ (vyriausiasis finansininkas) |
________ (parašas) |
_________________ (vardas ir pavardė) |
__________________________________________________________________________
1 Pildo teritorinės darbo biržos atsakingas darbuotojas.