LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2002 M. BIRŽELIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 3-318 „DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. gruodžio 8 d. Nr. 3-492

Vilnius

 

1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. 3-318 „Dėl biudžetinės įstaigos Lietuvos saugios laivybos administracijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 68-2803; 2006, Nr. 73-2797) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BIUDŽETINĖS ĮSTAIGOS LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo (Žin., 2000, Nr. 75-2264; 2005, Nr. 31-974) 5 straipsnio 2 dalimi,

tvirtinu biudžetinės įstaigos Lietuvos saugios laivybos administracijos nuostatus (pridedama).“

2. Įgalioju Lietuvos saugios laivybos administracijos direktorių Evaldą Zacharevičių pasirašyti biudžetinės įstaigos Lietuvos saugios laivybos administracijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 3-318, naują redakciją ir pateikti juos įregistruoti Juridinių asmenų registre iki 2009 m. sausio 1 dienos.

3. Nustatau, kad šis įsakymas, išskyrus 2 punktą, įsigalioja 2009 m. sausio 1 d.

 

 

L. E. SUSISIEKIMO MINISTRO PAREIGAS                         ALGIRDAS BUTKEVIČIUS

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2002 m. birželio 25 d.

įsakymu Nr. 3-318

(Lietuvos Respublikos susisiekimo

ministro 2008 m. gruodžio 8 d.

įsakymo Nr. 3-492 redakcija)

 

LIETUVOS SAUGIOS LAIVYBOS ADMINISTRACIJOS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos saugios laivybos administracija (toliau – Administracija), kurios steigėjo funkcijas vykdo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau – Susisiekimo ministerija), yra biudžetinė įstaiga. Administracijos organizacinę struktūrą ir nuostatus tvirtina susisiekimo ministras.

2. Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymu ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, susisiekimo ministro įsakymais bei kitais saugią laivybą reglamentuojančiais teisės aktais, strateginiais veiklos planais ir šiais nuostatais.

3. Administracijos paskirtis – pagal savo kompetenciją organizuoti Lietuvos Respublikos ir tarptautinės teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą, reikalavimų įgyvendinimą ir užtikrinti jų vykdymo valstybinę priežiūrą.

4. Administracija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Lietuvos valstybės herbu bei savo pavadinimu, sąskaitą viename iš Lietuvos Respublikoje registruotų bankų.

5. Administracijos buveinės adresas: J. Janonio g. 24, LT-92251 Klaipėda, Lietuvos Respublika.

 

II. ADMINISTRACIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

6. Svarbiausieji Administracijos uždaviniai yra:

6.1. organizuoti Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinės jūrų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą bei taršos iš laivų prevenciją, reikalavimų įgyvendinimą laivybos įmonėse, laivuose ir jūrų uostuose;

6.2. vykdyti Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinės jūrų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą bei taršos iš laivų prevenciją, įgyvendinimo valstybinę priežiūrą.

7. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

7.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinės jūrų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą bei taršos iš laivų prevenciją, reikalavimų įgyvendinimo laivybos įmonėse, laivuose ir jūrų uostuose organizavimo srityje:

7.1.1. rengia ir teikia Susisiekimo ministerijai pasiūlymus dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų saugios laivybos ir jūros aplinkos taršos prevencijos srityje rengimo bei tokių teisės aktų projektus;

7.1.2. dalyvauja rengiant bei įgyvendinant saugios laivybos, aplinkos apsaugos ir darbo saugos programas jūrų transporto srityje;

7.2. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų, tarptautinės jūrų teisės aktų, reglamentuojančių saugią laivybą bei taršos iš laivų prevenciją, įgyvendinimo valstybinės priežiūros vykdymo srityje:

7.2.1. kontroliuoja, kaip vykdomi tarptautinių, Europos Sąjungos teisės aktų ir Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyti saugios laivybos reikalavimai;

7.2.2. Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre registruoja laivus, plaukiojančius su Lietuvos valstybės vėliava, išduoda laivų dokumentus, tvarko Lietuvos Respublikos jūrų laivų registrą;

7.2.3. vykdo valstybinę laivų kontrolę uostuose ir laivų, plaukiojančių su Lietuvos valstybės vėliava, laivo vėliavos valstybinę kontrolę, jų techninę priežiūrą bei išduoda privalomus dokumentus;

7.4.4. išduoda jūrininkų kvalifikacijos dokumentus, jūrininko knygeles, tvirtina darbo laive ir plaukiojimo stažą, tvarko Lietuvos Respublikos jūrininkų registrą;

7.2.5. akredituoja jūrininkų mokymo įstaigas bei prižiūri jų veiklą;

7.2.6. sudaro valstybinę Lietuvos Respublikos jūrų uostų, teritorinės jūros ir išskirtinės ekonominės zonos hidrografinę nuotrauką, skelbia hidrografinius duomenis;

7.2.7. įrengia, eksploatuoja ir prižiūri kranto navigacinius įrenginius, aptarnaujančius bendro naudojimo vandens kelius, kontroliuoja jų veikimą, teikia navigacinę informaciją;

7.2.8. kontroliuoja, kaip vykdomi teršimo incidentų likvidavimo lokaliniai planai ir kaip uostų administracijos ir laivų įgulos tvarko laivuose susidarančias atliekas ir krovinių likučius;

7.2.9. sudaro sutartis su įgaliotomis klasifikacinėmis bendrovėmis dėl teisės Lietuvos Respublikos vardu atlikti laivų techninę priežiūrą bei apžiūrą ir išduoti atitinkamus dokumentus, atlieka šių įgaliotų klasifikacinių bendrovių veiklos priežiūrą;

7.2.10. dalyvauja Paryžiaus supratimo memorandumo dėl uosto valstybinės kontrolės veikloje, atstovaudama Lietuvos jūrų administracijai, kaip nustatyta Paryžiaus supratimo memorandume dėl uosto valstybinės kontrolės;

7.2.11. atestuoja įmones, teikiančias su saugia laivyba susijusias paslaugas;

7.2.12. vykdo kitų valstybių kompetentingų institucijų išduotų jūrinių laipsnių diplomų pripažinimo procedūras;

7.2.13. nustato laivams leistinus plaukioti rajonus ir jų ribas bei saugiam plaukiojimui leistinas meteorologines sąlygas;

7.2.14. tvirtina dokumentų, kurie turi būti Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre įregistruotame laive, sąrašą;

7.2.15. Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių nustatyta tvarka tvirtina arba derina šiose sutartyse numatytus laivo planus;

7.2.16. vertina laivybos įmonių ir laivų saugios laivybos valdymo sistemas, išduoda nustatytus dokumentus;

7.2.17. atlieka laivo saugaus vilkimo reikalavimų laikymosi valstybinę priežiūrą;

7.2.18. atlieka navigacinio ženklinimo darbus bendro naudojimo vandens keliuose ir atlieka bendrojo naudojimo vandens kelių žymėjimo, tvarkymo ir eksploatavimo valstybinę priežiūrą;

7.2.19. organizuoja jūrlapių, žinynų ir kitos informacinės literatūros leidybą, platinimą, informacijos apie navigacinius pasikeitimus pateikimą Lietuvos Respublikoje; viešai paskelbia kiekvieną žinomą pavojų laivybai Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje ir uostų bei terminalų akvatorijose;

7.2.20. derina laivų pavadinimus (numerius) ir laivų savininkų emblemas laivuose;

7.2.21. tiria laivų avarijas ir teikia išvadas bei rekomendacijas;

7.2.22. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio valstybių institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka teikia Tarptautinei jūrų organizacijai ir Europos Komisijai informaciją bei nustatytus teisės aktus;

7.2.23. pagal kompetenciją taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones pažeidėjams;

7.2.24. kontroliuoja jūrinių specialistų mokymo lygį bei atitiktį tarptautinių konvencijų bei ES direktyvų reikalavimams, vykdo profesinio mokymo kompetentingos įstaigos funkcijas jūrininkų rengimo srityje;

7.3. vykdo kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

 

III. ADMINISTRACIJOS TEISĖS

 

8. Administracija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir vykdydama funkcijas, turi teisę:

8.1. gauti iš laivų savininkų (valdytojų), uostų administracijų, mokymo įstaigų ir organizacijų informaciją Administracijos kompetencijai priskirtais klausimais;

8.2. tikrinti jos kompetencijai priskirtais klausimais laivybos kompanijas ir jų laivus, kitus plaukiojančius objektus, jūrų uostus ir atskirus terminalus, reikalauti dokumentų bei ataskaitų, duoti privalomus nurodymus, reikalauti, kad nustatytu laiku būtų šalinami rasti trūkumai ir pažeidimai;

8.3. rengti pasitarimus, konferencijas, seminarus, konkursus bei kitus renginius Administracijos kompetencijai priskirtais klausimais;

8.4. sudaryti darbo grupes saugios laivybos ir taršos iš laivų problemoms jūrų transporte nagrinėti, prireikus pasitelkti kitų institucijų ir įstaigų specialistus bei atstovus;

8.5. uždrausti laivui išplaukti iš uosto, nustačius saugios laivybos reikalavimų, taip pat įgulos gyvenimo ir darbo sąlygų laive standartų pažeidimus;

8.6. neleisti turto savininkui kelti paskendusio turto savo priemonėmis arba jo pasirinktu kėlimo organizavimo būdu, jei tai gali kliudyti laivybai, kelti grėsmę žmonių gyvybei ar saugumui, teršti aplinką;

8.7. laikinai apriboti laivų įplaukimą į nesaugias Lietuvos Respublikos teritorinės jūros zonas.

9. Administracija turi ir kitų įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jai suteiktų teisių.

 

IV. ADMINISTRACIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

10. Administracijos veikla organizuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka patvirtintu strateginiu veiklos planu, kuriame nurodyti planuojamo periodo Administracijos veiklos uždaviniai ir jų įgyvendinimo priemonės.

11. Administracijos vidaus darbo veiklą reglamentuoja Administracijos darbo reglamentas, Vidaus tvarkos taisyklės, struktūrinių padalinių nuostatai, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymai ir kiti vidaus darbo tvarkos aprašai.

12. Administracijai vadovauja direktorius, kurį skiria į pareigas ir iš jų atleidžia susisiekimo ministras Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Administracijos direktorius pavaldus susisiekimo ministrui. Administracijos direktorius skatinamas ir tarnybinės nuobaudos jam skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Administracijos direktorius turi pavaduotoją, kurį jis skiria į pareigas ir atleidžia iš pareigų Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Administracijos direktoriaus pavaduotojas tiesiogiai atsakingas Administracijos direktoriui, kuris nustato jo kompetenciją.

13. Administracijos direktorius:

13.1. vadovauja Administracijos darbui, jį planuoja, organizuoja, kontroliuoja ir atsako už Administracijos veiklą bei savo funkcijų ir pareigų vykdymą;

13.2. užtikrina Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, susisiekimo ministro įsakymų ir kitų teisės aktų vykdymą;

13.3. teikia Susisiekimo ministerijai Administracijos veiklos ataskaitas, susisiekimo ministro reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

13.4. leidžia įsakymus ir kitus įsakymais patvirtintus teisės aktus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi. Administracijos direktoriaus norminio pobūdžio įsakymai ir kiti teisės aktai Administracijos kompetencijos klausimais privalomi fiziniams ir juridiniams asmenims;

13.5. atstovauja Administracijai teismuose, valstybinės valdžios ir valdymo institucijose;

13.6. tvirtina Administracijos padalinių nuostatus, pareigybių sąrašą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių aprašymus, nustato Administracijos darbuotojų pareigybes, į kurias skiriami asmenys privalo turėti jūrinį laipsnį;

13.7. teikia susisiekimo ministrui tvirtinti Administracijos organizacinę struktūrą;

13.8. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, juos skatina ir skiria jiems tarnybines nuobaudas;

13.9. tvirtina Administracijos veiklos pajamų ir išlaidų sąmatas, ūkinės ir finansinės veiklos ataskaitas;

13.10. sudaro nuolatines ir laikinąsias komisijas Administracijos veiklos problemoms spręsti;

13.11. teisės aktų nustatyta tvarka derina institucijų ir įstaigų pateiktus dokumentus;

13.12. nagrinėja administracinių teisės pažeidimų bylas Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatyta tvarka;

13.13. pagal savo kompetenciją teisės aktų nustatyta tvarka sudaro sandorius arba įgalioja tai atlikti kitą Administracijos valstybės tarnautoją;

13.14. teisės aktų nustatyta tvarka organizuoja darbuotojų ir gyventojų pareiškimų (skundų) nagrinėjimą bei kontroliuoja jų vykdymą;

13.15. vykdo kitas teisės aktų jam pavestas funkcijas.

14. Administraciją sudaro struktūriniai padaliniai, kurie savo veiklą organizuoja vadovaudamiesi šiais nuostatais, savo nuostatais bei Administracijos darbo reglamentu.

15. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, priėmimo į pareigas (darbą) tvarką, darbo užmokesčio jiems mokėjimo tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas, kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. ADMINISTRACIJOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

16. Administracija yra išlaikoma iš Lietuvos valstybės biudžeto.

17. Administracija gali turėti ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka gautų lėšų.

18. Administracijos buhalterinė apskaita organizuojama ir finansinė atskaitomybė tvarkoma teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Administracijos finansinės veiklos kontrolę vykdo ir vidaus auditą atlieka įgaliotos valstybės institucijos ir įstaigos Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Administracija pertvarkoma, reorganizuojama ir likviduojama, taip pat jos steigimo dokumentai keičiami įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________