LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO

Į S A K Y M A S

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2011 M. BIRŽELIO 7 D. ĮSAKYMO Nr. V-1016 „DĖL 2011–2013 METŲ PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2012 m. rugpjūčio 29 d. Nr. V-1277

Vilnius

 

P a k e i č i u 2011–2013 metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. V-1016 „Dėl 2011–2013 metų pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“ (Žin., 2011, Nr. 74-3561):

1. Papildau 5.2 punktą pastaba, įrašoma po lentele:

„Pastaba. Mokslo ir žinių dienai sutapus su poilsio diena, ugdymo proceso pradžia mokyklos sprendimu gali būti nukeliama į artimiausią darbo dieną po poilsio dienos.“

2. Išdėstau 16 punkto pirmąją pastraipą taip:

16. Mokyklos ugdymo turinys formuojamas ir įgyvendinamas vadovaujantis Pagrindinio ugdymo bendrosiose programose ir Vidurinio ugdymo bendrosiose programose (toliau – Bendrosios programos) apibrėžtais mokinių pasiekimais, Bendraisiais ugdymo planais, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-1049 (Žin., 2012, Nr. 76-3957), ir mokykloje priimtais susitarimais, sprendimais dėl:“.

3. Išdėstau 75 punktą taip:

75. Mokiniai, kurie išvyksta gyventi ar (ir) mokytis į užsienį, gali mokytis lietuvių kalbos, istorijos, geografijos ar visų atitinkamos klasės dalykų nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Norintys mokytis kreipiasi į mokyklą, vykdančią nuotolinį mokymą. Nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupine mokymosi forma) besimokantiesiems konsultacijoms skiriama 40 procentų, nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma) – 15 procentų Bendrųjų ugdymo planų 111, 151 punktuose (kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu) nustatyto minimalaus savaitinio pamokų skaičiaus.“

4. Išdėstau II skyriaus XV skirsnį taip:

 

XV. MOKINIŲ MOKYMAS NAMIE

 

79. Mokiniai namie mokomi savarankišku ar/ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu gali būti mokomi mokiniai tik pritarus gydytojų konsultacinei komisijai. Mokiniui, mokomam namie, mokykla, suderinusi su mokinio tėvais (globėjais ar rūpintojais) ir atsižvelgusi į gydytojo konsultacinės komisijos rekomendacijas, parengia individualų ugdymo planą.

80. Namie mokomam mokiniui savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu 5–6 klasėse skiriama 12 savaitinių pamokų, 7–8 klasėse – 13, 9–10 klasėse – 15, 11–12 klasėse – 14. Dalį pamokų gydytojų konsultacinės komisijos leidimu mokinys gali lankyti mokykloje arba mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu. Mokiniams, besimokantiems namie nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma), konsultacijoms grupėje skiriama 40 procentų, individualioms konsultacijoms –15 procentų Bendrųjų ugdymo planų 111 ir 151 punktuose nustatyto savaitinių pamokų skaičiaus, o besimokantiems nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupine mokymosi forma) – Bendrųjų ugdymo planų 111 ir 151 punktuose nustatytas savaitinių pamokų skaičius.

81. Suderinus su mokinio tėvais (globėjais, rūpintojais), mokyklos vadovo įsakymu mokinys gali nesimokyti dailės, muzikos, technologijų ir kūno kultūros. Dienyne ir mokinio individualiame ugdymo plane prie mokinio nesimokomų dalykų įrašoma „atleista“. Dalis pamokų, gydytojo leidimu lankomų mokykloje, įrašoma į mokinio individualų ugdymo planą.“

5. Išdėstau 87 punktą taip:

87. Mokykla, įgyvendindama pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, nustato laikinosios (mobiliosios) grupės dydį pagal skirtas mokymo lėšas. Mokinių skaičius laikinojoje (mobiliojoje) grupėje negali būti didesnis, nei nustatytas didžiausias mokinių skaičius klasėje. Nesant galimybių sudaryti laikinosios (mobiliosios) grupės, mokiniai mokomi švietimo ir mokslo ministro nustatytomis mokymosi formomis ir mokymo organizavimo būdais.“

6. Išdėstau 89 punktą taip:

89. Mokykla, vykdydama pagrindinio ugdymo programą, vadovaujasi: Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. rugpjūčio 26 d. įsakymu Nr. ISAK-2433 (Žin., 2008, Nr. 99-3848) (toliau – pagrindinio ugdymo bendrosios programos), Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, Pagrindinio ugdymo programos aprašu, tvirtinamu švietimo ir mokslo ministro.“

7. Išdėstau 93 punktą taip:

93. Mokykla, formuodama ir įgyvendindama mokyklos ugdymo turinį, gali didinti ar mažinti iki 10 procentų (perskirstyti) dalykui skiriamų pamokų ir derinti su pagrindinio ugdymo bendrųjų programų turiniu. Mokiniui, besimokančiam nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokysi forma), individualioms konsultacijoms skiriama 15 procentų, o grupinėms – 40 procentų Bendrųjų ugdymo planų 111 punkte nustatyto savaitinių pamokų skaičiaus.“

8. Išdėstau 102.3.1 punktą taip:

102.3.1. sudaromos sąlygos užsienio kalbos mokytis švietimo ir mokslo ministro nustatytomis mokymosi formomis ir mokymo proceso organizavimo būdais;“.

9. Įrašau 102.4 punkte vietoj žodžio „savarankiškai“ žodžius „nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu“.

10. Išdėstau 110 punktą taip:

110. Žmogaus sauga. Žmogaus saugos ugdymas pagrindinio ugdymo programoje organizuojamas vadovaujantis Žmogaus saugos bendrąja programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-1159 (Žin., 2012, Nr. 89-4668)“.

11. Išdėstau 111 punkto pirmąją pastraipą taip:

111. Pagrindinio ugdymo programai įgyvendinti pamokų skaičius per dvejus metus (grupine mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniais mokymo proceso organizavimo būdais):“.

12. Išdėstau 113 punkto pirmąją pastraipą taip:

113. Pagrindinio ugdymo programas jaunimo mokyklos ir vaikų socializacijos centrai įgyvendina vadovaudamiesi Pagrindinio ugdymo programos aprašu, tvirtinamu švietimo ir mokslo ministro, pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, Bendraisiais ugdymo planais. Mokykla, formuodama ir įgyvendindama mokyklos ugdymo turinį, gali:“.

13. Išdėstau 117 punkto pirmąją pastraipą taip:

117. Mokykla, organizuodama ugdymą asmenims, kuriems laikinai atimta ar apribota laisvė, vadovaujasi pagrindinio ugdymo bendrosiomis programomis ir vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, pagrindinio ir vidurinio ugdymo aprašais, tvirtinamais švietimo ir mokslo ministro, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu, Bendraisiais ugdymo planais. Mokykla, formuodama ir įgyvendindama mokyklos ugdymo turinį, gali:“.

14. Išdėstau 129 punktą taip:

129. Mokykla mokiniui, besimokančiam pagal vidurinio ugdymo programą, sudaro sąlygas įgyvendinti individualų ugdymo planą ir siekia, kad jis pagilintų ir praplėstų pasirinktų sričių žinias, gebėjimus bei kompetencijas, pasirengtų laikyti brandos egzaminus ir tęstų tolesnį mokymąsi. Mokiniui, besimokančiam savarankišku ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma), individualioms konsultacijoms skiriama 15 procentų, o grupinėms – 40 procentų Bendrųjų ugdymo planų 151 punkte nustatyto savaitinių pamokų skaičiaus.“

15. Išdėstau 130 punktą taip:

130. Vidurinis ugdymas 11–12 (III–IV gimnazijų) klasėse organizuojamas pagal Vidurinio ugdymo programos aprašą, tvirtinamą švietimo ir mokslo ministro, Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašą, gali būti atsižvelgiama į Mokymosi krypčių pasirinkimo galimybių didinimo 14–19 metų mokiniams modelio aprašą.“

16. Išdėstau 133 punktą taip:

133. Į vidurinio ugdymo dalykų turinį integruojama Žmogaus saugos bendroji programa.“

17. Išdėstau 151 punkto pirmąją pastraipą taip:

151. Vidurinio ugdymo programai įgyvendinti skiriamų pamokų skaičius per savaitę ir per dvejus metus (grupine mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais):“.

18. Išdėstau 152 punkto pirmąją pastraipą taip:

152. Adaptuotai vidurinio ugdymo programai įgyvendinti skiriamų pamokų skaičius per savaitę ir per dvejus metus (grupine mokymosi forma kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais).“

19. Išdėstau 158 punktą taip:

158. Jei dėl mažo skaičiaus mokinių, kurie mokėsi skirtingos užsienio kalbos (vokiečių, prancūzų), arba skirtingo pavienių mokinių kalbos mokėjimo lygio negalima suformuoti grupės, privalomai užsienio kalbai mokyti gali būti skiriamos konsultacijos, mokymas organizuojamas savarankišku arba nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma) arba bendradarbiaujama su kita mokykla, galinčia užtikrinti užsienio kalbos programos tęstinumą, tačiau tai numatoma profesinio mokymo įstaigos ugdymo plane. Individualioms konsultacijoms savarankišku ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu gali būti skiriama 15 proc. Bendrųjų ugdymo planų 153 punkte dalykams skiriamų pamokų.“

20. Išdėstau 159 punktą taip:

159. Ugdymas stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje organizuojamas vadovaujantis švietimo ir mokslo ministro patvirtintu ir su sveikatos apsaugos ministru suderintu Mokinių mokymo stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir namuose organizavimo tvarkos aprašu ir Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu.“

21. Išdėstau 161 punktą taip:

161. Kiekvienam mokiniui, ligoninės mokykloje mokomam kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupine mokymosi forma), sudaromame individualiame ugdymo plane skiriama 5 klasėje 13 pamokų, 6–7 klasėse – 15–16 pamokų ir 8–10 klasėse – 18 pamokų, 11–12 klasėse – 14 pamokų per savaitę. Mokiniai renkasi savo poreikius ir polinkius atitinkančias neformaliojo švietimo veiklas.“

22. Įrašau 163.1 punkte po žodžių „pamokų skaičius“ žodžius „mokant kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupine mokymosi forma)“.

23. Įrašau 163.2 punkte po žodžių „pamokų skaičius“ žodžius „mokant kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupine mokymosi forma)“.

24. Papildau šiuo 163.4 punktu:

163.4. Ligoninės ar sanatorijos mokykloje nesusidarius mokinių klasei mokoma paviene mokymo forma savarankišku ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, suderintu su gydančiu gydytoju. Konsultacijoms grupėse nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu skiriama 40 procentų, individualioms konsultacijoms – 15 procentų (savarankišku ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu) Bendrųjų ugdymo planų 161, 163.1, 163.2, 163.3 punktuose dalykams skiriamų pamokų.“

25. Išdėstau 165 punkto pirmąją pastraipą taip:

165. Mokykla mokinio, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą organizuoja, vadovaudamasi Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. V-1795 (Žin., 2011, Nr. 122-5771), ir atsižvelgia į: “.

26. Įrašau 167.6 punkte vietoj žodžio „pritaikytą“ žodį „individualizuotą“.

27. Išdėstau 168 punktą taip:

168. Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą, ugdymo planas rengiamas vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 184–187 punktais. Kartu planuojama specialioji pedagoginė ir(ar) specialioji pagalba sutrikusioms funkcijoms lavinti:

168.1. mokiniui, turinčiam kompleksinių negalių, elgesio ir emocijų sutrikimų, specialiosioms pratyboms 5–10 klasėse galima skirti po 1 pamoką per savaitę kompiuteriniams, specialiųjų mokymo priemonių naudojimo įgūdžiams formuoti, pažinimo funkcijoms lavinti, dalykų spragoms šalinti;

168.2. specialiosiose klasėse, skirtose intelekto sutrikimą turintiems mokiniams, visus dalykus (išskyrus gydomąją kūno kultūrą arba taikomąją fizinę veiklą) moko vienas mokytojas. Išimtys taikomos lietuvių kalbos tautinės mažumos kalba mokykloje, dorinio ugdymo (tikybos), muzikos, technologijų, kūno kultūros dalykams, jei mokytojas atsisako mokyti šių dalykų ar neturi tam reikiamo išsilavinimo;

168.3. mokykla gali organizuoti specialiųjų klasių, skirtų intelekto sutrikimą turintiems mokiniams, mokinių užimtumą ir mokinių atostogų metu (išskyrus vasarą). Savanoriai, aukštesniųjų klasių mokiniai, vykdantys socialinės veiklos programas, gali mokytojui padėti organizuoti šią veiklą.“

28. Išdėstau 169.3 punktą taip:

169.3. besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą mokiniui, turinčiam nežymų ar vidutinį intelekto sutrikimą, kurio ugdymas organizuojamas vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 111 punktu, vietoj gamtos mokslų srities dalykų mokykla gali siūlyti integruotas gamtos mokslų pamokas. Tada mokinys gali nesimokyti fizikos ir chemijos;“.

29. Išdėstau 169.4 punktą taip:

169.4. besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą mokiniui, turinčiam nežymų ar vidutinį intelekto sutrikimą, kurio ugdymas organizuojamas vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 111 punktu, socialinio ugdymo srities dalykus mokykla gali įgyvendinti nuo 6–7 klasės;“.

30. Išdėstau 171 punktą taip:

171. Mokinio, kuris mokosi pagal pritaikytą bendrojo ugdymo programą, mokymosi pažanga ir pasiekimai ugdymo procese vertinami pagal šioje programoje numatytus pasiekimus: keliamosios klasės (5–9, 11 (gimnazijos I. III)) mokinio mokymosi pasiekimai vertinami, atsižvelgus į jo asmeninę daromą pažangą ir palyginus su jam pritaikytoje programoje numatytais pasiekimais, o programos baigiamosios klasės mokinio mokymosi pasiekimai įvertinami, palyginus ir su bendrosiose programose numatytais.“

31. Išdėstau 172 punktą taip:

172. Mokinio, kuris mokosi pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą, mokymosi pasiekimai vertinami atsižvelgus į jo asmeninę daromą pažangą. Dėl mokinio, kuris mokosi pagal Socialinių įgūdžių ugdymo programą, mokymosi pasiekimų vertinimo (būdų, periodiškumo) ir įforminimo susitariama mokykloje.“

32. Įrašau 175 punkte po žodžių „mokymą namie“ žodžius „savarankišku ar/ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu“.

33. Išdėstau 176 punktą taip:

176. Mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo arba pagal pritaikytą bendrojo ugdymo programą, mokyti namie mokykla skiria pamokų vadovaudamasi Bendrųjų ugdymo planų 80 punktu, 1–2 pamokos gali būti skiriamos specialiosioms pamokoms ar specialiosioms pratyboms, o tautinės mažumos kalba besimokančiam – 2 papildomos valandos lietuvių kalbai mokyti.“

34. Išdėstau 177 punkto pirmąją pastraipą taip:

177. Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą savarankišku ar/ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu, mokyti namie:“.

35. Išdėstau 177.1 punktą taip:

177.1. turinčiam nežymų intelekto sutrikimą individualioms konsultacijoms ir pratyboms skiriamos 8 valandos per savaitę kalbiniam, matematiniam, socialiniam ugdymui ir specialiosioms pamokoms, mokinio specialiesiems ugdymosi poreikiams tenkinti ar specialiajai pagalbai teikti;“.

36. Išdėstau 177.2 punktą taip:

177.2. turinčiam vidutinį intelekto sutrikimą individualioms konsultacijoms ir pratyboms skiriamos 6–8 valandos per savaitę kalbiniam, matematiniam, socialiniam ugdymui bei specialiosioms pamokoms;“.

37. Išdėstau 177.3 punktą taip:

177.3. turinčiam žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą individualioms konsultacijoms ir pratyboms namie skiriamos 6–8 valandos per savaitę. Mokymas organizuojamas atskiromis veiklos sritimis (komunikacinės, pažintinės ir orientacinės, meninės, darbinės veiklos kryptimis);“.

38. Išdėstau V skyriaus V skirsnio pavadinimą taip:

V. MOKINIŲ, TURINČIŲ SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ IR BESIMOKANČIŲ PAGAL BENDROJO UGDYMO IR PRITAIKYTAS BENDROJO UGDYMO PROGRAMAS, UGDYMAS“.

39. Išdėstau 178 punktą taip:

178. Mokiniui, besimokančiam pagal bendrojo ugdymo ar pritaikytą bendrojo ugdymo programą ir turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo planas sudaromas vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 111 ar 151 punktuose dalykų programoms įgyvendinti skiriamų savaitinių pamokų skaičiumi, kuris gali būti koreguojamas iki 20 procentų. Bendras pamokų ir neformaliojo švietimo pamokų skaičius gali būti mažinamas ar didinamas 1–2 pamokomis.“

40. Išdėstau V skyriaus VI skirsnio pavadinimą taip:

VI. MOKINIŲ, BESIMOKANČIŲ PAGAL PAGRINDINIO UGDYMO INDIVIDUALIZUOTĄ PROGRAMĄ IR SOCIALINIŲ ĮGŪDŽIŲ UGDYMO PROGRAMĄ, UGDYMAS“.

41. Išdėstau 184 punkto pirmąją pastraipą taip:

184. Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą ir turinčiam nežymų intelekto sutrikimą, ugdymo planas sudaromas:“.

42. Išdėstau 184.1 punktą taip:

184.1. vadovaujantis Bendrųjų ugdymo planų 111 punkto dalykų programoms įgyvendinti skiriamų savaitinių pamokų skaičiumi, kuris atsižvelgus į mokymosi formą ir mokymo proceso organizavimo būdą gali būti koreguojamas iki 25 procentų;“.

43. Pripažįstu netekusiu galios 184.2 punktą.

44. Išdėstau 185 punktą taip:

185. Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą ir turinčiam vidutinį intelekto sutrikimą, ugdymo planas sudaromas:

185.1. integruotai besimokančiam mokykla sudaro mokinio individualų ugdymo planą, vadovaudamasi Bendrųjų ugdymo planų 111 punkte nurodytu dalykų programoms įgyvendinti skiriamų savaitinių pamokų skaičiumi, kuris atsižvelgus į mokymosi formą ir mokymo proceso organizavimo būdą gali būti koreguojamas iki 30 procentų;

185.2. besimokančiam klasėje/mokykloje, skirtoje mokiniams, turintiems intelekto sutrikimą, – vadovaudamasi Bendrųjų ugdymo planų 186 punktu, ugdymą organizuojant atskiromis veiklos sritimis;

185.3. specialiosioms pratyboms 5–10 klasėse skiriama po 1 pamoką per savaitę mokiniui, naudojančiam alternatyvią komunikaciją. Tarties, kalbos ir komunikacijos lavinimo specialiosios pratybos gali būti integruojamos į komunikacinės ir pažintinės veiklos, lietuvių kalbos pamokas. Pratybų ir komunikacinės, pažintinės veiklos, lietuvių kalbos pamokų turinys turi derėti.“

45. Išdėstau 186 punkto pirmąją pastraipą taip:

186. Mokiniui, besimokančiam pagal pagrindinio ugdymo individualizuotą programą ir turinčiam žymų ir labai žymų intelekto sutrikimą, ugdymas organizuojamas veiklomis pagal lentelėje nurodytą pamokų skaičių atskiriems ugdymo metams (klasei). Šios veiklos mokytojo nuožiūra gali būti jungiamos, keičiamos atsižvelgus į mokinio poreikius, sveikatą:“.

46. Išdėstau 187 punkto pirmąją pastraipą taip:

187. Socialinių įgūdžių ugdymo programai įgyvendinti skiriamų valandų skaičius per savaitę:“.

47. Išdėstau 192 punktą taip:

192. Mokykla suaugusiųjų mokymą organizuoja vadovaudamasi Mokymosi pagal formaliojo švietimo programas (išskyrus aukštojo mokslo studijų programas) formų ir mokymo organizavimo tvarkos aprašu. Įskaitos mokyklos sprendimu gali būti organizuojamos besimokančiųjų atostogų metu.“

48. Pripažįstu netekusiu galios 194.2 punktą.

49. Išdėstau 195 punktą taip:

195. Asmenys, kuriems dėl laikinai atimtos ar apribotos laisvės draudžiama mokytis klasėje, grupėje ir, nesant galimybių mokytis nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu (grupinio ar pavienio mokymosi formomis), mokosi savarankišku mokymo proceso organizavimo būdu (pavienio mokymosi forma), konsultacijoms skiriant 15 procentų Bendruosiuose ugdymo planuose tos klasės dalykui nustatyto minimalaus savaitinio pamokų skaičiaus.“

50. Išdėstau VI skyriaus II skirsnį taip:

 

II. SUAUGUSIŲJŲ BENDROJO UGDYMO PROGRAMŲ ĮGYVENDINIMAS

 

199. Socialinė veikla suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų suaugusiųjų klasių mokiniams, besimokantiems pagal pagrindinio ugdymo programą, neprivaloma.

200. 18 metų ir vyresnis suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų suaugusiųjų klasių mokinys, besimokantis pagal pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, gali nesimokyti menų dalykų ir kūno kultūros. Mokiniui, nepasirinkusiam kūno kultūros ar menų, šių dalykų pamokos gali būti skiriamos pagal mokinio poreikius kitiems pasirinktiems dalykams mokytis.

201. 18 metų ir vyresnis suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų suaugusiųjų klasių mokinys, besimokantis pagal pagrindinio ugdymo programos I dalį (5–8 klasės), gali nesimokyti technologijų dalyko.

202. 18 metų ir vyresniam besimokančiam pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas vietoj Bendrosiose programose numatytų technologijų dalykų gali būti siūloma rinktis kitus mokinio mokymosi poreikius atitinkančius technologijų modulius, integruotus technologijų modulius ar pan.

203. Dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius suaugusiųjų pradinio ugdymo programoms vykdyti kasdieniu arba nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdais (grupinio mokymosi forma):

 

Dalykų sritys, dalykai

1–2 klasės

3–4 klasės

Pradinio ugdymo programa

(1–4 klasės)

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

2

2

4

Kalbos:

 

 

 

Lietuvių kalba (gimtoji)

12

12

24

Gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų )*

12

12

241

Lietuvių kalba (valstybinė) *

2

4

61

Užsienio kalba

 

3

3

Matematika

6

6

12

Pasaulio pažinimas

2

2

4

Dailė ir technologijos

2

2

4

Kūno kultūra

2

2

 

Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui

1 kl. – 11

2 kl. – 11; 131

3 kl. – 11; 131

4 kl. – 14; 161

47; 531

Pamokos mokinio ugdymo poreikiams

 

 

4

Maksimalus pamokų skaičius mokiniui

1 kl. – 13

2 kl. – 13; 151

3 kl. – 13; 151

4 kl. – 16; 181

55; 61

 

Pastaba.1 mokyklose tautinės mažumos kalba.

 

204. Dalykai ir jiems skiriamų savaitinių pamokų skaičius suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programoms įgyvendinti kasdieniu arba nuotoliniu būdais (grupinio mokymosi forma):

 

Dalykų sritys, dalykai

5–6 klasės

7–8 klasės

Pagrindinio ugdymo programos pirmoji dalis

(5–8 klasės)

Pagrindinio ugdymo programos antroji dalis

(9–10 klasės)

Pagrindinio ugdymo programa

(5–10 klasės)

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

2

2

4

2

6

Kalbos:

 

 

 

 

 

Lietuvių kalba (gimtoji)

8

8

16

8

24

Gimtoji kalba*

8

8

16

6

22

Lietuvių kalba (valstybinė*)

8

8

16

8

24

Užsienio kalba (1-oji)

6;41

4

10;81

4

14;121

Užsienio kalba (2-oji)

2

4

6

4

10

Matematika

8

6

14

6

20

Gamtamokslinis ugdymas:

 

 

 

 

 

Gamta ir žmogus

2

 

2

 

2

Biologija

 

2

2

3

5

Fizika

 

2

2

2

4

Chemija

 

1

1

2

3

Informacinės technologijos

1

1

2

2

4

Socialinis ugdymas:

 

 

 

 

 

Istorija

2

2

4

2

6

Pilietiškumo pagrindai

 

 

 

1

1

Geografija

1

2

3

2

5

Ekonomika

 

 

 

1

1

Meninis ir technologinis ugdymas, kūno kultūra:

 

 

 

 

 

Dailė ir technologijos

 

 

 

 

 

Dailė

2

2

4

2

6

Muzika

2

2

4

2;1*

6; 5*

Technologijos

4

3

7

2,5

9,5

Kūno kultūra

2

1

3

1

4

Žmogaus sauga

 

1

1

 

1

Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai

 

 

 

 

 

Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui

5 – 18; 211 6 klasėje –20, 211

7 – 18; 211 8 klasėje – 22 ,231

78; 861

9 22; 231 10 klasėje – 22; 231

121; 1321

Pamokos mokinių ugdymo poreikiams tenkinti

4;

5; 11

9; 11

6; 61

15; 71

Maksimalus pamokų skaičius mokiniui

5 – 21 ir 6 klasėje –21

7 – 21 ir 8 klasėje – 24

87

9 – 25; 261 ir 10 klasėje – 25; 261

135–150

Neformalusis švietimas

0–4; (70;70)

0–4; (70;70)

0–8; (280)

0–5; (175)

 

Projektinė veikla

 

 

 

0-2

 

 

Pastaba. 1 mokyklose tautinės mažumos kalba.

 

205. Suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programai įgyvendinti 5–6 ir 6–7 jungtinėse klasėse gali būti skiriamos 29 pamokos per savaitę (minimalus pamokų skaičius per savaitę – 26, neformaliajam švietimui – 2); 7–8 jungtinėse klasėse – 31 pamoka per savaitę (minimalus pamokų skaičius – 28, neformaliajam švietimui – 2.

206. Suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programos įgyvendinimas besimokantiesiems neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu:

 

Dalykų sritys, dalykai

Grupinės konsultacijos

5 klasė

6 klasė

7 klasė

8 klasė

9 klasė

10 klasė

Iš viso

Dorinis ugdymas (tikyba arba etika)

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

1,5

Lietuvių kalba (gimtoji) ir gimtoji kalba

1,5–2

1,5–2

1,5–2

1,5–2

1,5–2

1,5–2

9–12

Lietuvių kalba (valstybinė )

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

6–9

Užsienio kalba (1-oji)

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

1–1,5

6–9

Užsienio kalba (2-oji)

 

0,5–1

0,5–1

0,5–1

0,5–1

0,5–1

2,5–5

Matematika

1,25–1,5

1,25–1,5

1,25–1,5

1,25–1,5

1,25–1,5

1,25–1,5

7,5–9

Ekonomika

 

 

 

 

0,25

 

0,25

Biologija

0,5

0,5

0,5

0,5–1

0,5–1

0,5–1

3–5

Fizika

 

 

0,5

0,75–1

0,75–1

0,75–1

2,75–4

Chemija

 

 

 

0,75–1

0,75–1

0,75–1

2,25–3

Informacinės technologijos

0,5

0,5

 

 

(0,5)

(0,5)

1,75–2

Istorija

0,5

0,5

0,5

0,5–1

0,5–1

0,5–1

3–5

Pilietiškumo pagrindai

 

 

 

 

 

0,25

0,25

Geografija

 

0,5

0,5

0,5

0,5

0,5

2,5

Dailė

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

1,5

Muzika

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

0,25

1,5

Technologijos

0,5

0,5

0,5

0,25

(0,25)

0,25

2,5

Pasirenkamieji dalykai

 

 

 

 

 

 

 

Pamokos mokinio ugdymo poreikiams tenkinti

1

1

1

1

1–1,75

1–2

6–7,75

Iš viso (grupinėms konsultacijoms)

0–8

0–9

0–9

0–10

0–11

0–11

0–58

Projektai

0–1

0–1

0–1

0–1

0–1

0–2

0–7

Neformalusis švietimas

 

 

 

 

0-2;

0-70

0-2

0-70

 

Iš viso

4

4

4

4

4

5

25

 

207. Dalykai ir jiems skiriamų pamokų skaičius suaugusiųjų vidurinio ugdymo programai įgyvendinti (lentelėje nurodoma dvejų mokslo metų savaitinių pamokų suma. Programos apimties skiltyje nurodoma kurso apimtis valandomis, o skliaustuose – klasėje dėstomų valandų ir individualaus mokymosi valandų skaičius):

 

Ugdymo sritys, dalykai

Minimalus pamokų skaičius privalomam turiniui

Pamokų skaičius (kasdieniu arba nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu grupinio mokymosi forma)

Pamokų skaičius (neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu)

Valandų skaičius dalyko kursui

bendrasis kursas/kalbos mokėjimo lygis

išplėstinis kursas/kalbos mokėjimo lygis

bendrasis kursas/ kalbos mokėjimo lygis

išplėstinis kursas/ kalbos mokėjimo lygis

bendrasis kursas

išplėstinis kursas

Dorinis ugdymas:

21

 

 

 

 

 

-

Tikyba

 

2

0,5

69

 

Etika

 

2

0,5

69

-

Kalbos:

 

 

 

 

 

 

 

Lietuvių kalba (gimtoji)

6

6

8

3

4

276 (207 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

346 (276 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Lietuvių kalba ir literatūra 3*

6

6

8

3

4

276 (207 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

346 (276 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Gimtoji kalba3

6

6

8

3

4

276 (207 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

346 (276 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Lietuvių kalba ir literatūra 5

8

8

9

3

4

346 (276 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

448 (310 kurso valandų ir 138 ind. mokymosi)

Užsienio kalba (1-oji)

5

5

6

2

3

207 (173 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

276 (207 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Užsienio kalba (privaloma) 4

 

5

 

2

 

207 (173 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

 

Užsienio kalba (2-oji)

 

3

5

1

2

138 (104 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

207 (173 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

Užsienio kalba (pasirenkama) 4

 

5

 

2

 

207 (173 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

 

Socialinis ugdymas:

21

 

 

 

 

 

 

Istorija

 

2

4

1,25

2

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

207 (138 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Geografija

 

2

4

1,25

2

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

207 (138 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Integruotas istorijos ir geografijos kursas

 

2

1,25

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

-

Matematika

5

5

8

2

4

207 (173 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

310 (276 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

Informacinės technologijos

 

2

3

0,5

1

69 (69 kurso valandos)

138 (104 kurso valandos ir 34 ind. mokymosi)

Gamtamokslinis ugdymas:

21

 

 

 

 

 

 

Biologija

 

2

4

1,25

2

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

207 (138 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Fizika

 

2

4

1,25

2

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

242 (138 kurso valandos ir 104 ind. mokymosi)

Chemija

 

2

4

1,25

2

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

207 (138 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

Integruotas gamtos mokslų kursas

 

2

1,25

138 (69 kurso valandos ir 69 ind. mokymosi)

-

Menai, technologijos, integruotas menų ir technologijų kursas

1,51

 

 

 

 

 

 

Menai:

 

 

 

 

 

138 (52 kurso valandos ir 86 ind. mokymosi)

207 (69 kurso valandos ir 138 ind. mokymosi)

Dailė

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Muzika

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Teatras

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Šokis

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Kompiuterinės muzikinės technologijos

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Grafinis dizainas

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Fotografija

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Filmų kūrimas

 

1,5

2

0,5

1,5

 

 

Integruotas menų ir technologijų kursas

 

1,5

2

0,5

1,5

138 (52 kurso valandos ir 86 ind. mokymosi)

207 (69 kurso valandos ir 138 ind. mokymosi)

Technologijos:

 

 

 

 

 

138 (52 kurso valandos ir 86 ind. mokymosi)

207 (69 kurso valandos ir 138 ind. mokymosi)

Turizmas ir mityba

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Statyba ir medžio apdirbimas

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Tekstilė ir apranga

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Taikomasis menas, amatai ir dizainas

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Verslas ir vadyba ir mažmeninė prekyba

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Kitos technologijų kryptys

 

1,5

2

1

1,5

 

 

Kūno kultūra:

1,51

 

 

 

 

 

 

Bendroji kūno kultūra

 

1,5

2

0,5

1,5

138 (52 kurso valandos ir 86 ind. mokymosi)

276 (69 kurso valandos ir 207 ind. mokymosi)

Pasirinkta sporto šaka

 

1,5

0,5

138 (52 kurso valandos ir 86 ind. mokymosi)

 

Žmogaus sauga

 

0,52

 

 

Pasirenkamieji dalykai, dalykų moduliai

 

 

 

 

 

 

 

Projektinė veikla/Brandos darbas

 

 

 

 

 

 

 

Privalomi bendrojo kurso dalykai

25; 313

334

 

 

12;153

12;153

 

 

Mokinio pasirinktas mokymo turinys

 

20;143

124

20;143

124

10;7

10; 73

 

 

Minimalus mokinio pamokų skaičius

Kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 19;203 pamokų per savaitę, neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu 0–9 grupinės konsultacijos per savaitę.

Maksimalus mokinio pamokų skaičius

Kasdieniu ar nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 23;243 pamokos per savaitę, neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu 0–11 grupinių konsultacijų per savaitę.

Neformalusis švietimas

Kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 6 valandos (3–11 kl. ir 3–12 kl.) per savaitę (105 valandos –11 kl. ir 102 valandos – 12 kl. per metus). Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantiesiems – 2 valandos per savaitę (1–11 kl. ir 1–12 kl.); (35 valandos –11 kl. ir 34 valandos – 12 kl.)

Pamokos laikinosioms grupėms sudaryti

14 valandų per savaitę per dvejus metus besimokantiesiems kasdieniu mokymo proceso organizavimo būdu, 6 valandos per savaitę per dvejus metus besimokantiesiems neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu

 

Pastabos: 1renkasi mokinys; 2integruojama į dalykų mokymo turinį; 3mokyklose tautinės mažumos kalba; 4pradedantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo bendrąsias programas ir tęsiantiems dalyko mokymąsi 2012–2013 mokslo metais;

5mokyklose tautinės mažumos kalba, pradedantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo bendrąsias programas ir tęsiantiems dalyko mokymąsi 2012–2013 mokslo metais.

 

208. Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokantieji laiko visų savo individualaus ugdymo plano dalykų įskaitas. Įskaitų skaičius yra toks, kiek pamokų per savaitę skiriama mokytis dalykui, tačiau įskaitų per mokslo metus negali būti mažiau negu trys, jei ugdymo procesas organizuojamas trimestrais, ir ne mažiau negu dvi, jei ugdymo procesas organizuojamas pusmečiais. Besimokantiesiems vidurinio ugdymo programos dalykų (išskyrus užsienio kalbas) pagal išplėstinį dalyko programos kursą įskaitų negali būti mažiau kaip aštuonios per dvejus mokslo metus.

209. Neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu besimokančio mokinio vidurinio ugdymo programos dalykų individualioms konsultacijoms skiriama 0–8 savaitinės pamokos per dvejus mokslo metus, o grupinėms konsultacijoms iki 0–11 savaitinių pamokų per savaitę.

210. Atskirais atvejais esant mažam besimokančiųjų neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu skaičiui, gali būti formuojama besimokančiųjų neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu grupė. Dalykų mokymuisi neakivaizdiniu mokymo proceso organizavimo būdu grupėje turi būti skiriama ne mažiau kaip 15 procentų Bendrųjų ugdymo planų 206, 207 punktuose dalykui skiriamų pamokų skaičiaus.

211. Asmuo, kuris mokosi pagal suaugusiųjų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu pavienio mokymosi forma, konsultacijoms grupėse skiriama 40 procentų, individualioms –15 procentų Bendrųjų ugdymo planų 203, 204, 206, 207 punktuose dalykui skiriamų pamokų skaičiaus.“

51. Pripažįstu netekusiu galios VI skyriaus III skirsnį.

52. Pripažįstu netekusiu galios VI skyriaus IV skirsnį.

53. Pripažįstu netekusiu galios VI skyriaus V skirsnį.

 

 

Švietimo ir mokslo ministras                               Gintaras Steponavičius

 

_________________