LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽSIENIO REIKALŲ MINISTRAS IR
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL DEMPINGO TYRIMO UŽSIENIO VALSTYBĖS TERITORIJOJE TVARKOS PATVIRTINIMO
2002 m. balandžio 8 d. Nr. 69/117
Vilnius
Vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 27 d. nutarimo Nr. 404 „Dėl priemonių Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo pakeitimo įstatymui įgyvendinti“ (Žin., 2002, Nr. 32-1218) 3 punktu,
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro
ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro
2002 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 69/117
DEMPINGO tyrimo užsienio valstybės Teritorijoje tvarka
I. Bendrosios nuostatos
1. Ši tvarka reglamentuoja tyrimo atlikimo svarstomos prekės kilmės ir/arba eksportuojančioje valstybėje (toliau – užsienio šalis) procedūras pagal Lietuvos Respublikos antidempingo įstatymo (toliau – Antidempingo įstatymas) 15 straipsnio 5 ir 6 dalių nuostatas.
2. Užsienio šalyje atliekamo tyrimo tikslas – patikrinti užsienio šalies įmonės veiklos vietoje (toliau – suinteresuotoje įmonėje), ar šios įmonės atsakyme į Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos (toliau – Institucija) klausimyną pateikta informacija yra teisinga, taip pat gauti papildomos, išsamesnės su atliekamu tyrimu susijusios informacijos.
II. Procedūros
4. Tyrimo užsienio šalyje atlikimas galimas, kai Institucija diplomatiniais kanalais (per Užsienio reikalų ministeriją) kreipėsi į prekės kilmės ar eksportuojančios šalies vyriausybę, prašydama leisti jos teritorijoje atlikti tyrimą, ir gavo jos bei suinteresuotos įmonės sutikimą. Apsilankymas suinteresuotoje įmonėje galimas tik tuomet, jei įmonė į klausimyną atsakė tinkamai ir laiku.
6. Raštu suderinusi tikslią tyrimo atlikimo datą, Institucija praneša užsienio šalies vyriausybės institucijai įmonių, kuriose ketinama atlikti tyrimą, pavadinimus, adresus bei tyrimo atlikimo datą.
7. Prieš vykstant atlikti tyrimą suinteresuotosios įmonės administracija turi būti raštu informuota, kokio pobūdžio pirminiai duomenys bus tikrinami ir kokius dokumentus (važtaraščius, susijusius su svarstomos prekės pirkimu ir pardavimu, taip pat važtaraščius, susijusius su bet kuria kita preke, kaštais ar komisiniais, tiesiogiai ar netiesiogiai susijusiais su svarstoma preke; audituotus ir neaudituotus balansus, finansinių rezultatų ataskaitas, pelno ir nuostolių ataskaitas per tiriamąjį laikotarpį; dokumentus, susijusius su vidaus ir eksporto pardavimais, įskaitant transportavimo ir mokėjimo dokumentus; pirkėjų ir tiekėjų sąskaitas; gamybos išlaidų ir kitų išlaidų skaičiavimus; pardavimo sutartis ir kt.) bei papildomus duomenis norima gauti atliekant tyrimą vietoje. Šis reikalavimas neriboja galimybės apsilankymo įmonėje metu prašyti išsamesnių duomenų turimai informacijai patikslinti ar papildyti. Įmonė taip pat turi būti informuota, kad tyrimo metu suinteresuotos įmonės atsakingi darbuotojai privalo būti pasirengę paaiškinti su tuo susijusius klausimus. Jei reikia, tikrinimo metu gali būti paimtos patikrintų dokumentų kopijos kaip tikrinimo rezultatų pagrindimas.
8. Apsilankymo metu įmonė negali teikti atsakymų į klausimyną reikšmingų pakeitimų ar taisyti tų atsakymų duomenų, kurie gali turėti įtakos tyrimų išvadoms (tokių kaip duomenys apie pardavimus vidaus rinkoje ar eksportui).
9. Į užsienio šalies vyriausybės institucijos ar suinteresuotosios įmonės paklausimus dėl ketinamo atlikti tyrimo, jei įmanoma, turi būti atsakyta prieš apsilankymą.
10. Tyrimą suinteresuotoje įmonėje atlieka du Institucijos pareigūnai, išskyrus šios tvarkos 12 punkte numatytą atvejį.
11. Jei ypatingais atvejais į tyrimo grupę ketinama kviesti nevalstybinius ekspertus, apie tai informuojama užsienio šalių vyriausybės institucija ir suinteresuotoji įmonė, kurioje ketinama atlikti tyrimą. Šie ekspertai raštu įspėjami laikytis Antidempingo įstatymo 41 straipsnyje nustatytų informacijos konfidencialumo reikalavimų. Konfidencialumo reikalavimų nesilaikymo atveju jiems taikoma Lietuvos Respublikos įstatymuose numatyta teisinė atsakomybė.
12. Jei dempingo tyrimas atliekamas dėl ne rinkos ekonomikos šalyje pagamintų prekių importo į Lietuvos Respublikos muitų teritoriją, tyrimas užsienio šalyje paprastai atliekamas pagal Antidempingo įstatymo 4 straipsnio 19 dalies reikalavimus pasirinktos trečiosios – rinkos ekonomikos – šalies suinteresuotose įmonėse.
13. Jei atliekant dempingo tyrimą dėl ne rinkos ekonomikos šalyje pagamintų prekių importo į Lietuvos Respublikos muitų teritoriją vadovaujantis Antidempingo įstatymo 7 straipsnio 8 dalies nuostatomis Institucija turi nustatyti individualų dempingo skirtumą atskiram tokios šalies gamintojui, ji priima sprendimą atlikti tyrimą šioje suinteresuotoje įmonėje.
III. Baigiamosios nuostatos
15. Priimant atitinkamus sprendimus ir rengiant siūlymus Lietuvos Respublikos Vyriausybei dėl antidempingo muito taikymo, atsižvelgiama ir į faktus, surinktus atliekant tyrimą užsienio šalyje (jei toks tyrimas buvo atliekamas). Tačiau, jei užsienio šalies vyriausybės institucija ar suinteresuotosios įmonės administracija prieštarauja tyrimo atlikimui, priimant atitinkamus sprendimus ir siūlymus vadovaujamasi Institucijos turimais įrodymais. Tokiu būdu Institucijos priimtas sprendimas gali būti mažiau palankus šiai šaliai, nei tas, kuris būtų, jei šalis būtų bendradarbiavusi.
16. Suinteresuotoms šalims Institucija, laikydamasi konfidencialumo reikalavimų ir vadovaudamasi Antidempingo įstatymo 40 straipsnio nuostatomis, kartu su informacija apie svarbiausius faktus ir motyvus, kurių pagrindu ketinama taikyti antidempingo muitą arba nutraukti tyrimą ir netaikyti antidempingo muito, pateikia tyrimų užsienio šalyje rezultatus.