LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

N U T A R I M A S

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2005 M. BIRŽELIO 29 D. NUTARIMO NR. 718 „DĖL VIEŠOJO SEKTORIAUS BUHALTERINĖS APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS SISTEMOS REFORMOS KONCEPCIJOS IR KOORDINAVIMO IR PRIEŽIŪROS KOMISIJOS SUDARYMO“ PAKEITIMO

 

2006 m. rugpjūčio 4 d. Nr. 774

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepciją, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 718 „Dėl Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos koncepcijos ir koordinavimo ir priežiūros komisijos sudarymo“ (Žin., 2005, Nr. 81-2966):

1. Išdėstyti 2 punktą taip:

2. Šioje Koncepcijoje viešasis sektorius apima biudžetines įstaigas, valstybės ir savivaldybės įmones, akcines ir uždarąsias akcines bendroves ir viešąsias įstaigas, kuriose valstybė ir/arba savivaldybė turi reikšmingą įtaką priimant sprendimus, taip pat Lietuvos banką, valstybės socialinės apsaugos fondus, kitus valstybės pinigų fondus, valstybę ir savivaldybes, kaip atskirus juridinius asmenis. Akcinių bendrovių, uždarųjų akcinių bendrovių bei viešųjų įstaigų, kuriose valstybė ir/arba savivaldybė turi reikšmingą įtaką priimant sprendimus, valstybės ir savivaldybės įmonių, Lietuvos banko ir Valstybinio socialinio draudimo fondo buhalterinės apskaitos principų keisti neketinama, kadangi šie ūkio subjektai buhalterinę apskaitą tvarko kaupimo principu.“.

2. Išdėstyti 3.1 punktą taip:

3.1. žemiausiasis lygis – biudžetinės įstaigos, valstybės ir savivaldybės įmonės, akcinės ir uždarosios akcinės bendrovės ir viešosios įstaigos, kuriose valstybė ir/arba savivaldybė turi reikšmingą įtaką priimant sprendimus;“.

3. Išdėstyti 4 punktą taip:

4. Aukščiausiojo ir aukštesniojo lygio viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos informacijos ir finansinės atskaitomybės vartotojai yra Lietuvos Respublikos Seimas, Lietuvos Respublikos Vyriausybė, savivaldybės, Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Sveikatos apsaugos ministerija, Statistikos departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės, tarptautinės institucijos, visuomenė; vidurinio ir žemiausiojo lygio – asignavimų valdytojai, savivaldybių administracijos, Finansų ministerija ir kitos įstaigos, turėsiančios rengti konsoliduotą savo įstaigos finansinę atskaitomybę, taip pat biudžetinių įstaigų vadovai ir visuomenė.“.

4. Išdėstyti 5.1 punktą taip:

5.1. Akcinės bendrovės, uždarosios akcinės bendrovės ir viešosios įstaigos, kuriose valstybė ir/arba savivaldybė turi reikšmingą įtaką priimant sprendimus, valstybės ir savivaldybės įmonės tvarko buhalterinę apskaitą kaupimo principu.“.

5. Papildyti šiuo 5.6 punktu:

5.6. Valstybės ir savivaldybių biudžetų vykdymo buhalterinė apskaita tvarkoma pinigų principu.“.

6. Išdėstyti 6 punkto pirmąją pastraipą taip:

6. Dabartinės viešojo sektoriaus (išskyrus akcines bendroves, uždarąsias akcines bendroves ir viešąsias įstaigas, kuriose valstybė ir/arba savivaldybė turi reikšmingą įtaką priimant sprendimus, valstybės ir savivaldybių įmones, Lietuvos banką ir Valstybinio socialinio draudimo fondą) buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos trūkumai:“.

7. Išdėstyti 25 punktą taip:

25. Kad finansinė atskaitomybė tikrai ir teisingai parodytų finansinę būklę, visas viešajam sektoriui priklausantis turtas turi būti įtrauktas į buhalterinę apskaitą. Tam reikia visas turto grupes apimančių valstybės registrų, kuriuose būtų kaupiama visa informacija apie turto vienetus: tokio turto natūrinis matas ir kiekinė išraiška, įsigijimo (pasigaminimo) kaina, jeigu ją galima nustatyti, perkainota vertė, jeigu perkainojimas buvo atliktas, nusidėvėjimo normatyvai, jeigu tokio turto nusidėvėjimas skaičiuojamas, įsigijimo ir perleidimo datos, buvimo ar naudojimo vieta, turto vieneto sudėtis ir kita informacija. Kad visas turtas būtų įtrauktas į valstybės registrus, būtina jį inventorizuoti tiek kiekine, tiek vertine išraiška. Valstybės turto paiešką turto registruose turėtų užtikrinti numatoma sukurti valstybės turto informacinė paieškos sistema.“.

8. Išdėstyti 32.3 punktą taip:

32.3. atsižvelgiant į VSAA standartų reikalavimus ir finansinės atskaitomybės struktūrą, parengti atskirų pavyzdinių buhalterinės apskaitos vadovų (toliau vadinama – apskaitos vadovai) projektus šiems viešojo sektoriaus subjektams: biudžetinėms įstaigoms, savivaldybėms, pinigų fondams ir Valstybės iždui, taip pat konsolidavimo vadovą, bendrojo sąskaitų plano naudojimo rekomendacijas ir finansinės atskaitomybės formų pildymo rekomendacijas;“.

9. Priede „Viešojo sektoriaus buhalterinės apskaitos ir finansinės atskaitomybės sistemos reformos įgyvendinimo priemonių planas“:

9.1. Išdėstyti 3 punktą taip:

„3. Parengti Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo projektą

Finansų ministerija

2006 metai

Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme nustatyti viešojo sektoriaus atskaitomybės sudėtį, atskaitomybės sudarymo reikalavimus, finansinės atskaitomybės ir biudžeto vykdymo atskaitomybės sudėtį ir atsakomybę už atskaitomybės sudarymą ir pateikimą“.

9.2. Išdėstyti 4.1 punktą taip:

„4.1. Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymo

 

 

Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme nurodytus biudžetinių įstaigų apskaitos standartus pakeisti viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais ir suderinti šio įstatymo nuostatas su Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo nuostatomis“.

9.3. Išdėstyti 5 punktą taip:

„5. Parengti konsolidavimo vadovą

Finansų ministerija

2007 metai

konsolidavimo vadove pateikiama viešojo sektoriaus konsolidavimo schema (apskaitos informacijos ir atskaitomybės srautų sistema, apimanti informacijos šaltinius, aiškinanti tarpusavio ryšius kaupiant ir perduodant informaciją iš vieno apskaitos lygio kitam), konsolidavimo principai ir konsolidavimo procedūros viešojo sektoriaus ūkio subjektams kiekvienu konsolidavimo lygiu“.

9.4. Išdėstyti 6 punktą taip:

„6. Atsižvelgiant į VSAA standartų reikalavimus ir finansinės atskaitomybės struktūrą, parengti:

 

 

 

6.1. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą biudžetinėms įstaigoms

Finansų ministerija

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.2. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą savivaldybėms

Finansų ministerija

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.3. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą valstybės pinigų fondams

Finansų ministerija

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.4. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą Valstybinio socialinio draudimo fondui

Finansų ministerija, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.5. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą Privalomojo sveikatos draudimo fondui

Finansų ministerija, Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.6. pavyzdinį buhalterinės apskaitos vadovą Valstybės iždui

Finansų ministerija

2007 metai

apskaitos vadove pateikiami apskaitos politikos ir atskirų finansinių ataskaitų elementų apskaitos principai, ūkinių operacijų ir ūkinių įvykių registravimo buhalterinėse sąskaitose rekomendacijos, finansinės atskaitomybės ataskaitų rinkinys

6.7. bendrojo sąskaitų plano naudojimo rekomendacijas

Finansų ministerija

2006 metai

bendrojo sąskaitų plano naudojimo rekomendacijose aprašoma kiekviena buhalterinė sąskaita, pateikiama schema, kuriems viešojo sektoriaus ūkio subjektams kurios sąskaitos taikomos, ir perėjimo nuo naudojamo sąskaitų plano prie bendrojo sąskaitų plano nurodymai

6.8. finansinės atskaitomybės formų pildymo rekomendacijas

Finansų ministerija

2007 metai

finansinės atskaitomybės formų pildymo rekomendacijose aprašomas kiekvienas finansinės ataskaitos straipsnis, nurodoma, kurios buhalterinės sąskaitos į jį patenka“.

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                   Gediminas Kirkilas

 

Ūkio ministras,

pavaduojantis finansų ministrą                                                   Vytas Navickas

______________