LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2008 M. GRUODŽIO 3 D. ĮSAKYMO Nr. 3D-658 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2011 m. birželio 15 d. Nr. 3D-500
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2008 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 3D-658 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 140-5571; 2009, Nr. 91-3942, Nr. 138-6090):
1. Papildau šiuo 391 punktu:
„391. Ministerijos vadovybės pavedimai (išskyrus pavedimus, duodamus rezoliucijomis ir žodine forma) rengiami tik tokiais atvejais, kai reikalingos informacijos neįmanoma gauti kitais būdais (žodžiu, elektroniniu paštu ir kt.) arba kai informacija pagal savo pobūdį turi būti pateikiama oficialiai raštu ir patvirtinama teikiančiojo parašu. Pavedimai turi būti konkrečiai adresuojami tik su juose įvardytais klausimais susijusiems adresatams. Pavedime suformuluojamos konkrečios užduotys, atsakymo pateikimo forma ir tikslus įvykdymo terminas. Pavedimai, skirti ministerijos valdymo srities įstaigoms ir įmonėms, įforminami rašto blanke, kaip nurodyta Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773).
Pavedimą vizuoja:
391.5. jeigu projektas susijęs su kito administracijos padalinio veiklos sritimi – šio padalinio vadovas;
2. Išdėstau 45 punktą taip:
„45. Teisės aktų projektai teikiami Teisės padaliniui įvertinti jų atitiktį galiojantiems įstatymams ir kitiems teisės aktams, taip pat suderinti juridinės technikos požiūriu. Teisės aktų projektai turi būti teisiškai įvertinti ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas, o įstatymų, taip pat kitų didelės apimties (10 ir daugiau puslapių) teisės aktų projektai – ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo gavimo Teisės padalinyje dienos. Ministras, ministerijos kancleris gali nustatyti trumpesnį terminą teisės akto projektui teisiškai įvertinti. Jeigu teisės akto projektas teikiamas pakartotinai su jame padarytais esminiais pakeitimais, jis turi būti teisiškai įvertintas atitinkamai per 5 darbo dienas, o didelės apimties – per 10 darbo dienų nuo gavimo Teisės padalinyje dienos.
Parengti teisės aktų projektai registruojami Teisės padalinyje, Teisės aktų projektų registravimo žurnale, kuriame turi būti nurodyta: data, projekto pavadinimas, rengėjo vardas ir pavardė, pareigos, Teisės padalinio darbuotojo, kuriam projektas bus teikiamas teisiškai įvertinti, vardas ir pavardė, kita informacija.
Jeigu teisės akto projektą turi pagal kompetenciją įvertinti ir kiti ministerijos administracijos padaliniai, taikoma tokia pat registravimo tvarka ir teisės akto projekto įvertinimo terminai, kaip ir Teisės padalinyje.“
4. Papildau šiuo 471 punktu:
„471. Derinamas teisės akto projektas pagal kompetenciją savarankiškame padalinyje turi būti įvertintas visas ne ilgiau kaip per 5 darbo dienas, o įstatymų, taip pat kitų didelės apimties (10 ir daugiau puslapių) teisės aktų projektai – ne ilgiau kaip per 10 darbo dienų nuo atitinkamo teisės akto projekto gavimo savarankiškame padalinyje dienos. Teisės akto projektas teikiamas derinti tam pačiam padaliniui ne daugiau kaip tris kartus. Nesutarus dėl teisės akto projekto nuostatų, vizuojama atsižvelgiant į reglamento 65 punkto nuostatas.“
5. Išdėstau 57 punktą taip:
„57. Ministro įsakymų projektai derinami teisės aktų nustatyta tvarka.
Rengėjai ministro įsakymais tvirtinamų dokumentų formas derina su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.
Ministerijos valdymo sričiai priskirtos įstaigos, teikdamos ministerijai teisės aktų, kuriais yra tvirtinamos formos, projektus šias formas turi būti suderinusios su Lietuvos valstybės naujuoju archyvu.“
7. Išdėstau 88 punktą taip:
„88. Ministerijos darbo grupių, komisijų, komitetų, tarybų posėdžių ir pasitarimų protokolai, tarptautinio bendradarbiavimo susitarimai ir dokumentai, kuriais patvirtinamas susitarimų įvykdymas, registruojami ir saugomi Dokumentų valdymo padalinyje. Posėdžių ir pasitarimų protokolai suderinami su visais dalyvavusiais darbo grupių, komisijų, komitetų, tarybų nariais ir pasirašomi posėdžiui ar pasitarimui pirmininkavusio asmens ir sekretoriaus. Posėdžių ir pasitarimų protokolus vizuoja atitinkamo struktūrinio padalinio vadovas, atsižvelgdamas į posėdžio darbotvarkės klausimų tematiką, ir Dokumentų valdymo padalinio vyriausiasis specialistas (redaktorius). Posėdžio ar pasitarimo metu visi jame dalyvaujantieji asmenys pasirašo dalyvių sąraše. Vadovybės sprendimu posėdžiai ir pasitarimai prireikus yra įrašomi garso įrašymo priemonėmis. Šių posėdžių ir pasitarimų garso įrašai, įrašyti į skaitmenines laikmenas (pvz., CD), pridedami prie registruotų posėdžių ir pasitarimų protokolų ir saugomi Dokumentų valdymo padalinyje.“
8. Išdėstau 99 punktą taip:
„99. Gauti dokumentai jų gavimo dieną registruojami Dokumentų valdymo padalinyje Dokumentų valdymo posistemyje, kuriame fiksuojama dokumento gavimo data, registracijos numeris, dokumento pavadinimas (antraštė), siuntėjas ir kita informacija.
Užregistravus dokumentą, jo pirmajame lape dedamas registracijos spaudas. Registracijos spaude įrašoma dokumento gavimo data, registracijos numeris ir dokumentas nedelsiant (tą pačią, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną) perduodamas ministerijos kancleriui (ministrui, viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį) susipažinti ir spręsti dėl jo paskyrimo vykdyti. Jeigu dokumente nurodyta, kad jis svarbus arba skubus, jo kopija, prieš užrašant rezoliuciją, skubiai perduodama administracijos padalinio vadovui pagal kompetenciją. Jeigu dokumentas susijęs su viešaisiais pirkimais, jo kopija nedelsiant (dokumento registracijos dieną) perduodama Teisės padalinio vadovui. Informacinio pobūdžio dokumentai ir dokumentai, adresuoti konkrečiam administracijos padaliniui, perduodami administracijos padalinio vadovui pagal kompetenciją susipažinti ir spręsti dėl paskyrimo vykdyti. Jeigu dokumente nurodytas neteisingas adresatas arba atsižvelgiant į dokumente išdėstytus reikalavimus pagal kompetenciją turi atitinkamą užduotį vykdyti ir kiti struktūriniai padaliniai, administracijos padalinio vadovas, kuriam buvo perduotas minėtas dokumentas, kreipiasi į ministrą, viceministrą pagal nustatytą veiklos sritį, ministerijos kanclerį rezoliucijai užrašyti. Jeigu rezoliuciją reikia papildyti ar perrašyti nurodant kitą pirmąjį vykdytoją, tai daroma nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo gavimo padalinyje.
Jeigu dokumentas perduodamas ministrui ar viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį susipažinti ir spręsti dėl jo paskyrimo vykdyti, apie tai elektroniniu paštu Dokumentų valdymo padalinys informuoja ministerijos kanclerį. Ministerijos kancleriui elektroniniu paštu siunčiamas dokumento skenuotas variantas su rezoliucijomis.“
9. Išdėstau 101 punktą taip:
10. Išdėstau 102 punktą taip:
„102. Dokumentų valdymo padalinys, gavęs dokumentą su ministerijos kanclerio (ministro, viceministro pagal nustatytą veiklos sritį) užrašytomis rezoliucijomis, ne vėliau kaip kitą darbo dieną perrašo ministerijos kanclerio (ministro, viceministro pagal nustatytą veiklos sritį) rezoliucijas į Dokumentų valdymo posistemį, o dokumentai su rezoliucijomis įdedami į atitinkamus ministro nukreiptus viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį ar ministerijos kancleriui skirtus segtuvus ar viceministro, ministerijos kanclerio administravimo srities savarankiško padalinio langelius, iš kurių atsakingi administracijos padalinių darbuotojai šiuos dokumentus pasiima ir perduoda rezoliucijoje nurodytiems asmenims.
Ministras operatyviai supažindinamas su jam tiesiogiai adresuotais dokumentais, gautais iš Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko ir kitų reglamento 24 punkte nurodytų siuntėjų.“
11. Išdėstau 108 punktą taip:
„108. Gautų dokumentų, į kuriuos turi būti atsakyta per šiuose dokumentuose ar teisės aktuose nustatytą terminą, vykdymas kontroliuojamas Dokumentų valdymo posistemyje (ant dokumento originalo dedamas spaudas „Kontrolė“). Atsakymai į reikiamus atsakyti dokumentus, kurių įvykdymo termino nenustato teisės aktai ar pats dokumentas, pateikiami per 20 darbo dienų.“
12. Išdėstau 110 punktą taip:
„110. Jeigu raštas siunčiamas daugiau negu šešiems arba apibendrintiems adresatams, pridedamas adresatų sąrašas, kuris įforminamas atskirai. Jo pavadinime nurodomas siunčiamo dokumento sudarytojas, data ir registracijos numeris. Jei dokumentas siunčiamas pagal adresatų sąrašą, pasirašomas vienas siunčiamo rašto egzempliorius, kuris išsiunčiamas pirmajam adresatų sąraše nurodytam adresatui, o kitiems adresatams siunčiamos Dokumentų valdymo padalinio antspaudu patvirtintos rašto kopijos ar nuorašai.
Jeigu dokumentas siunčiamas registruotu paštu, dokumento rengėjas pildo korespondencijos išsiuntimo registruotu paštu prašymo formą, kurią pasirašo savarankiško padalinio vadovas ir kuri pateikiama Dokumentų valdymo padaliniui kartu su siunčiamu dokumentu.“
13. Papildau šiuo 1181 punktu:
„1181. Kai į ministerijoje gautą iš Lietuvos Respublikos Prezidento, Lietuvos Respublikos Seimo, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministerijų, teismų ar kitų subjektų dokumentą pagal kompetenciją turi atsakyti Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Žemės tarnyba), šio dokumento originalas persiunčiamas Žemės tarnybai. Lydraštį parengia už žemės politikos formavimą atsakingas padalinys, pasirašo viceministras pagal veiklos sritį, o jo nesant – už žemės politikos formavimą atsakingo padalinio vadovas. Žemės tarnyboje gauti dokumentai saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.
Kai Žemės tarnyba pagal kompetenciją turi dalyvauti rengiant Žemės ūkio ministerijos dokumentą, lydraštį kartu su Žemės ūkio ministerijoje gauto dokumento nuorašu rengia ir pasirašo už žemės politikos formavimą atsakingo padalinio vadovas.
Už žemės politikos formavimą atsakingas padalinys minėtus dokumentus Žemės tarnybai siunčia nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jo gavimo padalinyje, jeigu teisės aktai nenustato kitaip.“
14. Papildau šiuo 1191 punktu:
16. Išdėstau 134 punktą taip:
17. Išdėstau 135 punktą taip:
„135. Užregistravus prašymą, jo pirmajame lape dedamas registracijos spaudas. Registracijos spaude įrašoma prašymo gavimo data, registracijos numeris ir dokumentas nedelsiant (tą pačią, bet ne vėliau kaip kitą, darbo dieną) perduodamas ministerijos kancleriui (ministrui, viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį) susipažinti ir spręsti dėl jo paskyrimo vykdyti.
Jeigu dokumentas perduodamas ministrui ar viceministrui pagal nustatytą veiklos sritį susipažinti ir spręsti dėl jo paskyrimo vykdyti, apie tai elektroniniu paštu Interesantų priėmimo skyrius informuoja ministerijos kanclerį. Ministerijos kancleriui elektroniniu paštu siunčiamas dokumento skenuotas variantas su rezoliucijomis.“
18. Išdėstau 136 punktą taip:
„136. Paskirdamas prašymą vykdyti ar susipažinti ministerijos kancleris (ministras, viceministras pagal nustatytą veiklos sritį) jo pirmajame lape, rezoliucijos rekvizito vietoje, užrašo rezoliuciją, kurioje nurodo savarankiško padalinio vadovą (-us) ar kitus vykdytojus pagal kompetenciją.
Prireikus keisti rezoliucijoje nurodytą pirmąjį vykdytoją, tai gali atlikti tik rezoliuciją užrašęs asmuo. Apie keitimą būtina informuoti Interesantų priėmimo padalinį.“
19. Išdėstau 137 punktą taip:
20. Išdėstau 138 punktą taip:
„138. Interesantų priėmimo padalinys nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną po dokumento su ministerijos kanclerio (ministro, viceministro pagal nustatytą veiklos sritį) rezoliucija gavimo, perrašo ministerijos kanclerio (ministro, viceministro pagal nustatytą veiklos sritį) rezoliucijas į Dokumentų valdymo posistemį, nuskenuotus prašymus išsiunčia el. paštu rezoliucijose nurodytiems pirmiesiems vykdytojams, o prašymai su rezoliucijomis įdedami į ministrui, viceministrams skirtus segtuvus ar ministerijos kanclerio administravimo srities savarankiško padalinio langelius, iš kurių atsakingi administracijos padalinių darbuotojai pasiima ir perduoda rezoliucijoje nurodytiems asmenims, kurie toliau tvarko prašymus šio reglamento 104 ir 105 punktuose numatyta tvarka.
Interesantų priėmimo padalinys, vadovaudamasis Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 (Žin., 2007, Nr. 94-3779), 10 punktu, tais atvejais, kai ministerija neįgaliota spręsti pateiktame prašyme išdėstytų klausimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo ministerijoje dienos išsiunčia prašymą kompetentingai institucijai (pasilikdamas prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai prašymą siuntusiam asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastis.“