Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2002 M. SAUSIO 22 D. NUTARIMO NR. 84 „DĖL PAVOJINGŲ KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIAIS LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOJE“ PAKEITIMO
2011 m. gruodžio 28 d. Nr. 1528
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. sausio 22 d. nutarimą Nr. 84 „Dėl pavojingų krovinių vežimo geležinkeliais Lietuvos Respublikos teritorijoje“ (Žin., 2002, Nr. 8-283; 2005, Nr. 11-339, Nr. 123-4387; 2007, Nr. 100-4060; 2009, Nr. 103-4291; 2011, Nr. 71-3392) ir išdėstyti jį nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL PAVOJINGŲJŲ KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIŲ KELIAIS
LIETUVOS RESPUBLIKOJE
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo (Žin., 2001, Nr. 111-4022; 2011, Nr. 71-3368) 1 straipsnio 2 dalies 1 punktu ir 7 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir įgyvendindama 2008 m. rugsėjo 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais (OL 2008 L 260, p. 13) su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. rugsėjo 2 d. Komisijos direktyva 2010/61/ES, kuria Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/68/EB dėl pavojingų krovinių vežimo vidaus keliais priedai pirmąjį kartą priderinami prie mokslo ir technikos pažangos (OL 2010 L 233, p. 27), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Pavojingųjų krovinių vežimas geležinkelių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tarptautinis vežimas Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės teritorijoje ir su tuo susijusi veikla vykdomi laikantis Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) C priedėlio „Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės (RID)“ priede (2011 m. sausio 1 d. redakcija) nustatytų sąlygų, atsižvelgiant į šio nutarimo 3 punkte nurodytą papildomą pereinamojo laikotarpio nuostatą, Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo ir šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimų.
2. Pavojingųjų krovinių tarptautinis vežimas geležinkelių keliais Lietuvos Respublikos ir kitos Geležinkelių bendradarbiavimo organizacijos (OSŽD) susitariančiosios šalies narės, išskyrus Europos Sąjungos valstybes nares ir Europos ekonominės erdvės valstybes, teritorijoje ir su tuo susijusi veikla vykdomi vadovaujantis Tarptautinio krovinių vežimo geležinkeliais susitarimo (SMGS) 2 priedu „Pavojingų krovinių vežimo taisyklės“ (toliau – SMGS 2 priedas), Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymu ir šio įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų reikalavimais.
3. Vežant pavojinguosius krovinius geležinkelių keliais išimtinai Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tarptautiniais maršrutais Lietuvos Respublikos ir kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės, taikančios pagal savo nacionalinę teisę tokią pačią papildomą pereinamojo laikotarpio nuostatą, teritorijoje ir vykdant su tuo susijusią veiklą, taikoma ši papildoma pereinamojo laikotarpio nuostata – pavojinguosius krovinius vežančius 1 520 milimetrų pločio vėžės geležinkelių keliais vagonus ir cisternas, pagamintus iki 2005 m. sausio 1 d. ir sukonstruotus pagal SMGS 2 priedą, leidžiama toliau naudoti, jeigu užtikrinama jų techninė priežiūra, geležinkelių transporto eismo sauga, laikomasi aplinkos apsaugos ir saugaus pavojingųjų krovinių vežimo reikalavimų.
4. Lietuvos Respublikos pavojingųjų krovinių vežimo automobilių, geležinkelių ir vidaus vandenų keliais įstatymo 1 straipsnio 2 dalies 1 punkte nurodyta uždara zona, vežant pavojinguosius krovinius geležinkelių keliais ir vykdant su tuo susijusią veiklą, laikoma teritorija, kuri atitinka šiuos kriterijus:
4.3. nustatytos teritorijos ribos, ji yra aptverta arba kitokiomis priemonėmis užtikrinamas patekimas į ją tik nustatytose vietose;