LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS
Į S A K Y M A S
DĖL SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ KVALIFIKACINIŲ REIKALAVIMŲ IR ATESTAVIMO TVARKOS PATVIRTINIMO
1998 m. sausio 29 d. Nr. 31
Vilnius
Vykdydama 1996 m. spalio 9 d. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo Nr. I-1579 14 straipsnio 6 punktą bei 1996 m. spalio 9 d. Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo įgyvendinimo įstatymą Nr. I-1580,
ĮSAKAU:
2. Įpareigoti ministerijos sekretorių A. Nazarovą iki 1998 m. kovo 1 d. sudaryti darbo grupę šio įsakymo vykdymui.
PATVIRTINTA
Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos
1998 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. 31
Socialinių darbuotojų kvalifikaciniai reikalavimai ir atestavimo tvarka
Bendroji dalis
Socialinis darbuotojas – specialistas, kurio darbo paskirtis yra sustiprinti žmogaus prisitaikymo prie aplinkos sugebėjimus, atstatyti ryšius su bendruomene, padedant jam integruotis į visuomenę ir skatinant pilnavertiškesnį žmogaus socialinį funkcionavimą.
Socialinio darbuotojo veiklos sritis plati bei įvairi ir klientų poreikių, ir poveikio būdų prasme. Socialinių darbuotojų klientai yra: pavieniai asmenys, šeimos ir žmonių grupės, organizacijos ir bendruomenės.
Socialinis darbas orientuojamas ne į izoliuotą asmenį ar šeimą, bet į asmenį ar šeimą, esančius tam tikroje socialinėje aplinkoje ir veikiamus tam tikrų socialinių veiksnių. Socialinio darbo reikalavimas – sisteminis požiūris, kad visi trys elementai – asmuo, aplinka bei santykiai tarp asmens ir aplinkos – sudarytų vieningą visumą.
Socialinis darbas – tai tiesioginės pagalbos teikimas klientui ir veikla socialinio darbo efektyvumui didinti bei socialiniam darbui, kaip profesijai, tobulinti.
Socialinio darbo vizija (idealus siekis) – suteikti galimybę žmonėms (grupėms, bendruomenėms) savarankiškai įveikti iškilusias socialines problemas.
Socialinio darbo tikslas – žmogaus socialinė integracija, atskleidžiant reikalingus jam vidinius bei išorinius išteklius ir visiškai, veiksmingai, koordinuotai juos panaudojant.
Socialinių darbuotojų kvalifikaciniai reikalavimai
Socialinis darbuotojas turi:
1. Nustatyti socialinę problemą:
surenkant informaciją ir ištiriant probleminę situaciją
aiškinantis priežastis, sukeliančias kliento socialines problemas
pildant reikiamus dokumentus ir aiškinantis kliento galimybes problemai spręsti
užmezgant kontaktus su klientu
renkant informaciją apie galimus paramos šaltinius
organizuojant probleminės situacijos tyrimą
aiškinantis galimybes į pagalbos procesą įtraukti kliento aplinką
motyvuojant klientą ieškoti pagalbos
siūlant būdus problemai spręsti
garantuojant ryšį su klientu tarpusavio pasitikėjimo pagrindu
2. Planuoti paramą:
nustatant prioritetus problemai spręsti
įvertinant kliento vidinius resursus problemai spręsti
sudarant paramos programą
nusprendžiant, kas ką turi daryti
pasirenkant tinkamą paramos teikimo modelį
„įsibraunant“ į kliento situaciją ir jo santykius su jam turinčiais įtakos asmenimis
konsultuojant, kaip elgtis probleminėje situacijoje
lemiant kliento socialinės aplinkos keitimą
pateikiant klientui problemos sprendimų ir veiklos būdų alternatyvas
nustatant būdus, kaip panaudoti kliento aplinką paramai organizuoti
apibrėžiant paramos teikimo reikalavimus klientui ir situacijos ribas
parengiant reikalingą informaciją apie klientą kitai institucijai
3. Teikti paramą:
tarpininkaujant tarp kliento ir jo socialinės aplinkos
mobilizuojant reikiamus vidinius ir išorinius resursus problemos sprendimui ar jos išvengimui
pateikiant klientui informaciją apie reikalingas idėjas, faktus, vertybes ugdant žmonių socialinius įgūdžius
formuojant komandą, pasirenkant partnerius ir organizuojant darbą
atstovaujant ir ginant kliento interesus
vykdant socialinį reabilitacinį darbą
informuojant visuomenę bei pavienius asmenis apie prognozuojamas socialines problemas
skatinant klientus įsijungti į savipagalbos grupes, aktyvinant žmones
derinant prevencinę veiklą su kitomis paramos formomis
inicijuojant dokumentų rengimą teigiamiems socialiniams pokyčiams įgyvendinti
renkant informaciją ir sisteminant duomenis apie socialines problemas
rengiant informacinę medžiagą, reikalingą klientui ir visuomenei
sukuriant ir plėtojant komunikacijos su klientu sistemą
informuojant suinteresuotuosius, savanorius, besimokančius
rūpinantis institucijai reikalingos duomenų bazės kūrimu ir jos tobulinimu
4. Įvertinti paramą:
apibendrinant ir įvertinant įvykusį pokytį
analizuojant ir tikslinant paramos teikimo metodus, tikslus ir naujas galimybes
aiškinantis kliento priklausomumą nuo socialinio darbuotojo
aptariant paramos teikimo procesą su klientu, kitais suinteresuotais asmenimis ir institucijomis
vertinant paramos procesą, analizuojant grįžtamąjį ryšį
5. Bendradarbiauti su socialiniais partneriais:
koordinuojant savanorišką ir profesinę paramą klientams
rengiant ir vedant diskusijas aktualiais veiklos klausimais
tarpininkaujant specialistams iš kitų institucijų, sprendžiant bendrus paramos klausimus
prižiūrint ir vertinant savanorių darbą
prognozuojant socialinių problemų ir socialinių konfliktų atsiradimą
6. Tobulinti profesinę veiklą:
sekant ir nagrinėjant bendruomenės gyvenimo ypatumus
atkreipiant valdžios ir kitų institucijų dėmesį į socialinės rizikos grupes ir aplinkybes, turinčias įtakos socialinių problemų atsiradimui
analizuojant įstatymus ir norminius dokumentus, teikiant pasiūlymus juos tobulinti
teikiant informaciją visuomenei apie negatyvų norminių dokumentų poveikį
inicijuojant socialinės infrastruktūros kūrimą
konsultuojant socialinius darbuotojus apie profesines naujoves
keliant profesinę kvalifikaciją
bendradarbiaujant su tarptautinėmis organizacijomis, kitomis institucijomis bei savipagalbos grupėmis
Bendros žinios, vertybės ir etika – esminis dalykas visiems socialiniams darbuotojams.
Socialinis darbuotojas turi suprasti, kaip funkcionuoja visuomenė ir kaip joje funkcionuoja individas. Jis turi visapusiškai pažinti žmogų, jį supančią aplinką, jų tarpusavio santykius ir jiems turinčius įtakos veiksnius.
Visi šie reikalavimai konkretizuojami įgyvendinant konkrečius socialinio darbo uždavinius.
Socialinio darbo vertybės sudaro pagrindą nustatant socialinio darbo metodus.
Socialinio darbuotojo elgesį reguliuoja Socialinių darbuotojų etikos kodeksas.
Socialinių darbuotojų atestavimo
NUOSTATAI
Bendroji dalis
1. Socialinių darbuotojų atestavimas (toliau – atestavimas) – valstybinių, savivaldybių, nevyriausybinių (privačių) organizacijų socialinį darbą dirbančių žmonių išsimokslinimo, profesinio pasirengimo, praktinės veiklos įvertinimas ir kvalifikacinės kategorijos suteikimas.
2. Šie nuostatai reglamentuoja pirminį socialinių darbuotojų atestavimą, kurį numatoma atlikti iki 2000 m. gruodžio 31 d.
3. Atestavimas rengiamas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu, vykdant Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo įgyvendinimo įstatymo (1996 m. spalio 9 d. Nr. I-1580) 2 straipsnio 3 punktą.
4. Atestavimą vykdo Vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir apskričių sudarytos socialinių darbuotojų atestavimo komisijos.
5. Įgyta socialinio darbuotojo kvalifikacinė kategorija yra veiklos socialinėje sferoje vardas, atspindintis asmens profesinę kompetenciją. Vyriausiosios socialinių darbuotojų atestavimo komisijos patvirtinta kategorija galioja visoje Lietuvos teritorijoje 5 metus arba iki darbuotojo kito atestavimo.
6. Pagrindiniai atestavimo principai:
6.1. visuotinumas: kiekvienas darbuotojas, užimantis socialinio darbuotojo pareigybę, ar asmuo, pretenduojantis ją užimti, privalo bent vieną kartą būti atestuotas iki 2000 m. gruodžio 31 d.;
6.2. suinteresuotumas: socialinio darbuotojo pareigybę užimančio asmens atlyginimas priklauso nuo jam suteiktos kvalifikacinės kategorijos. Kvalifikacinė kategorija suteikiama atsižvelgiant į išsimokslinimo pobūdį ir lygmenį, stažą, kvalifikacijos tobulinimą ir praktinio darbo įvertinimą;
6.3. demokratiškumas: socialinis darbuotojas pats renkasi siekiamą kvalifikacinę kategoriją, atestavimo laiką, prisitaikydamas prie rengiamų kvalifikacijos kėlimo kursų ir atestavimo komisijų posėdžių. Darbuotojas turi teisę prašyti darbdavio patvirtinti atestavimo komisijai pateikiamus dokumentus ir dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo kursuose;
7. Nuo 2001 metų socialinių darbuotojų atestavimas bus vykdomas pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtintus pastovaus atestavimo nuostatus ir tvarką.
Atestavimo tikslas ir uždaviniai
9. Atestavimo tikslas – įvertinti esamą socialinio darbo būklę, socialinių darbuotojų asmeninę kvalifikaciją bei sudaryti galimybes darbuotojams nuolat tobulintis.
10. Atestavimo uždaviniai:
10.1. užtikrinti, kad visas socialinio darbo vietas užimtų darbuotojai, turintys šiam darbui reikalingų žinių, sugebėjimų ir būtų pakankamai motyvuoti juos visiškai panaudoti darbe;
10.2. išanalizuoti ir įvertinti esamus darbo rezultatus, apibrėžti atskirų socialinių darbuotojų kategorijų darbo ypatumus;
10.3. ugdyti socialinius darbuotojus, didinti jų atsakomybę, skatinti iniciatyvą siekti žinių, domėtis naujovėmis bei skatinti kūrybiškai dirbti;
10.4. susieti socialinių darbuotojų kvalifikacinę kategoriją bei darbo rezultatus su materialinio skatinimo priemonėmis;
10.5. numatyti socialinių darbuotojų kvalifikacinio tobulėjimo poreikius ir sukurti mokymo – lavinimo strategiją;
10.6. skatinti įsitraukti į socialinių programų rengimą profesionalius socialinius darbuotojus, baigusius aukštesniųjų bei aukštųjų mokymo įstaigų socialinio darbo specialybę;
10.7. padėti formuoti socialinių darbuotojų korpusą, gebantį kvalifikuotai spręsti asmens, žmonių grupės bei bendruomenės socialines problemas;
Socialinių darbuotojų kategorijos ir jų nustatymo kriterijai
11. Dabartiniu metu socialinį darbą dirba įvairų išsimokslinimą, skirtingas profesijas bei patirtį turintys žmonės. Pirminiame atestavimo etape nėra akcentuojamas socialinio darbo išsimokslinimas.
Socialinį darbą dirbančių asmenų profesinė veikla vertinama ir kvalifikacinė kategorija nustatoma vadovaujantis išsimokslinimo, turimo stažo, kvalifikacijos tobulinimo bei praktinės veiklos vertinimo kriterijais.
Visų kvalifikacinių kategorijų socialiniai darbuotojai privalo turėti socialinio darbo žinių minimumą, kurį įgyja studijuodami arba keldami kvalifikaciją mokymo centruose organizuojamuose kursuose.
Edukacinės kategorijos
12. Socialinį darbą dirbančių žmonių išsimokslinimas skirstomas į edukacines kategorijas pagal išsimokslinimo sritis: be profesinio išsimokslinimo, turinčius ne socialinį išsimokslinimą (įvairūs mokslai, išskyrus socialinius ir medicinos mokslus), turinčius socialinį ir medicininį išsimokslinimą (sociologijos, psichologijos, teisės, ekonomikos, pedagogikos ir medicinos mokslai) ir socialinio darbo aukštesnįjį bei aukštąjį išsimokslinimą. Pirminio atestavimo laikotarpiu nustatomos tokios edukacinės kategorijos (EK – edukacinė kategorija):
EK1 – vidurinis išsimokslinimas, profesinis vidurinis ir įvairus (išskyrus socialinį) aukštesnysis;
EK2 – socialinis (išskyrus socialinį darbą) ir medicininis aukštesnysis;
EK3 – aukštasis (ne socialinio ir ne medicinos sričių bakalaurai, magistrai);
EK4 – aukštesnysis socialinio darbo išsimokslinimas;
EK5 – aukštasis socialinis ir medicininis (bakalaurai, magistrai);
EK6 – socialinio darbo bakalaurai, specializuotos socialinio darbo studijos;
EK7 – magistro lygmens socialinio darbo išsimokslinimas (aukštojo mokslo ir magistro diplomai socialinio darbo srityje).
Asmenims, turintiems daktaro laipsnį, kvalifikacinės kategorijos suteikimo klausimas komisijoje svarstomas individualia tvarka.
Stažo nustatymo kriterijai
Kvalifikacijos kėlimo kriterijai
Praktinės veiklos vertinimo kriterijai
15. Socialinį darbą dirbančių asmenų praktinė veikla vertinama pagal įvertinimo pokalbį, atliktus darbus, iki tai atestavimo komisijai pateikus dvi užpildytas nustatytos formos anketas: savianalizės anketą (forma SDA1 – priedas Nr. 2) ir praktinės veiklos vertinimo anketą (forma SDA2 – priedas Nr. 3):
15.1. savianalizės anketą pildo pats darbuotojas. Savianalizės anketos tikslas – objektyviai įvertinti atliktą darbą, savo galimybes, polinkius, darbo siekius, pateikti savo pageidavimus;
15.2. praktinės veiklos vertinimo anketą pildo darbuotojo vadovas.
Praktinės veiklos vertinimo anketoje vadovas turi atskleisti, kaip darbuotojas per pastaruosius dvejus metus ėjo pareigas ir atitiko jam keliamus reikalavimus.
Vadovas asmeniškai atsako už tai, kad darbuotojo vertinimas būtų pagrįstas ir objektyvus.
Kvalifikacinės kategorijos
16. Per pirminį atestavimo laikotarpį nustatomos tokios socialinį darbą dirbančių asmenų kvalifikacinės kategorijos:
16.1. Jaunesniojo socialinio darbuotojo kategorija gali būti suteikiama asmenims, turintiems aukštesnįjį socialinį ar medicininį išsimokslinimą arba aukštąjį nesocialinį išsimokslinimą (EK1 – EK4) ir atitinkantiems šiai kategorijai keliamus kitus reikalavimus (priedas Nr. 1).
16.2. Socialinio darbuotojo kategorija gali būti suteikiama asmenims, turintiems aukštesnįjį socialinį ar medicininį išsimokslinimą (EK2), aukštąjį išsimokslinimą (EK2 – EK5) ir atitinkantiems šiai kategorijai keliamus kitus reikalavimus (priedas Nr. 1).
16.3. Vyresniojo socialinio darbuotojo kategorija gali būti suteikiama asmenims, turintiems aukštesnįjį socialinio darbo (EK4) arba aukštąjį išsimokslinimą (EK3, EK5, EK6, EK7) ir atitinkantiems pateiktus kitus reikalavimus (priedas Nr. 1);
16.4. Vedančiojo socialinio darbuotojo kategorija gali būti suteikiama asmenims, turintiems aukštąjį socialinį ar medicininį išsimokslinimą, (EK5, EK6, EK7), aukštesnįjį socialinio darbo išsimokslinimą (EK4) ir atitinkantiems šiai kategorijai keliamus kitus reikalavimus (priedas Nr. 1).
16.5. Socialinio darbuotojo eksperto kategorija gali būti suteikiama aukštąjį socialinio darbo išsimokslinimą turintiems asmenims (EK6 ir EK7) ir atitinkantiems šiai kategorijai keliamus kitus reikalavimus (priedas Nr. 1).
16.6. Socialinio darbuotojo asistentais vadinami asmenys, turintys vidurinį, profesinį vidurinį ar aukštesnįjį ne socialinį išsimokslinimą (EK1), nepriklausomai nuo jų darbo patirties ir stažo. Į stažą, kvalifikacijos kėlimą atsižvelgiama paskirstant darbus.
Atestavimo tvarka
17. Atestavimo komisijos
17.1. Atestavimą vykdo šios komisijos:
vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos;
apskričių socialinių darbuotojų atestavimo komisija.
17.2. Komisijos sudaromos iš profesionalių socialinių darbuotojų (pageidautina, kad turėtų socialinio darbuotojo eksperto ir vedančiojo socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas). Komisijos darbą organizuoja pagal jų pačių parengtą veiklos planą.
17.3. Vyriausiąją socialinių darbuotojų atestavimo komisiją sudaro 7 nariai: pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius ir 4 nariai. Ji skiriama dvejiems metams, o jos sudėtį tvirtina Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.
Pirmininku skiriamas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgaliotas asmuo. Komisijos darbe (nesuteikiant balsavimo teisės) dalyvauja įgaliotas asmuo iš atestuojamo darbuotojo apskrities ar savivaldybės, taip pat gali dalyvauti ir visuomeninės organizacijos ar profesinės sąjungos atstovas.
17.4. Vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija:
17.4.1. sudaro socialinių darbuotojų atestavimo darbo planą bei atestavimo grafiką, atestuojamų darbuotojų sąrašą, informuoja darbuotojus apie atestavimo datą, taip pat informuoja ministeriją apie atestavimo eigą bei rezultatus, teikia pasiūlymus dėl atestavimo nuostatų pakeitimo ir papildymo;
17.4.2. tvirtina apskričių socialinių darbuotojų atestavimo komisijas, jų darbo planus ir grafikus, programas, instruktuoja, konsultuoja ir kontroliuoja jų darbą;
17.4.3. suteikia socialinio darbuotojo eksperto ir vedančiojo socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas (apskrities socialinių darbuotojų atestavimo komisijos teikimu);
17.4.4. tvirtina vyresniojo socialinio darbuotojo ir socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas;
17.5. Apskričių socialinių darbuotojų atestavimo komisijas dvejiems metams apskrities viršininko teikimu tvirtina vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija. Komisiją sudaro 7 nariai: pirmininkas, pavaduotojas, sekretorius ir 4 nariai. Komisijos pirmininkas – apskrities įgaliotas asmuo, nariai – profesionalūs socialiniai darbuotojai (pageidautina, kad turėtų socialinio darbuotojo eksperto ar vedančiojo socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas), savivaldybių atstovai, socialinio darbo mokymo įstaigų atstovai.
17.6. Apskričių socialinių darbuotojų atestavimo komisija:
17.6.1. sudaro visų apskrities ir savivaldybių darbuotojų atestavimo darbo planą bei darbo grafiką ir pateikia juos tvirtinti vyriausiajai socialinių darbuotojų atestavimo komisijai;
17.6.2. teikia socialiniams darbuotojams visą reikalingą informaciją apie atestavimo tvarką, peržiūri bei patikrina, ar socialinis darbuotojas atitinka visus siekiamai kategorijai keliamus reikalavimus, esant reikalui, atideda privalomąjį atestavimą;
17.6.3. suteikia vyresniojo socialinio darbuotojo, socialinio darbuotojo, jaunesniojo socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas, išrašo ir įteikia atestavimo pažymėjimą, tvarko apskrities socialinių darbuotojų atestavimo apskaitą;
17.6.4. svarsto ir pateikia tvirtinti vyriausiajai socialinių darbuotojų atestavimo komisijai dokumentus specialistų, kuriems rekomenduojama suteikti socialinio darbuotojo eksperto ir vedančiojo socialinio darbuotojo kvalifikacines kategorijas;
Kvalifikacinių kategorijų suteikimo ir tvirtinimo tvarka
18. Visi socialiniai darbuotojai pageidaujamu laiku iki 2001 metų privalo būti atestuoti. Nuo 2001 metų pastovus socialinių darbuotojų atestavimas bus vykdomas pagal Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengtą socialinių darbuotojų tolesnio atestavimo tvarką.
19. Darbuotojas, susipažinęs su kvalifikaciniais reikalavimais, atestavimo komisijai pateikia prašymą, nurodydamas pasirinktą kategoriją, savianalizės anketą (priedas Nr. 2), praktinio darbo vertinimo anketą (priedas Nr. 3) ir pažymą apie gautas įskaitas bei kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimų kopijas (priedas Nr. 4).
Darbuotojas, pretenduojantis įgyti vedančiojo socialinio darbuotojo ar socialinio darbuotojo eksperto kvalifikacines kategorijas, papildomai pateikia darbus, numatytus pagal reikalavimus.
20. Atestavimo komisija, išklausiusi atestuojamo darbuotojo informaciją apie jo darbą, susipažinusi su pateiktais vertinimais, pateikia klausimus atestuojamajam. Komisija ne vėliau kaip per 1 mėnesį informuoja atestuojamąjį apie suteiktą atitinkamą kvalifikacinę kategoriją, išrašo ministerijos patvirtinto pavyzdžio ir griežtos apskaitos kvalifikacinę kategoriją patvirtinantį pažymėjimą.
21. Komisija sprendimą priima paprasta balsų dauguma atviru arba slaptu balsavimu, atestuojamajam nedalyvaujant. Komisija gali siūlyti ir suteikti socialiniam darbuotojui žemesnę kvalifikacinę kategoriją negu jis to pageidavo. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia komisijos pirmininko nuomonė.
22. Socialinis darbuotojas, kuriam atestavimo metu nebuvo suteikta pageidaujama kategorija ar patvirtinta turima, pakartotinai gali siekti norimos kategorijos ne anksčiau kaip praėjus vieneriems metams po atestavimo komisijos sprendimo.
23. Darbuotojas, siekiantis gauti kurią nors socialinio darbuotojo kategoriją, turi būti išlaikęs 4 bendrąsias įskaitas: Lietuvos socialinės apsaugos sistemos; socialinio darbo pagrindų; socialinio bendravimo įgūdžių ir socialinio darbo etikos bei specializacijos kursą pagal darbo profilį.
24. Įskaitos gaunamos dalyvaujant kvalifikacijos tobulinimo kursuose ir išklausius Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patvirtintas programas. Įskaitas gali gauti ir savarankiškai pasirengus bei atsiskaičius už mokymo programas kvalifikacijos tobulinimo institucijose.
Apeliacijos tvarka
26. Socialinis darbuotojas, nepatenkintas atestavimo rezultatu, ne vėliau kaip per 2 savaites po atestavimo komisijos sprendimo gali raštu pateikti apeliaciją vyriausiajai socialinių darbuotojų atestavimo komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
27. Vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija per vieną mėnesį peržiūri dokumentus, išklauso socialinį darbuotoją ir apskrities socialinių darbuotojų atestavimo komisijos pirmininką, esant reikalui, atlieka papildomą socialinio darbuotojo praktinio darbo tyrimą ir nusprendžia dėl kvalifikacinės kategorijos suteikimo.
28. Vyriausiosios atestavimo komisijos sprendimas gali būti apskųstas Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai raštu per 7 kalendorines dienas po to, kai skundas buvo išnagrinėtas komisijoje.
29. Atestavimą prižiūrinti vyriausioji socialinių darbuotojų atestavimo komisija gali peržiūrėti apskrities atestavimo komisijos suteiktas kvalifikacines kategorijas ir, esant būtinumui, pareikalauti peratestuoti socialinį darbuotoją nepasibaigus kvalifikacinės kategorijos galiojimo terminui.
Atestavimo finansavimas
31. Dalį atestavimo išlaidų (kelionės išlaidas, mokymąsi kursuose) apmoka atestuojamųjų įstaigos, organizacines išlaidas (atestavimo komisijų narių samdymo, dokumentų spausdinimo, atestuojamų darbuotojų apskaitos) apmoka Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, apskritys ir savivaldybės pagal atestavimo tvarkoje numatytas jų funkcijas.
Priedas Nr. 1
Socialinių darbuotojų kvalifikacinių kategorijų reikalavimų lentelė
Kvalifikacinė kategorija |
Kriterijai: |
|
EK – edukacinė kategorija, |
|
SK – stažo, |
|
KK – kvalifikacijos kėlimas |
|
|
Jaunesnysis socialinis darbuotojas |
EK1+SK3+KK2 |
|
EK2+SK2+KK1 |
|
EK3+SK1+KK1 |
|
|
Socialinis darbuotojas |
EK2+SK3+KK2 |
|
EK3+SK2+KK1 |
|
EK5+SK1+KK1 |
|
EK4, EK6 |
|
|
Vyresnysis socialinis darbuotojas |
EK3+SK2+KK2 |
|
EK4+SK1+KK1 |
|
EK5+SK1+KK2 |
|
EK6+SK1 |
|
EK7 |
|
|
Vedantysis socialinis darbuotojas |
EK4+SK3+KK2 |
|
EK5+SK3+KK2 |
|
EK6+SK2 +KK1 |
|
EK7+SK1 |
|
kitų mokymas, patirties skleidimas |
|
|
|
|
Socialinis darbuotojas ekspertas |
EK6+SK3+KK2 |
|
EK7+SK2 +KK1 |
|
kitų mokymas, naujovių įdiegimas, pažangios patirties skleidimas, |
|
supervizija, parengti straipsniai, programos |
|
|
Socialinio darbuoto asistentas |
EK1 |
|
EK2 |
|
|
______________
Priedas Nr. 2
Forma SDA 1
Savianalizės anketa
19… m ………….. mėn...... d.
....................................................................................................................................................
(vardas, pavardė)
....................................................................................................................................................
(asmens kodas)
....................................................................................................................................................
(pageidaujama kategorija)
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
(darbovietė, pareigos)
....................................................................................................................................................
(bendrasis darbo stažas)
Išsimokslinimas
Mokymo įstaiga |
Specialybė |
Išsimokslinimo cenzas |
Baigimo metai |
Diplomo serija, Nr. |
|
|
|
|
|
Kvalifikacijos tobulinimas per pastaruosius 5 metus
Metai |
Mokymo įstaiga |
Kursų pavadinimas |
Valandų skaičius |
Kreditų skaičius |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Socialinio darbo stažas
Laikas
|
Trukmė (mėn., m.) |
Kur ir kuo dirbta |
Darbo turinys |
|
|
|
|||
Priimtas nuo |
iki |
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuo labiausiai esate patenkintas darbe
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Priežastys, dažniausiai trukdančios įgyvendinti darbo siekius
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Norėtumėte keisti savo veikloje
....................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Parašas (Vardas, pavardė)
______________
Priedas Nr. 3
Forma SDA 2
Praktinės veiklos vertinimo anketa
Eil. Nr. |
Kriterijai |
Visiškai neatitinka |
Nepakankamai atitinka |
Atitinka |
Visiškai atitinka |
1. |
Profesinės žinios ir darbo kokybė: |
|
|
|
|
1.1. |
sugebėjimas nustatyti socialinius žmonių poreikius |
|
|
|
|
1.2. |
sugebėjimas analizuoti informaciją ir daryti išvadas |
|
|
|
|
1.3. |
sugebėjimas suprasti esmę ir išrinkti optimalų variantą |
|
|
|
|
1.4. |
sugebėjimas kokybiškai ir greitai vykdyti užduotis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Organizaciniai sugebėjimai: |
|
|
|
|
2.1. |
sugebėjimas operatyviai ir savarankiškai priimti |
|
|
|
|
|
sprendimus |
|
|
|
|
2.2. |
sugebėjimas planuoti savo darbą |
|
|
|
|
2.3. |
sugebėjimas įvertinti ir diegti pažangią patirtį |
|
|
|
|
2.4. |
sugebėjimas tarpininkauti ir skatinti |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Bendravimas su žmonėmis: |
|
|
|
|
3.1. |
sugebėjimas išklausyti ir pažinti klientą |
|
|
|
|
3.2. |
sugebėjimas bendrauti su klientais |
|
|
|
|
3.3. |
sugebėjimas bendradarbiauti ir palaikyti dalykinius |
|
|
|
|
|
ryšius su kolegomis |
|
|
|
|
3.4. |
sugebėjimas taisyklinga lietuvių kalba |
|
|
|
|
|
reikšti mintis raštu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
Asmeninės savybės: |
|
|
|
|
4.1. |
atsakomybė, pareigingumas, kūrybiškumas |
|
|
|
|
4.2. |
empatiškumas |
|
|
|
|
4.3. |
loginis mąstymas, gera orientacija |
|
|
|
|
4.4. |
ryžtingumas, iniciatyvumas |
|
|
|
|
4.5. |
sugebėjimas derintis prie pokyčių |
|
|
|
|
4.6. |
darbštumas, drausmingumas |
|
|
|
|
4.7. |
pasitikėjimas savimi |
|
|
|
|
4.8. |
reiklumas sau ir kitiems |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Bendra išvada apie atitikimą pareigoms: (pabraukti)
tik iš dalies atitinka visiškai atitinka pranoksta reikalavimus
Atsakingi už vertinimą:
(Įstaigos pavadinimas ir pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Patarėjo teise dalyvavo:
(Pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
Susipažinau:
(Parašas) (Vardas, pavardė)
(Data)
______________
Priedas Nr. 4
Forma SD3
PAŽYMĖJIMAS
1998 m................... Nr.
(Vardas, pavardė)
(darbovietė, pareigos)
Dėl gautų įskaitų
Dalykas |
Dėstytojas |
Data |
Žyma apie įsk. |
Parašas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kursų organizatorius: .................................................................................................................
Įstaigos vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
______________