LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS IR JŪRINIŲ TYRIMŲ CENTRO REORGANIZAVIMO, REORGANIZAVIMO PROJEKTO PATVIRTINIMO IR REORGANIZAVIMO KOMISIJOS SUDARYMO

 

2009 m. rugpjūčio 4 d. Nr. D1-468

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120):

1. Reorganizuoju nuo 2010 m. sausio 1 d. Valstybinę aplinkos apsaugos inspekciją ir Jūrinių tyrimų centrą prijungimo prie Aplinkos apsaugos agentūros būdu.

2. Tvirtinu Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimo projektą (toliau – reorganizavimo projektas) (pridedama).

3. Sudarau šios sudėties Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimo komisiją reorganizavimo projektui įgyvendinti (toliau – reorganizavimo komisija):

Raimondas Sakalauskas – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkas, komisijos pirmininkas;

Liutauras Stoškus – Aplinkos apsaugos agentūros direktorius, komisijos pirmininko pavaduotojas.

Nariai:

Tadas Gauronskis – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos Teisės ir personalo skyriaus vedėjas;

Danutė Mačiokaitė – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėja;

Marijona Žibutė Monkelienė – Aplinkos apsaugos agentūros Finansų skyriaus vedėja;

Irena Sabaliūtė – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Teisėkūros skyriaus vedėja;

Dovilė Sereičikaitė – Aplinkos apsaugos agentūros Teisės ir personalo skyriaus vyriausioji specialistė;

Algirdas Stankevičius – Jūrinių tyrimų centro direktorius.

4. Pavedu:

4.1. reorganizavimo komisijai:

4.1.1. užtikrinti reorganizavimo projekto įgyvendinimą laiku;

4.1.2. iki 2009 m. rugpjūčio 17 d. parengti ir pateikti aplinkos ministrui tvirtinti Aplinkos apsaugos agentūros administracijos struktūrą;

4.1.3. iki 2009 m. lapkričio 1 d. parengti su reorganizavimu susijusių teisės aktų projektus ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pateikti tvirtinti kompetentingų valstybės institucijų vadovams;

4.2. Aplinkos ministerijos Teisės ir personalo departamento Personalo skyriaus vedėjui Krizantui Liaudanskiui teisės aktų nustatyta tvarka pranešti Aplinkos apsaugos agentūros direktoriui Liutaurui Stoškui, Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkui Raimondui Sakalauskui ir Jūrinių tyrimų centro direktoriui Algirdui Stankevičiui apie jų pareigybių panaikinimą;

4.3. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos viršininkui Raimondui Sakalauskui ir Jūrinių tyrimų centro direktoriui Algirdui Stankevičiui:

4.3.1. ne vėliau kaip reorganizavimo projekto viešo paskelbimo dieną pateikti Juridinių asmenų registrui reorganizavimo projektą reorganizuojamų įstaigų teisiniam statusui „reorganizuojamos“ įregistruoti;

4.3.2. teisės aktų nustatyta tvarka pranešti savo vadovaujamų įstaigų valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, apie numatomą tarnybos (darbo) sąlygų pasikeitimą arba galimą atleidimą;

4.3.3. iki 2009 m. gruodžio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka pranešti visiems kreditoriams raštu apie vadovaujamų įstaigų reorganizavimą;

4.3.4. iki 2010 m. sausio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka perduoti turtą, apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus dokumentus Aplinkos apsaugos agentūrai;

4.4. Aplinkos apsaugos agentūros direktoriui Liutaurui Stoškui teisės aktų nustatyta tvarka pranešti savo vadovaujamos įstaigos valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, apie numatomą tarnybos (darbo) sąlygų pasikeitimą arba galimą atleidimą;

4.5. Aplinkos ministerijos Finansų skyriaus vedėjai Danutei Mačiokaitei formuojant 2010 m. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos biudžetą, numatyti reikalingas Aplinkos apsaugos agentūrai lėšas.

5. Aplinkos ministerijos kancleriui iki 2009 m. gruodžio 15 d. organizuoti konkursą dėl Aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus, įstaigos vadovo, priėmimo į pareigas.

6. Pakeičiu Aplinkos apsaugos agentūros nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. D1-385 „Dėl Aplinkos apsaugos agentūros nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 115-4310), ir išdėstau juos nauja redakcija (pridedama).

7. Nustatau, kad šio įsakymo 6 punktas įsigalioja 2010 m. sausio 1 d.

 

 

Aplinkos ministras                                                        Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. D1-468

 

VALSTYBINĖS APLINKOS APSAUGOS INSPEKCIJOS IR JŪRINIŲ TYRIMŲ CENTRO REORGANIZAVIMO PROJEKTAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimo projektas (toliau – reorganizavimo projektas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos įsteigtų biudžetinių įstaigų Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimą nuo 2010 m. sausio 1 d. jas prijungiant prie reorganizavime dalyvaujančios įstaigos Aplinkos apsaugos agentūros.

2. Reorganizavimo projektas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262) 2.97 straipsnio 3 dalimi, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 2.101 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2000, Nr. 83-2511) 4 straipsniu, Biudžetinių įstaigų reorganizavimo ir likvidavimo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. gegužės 10 d. nutarimu Nr. 554 (Žin., 1996, Nr. 46-1120).

 

II. REORGANIZUOJAMŲ ĮSTAIGŲ DUOMENYS

 

3. Reorganizuojamos įstaigos:

3.1. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija:

3.1.1. teisinė forma – valstybės biudžetinė įstaiga;

3.1.2. buveinė – A. Juozapavičiaus g. 9, 09311 Vilnius;

3.1.3. juridinio asmens kodas – 188709130;

3.1.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre , įregistravimo data – 1998 m. sausio 19 d.;

3.1.5. sąskaitos: projektų – AB DnB NORD bankas LT534010042400338342, pavediminė – AB DnB NORD bankas LT614010042400090169, pavediminė – AB DnB NORD bankas LT654010042401171647, biudžetinė – LT694010042400010097, baudų – AB DnB NORD bankas LT904010042400040177;

3.2. Jūrinių tyrimų centras:

3.2.1. teisinė forma – valstybės biudžetinė įstaiga;

3.2.2. buveinė – Taikos pr. 26, 91149 Klaipėda;

3.2.3. juridinio asmens kodas – 188736889;

3.2.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, įregistravimo data – 1999 m. lapkričio 15 d.;

3.2.5. sąskaitos: biudžetinė – AB „Swedbank“ bankas LT787300010002306864, specialiųjų lėšų – AB „Swedbank“ bankas LT717300010002306990, pavediminė – AB „Swedbank“ bankas LT457300010002307070, projektų – AB „Swedbank“ bankas LT517300010115901334 ir LT517300010115901431;

3.3. reorganizavime dalyvaujanti įstaiga – Aplinkos apsaugos agentūra:

3.3.1. teisinė forma – valstybės biudžetinė įstaiga;

3.3.2. buveinė – A. Juozapavičiaus g. 9, 09311 Vilnius;

3.3.3. juridinio asmens kodas – 188784898;

3.3.4. PVM mokėtojo kodas – LT100001069417;

3.3.5. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre, įregistravimo data – 2003 m. sausio 2 d.;

3.3.6. sąskaitos: biudžetinė – AB DnB NORD bankas LT174010042400060115, valiutinė – AB DnB NORD bankas LT174010042400060115, pavediminė – AB DnB NORD bankas LT694010042400010194, specialiųjų lėšų – AB DnB NORD bankas LT804010042400050251, paramos – AB DnB NORD bankas LT654010042401825621, kitų lėšų – AB DnB NORD bankas LT214010042401170402, projektų – AB DnB NORD bankas LT364010042401942931; LT434010042401912929; LT494010042401458085; LT574010042400348358; LT584010042401331144; LT364010042401942931; LT594010042401912932.

 

III. REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR PAGRINDIMAS

 

4. Reorganizavimo tikslas – tobulinti Aplinkos ministerijos sistemos institucijų valstybinį valdymą įgyvendinant Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos priemones, mažinant valdymo išlaidas, optimizuojant biudžetinių įstaigų skaičių, sukoncentruojant jų funkcijų atlikimą vienoje įstaigoje, racionaliai panaudojant materialinius ir finansinius išteklius pavestiems uždaviniams ir funkcijoms vykdyti.

5. Reorganizavimo pagrindimas – institucinės sistemos optimizavimas ir tobulinimas, organizacinės struktūros, atitinkančios optimalų valdymo ir veiklos koordinavimo modelį su aiškiai apibrėžtais struktūrinių padalinių uždaviniais, funkcijomis ir atsakomybe, paskirstymas ir panaudojimas, administracinių valdymo kaštų sumažinimas, vieningos valstybės politikos vertinant ir gerinant aplinkos būklę bei vykdant aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę užtikrinimas. Reorganizavimo metu turės būti užtikrintas vykdomų uždavinių ir funkcijų tęstinumas ir minimalios reorganizavimo sąnaudos.

 

IV. REORGANIZAVIMO BŪDAS, LAIKAS IR PRIEMONĖS

 

6. Reorganizavimo būdas – Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro prijungimas prie Aplinkos apsaugos agentūros. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija ir Jūrinis tyrimų centras kaip juridiniai asmenys po reorganizacijos baigia savo veiklą.

7. Valstybinė aplinkos apsaugos inspekcija ir Jūrinių tyrimų centras reorganizuojami iki 2010 m. sausio 1 d. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro funkcijas nuo 2010 m. sausio 1 d. vykdys Aplinkos apsaugos agentūra.

8. Vykdomos šios reorganizavimo priemonės:

8.1. VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registrui pateikiamas reorganizavimo projektas ir kiti dokumentai reorganizuojamų įstaigų teisiniam statusui „reorganizuojamos“ įregistruoti – ne vėliau kaip pirmą reorganizavimo projekto viešo paskelbimo dieną;

8.2. reorganizuojamų įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įspėjami apie darbo sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš tarnybos (darbo);

8.3. reorganizavime dalyvaujančios įstaigos valstybės tarnautojai ir pagal darbo sutartis dirbantys darbuotojai Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įspėjami apie darbo sąlygų pasikeitimą ir galimą atleidimą iš tarnybos (darbo);

8.4. reorganizuojamų ir reorganizavime dalyvaujančios įstaigos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, perkėlimas į pareigas nuo 2010 m. sausio 1 d. teisės aktų nustatyta tvarka;

8.5. iki 2009 m. rugpjūčio 17 d. parengiama ir pateikiama aplinkos ministrui tvirtinti Aplinkos apsaugos agentūros administracijos struktūra;

8.6. iki 2009 m. lapkričio 1 d. parengiami kitų su reorganizavimu susijusių teisės aktų projektai ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka pateikiami tvirtinti kompetentingoms institucijoms;

8.7. reorganizuojamų įstaigų sudarytų sutarčių peržiūrėjimas ir teisės aktų nustatyta tvarka pranešimas kreditoriams apie Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimą ir reorganizuojamų įstaigų įsipareigojimų perdavimą Aplinkos apsaugos agentūrai – iki 2009 m. gruodžio 1 d.;

8.8. teisės aktų nustatyta tvarka reorganizuojamų įstaigų turtas ir dokumentai perduodami reorganizavime dalyvaujančiai įstaigai.

 

V. TURTO ĮVERTINIMAS

 

9. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos valdomo valstybės turto vertė 2009 m. liepos 1 d. pagal finansinės atskaitomybės duomenis sudarė:

9.1. ilgalaikis turtas – 431,0 tūkst. Lt;

9.2. trumpalaikis turtas – 310,8 tūkst. Lt;

9.3. materialinės atsargos – 53,8 tūkst. Lt;

9.4. piniginės lėšos – 23,0 tūkst. Lt;

9.5. debitorinis įsiskolinimas – 83,4 tūkst. Lt, iš jų baudos – 79,9 tūkst. Lt, kreditorinis įsiskolinimas – 57,8 tūkst. Lt;

9.6. išsinuomotas ilgalaikis turtas – 549,1 tūkst. Lt., išsinuomotas trumpalaikis turtas – 11,8 tūkst. Lt.

10. Jūrinių tyrimų centro valdomo valstybės turto vertė 2009 m. liepos 1 d. pagal finansinės atskaitomybės duomenis sudarė:

10.1. ilgalaikis turtas – 18557,2 tūkst. Lt;

10.2. trumpalaikis turtas – 252,4 tūkst. Lt;

10.3. materialinės atsargos – 126,7 tūkst. Lt;

10.4. piniginės lėšos – 337,8 tūkst. Lt;

10.5. debitorinis įsiskolinimas – 59,4 tūkst. Lt, kreditorinis įsiskolinimas – 8,7 tūkst. Lt;

10.6. išsinuomotas ilgalaikis turtas – 82,2 tūkst. Lt.

 

VI. TURTO, TEISIŲ IR PAREIGŲ PERĖMIMAS

 

11. Šio projekto 9 ir 10 punktuose nurodytą turtą, taip pat Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro teises ir prievoles teisės aktų nustatyta tvarka nuo 2010 m. sausio 1 d. perima Aplinkos apsaugos agentūra.

 

VII. APSKAITOS IR FINANSINĖS ATSKAITOMYBĖS DOKUMENTŲ PERĖMIMAS

 

12. Reorganizuojamų įstaigų apskaitos, finansinės atskaitomybės ir kitus dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka iki 2010 m. sausio 1 d. perima Aplinkos apsaugos agentūra.

13. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktas pasirašomas pagal 2009 m. gruodžio 31 d. buhalterinės apskaitos duomenis.

14. Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro antspaudai su Lietuvos valstybės herbu, kiti įstaigų antspaudai pasirašius turto ir dokumentų perdavimo ir priėmimo aktus sunaikinami teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII. REORGANIZAVIME DALYVAUJANČIOS ĮSTAIGOS STRUKTŪRA IR PAREIGYBIŲ SKAIČIUS PO REORGANIZACIJOS

 

15. Pareigybių skaičius reorganizuojamose ir reorganizavime dalyvaujančioje įstaigose 2009 m. liepos 1 d.:

15.1. Valstybinėje aplinkos apsaugos inspekcijoje – 49;

15.2. Jūrinių tyrimų centre – 80;

15.3. Aplinkos apsaugos agentūroje – 121.

16. Po Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimo numatoma Aplinkos apsaugos agentūros struktūra pateikiama priede, numatomas valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičius – 230.

 

IX. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Reorganizavimo laikotarpiu reorganizavimo komisija turi teisę:

17.1. rengti teisės aktų, kitų dokumentų, susijusių su Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimu projektus;

17.2. gauti ir teikti informaciją apie veiklą, susijusią su Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimu, būtiną reorganizavimo komisijos veiklai;

17.3. spręsti visus klausimus, susijusius su reorganizavimu.

 

_________________


Valstybinės aplinkos apsaugos inspekcijos ir Jūrinių tyrimų centro reorganizavimo projekto

priedas

 

NUMATOMA APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS STRUKTŪRA

 

Direktorius

Direktoriaus pavaduotojas

Direktoriaus pavaduotojas

Vyr. specialistas

Vyr. specialistas

Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės dep.

Poveikio aplinkai reguliavimo ir aplinkos būklės vertinimo dep.

Aplinkos tyrimų departamentas

Jūrinių tyrimų departamentas

Bendrųjų reikalų departamentas

Savarankiški sk.

Aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės organizavimo skyrius

Poveikio aplinkai vertinimo ir reguliavimo sk.

Metodologijos sk.

Hidrologijos sk.

Veiklos planavimo sk.

Vidaus kontrolės sk.

Išteklių naudojimo ir kraštovaizdžio apsaugos kontrolės sk.

Taršos ir atliekų tvarkymo apskaitos sk.

Hidrobiologijos ir ekotoksikologijos sk.

Hidrochemijos sk.

Projektų valdymo sk.

Teisės ir personalo sk.

Vandenų apsaugos ir hidrografinio tinko priežiūros sk.

Vandens būklės vertinimo sk.

Cheminės analizės sk.

Biologinių tyrimų sk.

Visuomenės informavimo sk.

Finansų sk.

Atmosferos taršos kontrolės sk.

Oro kokybės vertinimo sk.

Radiologijos sk.

Duomenų valdymo ir programų sk.

Ūkio skyrius

Avarijų prevencijos ir valdymo sk.

Atliekų ir užterštų teritorijų tvarkymo kontrolės skyrius

Cheminių medžiagų sk.

Operatyvių matavimų sk.

Analitinės kontrolės sk.

 

Gyvūnijos naudojimo kontrolės skyrius

Cheminių medžiagų kontrolės sk.

Automatizuotų matavimo sistemų sk.

 

Techninio aptarnavimo sk.

 

IS vystymo ir teritorijų planavimo dokumentų registro sk.

 

_________________


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. D1-385

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2009 m. rugpjūčio 4 d. įsakymo Nr. D1-468

redakcija)

 

APLINKOS APSAUGOS AGENTŪROS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Aplinkos apsaugos agentūra (toliau – Agentūra) yra valstybės biudžetinė įstaiga, kurios paskirtis – vykdyti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą, aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę cheminių medžiagų ir preparatų tvarkymo srityje, vykdyti ūkinės veiklos aplinkosauginio reguliavimo įgyvendinimo priežiūrą, pagal kompetenciją vertinti planuojamos ūkinės veiklos poveikį aplinkai, vykdyti valstybinį aplinkos monitoringą, rinkti, analizuoti ir teikti patikimą informaciją apie aplinkos būklę, taršą, išteklių naudojimą, cheminių medžiagų srautus ir taršos prevencijos priemones.

2. Agentūros steigėjas yra Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija. Agentūra yra tiesiogiai pavaldi ir atskaitinga Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai.

3. Agentūra savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos monitoringo įstatymu, Lietuvos Respublikos vandens įstatymu, Lietuvos Respublikos aplinkos oro apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktais, Europos Sąjungos teisės aktais, Lietuvos Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais bei šiais nuostatais.

4. Agentūros direktoriaus pavedimai privalomi Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams, išskyrus aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą cheminių medžiagų ir preparatų tvarkymo srityje atliekantiems pareigūnams.

5. Agentūros valstybės tarnautojams aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų galios suteikiamos priimant juos į šias pareigas arba aplinkos ministro įsakymu.

6. Agentūros veikla finansuojama iš valstybės biudžeto pagal aplinkos ministro patvirtintas programas ir jų sąmatas, neviršijant Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų bendrųjų asignavimų, vadovaujantis Finansų ministerijos nustatytomis finansavimo taisyklėmis ir iždo procedūromis. Agentūra gali turėti kitų įstatymuose numatytų finansavimo šaltinių.

7. Agentūra yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke, antspaudą su Lietuvos Respublikos valstybės herbu ir savo pavadinimu, logotipą. Agentūros buveinė – A Juozapavičiaus g. 9, LT-09311 Vilnius, Lietuvos Respublika. Interneto tinklalapio adresas – http://www.gamta.lt.

 

II. AGENTŪROS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

8. Svarbiausieji Agentūros uždaviniai yra:

8.1. pagal kompetenciją užtikrinti nepertraukiamą, kompleksišką aplinkos būklės ir gamtos išteklių naudojimo stebėjimą, gautų duomenų objektyvų vertinimą, aplinkos būklės prognozavimą;

8.2. vykdyti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą, išskyrus aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės priežiūrą cheminių medžiagų ir preparatų tvarkymo srityje, aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę cheminių medžiagų ir preparatų tvarkymo srityje;

8.3. teisės aktų nustatytais atvejais įgyvendinti ūkinės veiklos aplinkosauginį reguliavimą;

8.4. vykdyti Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų veiklos, susijusios su ūkinės veiklos aplinkosauginio reguliavimo įgyvendinimu, priežiūrą;

8.5. pagal kompetenciją įgyvendinti cheminių medžiagų ir preparatų valdymo politiką;

8.6. rinkti, tvarkyti ir analizuoti aplinkosauginę informaciją ir teikti ją valstybės ir savivaldybių institucijoms, tarptautinėms organizacijoms ir institucijoms, visuomenei.

9. Agentūra atlieka šias funkcijas:

9.1. įgyvendindama 8.1 punkte nurodytą uždavinį:

9.1.1. pagal kompetenciją vykdo oro, upių, ežerų, Baltijos jūros, tarpinių vandenų, krantų dinamikos valstybinį aplinkos monitoringą;

9.1.2. pagal kompetenciją organizuoja biotos ir ekosistemų būklės vertinimą, dalyvauja organizuojant kraštovaizdžio būklės vertinimą;

9.1.3. organizuoja ir pagal kompetenciją vykdo aplinkos ir jos taršos šaltinių cheminius, biologinius ir radiologinius tyrimus, koordinuoja taikomuosius bei mokslinius aplinkos tyrimus;

9.1.4. vykdo aplinkos būklės bei teršalų tyrimus didelio užterštumo, ekstremalių situacijų ir avarijų atvejais;

9.1.5. atlieka pavojingų, sunkiai identifikuojamų teršiančių medžiagų analizę įvairiuose aplinkos elementuose (oras, vanduo, dirvožemis ir kt.) ir taršos šaltiniuose taikant cheminius, biologinius, radiologinius analizės metodus, užtikrina atliekamų matavimų kokybės kontrolę ir kokybės valdymą, laikantis standartų ir kitų normatyvinių dokumentų, nustatančių bendruosius reikalavimus tyrimų, kalibravimo laboratorijų veiklos kokybės politikai, nuostatų, aprobuoja, unifikuoja ir įdiegia naujausius aplinkos tyrimo metodus;

9.1.6. vertina bei prognozuoja paviršinio vandens bei aplinkos oro būklę pagal aplinkos monitoringo, antropogeninių procesų, ekstremalių situacijų ir avarijų poveikio aplinkai tyrimų duomenis;

9.1.7. teikia išvadas apie ūkio subjektų ūkinės veiklos sukeliamą taršą ir kitą poveikį aplinkai;

9.1.8. parenka ir tobulina aplinkos kokybės vertinimo, paviršinio vandens išteklių naudojimo ir nuotekų išleidimo, aplinkos oro ir paviršinio vandens taršos, atliekų apskaitos metodus;

9.1.9. pagal kompetenciją dalyvauja organizuojant Aplinkos ministerijos sistemos specialistų rengimą ir kvalifikacijos kėlimą aplinkos kokybės vertinimo, cheminių, biologinių ir radiologinių tyrimų metodų taikymo ir kitose srityse;

9.1.10. užtikrina vandens būklės kontrolę ar apsaugą akvatorijose, kuriose veisiasi vėžiagyviai;

9.2. įgyvendindama 8.2 punkte nurodytą uždavinį;

9.2.1. tikrina, ar aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos ir pareigūnai laikosi jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų aplinkos apsaugos valdymo srityje, tinkamai atlieka savo funkcijas ir pareigas, tikrina, analizuoja ir vertina, ar aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijos efektyviai vykdo aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę;

9.2.2. aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiklos efektyvumui įvertinti tikrina, ar fiziniai ir juridiniai asmenys laikosi aplinkos apsaugą ir gamtos išteklių naudojimą reglamentuojančių įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų;

9.2.3. vykdo aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės valdymą bei metodiškai vadovauja aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančioms institucijoms;

9.2.4. teisės aktų nustatytais atvejais nagrinėja ginčus dėl aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucijų ar pareigūnų priimtų sprendimų;

9.2.5. vykdo aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę cheminių medžiagų ir preparatų tvarkymo srityje;

9.2.6. derina regionų aplinkos apsaugos departamentų metinius veiklos planus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą;

9.2.7. vertina aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų bendradarbiavimo efektyvumą su savivaldos, apskrities ir valstybės valdymo institucijomis aplinkos apsaugos, gamtos išteklių naudojimo ir aplinkos būklės gerinimo srityse, nustatytąja tvarka teikia pasiūlymus dėl šio darbo tobulinimo;

9.2.8. organizuoja neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių, turinčių galias veikti visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, veiklą, tvarko jų įskaitą, kaupia, analizuoja ir vertina šalies neetatinių aplinkos apsaugos inspektorių veiklos rezultatus;

9.2.9. kartu su Aplinkos ministerija organizuoja ir koordinuoja aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų mokymą bei jų kvalifikacijos kėlimą;

9.3. įgyvendindama 8.3 punkte nurodytą uždavinį;

9.3.1. vykdo 1993 m. vasario 1 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EEB) Nr. 259/93 dėl atliekų vežimo Europos Bendrijos viduje, į Bendriją ir iš jos priežiūros ir kontrolės (OL 2004 m. specialus leidimas, 15 skyrius, 2 tomas, p. 176) numatytų siunčiančiosios kompetentingos institucijos, paskirties kompetentingos institucijos, tranzito kompetentingos institucijos ir korespondento funkcijas Lietuvoje;

9.3.2. išduoda, koreguoja, sustabdo galiojimą, panaikina galiojimo sustabdymą bei panaikina pavojingų atliekų tvarkymo licencijas;

9.3.3. išduoda leidimus užsiimti specialiąja žvejyba valstybiniuose ir privačiuose vidaus vandenyse;

9.3.4. nustatyta tvarka išduoda leidimus įvežti (išvežti) gyvūnus, jų dalis ir gaminius iš jų;

9.3.5. teisės aktų nustatytais atvejais koordinuoja planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo procesą, nagrinėja ir tvirtina poveikio aplinkai vertinimo programas, nagrinėja poveikio aplinkai vertinimo ataskaitas ir priima motyvuotus sprendimus dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai požiūriu, atlieka atranką ir priima atrankos išvadas, ar privalomas poveikio aplinkai vertinimas;

9.3.6. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus dėl planavimo sąlygų nustatymo teritorijų planavimo dokumentams rengti, statinio projektavimo sąlygoms parengti, tvirtina tvenkinių bei užtvenktų ežerų naudojimo ir priežiūros taisykles;

9.4. įgyvendindama 8.4 punkte nurodytą uždavinį;

9.4.1. koordinuoja ir prižiūri gamtos išteklių naudojimo bei taršos normų ir apskaitos sąlygų nustatymą;

9.4.2. kaupia, sistemina ir analizuoja informaciją apie didžiausią poveikį aplinkai turinčių ūkio subjektų vykdomą taršą ir kitą jų daromą poveikį aplinkai, šių ūkio subjektų įgyvendinamas ar įdiegiamas organizacines bei technologines priemones aplinkos būklei gerinti, teikia pasiūlymus dėl šių priemonių efektyvumo didinimo;

9.5. įgyvendindama 8.5 punkte nurodytą uždavinį;

9.5.1. vykdo 2006 m. gruodžio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1907/2006 dėl cheminių medžiagų registracijos, įvertinimo, autorizacijos ir apribojimų (REACH), įsteigiančio Europos cheminių medžiagų agentūrą, iš dalies keičiančiame Direktyvą 1999/45/EB bei panaikinančio Tarybos reglamentą (EEB) Nr. 793/93, Komisijos reglamentą (EB) Nr. 1488/94, Tarybos direktyvą 76/769/EEB ir Komisijos direktyvas 91/155/EEB, 93/67/EEB, 93/105 bei 2000/21/EB (OL 2006 L 396, p. 1) (toliau – REACH reglamentas) ir 2008 m. gruodžio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 1272/2008 dėl cheminių medžiagų ir mišinių klasifikavimo, ženklinimo ir pakavimo, iš dalies keičiančiame ir panaikinančiame direktyvas 67/548/EEB bei 1999/45/EB ir iš dalies keičiančio Reglamentą (EB) Nr. 1907/2006 (OL 2008 L 353, p.1) (toliau – GHS reglamentas) nacionalinėms kompetentingoms institucijoms nustatytas užduotis;

9.5.2. koordinuoja su REACH ir GHS reglamentuose nacionalinėms kompetentingoms institucijoms nustatytų užduočių vykdymu susijusią kitų valstybės įstaigų veiklą, pagal kompetenciją dalyvauja techniniuose Europos Sąjungos valstybių narių ekspertų susitikimuose ir darbo grupėse cheminių medžiagų rizikos aplinkai vertinimo, klasifikavimo ir ženklinimo ir kitais su šiomis sritimis susijusiais klausimais;

9.5.3. atlieka nacionalinės pagalbos tarnybos, kuri konsultuoja cheminių medžiagų ir mišinių gamintojus, importuotojus, tolesnius naudotojus ir kitus suinteresuotus asmenis atitinkamos jų atsakomybės ir įpareigojimų pagal REACH ir GHS reglamentus klausimais, funkcijas;

9.5.4. teikia Europos cheminių medžiagų agentūrai dokumentaciją, skirtą nustatyti autorizuotinas chemines medžiagas ir įtraukti jas į autorizuojamų cheminių medžiagų sąrašą, nustatyti apribojimus gaminti, tiekti rinkai ir naudoti pavojingas chemines medžiagas – atskiras ir esančias mišinių ar gaminių sudėtyje, ir nustatyti pavojingų cheminių medžiagų, augalų apsaugos ir biocidinių produktų veikliųjų medžiagų suderintą klasifikavimą ir ženklinimą, įvertinus Valstybinio aplinkos sveikatos centro ir kitų suinteresuotų institucijų pasiūlymus;

9.5.5. renka ir kaupia duomenis apie Lietuvos Respublikoje gaminamas, importuojamas, eksportuojamas ir gamyboje naudojamas chemines medžiagas ir preparatus, jų savybes bei galimą poveikį žmonių sveikatai ir aplinkai ir nustatyta tvarka teikia šią informaciją suinteresuotiems asmenims, tvarko informacinę cheminių medžiagų ir preparatų duomenų bazę bei tikrina pateikiamų duomenų apie chemines medžiagas ir preparatus patikimumą;

9.6. įgyvendindama 8.6 punkte nurodytą uždavinį;

9.6.1. vykdo medžiotojų sąvado duomenų valdytojo funkcijas;

9.6.2. vykdo Lietuvos Respublikos upių, ežerų ir tvenkinių kadastro tvarkymo įstaigos funkcijas;

9.6.3. vykdo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko vadovaujančiosios ir tvarkymo įstaigos funkcijas;

9.6.4. vykdo informacinės sistemos „Aplinkos informacijos valdymo integruota kompiuterinė sistema“ tvarkytojo funkcijas;

9.6.5. kuria ir tvarko aplinkos informacines sistemas, suijusias su aplinkos apsaugos valstybine kontrole ir priežiūra;

9.6.6. pagal kompetenciją renka, tvarko ir analizuoja paviršinio vandens išteklių naudojimo, nuotekų išleidimo, aplinkos oro ir paviršinio vandens taršos, atliekų apskaitos, valstybinio aplinkos monitoringo (oro, paviršinių vandenų) ir susijusių mokslinių tyrimų duomenis, registruoja jūros aplinkos monitoringo ir mokslinius tiriamuosius darbus;

9.6.7. nustatyta tvarka teikia duomenis ir informaciją apie aplinką nacionalinėms ir tarptautinėms institucijoms ir organizacijoms bei kitiems aplinkos duomenų ir informacijos vartotojams, bendradarbiauja su suinteresuotomis nacionalinėmis ir tarptautinėmis institucijomis keičiantis aplinkosaugine informacija;

9.6.8. pagal kompetenciją rengia veiklos ataskaitas, kitą apibendrinančią informaciją ir ataskaitas apie aplinkosauginių priemonių įgyvendinimo efektyvumą Aplinkos ministerijai, rengia ir teikia ataskaitas Europos Komisijai, kitoms Europos Sąjungos institucijoms ir tarptautinėms organizacijoms;

9.6.9. koordinuoja ir organizuoja leidinių apie aplinkos būklę rengimą.

10. Agentūra taip pat atlieka šias funkcijas:

10.1. nustatyta tvarka informuoja atitinkamas institucijas ir pareigūnus apie ekstremalias situacijas ir avarijas, turinčias ar galinčias turėti neigiamą poveikį aplinkai, koordinuoja aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų veiksmus tiriant ir likviduojant jų pasekmes, teikia pasiūlymus Aplinkos ministerijai dėl šio darbo organizavimo gerinimo ir efektyvumo didinimo;

10.2. koordinuoja ir metodiškai vadovauja valstybinei ir ūkio subjektų taršos šaltinių laboratorinei kontrolei, pagal kompetenciją vykdo aplinkos valstybinę laboratorinę kontrolę;

10.3. vykdo kompetentingos institucijos, atsakingos už Europos Sąjungos ekologinio ženklo produktų grupėms suteikimą, funkcijas, nustatytas 2000 m. liepos 17 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) 1980/2000 dėl pakeistos Bendrijos ekologinio ženklo suteikimo sistemos (OL 2004 m. specialus leidimas, 15 skyrius, 5 tomas, p. 177);

10.4. vykdo organizacijų savanoriško dalyvavimo Europos Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemoje(EMAS) registraciją ir atlieka kitas kompetentingos institucijos funkcijas, nustatytas 2001 m. kovo 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 761/2001 dėl organizacijų savanoriško dalyvavimo Bendrijos aplinkosaugos vadybos ir audito sistemoje (EMAS) (OL 2004 m. specialus leidimas, 13 skyrius, 26 tomas, p. 270);

10.5. išduoda leidimus atlikti taršos šaltinių išmetamų į aplinką teršalų ir teršalų aplinkos elementuose matavimus ir tyrimus, vykdo laboratorijų, kuriems išduoti leidimai atlikti taršos šaltinių išmetamų į aplinką teršalų ir teršalų aplinkos elementuose matavimus ir tyrimus, veiklos kontrolę;

10.6. koordinuoja regionų aplinkos apsaugos departamentų techninį aprūpinimą;

10.7. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant teisės aktų, reguliuojančių aplinkos apsaugą, aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę, aplinkos monitoringą, hidrotechnikos statinių naudojimą ir kontrolę hidrologinio režimo užtikrinimo aspektu, aplinkosaugos vadybą ir auditą, aplinkosauginį ženklinimą, taršos integruotą prevenciją, aplinkos kokybės bei ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą, cheminių medžiagų ir preparatų valdymą, paviršinio vandens išteklių naudojimo ir nuotekų išleidimo, aplinkos oro ir paviršinio vandens taršos bei atliekų apskaitas, turimų registrų ir duomenų bankų tvarkymą, gamtos išteklių naudojimą ir apsaugą, valstybinę laboratorinę kontrolę, projektus, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl kitų valstybės institucijų, įstaigų, organizacijų, įmonių rengiamų teisės aktų projektų;

10.8. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant šalies regioninės plėtros planus, taip pat įgyvendinant kitų institucijų parengtas strategijas ir programas;

10.9. pagal kompetenciją dalyvauja rengiant, įgyvendinant ir koordinuojant tarptautines programas ir projektus aplinkos monitoringo, aplinkos apsaugos kontrolės,taršos integruotos prevencijos, aplinkosaugos vadybos ir audito, aplinkosauginio ženklinimo, taršos apskaitos, teritorijų planavimo, gamtinės aplinkos tyrimų, aplinkos kokybės valdymo ir vertinimo, cheminių medžiagų ir preparatų valdymo srityse;

10.10. pagal kompetenciją atstovauja Aplinkos ministerijai ir dalyvauja Europos Sąjungos institucijų komitetų bei darbo grupių, tarptautinių ir nacionalinių darbo grupių veikloje;

10.11. pagal kompetenciją teikia konsultacijas fiziniams ir juridiniams asmenims;

10.12. vykdo kitas teisės aktais pavestas funkcijas.

 

III. AGENTŪROS TEISĖS

 

11. Agentūra, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jos kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

11.1. tikrinti Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentų darbą, teikti pasiūlymus dėl jo įvertinimo;

11.2. iš aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdančių institucijų ir pareigūnų reikalauti bei gauti paaiškinimus ir visus dokumentus, susijusius su jų veikla;

11.3. pagal kompetenciją arba Aplinkos ministrui pavedus atstovauti Aplinkos ministerijai kitose institucijose ir žinybose;

11.4. įstatymų numatytais atvejais reikalauti ir gauti iš fizinių ir juridinių asmenų su aplinkos apsauga ir gamtos išteklių naudojimu susijusius dokumentus, statistinius duomenis, aplinkos būklės ir tyrimų rezultatus;

11.5. pagal kompetenciją teikti pasiūlymus formuojant bei įgyvendinant aplinkos apsaugos valstybės politiką;

11.6. nustatyta tvarka gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų ir organizacijų, įmonių, juridinių ir fizinių asmenų informaciją, reikalingą Agentūros funkcijoms vykdyti;

11.7. pagal kompetenciją bendradarbiauti su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių institucijomis, įstaigomis, organizacijomis ir įmonėmis;

11.8. pagal kompetenciją reikalauti, kad fiziniai ir juridiniai asmenys vykdytų įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytus aplinkos apsaugos reikalavimus, įgyvendintų priemones mažinti neigiamą poveikį aplinkai ar jo išvengti;

11.9. pagal kompetenciją nustatyta tvarka nagrinėti juridinių ir fizinių asmenų pareiškimus, skundus bei pasiūlymus, priimti sprendimus;

11.10. teikti įstatytų nustatytas viešąsias paslaugas;

11.11. dalyvauti nustatyta tvarka svarstant ir sprendžiant aplinkos apsaugos klausimus ir svarstant klausimus, susijusius su Agentūros veikla ar jos vertinimu;

11.12. pagal kompetenciją teikti dokumentus, žodinius ir rašytinius paaiškinimus, išvadas ir kitą informaciją, reikalingą Aplinkos ministerijos uždaviniams ir funkcijoms atlikti;

11.13. teisės aktų nustatyta tvarka būti šiuose nuostatuose ir kituose teisės aktuose nustatytiems uždaviniams ir funkcijoms įgyvendinti skirtos paramos gavėja;

11.14. Agentūra gali turėti kitas Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais įtvirtintas teises ir pareigas.

 

IV. AGENTŪROS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

12. Agentūros veikla organizuojama vadovaujantis aplinkos ministro patvirtintais ir Agentūros interneto tinklalapyje paskelbtais metiniais veiklos planais ir vykdoma programų pagrindu. Agentūros metinių veiklos planų vykdymą vertina Aplinkos ministerijos Vidaus audito tarnyba.

Agentūros administracijos struktūrą nustato aplinkos ministras, vadovaudamasis įstatymais ar jų pagrindu priimtais teisės aktais ir atsižvelgdamas į nustatytus Agentūros tikslus ir uždavinius, metinius veiklos planus ir patvirtintą valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių.

13. Agentūrai vadovauja direktorius, kurį teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš pareigų atleidžia aplinkos ministras. Agentūros direktorius pavaldus ir atskaitingas aplinkos ministrui.

14. Direktorius:

14.1. organizuoja Agentūros veiklą ir asmeniškai atsako už jos veiklą, paskirsto darbus Agentūros struktūrinių padalinių vadovams, valstybės tarnautojams bei darbuotojams;

14.2. sprendžia Agentūros kompetencijai priklausančius klausimus ir atsako už Agentūrai pavestų uždavinių gyvendinimą ir funkcijų atlikimą;

14.3. teikia aplinkos ministrui tvirtinti Agentūros administracijos struktūrą, programas ir jų sąmatas, metinius veiklos planus;

14.4. vykdo Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ministro Pirmininko ir aplinkos ministro pavedimus;

14.5. pagal kompetenciją leidžia įsakymus ir kontroliuoja jų vykdymą;

14.6. sudaro sandorius, reikalingus Agentūros uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti;

14.7. teikia aplinkos ministrui Agentūros metines veiklos ataskaitas, atsiskaito aplinkos ministrui už savo veiklą;

14.8. Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš pareigų atleidžia Agentūros valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, skatina, skiria tarnybines ir drausmines nuobaudas bei materialines pašalpas;

14.9. tvirtina Agentūros pareigybių sąrašą, struktūrinių padalinių nuostatus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, vidaus tvarkos taisykles, darbo reglamentą, Agentūros veiklos planą, struktūrinių padalinių metinius darbo planus, valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymo planus;

14.10. atstovauja Agentūrai valstybės valdžios ir valdymo institucijose, įstaigose, nacionalinėse ir tarptautinėse organizacijose, įmonėse;

14.11. pagal kompetenciją tvirtina paslaugų įkainius, tarifus ar kainų nustatymo metodiką;

14.12. nustato Agentūros valstybės tarnautojų ir darbuotojų darbo apmokėjimo, skatinimo bei materialinių pašalpų skyrimo tvarką;

14.13. nustatytąja tvarka valdo, naudoja Agentūros turtą ir juo disponuoja;

14.14. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų jam pavestas funkcijas.

15. Agentūros direktorius turi vieną ar kelis pavaduotojus, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka skiria pareigoms ir atleidžia iš pareigų. Kai Agentūros direktoriaus nėra, jį pavaduoja Agentūros direktoriaus paskirtas pavaduotojas ar kitas jo įgaliotas Agentūros valstybės tarnautojas.

 

V. AGENTŪROS VIDAUS ADMINISTRAVIMO KONTROLĖ

 

16. Agentūros metinių veiklos planų įgyvendinimą kontroliuoja Agentūros direktorius.

17. Agentūros finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

18. Agentūros vidaus auditą atlieka Aplinkos ministerijos Vidaus audito tarnyba.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Agentūra pertvarkoma, reorganizuojama arba likviduojama Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________