LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO IR DARBINGUMO LYGIO NUSTATYMO NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2005 m. birželio 17 d. Nr. A1-171
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 83-2983) 23 straipsnio 2 dalimi:
1. Tvirtinu Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2005 m. birželio 17 d. įsakymu Nr. A1-171
GINČŲ DĖL NEĮGALUMO LYGIO IR DARBINGUMO LYGIO NUSTATYMO
NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Ginčų dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) reglamentuoja skundų (prašymų) dėl neįgalumo lygio ir darbingumo lygio nustatymo padavimą, priėmimą, pasirengimą juos nagrinėti, nagrinėjimą, sprendimo priėmimą, sprendimo vykdymą ir jo apskundimą.
2. Ginčus tarp asmens (jo įgalioto atstovo), pensiją ar išmoką mokančios institucijos ir Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) nagrinėja Ginčų komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Komisija).
3. Komisija ginčus nagrinėja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, socialinės apsaugos ir darbo ministro ir sveikatos apsaugos ministro įsakymais, reglamentuojančiais darbingumo lygio, neįgalumo lygio bei bendro pirminio neįgaliųjų specialiųjų poreikių nustatymą, šiuo aprašu bei kitais teisės aktais.
4. Šiame apraše vartojamos sąvokos:
Pareiškėjas – asmuo ar jo įgaliotas atstovas, pensiją ar išmoką mokanti institucija, įteikę Komisijai rašytinį skundą (prašymą) dėl Tarnybos priimtų sprendimų.
Skundas (prašymas) – pareiškėjo tiesiogiai pateiktas ar kitų institucijų persiųstas nagrinėti pareiškėjo kreipimasis raštu į Komisiją dėl Tarnybos priimtų sprendimų.
II. SKUNDO (PRAŠYMO) PADAVIMAS, PRIĖMIMAS IR PASIRENGIMAS JĮ NAGRINĖTI
6. Pareiškėjas turi teisę apskųsti Komisijai Tarnybos priimtus sprendimus dėl:
6.3. profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio asmenims iki 18 metų, kurie yra (buvo) draudžiami valstybiniu socialiniu draudimu, ir asmenims, vyresniems kaip 18 metų;
7. Skunde (prašyme) nurodoma:
7.2. pareiškėjo (atstovo) vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė);
7.3. konkretus skundžiamas Tarnybos sprendimas, jo priėmimo data, priežastys, kuriomis pareiškėjas grindžia savo skundą (prašymą);
7.4. trečiųjų suinteresuotų asmenų vardai, pavardės, gyvenamoji vieta (juridinio asmens pavadinimas, buveinė);
8. Skundas (prašymas) Komisijai gali būti paduotas ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sprendimo Tarnyboje priėmimo dienos.
9. Skundą (prašymą) pasirašo pareiškėjas ar jo įgaliotas atstovas. Prie atstovo paduodamo skundo (prašymo) turi būti pridedamas įgaliojimas ar kitoks dokumentas, patvirtinantis atstovo įgalinimus.
10. Gauti skundai (prašymai) registruojami kompiuterinėje duomenų bazėje ir skundų (prašymų) registre, nurodant:
10.4. komisijos nario, kuriam perduotas skundas (prašymas) nagrinėti, vardą, pavardę ir perdavimo nagrinėti datą;
12. Pradėtos skundų (prašymų) bylos perduodamos Komisijos pirmininkui, kuris sprendžia, ar priklauso Komisijos kompetencijai nagrinėti gautą skundą (prašymą), ar skundas (prašymas) paduotas nepraleidus skundo (prašymo) padavimo termino, ir paveda komisijos nariui nagrinėti skundą (prašymą).
13. Komisijos narys pirmininko pavedimu raštu informuoja Tarnybą apie gautą skundą (prašymą) ir paprašo pateikti Komisijai dokumentus, reikalingus sprendimui priimti, bei kitą reikalingą informaciją, susijusią su skundo (prašymo) nagrinėjimu.
14. Komisijos prašomus dokumentus bei kitą reikalingą informaciją Tarnyba privalo pateikti ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, jeigu pati Komisija nenustato kito termino.
III. SKUNDO (PRAŠYMO) NAGRINĖJIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS
16. Komisijos narys, gavęs dokumentus ir kitą reikalingą informaciją iš Tarnybos ir, reikalui esant, informaciją iš kitų asmenų ar institucijų, išnagrinėja visus turimus dokumentus ir parengia išvadą dėl sprendimo priėmimo, kurią pateikia komisijos pirmininkui.
17. Komisijos pirmininkas organizuoja Komisijos pasitarimą, kurio metu sprendžia, ar skundas (prašymas) toliau nagrinėtinas:
18. Skundas (prašymas) nagrinėjamas be žodinio klausymo tada, kai pateiktos informacijos pakanka objektyviai išnagrinėti skundą (prašymą) ir priimti teisėtą ir pagrįstą sprendimą.
19. Jeigu surinkus visą reikiamą informaciją Komisijos nariams kyla neaiškumų ar manoma, kad žodinio klausymo metu gali būti pateikta papildoma informacija, susijusi su nagrinėjamu skundu (prašymu), tada skundas (prašymas) nagrinėjamas dalyvaujant ginčo šalims.
20. Nusprendus, kad skundas (prašymas) turi būti nagrinėjamas dalyvaujant ginčo šalims, Komisijos pirmininkas nustato konkrečią Komisijos posėdžio datą ir apie tai nedelsdamas jiems praneša, informuodamas, kur ir kada vyks Komisijos posėdis.
22. Ginčo šalių neatvykimas į Komisijos posėdį, jeigu jiems apie tai buvo tinkamai pranešta, nėra kliūtis nagrinėti skundą (prašymą) ir priimti sprendimą.
23. Visi skundai (prašymai) yra nagrinėjami ir sprendimai priimami Komisijos posėdžiuose, kuriuos organizuoja ir jiems vadovauja Komisijos pirmininkas.
24. Komisija sprendimą priima bendru sutarimu, dalyvaujant ne mažiau kaip trims Komisijos nariams, įskaitant ir pirmininką. Kai bendro sutarimo nėra, sprendimas laikomas priimtu, kai už jį balsavo dauguma dalyvavusiųjų posėdyje.
25. Visi Komisijos posėdžiai turi būti protokoluojami, protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai.
26. Komisijos pirmininkas ar jos narys privalo nusišalini nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo arba jie gali būti nušalinti jeigu:
27. Sprendimą dėl Komisijos nario nušalinimo nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo priima komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkas, esant priežastims, nurodytoms 27.1 ir 27.2 punktuose, nuo skundo (prašymo) nagrinėjimo nusišalina pats.
28. Komisijos narys, kuriam buvo pavesta nagrinėti skundą (prašymą), pristato jį Komisijos posėdyje. Po šio pristatymo savo paaiškinimus gali pateikti ginčo šalys bei kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys.
29. Komisijos sprendimas turi būti pagrįstas išnagrinėtais dokumentais ir įstatymų bei kitų teisės aktų normomis.
31. Komisija priima vieną iš šių sprendimų:
31.2. įpareigoti Tarnybą per Komisijos nustatytą laiką pašalinti padarytą pažeidimą, vertinant darbingumo lygį ir neįgalumo lygį;
32. Komisijos sprendime turi būti įrašyta: sprendimo priėmimo vieta ir data, Komisijos sudėtis, ginčo šalių ir jų atstovų vardai, pavardės, skundo (prašymo) turinys, Komisijos nustatytos aplinkybės, priimtas sprendimas, sprendimo priėmimo motyvai ir pagrindai, sprendimo apskundimo tvarka.
33. Komisijos sprendimą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, kurie dalyvavo priimant sprendimą.
34. Apie skundo (prašymo) išnagrinėjimą ir sprendimo priėmimą pareiškėjui turi būti pranešta raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
IV. KOMISIJOS SPRENDIMO VYKDYMAS IR JO APSKUNDIMAS
36. Tarnyba privalo įvykdyti sprendimą per jame nurodytą laiką. Jeigu laikas nenurodytas – per 15 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos.
V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
39. Ginčo šalys turi teisę susipažinti su skundo (prašymo) nagrinėjimo metu surinktais dokumentais bei informacija.