Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 1998 M. RUGSĖJO 15 D. NUTARIMO NR. 1117 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2008 m. balandžio 9 d. Nr. 338

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Pakeisti Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1117 „Dėl Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatų patvirtinimo“ (Žin., 1998, Nr. 83-2324; 2005, Nr. 137-4922), ir išdėstyti juos nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Gediminas Kirkilas

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                   Algirdas Butkevičius

 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1117

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. balandžio 9 d. nutarimo Nr. 338 redakcija)

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos nuostatai

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija (toliau vadinama – Susisiekimo ministerija) yra Lietuvos Respublikos valstybės įstaiga.

Susisiekimo ministerija atlieka įstatymų ir kitų teisės aktų jai pavestų transporto (oro, vandens, geležinkelių, kelių), pašto ir elektroninių ryšių sričių valdymo funkcijas, įgyvendina šiose srityse valstybės politiką.

2. Susisiekimo ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymu (Žin., 1994, Nr. 43-772; 1998, Nr. 41(1)-1131), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975), Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymu (Žin., 1995, Nr. 104-2322), Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymu (Žin., 1991, Nr. 30-804; 2002, Nr. 29-1034) ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais ir Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, kitais teisės aktais, taip pat šiais Nuostatais.

3. Susisiekimo ministerija yra viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Lietuvos valstybės herbu ir savo pavadinimu. Ministerijos buveinės adresas: Gedimino pr. 17, Vilnius, Lietuvos Respublika.

4. Susisiekimo ministerija yra biudžetinė įstaiga, finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau vadinama – valstybės biudžetas).

 

II. SUSISIEKIMO MINISTERIJOS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

5. Svarbiausieji Susisiekimo ministerijos uždaviniai yra šie:

5.1. įgyvendinti transporto, pašto ir elektroninių ryšių valstybės strategiją ir politiką;

5.2. nustatyti Lietuvos transporto, pašto ir elektroninių ryšių sričių plėtojimo pagrindines kryptis;

5.3. koordinuoti transporto, pašto ir elektroninių ryšių veiklą;

5.4. dalyvauti formuojant visų rūšių transporto saugaus eismo politiką;

5.5. dalyvauti formuojant transporto sričių neigiamo poveikio aplinkai mažinimo politiką;

5.6. pagal kompetenciją dalyvauti formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Europos Sąjungos politiką;

5.7. dalyvauti rengiant strateginius dokumentus Europos Sąjungos fondų paramai gauti, pagal kompetenciją priimti sprendimus dėl projektų finansavimo ir atlikti Europos Sąjungos fondų naudojimo priežiūrą.

6. Susisiekimo ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. transporto, pašto ir elektroninių ryšių valstybės strategijos ir politikos įgyvendinimo srityje:

6.1.1. koordinuoja valstybės investicijų į transporto, elektroninių ryšių, pašto sritis programų rengimą, vertina jas ekonominiu ir finansiniu požiūriu, kontroliuoja, kaip jos įgyvendinamos;

6.1.2. pagal kompetenciją bendradarbiauja su užsienio valstybių atitinkamomis institucijomis ir tarptautinėmis organizacijomis, atstovauja jose Lietuvos Respublikai; rengia Susisiekimo ministerijos kompetencijai priskirtų tarptautinių sutarčių projektus;

6.1.3. pagal kompetenciją atlieka Tarptautiniame laivų ir uosto įrenginių (terminalų) apsaugos kodekse (Žin., 2004, Nr. 138-5031) nustatytas susitariančiosios vyriausybės funkcijas;

6.1.4. atstovauja nustatytąja tvarka valstybei, įgyvendinant jai nuosavybės teise priklausančių akcijų suteikiamas teises akcinėse ir uždarosiose akcinėse bendrovėse; Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu įgyvendina viešųjų įstaigų dalininko ar savininko teises ir pareigas; Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu atlieka dalį Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstaigų arba įstaigų prie Susisiekimo ministerijos steigėjo funkcijų, įgyvendina Susisiekimo ministerijos reguliavimo sričiai priskirtų valstybės įmonių savininko teises ir pareigas;

6.1.5. informuoja visuomenę apie Susisiekimo ministerijos veiklą jos kompetencijai priskirtais klausimais;

6.2. transporto, pašto ir elektroninių ryšių sričių plėtojimo pagrindinių krypčių nustatymo srityje:

6.2.1. kaupia ir sistemina teisinę, ekonominę, ekologinę, technologinę, komercinę ir kitokią informaciją, būtiną Susisiekimo ministerijos veiklos sričiai reguliuoti;

6.2.2. pagal kompetenciją skatina inovacijų pažangą, dalyvauja rengiant tikslines tyrimų programas;

6.2.3. įstatymų nustatyta tvarka dalyvauja formuojant transporto ir pašto sričių paslaugų kainų, tarifų ir rinkliavų už naudojimąsi transporto infrastruktūra politiką;

6.2.4. rengia transporto, pašto ir elektroninių ryšių sričių valstybės strategijas, planus, ilgalaikes ir tikslines valstybės programas arba dalyvauja juos rengiant, organizuoja ir kontroliuoja jų įgyvendinimą, pagal kompetenciją dalyvauja įgyvendinant kitų institucijų parengtas strategijas ir programas;

6.3. transporto, pašto ir elektroninių ryšių veiklos koordinavimo srityje:

6.3.1. pagal kompetenciją koordinuoja veiklą, susijusią su kombinuoto krovinių vežimo ir viešųjų logistikos centrų plėtra;

6.3.2. dalyvauja kartu su patikrinimą atliekančiomis valstybės institucijomis nustatant vykimo per Lietuvos Respublikos valstybės sieną ir tranzito per Lietuvos Respublikos teritoriją tvarką, rengiant pasienio kontrolės punktų plėtros planus ir organizuojant jų įgyvendinimą;

6.3.3. dalyvauja likviduojant gaivalinių nelaimių, avarijų padarinius, organizuojant paieškos ir gelbėjimo darbus, organizuoja eismo nelaimių (išskyrus kelių transportą) tyrimą ir apskaitą, analizuoja jų priežastis;

6.3.4. Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka atlieka vadovaujančiosios transporto priemonių (išskyrus kelių transportą, traktorius, savaeiges ir žemės ūkio mašinas ir jų priekabas) registrų tvarkymo įstaigos funkcijas;

6.3.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduoda licencijas verstis transporto veikla arba pagal kompetenciją šią veiklą atlikti įgalioja kitas institucijas, kontroliuoja transporto licencijuojamą veiklą;

6.3.6. koordinuoja rengiamus ir diegiamus informacinių ir ryšių technologijų projektus, informacinių ir ryšių technologijų tinklų ir sistemų sąveiką;

6.3.7. pagal kompetenciją vykdo civilinės aviacijos, kelių, geležinkelių, vidaus vandenų transporto, prekybinės laivybos, pavojingų krovinių vežimo valstybinį valdymą;

6.3.8. skelbia, kad oro uostas yra su derinamais tvarkaraščiais arba koordinuojamas, skiria oro uosto tvarkaraščių derintoją arba oro uosto laiko tarpsnių koordinatorių, koordinuojamame oro uoste sudaro laiko tarpsnių koordinavimo komitetą;

6.3.9. nustato keleivių, krovinių, bagažo, pašto ir pavojingų krovinių vežimo oro, kelių, geležinkelių ir vidaus vandenų transportu sąlygas ir tvarką;

6.3.10. organizuoja valstybinių jūrų uostų valdymą, registruoja vidaus vandenų uostus ir tvirtina šių uostų kapitonus;

6.3.11. nustato Europos transporto ministrų konferencijos daugiašalės kvotos leidimų vykdyti tarptautinį krovinių vežimą kelių transporto priemonėmis naudojimo ir išdavimo tvarką;

6.3.12. tvirtina keleivinio kelių transporto vežėjų nuostolių, susidariusių dėl būtinų keleivinio kelių transporto paslaugų teikimo visuomenei, kompensavimo ir keleivių vežimo lapų naudojimo tvarką;

6.3.13. nustatytąja tvarka sudaro su geležinkelio įmonėmis (vežėjais) visuomenės aptarnavimo sutartis;

6.3.14. nagrinėja geležinkelio įmonių (vežėjų) skundus, susijusius su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo priimtais sprendimais dėl viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų, viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimo, rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ėmimo sistemos, šios rinkliavos dydžio ar struktūros;

6.3.15. nenugalimos jėgos, ekstremalių situacijų ar kitų ypatingų aplinkybių atvejais, taip pat siekdama pasirengti visuotinei mobilizacijai, valstybės gynybai, užtikrinti valstybės saugumą ir viešąją tvarką, įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka duoda pašto ir pasiuntinių paslaugų teikėjams privalomus nurodymus, užduotis ir užsakymus;

6.3.16. koordinuoja elektroninių ryšių, naudojamų valstybės gynybai, saugumui, viešajai tvarkai palaikyti, valstybės sienos apsaugai, laivybos saugumui, jūrų paieškos ir gelbėjimo darbams ir naftos išsiliejimų likvidavimo darbams atlikti, civilinei aviacijai, traukinių eismo saugumui, stabiliam ir patikimam energetikos sistemos darbui užtikrinti, darbą, kurį pagal kompetenciją reguliuoja atitinkamos valstybės institucijos;

6.3.17. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka duoda ūkio subjektams, teikiantiems elektroninių ryšių tinklus ir (ar) paslaugas, taip pat aparatūros ir įrenginių savininkams ar naudotojams privalomus nurodymus, užduotis ir užsakymus apsaugoti ir palaikyti reikiamus elektroninių ryšių tinklus, taip pat juos sujungti ir prireikus apriboti visuomenės galimybę naudotis elektroninių ryšių tinklais nenugalimos jėgos ir ekstremalių situacijų ar kitų ypatingų aplinkybių atvejais, taip pat siekdama pasirengti visuotinei mobilizacijai, valstybės gynybai, užtikrinti valstybės saugumą ir viešąją tvarką;

6.3.18. pagal kompetenciją nustato viešųjų ryšių tinklų ir viešųjų elektroninių ryšių paslaugų palaikymo prioritetus tinklo katastrofinio gedimo ar nenugalimos jėgos pasireiškimo atvejais, taip pat ekstremalių situacijų ir kitais ypatingų aplinkybių atvejais, kad būtų palaikomas aukščiausias paslaugų lygis;

6.3.19. pagal kompetenciją organizuoja informacinės aplinkos pritaikymą neįgaliesiems;

6.3.20. koordinuoja intelektinių transporto sistemų projektus ir jų diegimą;

6.3.21. paskelbus karo ar nepaprastąją padėtį, kilus karo pavojui, ištikus gaivalinei nelaimei ar kitais atvejais pagal Valstybės gynimo tarybos, Lietuvos Respublikos Vyriausybės, Ekstremalių situacijų komisijos įgaliojimus reguliuoja transporto, pašto ir elektroninių ryšių veiklą, leidžia įsakymus, kurie privalomi visiems transporto, pašto ir elektroninių ryšių ūkio ne kariniams subjektams;

6.3.22. nustato keleivių vežimo reguliariais reisais nustatytais maršrutais leidimų išdavimo tvarką;

6.4. dalyvavimo formuojant visų rūšių transporto saugaus eismo politiką srityje:

6.4.1. dalyvauja atliekant avarijų, susijusių su pavojingų krovinių vežimu ir sukėlusių sunkias pasekmes, ekspertizę ir tvarko jų apskaitą;

6.4.2. rengia ir teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei pavojingų krovinių vežimo kelių, geležinkelių, vidaus vandenų transportu kontrolės tvarką; tvirtina pavojingų krovinių vežimo saugos specialisto skyrimo visose įmonėse, kurių veikla susijusi su pavojingų krovinių vežimu, tvarką;

6.4.3. nustato transporto priemonių ir jų priekabų valstybinės techninės apžiūros (priežiūros) atlikimo tvarką, periodiškumą ir techninius reikalavimus, vairuotojų darbo ir poilsio apskaitos, greičio ribojimo prietaisų naudojimo reikalavimus, transporto priemonių, jų priekabų ir jų sudėtinių dalių atitikties įvertinimo tvarką; tvirtina motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijas ir klases pagal konstrukciją; tvirtina techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimus, motorinių transporto priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo reikalavimus;

6.4.4. atsako už civilinės saugos organizavimą pagal Susisiekimo ministerijai skirtos veiklos pobūdį ir kompetenciją;

6.4.5. organizuoja eismo dalyvių švietimą eismo saugumo klausimais; nustato vairuotojų pirminio mokymo tvarką, nustato pradedančiųjų vairuotojų papildomo mokymo tvarką, nustato c1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE kategorijų motorinių transporto priemonių vairuotojų papildomo mokymo tvarką (jeigu šis mokymas susijęs su pirminiu profesiniu, tęstiniu profesiniu ar neformaliuoju suaugusiųjų švietimu, jo tvarka turi būti suderinta su Švietimo ir mokslo ministerija); nustato motorinių transporto priemonių vairuotojų, nuolat pažeidžiančių Kelių eismo taisyklių reikalavimus ir už tai nubaustų administracine tvarka, įskaitant vairavimo teisės atėmimą, papildomo mokymo tvarką; nustato šeimos narių, siekiančių įgyti teisę vairuoti B1 ar B kategorijų transporto priemones, mokymo tvarką; nustato reikalavimus vairavimo instruktoriams, mokymo įstaigoms ir teritorijoms, kuriose bus mokoma pradėti vairuoti motorinę transporto priemonę;

6.4.6. vykdo saugios laivybos valstybinį administravimą;

6.4.7. koordinuoja geležinkelių transporto eismo saugos politikos įgyvendinimą;

6.4.8. tvirtina orlaivių avarijų ir incidentų klasifikavimo, tyrimo ir pranešimų apie juos tvarką;

6.4.9. tvirtina susisiekimo komunikacijų statinių ir pastatų statybinių tyrinėjimų, projektavimo, rekonstravimo, statybos, pripažinimo tinkamais naudoti ir naudojimo normatyvinius statinio saugos ir paskirties (susijusių su šių statinių paskirtimi ir transporto sauga) dokumentus, saugumo audito reikalavimus;

6.4.10. Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka nustato atvejus ir tvarką, kada taisomuose kelių (gatvių) ruožuose kelio remonto darbus atliekantys asmenys gali reguliuoti eismą;

6.4.11. nustato reikalavimus įmonėms, atliekančioms motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomą techninę apžiūrą, taip pat kvalifikacijos reikalavimus jų darbuotojams; išduoda leidimus atlikti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų privalomą techninę apžiūrą teisės aktų reikalavimus atitinkančioms įmonėms;

6.4.12. Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka nustato motorinių transporto priemonių, priekabų, sugadintų per eismo ar kitokį įvykį, kai jos negali judėti sava eiga, uždraudimo dalyvauti viešajame eisme tvarką, taip pat tokio draudimo panaikinimo tvarką; nustato motorinės transporto priemonės, priekabos, kurioms uždrausta dalyvauti viešajame eisme, remonto ir techninės ekspertizės reikalavimus ir atlikimo tvarką;

6.5. dalyvavimo formuojant transporto sričių neigiamo poveikio aplinkai mažinimo politiką srityje:

6.5.1. numato ir įgyvendina priemones, kuriomis mažinamas neigiamas transporto sričių poveikis aplinkai; pagal kompetenciją įgyvendina triukšmo valdymo ir prevencijos priemones;

6.5.2. užtikrina teršimo nafta ir kitomis kenksmingosiomis medžiagomis incidentų jūros rajone likvidavimą;

6.5.3. pagal kompetenciją tvirtina kuro ir degalų sudėties ir kokybės reikalavimus;

6.5.4. pagal kompetenciją tvirtina atliekų ir laivų krovinių likučių tvarkymo uostuose reikalavimus;

6.6. dalyvavimo formuojant ir įgyvendinant Lietuvos Europos Sąjungos politiką srityje:

6.6.1. pagal kompetenciją rengia ir derina Lietuvos Respublikos poziciją Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, koordinuoja ministerijos valdymo sričiai priskirtų valstybės institucijų ir įstaigų pozicijų rengimą ir derinimą Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose nagrinėjamais klausimais, taip pat dalyvauja, kai pozicijas rengia kitos valstybės institucijos;

6.6.2. pagal kompetenciją užtikrina efektyvų atstovavimą Lietuvos interesams Europos Sąjungos institucijose ir jų darbo organuose;

6.6.3. pagal kompetenciją perkelia į nacionalinę teisę ir įgyvendina Europos Sąjungos teisę (acquis communautaire) ir vykdo kitus Lietuvos narystės Europos Sąjungoje įsipareigojimus, Europos Sąjungos teisės aktų nustatyta tvarka apie tai informuoja Europos Sąjungos institucijas;

6.7. dalyvavimo rengiant strateginius dokumentus Europos Sąjungos fondų paramai gauti, sprendimų dėl projektų finansavimo pagal kompetenciją priėmimo ir Europos Sąjungos fondų naudojimo priežiūros atlikimo srityse:

6.7.1. užtikrina Europos Sąjungos struktūrinių fondų, Europos Sąjungos Sanglaudos fondo ir bendrojo finansavimo lėšų, kitos Europos Sąjungos finansinės paramos transporto sektoriui lėšų planavimą, naudojimo priežiūrą, dalyvauja šiam tikslui sudarytų institucijų struktūrų veikloje;

6.7.2. atlieka kitas Europos Sąjungos paramos lėšų administravimo transporto sektoriuje tarpinės institucijos funkcijas;

6.8. pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas taisykles nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, imasi reikiamų priemonių, kad būtų išspręsti juose keliami klausimai, apgintos pažeistos asmenų teisės ar teisėti interesai, priimti reikiami administracinės procedūros sprendimai;

6.9. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų numatytas funkcijas.

 

III. SUSISIEKIMO MINISTERIJOS TEISĖS

 

7. Susisiekimo ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:

7.1. gauti iš ministerijų ir Vyriausybės įstaigų, savivaldybių institucijų, mokslo ir studijų institucijų, asociacijų, įmonių, įstaigų ir organizacijų informaciją visais transporto, pašto ir elektroninių ryšių veiklos klausimais, taip pat išvadas dėl Susisiekimo ministerijos rengiamų įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektų;

7.2. sudaryti iš ministerijų ir Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovų ir specialistų (susitarus su jų vadovais) komisijas (darbo grupes) įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, tarptautinių sutarčių projektams rengti ir kitiems Susisiekimo ministerijos kompetencijai priskirtiems klausimams nagrinėti;

7.3. pasitelkti ministerijų ir Vyriausybės įstaigų, savivaldybių vykdomųjų institucijų, įstaigų ir organizacijų atstovus ir specialistus (susitarus su jų vadovais) įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų projektams svarstyti;

7.4. kontroliuoti pagal kompetenciją visų nuosavybės formų transporto subjektų veiklą (išskyrus ūkinę-komercinę), reikalauti šalinti nustatytus pažeidimus;

7.5. rengti nustatytąja tvarka konkursus, organizuoti pasitarimus, konferencijas ir kitokius renginius;

7.6. pagal kompetenciją sudaryti sutartis ir susitarimus su Lietuvos Respublikos ir užsienio valstybių juridiniais asmenimis.

8. Susisiekimo ministerija, įgyvendindama jai pavestus uždavinius ir atlikdama jai pavestas funkcijas, turi ir kitų teisių, kurias jai suteikia įstatymai ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimai.

 

IV. SUSISIEKIMO MINISTERIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

9. Susisiekimo ministerijos veikla organizuojama pagal susisiekimo ministro patvirtintus viešai paskelbtus strateginius veiklos planus, rengiamus vadovaujantis Strateginio planavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 827 (Žin., 2002, Nr. 57-2312; 2007, Nr. 23-879), ir derinamus su Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, Valstybės ilgalaikės raidos strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. IX-1187 (Žin., 2002, Nr. 113-5029), kitais strateginio planavimo dokumentais. Sutrumpintiems Susisiekimo ministerijos strateginiams veiklos planams pritaria Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių veikla organizuojama vadovaujantis susisiekimo ministro patvirtintais Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių nuostatais.

10. Susisiekimo ministerijai vadovauja ministras, kurį pagal Lietuvos Respublikos Konstituciją skiria į pareigas ir atleidžia iš jų Respublikos Prezidentas Ministro Pirmininko teikimu. Susisiekimo ministras, vadovaudamas jam pavestoms transporto, pašto ir elektroninių ryšių valdymo sritims, yra atsakingas Lietuvos Respublikos Seimui, Respublikos Prezidentui ir tiesiogiai pavaldus Ministrui Pirmininkui. Susisiekimo ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Lietuvos Respublikos Vyriausybės narys. Pavaduojantysis ministras neatlieka funkcijų, nurodytų šių Nuostatų 11.8, 11.10, 11.12–11.14 punktuose.

11. Susisiekimo ministras:

11.1. sprendžia Susisiekimo ministerijos kompetencijai priklausančius klausimus ir yra tiesiogiai atsakingas už Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių, priklausančių ministerijos kompetencijai, vykdymą; pagal kompetenciją atstovauja Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir pristato Lietuvos Respublikos pozicijas dėl pasiūlymų priimti Europos Sąjungos teisės aktus Transporto, telekomunikacijų ir energetikos taryboje;

11.2. užtikrina įstatymų, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Respublikos Prezidento dekretų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, sprendimų, rezoliucijų, Ministro Pirmininko potvarkių ir kitų teisės aktų įgyvendinimą;

11.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 (Žin., 1994, Nr. 63-1238; 2003, Nr. 27-1089), nustatyta tvarka teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymų ir kitų teisės aktų projektus;

11.4. užtikrina Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą;

11.5. priima ir pasirašo įsakymus, tikrina, kaip jie įgyvendinami. Prireikus priima kartu su kitais ministrais bendrus įsakymus;

11.6. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei Susisiekimo ministerijos metines veiklos ataskaitas, kuriose informuoja, kaip vykdoma Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa ir jos įgyvendinimo priemonės, taip pat Susisiekimo ministerijos ir įstaigų prie Susisiekimo ministerijos strateginiai veiklos planai, ir Ministro Pirmininko reikalavimu atsiskaito už savo veiklą;

11.7. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstaigų prie Susisiekimo ministerijos nuostatų projektus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimu tvirtina įstaigų prie Susisiekimo ministerijos nuostatų projektus ir jų administracijos struktūrą;

11.8. tvirtina Susisiekimo ministerijos administracijos struktūrą ir valstybės tarnautojų, darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašą, neviršydamas darbo užmokesčiui nustatytų lėšų ir Susisiekimo ministerijai Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinto didžiausio leistino valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių skaičiaus;

11.9. tvirtina Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių nuostatus ir valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių aprašymus;

11.10. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Susisiekimo ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas arba šias funkcijas gali pavesti atlikti ministerijos valstybės sekretoriui;

11.11. koordinuoja ir kontroliuoja Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių veiklą, taip pat įstaigų prie Susisiekimo ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda ministerijos valstybės sekretoriui ir ministerijos sekretoriams ir įstatymai nenustato kitaip;

11.12. nustato ministerijos valstybės sekretoriaus, ministerijos sekretorių administravimo sritis;

11.13. tvirtina Susisiekimo ministerijos strateginius veiklos planus, įstaigų prie Susisiekimo ministerijos strateginius veiklos planus;

11.14. įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų įstaigų prie Susisiekimo ministerijos vadovus, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas, jeigu įstatymai nenustato kitaip;

11.15. teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei svarstyti sutrumpintus Susisiekimo ministerijos strateginius veiklos planus;

11.16. atlieka kitas įstatymų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų jam pavestas funkcijas.

12. Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministras, ministro patarėjas (patarėjai), ministro atstovas spaudai ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui suformuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti sprendimus ir juos įgyvendinti. Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

13. Viceministras:

13.1. kontroliuoja, ar Susisiekimo ministerijos rengiami teisės aktai ir programų projektai atitinka ministro politines ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas jam pavestoje valdymo srityje;

13.2. koordinuoja ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų veiklą;

13.3. ministro pavedimu atstovauja ministrui pristatydamas ir aptardamas ministro politines nuostatas ir sprendimus visuomenei, Lietuvos Respublikos Seimo komitetuose, Lietuvos Respublikos Vyriausybės posėdžiuose ir pasitarimuose;

13.4. dalyvauja derinant Susisiekimo ministerijos rengiamų teisės aktų projektus su suinteresuotomis institucijomis;

13.5. atlieka kitas ministro jam pavestas funkcijas.

14. Susisiekimo ministerija turi savo administraciją, kuriai vadovauja ministerijos valstybės sekretorius.

Susisiekimo ministerijos administracija susideda iš departamentų, skyrių ir kitų padalinių.

Prie Susisiekimo ministerijos gali būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės steigiami departamentai, kontrolės ir apskaitos funkcijas atliekančios tarnybos, inspekcijos ir kitos įstaigos.

15. Ministerijos valstybės sekretorius yra karjeros valstybės tarnautojas, tiesiogiai pavaldus ministrui. Jeigu ministerijos valstybės sekretoriaus laikinai nėra, visas jo funkcijas arba jų dalį ministras paveda atlikti ministerijos sekretoriui. Ministerijos valstybės sekretorius, o kai jo laikinai nėra – jo funkcijas atliekantis ministerijos sekretorius pagal kompetenciją priima potvarkius. Ministerijos valstybės sekretorius:

15.1. koordinuoja ir kontroliuoja Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių veiklą, užtikrina, kad įgyvendinant Susisiekimo ministerijos strateginius veiklos planus optimaliai būtų valdomi ir naudojami finansiniai, materialiniai, intelektiniai ir informacijos ištekliai;

15.2. kontroliuoja Susisiekimo ministerijos administracinę ūkinę veiklą;

15.3. organizuoja ir koordinuoja Susisiekimo ministerijos strateginių veiklos planų rengimą ir įgyvendinimą;

15.4. koordinuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės pavedimų vykdymą, vadovaudamasis Susisiekimo ministerijos strateginiais veiklos planais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo priemonėmis, užtikrina Susisiekimo ministerijos rengiamų sprendimų suderinamumą;

15.5. koordinuoja ir kontroliuoja teisės aktų ir programų projektų rengimą ir derinimą;

15.6. organizuoja Susisiekimo ministerijos nuostatų, Susisiekimo ministerijos administracijos padalinių nuostatų, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų ir ministro įsakymų projektų rengimą;

15.7. ministro pavedimu įstatymų nustatyta tvarka priima į pareigas ir atleidžia iš jų Susisiekimo ministerijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis ir gaunančius darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, juos skatina, skiria jiems tarnybines ar drausmines nuobaudas ir pašalpas;

15.8. saugo Susisiekimo ministerijos antspaudą ir atsako už antspaudo naudojimą. Ministras saugoti Susisiekimo ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą Susisiekimo ministerijos valstybės tarnautoją. Šiuo atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas Susisiekimo ministerijos valstybės tarnautojas;

15.9. atlieka kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų ir ministro jam pavestas funkcijas.

16. Ministerijos sekretoriai yra karjeros valstybės tarnautojai, tiesiogiai pavaldūs ministerijos valstybės sekretoriui ir atsakingi ministrui. Jeigu ministerijos sekretoriaus laikinai nėra, jo funkcijas atlieka ministro paskirtas kitas ministerijos sekretorius arba įstatymų nustatyta tvarka laikinai į ministerijos sekretoriaus pareigas perkeltas Susisiekimo ministerijos administracijos padalinio vadovas. Ministerijos sekretoriai ministro nustatytose administravimo srityse:

16.1. organizuoja atitinkančių Susisiekimo ministerijos strateginius tikslus ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatas teisės aktų projektų rengimą ir derinimą;

16.2. organizuoja Ministro Pirmininko ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės, ministro ir ministerijos valstybės sekretoriaus pavedimų vykdymą ir kontroliuoja šį darbą;

16.3. atlieka kitas įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, ministro ar ministerijos valstybės sekretoriaus jiems pavestas funkcijas.

17. Susisiekimo ministerijoje sudaroma kolegija – ministro patariamoji institucija. Kolegijos nariai yra ministras (kolegijos pirmininkas), viceministras, ministerijos valstybės sekretorius ir ministerijos sekretoriai. Į kolegijos sudėtį gali būti įtraukiami kiti ministerijos ir kitų institucijų atstovai.

Susisiekimo ministerijos kolegijos narių skaičių nustato ir kolegijos personalinę sudėtį ir darbo reglamentą tvirtina ministras. Jis taip pat teikia kolegijai svarstyti klausimus.

18. Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, priėmimo į darbą (pareigas) tvarką, darbo užmokesčio mokėjimo jiems tvarką ir sąlygas nustato Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymas (Žin., 1999, Nr. 66-2130; 2002, Nr. 45-1708), Lietuvos Respublikos darbo kodeksas (Žin., 2002, Nr. 64-2569), kiti įstatymai ir teisės aktai.

 

V. FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR VIDAUS AUDITAS

 

19. Susisiekimo ministerijos finansinės veiklos kontrolę vykdo įgaliotos valstybės institucijos, įstaigos ir Susisiekimo ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka. Susisiekimo ministerijos vidaus auditą vykdo Susisiekimo ministerijos Vidaus audito skyrius teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Susisiekimo ministerija likviduojama, reorganizuojama, pertvarkoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

_________________