LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2004 M. KOVO 4 D. ĮSAKYMO Nr. D1-94 „DĖL GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS IR TARYBOS DARBO REGLAMENTO BEI TARYBOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2010 m. gegužės 27 d. Nr. D1-448

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. D1-94 „Dėl gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos ir tarybos darbo reglamento bei tarybos sudėties patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr. 41-1346; 2006, Nr. 1-6; 2008, Nr. 17-610) ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO

ĮSAKYMAS

 

DĖL GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO IR TARYBOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2009, Nr. 154-6961) 34 straipsniu ir Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (Žin., 1999, Nr. 47-1469; 2002, Nr. 123-5550; 2003, Nr. 61-2761; 2009, Nr. 61-2404 ) 10 straipsnio 2 dalimi:

1. Tvirtinu:

1.1. Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų panaudojimo tarybos darbo reglamentą (pridedama).

2. Sudarau šios sudėties Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų panaudojimo tarybą:

A. Spruogis – aplinkos visceministras, tarybos pirmininkas.

Nariai:

A. Burba – aplinkos ministro patarėjas;

A. Lesnickas – Marijampolės savivaldybės administracijos Aplinkos valdymo skyriaus vedėjas;

R. Budrys – Inžinerinės ekologijos asociacijos prezidentas;

R. Jankauskas – Visuomenės informavimo ir švietimo skyriaus vedėjas;

R. Petrauskas – aplinkos ministro patarėjas;

R. Radavičienė – Aplinkos ministerijos Atliekų departamento Atliekų valdymo skyriaus vedėja;

R. Sakalauskas – Aplinkos apsaugos agentūros direktorius;

V. Augutavičienė – Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamento direktorė;

V. Karosienė – Aplinkos ministerijos Atliekų departamento direktorė;

V. Skaržinskas – Ūkio ministerijos Pramonės, paslaugų ir prekybos departamento Pramonės politikos skyriaus vedėjo pavaduotojas.

3. Pavedu:

3.1. Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui koordinuoti Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos įgyvendinimą, priemonių plano rengimą ir tvirtinimą;

3.2. Aplinkos apsaugos agentūrai užtikrinti Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos apraše nurodytų duomenų teikimą Aplinkos ministerijai nustatytais terminais;

3.3. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams vykdyti elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo, įskaitant ir investicinių projektų įgyvendinimo, sutarčių įgyvendinimo kontrolę;

3.4. Viešajai įstaigai Lietuvos aplinkos apsaugos investicijų fondui vykdyti Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos apraše nurodytos už techninių funkcijų vykdymą atsakingos institucijos funkcijas.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                          Gediminas Kazlauskas


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. gegužės 27 d. įsakymo Nr. D1-448 redakcija)

 

GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos (toliau – Programa) lėšų naudojimo tvarką, finansuojamų priemonių tikslus, uždavinius, siekiamus rezultatus, paraiškų pateikimo ir vertinimo kriterijus, subsidijų ir dotacijų teikimo tvarką ir numato kitus su tuo susijusius reikalavimus ir už techninių funkcijų vykdymą atsakingos institucijos, atliekančios Programos lėšomis finansuojamų projektų paraiškų surinkimą, vertinimą ir priežiūrą (toliau – Atsakinga institucija), teises ir pareigas.

2. Programos lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo (Žin., 1998, Nr. 61-1726; 2002, Nr. 72-3016; 2009, Nr. 154-6961) 34 straipsnio 3 dalyje numatytoms priemonėms finansuoti.

3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

3.1. dotacijų teikimo sutartis – sutartis sudaroma tarp savivaldybės, kuriai teikiama dotacija, ir Aplinkos ministerijos;

3.2. subsidijų teikimo sutartis – sutartis, kurią Aplinkos ministerija sudaro su pareiškėju dėl subsidijos suteikimo pareiškėjui projektui įgyvendinti, kurioje nustatomos lėšų panaudojimo, projekto vykdymo bei atsiskaitymo nuostatos. Subsidijų teikimo sutarčių tipines formas tvirtina aplinkos ministras;

3.3. paraiška – nustatytos formos dokumentas, teikiamas siekiant gauti tikslinės paskirties lėšas;

3.4. ūkio subjektas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įsteigtos visų rūšių ir nuosavybės formų įmonės, įstaigos bei organizacijos, siekiančios gauti subsidijas.

Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II. FINANSUOJAMŲ PRIEMONIŲ TIKSLAI, UŽDAVINIAI, SIEKIAMI REZULTATAI

 

4. Programos lėšomis finansuojamų priemonių tikslai:

4.1. aplinkos taršos mažinimas ir taršos prevencija elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis, finansuojant šių atliekų tvarkymo sistemų kūrimą, funkcionavimą ir vystymą, įskaitant ir investicinių projektų įgyvendinimą, visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymą, švietimą ir informavimą, elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimą, funkcionavimą ir vystymą, teikiant dotacijas savivaldybėms ir subsidijas ūkio subjektams;

4.2. visuotinos, kokybiškos, vartotojui patogios ir priimtinos elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo paslaugos užtikrinimas;

4.3. visiško principo „teršėjas moka“ įgyvendinimo skatinimas.

5. Programos lėšomis finansuojamų priemonių uždaviniai įgyvendinant Tvarkos aprašo 4 punkte nurodytų tikslų įgyvendinimą:

5.1. organizuoti pateiktų paraiškų vertinimą ir atranką;

5.2. finansuoti projektus, mažinančius aplinkos taršą elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis;

5.3. organizuoti priežiūrą, kaip vykdomos Programos lėšomis finansuojamos priemonės;

5.4. rinkti ir kaupti informaciją apie Programos lėšomis finansuojamas priemones.

6. Programos lėšomis finansuojamų priemonių įgyvendinimo rezultatas – sumažinta aplinkos tarša elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis.

 

III. PROGRAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO PRIEMONIŲ PLANO SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

7. Aplinkos apsaugos agentūra parengia ir iki einamųjų biudžetinių metų spalio 1 d. pateikia Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui apibendrintus duomenis apie per praėjusius metus išleistą į vidaus rinką elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės kiekį ir sutvarkytą elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų kiekį.

8. Aplinkos ministerijos Ekonomikos ir tarptautinių ryšių departamentas, Aplinkos ministerijos Visuomenės informavimo ir švietimo skyrius, Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ir kiti suinteresuoti padaliniai (toliau – Struktūriniai padaliniai) pagal kompetenciją iki einamųjų biudžetinių metų spalio 15 d. nustato reikalingų įgyvendinti priemonių poreikį ir Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui raštu pateikia pasiūlymus dėl kitais kalendoriniais metais reikalingų įgyvendinti elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo, įskaitant ir investicinių projektų įgyvendinimą, visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymo, švietimo ir informavimo, Programos lėšų ir mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis administravimo priemonių, nurodant lėšų poreikį, kartu pateikiant numatomų vykdyti priemonių preliminarią sąmatą, pasiūlymus dėl dotacijų teikimo savivaldybėms ir subsidijų teikimo ūkio subjektams, nurodant preliminarų lėšų poreikį. Pateikti pasiūlymai turi būti užregistruoti bendra tvarka Aplinkos ministerijos Dokumentų tvarkymo skyriuje.

9. Pasiūlymai dėl priemonių finansavimo kitiems biudžetiniams metams teikiami Tvarkos aprašo 8 punkte numatytais terminais. Jei prašymai pateikiami vėliau, jie nagrinėjami tik tikslinant priemonių planą.

10. Aplinkos ministerijos Atliekų departamentas, apibendrinęs vadovaujantis Tvarkos aprašo 8 punktu pateiktą informaciją, įvertinęs, kokių rūšių apmokestinamųjų gaminių ir/ar pakuočių atliekų, elektros ir elektroninės įrangos atliekų sutvarkymą tikslinga paremti kitais metais, praėjusių metų užduočių vykdymą ir rezultatus, įvertinęs praėjusių metų Programos lėšų panaudojimą, atsižvelgęs į einamųjų metų planuojamų pajamų dydį, bet ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų sausio 15 d. parengia einamųjų metų Priemonių plano projektą pagal Tvarkos aprašo 1 priede pateiktą Priemonių plano formą, praėjusių metų Programos lėšų panaudojimo ataskaitą ir teikia svarstyti Programos lėšų panaudojimo tarybai (toliau – Taryba).

11. Tvarkos aprašo 10 punkte nurodyta informacija ir dokumentai Tarybai pateikiami ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki įvyksiančio posėdžio dienos. Posėdis organizuojamas ne vėliau kaip po 5 darbo dienų nuo Tvarkos aprašo 10 punkte nurodytos informacijos pateikimo Tarybai dienos.

12. Taryba, svarstydama Priemonių plano projektą, turi teisę siūlyti, kad ankstesniais metais paskirstytos, bet nepanaudotos lėšos gali būti naudojamos ankstesnėje sąmatoje ar Priemonių plane numatytoms priemonės finansuoti.

13. Tarybos sprendimas dėl pateikto Priemonių plano projekto įforminamas protokolu. Aplinkos ministerijos Atliekų departamentas, atsižvelgęs į Tarybos priimtus sprendimus, Priemonių planą teikia tvirtinti aplinkos ministrui.

14. Priemonių planas tvirtinamas aplinkos ministro įsakymu. Ministras, tvirtindamas Priemonių planą, turi teisę patvirtinti, kad ankstesniais metais paskirstytos, bet nepanaudotos lėšos gali būti naudojamos ankstesnėje sąmatoje ar Priemonių plane numatytoms priemonės finansuoti. Priemonių planą patvirtinus ministro įsakymu, priemonių grupėms skirtų lėšų detalus paskirstymas esant poreikiui tvirtinamas ministerijos kanclerio potvarkiu.

15. Einamaisiais biudžetiniais metais papildomai įplaukusios ir (ar) nepanaudotos Programos lėšos naudojamos kitų metų Priemonių plane numatytoms priemonėms finansuoti. Metinė sąmata taip pat gali būti tikslinama metų eigoje atsižvelgiant į faktines pajamų įmokas. Patikslinta sąmata derinama ir tvirtinama Tvarkos aprašo 14 punkte nustatyta tvarka.

 

IV. APLINKOS MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ INICIJUOTŲ VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ, SUTARČIŲ VYKDYMO ETAPAI

 

16. Patvirtinus Priemonių planą, pateikę pasiūlymus Struktūriniai padaliniai, kurių pasiūlytoms priemonėms skirtos lėšos, pagal kompetenciją inicijuoja viešuosius pirkimus ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Priemonių plano patvirtinimo dienos. Paslaugų arba prekių pirkimo konkursų organizavimo ir sutarčių vykdymo etapai:

16.1. Struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją inicijuoja elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo, visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymo, švietimo ir informavimo paslaugų arba prekių pirkimo viešuosius pirkimus ir teikia informaciją, reikalingą viešiesiems pirkimams atlikti Aplinkos ministerijos Viešųjų pirkimų skyriui, kuris koordinuoja ir organizuoja viešuosius pirkimus;

16.2. Struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją per 10 darbo dienų nuo sutarties pasirašymo raštu perduoda pasirašytų sutarčių kopijas arba informaciją apie pasirašytas sutartis tiems Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams, kurių teritorijose vykdytojai vykdo veiklą (išskyrus visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymo, švietimo ir informavimo sutartis);

16.3. sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą kontroliuoja Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai Tvarkos aprašo 67 punkte numatyta tvarka (išskyrus visuomenės ir savivaldybių darbuotojų mokymo, švietimo ir informavimo sutartis).

17. Programos lėšų ir mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis administravimo priemonių konkursų organizavimo etapai:

17.1. Struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją teikia informaciją Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui apie lėšų, reikalingų finansuoti Programos lėšų ir mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis administravimo priemones, poreikį, pateikdami reikalingų finansuoti priemonių detalų aprašymą;

17.2. atitinkami Struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją kontroliuoja Programos lėšų ir mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis administravimo priemonėms skirtų lėšų panaudojimą.

18. Aplinkos ministerija turi teisę reikalauti, kad pasirašant prekių arba paslaugų pirkimo sutartį vykdytojas pateiktų avansinio mokėjimo ir sutarties įvykdymo garantiją ar kitus prievolių įvykdymo užtikrinimo būdus. Jeigu sutarties įsipareigojimai neįvykdomi, garantijoje numatyta pinigų suma pervedama į Aplinkos ministerijos sąskaitą „Kitos lėšos“. Šios lėšos yra negrąžinamos, išskyrus tuos atvejus, kai sutarties šalys susitaria kitaip ir tai aptarta sutartyje. Šias lėšas Aplinkos ministerija gali naudoti LR Vyriausybės nustatyta tvarka.

 

V. DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

19. Patvirtinus Priemonių planą, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, tuo atveju, jei dotacijų teikimui skirtos lėšos, Aplinkos ministerijos Atliekų departamentas raštu pateikia kvietimą savivaldybėms pateikti paraiškas dėl lėšų skyrimo elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimui, funkcionavimui ir vystymui.

20. Savivaldybių paraiškos teikiamos pagal Tvarkos aprašo 2 priede pateiktą formą. Teikiama paraiška turi atitikti šiuos reikalavimus:

20.1. aiškiai įvardintas ir aprašytas projektas, kuriam įgyvendinti prašomas finansavimas (aplinkosauginė projekto paskirtis ir jos įgyvendinimu siekiama nauda, įgyvendinimo vieta, kiti jai numatyti finansavimo šaltiniai);

20.2. nurodytas lėšų poreikis, detalizuojant jį kiekvienam planuojamo įgyvendinti projekto etapui.

21. Kartu su teikiama paraiška turi būti pateikti finansavimui suteikti būtini dokumentai, t. y. numatomų vykdyti projektų sąmatos. Aplinkos ministerija turi teisę prašyti papildomų dokumentų, susijusių su teikiama paraiška.

22. Paraiškos dėl projektų finansavimo teikiamos Aplinkos ministerijos kvietime nurodytais terminais.

23. Savivaldybių pateiktas paraiškas vertina aplinkos ministro įsakymu sudarytas Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos paraiškų atrankos komitetas (toliau – Atrankos komitetas), vadovaudamasis aplinkos ministro patvirtintu Atrankos komiteto darbo reglamentu ir, esant reikalui, nepriklausomas (-i) ekspertas (-ai). Paraiškos, neatitinkančios Tvarkos apraše numatytų reikalavimų, nėra vertinamos. Aplinkos ministerijos Atliekų departamento atsakingas darbuotojas nustatyta tvarka raštu informuoja apie tai paraiškos teikėją, kuris gali papildyti paraišką ir vėl teikti Aplinkos ministerijai.

24. Paraiškos įvertinamos, nustatant, ar prašoma finansuoti priemonė atitinka Programos finansavimo sąlygas, nustatytas LR atliekų tvarkymo įstatymo 34 straipsnyje. Tokį pateiktų paraiškų vertinimą atlieka Atrankos komitetas. Jei prie teikiamos paraiškos nepateikta Tvarkos apraše nurodyta dokumentacija, prašymas tolesniam svarstymui nėra teikiamas iki tol, kol nebus pateikti reikalingi dokumentai. Atliekų departamento atsakingas darbuotojas nustatyta tvarka raštu informuoja paraiškos teikėją dėl papildomos informacijos pateikimo.

25. Pasiūlymus dėl finansavimo skyrimo (neskyrimo) rengia Atrankos komitetas, atsižvelgdamas į paraiškose ir su jomis pateiktuose dokumentuose esančią informaciją. Vadovaujantis šiomis išvadomis, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo jų gavimo priimamas sprendimas dėl finansavimo skyrimo/neskyrimo kiekvienai atrinktai paraiškai. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas aplinkos ministro įsakymu.

26. Pateiktų paraiškų vertinimo ir atrankos kriterijai nustatomi tvirtinant Priemonių planą.

27. Dotacijos teikiamos savivaldybėms pasirašant dotacijų teikimo sutartis su Aplinkos ministerija.

28. Savivaldybės, kurioms skiriamos dotacijos, įgyvendindamos elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo projektus, Programos lėšas naudoja vadovaudamosios Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

29. Projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka.

30. Savivaldybės dotacijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka privalo teikti ataskaitas apie dotacijų teikimo sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą pagal Tvarkos aprašo 3 priede patvirtintą formą Tvarkos aprašo 68 punkte numatyta tvarka.

 

VI. REIKALAVIMAI PROJEKTO IŠLAIDOMS DOTACIJŲ IR SUBSIDIJŲ TEIKIMO ATVEJU

 

31. Tinkamos priemonės finansavimo išlaidos turi būti patirtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu ir skirtos elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo projektų įgyvendinimui.

32. Netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos išlaidos:

32.1. žemės pirkimo arba nuomos ir su tuo susijusios išlaidos;

32.2. nekilnojamojo turto (pastatų, kitų statinių ar patalpų ir žemės, ant kurios jie pastatyti) pirkimo, nuomos arba lizingo (finansinės nuomos) ir eksploatavimo išlaidos;

32.3. įrangos, įrenginių ir kito turto (išskyrus įrangos, įrenginių ir kito turto, tiesiogiai naudojamo atliekų tvarkyme) lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

32.4. transporto priemonių (išskyrus tiesiogiai naudojamų atliekų tvarkyme transporto priemonių) lizingo (finansinės nuomos) išlaidos;

32.5. išlaidos, susijusios su paskolos suteikimu ar grąžinimu, palūkanos už gautą paskolą;

32.6. pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestis (toliau – PVM), kurį pareiškėjas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turi teisę susigrąžinti (atskaityti);

32.7. naudotos įrangos ir transporto (tiesiogiai nenaudojamų atliekų tvarkyme) įsigijimas, išskyrus įrangą ir transportą (tiesiogiai naudojamą atliekų tvarkyme), atitinkantį žemiau išvardintus kriterijus:

32.7.1. įranga ir transportas turi būti pagaminti ne vėliau kaip prieš 3 metus;

32.7.2. įranga ir transportas turi likusį ne mažesnį nei 70% darbinį rezervą pagal gamintojo nurodytas technines sąlygas;

32.7.3. naudotai įrangai ir transportui turi būti suteikta ne mažesnė nei 2 metų garantija (garantijos pradžios laikotarpis skaičiuojamas nuo įrangos ir transporto įsigijimo momento);

32.8. nuostoliai ir užsienio valiutos keitimo išlaidos;

32.9. baudos, nuobaudos ir bylinėjimosi išlaidos;

32.10. išlaidos, kurios anksčiau buvo finansuotos (apmokėtos) ar yra priimtas sprendimas finansuoti iš Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos arba ne Europos Sąjungos šalių valstybės institucijų lėšų;

32.11. gamybos projektų keitimo į analogiškas gamybos priemones, jų nemodernizuojant, išlaidos;

32.12. sutarčių administravimo mokesčiai;

32.13. kitos išlaidos, tiesiogiai nesusijusios su projekto vykdymu.

33. Projekto tinkamų išlaidų dydis nustatomas atsižvelgiant į pareiškėjo išlaidų realumą ir būtinumą bei reikalavimus, keliamus tinkamoms finansuoti išlaidoms.

34. Remiamų veiklų projektai turi būti įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje.

 

VII. PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS, PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA SUBSIDIJŲ TEIKIMO ŪKIO SUBJEKTAMS ATVEJU

 

35. Aplinkos ministro įsakymu patvirtinus priemonių planą, ne vėliau kaip per 30 darbo dienų, tuo atveju, jei subsidijų teikimui skirtos lėšos, Atsakinga institucija savo interneto svetainėje paskelbia paraiškų pateikimo terminus, paraiškų priėmimo ir atrankos būdą bei kitą paraiškoms pateikti reikalingą informaciją.

36. Paraiškų finansavimui gauti pateikimas, vertinimas ir sprendimų dėl projektų finansavimo priėmimas atliekami vadovaujantis aplinkos ministro nustatytais projektų paraiškų pateikimo ir atrankos būdais.

37. Užpildyta Tvarkos aprašo 4 priede nurodytos formos paraiška įteikiama Atsakingai institucijai kartu su privalomai pateiktinais dokumentais. Ūkio subjektas (toliau – Pareiškėjas) arba jo įgaliotas asmuo Atsakingai institucijai tiesiogiai arba registruotu paštu turi pateikti:

37.1. vieną paraiškos originalo egzempliorių ir paraiškos elektroninę versiją;

37.2. kitų privalomai pateiktinų dokumentų, kurie nurodyti Atsakingos institucijos interneto svetainėje, Pareiškėjo patvirtintas kopijas.

38. Paraiška, pateikta Atsakingai institucijai kitu negu aukščiau paminėtame punkte nurodytu būdu, nepriimama.

39. Paraiškos originalo ir jų elektroninės versijos turinys turi būti identiški. Nustačius, kad originalo ir elektroninės versijos turinys neatitinka originalo, vadovaujamasi originale nustatyta informacija.

40. Apie gautą paraišką bei kartu su ja pateiktus dokumentus Atsakinga institucija padaro įrašą duomenų bazėje ir projektų registracijos žurnale, apie paraiškos užregistravimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama Pareiškėjui.

41. Projektų vertinimą sudaro:

41.1. administracinės atitikties vertinimas;

41.2. aplinkosauginis – techninis projekto vertinimas.

42. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Atsakingos institucijos darbuotojas.

43. Atliekant projekto vertinimą turi būti laikomasi šių principų:

43.1. skaidrumo ir nešališkumo – visi vertintojai privalo deklaruoti galimą interesų konfliktą;

43.2. konfidencialumo – turi būti užtikrintas paraiškoje ir kituose Pareiškėjo pateiktuose dokumentuose esančios informacijos naudojimas tik vertinimo tikslais.

44. Nustatyta tvarka pateiktos paraiškos vertinamos eilės tvarka pagal jų registracijos datą projektų registracijos žurnale. Vienos paraiškos administracinės atitikties vertinimas negali trukti ilgiau kaip 3 darbo dienas nuo projekto registravimo dienos. Administracinės atitikties vertinimo metu nustatoma, ar paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi reikalaujami dokumentai. Jeigu atliekant administracinės atitikties vertinimą yra nustatoma, kad pateikti ne visi reikalaujami dokumentai ir (arba) paraiška užpildyta netinkamai, Pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriame Pareiškėjo paprašoma per nustatytą terminą pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją. Terminas trūkumams pašalinti neturi būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos ir ilgesnis kaip 15 darbo dienų, jeigu bendru sutarimu nenusprendžiama kitaip.

45. Paraiškos, visiškai atitinkančios administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, teikiamos toliau aplinkosauginio – techninio projekto vertinimo etapui.

46. Aplinkosauginį – techninį projekto vertinimą organizuoja ir atlieka Atsakingos institucijos darbuotojas (-ai) ir, esant reikalui, nepriklausomas (-i) ekspertas (-ai).

47. Aplinkosauginio – techninio projekto vertinimo metu vertinama, ar, atsižvelgiant į vietovės sąlygas ir aplinkos būklę, įdiegus projekte numatytą technologiją, realiai pasiektinas paraiškoje nurodytas elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo ar kiti tikslai.

48. Atsakinga institucija turi užtikrinti, kad aplinkosauginis – techninis projekto vertinimas truktų ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nuo atlikto paraiškos administracinės atitikties vertinimo datos. Šis terminas gali būti Atsakingos institucijos vadovo motyvuotu sprendimu pratęstas, atsižvelgus į gautų paraiškų apimtis ir skaičių.

49. Atlikęs aplinkosauginį – techninį projekto vertinimą, Atsakingos institucijos darbuotojas (-ai) turi per 5 darbo dienas raštu pateikti Atsakingos institucijos vadovui vertinimo rezultatus ir savo išvadas apie projekto atitiktį aplinkosauginiams – techniniams kriterijams, Pareiškėjo technines ir finansines galimybes įgyvendinti projektą ir pasiekti paraiškoje nurodytą elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo efektą.

50. Vertinimo rezultatai ir išvados kartu su užpildyta Atsakingos institucijos nustatyta projekto apibendrinimo forma bei kita su projektu susijusia informacija Atsakingos institucijos raštu teikiami Aplinkos ministerijai.

51. Atsakingos institucijos įvertintus projektus atrenka ir pasiūlymus dėl finansavimo skyrimo (neskyrimo) rengia Aplinkos ministerijos Atliekų departamentas, atsižvelgdamas į projektus vertinusių ekspertų ir Atsakingos institucijos darbuotojų išvadas, paraiškose ir su jomis pateiktuose dokumentuose esančią informaciją.

52. Vadovaujantis šiomis Atsakingos institucijos išvadomis, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo jų gavimo priimamas sprendimas dėl finansavimo skyrimo/neskyrimo kiekvienam atrinktam projektui. Sprendimas skirti finansavimą įforminamas aplinkos ministro įsakymu. Aplinkos ministro sprendimas neskirti finansavimo įforminamas Aplinkos ministerijos raštu, kuriame nurodomi sprendimą pagrindžiantys objektyvūs duomenys, teisės aktų normos, sprendimo motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie priimtą spendimą skirti/neskirti finansavimą Aplinkos ministerija ne vėliau per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo raštu informuoja Pareiškėją ir Atsakingą instituciją bei paskelbia sprendimą skirti finansavimą Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.

53. Aplinkos ministrui nepritarus projekto finansavimui Atsakinga institucija informuojama Aplinkos ministerijos raštu nurodant priežastis. Aplinkos ministrui nepritarus projekto finansavimui dėl informacijos trūkumo ar paraiškos tikslinimo, Atsakinga institucija kreipiasi į Pareiškėją prašydama per Atsakingos institucijos nustatytą terminą pateikti trūkstamą informaciją ar patikslinti paraišką ir, ją gavus, teikti paraišką pakartotiniam vertinimui. Per Atsakingos institucijos nustatytą terminą Pareiškėjui nepateikus prašomos informacijos, paraiška pakartotinai nevertinama.

 

VIII. SUBSIDIJŲ ŪKIO SUBJEKTAMS TEIKIMO TVARKA IR SĄLYGOS

 

54. Subsidijos teikiamos Pareiškėjams elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimui, funkcionavimui ir vystymui.

55. Ūkio subjektams skiriama subsidijos suma negali viršyti 690 560 Lt (šešių šimtų devyniasdešimt tūkstančių penkių šimtų šešiasdešimties litų) ir iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų. Subsidija Programos lėšomis teikiama vadovaujantis valstybės pagalbos teikimo reikalavimais, nustatytais 2006 m. gruodžio 15 d. Komisijos reglamente (EB) Nr. 1998/2006 dėl Sutarties 87 ir 88 straipsnių taikymo de minimis pagalbai.

56. Projekto, kuriam skiriama subsidija, įgyvendinimo laikotarpis negali būti ilgesnis nei 18 mėnesių. Projekto įgyvendinimo laikotarpio pradžia laikoma subsidijų teikimo sutarties įsigaliojimo data.

57. Projekto įgyvendinimo išlaidos apmokamos bei priežiūra atliekama subsidijų teikimo sutartyje nustatyta tvarka. Projekto vykdymo išlaidos apmokamos išlaidų kompensavimo būdu.

58. Išlaidos kompensuojamos, jeigu atitinka šiuos reikalavimus:

58.1. Atsakingai institucijai pateikiamas tinkamai užpildytas mokėjimo prašymas;

58.2. išlaidas tiesiogiai patyrė ir apmokėjo Pareiškėjas projekto įgyvendinimo laikotarpiu;

58.3. išlaidos buvo skirtos apmokėti už pateiktas prekes ar suteiktas paslaugas, atliktus darbus;

58.4. išlaidos yra tinkamai dokumentuotos, t. y. visos Pareiškėjų patirtos išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų pagrindimo ir jų apmokėjimo įrodymo ar lygiavertės įrodomosios vertės dokumentais ir turi būti užtikrinamas šių dokumentų atsekamumas.

59. Atsakinga institucija, patikrinusi ir nustačiusi, kad išlaidos yra patirtos ir apmokėtos projekto įgyvendinimo laikotarpiu, mokėjimo prašymą teikia Aplinkos ministerijai.

60. Pareiškėjo nuosavų lėšų šaltiniai, kuriais įgyvendinamas projektas ar jo dalis, turi būti aiškiai apibrėžti, patikimi, tinkami, pakankami ir realūs paraiškos pateikimo metu. Pakankamai apibrėžtais, patikimais ir tinkamais nuosavų lėšų finansavimo šaltiniais gali būti laikomi:

60.1. kredito įstaigos paskola. Jei Pareiškėjo planuojamas nuosavų lėšų šaltinis yra kredito įstaigos paskola, tokiu atveju pateikiamas preliminarus kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą, tačiau po sprendimo skirti finansavimą priėmimo, bet ne vėliau kaip per Atsakingos institucijos nustatytą terminą iki subsidijų teikimo sutarties pasirašymo turi būti gauta paskola arba pateikta pažyma, kurioje nurodytas kredito įstaigos sprendimas suteikti paskolą konkrečiai priemonei vykdyti, esant ar įvykdžius tam tikras sąlygas;

60.2. Pareiškėjo piniginės lėšos. Tokiu atveju su paraiška pateikiamas juridinio asmens atitinkamo valdymo organo ar asmens (asmenų grupės), turinčio (turinčios) teisę priimti tokius sprendimus patvirtintas sprendimas, kuriuo nutarta projekto įgyvendinimui skirti tam tikrą lėšų sumą, ir (ar) informacija apie lėšų šaltinį (kredito įstaigos sąskaitos (-ų) išrašas ar kredito įstaigos pažyma apie Pareiškėjo turimas lėšas, numatomos pajamos, pelnas, nepaskirstytini rezervai).

61. Pareiškėjai darbų, paslaugų bei prekių pirkimus, susijusius su projekto įgyvendinimu, turi atlikti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai Pareiškėjas yra perkančioji organizacija, arba vadovaudamiesi aplinkos ministro patvirtintu Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos Pareiškėjų, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašu, kai Pareiškėjas nėra perkančioji organizacija.

62. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:

62.1. jiems iškelta byla dėl bankroto arba jie yra likviduojami;

62.2. pagal Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą yra priskiriami nemokių įmonių kategorijai;

62.3. turi mokestinę nepriemoką valstybės ir (arba) savivaldybės biudžetui ir (arba) valstybinio socialinio draudimo įstaigai (pažyma išduota ne anksčiau kaip 2 mėnesiai iki paraiškos pateikimo);

62.4. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris turi neišnykusį arba nepanaikintą teistumą dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai arba finansų sistemai;

62.5. Pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis dėl paramos, finansuojamos iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto, gavimo, tačiau dėl sutartinių įsipareigojimų pažeidimo buvo nutraukta paramos teikimo Pareiškėjui procedūra;

62.6. Pareiškėjas neatitinka įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų atliekų tvarkymo veiklai vykdyti;

62.7. teikdami informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant sutartį, pateikia klaidingus duomenis arba visai nepateikia šios informacijos;

62.8. bando arba bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką dėl jiems palankaus sprendimo Aplinkos ministerijai arba Atsakingai institucijai, vertinančiai paraiškas arba priimant sprendimą dėl lėšų skyrimo.

 

IX. SUTARČIŲ SUDARYMAS SUBSIDIJŲ TEIKIMO ŪKIO SUBJEKTAMS ATVEJU

 

63. Informacija apie projektus, kurių įgyvendinimui numatyta skirti finansavimą, turi būti paskelbta Atsakingos institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos apie aplinkos ministro priimto sprendimo skirti finansavimą gavimo dienos. Šioje informacijoje turi būti nurodyti Pareiškėjai, projektų pavadinimai, planuojama veikla ir rezultatai, numatoma skirti subsidija.

64. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, Aplinkos ministerija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas skiriamą finansavimo sumą registruoja Suteiktos valstybės pagalbos registre ir informuoja Pareiškėją.

65. Subsidijos skyrimo atveju Aplinkos ministerija ir Pareiškėjas pasirašo subsidijų teikimo sutartį.

66. Atsakinga institucija ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo parengia subsidijų teikimo sutarties projektą ir pateikia Pareiškėjui pasirašyti. Pareiškėjas turi pasirašyti subsidijų teikimo sutartį per 10 darbo dienų nuo sutarties projekto gavimo dienos ir grąžinti Aplinkos ministerijai, to nepadarius laikoma, kad Pareiškėjas finansavimo atsisako. Aplinkos ministerija Atsakingai institucijai pateikia pasirašytos subsidijų teikimo sutarties kopiją.

 

X. SUTARČIŲ VYKDYMO KONTROLĖ

 

67. Aplinkos ministerijos inicijuotų viešųjų pirkimų metu sudarytų sutarčių vykdymo kontrolė:

67.1. atitinkami Struktūriniai padaliniai, kurie teikė pasiūlymus, pagal kompetenciją kontroliuoja pirkimo sutarčių vykdymą;

67.2. sutartyse numatytų įsipareigojimų vykdymą kontroliuoja Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentų direktorių įsakymais įgalioti darbuotojai, kurių teritorijose vykdytojai vykdo veiklą. Už patikrinimų organizavimą atsakingas Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius;

67.3. sutarties vykdytojui pateikus ataskaitą (-as) Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentui, per sutartyje numatytą laikotarpį Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamentas atlieka patikrinimą (-us);

67.4. patikrinimo rezultatai įforminami patikrinimo aktu, kuriame turi būti pateikiami šie duomenys: tikrintos įmonės rekvizitai, pagal prekių arba paslaugų pirkimo sutartį privalomi įvykdyti įsipareigojimai ir išvados apie sutartinių įsipareigojimų įvykdymą, nurodant, ar Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento teritorijoje numatyti vykdyti įsipareigojimai buvo įgyvendinti (tuo atveju, jei įvykdyti ne visi sutartyje numatyti įsipareigojimai, nurodyti neįvykdytų įsipareigojimų apimtis);

67.5. tais atvejais, kai patikrinime dalyvavę asmenys atsisako pasirašyti patikrinimo aktą, atsisakymas fiksuojamas patikrinimo akte žodžiais „atsisakė pasirašyti“ ir patvirtinamas asmenų, atlikusių patikrinimą, parašais nurodant pasirašymo datą. Jei patikrinimo aktą atsisako pasirašyti savivaldybės meras, atsisakymas fiksuojamas patikrinimo akte ta pačia tvarka;

67.6. Patikrinimo akto kopija per 10 dienų nuo akto pasirašymo dienos pateikiama Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui bei sutarties vykdytojui.

68. Savivaldybėms skirtų Programos lėšų pagal dotacijų teikimo sutartis panaudojimo kontrolė:

68.1. savivaldybės, su kurioms buvo sudarytos dotacijų teikimo sutartys, dotacijų teikimo sutartyse numatyta tvarka pateikia savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą ataskaitinių biudžetinių metų ataskaitą Aplinkos ministerijai ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentams. Ataskaita teikiama pagal Tvarkos aprašo 3 priede patvirtintą formą;

68.2. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai ne vėliau kaip per 20 kalendorinių dienų nuo savivaldybių pateiktų ataskaitų dienos patikrina pateiktas ataskaitas ir patikrinimo rezultatus pateikia Aplinkos ministerijai. Patikrinimo rezultatai įforminami patikrinimo aktu;

68.3. dotacijų teikimo sutarčių vykdymo patikrinimą atlieka Aplinkos ministerijos regiono aplinkos apsaugos departamento direktoriaus įgalioti darbuotojai;

68.4. patikrinimo rezultatai įforminami patikrinimo aktu, kurį pasirašo patikrinimą atlikę ir dalyvavę įgalioti asmenys. Su patikrinimo aktu supažindinamas savivaldybės administracijos direktorius, kuris parašu patvirtina, kad susipažino nurodydamas datą;

68.5. tais atvejais, kai patikrinime dalyvavę asmenys atsisako pasirašyti patikrinimo aktą, atsisakymas fiksuojamas patikrinimo akte žodžiais „atsisakė pasirašyti“ ir patvirtinamas asmenų, atlikusių patikrinimą, parašais nurodant pasirašymo datą. Jei patikrinimo aktą atsisako pasirašyti savivaldybės meras, atsisakymas fiksuojamas patikrinimo akte ta pačia tvarka;

68.6. patikrinime turi teisę dalyvauti savivaldybės administracijos direktoriaus įgalioti asmenys, taip pat asmenys, atsakingi už dotacijų teikimo sutarčių vykdymą;

68.7. tikrinantys asmenys susipažįsta su pagal dotacijų teikimo sutartis patirtomis išlaidomis (sutartys, darbų atlikimo aktai, mokėjimų pavedimai, kiti dokumentai), prireikus apžiūri pagal dotacijų teikimo sutartį įgyvendintus objektus vietoje;

68.8. atlikdami savivaldybių pateiktų ataskaitų patikrinimą (-us) Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai įvertina:

68.8.1. ar Programos lėšos panaudotos pagal tikslinę paskirtį, t. y. ar panaudotos dotacijų teikimo sutartyje numatytiems projektams finansuoti;

68.8.2. ar faktiškai įgyvendintas projektas buvo numatytas dotacijų teikimo sutartyje, ar lėšų suma, skirta projektui įgyvendinti, atitinka dotacijų teikimo sutartyje nurodytą sumą;

68.8.3. ar paslaugos (prekės) įsigytos vadovaujantis LR viešųjų pirkimų įstatymu;

68.9. Patikrinimo aktas per 10 dienų nuo akto pasirašymo dienos pateikiamas savivaldybei ir Aplinkos ministerijai.

69. Pareiškėjams skirtų subsidijų panaudojimo kontrolė:

69.1. Finansuotinų projektų priežiūrą subsidijų teikimo atveju sudaro šie etapai:

69.1.1. parengiamasis etapas – aplinkosauginio – techninio paraiškos vertinimo metu atsitiktine tvarka pasirenkama ne mažiau kaip 30% paraiškų, kurių atveju Atsakingos institucijos darbuotojas ir, esant reikalui, nepriklausomas ekspertas atlieka priemonės įgyvendinimo vietos ir techninių sąlygų patikrą, apsilankant priemonės įgyvendinimo vietoje ir patikrinant paraiškoje ir kartu su ja pateiktuose dokumentuose esančios informacijos atitikimą esamai situacijai;

69.1.2. galutinio įgyvendinimo etapas – įgyvendinus projektą, Atsakingos institucijos darbuotojas ir, esant reikalui, nepriklausomas ekspertas atlieka priemonės techninio įgyvendinimo parametrų patikrą projekto įgyvendinimo vietoje (tai atliekama sumontavus ir pradėjus eksploatuoti įrangą) ir įvertina projekto įgyvendinimo atitikimą paraiškoje pateiktai informacijai. Subsidija arba galutinė jos dalis išmokama tik atlikus galutinio įgyvendinimo etapo patikrą;

69.2. Pareiškėjas privalo raštu pateikti projekto vykdymo ir rodiklių pasiekimo ataskaitą už vienerius metus skaičiuojant nuo subsidijos gavimo dienos. Metinė aplinkosaugos rodiklių vykdymo ataskaita turi būti pateikta Atsakingai institucijai ir Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentui, kurio teritorijoje Pareiškėjas vykdo savo veiklą, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po metų skaičiuojant nuo subsidijos gavimo dienos;

69.3. Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai per 20 kalendorinių dienų nuo Pareiškėjo pateiktų ataskaitų dienos patikrina pateiktas ataskaitas ir patikrina Programos lėšomis įgyvendintus objektus vietoje;

69.4. patikrinimo rezultatai įforminami patikrinimo aktu, kurį pasirašo patikrinimą atlikę ir dalyvavę įgalioti asmenys;

69.5. tais atvejais, kai patikrinime dalyvavę asmenys atsisako pasirašyti patikrinimo aktą, atsisakymas fiksuojamas patikrinimo akte žodžiais „atsisakė pasirašyti“ ir patvirtinamas asmenų, atlikusių patikrinimą, parašais nurodant pasirašymo datą;

69.6. atlikdami Pareiškėjų pateiktų metinių rodiklių vykdymo ataskaitų patikrinimą (-us) Aplinkos ministerijos regionų aplinkos apsaugos departamentai įvertina:

69.6.1. ar įgyvendintas projektas ir įsigyta įranga sėkmingai eksploatuojama;

69.6.2. ar pasiektas rezultatas, kuris buvo planuotas;

69.6.3. ar atliekų apskaitos dokumentai, pagrindžiantys metinėje ataskaitoje nurodytus rodiklius, yra teisingi;

69.7. Patikrinimo aktas per 10 dienų nuo akto pasirašymo dienos pateikiamas Pareiškėjui ir Atsakingai institucijai.

 

XI. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

70. Ne vėliau kaip iki kitų biudžetinių metų sausio 10 dienos Struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją ir Atsakinga institucija pateikia Aplinkos ministerijos Atliekų departamentui apibendrintą informaciją apie įgyvendintus Programos lėšomis finansuotus projektus.

71. Jeigu savivaldybė ir Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, nesilaiko dotacijų ir subsidijų teikimo sutarties sąlygų, Aplinkos ministerija turi teisę vienašaliu sprendimu nutraukti dotacijų ir subsidijų teikimo sutartį ir (ar) pareikalauti grąžinti sumokėtas lėšas ar jų dalį.

72. Už skirtas finansavimo lėšas (subsidijas, dotacijas) Pareiškėjas materialų ir nematerialų turtą įsigyja savo nuosavybėn ir naudoja savo veikloje pagal paskirtį ne mažiau kaip penkerius metus.

73. Dėl Pareiškėjo kaltės nepasiekus jo įsipareigoto produkto ir rezultato rodiklio, Aplinkos ministerija turi teisę pareikalauti iš Pareiškėjo grąžinti visą ar dalį suteiktos subsidijos sumos. Suteiktos subsidijos grąžinimo tvarka nustatoma sutartyje tarp Pareiškėjo ir Aplinkos ministerijos.

74. Asmenys, pažeidę Tvarkos aprašo reikalavimus, nevykdantys sutartyse nustatytų pareigų, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir sutarčių nustatyta tvarka.

75. Pareiškėjai turi teisę apskųsti Aplinkos ministerijos veiksmus ar neveikimą, susijusius su paraiškos vertinimu, atranka, sprendimo dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo priėmimu ir projekto įgyvendinimu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (Žin., 1999, Nr. 60-1945; 2006, Nr. 77-2975) ir kitų įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________


Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo

programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo 20___ metais priemonių planas

 

Eil. Nr.

Lėšų paskirtis

Suma, Lt

A

B

C

1. Nepanaudotų asignavimų likutis metų pradžioje:

 

1.1.

Praėjusio laikotarpio paskirstytų lėšų (pagal pasirašytas sutartis ir vykdomus (numatomus vykdyti) viešųjų pirkimų konkursus) likutis:

 

1.1.1.

 

 

1.1.2.

 

 

1.2.

Praėjusio laikotarpio nepaskirstytų (nerezervuotų pagal pasirašytas sutartis ir vykdomus viešųjų pirkimų konkursus) lėšų likutis

 

2. Pajamos (planuojamos):

 

2.1.

Sumokėti mokesčiai už apmokestinamuosius gaminius

 

2.2.

Sumokėti mokesčiai už apmokestinamąją pakuotę

 

2.3.

Lėšos, gautos pagal garantijas, laidavimo draudimo sutartis ir kitus dokumentus, užtikrinančius, kad elektros ir elektroninės įrangos atliekų tvarkymas bus finansuojamas

 

2.4.

Kitos pajamos

 

3. Išlaidos pagal priemones:

 

3.1.

Elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo, įskaitant ir investicinių projektų įgyvendinimo, priemonės:

 

3.1.1.

 

 

3.1.2.

 

 

3.2.

Visuomenės ir savivaldybių darbuotojų, atliekų tvarkytojų mokymo, švietimo ir informavimo elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės bei jų atliekų tvarkymo klausimais priemonės:

 

3.2.1.

 

 

3.2.2.

 

 

3.3.

Elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo teikiant dotacijas savivaldybėms priemonės:

 

3.3.1.

 

 

3.3.2.

 

 

3.4.

Elektros ir elektroninės įrangos, apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekų tvarkymo sistemų kūrimo, funkcionavimo ir vystymo teikiant subsidijas ūkio subjektams priemonės:

 

3.4.1.

 

 

3.4.2.

 

 

3.5.

Programos lėšų ir mokesčio už aplinkos teršimą apmokestinamųjų gaminių ir pakuotės atliekomis administravimo priemonės:

 

3.5.1.

 

 

3.5.2.

 

 

4.

Nepaskirstytos lėšos (1.2.+(2-3))

 

 

_________________


Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo

programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

(savivaldybių teikiamos paraiškos forma)

 

_______________________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas)

 

PARAIŠKA GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI

 

_____________

(data)

 

______________________________________________________________________

(Projekto pavadinimas)

 

1. Duomenys apie pareiškėją

 

Pareiškėjo rekvizitai

Pavadinimas

 

Adresas: gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Telefono numeris

 

Fakso numeris

 

El. pašto adresas

 

Kontaktinis asmuo (vardas, pavardė, tel., el. p.)

 

 

 

2. Duomenys apie projektą, kuriam prašoma lėšų:

 

1. Projekto pavadinimas

 

2. Finansavimo rūšys (kokia dalis lėšų prašoma finansuoti, kokią dalį finansuos pareiškėjas)

 

3. Prašomas finansavimo dydis (nurodant lėšų poreikį kiekvienam planuojamos įgyvendinti projekto etapui)

 

4. Projekto įgyvendinimo trukmė, nurodant vykdomo projekto pradžią ir pabaigą (metai, mėnuo, diena)

 

5. Trumpas projekto esmės aprašymas ir pagrindimas (trumpai nurodant, kodėl šis projektas reikalingas, kokias problemas padės išspręsti, kokia projekto aplinkosauginė paskirtis ir koks atliekų kiekis bus sutvarkytas, kur ir kaip projektas bus vykdomas, kas jį vykdys ir įgyvendins, kokios prielaidos ir išankstinės sąlygos reikalingos, kad projekto įgyvendinimas būtų pradėtas sėkmingai įgyvendinti, kokia veikla (-os), kurią bus prašoma finansuoti, jau pradėta įgyvendinti arba įgyvendinta, nurodant įgyvendinimo terminus)

 

6. Projekto tikslai (kokie projekto tikslai ir kada jie bus pasiekti; tikslai turi būti konkretūs, realūs ir įgyvendinami)

 

7. Projekto veikla (kokią veiklą vykdant planuojama įgyvendinti projekto tikslus? Kodėl pasirinkta tokia veikla? Nurodyti projekto įgyvendinimo etapus, aprašyti kiekvieno etapo metu numatomus vykdyti darbus ir jų mastą. Nurodyti, kaip aprašoma veikla susijusi su planuojamomis išlaidomis)

 

8. Projekto rezultatai (ko tikimasi iš veiklos per projekto įgyvendinimo laikotarpį, kokia jo įgyvendinimu siekiama nauda)

 

 

_________________


Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo

programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

_________________________________SAVIVALDYBĖS GAMINIŲ

AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS

LĖŠŲ NAUDOJIMO PAGAL DOTACIJŲ TEIKIMO SUTARTĮ 20...... M. ATASKAITA

 

Eil. Nr.

Finansuoto projekto pavadinimas

Finansuoto projekto aprašymas (nurodant atliktų darbų, suteiktų paslaugų apimtis)

Dotacijų teikimo sutartyje projektui skirtos lėšos

Paslaugų (prekių) įsigijimo būdas (nurodant viešojo pirkimo būdą)

Sutarties su konkurso laimėtoju sudarymo data, apmokėjimą už atliktus darbus, suteiktas paslaugas patvirtinantys dokumentai (aktai, sąskaitos faktūros ir kt.)

Projekto tikslų įgyvendinimas (sutvarkytų atliekų kiekis ir kt.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Nepanaudotų lėšų likutis:

 

 

 

 

 

 

_________________


Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo

programos lėšų naudojimo tvarkos aprašo

4 priedas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PARAIŠKA GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠOMIS FINANSUOJAMAM PROJEKTUI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pildo Atsakinga institucija

 

 

 

 

 


 

1. PROJEKTAS

1.1. PROJEKTO PAVADINIMAS

 

1.2. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO VIETA Adresas (gatvė, miestas)

 

 

1.3. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO TRUKMĖ

 

pradžia:

(metai, mėnuo, diena)

PAbaiga

(metai, mėnuo, diena)

 

2. PRAŠYMĄ TEIKIA

 

2.1. Pareiškėjo pavadinimas ir kodas, juridinė forma

 

2.2. Veikla, veiklos kodas pagal EVRK

 

2.3. Adresas

 

2.4. Telefonai (su kodais)

 

2.5. Faksai (su kodais)

 

2.6. Projekto įgyvendinimo komanda Vadovas (pavardė, pareigos, telefonas)

Finansininkas (pavardė, pareigos, telefonas) Atsakingas už vykdomo projekto stebėseną ir vykdymą specialistas (pavardė, pareigos, telefonas):

 

2.7. Savininkai, pagrindiniai akcininkai (jei pareiškėjas yra akcinė bendrovė arba uždaroji akcinė bendrovė)

2.8. Teikėjo metinė apyvarta per paskutinius audituotus finansinius metus

 

2.9. Darbuotojų skaičius

 

2.10. Įmonės įkūrimo data

2.11. Pareiškėjo patirtis panašiuose projektuose:

 

 

3. PROJEKTO TIPAS (Pažymėkite visus tinkančius apibūdinimus)

 

Pagal tvarkomų atliekų pavojingumą:

 

Pavojingų atliekų tvarkymas

£[]

Nepavojingų atliekų tvarkymas

£[]

 

 

Pagal atliekų tvarkymo būdus:

 

Atliekų surinkimas

£[]

Atliekų paruošimas perdirbimui (rūšiavimas, presavimas)

£[]

Atliekų apdorojimas

£[]

Atliekų perdirbimas

£[]

Atliekų naudojimas energijai gauti

£[]

Atliekų šalinimas

£[]

Kita __________________________

£[]

 


 

PROJEKTE NUMATYTA TECHNOLOGIJA:

Tradicinė technologija                                                    £[]

Kita (pvz., eksperimentinė technologija*)                        £[] (pakomentuokite žemiau)

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Ar planuojama atliekų tvarkymo veikla atitinka Europos Sąjungos atliekų deginimo ar atliekų apdorojimo geriausius prieinamus gamybos būdus?

 

Taip

£[]

Ne

£[]

Neaktualu

£[]

(pakomentuokite žemiau)

 

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

*Pastaba: Eksperimentinė technologija – laboratorijoje sukurta, tačiau praktikoje neįdiegta technologija (nėra žinomas praktikoje veikiantis analogas).

 

4. SITUACIJA RINKOJE (PAPLITIMAS)

 

Ar Jums žinoma, kaip panašaus pobūdžio aplinkosauginės problemos sprendžiamos kitose Lietuvos įmonėse?

 

 

 

5. VISUOMENINĖ PROJEKTO REIKŠMĖ

 

5.1. Projekto atitikimas Valstybiniam strateginiam atliekų tvarkymo planui, regioniniams ar savivaldybių atliekų tvarkymo planams, kitiems nacionaliniams strateginiams dokumentams ir pan.

 

 

 

5.2. Teritorijos plotas, kurį įtakos įgyvendinto projekto rezultatai

 

 

 

 

6. PROJEKTO APRAŠYMAS

 

6.1. Duomenys apie esamą įrenginį

 

6.1.1. trumpas šiuo metu esančio įrenginio, naudojamos priemonės aprašymas. Pokyčių būtinumo pagrindimas

 

 

 

 

6.1.2. pagrindiniai esamos situacijos (prieš pokyčius) technologiniai parametrai (jei planuojamos diegti technologinės priemonės)

 

 

 

 

6.1.3. esamas poveikio aplinkai monitoringas

 

 

6.2. Duomenys apie planuojamą diegti įrenginį, projektą

 

6.2.1. trumpas projekto/įrenginio aprašymas

 

 

 

 

6.2.2. pagrindiniai diegiamo įrenginio technologiniai parametrai

 

 

 

6.3. projekto finansinis vertinimas: 6.3.1. projekto vidinė grąžos norma per vertinamąjį laikotarpį negavus paramos iš Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos:

6.3.2. projekto vidinė grąžos norma per vertinamąjį laikotarpį gavus paramą iš Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos:

6.4. projekto tęstinumas, nauda visuomenei ir aplinkai

6.5. paramos būtinumas (įvertinkite paramos poveikį priemonės įgyvendinimui)

£[] projektas nebus įgyvendintas, jei parama nebus suteikta;

£[] projektas, suteikus paramą, bus įgyvendintas platesniu mastu;

£[] suteikus paramą, pagerės projekto kokybė;

£[] suteikta parama paspartins projekto įgyvendinimą. Nurodykite, per kiek mėnesių projekto įgyvendinimas paspartėtų (____ mėn.);

£[] parama neturės įtakos projekto įgyvendinimui.

 

 

Paaiškinkite ir pagrįskite, kokią įtaką suteikta parama darytų projektui

Paaiškinama ir pagrindžiama suteiktos paramos įtaka projekto apimčiai, kokybei, sėkmei, poveikiui ir pan.

 

 

6.6. Gamybos apimtys (pildoma, jei iš atliekų gaminama produkcija)

 

Gaminys

Mato vienetai

t/metus

Iki įdiegimo1 (Giki)

Po įdiegimo2 (Gpo)

Skirtumas

(Gpo-Giki)

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Pateikiamas esamos gamybos linijos, kurią aptarnauja esami įrenginiai, faktinis kiekis (ne projektinis pajėgumas), duomenų šaltinis – buhalterinė apskaita

2 Pateikiamas planuojamos gamybos realus kiekis (ne projektinis pajėgumas), duomenų šaltinis – techninis projektas, verslo planas

 

Pastaba: jeigu po projekto įdiegimo gamybos apimtis planuojama pasiekti palaipsniui, tokiu atveju po lentele pateikiamos gamybos apimčių didėjimo (mažėjimo) tendencijos.

 

6.7. Atliekų tvarkymo projektiniai pajėgumai

 

Atliekų tvarkymo technologija/įrenginys

Mato vienetai

Iki įdiegimo1

Po įdiegimo2

Skirtumas (po)-(iki)

Per valandą

Per metus

Per valandą

Per metus

Per valandą

Per metus

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 Šaltinis – esamas taršos integruotos prevencijos ir kontrolės (toliau – TIPK) leidimas, techninis projektas

2 Šaltinis – techninis projektas, poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, įrenginio pasas, gamintojų informacija

 

7. TIESIOGINIS POVEIKIS (NAUDA) APLINKAI

(visi šiame skyriuje pateikti duomenys turi būti pagrįsti techniniame projekte, verslo plane pridedamais skaičiavimais, įmonės TIPK leidimu)

 

7.1. Atliekų tvarkymas (surinkimas, paruošimas perdirbimui (rūšiavimas, presavimas), apdorojimas, perdirbimas, pakartotinis naudojimas, naudojimas energijai gauti, šalinimas)

 

Atliekos

 

Sutvarkoma (A), t/m.

Padidėjimas (P), t/m.

Aiki1

Apo 1metų2

Apo 2metų2

P1=Apo1 metų – Aiki

P2=Apo2 metų – Aiki

1

2

3

4

5

6

Nepavojingos*:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavojingos*:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pagal Atliekų tvarkymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 (Žin., 1999, Nr. 63-2065; 2004, Nr. 68-2381)

1 Pateikiamas faktinis sutvarkytų atliekų kiekis pagal metinės atliekų ataskaitos duomenis (praėjusių kalendorinių metų)

2 Pateikiamas realiai planuojamas sutvarkyti atliekų kiekis (ne projektinis).

 

Pastaba: per pirmuosius metus nuo įrangos paleidimo turi būti pasiekiamos atliekų tvarkymo apimtys, siekiančios ne mažiau kaip 50 proc. projektinių atliekų tvarkymo pajėgumų.

 

7.2. Atliekų susidarymo pokyčiai, įdiegus Projektą (lentelėje pateikiami duomenys apie atliekų tvarkymo (pvz., perdirbimo, rūšiavimo) veikloje susidarančias gamybos atliekas)

 

Atliekos

Susidarančių atliekų kiekis (E), t/m.

Skirtumas (S), t/m.

Aplinkos apsaugos indikatorius

AAIa3

Eiki1

Epo1metų2

S=Eiki– Epo1metų

AAIiki=Eiki/Aiki

AAIpo=Epo1metų/ Apo1metų

AAIa=AAIiki-AAIpo

1

2

3

4

5

6

7

Nepavojingos*:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavojingos*:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Pagal Atliekų tvarkymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 1999 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. 217 (Žin., 1999, Nr. 63-2065; 2004, Nr. 68-2381)

1 Šaltinis – pirminė atliekų apskaita (ataskaita), esamas TIPK leidimas

2 Pateikiamas planuojamų susidaryti atliekų kiekis pirmaisiais Projekto įgyvendinimo ataskaitiniais metais (pagal atliekų tvarkymo apimtis, numatytas 7.1 lentelėje), šaltinis – techninis projektas, poveikio aplinkai vertinimo ataskaita, įrangos gamintojų informacija

3 AAIa – aplinkos apsaugos indikatorius, kuris parodo gamybos atliekų susidarymą 1 tonai atliekų sutvarkyti. AAIa apskaičiuojamas, naudojant 7.1 lentelės duomenis.

 

Pastaba: – jeigu iki projekto įdiegimo analoginė atliekų tvarkymo veikla įmonėje vykdoma nebuvo (Eiki = 0), tokiu atveju AAIiki ir AAIa neskaičiuojami.

 


part_55299a3e4ea8494e9cb9882204135534_end

part_506f5616b1574ac89389680b859439cc_end

8. PROJEKTO IŠLAIDŲ PAGRINDIMAS IR PROJEKTO VYKDYMO ETAPAI (REMIANTIS PROJEKTO SĄMATOS EILUTĖMIS)

 

Atlikti, vykdomi ir planuojami darbai, planuojama įsigyti įranga iki projekto įdiegimo pabaigos

Etapo pradžia

Etapo pabaiga

Lėšų poreikis, Lt

Tinkamos finansuoti išlaidos, Lt

Netinkamos finansuoti išlaidos (Lt)

Išlaidų pagrindimas

nurodyti įrangos, paslaugų tiekėjus (sutarties data, numeris)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IŠ VISO (be PVM):

 

 

 

 

PVM:

 

 

 

 

IŠ VISO BENDRA PROJEKTO VERTĖ:

 

 

 

 

 

 


part_3ff58a8faf9149ddb3854dced02243f4_end

9. FINANSINIAI DUOMENYS

 

Bendra projekto vertė, Lt

 

Tarp jų:

 

1. Parama Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšomis

 

2. Banko paskola

 

3. Nuosavos lėšos

 

4. Kiti finansavimo šaltiniai

 

 

Prašomas subsidijos dydis negali būti didesnis nei 80 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų

 

Ši paraiška pateikiama kartu ir visais privalomai pateiktinais dokumentais

 

10. PRIEDAI

 

1. Įrengimų pirkimo techninės specifikacijos, konkurso (atrankos) protokolo, įvardinančio konkurso (atrankos) laimėtoją, kopija;

2. Sutartys su būsimais rangovais ar tiekėjais dėl įrangos tiekimo ar darbų/paslaugų vykdymo ir sutartis pagrindžiančios sąmatos;

3. Poveikio aplinkai vertinimo dokumentai (informacija atrankai arba poveikio aplinkai vertinimo ataskaita; atrankos išvada arba sprendimas dėl planuojamos ūkinės veiklos leistinumo poveikio aplinkai vertinimo (jei buvo atlikta);

4. Suderintas techninis projektas (techninio projekto aplinkos apsaugos dalis) su projektuotojų kvalifikaciją patvirtinančių dokumentų kopijomis (atestatai, licencijos) ir leidimu statybai (teikia pareiškėjai, kurių projekto įgyvendinimui reikalingas statybos leidimas) (jei techninis projektas jau yra parengtas);

5. Pareiškėjai, įsigyjantys atskirus mechanizmus, teikia tik techninę dokumentaciją, technologinę schemą;

6. Ekspertizių (jeigu buvo atliktos) išvados;

7. Juridinio asmens registracijos pažymėjimo kopija;

8. Taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidimas su visais priedais;

9. Atliekų apskaitos ataskaitos (praėjusių metų) kopija;

10. Pavojingų atliekų tvarkymo licencijos kopija;

11. Įrangos ir transporto gamintojo arba jo įgalioto atstovo pažyma, kurioje pateikiama informacija apie naudotos įrangos ar transporto techninius parametrus (pažyma teikiama, jei Pareiškėjas planuoja įsigyti naudotą įrangą ar transportą);

12. Kiti projektą pagrindžiantys dokumentai.

 

Paraišką užpildė:

 

___________________                                                           _______________

(vardas, pavardė)                                                                         (pareigos)

 

___________________                                                            ______________

(data)                                                                                   (parašas)

 


Pareiškėjo deklaracija

 

20.......m. ............d.

 

______________________________________

(sudarymo vieta)

 

Aš, ___________________________________________________________________ ,

(pareiškėjo (juridinio asmens) vadovo/atstovo vardas, pavardė)

______________________________ atstovaudamas ________________________________

(pareiškėjo asmens kodas)

___________________________________________________________________________ ,

(pareiškėjo pavadinimas, įmonės kodas)

 

Tvirtinu, kad:

1. Projektui_____________________________________________________________

(projekto pavadinimas)

(toliau – Projektas) įgyvendinti skirtos nuosavos lėšos bus pakankamos ir užtikrintos viso Projekto įgyvendinimo metu.

2. Paraiškoje ir jos prieduose pateikta informacija ir dokumentai (ir/ar jų kopijos) yra teisingi ir teisėti, t. y. atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

3. Esu susipažinęs su paramos teikimo sąlygomis, nustatytomis Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos lėšų naudojimo tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas), įsipareigoju jų laikytis.

4. Man yra žinoma, kad, jeigu mano pateikta deklaracija yra melaginga, pateikta paraiška nebus nagrinėjama ir bus atmesta, o tuo atveju, jeigu bus priimtas sprendimas teikti paramą, bus laikoma, kad pareiškėjas atsisakė paramos ir toks sprendimas neteks galios ir paramos sutartis nebus sudaroma, taip pat kad įstatymų nustatyta tvarka gali būti kreipiamasi į teismą dėl žalos atlyginimo.

5. ___________________________________________________  nėra bankrutavęs (-i),

(pareiškėjo (juridinio asmens) pavadinimas)

bankrutuojantis (-i) ar likviduojamas (-a).

 

Pareiškėjas už deklaracijoje pateiktų duomenų teisingumą atsako įstatymų nustatyta tvarka.

 

___________________________                                           _______________

(vardas, pavardė)                                                                      (parašas)

A.V.

 

_________________

part_566005714b2e41359bff1593a3098308_end


PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2004 m. kovo 4 d. įsakymu Nr. D1-94

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2010 m. gegužės 27 d. įsakymo Nr. D1-448 redakcija)

 

GAMINIŲ AR PAKUOTĖS ATLIEKŲ TVARKYMO PROGRAMOS LĖŠŲ PANAUDOJIMO TARYBOS DARBO REGLAMENTAS

 

1. Gaminių ar pakuotės atliekų tvarkymo programos (toliau – Programa) lėšų panaudojimo tarybos (toliau – Taryba) darbo reglamentas nustato Tarybos sudėties formavimo, darbo ir sprendimų priėmimo pagrindinius principus.

2. Taryba yra Aplinkos ministerijos patariamasis organas, kuris teikia Aplinkos ministerijai savo pasiūlymus dėl Programos lėšų panaudojimo priemonių plano sudarymo.

3. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais bei kitais teisės aktais, taip pat šiuo reglamentu. Tarybos sudėtį (pirmininką ir narius) bei narių kadenciją tvirtina aplinkos ministras įsakymu. Sekretoriaus funkcijas atlieka Aplinkos ministerijos Atliekų departamento direktoriaus paskirtas darbuotojas.

4. Tarybą sudaro 11 (vienuolika) narių – tarp jų pirmininkas ir tarybos nariai.

5. Į Tarybos sudėtį įtrauktiems atstovams (Tarybos nariams) raštu pranešama apie jų įtraukimą į Tarybos sudėtį. Tarybos nariai tvirtinami trejų metų kadencijai. Vienas ir tas pats asmuo gali būti tarybos nariu ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

6. Tarybos nariai su tarybos darbo reglamentu supažindinami pasirašytinai.

7. Tarybos pirmininkas ir Tarybos nariai gali atsistatydinti arba jų įgaliojimus Taryba gali atšaukti šiais atvejais:

7.1. tarybos narys arba pirmininkas yra nuteistas už nusikaltimo padarymą;

7.2. jei Tarybos narys 3 (tris) ar daugiau kartų iš eilės be pateisinamų priežasčių nedalyvavo Tarybos posėdžiuose;

7.3. jei Tarybos narys buvo paskirtas kaip tam tikro juridinio asmens atstovas ir daugiau nebeatstovauja šiam juridiniam asmeniui arba šis juridinis asmuo yra likviduotas;

7.4. kai paaiškėja, kad Tarybos nario asmeniniai interesai yra susiję su Programos lėšomis finansuojamomis priemonėmis, projektais ir tai turi įtakos jo, kaip Tarybos nario, sprendimams.

8. Tuo atveju, jei Tarybos nario asmeniniai interesai yra susiję su Programos lėšomis finansuojamomis priemonėmis, projektais ir tai turi įtakos jo, kaip Tarybos nario, sprendimams, Tarybos narys privalo nusišalinti priimant sprendimus.

9. Tarybos posėdžius šaukia Tarybos pirmininkas. Taip pat posėdžio sušaukimą gali inicijuoti ne mažiau kaip pusė Tarybos narių. Toks noras išreiškiamas raštu ir pateikiamas pirmininkui arba sekretoriui.

10. Pirmininkas pirmininkauja Tarybos posėdžiams, pasirašo posėdžio protokolus, nustato posėdžio datą, laiką ir darbotvarkę, reikalui esant, pateikia Tarybos darbo medžiagą ir išaiškinimus Aplinkos ministerijos Vidaus audito tarnybai ar kitiems auditoriams.

11. Tarybos sekretorius organizuoja posėdžius, derina posėdžių datą, informuoja Tarybos narius ir jiems pateikia numatomą svarstyti medžiagą, tvarko visą Tarybos dokumentaciją, organizuoja reikalingos informacijos gavimą ir pateikimą bei atlieka kitus pirmininko pavedimus, susijusius su Tarybos darbu.

12. Tarybos nariai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įvykusio posėdžio dienos turi būti informuojami apie įvykusiame posėdyje priimtus sprendimus (posėdžio protokolas) elektroniniu paštu arba raštu.

13. Visi sprendimai Taryboje priimami balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, priimtu sprendimu laikomas tas sprendimas, už kurį balsavo Tarybos pirmininkas.

14. Tarybos nariai ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki įvyksiančio posėdžio dienos turi būti raštu supažindinami su numatomo posėdžio dienotvarke. Kai Tarybos narys pavėluotai supažindinamas su posėdžio dienotvarke, jis gali siūlyti posėdyje nenagrinėti dienotvarkėje nurodyto(-ų) klausimo(-ų). Posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai privalo balsuoti dėl šio pasiūlymo.

15. Tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau kaip pusė Tarybos narių, įskaitant ir Tarybos pirmininką.

16. Tarybos nario įgaliojimai pasibaigia:

16.1. jam atsistatydinus ar pasibaigus jo kadencijai;

16.2. kai Tarybos narys buvo paskirtas kaip tam tikro juridinio asmens atstovas ir daugiau nebeatstovauja šiam juridiniam asmeniui arba šis juridinis asmuo nebefunkcionuoja;

16.3. kitais atvejais Tarybos sprendimu, esant motyvuotoms priežastims.

17. Apie Tarybos sudėties pasikeitimus kiti Tarybos nariai informuojami artimiausiame posėdyje.

18. Tarybos nariai atsako už racionalų tikslinį Programos lėšų paskirstymą.

19. Tarybos pirmininkas turi teisę nušalinti tarybos narį tuo atveju, jei tarybos narys pažeidė darbo reglamentą. Taip pat Tarybos pirmininkas turi teisę siūlyti aplinkos ministrui tarybos narį, pažeidusį darbo reglamentą, išbraukti iš Tarybos sudėties.

20. Tarybos veikla nutraukiama aplinkos ministro įsakymu.

 

_________________