LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
ĮSAKYMAS
DĖL EUROPOS FONDO TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJAI PROGRAMOS PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, NESANTIEMS PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2009 m. vasario 26 d. Nr. A1-75
Vilnius
Vadovaudamasis Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos Lietuvoje projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. rugsėjo 11 d. įsakymu Nr. A1-307 (Žin., 2008, Nr. 108-4143; 2009, Nr. 19-783), 48 ir 50 punktais:
Tvirtinu Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos projektų vykdytojams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2009 m. vasario 26 d.
įsakymu Nr. A1-75
EUROPOS FONDO TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJAI PROGRAMOS PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, NESANTIEMS PERKANČIOSIOMIS ORGANIZACIJOMIS PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMĄ, PIRKIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai (toliau vadinama – EIF) programos projektų vykdytojams, nesantiems perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašas (toliau vadinama – šis Tvarkos aprašas) nustato papildomus pagal EIF daugiametę (2007–2013 m.) programą ir EIF atitinkamų metų metines programas finansuojamų projektų vykdytojų ir (ar) partnerių, kurie nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą (Žin., 1996, Nr. 84-2000; 2006, Nr. 4-102) (toliau vadinama – Viešųjų pirkimų įstatymas), įsipareigojimus, teises ir atsakomybę, vykdant prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, finansuojamus iš EIF ir bendrojo finansavimo lėšų, bei minėtų pirkimų papildomos kontrolės priemones ir padarinius, kylančius nesilaikant šio Tvarkos aprašo.
2. Šiuo Tvarkos aprašu turi vadovautis projekto vykdytojas (ar partneris), jei jis tenkina visas šias sąlygas:
2.1. projekto vykdytojas (ar partneris) nėra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą;
2.2. projekto vykdytojas (ar partneris) vykdo pirkimą, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau vadinama – atsakinga institucija), Paramos fondo Europos socialinio fondo agentūros (toliau vadinama – įgaliota institucija) ir projekto vykdytojo pasirašyta paramos teikimo sutartimi, įgyvendinant EIF atitinkamų metų metinę programą.
3. Už visus prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, įgyvendinant projektą, yra atsakingas projekto vykdytojas (ar partneris).
4. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Darbų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra atlikti arba kartu atlikti ir suprojektuoti darbus arba bet kokiomis priemonėmis atlikti darbus, atitinkančius vadovaujančiojo partnerio (ar kito partnerio) nustatytus reikalavimus. Darbas yra tam tikrų statybos darbų kaip visumos rezultatas, kuris gali savarankiškai atlikti ekonominę ar techninę funkciją. Darbų sąrašas pateiktas Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
Konfidencialumo pasižadėjimas – pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus ar kito asmens rašytinis pasižadėjimas, kad jis neteiks tretiesiems asmenims informacijos, kurios atskleidimas prieštarautų šio Tvarkos aprašo reikalavimams, visuomenės interesams ar pažeistų teisėtus pirkimuose dalyvaujančių tiekėjų ir projekto vykdytojo ir (ar) partnerio interesus.
Nepriekaištinga reputacija – nepriekaištingos reputacijos asmenimis nelaikomi: asmenys, teisti už labai sunkų, sunkų nusikaltimą ar nusikaltimą valstybės tarnybai, ūkininkavimo tvarkai arba finansams (neatsižvelgiant į tai, ar teistumas yra išnykęs); asmenys, teisti už tyčinį nusikaltimą (jei teistumas neišnykęs); asmenys, pažeidę Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo (Žin., 1997, Nr. 67-1659; 2000, Nr. 18-431) reikalavimus; asmenys, piktnaudžiaujantys alkoholiu, narkotinėmis, toksinėmis arba psichotropinėmis medžiagomis; asmenys, kurie įsiteisėjusiu teismo nuosprendžiu yra pripažinti padarę korupcinius nusikaltimus.
Nešališkumo deklaracija – pirkimo komisijos nario, eksperto, stebėtojo, sekretoriaus ar kito asmens pareiškimas raštu, kad jis nešališkas tiekėjams.
Pasiūlymas – tiekėjo raštu pateiktų dokumentų visuma, kuria siūloma tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal perkančiosios organizacijos nustatytas pirkimo sąlygas.
Pasiūlymo galiojimo užtikrinimas ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimas – Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatyti prievolės įvykdymo užtikrinimo būdai.
Paslaugų pirkimas – pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos, taip pat pirkimas, kurio dalykas yra prekės ir paslaugos, jeigu paslaugų kaina viršija prekių kainą, ar pirkimas, kurio dalykas yra paslaugos ir darbai, jeigu šie darbai tik papildo perkamas paslaugas. Pirkimo tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
Pirkimas – projekto vykdytojo (arba partnerio) atliekamas ir šio Tvarkos aprašo reglamentuojamas prekių, paslaugų ar darbų pirkimas, kurio tikslas – sudaryti pirkimo–pardavimo sutartį.
Pirkimo dokumentai – projekto vykdytojo (arba partnerio) skelbiami ar pateikiami tiekėjams dokumentai, apibūdinantys perkamą objektą ir pirkimo sąlygas: skelbimas, kvietimas, techninė specifikacija, aprašomieji dokumentai, pirkimo sutarties projektas, kiti dokumentai bei dokumentų paaiškinimai (patikslinimai).
Pirkimo–pardavimo sutartis (toliau vadinama – pirkimo sutartis) – šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka dėl ekonominės naudos vieno ar daugiau tiekėjų ir vieno projekto vykdytojo (arba partnerio) raštu sudaryta sutartis, kurios dalykas yra prekės, darbai ar paslaugos.
Prekių pirkimas – viešasis pirkimas, kurio dalykas yra prekių pirkimas, nuoma, lizingas (finansinė nuoma), pirkimas išsimokėtinai, numatant jas įsigyti ar to nenumatant, taip pat perkamų prekių pristatymo, montavimo, diegimo ir kitos jų parengimo naudoti paslaugos. Pirkimo tikslas – sudaryti viešojo pirkimo–pardavimo sutartį.
Raštu reiškia bet kokią informacijos išraišką žodžiais arba skaičiais, kurią galima perskaityti, atgaminti ir perduoti. Šis terminas gali apimti elektroninėmis priemonėmis perduotą ir saugomą informaciją.
Techninė specifikacija – techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkamos prekės, paslaugos ar darbai.
Tiekėjas (prekių tiekėjas, paslaugų teikėjas, rangovas) – bet kuris ūkio subjektas (fizinis asmuo, privatusis juridinis asmuo, viešasis juridinis asmuo ar tokių asmenų grupė ), galintis pasiūlyti ar siūlantis prekes, paslaugas ar darbus.
Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose, reglamentuojančiuose EIF programą, vartojamas sąvokas.
5. Šio Tvarkos aprašo reikalavimai netaikomi:
5.1. pastatų ar patalpų, naudojamų projekto vykdytojo (arba partnerio) projekto administravimo reikmėms, nuomai, tačiau perkamų paslaugų kaina turi neviršyti analogiškų paslaugų vidutinės rinkos kainos;
5.3. finansinių paslaugų, susijusių su pinigų, valiutų keitimo kurso, valstybės skolos valdymo, iždo agento, užsienio atsargų valdymo politika, taip pat kitų veiklos krypčių finansinių paslaugų, susijusių su vertybinių popierių ir kitų finansinių priemonių sudarymu, išleidimu (emitavimu), pardavimu, pirkimu, perleidimu ar perdavimu, pirkimams;
II. PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI IR JŲ LAIKYMASIS
6. Projekto vykdytojas (arba partneris) turi užtikrinti, kad, atliekant pirkimo procedūras ir nustatant laimėtoją, būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų.
7. Pirkimų tikslas – vadovaujantis šio Tvarkos aprašo 6 punkte nustatytais pirkimų principais sudaryti pirkimo sutartį, leidžiančią skaidriai ir racionaliai naudojant projektui įgyvendinti skirtas lėšas įsigyti projekto vykdytojui (arba partneriui) reikalingų prekių, paslaugų ar darbų.
8. Projekto vykdytojas (arba partneris) ir tiekėjai negali atskleisti informacijos, kurios konfidencialumą nurodė projekto vykdytojas (arba partneris) ar tiekėjas, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus ir kai tokios informacijos prašo įgaliota arba atsakinga institucijos.
9. Projekto vykdytojas (arba partneris) (jo paskirti pirkimo komisijos nariai, kiti pirkimus vykdantys asmenys, ekspertai, stebėtojai ir kiti asmenys) neturi teisės atskleisti informacijos, susijusios su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja teisės aktams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
III. PIRKIMŲ PLANAS. PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA
10. Projekto vykdytojas per vieną mėnesį nuo paramos teikimo sutarties pasirašymo dienos privalo įgaliotai institucijai raštu pateikti derinti projekto pirkimų planą (šio Tvarkos aprašo 1 priedas). Įgaliota institucija priima sprendimą dėl pritarimo (nepritarimo) pateiktam derinti projekto pirkimų planui (ar jo keitimui) per 5 darbo dienas nuo pirkimų plano gavimo dienos. Projekto pirkimų plano derinimo metu įgaliota institucija gali nuspręsti taikyti išankstinę priežiūrą pirkimams, kurių vertė viršija 75 000 Lt (be PVM). Tokiu atveju projekto vykdytojas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų iki pirkimo pradžios pateikia įgaliotai institucijai derinti pirkimo dokumentus. Dokumentai turi būti suderinti per 10 darbo dienų.
11. Pirkimas prasideda projekto vykdytojui (arba parneriui) paskelbus apie pirkimą spaudoje arba kai projekto vykdytojas (arba partneris) kreipiasi į tiekėją (tiekėjus), prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas ir sąlygas.
12. Pirkimas pasibaigia, kai:
13. Projekto vykdytojas (arba partneris), gavęs įgaliotos institucijos sutikimą, bet kuriuo metu iki pirkimo sutarties sudarymo turi teisę nutraukti pirkimo procedūras, jeigu atsirado aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti (perkamos prekės, paslaugos ar darbai tapo nereikalingi, nėra lėšų jiems apmokėti, yra kitų objektyvių priežasčių). Įgaliotos institucijos sutikimas nereikalingas nutraukiant pirkimo, kurio vertė ne didesnė kaip 75 000 Lt (be PVM), procedūras.
IV. PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS IR PIRKIMŲ VYKDYMAS
14. Pirkimo vertė yra nustatoma atsižvelgiant į numatomų vykdyti prekių, paslaugų pirkimo sutarčių vertę, kurią sudaro mokėjimai tiekėjui. Jei pirkimo sutartis yra dėl kelių rūšių prekių ar kelių kategorijų paslaugų, šios pirkimo sutarties vertė yra visų prekių ar paslaugų, dėl kurių sudaroma ši sutartis, verčių suma.
15. Jeigu prekių ar paslaugų pirkimas projekte atliekamas vieną kartą ir pirkimo sutarties neįmanoma ar neketinama atnaujinti, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė. Jei pirkimas atliekamas nuolat – pirkimo vertė yra numatoma bendra visų panašių pirkimo sutarčių, sudaromų projektui įgyvendinti tuo laikotarpiu, vertė. Panašiomis sutartimis laikytinos sutartys, kurios sudarytos dėl tos pačios rūšies (paskirties) prekių, kurių naudojimas yra identiškas ar panašus (visi baldai, degalai, visa biuro įranga ir pan.), arba dėl tos pačios rūšies ar kategorijos paslaugų (pvz., teisinės paslaugos, finansinės paslaugos, viešbučių ir restoranų paslaugos ir kt.).
16. Darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių, nesvarbu, per kokį laikotarpį jos bus sudaromos, verčių suma. Nustatant darbų pirkimo vertę, įskaitomos ir numatomo projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamas darbų atlikimas ir projektavimas) vertė ir darbams atlikti reikalingų prekių, kurias rangovui pateikia projekto vykdytojas (arba partneris), numatomos vertės.
17. Pirkimus, kurių vertė ne didesnė kaip 75 000 Lt (be PVM), projekto vykdytojas (arba partneris) vykdo, vadovaudamasis projekto vykdytojo (arba partnerio) patvirtinta pirkimų tvarka. Pirkimų tvarkoje aprašytos procedūros privalo užtikrinti, kad pirkimų organizavimas ir vykdymas nepažeistų lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principų. Projekto vykdytojas (ar partneris), atsižvelgdamas į lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principus, gali numatyti atvejus, kai pirkimas vykdomas apklausiant tik vieną tiekėją.
V. PIRKIMO KOMISIJA
19. Projekto vykdytojas (arba partneris) pirkimui (pirkimams), kurio vertė viršija 75 000 Lt (be PVM), bei kitais šiame Tvarkos apraše nustatytais atvejais, organizuoti ir atlikti privalo sudaryti Pirkimo komisiją (toliau – komisija). Komisija dirba pagal projekto vykdytojo (arba partnerio) patvirtintą darbo reglamentą, yra jam atskaitinga ir vykdo tik raštiškas jos užduotis bei įpareigojimus. Už komisijos veiksmus atsako projekto vykdytojas (arba partneris).
20. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 3 nepriekaištingos reputacijos fizinių asmenų. Jie gali būti komisiją sudarančios organizacijos darbuotojai arba samdomi asmenys. Komisijos pirmininku skiriamas komisiją sudariusios organizacijos vadovas arba jo įgaliotas šios organizacijos darbuotojas.
21. Sprendimus komisija priima posėdžiuose. Posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 komisijos narių (tačiau ne mažiau kaip 3 komisijos nariai). Kiekvienas komisijos narys turi po vieną balsą. Komisija priima sprendimus posėdyje paprasta balsų dauguma atviru vardiniu balsavimu. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos sprendimai įforminami protokolu. Protokole nurodomi komisijos sprendimo motyvai, pateikiami paaiškinimai, kiekvieno komisijos nario nuomonė. Protokolą pasirašo visi komisijos posėdyje dalyvavę nariai. Komisiją sudarantis projekto vykdytojas (arba partneris) turi teisę kviestis ekspertus.
22. Komisija pirmame posėdyje nustato pirkimo vertę, parengia pirkimo dokumentus, priima kitus sprendimus. Komisijos narys, prieš pradėdamas darbą komisijoje, turi pasirašyti nešališkumo deklaraciją (šio Tvarkos aprašo 2 priedas) ir konfidencialumo pasižadėjimą (šio Tvarkos aprašo 3 priedas). Nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas turi būti pasirašoma kiekvieno komisijos nario, kiekvieno eksperto (jei tokių yra) ir posėdžio sekretoriaus kiekvienam pirkimui atskirai.
23. Projekto vykdytojas (arba partneris) privalo informuoti įgaliotą instituciją apie sudarytą pirkimų komisiją (narių pavardės ir pareigos, komisijos darbo reglamentas) ir kiekvieną komisijos posėdį, kai pirkimo vertė didesnė kaip 75 000 Lt (be PVM). Apie komisijos posėdžius įgaliota institucija informuojama raštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio pradžios.
24. Komisijos posėdžiuose stebėtojais gali dalyvauti įgaliotos institucijos atstovai. Projekto vykdytojas (arba partneris) dalyvauti komisijos posėdžiuose stebėtojais kviečia įgaliotos institucijos atstovus, kurie nėra komisijos nariai ir neturi balsavimo teisės.
25. Komisijos nariai, posėdžio sekretorius, ekspertai bei įgaliotos institucijos stebėtojai negali teikti jokios informacijos tretiesiems asmenims apie tiekėjų pateiktų pasiūlymų turinį, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šiame Tvarkos apraše nustatytus atvejus.
VI. SKELBIMAS APIE PIRKIMĄ
27. Apie kiekvieną pirkimą, kurio vertė viršija 75 000 Lt (be PVM), projekto vykdytojas (arba partneris) privalo paskelbti nacionaliniame laikraštyje. Skelbime nurodoma:
27.1. projekto vykdytojo (ar kito partnerio) pavadinimas, adresas, telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas, kuriuo galima gauti techninę specifikaciją, ir kitus pirkimo dokumentus (jeigu šis adresas skiriasi nuo projekto vykdytojo (ar kito partnerio) adreso);
27.4. pasiūlymų pateikimo terminas, pateikimo adresas, pasiūlymų kalba ar kalbos, vokų su pasiūlymais atplėšimo data, vieta ir laikas;
27.5. nuoroda, kad pirkimas vykdomas EIF programos remiamam projektui įgyvendinti. Skelbime apie pirkimą privalo būti naudojami viešinimo ženklai pagal Informavimo apie Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai programos Lietuvoje paramą ir suteiktos paramos viešinimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. A1-226 (Žin., 2008, Nr. 78-3087);
28. Projekto vykdytojas (arba partneris) turi saugoti leidinio, kuriame paskelbtas skelbimas, originalą.
29. Projekto vykdytojas (arba partneris) tą patį skelbimą apie pirkimą gali papildomai išspausdinti ir kituose leidiniuose, skelbti internete ir kitaip publikuoti.
VII. PIRKIMO DOKUMENTAI
31. Projekto vykdytojas (arba partneris) pirkimo dokumentuose pateikia visą informaciją apie pirkimo sąlygas ir procedūras. Kai pirkimo vertė didesnė kaip 75 000 Lt (be PVM), pirkimo dokumentuose turi būti pateikta:
31.1. pasiūlymų rengimo reikalavimai. Projekto vykdytojas (arba partneris) pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad pasiūlymas turi būti pateikiamas raštu ir pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens. Pasiūlymas taip pat turi būti pateikiamas užklijuotame ir antspauduotame voke. Pasiūlymo (su priedais) lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antroje pusėje patvirtinti tiekėjo parašu bei antspaudu. Neįsiuvamas ir nenumeruojamas tik pasiūlymo galiojimo užtikrinimą patvirtinančio dokumento originalas (jei jo reikalaujama);
31.2. tiekėjų kvalifikacijos ir ją patvirtinančių dokumentų reikalavimai, tiekėjų kvalifikacijos vertinimo tvarka;
31.3. prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas, prekių kiekis, teiktinų su prekėmis paslaugų pobūdis, prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo terminai, jų techninė specifikacija;
31.4. pasiūlymų vertinimo kriterijai (pasiūlymai gali būti vertinami vadovaujantis mažiausios kainos kriterijumi ir pagal ekonominį jų naudingumą) ir sąlygos;
31.5. projekto vykdytojo (arba partnerio) siūlomos šalims pasirašyti pirkimo sutarties sąlygos, taip pat sutarties projektas, jeigu jis yra parengtas;
31.6. informacija, ar leidžiama pateikti pasiūlymus parduoti tik dalį prekių, darbų ar paslaugų, šios dalies (dalių) apibūdinimas;
31.7. informacija, kaip turi būti apskaičiuota ir išreikšta pasiūlymuose nurodoma pirkimo kaina. Į kainą turi būti įskaityti visi mokesčiai, įskaitant PVM;
31.8. pasiūlymų galiojimo užtikrinimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimai. Projekto vykdytojas (arba partneris) gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas būtų užtikrinamas, ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas (kai pirkimo vertė didesnė kaip 75 000 Lt (be PVM) būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais;
31.9. pasiūlymų pateikimo terminas (nurodant datą ir valandą), vieta ir būdas. Pasiūlymų pateikimo terminai skaičiuojami nuo paskelbimo apie pirkimą spaudoje ar nuo kvietimo pateikti pasiūlymus išsiuntimo tiekėjams dienos;
31.13. projekto vykdytojo (arba partnerio) darbuotojų arba komisijos narių (vieno ar kelių), kurie įgalioti palaikyti tiesioginį ryšį su tiekėjais ir gauti iš jų (ne tarpininkų) pranešimus, susijusius su pirkimų procedūromis, vardai, pavardės, adresai, telefonų ir faksų numeriai;
32. Projekto vykdytojas (arba partneris) pasiūlymams pateikti nustato protingą terminą, atsižvelgdamas į perkamų prekių, paslaugų ar darbų specifiką bei pirkimo vertę.
VIII. BENDRAVIMAS IR KEITIMASIS INFORMACIJA
34. Projekto vykdytojas (arba partneris) ir tiekėjai gali bendrauti tarpusavyje bei keistis informacija raštu.
35. Bendraujant tarpusavyje ir keičiantis informacija, duomenys perduodami taip, kad būtų užtikrinamas vientisumas, išsaugomas pasiūlymų bei visos ūkio subjektų pateiktos informacijos konfidencialumas. Taip pat būtina užtikrinti, kad projekto vykdytojas (arba partneris) su pasiūlymų turiniu galėtų susipažinti tik pasibaigus nustatytam pasiūlymų pateikimo terminui.
IX. TIEKĖJŲ KVALIFIKACIJOS PATIKRINIMAS
36. Projekto vykdytojas (arba partneris) privalo išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, todėl jis turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti minimalius tiekėjų kvalifikacijos (teisės verstis atitinkama veikla, finansinio, ekonominio ir techninio pajėgumo) reikalavimus ir pareikalauti, kad tiekėjai pateiktų pirkimo dokumentuose nurodytą informaciją bei kvalifikaciją patvirtinančius dokumentus. Projekto vykdytojo (arba partnerio) nustatyti minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai negali dirbtinai riboti konkurencijos. Jie turi būti pagrįsti, tikslūs ir aiškūs.
37. Projekto vykdytojas (arba partneris) turi teisę pirkimo dokumentuose nustatyti:
37.1. kad tiekėjas turėtų teisę verstis ta ūkine veikla, kuri reikalinga pirkimo sutarčiai įvykdyti;
38. Jeigu tiekėjas dėl pateisinamų priežasčių negali pateikti projekto vykdytojo (arba partnerio) reikalaujamų dokumentų, jis turi teisę vietoj jų pateikti kitus projekto vykdytojui (arba partneriui) priimtinus dokumentus ar informaciją, kurie patvirtintų, kad tiekėjo kvalifikacija atitinka keliamus reikalavimus.
39. Jeigu tiekėjas pateikė netikslius ar neišsamius duomenis apie savo kvalifikaciją, projekto vykdytojas (arba partneris), nepažeisdamas pirkimų principų, privalo prašyti tiekėją šiuos trūkumus pašalinti.
40. Projekto vykdytojas (arba partneris) turi atmesti tiekėjo pasiūlymą, jeigu jo kvalifikacija neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų ir jei tiekėjas projekto vykdytojo (arba partnerio) prašymu per nustatytą terminą nepatikslino pateiktų netikslių ar neišsamių duomenų apie savo kvalifikaciją.
41. Tiekėjų kvalifikaciniai duomenys vertinami vadovaujantis jiems pateiktuose pirkimo dokumentuose nustatytais kriterijais ir procedūromis. Komisija priima sprendimą dėl kiekvieno pasiūlymą pateikusio tiekėjo kvalifikacinių duomenų ir kiekvienam iš jų raštu praneša apie šio patikrinimo rezultatus. Teisę dalyvauti tolesnėse pirkimo procedūrose turi tik tie tiekėjai, kurių kvalifikaciniai duomenys atitinka projekto vykdytojo (arba partnerio) keliamus minimalius reikalavimus.
X. TECHNINĖ SPECIFIKACIJA
42. Perkamų prekių, paslaugų ar darbų savybės apibūdinamos pirkimo dokumentuose pateikiamoje techninėje specifikacijoje.
XI. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMAS
45. Vokai su pasiūlymais atplėšiami komisijos posėdyje. Posėdis vyksta pirkimo dokumentuose nurodytoje vietoje, prasideda nurodytą dieną, valandą ir minutę. Diena ir valanda turi sutapti su pasiūlymų pateikimo termino pabaiga. Nustatytu laiku turi būti atplėšti visi vokai su pasiūlymais, gauti nepasibaigus jų pateikimo terminui. Vokų atplėšimo procedūroje turi teisę dalyvauti visi pasiūlymus pateikę tiekėjai arba jų atstovai.
46. Atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antroje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai.
XII. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS IR PALYGINIMAS
48. Projekto vykdytojas (arba partneris) gali prašyti, kad tiekėjai paaiškintų savo pasiūlymus, tačiau jis negali prašyti, siūlyti arba leisti pakeisti pasiūlymo esmę – pakeisti kainą arba padaryti kitų pakeitimų, dėl kurių pirkimo dokumentų reikalavimų neatitinkantis pasiūlymas taptų atitinkančiu pirkimo dokumentų reikalavimus.
49. Projekto vykdytojas (arba partneris) pasiūlymą turi atmesti, jeigu:
49.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų;
50. Vertinami tik tie pasiūlymai, kurie atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus ir kuriuos pateikę tiekėjai atitinka nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus.
51. Tiekėjų pasiūlymai vertinami pagal tiekėjams pirkimo pradžioje nurodytus vertinimo kriterijus. Projekto vykdytojas (arba partneris) gali nustatyti tik šiuos tiekėjų pasiūlymų vertinimo kriterijus:
52. Projekto vykdytojas (arba partneris), norėdamas priimti sprendimą dėl laimėjusio pasiūlymo, turi pagal pirkimo dokumentuose nustatytus vertinimo kriterijus ir tvarką įvertinti pateiktus dalyvių pasiūlymus ir nustatyti preliminarią pasiūlymų eilę (išskyrus atvejus, kai pasiūlymą pateikti kviečiamas tik vienas tiekėjas arba pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas). Preliminari pasiūlymų eilė nustatoma ekonominio naudingumo mažėjimo arba kainų didėjimo tvarka. Tais atvejais, kai, vertinant pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, kelių tiekėjų pasiūlymų ekonominis naudingumas yra vienodas, o vertinant pagal mažiausios kainos kriterijų, – kelių tiekėjų kaina yra vienoda, sudarant pasiūlymų eilę, pirmesnis į šią eilę įrašomas tiekėjas, kurio vokas su pasiūlymais užregistruotas anksčiausiai. Laimėjusiu pasiūlymu pripažįstamas tas pasiūlymas, kuris pasiūlymų eilėje yra pirmas.
53. Projekto vykdytojas (arba partneris) turi nedelsdamas pranešti kiekvienam pasiūlymą pateikusiam dalyviui apie preliminarią pasiūlymų eilę, o dalyviui, kurio pasiūlymas neįrašytas į šią eilę, – ir jo pasiūlymo atmetimo priežastis, įskaitant pasiūlymo atmetimą dėl nelygiavertiškumo ar neatitikimo projekto vykdytojo (arba partnerio) nustatytų norimo rezultato apibūdinimo ir funkcinių reikalavimų.
54. Pasiūlymų eilė patvirtinama ir sprendimas dėl laimėjusio pasiūlymo priimamas tik tada, kai išnagrinėjamos pasiūlymus pateikusių dalyvių pretenzijos ir skundai (jeigu tokių buvo gauta), bet ne anksčiau kaip po 5 dienų nuo pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo dalyviams dienos. Ši nuostata netaikoma, jei pasiūlymą pateikia tik vienas tiekėjas. Laimėjusiu pripažįstamas ekonomiškai naudingiausias tiekėjo pasiūlymas arba tas pasiūlymas, kuriame nurodyta mažiausia kaina.
XIII. INFORMACIJA TIEKĖJAMS APIE PIRKIMO PROCEDŪROS REZULTATUS. PRETENZIJŲ NAGRINĖJIMAS
55. Projekto vykdytojas (arba partneris) apie komisijos priimtus sprendimus informuoja tiekėjus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po sprendimo priėmimo.
56. Susipažinti su informacija, susijusia su konkurso pasiūlymų nagrinėjimu, aiškinimu, vertinimu ir palyginimu, gali tiktai komisijos nariai bei jos pakviesti ekspertai ir įgaliotos institucijos atstovai, projekto vykdytojo (arba partnerio) vadovas, jo įgalioti asmenys, kiti asmenys ir institucijos, pagal Lietuvos Respublikos įstatymus turintys teisę susipažinti su šia informacija.
57. Kiekvienas pirkimu suinteresuotas tiekėjas, kuris mano, kad projekto vykdytojas (arba partneris) nesilaikė šio Tvarkos aprašo reikalavimų ir tuo pažeidė ar pažeis jo teisėtus interesus, turi teisę iki pirkimo sutarties sudarymo pareikšti pretenziją projekto vykdytojui (arba partneriui).
58. Pretenzijos pateikiamos projekto vykdytojui (arba partneriui) raštu per 5 dienas nuo dienos, kurią tiekėjas sužinojo arba turėjo sužinoti apie tariamą savo teisėtų interesų pažeidimą.
59. Apie tariamą pažeidimą projekto vykdytojas (arba partneris) privalo informuoti įgaliotą instituciją nedelsdamas po pretenzijos gavimo (jei pretenzija pateikta vykdant pirkimą, kurio vertė didesnė kaip 75 000 Lt be PVM), pateikdamas projekto vykdytojo (arba partnerio) patvirtintą pretenzijos kopiją.
60. Projekto vykdytojas (arba partneris) nagrinėja tik tas tiekėjų pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo.
61. Projekto vykdytojas (arba partneris) privalo išnagrinėti pretenzijas ir priimti motyvuotą sprendimą ne vėliau kaip per 5 dienas nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą – ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešti pretenziją pateikusiam tiekėjui ir apie tai informuoti įgaliotą instituciją (jei pretenzija pateikta vykdant pirkimą, kurio vertė didesnė kaip 75 000 Lt be PVM), pateikdamas išsiųstą atsakymo į pretenziją kopiją.
XIV. PIRKIMO SUTARTIS
63. Pirkimo sutartis, išskyrus pirkimą, kurio vertė neviršija 10 000 Lt (be PVM), turi būti sudaroma raštu.
64. Pirkimo sutarties projektas (kai pirkimo vertė viršija 75 000 Lt be PVM) privalo būti pateiktas įgaliotai institucijai derinti iki sutarties pasirašymo.
65. Projekto vykdytojas (arba partneris) siūlo sudaryti pirkimo sutartį tam tiekėjui, kurio pasiūlymas nustatyta tvarka pripažintas laimėjusiu. Tiekėjas sudaryti sutartį kviečiamas, raštu pranešant, kad jo pasiūlymas pripažintas laimėjusiu.
66. Sudarant pirkimo sutartį, negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo pasiūlymo kaina ir pirkimo dokumentuose bei pasiūlyme nustatytos pirkimo sąlygos.
67. Pirkimo sutartyje turi būti nustatyta:
XV. ATASKAITA
68. Projekto vykdytojas (arba partneris), atlikęs pirkimą, kurio vertė viršija 75 000 Lt (be PVM), privalo pateikti įgaliotai institucijai nustatytos formos pirkimo procedūrų ataskaitą (šio Tvarkos aprašo 4 priedas).
XVI. DOKUMENTŲ SAUGOJIMAS
70. Projekto vykdytojas (arba partneris) visą su pirkimais susijusią informaciją (pirkimo dokumentus, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentus, pirkimo sutartį, pirkimo sutarties įgyvendinimo dokumentus, su pirkimais susijusius apskaitos dokumentus, kt.) turi saugoti įstatymų nustatyta tvarka ir užtikrinti jų prieinamumą įgaliotiems asmenims.
XVII. ATSAKOMYBĖ UŽ TVARKOS NESILAIKYMĄ
72. Įgaliota institucija turi teisę įpareigoti projekto vykdytoją (arba partnerį) sustabdyti ar nutraukti pirkimo procedūras, panaikinti arba pakeisti šio Tvarkos aprašo ir (ar) sutarties reikalavimų neatitinkančius sprendimus ar veiklas.
73. Išlaidos, kurias projekto vykdytojas (arba partneris) patyrė, pažeisdamas šio Tvarkos aprašo reikalavimus, įgaliotos institucijos sprendimu gali būti pripažįstamos netinkamomis projekto išlaidomis ir neteikiamos finansuoti paramos lėšomis (arba nepripažįstamos tinkamu projekto vykdytojo (arba partnerių) įnašu), o jei tokios išlaidos jau buvo apmokėtos ir pažeidimo faktas paaiškėjo vėliau – įgaliota arba atsakinga institucijos turi teisę įpareigoti projekto vykdytoją grąžinti jam arba kitam partneriui išmokėtas lėšas ir jas išieškoti.
XVIII. KITOS NUOSTATOS
74. Visi su pirkimais susiję dokumentai (išskyrus pirkimų planą) laikomi įgaliotos institucijos suderintais, jei per 5 darbo dienas įgaliota institucija nepateikia pastabų dėl pateiktų dokumentų.
75. Projekto vykdytojas (arba partneris) privalo teikti įgaliotai ir atsakingai institucijoms visą jų prašomą informaciją, susijusią su pirkimais, projekto išlaidų tinkamumui nustatyti.
Europos fondo trečiųjų šalių piliečių integracijai
programos projektų vykdytojams, nesantiems
perkančiosiomis organizacijomis pagal Lietuvos
Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, pirkimų tvarkos aprašo
1 priedas
_________________________________________________
(projekto vykdytojo pavadinimas)
PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS
____________________ Nr. _________
(data)
_________________________
(sudarymo vieta)
PARAMOS TEIKIMO SUTARTIES NUMERIS |
|
|
|
|
|
PROJEKTO PIRKIMŲ PLANAS TEIKIAMAS |
|
|
pirmą kartą £ |
projekto pirkimų plano pakeitimas £ |
Nr. |
Prekių, paslaugų ar darbų pavadinimas ir projekto detalaus biudžeto eilutė, kurioje numatyta pirkimo suma |
Pirkimo suma, Lt (su PVM) |
Pirkimo būdas |
Pirkimą vykdysiantis subjektas (projekto vykdytojas ar partneris) |
Pirkimo vykdymo data (nurodyti pirkimo pradžią, t. y. metus ir mėnesį) |
Sutarties data, galiojimo terminas, tiekėjo pavadinimas, jei pirkimas vykdomas pagal sutartį, sudarytą iki paramos gavimo |
1. |
PREKIŲ PIRKIMAS |
|||||
1.1. |
|
|
|
|
|
|
1.2. |
|
|
|
|
|
|
2. |
PASLAUGŲ PIRKIMAS |
|||||
2.1. |
|
|
|
|
|
|
2.2. |
|
|
|
|
|
|
3. |
DARBŲ PIRKIMAS |
|||||
3.1. |
|
|
|
|
|
|
3.2. |
|
|
|
|
|
|
Iš viso |
|
|
Tvirtiname, kad su projekto pirkimų planu susipažinę visi projekto partneriai ir jam neprieštarauja.
_____________________________________
(projekto vykdytojo atstovo pareigų pavadinimas)
_____________________________________ A.V.
(vardas ir pavardė)
_____________________________________
(parašas)
SUDERINTA SU PARAMOS FONDU EUROPOS SOCIALINIO FONDO AGENTŪRA ____________________:
(suderinimo data)
______________________________ ______________ ____________________
(ESFA atstovo pareigų pavadinimas) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________
Europos fondo trečiųjų šalių piliečių
integracijai programos projektų
vykdytojams, nesantiems
perkančiosiomis organizacijomis pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, pirkimų tvarkos aprašo
2 priedas
NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA
_____________________
(data)
________________
(vieta)
___________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,___________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________ ,
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto______________________________________________________
(projekto pavadinimas)
(paramos teikimo sutarties Nr. __________________________________________________ )
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju
___________________________________________________________________________ ,
(kas nereikalinga, išbraukti)
pasižadu:
1. objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis visų tiekėjų lygiateisiškumo principu, atlikti savo pareigas ir būti nešališkas tiekėjams;
2. iškilus interesų konfliktui, nedelsdamas informuoti apie tai pirkimo komisijos narius ir nutraukti darbą vertinimo procese.
_______________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________
Europos fondo trečiųjų šalių piliečių
integracijai programos projektų
vykdytojams, nesantiems
perkančiosiomis organizacijomis pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, pirkimų tvarkos aprašo
3 priedas
KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
_____________________
(data)
________________
(vieta)
___________________________________________________________________________
(pirkimo pavadinimas)
Aš,___________________________________________________________________ ,
(vardas ir pavardė)
___________________________________________________________________________
(institucijos ir padalinio pavadinimas, pareigų pavadinimas)
būdamas remiamo projekto______________________________________________________
(projekto pavadinimas)
(paramos sutarties Nr. _________________________________________________________ )
pirkimo komisijos nariu, posėdžio sekretoriumi, ekspertu, stebėtoju
___________________________________________________________________________ ,
(kas nereikalinga, išbraukti)
pasižadu:
1. Saugoti ir tik įstatymų bei kitų teisės aktų nustatytais tikslais ir tvarka naudoti konfidencialią informaciją, kuri man taps žinoma atliekant pirkimą.
2. Man pateiktus dokumentus, kuriuose yra konfidenciali informacija, saugoti tokiu būdu, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ir pasinaudoti, išskyrus teisės aktų nustatytus atvejus.
Man išaiškinta, kad konfidencialią informaciją sudaro kiekvieno pasiūlymo turinys, tiekėjų kvalifikaciniai duomenys, pasiūlymų vertinimo išvados bei kita informacija, susijusi su atliktomis pirkimo procedūromis, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams, daro nuostolių teisėtiems šalių komerciniams interesams arba trukdo užtikrinti sąžiningą konkurenciją.
Esu įspėtas (-a), kad, pažeidęs šį pasižadėjimą, turėsiu atsakyti už savo veiklą pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
_______________ ______________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
_________________
Europos fondo trečiųjų šalių piliečių
integracijai programos projektų
vykdytojams, nesantiems
perkančiosiomis organizacijomis pagal
Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų
įstatymą, pirkimų tvarkos aprašo
4 priedas
__________________________________
pavadinimas
__________________________________
(perkančiosios organizacijos duomenys)
VIEŠOJO PIRKIMO PROCEDŪRŲ
ATASKAITA
II. PIRKIMĄ ĮVYKDŽIUSI ORGANIZACIJA
III. PIRKIMO OBJEKTAS
1. Pirkimo objekto pavadinimas f |
|
|
|
|
|
2. Biudžeto eilutės (-čių), pagal kurią (-ias) įvykdytas pirkimas, Nr. ir pavadinimas |
|
V. VOKŲ SU PASIŪLYMAIS ATPLĖŠIMO PROCEDŪRA
1. Jeigu organizacija pasiūlymus vertina pagal jų ekonominį naudingumą
1.1. Vokų su techniniais pasiūlymo duomenimis atplėšimo data ir laikas |
|
|
|
|
|
|
|
1.2. Vokų su kainomis atplėšimo data ir laikas |
|
|
|
VI. PIRKIMO PRADŽIA
VIII. TEIKĖJŲ KVALIFIKACIJOS VERTINIMAS
IX. PASIŪLYMŲ VERTINIMAS
1. Pasiūlymų vertinimo kriterijai
Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo |
£ |
|
Mažiausios kainos |
£ |
|
Skirtingoms pirkimo objekto dalims taikomi skirtingi vertinimo kriterijai |
£ |
(detalizuoti toliau esančioje lentelėje) |
Vertinimo kriterijus |
Pirkimo objekto dalies (-ių) numeris (-iai) |
Ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo |
|
Mažiausios kainos |
|
2. Atmesti pasiūlymai
Pirkimo objekto dalies (-ių) numeris (-iai) |
Dalyvio pavadinimas |
Atmetimo priežastys |
Pasiūlymo kaina |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Pasiūlymų eilė
3.1. Pranešimas apie preliminarią pasiūlymų eilę
Pirkimo objekto dalies (-ių) numeris (-iai) |
Pranešimo apie preliminarią pasiūlymų eilę išsiuntimo data |
|
|
|
|
X. PIRKIMO PROCEDŪRŲ PABAIGA
1.1. Procedūrų pabaiga
Procedūros pabaiga |
Pirkimo objekto dalies (-ių) numeris (-iai) |
Data |
Nustačius laimėtoją |
|
|
Atmetus visus pasiūlymus |
|
|
Nutraukus pirkimo procedūras |
|
|
Per nustatytą terminą tiekėjams nepateikus nė vienos paraiškos ar pasiūlymo |
|
|
Pasibaigus pasiūlymų galiojimo laikui ir nesudarius pirkimo sutarties dėl priežasčių, kurios priklausė nuo tiekėjų |
|
|
Visiems tiekėjams atsiėmus pasiūlymus ar atsisakius sudaryti pirkimo sutartį |
|
|
XI. PIRKIMO SUTARTYS (ši dalis pildoma dėl kiekvienos pirkimo sutarties)
XII. KITA INFORMACIJA