LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL VAIKŲ GLOBOS ĮSTAIGŲ TINKLO OPTIMIZAVIMO PLANO PATVIRTINIMO
2007 m. spalio 11 d. Nr. A1-282
Vilnius
Vadovaudamasi Kai kurių centrinio valdymo institucijų vykdomų funkcijų decentralizavimo ir dekoncentravimo koncepcijos įgyvendinimo antrojo etapo priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 814 (Žin., 2006, Nr. 92-3630), 3.2 punktu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2007 m. sapalo 11 d. įsakymu Nr. A1-282
VAIKŲ GLOBOS ĮSTAIGŲ TINKLO OPTIMIZAVIMO PLANAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vaikų globos įstaigų tinklo optimizavimo planas (toliau vadinama – planas) nustato vaikų globos įstaigų tinklo plėtojimo ir pertvarkymo gaires, siekiant užtikrinti geresnį socialinės rizikos vaiko ar globojamo (rūpinamo) vaiko poreikių tenkinimą, jiems teikiamų paslaugų kokybę, prieinamumą.
2. Plano tikslas – atsižvelgiant į vaiko interesus ir jo šeimos poreikius, optimizuoti vaikų globos įstaigų tinklą tobulinant socialinių globos įstaigų veiklos organizavimą ir plėtojant socialinių paslaugų infrastruktūrą savivaldybėse, teikiant prioritetą socialinių paslaugų prieinamumui vaikui ir šeimai bendruomenėje.
II. VAIKŲ GLOBOS ĮSTAIGŲ TINKLO OPTIMIZAVIMAS
4. Vaikų globos įstaigų tinklo optimizavimo etapai:
4.1. I etapas 2008–2010 metai – valstybinių vaikų globos įstaigų steigėjo funkcijų perdavimas savivaldybėms;
5. Siekti, kad nuo 2010 metų:
6. Siekti, kad nuo 2015 metų vaikų globos įstaigų šeimynose vaikų skaičius būtų ne didesnis negu 8 vaikai.
III. VAIKŲ GLOBOS NAMŲ VEIKLOS ORGANIZAVIMO OPTIMIZAVIMAS
8. Nuo 2010 metų vaikų globos įstaigose bus taikomos šios veiklos organizavimo optimizavimo priemonės:
8.1. vaikų globos įstaigos veikla organizuojama šeimai artimos aplinkos modelio – šeimynų (iki 12 vaikų šeimynoje, vaikų skaičius šeimynoje išimtiniais atvejais gali būti didesnis, jei gyvena broliai ir seserys) principu. Šeimynos formuojamos įvertinant kiekvieno vaiko interesus ir jo individualius poreikius, giminystės ryšius ir amžių;
8.2. vaikų globos įstaigos šeimynos nariai yra vaikai ir joje dirbantys socialiniai pedagogai arba socialiniai darbuotojai (arba iki 2010 m auklėtojai), socialinių pedagogų padėjėjai arba socialinių darbuotojų padėjėjai (arba iki 2010 m auklėtojų padėjėjai);
8.3. vaikų globos įstaigos šeimynoje dirba 3–4 socialiniai pedagogai arba socialiniai darbuotojai (arba iki 2010 m. auklėtojai) ir socialinių pedagogų arba socialinių darbuotojų padėjėjai (arba iki 2010 m. auklėtojų padėjėjai). Jeigu šeimynoje yra ikimokyklinio amžiaus vaikų ar vaikų su negalia ar specialiaisiais poreikiais, šeimynoje dirba 5 socialiniai pedagogai arba socialiniai darbuotojai (arba iki 2010 m. auklėtojai) ir socialinių pedagogų arba socialinių darbuotojų padėjėjai (arba iki 2010 m. auklėtojų padėjėjai);
8.4. vienas vaikų globos įstaigos šeimynos socialinis pedagogas arba socialinis darbuotojas (arba iki 2010 m. auklėtojas) rūpinasi šeimynoje gyvenančiais 3–4 vaikais ir dirba socialinį darbą su jų šeimomis;
8.5. vaikų globos įstaigoje dirbančių pedagogų darbo laikas per savaitę nustatomas vadovaujantis Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. ĮSAK-2408 (Žin., 2006, Nr. 140-5378);
8.6. vaikų globos įstaigos šeimynos socialinių pedagogų arba socialinių darbuotojų (arba iki 2010 m. auklėtojų) darbo laikas per savaitę skirstomas taip: 70 procentų darbo laiko skiriama tiesioginiam darbui su vaikais šeimynoje (taip pat ir nakties metu) ir 30 procentų – individualaus darbo su priskirtais vaikais ir jų šeimomis;
8.7. vaikų globos įstaigos šeimynoje buities darbus (maisto gaminimo, vaikų maitinimo, skalbimo, maisto produktų ir vaikų aprangos įsigijimo, tvarkymosi ir kt.) atlieka šeimynos socialiniai pedagogai arba socialiniai darbuotojai (arba iki 2010 m. auklėtojai), arba socialinių pedagogų arba socialinių darbuotojų padėjėjai (arba iki 2010 m auklėtojų padėjėjai) kartu su vaikais, atsižvelgdami į kiekvieno vaiko amžių, sveikatą ir galimybes atlikti tam tikrus buities darbus;