Lietuvos Respublikos Vyriausybė

NUTARIMAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO 13 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO NR. XIP-4027

 

2012 m. birželio 13 d. Nr. 683

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto (Žin., 1994, Nr. 15-249; 1999, Nr. 5-97; 2000, Nr. 86-2617; 2004, Nr. 165-6025) 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2012 m. gegužės 9 d. sprendimo Nr. SV-S-1578 15 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a:

1. Nepritarti Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 ir 19 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIP-4027 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1.1. Įstatymo projekto tikslas, nurodytas Įstatymo projekto aiškinamajame rašte, – „įgyvendinti aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnų teises ir pareigas“, neatitinka Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo (Žin., 2000, Nr. 92-2883; 2007, Nr. 128-5213) (toliau – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas) paskirties ir taikymo srities.

1.2. Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje siūlomas teisinis reglamentavimas – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 straipsnio 7 dalyje nustatyti, kad transporto priemonių vairuotojai privalo vykdyti ir Aplinkos apsaugos valstybės kontrolės įstatyme nustatytus teisėtus tikrinančių pareigūnų nurodymus, yra perteklinis, nes šiuo metu galiojančioje Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 straipsnio 7 dalies redakcijoje reglamentuota, kad „transporto priemonių vairuotojai privalo vykdyti šiame įstatyme, Policijos veiklos įstatyme, kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus teisėtus tikrinančių pareigūnų ir reguliuotojų nurodymus“.

1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuomone, plėsti subjektų, kuriems būtų suteikta teisė naudoti mėlynus ir (ar) raudonus (arba tik mėlynus) žybčiojančius švyturėlius ir (ar) specialiuosius garso signalus viešajame eisme automobilių keliais, sąrašą netikslinga ir nepriimtina saugaus eismo požiūriu. Didinant tokių subjektų skaičių, didėja ir tikimybė, kad keliuose gali įvykti daugiau eismo įvykių, kurių pasekmės sunkios.

2. Pritarti Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2012 m. sausio 24 d. išvados Nr. XIP-4027 1–6 punktuose išdėstytoms pastaboms.

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                              ANDRIUS KUBILIUS

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                ELIGIJUS MASIULIS

 

_________________