LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTERIJA
Į S A K Y M A S
DĖL TECHNINIŲ APŽIŪRŲ CENTRŲ EKSPERTŲ IR KONTROLIERIŲ DARBO KONTROLĖS GERINIMO
1996 m. liepos 29 d. Nr. 256
Vilnius
Siekdamas gerinti valstybinių techninių apžiūrų atlikimo kokybę, techninių apžiūrų centrų ekspertų ir kontrolierių darbo kontrolę bei vykdydamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. liepos 1 d. nutarimą Nr. 786,
1. Iš dalies pakeičiant 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1993, Nr. 52-1030) pirmąjį priedą „Techninių apžiūrų centrų steigimo ir darbo organizavimo tvarka“:
1.1. 3.3 papunktį papildyti nauja pastraipa: „Inspekcijos pareigūnas, atlikęs kontrolinę-techninę apžiūrą, gali panaikinti eksperto ar kontrolieriaus priimtą sprendimą“ ir visą papunktį išdėstyti taip:
„3.3. Kelių transporto priemonių valstybinės techninės apžiūros bei ekspertizės metu niekas neturi teisės daryti poveikio eksperto ar kontrolieriaus priimtiems sprendimams. Eksperto ar kontrolieriaus priimtą sprendimą panaikinti gali Inspekcijos viršininkas, remdamasis ekspertų komisijos išvada, o pastarojo – teismas.
Inspekcijos pareigūnas, atlikęs kontrolinę-techninę apžiūrą, gali panaikinti eksperto ar kontrolieriaus priimtą sprendimą“;
1.2. 3.4 papunktį rašyti taip:
1.3. 4.1 papunktyje išbraukti žodį „techninę“ ir po žodžio „veiklą“ įrašyti žodžius: „tiesiogiai susijusią su valstybinių techninių apžiūrų ir ekspertizių atlikimu,“ ir visą papunktį išdėstyti taip:
1.4. 4.2 papunktyje vietoj žodžio „pristabdymo“ rašyti žodį „sustabdymo“, o po žodžių „arba panaikinimo“ papildyti žodžiais: „ir sudaryti sąlygas Inspekcijos pareigūnams, atliekantiems kontrolinę-techninę apžiūrą, be eilės ir nemokamai naudotis visais reikiamais centro prietaisais ir įranga“ ir visą papunktį rašyti taip:
„4.2. Centro vadovybė privalo teikti teikimus Inspekcijai dėl ekspertų ir kontrolierių pažymėjimų galiojimo sustabdymo arba panaikinimo ir sudaryti sąlygas Inspekcijos pareigūnams, atliekantiems kontrolinę-techninę apžiūrą, be eilės ir nemokamai naudotis visais reikiamais centro prietaisais ir įranga“.
2. Iš dalies pakeičiant 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymo Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1993, Nr. 52-1030) trečiąjį priedą „Reikalavimai kelių transporto priemonių techninių apžiūrų centrų ekspertams ir kontrolieriams“:
2.1. 6 punkte vietoj žodžio „pristabdymas“ rašyti žodį „sustabdymas“ ir visą punktą išdėstyti taip:
2.2. 6.1 punkte vietoj žodžio „pristabdymas“ rašyti žodį „sustabdymas“; 6.1.4 papunktyje vietoj žodžio „nekvalifikuotai“ rašyti žodį „nekokybiškai“ ir šį papunktį papildyti tokiu sakiniu: „Eksperto, kontrolieriaus darbo trūkumus ir pažeidimus Inspekcijos pareigūnas vertina neigiamai pagal Susisiekimo ministerijos patvirtintą Techninių apžiūrų centro eksperto ar kontrolieriaus darbo trūkumų ir pažeidimų vertinimo kriterijų lentelę“. Visą punktą išdėstyti taip:
„6.1. Eksperto ir kontrolieriaus pažymėjimo galiojimas sustabdomas, kai:
6.1.4. jei nekokybiškai atlieka savo darbą, kol nebus patikrintos jo profesinės žinios. Eksperto, kontrolieriaus darbo trūkumus ir pažeidimus Inspekcijos pareigūnas vertina neigiamai pagal Susisiekimo ministerijos patvirtintą Techninių apžiūrų centro eksperto ar kontrolieriaus darbo trūkumų ir pažeidimų vertinimo kriterijų lentelę“;
3. Papildyti 1993 m. rugsėjo 30 d. įsakymą Nr. 389 „Dėl kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų organizavimo, norminių dokumentų tvirtinimo“ (Žin., 1993, Nr. 52-1030) ketvirtu punktu jį išdėstant taip:
4. Iš dalies pakeičiant „Kelių transporto priemonių valstybinių techninių apžiūrų taisykles“, patvirtintas 1993 m. lapkričio 26 d. Susisiekimo ministerijos įsakymu Nr. 445 (Žin., 1993, Nr. 66-1261; 1996, Nr. 34-848):
4.2. 1.7 punktą rašyti taip:
4.3. 2.1 punktą po žodžių „Apžiūros“ papildyti tokiais žodžiais: „ir visų dokumentų įforminimas atliekamas“, žodį „atliekamos“ išbraukti ir visą punktą išdėstyti taip:
4.4. 2.2 punkto antrąjį sakinį po žodžių „Susisiekimo ministerijos“ papildyti tokiais žodžiais: „Šios Inspekcijos pareigūnai, turintys reguliuotojo skiriamuosius ženklus, techninių apžiūrų centro, stoties (ar įmonės, kurioje įsteigtas centras ar stotis) teritorijoje, turi teisę sustabdyti transporto priemonę ir ją nukreipti kontrolinei-techninei apžiūrai“ ir visą punktą išdėstyti taip:
„2.2. Centrai steigiami Susisiekimo ministerijos nustatytose zonose. Jų veiklą kontroliuoja Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos. Šios Inspekcijos pareigūnai, turintys reguliuotojo skiriamuosius ženklus, techninių apžiūrų centro, stoties (ar įmonės, kurioje įsteigtas centras ar stotis) teritorijoje, turi teisę sustabdyti transporto priemonę ir ją nukreipti kontrolinei-techninei apžiūrai“;
4.5. Papildyti 5 punktą šiuo 5.3 papunkčiu jį išdėstant taip:
4.6. 6.4 papunktį po žodžių „Jeigu apžiūros“ papildyti tokiais žodžiais ar kontrolinės-techninės apžiūros“ ir visą papunktį rašyti taip:
„6.4. Jeigu apžiūros ar kontrolinės-techninės apžiūros metu nustatomi gedimai, tiesiogiai turintys įtakos kelių eismo saugumui, ir ekspertas ar kontrolierius priima sprendimą neleisti toliau naudotis transporto priemone, tada techninės apžiūros talonas savininkui negrąžinamas, o nuo valstybinių numerio ženklų nuimami ženklai-lipdukai“;
4.7. Perkelti 6.5 papunktį į antrojo punkto 2.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
4.8. 6 punktą papildyti nauju 6.5 papunkčiu jį išdėstant taip:
„6.5. Jei Inspekcijos pareigūnas, atlikęs kontrolinę-techninę apžiūrą, nustato, kad transporto priemonė techniškai netvarkinga, ekspertas ar kontrolierius pildo naują rezultatų kortelę, kurioje papildomai nurodomi kontrolinės-techninės apžiūros metu rasti trūkumai. Transporto priemonės savininkui, pasirašius rezultatų kortelėje, išduodamas rezultatų kortelės dublikatas, kuris suteikia teisę transporto priemonę pateikti pakartotinei apžiūrai. Pakartotinė apžiūra atliekama bendra tvarka“;
4.9. Septinto punkto pavadinimą išdėstyti taip: „Transporto priemonių savininkų teisės ir pareigos“ ir šį punktą papildyti tokia pastraipa: „Transporto priemonės vairuotojas, Inspekcijos pareigūnui stabdant, privalo sustoti, duoti jam patikrinti transporto priemonės apžiūrą patvirtinančius dokumentus ir leisti atlikti transporto priemonės kontrolinę-techninę apžiūrą“. Visą punktą išdėstyti taip:
„Transporto priemonių savininkų teisės ir pareigos
7.1. Transporto priemonės savininkas turi teisę dalyvauti atliekant transporto priemonės apžiūrą ir gauti informaciją apie jos techninę būklę.
5. Įpareigoti Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos organizuoti šių pakeitimų išaiškinimą transporto priemonių savininkams.
6. Rekomenduoti techninių apžiūrų centrų vadovams vadovaujantis šiuo įsakymu papildyti techninių apžiūrų centrų darbo vidaus tvarkos taisykles.
7. Pripažinti netekusiu galios 1996 m. liepos 1 d. Susisiekimo ministro įsakymą Nr. 220, kuris nebuvo skelbtas „Valstybės žiniose“.
4 priedas
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos
Susisiekimo ministerijos
1996 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 256
TECHNINIŲ APŽIŪRŲ CENTRO EKSPERTO AR KONTROLIERIAUS PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO SUSTABDYMO TVARKA
Bendroji dalis
1. Techninės apžiūros centro (toliau – TAC) veiklą kontroliuojantys Valstybinės kelių transporto inspekcijos (toliau – Inspekcija) pareigūnai tikrinimo arba kontrolinės-techninės apžiūros metu nustatę TAC kontrolierių ar ekspertų darbo trūkumus ar pažeidimus, juos vertina neigiamai pagal Techninės apžiūros centro eksperto ar kontrolieriaus darbo trūkumų ir pažeidimų vertinimo kriterijų lentelę.
2. Skirdami už trūkumus ar pažeidimus neigiamą vertinimą TAC veiklą kontroliuojantys pareigūnai surašo aktą, kurio kopiją per tris darbo dienas išsiunčia TAC direktoriui. Akte nurodoma jo surašymo data ir vieta, aktą surašiusio asmens pareigybė, vardas, pavardė, patikrinimo vieta, objektai, laikas ir esmė, rasti trūkumai ar pažeidimai, normatyvinių aktų reikalavimų pažeidimai, tikrinamojo eksperto ar kontrolieriaus vardas, pavardė, žinios apie asmenybę, pareigos, pažymėjimo numeris, išdavimo data, tikrinamojo eksperto ar kontrolieriaus pasiaiškinimas, liudytojų vardai, pavardės, gyvenamoji vieta, kitos žinios, būtinos trūkumams ar pažeidimams įrodyti. Aktą pasirašo jį surašęs pareigūnas ir tikrinamasis ekspertas ar kontrolierius; jeigu yra liudytojų – pasirašo ir jie.
3. Neigiamo vertinimo apskaita kiekvienam kontrolieriui ar ekspertui tvarkoma TAC kontroliuojančiame Valstybinės kelių transporto inspekcijos struktūriniame padalinyje. Aktai saugomi atitinkamame Inspekcijos padalinyje 3 metus.
4. Teikimą dėl eksperto ar kontrolieriaus pažymėjimo galiojimo sustabdymo kartu su dokumentine medžiaga Inspekcijos viršininkui teikia Inspekcijos struktūrinio padalinio viršininkas.
5. Teikimas rašomas, jeigu TAC kontrolierius ar ekspertas per 12 mėnesių gauna 8 neigiamus vertinimus.
6. Per metus gavus 8 neigiamus vertinimus, Inspekcijos viršininko įsakymu eksperto ar kontrolieriaus pažymėjimo galiojimas sustabdomas ir jis nukreipiamas į atestacinę komisiją (toliau – komisija). Komisijos posėdis turi įvykti ne vėliau kaip po 14 kalendorinių dienų nuo pažymėjimo galiojimo sustabdymo dienos.
Atestavimo tvarka
7. TAC direktorius ir atestuojamasis apie posėdžio datą informuojami ne vėliau kaip prieš 7 kalendorines dienas iki komisijos posėdžio pradžios.
8. TAC direktorius iki komisijos posėdžio pradžios privalo komisijai raštu pateikti atsiliepimus apie atestuojamąjį (charakteristika, darbo veiklos rezultatai, gebėjimas taikyti teorines žinias praktikoje, profesinis pasirengimas, darbo drausmės laikymasis, bendra elgesio kultūra).
10. Komisija gali atestuoti atestuojamąjį ir jam nedalyvaujant, tačiau TAC direktoriaus dalyvavimas būtinas.
11. Posėdyje komisija išklauso informaciją apie atestuojamojo darbą, susipažįsta su pateikta charakteristika, kita apie atestuojamąjį pateikta medžiaga. Tai išnagrinėjusi komisija sprendžia, ar:
12. Komisija sprendimus priima paprasta balsų dauguma. Komisijos posėdį protokoluoja sekretorius. Jis nėra komisijos narys. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius.
13. Komisijos pirmininkas tą pačią dieną su priimtu sprendimu supažindina atestuojamąjį ir TAC direktorių pasirašytinai. Atestuojamajam neatvykus į posėdį, komisija raštu informuoja atestuojamąjį apie priimtą sprendimą.
14. Remdamasis komisijos išvada, Inspekcijos viršininkas per 20 kalendorinių dienų po komisijos išvadų pateikimo priima sprendimą dėl kontrolieriaus ar eksperto pažymėjimo galiojimo panaikinimo ar atnaujinimo. Inspekcijos viršininkas turi teisę:
Atestacijos komisijos ir Inspekcijos viršininko priimtų sprendimų
apskundimo tvarka
15. Kontrolierius ar ekspertas, nepatenkintas komisijos sprendimu, turi teisę per 10 kalendorinių dienų po susipažinimo su komisijos sprendimu apskųsti jį Inspekcijos viršininkui, kuris skundą privalo išnagrinėti per 5 darbo dienas ir raštu pateikti atsakymą.
16. Nustačius, kad atestuojamojo teisės buvo pažeistos, Inspekcijos viršininko nurodymu rengiamas kitas komisijos posėdis prieš tai pašalinus priežastis, trukdančias objektyviai atestuoti kontrolierių.
17. Raštiškas pranešimas apie Inspekcijos viršininko priimtą sprendimą per 3 darbo dienas išsiunčiamas TAC direktoriui ir atestuojamajam.
TECHNINIŲ APŽIŪRŲ CENTRO EKSPERTO AR KONTROLIERIAUS DARBO
TRŪKUMŲ IR PAŽEIDIMŲ VERTINIMO KRITERIJŲ LENTELĖ
PATVIRTINTA
Susisiekimo ministerijos
1996 m. liepos mėn. 29 d. įsakymu Nr. 256
Trūkumai ir pažeidimai |
Balai |
1. Techninės apžiūros (TA) rezultatų kortelės pildymas |
|
1.1. Neįrašytas arba neteisingai įrašytas TA atlikimo laikas |
1 |
1.2. Nėra kontrolieriaus spaudo arba parašo |
3 |
1.3. Nevisiškai ar neteisingai užpildyta skiltis „transporto priemonės duomenys“ |
1 |
1.4. Neteisingai, netiksliai, netvarkingai, nevisiškai užpildyta kortelės skiltis „išvados ir pastabos“ |
0.5–1 |
2. TA atlikimas |
|
2.1. TA atliekama nenaudojant nors vieno reikalingo prietaiso ar įrengimo* |
8 |
2.2. Nepažymėtas esantis trūkumas, kurio vertinimo kriterijai „draudžiama eksploatuoti“ ir „didelis trūkumas“ |
8 |
2.3. Nepažymėtas esantis trūkumas, kurio vertinimo kriterijus „didelis trūkumas“ |
6 |
2.4. Nepažymėtas esantis didelis trūkumas, kurio vertinimo kriterijai „didelis trūkumas“ ir „nedidelis trūkumas“ |
3 |
2.5. Nepažymėtas esantis nedidelis trūkumas, kurio vertinimo kriterijai „nedidelis trūkumas“ ir „didelis trūkumas“ |
1 |
2.6. Nepažymėtas nedidelis trūkumas, kurio vertinimo kriterijus „nedidelis trūkumas“ |
0,5 arba įspėjimas |
2.7. Pažymėtas nesantis trūkumas įvertintas kriterijais „draudžiama eksploatuoti“ ir „didelis trūkumas“ |
6 |
2.8. Pažymėtas nesantis trūkumas, įvertintas kriterijum „didelis trūkumas“ |
4 |
2.9. Pažymėtas nesantis trūkumas, įvertintas kriterijum „nedidelis trūkumas“ |
0,5 arba įspėjimas |
2.10. Fiktyvus TA atlikimas arba fiktyvus dokumentų įforminimas |
8 |
2.11. Ženklų-lipdukų perdavimas vairuotojui |
3 |
3. TA talono pildymas |
|
3.1. Neteisingai nurodytas periodiškumas |
3 |
3.2. Nevisiškai užpildyta TA talono pirmoji pusė |
2 |
3.3. Nevisiškai užpildyta TA talono antroji pusė |
2 |
3.4. Išduotas ne tos spalvos TA talonas |
4 |
4. TA atlikimo organizavimas |
|
4.1. Leidžiama kontrolės procese dalyvauti pašaliniams asmenims |
2 |
4.2. TA atlikimo metu teikiamos remonto paslaugos |
4 |
Pastaba 2.1. – įrengimai ir prietaisai išvardinti 1993 09 30 susisiekimo ministerijos įsakymo Nr. 389 2 priedo 5 punkte.