LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRO
Į S A K Y M A S
DĖL BIUDŽETO PAJAMŲ PLANŲ ŠALIŠKUMO VERTINIMO IR IŠVADŲ DĖL ŠALIŠKUMO RENGIMO FINANSŲ MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2012 m. gruodžio 28 d. Nr. 1K-457
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo (Žin., 1990, Nr. 24-596; 2004, Nr. 4-47; 2012, Nr. 126-6323) 37 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1460 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 1, 2, 3, 8, 10, 14, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 30, 31, 32, 33, 35, 37 straipsnių, penktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo, įstatymo papildymo šeštuoju skirsniu ir priedu bei 16 straipsnio pripažinimo netekusiu galios Įstatymo 23 straipsnio 4 dalį“ (Žin., 2012, Nr. 142-7331):
1. T v i r t i n u pridedamą Biudžeto pajamų planų šališkumo vertinimo ir išvadų dėl šališkumo rengimo Finansų ministerijoje tvarkos aprašą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos finansų ministro
2012 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 1K-457
BIUDŽETO PAJAMŲ PLANŲ ŠALIŠKUMO VERTINIMO IR IŠVADŲ DĖL ŠALIŠKUMO RENGIMO FINANSŲ MINISTERIJOJE TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Biudžeto pajamų planų šališkumo vertinimo ir išvadų dėl šališkumo rengimo Finansų ministerijoje tvarkos apraše (toliau – aprašas) reglamentuojama:
1.1. Finansų ministerijos parengtų biudžeto pajamų planų atitinkamiems biudžetiniams metams (toliau – planai) šališkumo vertinimo tvarka;
II. PLANŲ ŠALIŠKUMO VERTINIMAS
2. Planų šališkumo vertinimą atlieka Finansų ministerijos Fiskalinės politikos departamentas (toliau – Fiskalinės politikos departamentas).
3. Planų šališkumo vertinimo objektas yra rodikliai, nustatyti Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme.
4. Planų šališkumui vertinti naudojami pagrindinių mokesčių, turinčių didžiausią įtaką biudžeto pajamoms, metiniai rodikliai. Vertinami mokesčių pajamų, nurodytų 1 lentelėje, planai:
1 lentelė
Eil. Nr. |
Vertinamo rodiklio pavadinimas |
Mato vienetas |
1. |
Gyventojų pajamų mokesčio pajamos |
mln. Lt |
2. |
Pelno mokesčio pajamos |
mln. Lt |
3. |
Pridėtinės vertės mokesčio pajamos |
mln. Lt |
4. |
Akcizų mokesčio pajamos |
mln. Lt |
5. Planų šališkumo vertinimo objektyvus kriterijus yra nagrinėjamų metų atitinkamų mokesčių pajamų, pateiktų 1 lentelėje, planų ir nagrinėjamų metų atitinkamų mokesčių pajamų techninių planų (toliau – techninis planas) paklaidos ir jų skirtumai.
6. Techninis planas apskaičiuojamas pagal šią formulę:
, kur
n – vienas iš keturių pagrindinių mokesčių;
x^techn – techninis planas;
x^fakt – faktinė atitinkamo mokesčio pajamų reikšmė;
bazė(n|t–1) – atitinkamo mokesčio pajamoms prognozuoti naudojamo atitinkamo makroekonominio rodiklio t-1 metų (metų prieš nagrinėjamus metus) projekcija, kuri buvo žinoma tuo metu, kai buvo apskaičiuotas atitinkamo mokesčio pajamų planas;
bazė(n|t) – atitinkamo mokesčio pajamoms prognozuoti naudojamo atitinkamo makroekonominio rodiklio projekcija t metams (nagrinėjamiems metams), kuri buvo žinoma tuo metu, kai buvo apskaičiuotas atitinkamo mokesčio pajamų planas.
7. Techninis planas skirtas tik planų šališkumui vertinti. Techninius planus kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos apskaičiuoja Fiskalinės politikos departamentas.
8. Planų šališkumo vertinimo duomenų šaltiniai pateikti 2 lentelėje:
2 lentelė
Eil. Nr. |
Duomenys |
Šaltinis |
1. |
Mokesčių pajamų planai |
Lietuvos Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas |
2. |
Techniniai planai |
Finansų ministerija |
3. |
Faktinė atitinkamų mokesčių pajamų reikšmė |
Finansų ministerija |
4. |
Atitinkamų mokesčių pajamoms prognozuoti naudojamos makroekonominių rodiklių reikšmės: pridėtinės vertės mokesčio – galutinio vartojimo išlaidos; pelno mokesčio – bendrasis vidaus produktas; gyventojų pajamų mokesčio – darbo užmokesčio fondas (= vidutinis metinis sąlyginis darbuotojų skaičius x vidutinis metinis bruto darbo užmokestis); akcizų – namų ūkių individualaus vartojimo išlaidos. |
Lietuvos statistikos departamentas, Finansų ministerija |
9. Kiekvienais metais iki gegužės 15 dienos Fiskalinės politikos departamentas apskaičiuoja kiekvieno iš aprašo 1 lentelėje išvardytų mokesčių pajamų planų paklaidą. Paklaida skaičiuojama pagal šią formulę:
s^Finmin=|x(t)^Finmin – x(t)^fakt|, ir
, kur
sFinmin ir stechn – atitinkamai mokesčių pajamų planų ir techninių planų tikslumo matavimo rodiklis, paklaida;
t – nagrinėjami metai;
xFinmin ir xtechn – paskutinis nustatytas (jei per metus planai buvo tikslinami) atitinkamo mokesčio pajamų planas ir atitinkamo mokesčio techninis planas;
xfakt – faktinė atitinkamų mokesčių pajamų reikšmė;
|...| – skaičiaus modulio ženklas.
III. IŠVADŲ DĖL ŠALIŠKUMO PATEIKIMAS FINANSŲ MINISTRUI IR VIEŠINIMAS
11. Fiskalinės politikos departamentas iki kiekvienų kalendorinių metų gegužės 30 dienos finansų viceministrui, kuriam pagal veiklos sritį priskirtas Fiskalinės politikos departamentas, raštu parengia išvadą dėl planų šališkumo, kurioje:
12. Pagal aprašo 11 punktą parengtą išvadą pasirašo finansų viceministras, kuriam pagal veiklos sritį priskirtas Fiskalinės politikos departamentas, ir iki kiekvienų kalendorinių metų birželio 14 dienos teikia ją finansų ministrui.
Biudžeto pajamų planų šališkumo vertinimo ir išvadų dėl šališkumo rengimo Finansų ministerijoje tvarkos aprašo
priedas
BIUDŽETO PAJAMŲ PLANŲ ŠALIŠKUMO VERTINIMO FINANSŲ MINISTERIJOJE LENTELĖ*
Eil. Nr. |
Vertinamo rodiklio pavadinimas |
Paklaida |
|
Finansų ministerijos parengti biudžeto pajamų planai atitinkamiems biudžetiniams metams |
Techninis planas |
||
1. |
Pridėtinės vertės mokesčio pajamos |
sPVMFinmin= |
sPVMtechn= |
2. |
Pelno mokesčio pajamos |
sPMFinmin= |
sPMtechn= |
3. |
Akcizų pajamos |
sAkcFinmin= |
sAkctechn= |
4. |
Gyventojų pajamų mokesčio pajamos |
sGPMFinmin= |
sGPMtechn= |
* vertinami praėjusių kalendorinių metų duomenys.
_________________