LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO

į s a k y m a s

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2008 M. birželio 25 D. ĮSAKYMO NR. 4-265 „DĖL priemonių „viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“, „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“, „viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašų ir paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (b) dalies formų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2011 m. rugpjūčio 11 d. Nr. 4-583

Vilnius

 

Vadovaudamasis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), 29.1 punktu,

p a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. birželio 25 d. įsakymą Nr. 4-265 „Dėl priemonių „Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“, „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“, „Viešosios paskirties pastatų renovavimo projektai, atitinkantys Lietuvos 2004–2006 metų bendrojo programavimo dokumento 1.2 priemonės „Energijos tiekimo stabilumo, prieinamumo ir didesnio energetikos efektyvumo užtikrinimas“ naudos ir kokybės vertinimo kriterijus“ projektų finansavimo sąlygų aprašų ir paraiškos dėl projekto finansavimo specialiosios (B) dalies formų patvirtinimo“ (Žin., 2008, Nr. 73-2839; 2009, Nr. 88-3767, Nr. 110-4684):

1. Nurodytu įsakymu patvirtintame Priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

1.1. išdėstau 22.2 punktą taip:

„22.2. iki 8 000 000 (aštuonių milijonų) litų (taikoma tik pareiškėjams, kurių pastatas ar pastatų grupė turi vieną bendrą šilumos ar kuro sąnaudų komercinę apskaitą ir jų bendras šildomų patalpų plotas lygus ar didesnis kaip 10 000 kv. m).“;

1.2. išdėstau 1 priedo 1 punktą taip:

 

„1.

Paraiška pateikta iki valstybės projektų sąraše nurodytos galutinės paraiškos pateikimo dienos.“;

 

 

 

 

1.3. išdėstau 1 priedo 2 punktą taip:

 

„2.

Paraiška pateikta tinkamu būdu, kaip nurodyta priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 39 ir 41 punktuose.“;

 

 

 

 

1.4. išdėstau 1 priedo 10 punktą taip:

 

„10.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nuostatas).“;

 

 

 

 

1.5. išdėstau 1 priedo 14 punktą taip:

 

„14.

Pateiktas VĮ Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko duomenis parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti. Jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta investicijų gyvavimo laikotarpiui, bet ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ir įregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre.“;

 

 

 

 

1.6. išdėstau 1 priedo 16 punktą taip:

 

„16.

Pateikta išorės energijos vartojimo audito ataskaita, parengta pagal Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-184 (Žin., 2008, Nr. 55-2097). Atliekant energijos vartojimo auditą pagal Metodiką, energetinių parametrų matavimai nėra atliekami. Faktinių šilumos energijos sąnaudų viešojo naudojimo paskirties pastatų patalpų šildymui perskaičiavimas norminiam šildymo sezonui atliekamas pagal (1) formulę (Metodikos 32 punktas), pritaikant sąlygą, kad pakoreguotos pastato vidaus patalpų oro norminės temperatūros ir vidaus patalpų faktinės temperatūros vidutinės vertės yra vienodos (TETA?in =teta?if ).“;

 

 

 

 

1.7. išdėstau 2 priedo 1 eilutę taip:

 

„Bendrasis kriterijus (patvirtintas Stebėsenos komiteto veiksmų programų, įgyvendinančių Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją, įgyvendinimo priežiūrai atlikti (toliau – Stebėsenos komitetas) 2007 m. liepos 9 d. posėdžio nutarimu Nr. 1)

Bendrojo kriterijaus vertinimo aspektai

Vertinimo klausimai ir (arba) teiginiai

Taip

(ne)

Komentarai“;

 

1.8. išdėstau 2 priedo 1.2.4.1 punktą taip:

 

„1.2.4.1. renovuojami pastatai turi būti pastatyti iki Lietuvos Respublikos statybos normos RSN 143-92 „Pastatų atitvarų šiluminė technika“ įsigaliojimo (iki 1992 metų) (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. balandžio 3 d. posėdžio nutarimu Nr. 4).

Paaiškinimai: būtina įsitikinti, kad pastatas statytas naudojant senas statybos normas, galiojusias iki 1992 m.

 

Informacijos šaltinis: VĮ Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko duomenis parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti.“;

 

 

 

1.9. išdėstau 2 priedo 1.2.5 punktą taip:

 

„1.2.5. Projektas turi atitikti Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimo 2008–2012 metų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1442 (Žin., 2008, Nr. 4-131), priemones ir turi būti įtrauktas į valstybės projektų sąrašą, sudarytą pagal Nacionalinės energetikos strategijos projektų atrankos tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 4-144 (Žin., 2008, Nr. 49-1833; 2010, Nr. 89-4711), arba Švietimo įstaigų modernizavimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 3 d. nutarimu Nr. 1290 (Žin., 2008, Nr. 142-5638; 2009, Nr. 72-2916), arba turi atitikti Bibliotekų renovacijos ir modernizavimo 2003–2013 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. rugsėjo 17 d. nutarimu Nr. 1454 (Žin. 2002, Nr. 92-3943; 2011, Nr. 46-2174), 9 priedo nuostatas (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2011 m. birželio 16 d. posėdžio nutarimu Nr. 28).

Paaiškinimai: Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimo 2008–2012 metų plane numatyti konkretūs projektai ir jų vykdytojai. Nacionalinės energetikos strategijos projektų atrankos tvarkos aprašas nustato Nacionalinės energetikos strategijos įgyvendinimui svarbių projektų sąrašų sudarymo bendruosius principus, sąlygas ir tvarką. Projektų įgyvendinimas prisidės prie Lietuvos energetikos ūkio kryptingo vystymo, siekiant užtikrinti energetinį saugumą, darnią sektoriaus plėtrą, konkurencingą bei efektyvų energijos vartojimą. Valstybės ar savivaldybės ar jos įstaigų įsteigtų viešųjų juridinių asmenų arba šių juridinių asmenų steigėjų, kai jų objektų renovavimas yra įtrauktas į nacionalinius dokumentus arba jų priemonių įgyvendinimo planus, turinčių pastatų, pastatytų iki 1992 metų, yra gana daug, šių pastatų energetinės charakteristikos yra prastos, todėl būtina gerinti visų šių pastatų energetines charakteristikas, siekiant sumažinti energijos vartojimą viešajame sektoriuje.“;

 

 

 

1.10. išdėstau 2 priedo 2.1.1.1 punktą taip:

 

„2.1.1.1. Projektas yra skirtas renovuoti:

Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskirtas valstybės įstaigas, teikiančias sveikatos priežiūros paslaugas, valstybei priklausančias viešąsias įstaigas kurortuose ir (arba) kurortinėse vietovėse, teikiančias sveikatos priežiūros paslaugas (medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo), ar švietimo sistemai priskirtas įstaigas, teikiančias švietimo paslaugas, specialiąsias socialines paslaugas teikiančias įstaigas, valstybės kultūros įstaigas (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2009 m. gegužės 29 d. posėdžio nutarimu Nr. 16).

Paaiškinimai: Siekiant sumažinti energijos sunaudojimą viešajame sektoriuje, pastatų renovacijos būtinumas bus nustatomas pagal energijos naudojimo efektyvumo duomenis, tačiau remiantis šiais duomenimis poreikis išliks labai didelis. Todėl siūloma programavimo periodo pradžioje nustatyti papildomą atrankos kriterijų, susiaurinantį galimų pareiškėjų sąrašą. BPD įgyvendinimo metu taip pat buvo nustatytas apribojimas, sudarant galimybę teikti paraiškas tik: Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskirtoms įstaigoms (įstaigų steigėjams), Lietuvos švietimo sistemai priskirtoms valstybės įstaigoms (arba jų steigėjams), valstybės įsteigtoms stacionariosios globos ir slaugos įstaigoms (arba jų steigėjams), teikiančioms specialiąsias socialines paslaugas. Dabar siūloma šį sąrašą papildyti į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais patvirtintas programas įtrauktomis valstybės kultūros įstaigomis ir valstybei priklausančiomis viešosiomis įstaigomis kurortuose ir (arba) kurortinėse vietovėse, teikiančiomis sveikatos priežiūros paslaugas (medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo).“;

 

 

 

1.11. išdėstau 2 priedo 8.1.4.2 punktą taip:

 

„8.1.4.2. didžiausias pagal Aprašą skiriamo finansavimo dydis projektui įgyvendinti yra:

 

- iki 4 000 000 (keturių milijonų) litų;

 

arba

 

iki 8 000 000 (aštuonių milijonų) litų (taikoma tik pareiškėjams, kurių pastatas ar pastatų grupė turi vieną bendrą šilumos ar kuro sąnaudų komercinę apskaitą ir jų bendras šildomų patalpų plotas lygus ar didesnis kaip 10 000 kv. m);“;

 

 

 

1.12. išdėstau 2 priedo 9.1.8.1 punktą taip:

 

„9.1.8.1. renovuojant pastatą, numatomos įgyvendinti priemonės turi būti pagrįstos energijos vartojimo audito rekomendacijomis (Specialusis atitikties projektų atrankos kriterijus patvirtintas Stebėsenos komiteto 2008 m. balandžio 3 d. posėdžio nutarimu Nr. 4).

 

Paaiškinimai: auditas reikalingas techniniu ir ekonominiu požiūriu įvertinti ir pagrįsti pastato atnaujinimo (modernizavimo, rekonstrukcijos, remonto) poreikį, reikalingas investicijas ir gaunamą efektą. Renovavimo darbai turi būti pagrįsti audito rekomendacijomis.

Informacijos šaltinis: energijos vartojimo auditas.“.

 

 

 

2. Nurodytu įsakymu patvirtintoje Paraiškos priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas nacionaliniu lygiu“ ES struktūrinių fondų finansavimui gauti specialiosios (B) dalies formoje:

2.1. išdėstau 5 punkto lentelės 1 punktą taip:

 

„1.

Pateiktas pareiškėjo įstatų (nuostatų ir (ar) statuto) nuorašas (nuorašas – tai atgamintas dokumentas, atitinkantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2001 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. 88 (Žin., 2002, Nr. 5-211; 2005, Nr. 132-4773), nuostatas.“;

 

 

2.2. išdėstau 5 punkto lentelės 5 punktą taip:

 

„5.

Pateiktas VĮ Registrų centro išduotas pagal centrinio duomenų banko duomenis parengtas Nekilnojamojo turto registro išrašas, reikalingas projektui įgyvendinti. Jeigu turtas, kuriam skiriamas finansavimas, yra valdomas ne nuosavybės teise, turi būti pateikti teisę į tiesiogiai su projektu susijusį nekilnojamąjį turtą (disponavimą, valdymą, naudojimą) patvirtinančių dokumentų nuorašai. Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta investicijų gyvavimo laikotarpiui, bet ne trumpiau kaip 5 metams nuo projekto įgyvendinimo pabaigos, ir įregistruota VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre.“;

 

 

2.3. išdėstau 5 punkto lentelės 7 punktą taip:

 

„7.

Pateikta išorės energijos vartojimo audito ataskaita, parengta pagal Išsamiojo energijos, energijos išteklių ir šalto vandens vartojimo audito atlikimo viešojo naudojimo paskirties pastatuose metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. 4-184 (Žin., 2008, Nr. 55-2097). Atliekant energijos vartojimo auditą pagal Metodiką, energetinių parametrų matavimai nėra atliekami. Faktinių šilumos energijos sąnaudų viešojo naudojimo paskirties pastatų patalpų šildymui perskaičiavimas norminiam šildymo sezonui atliekamas pagal (1) formulę (Metodikos 32 punktas), pritaikant sąlygą, kad pakoreguotos pastato vidaus patalpų oro norminės temperatūros ir vidaus patalpų faktinės temperatūros vidutinės vertės yra vienodos (TETA?in =teta?if ).“

 

 

3. Nurodytu įsakymu patvirtintame Priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

3.1. išdėstau 1 punktą taip:

„1. Priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) parengtas vadovaujantis 2006 m. liepos 11 d. Tarybos reglamentu (EB) Nr. 1083/2006, nustatančiu bendrąsias nuostatas dėl Europos regioninės plėtros fondo, Europos socialinio fondo ir Sanglaudos fondo bei panaikinančiu Reglamentą (EB) Nr. 1260/1999 (OL 2006 L 210, p. 25), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2010 m. birželio 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 539/2010 (OL 2010 L 158, p. 1) (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 1083/2006), Vykdomų pagal Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategijos ir ją įgyvendinančių veiksmų programų vykdomų projektų išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 31 d. nutarimu Nr. 1179 (Žin., 2007, Nr. 117-4789) (toliau – Išlaidų ir finansavimo reikalavimų atitikties taisyklės), nuostatomis, Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. gruodžio 19 d. nutarimu Nr. 1443 (Žin., 2008, Nr. 4-132), nuostatomis, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Lietuvos 2007–2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir veiksmų programas, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. spalio 17 d. nutarimu Nr. 1139 (Žin., 2007, Nr. 114-4637) (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), nuostatomis, Sanglaudos skatinimo veiksmų programos priedu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. liepos 23 d. nutarimu Nr. 787 (Žin., 2008, Nr. 95-3720) (toliau – Nutarimas Nr. 787), Metodiniais nurodymais dėl projektų finansavimo sąlygų aprašo, patvirtintais Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 1K-066 (Žin., 2008, Nr. 23-861).“;

3.2. išdėstau 2 punktą taip:

„2. Aprašas skirtas pareiškėjams ir institucijoms bei įstaigoms, kurios atliks vertinimą ir atranką. Finansavimas, skiriamas Sanglaudos skatinimo veiksmų programos, patvirtintos Europos Komisijos 2007 m. liepos 30 d. sprendimu Nr. K(2007)3738, 3 prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“ projektams įgyvendinti, nėra valstybės pagalba. Aprašas taikomas visai priemonei „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“. Teikiamo finansavimo forma yra negrąžintina subsidija (dotacija), teikiama nominaliąja verte. Finansavimas yra skiriamas iš Ūkio ministerijos programų (Sanglaudos fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto) lėšų. Pagal Aprašą planuojama paskirstyti Nutarimo Nr. 787 VI skyriuje „Prioriteto „Aplinka ir darnus vystymasis“ priemonės“ VIII skirsnio „VP3-3.4-ŪM-04-R priemonė „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“ poskirsnyje „Finansavimo planas“ numatytą projektams galimą skirti finansavimo lėšų sumą.“; “

3.3. išdėstau 10 punktą taip:

„10. Jeigu projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), tai teikdamas paraišką pareiškėjas turi nurodyti, kuriai iš šių kategorijų priskiriamas projektas: 1) iš projekto negaunama pajamų; 2) gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto; arba 3) gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto. Pareiškėjui teigiamai pažymėjus 3 kategoriją turi būti pateikti pagrindiniai sąnaudų–naudos analizės rezultatai.“;

3.4. išdėstau 24 punktą taip:

„24. Jeigu projekto bendra vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų) ir projektas priskirtas generuojančių pajamas, kurias įmanoma įvertinti iš anksto, projektų kategorijai, grynųjų pajamų skaičiavimai turi būti atliekami vadovaujantis Ekonominės naudos analizės atlikimo metodinėmis gairėmis (angl. Guide to cost-benefit analysis of investment projects) ir Paraiškos formos B dalies pavyzdinio priedo pajamas duodantiems projektams pildymo vadovu. Šie dokumentai pateikti ES struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt. Pagal Reglamento (ES) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalies nuostatas numatoma gauti grynųjų pajamų suma mažinama projekto tinkamų išlaidų suma.“;

3.5. išdėstau 32 punktą taip:

„32. Projektavimo ir rangos darbų viešuosius pirkimus rekomenduojama pradėti iš karto, kai projektai įtraukiami į projektų sąrašus. Projektavimo ir rangos darbų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys) pasirašytos iki paraiškos tinkamumo vertinimo termino, kuris nustatomas atsižvelgiant į paraiškos pateikimo LVPA datą ir Aprašo 49 punkto nuostatas, pabaigos. LVPA turi būti pateikiamos pasirašytos pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai. Paraiškos gali būti atmestos tuo atveju, jeigu pateiktoje paraiškoje numatyti projektavimo ir rangos darbų pirkimai nebus baigti ir nebus pasirašytos pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys) iki paraiškos tinkamumo vertinimo termino pabaigos.“;

3.6. išdėstau 80 punktą taip:

„80. Jei projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), projekto vykdytojas, gavęs pajamų, apibrėžtų Reglamento (ES) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje, į kurias nebuvo atsižvelgta nustatant didžiausią Europos Komisijai tinkamų deklaruoti išlaidų sumą ir (arba) didžiausią leistiną skirti projekto finansavimo lėšų dydį, privalo apie tokias pajamas informuoti Ūkio ministeriją ir LVPA, teikdamas Finansų ministerijos nustatytos formos ataskaitą po projekto užbaigimo, ir jas grąžinti į valstybės biudžetą.“;

3.7. papildau 2 priedą šiuo 7.1.2.11 punktu:

 

„7.1.2.11. Pareiškėjas anksčiau yra kreipęsis dėl finansavimo, teikiamo iš Europos Sąjungos ar Lietuvos Respublikos biudžeto, gavimo, su juo nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo.

(Duomenys tikrinami pagal paraiškos B dalyje pateiktą informaciją.)“;

 

 

 

3.8. išdėstau 2 priedo 7.2.3.3 punktą taip:

 

„7.2.3.3. Projektavimo ir rangos darbų viešieji pirkimai turi būti baigti ir pasirašytos pirkimo sutartys (preliminariosios sutartys), laimėtojų pasiūlymai, pirkimo sąlygos, viešųjų pirkimų komisijos protokolai, susirašinėjimo su tiekėjais dokumentai LVPA turi būti pateikti iki paraiškos tinkamumo vertinimo termino, kuris nustatomas atsižvelgiant į paraiškos pateikimo LVPA datą ir Aprašo 49 punkto nuostatas, pabaigos.

Informacijos šaltinis: paraiškos A dalis ir priedai, išvardyti B dalyje.“;

 

 

 

3.9. išdėstau 2 priedo 9.1.3 punktą taip:

 

„9.1.3. Taikomas pagrįstas analizės laikotarpis.

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 10 punkte nustatytos 3 kategorijos atveju ir jeigu projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Informacijos šaltinis: paraiškos B forma ir priedai, išvardyti B dalyje.“;

 

 

 

3.10. išdėstau 2 priedo 9.1.4 punktą taip:

 

„9.1.4. Taikoma pagrįsta diskonto norma.

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 10 punkte nustatytos 3 kategorijos atveju ir jeigu projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Informacijos šaltinis: paraiškos B forma ir priedai, išvardyti B dalyje.“;

 

 

 

3.11. išdėstau 2 priedo 9.1.5 punktą taip:

 

„9.1.5. Teisingai apskaičiuotos ir pagrįstos finansinių rodiklių reikšmės.

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 10 punkte nustatytos 3 kategorijos atveju ir jeigu projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Informacijos šaltinis: paraiškos B forma ir priedai, išvardyti B dalyje.“;

 

 

 

3.12. išdėstau 2 priedo 9.3 punktą taip:

 

„9.3. Projektui reikiamas finansavimas nustatytas atsižvelgiant į Reglamento (ES) Nr. 1083/2006 55 straipsnyje išdėstytus reikalavimus.

9.3.1. Paraiškoje dėl projekto finansavimo teisingai nurodyta, prie kurios kategorijos priklauso projektas, t. y. iš kurio:

 

 

9.3.1.1. negaunama pajamų;

 

 

9.3.1.2. gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto (Reglamento (ES) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 3 dalis);

 

 

9.3.1.3. gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto (Reglamento (ES) Nr. 1083/2006 55 straipsnio 2 dalis).

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 10 punkte nustatytos 3 kategorijos atveju ir jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų). Taip pat būtina įsitikinti, ar projekto vykdytojas teisingai priskyrė savo projektą prie vienos iš išvardytų kategorijų. Detalios metodologinės rekomendacijos pateiktos Bendrai finansuojamų iš Europos Sąjungos fondų lėšų projektų pajamų skaičiavimo ir priežiūros metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos finansų ministro 2010 m. birželio 16 d. įsakymu Nr. 1K-195 (Žin., 2010, Nr. 71-3581).

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

9.3.2. Iš projekto planuojamos gauti pajamos (taip pat ir grynosios pajamos) teisingai apskaičiuotos ir teisingai nustatytas projektui reikiamo finansavimo dydis.

 

Paaiškinimai: taikoma tik Aprašo 10 punkte nustatytos 3 kategorijos atveju ir jei bendra projekto vertė viršija 3 452 800,00 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų).

Informacijos šaltinis: paraiškos (B) dalis, papildomai teikiami dokumentai.

 

 

 

4. Nurodytu įsakymu patvirtintoje Paraiškos priemonės „Viešosios paskirties pastatų renovavimas regioniniu lygiu“ ES struktūrinių fondų finansavimui gauti specialiosios (B) dalies formoje:

4.1. papildau šiuo 31 punktu:

31. Su pareiškėju nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo:

 

Taip, sutartis nebuvo nutraukta

Ne, sutartis buvo nutraukta“;

4.2. papildau šiuo 32 punktu:

32. Projekto generuojamos pajamos:

 

Įgyvendinant projektą negaunama pajamų

Taip Ne

 

Įgyvendinant projektą gaunama pajamų, bet jų neįmanoma nustatyti iš anksto

 

Taip Ne

 

Įgyvendinant projektą gaunama pajamų ir jos yra įvertinamos iš anksto

 

Taip Ne

Paaiškinimas: atsakius „taip“ ir kai bendra projekto vertė viršija 3 452 800 Lt (tris milijonus keturis šimtus penkiasdešimt du tūkstančius aštuonis šimtus litų), pildomas paraiškos priedas – Pajamų skaičiavimo lentelė, kurios forma pateikta Europos Sąjungos struktūrinės paramos interneto svetainėje www.esparama.lt)

Trumpai paaiškinkite ir pagrįskite savo atsakymą (pildo tik pareiškėjai, kurie į pirmą arba antrą klausimą atsakė „taip“).“;

4.3. pripažįstu netekusiu galios 4 punktą;

4.4. išdėstau 6 punktą taip:

6. Pareiškėjo deklaracija

 

 

Aš, toliau pasirašęs asmuo, patvirtinu, kad:

esu įvykdęs įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu;

anksčiau nebuvo nutraukta projekto finansavimo ir administravimo sutartis dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo;

nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo dėl kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos arba Lietuvos Respublikos biudžeto lėšų pažeidimo;

nebandžiau gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos vertinimą atliekančiai institucijai dabartinio arba ankstesnio paraiškų vertinimo arba atrankos proceso metu;

pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veiklos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai ar finansų sistemai.

 

 

Projekto pareiškėjo _________________________ vardu

 

Vardas, pavardė

Parašas

Pareigos

 

Atstovavimo pagrindas

 

Data

Antspaudas“.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                 Rimantas Žylius