LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2007 m. birželio 6 d. Nr. A1-155
Vilnius
Siekdama užtikrinti efektyvią ir nešališką projektų, finansuojamų iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų, atranką ir jų tinkamą administravimą:
2. Nustatau, kad vadovaujantis 1 punkte nurodytomis taisyklėmis rengiami ministerijos organizuojamų atskirų projektų atrankos konkursų nuostatai.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu
Nr. A1-155
PROJEKTŲ ADMINISTRAVIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Projektų administravimo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato iš Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau vadinama – ministerija) skirtų asignavimų finansuojamiems projektams (toliau vadinama – projektai) teikiamus prioritetus, bendruosius projektų ir paraiškų teikimo reikalavimus, taip pat reikalavimus, keliamus valstybės ar savivaldybės institucijoms ar įstaigoms ir nevyriausybinėms organizacijoms (asociacijoms, labdaros ir paramos fondams, viešosioms įstaigoms), siekiančioms gauti finansavimą projektams vykdyti (toliau vadinama – pareiškėjai), projektų atrankos ir vertinimo, finansavimo ir vykdymo tvarką.
Šios taisyklės netaikomos projektams, finansuojamiems iš Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų bei bendrojo finansavimo lėšų.
II. PAREIŠKĖJAMS TEIKIAMI PRIORITETAI
3. Prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
3.1. turi bendradarbiavimo sutartis su valstybės ir savivaldybių institucijomis ir įstaigomis teikiamo projekto įgyvendinimo laikotarpiu;
3.2. turi papildomą teisėtą finansavimą, užtikrinantį projekto tęstinumą pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui ne mažiau kaip vienerius metus;
III. REIKALAVIMAI PROJEKTAMS
5. Projektuose turi būti numatyta:
5.5. veiklos tęstinumą užtikrinantys ištekliai (pateikiami duomenys apie patalpas, kuriose pareiškėjas vykdys veiklą, duomenys apie darbuotojų skaičių, numatomą finansavimą pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui);
IV. PARAIŠKŲ TEIKIMAS
6. Konkursui teikiami projektai turi būti aprašomi užpildant paraišką. Paraiškoje turi būti informacija apie pareiškėją, projekto vadovą, projekto įgyvendinimo partnerius, duomenys, nurodyti šių taisyklių 5 punkte, bei kita informacija, susijusi su projektu, kurios pateikimas numatytas atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose. Paraiškos forma nustatoma atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose.
8. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:
8.1. juridinio asmens registravimo pažymėjimo ir juridinio asmens steigimo dokumentų (nuostatų (įstatų)) kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu;
8.2. dokumentų, patvirtinančių teisę į nekilnojamąjį turtą, kopiją, patvirtintą juridinio asmens antspaudu ir vadovo parašu;
8.4. bendradarbiavimo su savivaldybėmis ir kitomis įstaigomis ar organizacijomis sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas;
10. Pareiškėjas privalo pateikti užantspauduotame voke 2 paraiškos egzempliorius ir tiek pat šių taisyklių 8 punkte nurodytų dokumentų (jų patvirtintų kopijų) egzempliorių bei 1 paraiškos įrašą kompiuterinėje laikmenoje (lanksčiame diskelyje arba kompaktiniame diske). Ant voko užrašyti „Projektų atrankos konkursui“. Vokai gali būti siunčiami registruotu paštu arba pristatomi į ministeriją. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos. Kiekvienas paraiškos ir papildomos medžiagos egzempliorius turi būti tvarkingai susegtas, puslapiai sunumeruoti. Konkursui pasibaigus, projektai jo dalyviams negrąžinami. Projektai, kurie nebuvo atrinkti, saugomi vienerius metus, kiti – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
11. Potencialūs pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
11.1. pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
11.2. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
11.4. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką ministerijos darbuotojams, projektų vertinimo komisijos nariams;
V. PROJEKTŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
13. Konkursui pateiktus projektus vertina komisija, sudaroma socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau vadinama – komisija).
14. Komisijos nariai per 30 kalendorinių dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus pagal vertinimo metodiką, kuri yra nustatoma atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose. Komisijos nariai turi įvertinti:
14.1. projektų turinį (aktualumą bei originalumą, patrauklumą, projektų turinio tinkamumą tikslinėms asmenų grupėms);
14.2. projektų kokybę (rezultatų įgyvendinimo realumą, rezultatų sklaidą, pagrįstumą, įgyvendinamos veiklos prieinamumą tikslinėms asmenų grupėms, projekto išbaigtumą);
15. Vertinimo paraiškos forma nustatoma atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose. Vertinimo paraiškoje turi būti vertinama taisyklių 14.1–14.5 punktuose nurodyta informacija, skiriant balus už kiekvieną šiuose punktuose nurodytą aplinkybę.
16. Jei paraiškos neatitinka bent vieno iš šių taisyklių 6 punkte nurodytų reikalavimų, jos yra nevertinamos. Jeigu vertinimo metu komisijai kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, komisija turi teisę raštu ar elektroniniu paštu paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją per 5 kalendorines dienas nuo šio prašymo gavimo.
17. Aukščiausias galimas bendras projekto įvertinimas balais nustatomas atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose. Projektai, kurių surinktas vidutinis balas yra mažesnis negu nustatytas atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose, nefinansuojami.
18. Komisija atrenka finansuojamus projektus ir pateikia ministerijos valstybės sekretoriui pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo. Ministerijos valstybės sekretorius per 5 dienas priima sprendimą dėl projektų finansavimo.
19. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir ministerijos ar jos įgaliotos įstaigos ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšas pateiktam projektui finansuoti, turi būti sudaroma sutartis. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, ministerija raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, o pareiškėjas nedelsdamas patikslina preliminarią išlaidų sąmatą bei patvirtina, kad priimtas sprendimas iš dalies finansuoti projektą neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, ir apie tai raštu praneša ministerijai.
20. Nesudarius sutarties per taisyklių 19 punkte nurodytą terminą, komisija teikia ministerijos valstybės sekretoriui pasiūlymą dėl sprendimo skirti finansavimą panaikinimo.
21. Pareiškėjai raštu informuojami apie ministerijos valstybės sekretoriaus priimtą sprendimą per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos, informuojami raštu, nurodant atmetimo priežastis.
VI. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
23. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – pirmininko įgaliotas kitas komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiomis taisyklėmis.
Minimalus komisijos narių skaičius – 5. Tais atvejais, kai projektas yra tęstinis ir trunka ilgiau kaip metus, komisijos sudėtis kasmet turi būti atnaujinama trečdaliu.
24. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai.
25. Pradėdami darbą, komisijos nariai privalo pasirašyti:
25.1. konfidencialumo pasižadėjimą dėl konkurso informacijos konfidencialumo užtikrinimo, šios informacijos viešo neskelbimo ir neplatinimo;
26. Komisijos nariai už konfidencialumo pasižadėjime ir nešališkumo deklaracijoje nustatytų elgesio normų pažeidimus traukiami tarnybinėn arba drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Komisijos sprendimai priimami balsuojant, posėdyje dalyvaujančių komisijos narių 2/3 balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi komisijos pirmininko arba jo įgalioto komisijos nario balsas.
28. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos posėdyje dalyvavę komisijos nariai. Komisijos narys turi teisę pareikšti savo atskirą nuomonę, kuri pridedama prie protokolo. Komisijos posėdžius protokoluoja komisijos sekretorius.
VII. PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
30. Projektai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ministerijai patvirtintų asignavimų pagal programas. Projektams gali būti skiriamas avansas iki 30 procentų skirtos sumos, jei atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose nenumatyta kitaip. Likusios lėšos pervedamos sutartyje nustatyta tvarka.
31. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo panaudoti tik sutartyje nurodytai veiklai vykdyti.
32. Jeigu atskirų projektų atrankos konkursų nuostatuose nenumatyta kitaip, pareiškėjai:
32.1. kiekvienam mėnesiui arba ketvirčiui pasibaigus, iki kito mėnesio arba ketvirčio pirmo mėnesio 8 dienos ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikia Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 1K-413 (Žin., 2005, Nr. 2-21; 2006, Nr. 19-661);
32.2. biudžetiniams metams pasibaigus, iki kiekvienų metų sausio 5 d. ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikia metinę Biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2;
32.3. biudžetiniams metams pasibaigus, iki kiekvienų metų sausio 10 d. ministerijai ar jos įgaliotai įstaigai pateikia projektų veiklos ataskaitą. Prie ataskaitos gali būti pridėta turima rašytinė ir vaizdinė medžiaga, susijusi su projekto įgyvendinimu;
33. Ministerija ar jos įgaliota įstaiga pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projekto įgyvendinimu.
34. Ministerija ar jos įgaliota įstaiga atrankos būdu tikrina, ar finansavimą projektui gavęs pareiškėjas laikosi atskirų projektų atrankos konkursų nuostatų reikalavimų ir sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
35. Ministerija ar jos įgaliota institucija nutraukia sutartį su pareiškėjais, ir skirtos lėšos grąžinamos, kai:
35.1. ministerija ar jos įgaliota institucija nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Pareiškėjas, gavęs lėšas neteisėtai, atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.