RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS DIREKTORIUS
Į S A K Y M A S
DĖL VIEŠOJO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2003 m. spalio 31 d. Nr. IV-138
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) 8 straipsnio 12 punktu ir 24 straipsniu bei įgyvendindamas 1998 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 98/10/EB dėl atvirojo tinklo nuostatos (ATN) taikymo balso telefonijai ir visuotinės telekomunikacijų paslaugos konkurencingoje aplinkoje nuostatas:
2. Nurodau, kad šio įsakymo 1 punktu tvirtinamų taisyklių 33 punktas, kiek jis yra susijęs su nemokamų pokalbių nerodymu skambinusio abonento detalioje sąskaitoje, įsigalioja nuo 2004 m. gegužės 1 d.
3. Laikau netekusius galios:
3.1. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. rugsėjo 16 d. įsakymą Nr. 117 „Dėl Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių II dalies „Bendrojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 93-4032);
3.2. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2001 m. birželio 20 d. įsakymą Nr. 7 „Dėl Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių I dalies „Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ patvirtinimo“ (Žin., 2001, Nr. 54-1935);
3.3. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. vasario 20 d. įsakymą Nr. 22 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2001 m. birželio 20 d. įsakymo Nr. 7 „Dėl Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių I dalies „Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr. 54-1935);
3.4. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. rugsėjo 5 d. įsakymą Nr. 114 „Dėl Ryšių reguliavimo tarnybos 2001 m. birželio 20 d. direktoriaus įsakymo Nr. 7 „Dėl Telekomunikacijų paslaugų teikimo taisyklių I dalies „Bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės“ patvirtinimo“ dalinio pakeitimo“ (Žin., 2002, Nr. 90-3884);
3.5. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2002 m. vasario 20 d. įsakymą Nr. 23 „Dėl Tipinės bendrojo fiksuoto telefono ryšio paslaugų teikimo sutarties patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 18-752).
PATVIRTINTA
Ryšių reguliavimo tarnybos
prie Lietuvos Respublikos
Vyriausybės direktoriaus
2003 m. spalio 31 d. įsakymu
Nr. IV-138
viešojo telefono RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešojo telefono ryšio paslaugų teikimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato viešojo telefono ryšio paslaugų (toliau – Paslaugos) teikimo tvarką ir sąlygas, reikalavimus Paslaugų teikėjams.
2. Taisyklės parengtos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos telekomunikacijų įstatymo (Žin., 1998, Nr. 56-1548; 2002, Nr. 75-3215) 8 straipsnio 12 punktu ir 24 straipsniu bei įgyvendinant 1998 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 98/10/EB dėl atvirojo tinklo nuostatos (ATN) taikymo balso telefonijai ir visuotinės telekomunikacijų paslaugos konkurencingoje aplinkoje, kiek tai susiję su viešojo telefono ryšio paslaugų teikimu, nuostatas.
II. PASLAUGŲ TEIKIMO SUTARTIS
4. Paslaugos telekomunikacijų paslaugų gavėjui teikiamos sudarius Paslaugų teikimo sutartį su Paslaugų teikėju arba jo įgaliotu atstovu (toliau – Teikėjas) raštu arba Teikėjo nustatytais atvejais konkliudentiniais veiksmais. Konkliudentiniais veiksmais sudarytoms sutartims prilyginamos visos sutartys, sudarytos nerašytine forma.
5. Paslaugų teikimo sutartyje, sudaromoje su abonentu raštu arba Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse, jei sutartis sudaroma konkliudentiniais veiksmais, Teikėjas privalo pakankamai aiškiai nurodyti:
5.3. siūlomų Paslaugų kokybės lygį. Ryšių reguliavimo tarnyba gali nustatyti reikalavimus teikiamų Paslaugų kokybės lygiui (kokybės rodikliams);
5.4. Paslaugų įkainius, kitus mokesčius, galiojančius sutarties sudarymo metu, bei jų keitimo tvarką ir sąlygas;
5.7. kompensacijos nustatymo ir jos mokėjimo tvarką, kai ne dėl abonento kaltės nebuvo galima naudotis paslaugų teikėjo teikiama paslauga;
6. Teikėjas, prieš sudarydamas Paslaugų teikimo sutartį, privalo sudaryti tinkamą galimybę Paslaugų gavėjui susipažinti su Paslaugų teikimo sutarties sąlygomis, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėmis bei kitokia informacija, turinčia įtakos telekomunikacijų Paslaugų gavėjo apsisprendimui sudaryti sutartį.
7. Teikėjas privalo viešai abonentų aptarnavimo vietose ir Teikėjo tinklapyje internete skelbti išsamią, atnaujinamą Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74-2262, Nr. 82) 6.719 straipsnio 1 dalyje nustatytą informaciją, taip pat informaciją apie visas teikiamas Paslaugas, Paslaugų teikimo sąlygas, sutarčių sąlygas, įskaitant Paslaugų įkainius, minimalų sutarčių galiojimo laiką, sutarčių pratęsimo ar atnaujinimo sąlygas, informaciją, kaip saugiai, be nepagrįstų nuostolių naudotis teikiamomis Paslaugomis.
8. Sutartis gali būti nutraukta Teikėjo iniciatyva sutartyje nurodytu būdu, jei abonentas iš esmės pažeidžia sutartį, iš anksto, ne vėliau kaip prieš teisės aktų ar sutarties nustatytą terminą, bet ne trumpesnį, nei 5 darbo dienos, pranešus abonentui.
9. Neterminuota sutartis gali būti nutraukta abonento iniciatyva iš anksto, ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas, pranešus Teikėjui.
10. Sutartį abonentas turi teisę nutraukti anksčiau laiko, jei Teikėjas padidina sutartyje nurodytų Paslaugų kainas arba iš esmės pažeidžia sutartį. Šiuo atveju Teikėjas neturi teisės taikyti abonentui netesybų dėl priešlaikinio sutarties nutraukimo.
11. Abonentas turi teisę laikinai atsisakyti Teikėjo teikiamų Paslaugų sutartyje ar Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse nurodytu būdu ir sąlygomis.
12. Teikėjai privalo pateikti Ryšių reguliavimo tarnybai kiekvienos siūlomos Paslaugos ar jų paketo tipines Paslaugų teikimo sutartis ir Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles bei jų vėlesnius pakeitimus.
13. Ryšių reguliavimo tarnyba pagal savo kompetenciją turi teisę reikalauti pakeisti Paslaugų teikimo sutarčių sąlygas, Teikėjo Paslaugų teikimo taisykles, įskaitant ir sąlygas, numatančias kompensavimo schemas.
III. PASLAUGŲ TEIKIMAS
15. Teikėjas privalo užtikrinti, kad abonentas visą parą galėtų prisijungti prie Teikėjo tinklo, naudodamas viešojo telefono ryšio tinklo įrangą, atitinkančią Lietuvos Respublikoje galiojančius reikalavimus ir naudotis Teikėjo teikiamomis sutartyje nurodytomis Paslaugomis. Teikėjas atsako už teikiamų Paslaugų kokybę ir gedimus šalina iki sutartyje nurodyto tinklo galinio taško.
16. Teikėjas, keisdamas Paslaugų teikimo technologijas, negali bloginti teikiamų paslaugų kokybės ir mažinti Paslaugų apimties, jei šalys, esant konkrečiam technologijų pakeitimui, nesusitaria kitaip.
17. Teikėjas turi užtikrinti, kad nepriklausomai nuo sutarties sudarymo būdo abonentai nebus diskriminuojami ir, jei tai techniškai įmanoma, jų pageidavimu jiems bus teikiamos visos Teikėjo teikiamos Paslaugos.
18. Teikėjas turi užtikrinti galimybę abonentui gauti Teikėjo pagalbos tarnybos ir informacijos apie į viešus abonentų sąrašus įrašytų abonentų telefonų numerius pasiteiravimo paslaugas, nepažeidžiant Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano, patvirtinto 2002 m. gruodžio 20 d. Ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus įsakymu Nr. 196 „Dėl Nacionalinio telefono ryšio numeracijos plano patvirtinimo“ (Žin., 2002, Nr. 125-5703), (toliau – Numeracijos planas).
19. Teikėjas turi teisę keisti abonento telefono numerį tik abonento prašymu arba tuo atveju, kai keičiamas Numeracijos planas, apie tai pranešęs abonentui ne vėliau kaip prieš 30 dienų.
20. Jei sutartyje ar kai sutartis sudaryta konkliudentiniais veiksmais, Teikėjo Paslaugų teikimo taisyklėse numatyta teisė keisti tarifus, tai Teikėjas privalo ne vėliau kaip prieš 30 dienų raštu pranešti apie kainų ir (ar) tarifų už Paslaugas padinimą abonentams, su kuriais sutartys sudarytos raštu, ir naudojamomis telekomunikacijų informavimo priemonėmis, jei Paslaugų gavėjas dėl to neprieštarauja, ir (arba) savo tinklapyje internete, jei tokį tinklapį Teikėjas turi, abonentams, su kuriais sutartys sudarytos konkliudentiniais veiksmais.
21. Teikėjas turi teisę sutartyje nustatyti teikiamų Paslaugų kredito limitą. Suteikiamas pradinis Paslaugų kredito limitas turi būti protingo dydžio, kad abonentas galėtų naudotis Paslaugomis. Teikėjas privalo nemokamai sudaryti galimybę sužinoti Paslaugų kredito limito likutį, o baigiantis šiam limitui abonentas turi būti iš anksto įspėtas.
22. Teikėjas turi teisę nesuteikti Paslaugų kredito limito ir pareikalauti iš abonento išankstinio mokesčio už Paslaugas, kai abonentas yra įsiskolinęs Teikėjui už suteiktas Paslaugas.
23. Teikėjas privalo sudaryti galimybę vartotojui pasirinkti mažesnį už siūlomą Paslaugų kredito limitą ir šis limitas be vartotojo sutikimo negali būti keičiamas.
24. Paslaugų teikimas gali būti apribotas tik pasibaigus Paslaugų kredito limitui arba abonentui pažeidus Paslaugų teikimo sutarties sąlygas.
25. Apribojus Paslaugų teikimą, abonentui turi būti sudaryta galimybė skambinti nemokamais Teikėjo pagalbos tarnybos bei kitais nemokamais numeriais, pagalbos tarnybų numeriais ir priimti skambučius, jei tai techniškai įmanoma.
26. Paslaugų teikimas gali būti nutrauktas tik po Paslaugų teikimo apribojimo ir iš anksto apie tai pranešus abonentui, jei per sutartyje apibrėžtą apribojimo laikotarpį, kuris negali būti trumpesnis nei 30 dienų nuo pranešimo dienos, abonentas nepašalina sutarties pažeidimų. Šis punktas netaikomas, kai Paslaugų teikimas nutraukiamas pasibaigus terminuotos sutarties terminui.
27. Teikėjas turi teisę nesilaikyti šių Taisyklių 24, 25 ir 26 punktų nuostatų, jei abonento veiksmai sukelia ar riboja kitų abonentų galimybę pasinaudoti Teikėjo teikiamomis Paslaugomis.
28. Jei vartotojas teisės aktų nustatyta tvarka ginčija sąskaitą už Paslaugas ar paslaugas, teikiamas naudojant Paslaugas, kai už tokias paslaugas vartotojas atsiskaito Teikėjui, Teikėjas neturi teisės apriboti Paslaugų teikimo taip, kad toks ribojimas užkirstų kelią vartotojui gauti įeinantį ryšį bei naudotis kitomis nemokamomis Paslaugomis. Šis punktas netaikomas, jei vartotojas nuolat, t. y. tris ar daugiau kartų per metus, vėluoja atsiskaityti arba neatsiskaito už Paslaugas.
29. Paslaugų teikimas turi būti atnaujintas ne vėliau, nei per 1 darbo dieną nuo informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo dienos. Informacijos apie visišką atsiskaitymą su Teikėju gavimo diena yra ta diena, kai abonentas pateikia Teikėjui ar jo įgaliotam atstovui apmokėjimą įrodantį dokumentą arba abonento mokėtinos sumos yra įskaitomos į Teikėjo sąskaitą.
IV. PASLAUGŲ APMOKĖJIMAS
31. Teikėjas, apskaičiuojantis pokalbių kainą pagal pokalbio trukmę, neapmokestina pokalbių, trumpesnių negu telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemos pokalbių trukmės fiksavimo paklaidos norma, kuri yra nurodyta matavimo priemonės – telefoninių pokalbių laiko apskaitos sistemos – tipo tvirtinimo pažymėjime, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos institucijos.
32. Sąskaita už suteiktas Paslaugas abonentams pateikiama nemokamai. Sąskaitoje už suteiktas Paslaugas nurodoma atsiskaitymo tvarka, suteikiamas skambučių pokalbių kredito limitas bendrai suteiktų Paslaugų pinigų sumai, taip pat išskiriama atskirai kiekviena suteiktos Paslaugos rūšis ir bendra suteiktos atitinkamos rūšies Paslaugos kaina, nurodomas abonentinis ir kiti mokesčiai, permoka ar skola (jeigu ji yra) ir bendra suma, kurią reikia sumokėti.
33. Abonentas turi teisę nemokamai arba už sąnaudomis pagrįstą mokestį gauti detalią informaciją apie jam suteiktas Paslaugas, atskirai nurodant telefono numerius, iš kurių abonentui buvo skambinta, jei techniškai įmanoma, užfiksuoti skambinančiojo numerį ir, jei už tuos skambučius abonentas moka, į kuriuos abonentas skambino, skambučių datą ir laiką, pokalbių trukmę ir kainą. Atitinkamai pateikiama informacija apie abonentui suteikiamas papildomas paslaugas. Pokalbiai, kurie skambinančiam abonentui yra nemokami, įskaitant skambučius bendruoju pagalbos telefono numeriu, neturi būti parodomi skambinusio abonento detalioje sąskaitoje.
35. Teikėjas neturi teisės dengti vartotojo įmokomis įsiskolinimo, jei vartotojas šį įsiskolinimą ginčija teisės aktų nustatyta tvarka, iki kol bus išspręstas ginčas.
V. PAPILDOMI REIKALAVIMAI VIEŠOJO FIKSUOTO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMUI
37. Tuo atveju, kai abonentas reikalauja iškelti iš savo valdos Teikėjo telekomunikacijų tinklo įrenginius, iškėlimo darbai atliekami teisės aktais nustatyta tvarka, o iškėlus Teikėjo telekomunikacijų tinklo įrenginius, Teikėjas įgyja teisę nutraukti Paslaugų teikimo Sutartį, jeigu nėra kitos techninės galimybės suteikti abonentui Paslaugas.
38. Abonentas privalo suteikti galimybę Teikėjo atstovui saugiai prieiti prie jo valdoje esančių tinklo įrenginių bei juos aptarnauti.
VI. PAPILDOMI REIKALAVIMAI VIEŠOJO JUDRIOJO TELEFONO RYŠIO PASLAUGŲ TEIKIMUI
40. Teikėjas privalo, esant techninėms galimybėms, nutraukti Paslaugų teikimą, užfiksavus abonentą naudojant galinį įrenginį, kurio kodas atitinka prarasto galinio įrenginio identifikacinį kodą, arba galinį įrenginį su pakeistu identifikaciniu kodu. Apie abonentų prarastų galinių įrenginių kodus ir pirmiau nurodytus Paslaugų nutraukimo atvejus Teikėjas privalo informuoti kitus viešojo judriojo telefono ryšio paslaugų teikėjus.
41. Teikėjas privalo sudaryti galimybę Paslaugos gavėjams susipažinti su Teikėjo telekomunikacijų tinklo veikimo zona.
VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
43. Jei sutartys nustato abonentui palankesnes Paslaugų teikimo sąlygas, nei nustatytos šiose Taisyklėse, taikomos atitinkamos tų sutarčių nuostatos.
44. Sutartys, kurios buvo sudarytos iki šių Taisyklių įsigaliojimo, galioja tiek, kiek neprieštarauja šioms Taisyklėms.